PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تعیین طول و عرض نوشته



nelahe
08-03-2011, 09:37
سلام دوستان عزیز
می خواستم بپرسم امکان دو حالت وجود دارد در فتوشاپ

1- یک خط نوشته رو بهش طول و عرض بدهیم

2- سه الی چهار خط را طول و عرض براش تعیین کنیم (یعنی طول و عرض برای تک تک نه ، بلکه طول بشه طول بلندترین جمله و عرض بشه فاصله از اولین جمله تا آخرین جمله)

yaghoob1
11-03-2011, 01:41
سلام

تو حالت طبیعی هر نوشته ای که می نویسیم با سایزهای مختلف فونت یک اندازه دقیق دارد ( حالا با هر مقیاس اندازه گیری که باشد سانتیمتر، اینچ ، پیکسل و ... ) البته بعد ازانتخاب انواع فونتها یا تنظیم متناسب فاصله ها و اضافه نمودن خط امتداد برای نوشته ها. اگه با این تنظیمات نوشته های شما دقیقا به اندازه دلخواه نمی شود ،مجبورید از Text Transformationاستفاده کنید.در ضمن لازم است که Ruler فتوشاپ را فعال کنید و از Grid ها و Guide Line ها استفاده کنید تا نوشته هاتون به اندازه دقیق مورد نظر برسد. یک نمونه ساده به این صورت است:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



متن نمونه اولی 28/7 میلی متر طول و 5 میلی متر عرض دارد که در حالت اندازه استاندارد فونت مربوطه است و متن دومی همون متن اولی هست که عرضش حفظ شده و توسط Text Transformation ( Ctrl + T ) گسترش طولی پیدا کرده است و طولش 34/9 میل متر شده هست. حالا هر نوشته که داشته باشید اگر اندازه های استاندارد ( با احتساب انتخاب فونتهای مختلف و تنظیم فاصله های معمولی بین حروف و اضافه نمودن خط امتداد مابین حروف ) طول وعرض مورد نظر را پیدا نکرد میتونید اونو Transform کنید و به اندازه دقیق دلخواه برسید.

nelahe
12-03-2011, 09:20
خیلی ممنون خیلی دقیق توضیح دادید ممنونم دوست عزیز :11: