PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : به اشتراك گذاري اينترنت غير فعال است در سرور 2003



n_mohsendoost
26-05-2006, 19:15
با سلام از افرادي كه سرور 2003 كاركرده اند يك اشكال در سرور 2003 بوجود اومده اونم اينه كه بعد از نصب ويندوز و سرويسهاش به اشتراك گذاري اينترنت غير فعال شده يعني اصلان نيست اون جايي كه بايد باشه فقط يه تنظيمات فايروال هست در خواست كمك مي كنم از مدير هاي گروه ها اين مشكل رو برام حل كنن
ممنون ميشم

M.R.M
26-05-2006, 22:28
سلام دوست عزيز.
در ابتدا از شما تقاضا دارم از ايجاد تاپيكهاي تكراري و مداوم شديدا خودداري فرماييد ، زيرا باعث بهم خوردن نظم انجمن ميشود. بنده از شما تقاضا دارم موضوع را در همان تاپيكي دنبال نماييد كه آن را ايجاد مينماييد.
بنابراين من تاپيك دوم شما را حذف نمودم و ادامه بحث را در همين تاپيك پيگيري مينمايم.
با تشكر از توجه شما :) .
در خصوص اين مشكل بهتر بود كمي دقيق تر موضوع را توضيح ميداديد و جزئيات بيشتري را مطرح مينموديد. اين كه دقيقا منظورتان از به اشتراك گذاري اينترنت ، به اشتراك گذاري كانكشنهاي اينترنت ميباشد يا قابليت اشتراك گذاري فايلها و پوشه ها منظورتان است ...
من فرض ميكنم مشكل شما گزينه اول يعني به اشتراگ گذاري كانكشن ها ميباشد ...
در اين حالت براي رفع مشكل مراحل زير را دنبال نماييد :
ابزار services.msc را اجرا نماييد.
به دنبال سرويسي با نام Internet Connection Firewall (ICF) / Internet Connection Sharing (ICS) بگرديد.
وارد تنظيمات آن شده و آن را از حالت disable خارج نموده و گزينه Automatic را براي آن انتخاب نماييد.
سپس بر روي OK كليك نماييد.
سپس به دنبال سرويسي با نام Application Layer Gateway Services بگرديد. اين سروس نيز در صورت فعال بودن سرويس قبل بايد حتما در حالت Automatic قرار داشته باشد ، بنابراين آن را نيز بررسي نماييد.
پس از اعمال تغيرات يك بار سيستم خود را از نو راه اندازي نماييد.
با توجه به اينكه اين قابليت معمولا كمتر توسط كاربران مورد استفاده قرار ميگيرد ، لذا به صورت پيش فرض ممكن است در حالت disable قرار داشته باشد و به همين علت باعث بروز اشكال ميگردد. با اين روش ميتوانيد مشكل را برطرف نماييد.
اميدوارم مشكلتان هر چه سريعتر برطرف گردد.
ضمنا دوست عزيز سعي كنيد همواره در رسيدن به پاسخ سوالات خود صبور باشيد ، در اين انجمن تمام سعي مديران و همچنين همكاران اين است كه در كوتاهترين زمان ممكن به مشكلات دوستان رسيدگي نمايند اما ممكن است اين زمان از يك روز نيز بگذرد ، در حاليكه شما همين امروز تاپيك و سوال خود را مطرح نموديد ...
اميدوارم هيچ گاه صبر و بردباري را در زندگي خود فراموش نكنيد ...
باز هم اگر سوالي در اين مورد داشتيد و يا مشكل شما از ناحيه ديگري بود حتما با جزئيات كاملتري آن را در همين تاپيك مطرح نماييد تا بنده و يا ساير دوستان عزيزم در حد توان به شما ياري رسانيم.
شاد و پيروز و موفق باشيد :happy: .

n_mohsendoost
27-05-2006, 11:04
با سلام
از اینکه تاپیک های من باعث شده تا نظم انجمن بهم بخوره واقعا شرمنده
چشم از این به بعد تکرار نمی شه
از راهنمایی تون بسیار بسیار ممنون و متشکرم
واقعا شرمنده ام کردین
امتحان می کنم روش پیشنهادی تونو
اگه بازهم مشکلی باشه زحمت میدیم
در ضمن باید بگم که وقتی ویندوز رو نصب مبکنم ( server2003 ) میتونم اینترنت رو share کنم ولی وقتی چندتا سرویس نصب می کنم از کار می افته امیدوارم با این راهنمایی حل بشه

n_mohsendoost
27-05-2006, 12:09
با سلام
یه همچین سرویسی در لیست سرویسهای من نیست : ICS/ICF ولی application layer gateway بود اونم گذاشتم رو اتوماتیک حل نشد

بعد گفته بودید که با جزییات بگم سوالمو :
یه ویندوز سرور 2003 نصب کردم بعد از اینکه سرویسهاشو فعال کردم Intenet connection sharing غیر فعال است یعنی اصلا نسیت وقتی میرم رو properties و Advance فقط تنظیمات فایروال اونجا هست دیگه ÷ایینش اصلا چیزی نیست
خواهش می کنم راهنمایی کنید

M.R.M
27-05-2006, 22:56
سلام دوست عزيز .
در مورد اين مشكل توصيه ميكنم راه حل هاي زير را نيز امتحان نماييد :
شما ميتوانيد سرويس ICS را مجددا نصب نماييد ( البته ممكن است اين سرويس به صورت پيش فرض نصب نباشد و با نصب آن بتوانيد مشكل را برطرف نماييد ، با توجه به اينكه ذكر نموديد چنين سرويسي در ليست سرويسهاي ويندوز شما موجود نميباشد احتمال اين امر بسيار زياد است ). براي نصب ( يا نصب مجدد ) ICS‌ مراحل زير را دنبال نماييد :
ابتدا وارد Control Panel شده و بر روي گزينه Add/Remove Programs دوبار كليك نماييد.
بر روي شاخه Windows Setup كليك نماييد.
در قسمت Components بر روي گزينه Communications دوبار كليك نماييد.
اگر تيك كنار گزينه Internet Connection Sharing فعال بود يدين معنا است كه اين سرويس در سيستم شما نصب ميباشد و قطعا دچار اشكل است و اگر اين سرويس در سيستم شما نصب نباشد ، تيك كنار اين گزينه غير فعال ميباشد.
اگر به حالت دوم برخورد كرديد ، يعني تيك فعال نبود ، آن را فعال نموده و بر روي OK كليك نماييد و پس از اتمام عمليات نصب سرويس ( ممكن است سي دي ويندوز نياز باشد ) ، حتما سيستم خود را از نو راه اندازي نماييد. به اين ترتيب مشكل يقينا برطرف خواهد شد.
اما اگر با حالت اول مواجه شديد ، يعني تيك كنار عبارت فعال بود ، در اين صورت آن را غير فعال نماييد و بر روي OK‌ كليك نماييد. پس از اتمام عمليات حذف سرويس ، سيستم خود را راه اندازي مجدد نماييد. مجددا به همين مسير بازگشته و تيك را فعال نماييد و بر روي OK كليك نماييد تا سرويس مجددا بر روي سيستم شما نصب گردد.
در اين حالت احتمال بسياري وجود دارد كه مشكل شما برطرف گردد.
اما در مورد سرويس ICS در ويندوز Server 2003 يك مشكل نيز وجود دارد كه از طرف شركت Microsoft گزارش شده است و پچ اصلاحي براي آن ارائه شده است. اگر پس از اطمينان از اينكه سرويس كاملا در سيستم شما فعال ميباشد ( بررسي روشهاي فوق ) ، مشكل برطرف نشد اين پچ اصلاحي را از آدرس زير دريافت و نصب نماييد :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حجم اين پچ اصلاحي تنها حدود 1.1 مگابايت ميباشد.
پس از نصب اين فايل اصلاحي حتما سيستم خود را از نو راه اندازي نماييد.
در مورد سرويس ICS به شما توصيه ميكنم حتما مقاله زير را با دقت مطالعه نماييد ، اين مقاله در تنظيم هر چه بهتر اين سرويس در ويندوز Server 2003 به شما كمك خواهد نمود :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اميدوارم مشكلتان هر چه سريعتر برطرف گردد.
شاد و پيروز و موفق باشيد :happy: .

rolemeli
28-11-2010, 08:23
سلام دوست عزیز درمورد اشتراک گذاری اینترنت در ویندوز2003 سرور من هم مشکل داشتم ولی امیدوارم که با راهنمایی شما بتونم مشکلم رو حل کنم .

rolemeli
29-11-2010, 12:29
دوست عزیز سلام .مشکل من درمورد اشتراک گذاری اینترنت در ویندوز 2003سرور حل نشد.من باید این سیستم را تا هفته آینده برای دانش آموزان راه اندازی کنم . خواهش می کنم هرطور که شده یک راه حل مناسب برای من پیداکنید.تشکر