PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : برترین‌های فناوری ایران معرفی شدند



satttanism
10-03-2011, 13:21
برترین‌های فناوری ایران با رای آنلاین داوران شب گذشته طی مراسمی با حضور مدیران ارشد دولتی و خصوصی توسط هفته‌نامه عصر ارتباط معرفی شدند. به گزارش دبیرخانه دومین دو سالانه جوایز فناوری ایران (ایتا)، برترین‌ها با رای آنلاین بیش از ۴ هزار داور انتخاب و تندیس ایتا به آنها اعطا شد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حمید شهریاری دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی در این مراسم با اشاره به اینکه دهه جاری، دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده است، گفت: "شاخص پیشرفت، شاخصی است که بین کشورهای پیشرفته و درحال توسعه مشترک است. خصوصیت عدالت ویژگی است که دنیایی که ما داعیه‌دار آن در جمهوری اسلامی هستیم را از کشورهای پیشرفته جدا می‌کند."
او افزود: "امروز توسعه پهنای باند توسط فیبرنوری از الزامات دنیا است و ادغام صوت، تصویر و اطلاعات در نسل‌های جدید تلفن همراه، رایانه‌های آی‌پد و مشابه آن که انجام می‌شود نشان داده است که به زودی بازار گسترده‌ای در حوزه فیبر در کل دنیا گسترش خواهد یافت."
دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی گفت: "کشور ما برای اینکه بتواند این فناوری را در حوزه کاری خود توسعه دهد، با محدودیت‌هایی روبرو است که یکی از این محدودیت‌ها الزام سالم‌سازی فضای سایبر است. به دلیل ملاحظات فرهنگی که در کشور وجود دارد تا این الزام برطرف نشود و ما نتوانیم فضایی سالم و امن از فناوری اطلاعات ارایه بدهیم، توسعه فناوری اطلاعات در کشور دچار چالش است."


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

او با اشاره به اینکه نکته دیگر مورد نیاز برای توسعه فناوری اطلاعات در کشور، ارتباطات بین سازمانی است، گفت: "اگر بانک‌های اطلاعاتی که در گوشه و کنار شرکت‌های اصلی دولتی یا مراکز و سازمان‌های دولتی درحال تهیه و تدوین هستند، مانند سازمان ثبت احوال، سازمان ثبت اسناد، بانک‌ها، نیروی انتظامی و قوه قضائیه، نتوانند پروتکل‌هایی برای مبادله بانک الکترونیکی داشته باشند، به پروژه عدالت الکترونیکی نخواهیم رسید."
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نیز گفت: "با مطالعات یک سال و نیم گذشته موفق شدیم برای اولین بار پروژه پست الکترونیکی فراگیر را کلید بزنیم که اکنون در اندازه استاندارد پست‌های الکترونیکی گوگل و یاهو با ویژگی‌های خط و زبان فارسی و با خدمات ارزش‌های افزوده ایمیل‌های بزرگ دنیا آماده بهره‌برداری است."
او افزود: "اگر بتوانیم پروژه مصون‌سازی اینترنت، اینترنت ملی و موتور جستجوی ملی را کلید بزنیم یک گام بزرگ در این باره برداشته شده است و از همه مسوولین و دست‌اندرکار دولتی می‌خواهم که این سه پروژه را جدی بگیرند."
حکیم‌جوادی گفت: "برنامه پنجم هم باتوجه به موادی که در آن دیده شده و رویکرد خوبی که امروز در سازمان‌های نهاد محوری همچون سازمان نظام صنفی و مجموعه‌های دیگر وجود دارد، حاکی از آن است که آینده‌ای که در حوزه فناوری اطلاعات در پیش رو داریم، آینده خوب و روشنی است و نوید این آینده خوب را با پروژه‌های خوب ملی می‌دهیم."


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

او با اشاره به اینکه اتفاقی که در دومین دو سالانه جوایز فناوری ایران رخ داد، خلاقیت در معرفی برترین‌ها بود، گفت: "نوع داوری برای معرفی بهترین‌ها، خلاقیت این دوره ایتا بود و لازم است دست‌اندرکاران برگزاری اینگونه جشنواره‌ها در بخش داوری جشنواره ملی فناوری اطلاعات که ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۰ به شکل گسترده در کشور برگزار خواهد شد، به ما کمک کنند تا بتوانیم به دور از هرگونه تبعیض، بهترین‌ها در این حوزه را معرفی کنیم."
حکیم‌جوادی به برگزارکنندگان ایتا پیشنهاد داد جشنواره‌ای که برگزار می‌شود، هدفمند باشد. تخصصی و معتبر بودن و مشارکت همه جانبه ذینفعان در اینگونه جشنواره‌ها بسیار مهم است.
او با اشاره به اینکه در برگزاری این جشنواره‌ها، استقلال، هم‌افزایی، فراگیری و خلاقیت و نوآوری ضروری است، افزود: "عادلانه بودن، اثرگذار بودن، مستمر بودن، خوشنام و ماندگار بودن از مسایلی است تا یک جشنواره ماندگار باشد و برند آن نیز مورد استفاده کسانی که برنده این جشنواره هستند، بشود."
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ابراز امیدواری کرد: "شرکت‌هایی که لوح تقدیر دریافت می‌کنند، شرکت‌هایی باشند که در سرویس‌ها و خدماتی که ارایه می‌کنند، آن را پله توسعه خود برای ارتقای سرویس و خدمات در آینده قرار دهند."


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

براساس این گزارش، در بخش اصلی دومین دو سالانه جوایز فناوری ایران، شرکت توسن با با ۳۳ درصد آرا برترین شرکت نرم‌افزاری، شرکت صنایع ماشین‌های اداری (مادیران) با ۳۲ درصد برترین تولیدکننده فناوری اطلاعات و همراه اول با ۵۸ درصد آرا برترین ارایه دهنده خدمات مخابراتی همراه شدند.
در بخش برترین خدمات بانکداری الترونیکی نیز بانک پارسیان با ۲۷ درصد، در بخش برترین روابط عمومی، کوروش عباسی با ۴۸ درصد، در بخش برترین خدمات اینترنتی، پارس آنلاین با ۴۷ درصد، در بخش برترین مرکز فروش دیجیتالی و سخت افزاری تهران، مجتمع کامپیوتری پایتخت با ۴۱ درصد، در بخش برترین ارایه کننده خدمات پس از فروش، سام سرویس با ۳۲ درصد، در بخش برترین نام تجاری، گرین با ۵۵ درصد و در بخش برترین موسسه آموزشی، مجتمع فنی تهران با ۶۱ درصد آرا حایز عنوان برترین شدند.
در بخش پیشخوان نیز اسوس P7P55D عنوان برترین مادربورد با ۵۲ درصد آرا وZotac GeFORCE GTX480 AMP EDITION در بخش برترین کارت گرافیک با ۳۹ درصد آرا تندیس ایتا را از آن خود کردند.
همچنین سامسونگ BX2085 Plus نیز با ۴۸ درصد آرا برترین مانیتور، گوشی تلفن همراه نوکیا N8 با ۴۵ درصد آرا، لوازم جانبی فراسو FLM-285 Tous با ۴۲ درصد، رایانه همراه سونی VPC-EA با ۵۱ درصد، تجهیزات خانگی شبکه TP-LINK TD-W8960N با ۴۱ درصد، بازاری رایانه‌ای ایران گرشاسب ۵۵ درصد و بسته نرم‌افزاری هلو با ۳۴ درصد آرا عنوان برترین‌های فناوری ایران را به خود اختصاص دادند.

weblogina.com

_LOVE_CODER_
13-03-2011, 09:29
ارزش خوندن هم نداره
مزخرفاتی بیش نبود


در بخش پیشخوان نیز اسوس P7P55D عنوان برترین مادربورد با ۵۲ درصد آرا وZotac GeFORCE GTX480 AMP EDITION در بخش برترین کارت گرافیک با ۳۹ درصد آرا تندیس ایتا را از آن خود کردند.
همچنین سامسونگ BX2085 Plus نیز با ۴۸ درصد آرا برترین مانیتور، گوشی تلفن همراه نوکیا N8 با ۴۵ درصد آرا، لوازم جانبی فراسو FLM-285 Tous با ۴۲ درصد، رایانه همراه سونی VPC-EA با ۵۱ درصد، تجهیزات خانگی شبکه TP-LINK TD-W8960N با ۴۱ درصد، بازاری رایانه‌ای ایران گرشاسب ۵۵ درصد و بسته نرم‌افزاری هلو با ۳۴ درصد آرا عنوان برترین‌های فناوری ایران را به خود اختصاص دادند.

از کی تا حالا محصولات دیگر کشور ها شده جزء فناوری های ایران ؟

Pario
15-03-2011, 19:25
همراه اول با ۵۸ درصد آرا برترین ارایه دهنده خدمات مخابراتی

همين عبارت براي اثبات بي اعتبار بودن جايزه ايتنا كافيه

Guts
15-03-2011, 19:40
نه بابا معتبره شرکت ما اول شد :31:

گاليور
15-03-2011, 19:43
حرف‌هایی بر دل مانده

مجتبی محمودی



جوایز فناوری ایران ایتا دو سال پیش همزمان با ششمین سالگرد انتشار عصرارتباط متولد شد. در آن زمان به قول و عمل بسیاری از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران اتفاق بدیعی بود نه از آن‌رو که انتخابی صورت گرفته بود چراکه در آن هنگام سکه‌ای که ایتا ضرب کرده بود یگانه بود و هنوز رقیبانی یا شبه رقیبانی نداشت که نوع و کیفیت انتخاب ایتایی مان مهم باشد بلکه به‌دلیل جسارتی که به خرج داده بودیم و دست به انتخاب زده بودیم مورد توجه و تقدیر قرار گرفتیم. دست پخت ایتایی ما به مذاق بسیاری خوش آمد. اپراتور دوم که هنوز در دوران طفولیت خود به سر می‌برد و در تلاش بود با انواع سرویس‌های جدیدش، خودی نشان دهد پس از دریافت تندیس اولین دوره برگزاری ایتا به عنوان برترین ارایه کننده خدمات تلفن همراه به دلیل ارایه سرویس‌های نوین، چنان شعفی از خود نشان داد که گمانمان نبود. نام و نشان ایتا به لطف ایرانسل بر در هر کوی بازاری خودنمایی کرد. تمامی گوش‌ها و چشم‌ها را نواخت، نواختی که جان ایتاییمان را چنان زنده کرد و مصمم به ادامه راه که درصدد برآمدیم طرحی نو در اندازیم.


سراغ محمود نظاری رفتیم تنها منتقدی که در دوره اول ایتا بدون اینکه شرکت مطبوعش را وارد کارزار رقابتی کنیم به حکم پیشینه و اعتبارش تندیس برترین را به او داده بودیم. نظاری آتش اشتیاق مان را چنان شعله ور ساخت که سیمرغ وار جمع ایتا شکل گرفت: دکتر یحیی تابش، دکتر احمد عبدا... زاده، ناصر علی سعادت، احمد علیپور، شهرام شریف، آرش برهمند، مهدی بگلری، محمود نظاری و پرویز رحمتی.


به جز پرویز رحمتی که به دلیل مشغله و معذوریت صنفی تنها در یک جلسه حضور داشت و در جلسات دیگر ایتا حضور پیدا نکرد اما مابقی جمع ایتایی تقریبا 8 یا 9 جلسه به صورت ماهانه در دفاتر شرکت‌ها دور هم جمع شدیم.کار ایتا چنان بالا گرفت که حتی در جلسات از مشاور حقوقی برای تاسیس بنیاد، شرکت، موسسه یا هر عنوان دیگری کمک گرفتیم.


اما چه شد که هیچ یک از آرمان‌های ایده‌آلیستی به واقعیت نرسید و تنها منتقد دوره اول ایتا علیرغم همه حرف و سخن‌هایش مبنی بر حمایت از ایتا در دوم عملا کاری نکرد و حتی با وجود اینکه خود خواسته حامی ایتا شده بود در مراسم دومین جوایز فناوری ایران حضور نیافت بماند برای تاریخ. اما همان جمع ایتایی به ما آموزاند که برای ماندن باید رویین تن باشیم، برای انتخاب کردن باید جسور باشیم برای معتبر شدن باید صبور باشیم.


همانکه گفتم؛ دوره اول انتخاب‌هایمان آنقدر اهمیت نداشت که جسارتمان اهمیت داشت اما از همان زمان که بر طبل دوره دوم کوبیدم و ندای ایتا را در شهر سر دادیم که می‌خواهیم چنان کنیم که باید. داوری آنلاین ایتایی که به نیم رسید به ناگاه فریاد واسفای مشتاق و شیفته نام ونشان ایتای اول به چاشنی پرونده‌سازی مقلدان ایتا به آسمان رفت و گویی عزم راسخ کرده‌اند که طبل ایتا بی‌صدا شود .


همان که گفتم: جلسات ایتایی (8 یا 9 ماهه) با نخبگان و اساتید و خوش‌نامان فناوری اطلاعات و ارتباطات ایرانی به ما آموزانده بود که برای ماندن باید رویین تن باشیم، برای انتخاب کردن باید جسور باشیم برای معتبر شدن باید صبور باشیم.


از همین‌رو در دومین دوره ایتا جسارت انتخاب کردن مهم نبود چراکه رقیبان آمده بود چند 10 تا بلکه بیشتر. پس آنچه مهم شده بود و هست نحوه انتخاب کردن بود. ایتا داشته‌هایش را شفاف روی مجمعه ریخت از همین‌رو بسیاری تشویق‌مان کردند و دلگرم به ادامه راه همان‌هایی که در 17 اسفند شب سرد زمستانی آمدند و تشویقمان کردند. اندکی نیز بوق‌ها و حمایت مجازی‌شان را نواختند بلکه ایتا کوتاه بیاید که نیامد و نهایتا ایتا از میان 76 نامزد خود 19 شرکت یا کالا را شایسته عنوان برترین دانست به لطف انتخاب کاربران و هیات داوران آنلاینش.


از اینکه در این روزهای پایانی سال مصدع اوقات شریف مخاطبان فهیم عصرارتباط شدم بسیار پوزش می‌خواهم. اینها حرف‌هایی بود که بر دل مانده بود باید جایی گفته می‌شد هرچند که شاید مناسب روزهای پایانی سال نباشد اما چه کنیم که عصرارتباطی‌ها دلبسته ایتا هستند و امیدوار که ایتا نوروزهای بسیاری را تجربه کند. سال نو بر همه خوش.