PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بیگ بنگ نامي شايسته براي جديدترين عضو خانوادهMSI



R O O T
23-02-2011, 21:17
همانطور که کارت‏هاي گرافيکي سري Lightning از کمپاني MSI خود را به عنوان برترين کارت‏هاي گرافيکي جهان مطرح ساخته‏اند، مادربوردهاي سري Big Bang نيز در اين اواخر نام خوبي براي خود دست و پا کرده‏اند. همزمان با ارائه چيپست Intel P67 براي نسل جديد پردازنده‏هاي کمپاني اينتل به نام Sandy Bridge، کمپاني MSI نيز چهارمين و جديدترين عضو خانواده Big Bang را با نام Marshal و مبتني بر چيپست Intel P67 آماده عرضه به بازار کرده است. بدون شک Marshal با طراحي منحصر بفرد خود ميتواند هر بيننده‏اي را مجذوب خود کند. اين مادربورد با استاندارد XL-ATX طراحي شده که اندازه‏اي بزرگتر از مادربوردهاي استاندارد ATX داشته و فقط برخي از کيس‏هاي جديد مي‏توانند اين هيولاي قدرتمند را در خود جاي دهند.

Marshal براي نخستين بار در دنيا و در ميان مادربوردهاي Desktop، از 8 شکاف توسعه PCI-Express 2.0 براي استفاده همزمان از 8 کارت گرافيکي پشتيباني مي کند. بهره‏مندي Marshal از نسخه جديد چيپ Hydra Lucid بدين معناست که مي توان کارت‏هاي گرافيکي متفاوت از هر دو کمپاني AMD و Nvidia را با هم ترکيب نمود. 4 شکاف از اين 8 شکاف توسعه PCI-Express پهناي باند کامل x16 را در اختيار خواهند داشت و در صورت استفاده از شکاف‏هاي بيشتر پهناي باند x16 بين دو شکاف توزيع خواهد شد. پس مي‏توان گفت Marshal در مجموع از 64 لنز PCI Express پشتيباني مي‏کند. البته به اين مقدار بايد پهناي باند مورد استفاده توسط ساير قطعاتي که به صورت Onboard بر روي Marshal قرار دارند را نيز اضافه نمود.

اما همه بخوبي ميدانيم Sandy Bridge توانايي پشتيباني از اين همه پهناي باند PCI-Express را ندارد. از طرفي روي Marshal هيچ‏گونه چيپ اضافي Nvidia nForce 200 نيز يه چشم نمي‏خورد. پاسخ اين سوال را بايد چيپ جديد Hydra Lucid دانست که امکان پشتيباني از پهناي باند بسيار بالايي را جهت استفاده کارت‏هاي گرافيکي فراهم کرده است. MSI امکان جديدي به نام PCI-E CeaseFire را نيز بر روي اين مادربورد قرار داده است که اين اجازه را به کاربر مي‏دهد که در صورت عدم نياز به هر کدام از شکاف‏هاي PCI-Express x16 آنها را به کمک سوئيچ‏هاي تعبيه شده بر روي مادربورد خاموش کند. همچنين يک سوئيچ DIP جهت رفع محدوديت‏هاي ولتاژ در بايوس، بر روي مادربورد قرار گرفته است.

Marshal که از قطعات Military Class در ساختمان خود سود مي‏برد داراي مدار تغذيه فوق‏العاده قدرتمند 24 فازي با فناوري محبوب DrMOS جهت استفاده پردازنده مي‏باشد. اين مدار تغذيه پرقدرت که براي نخستين بار شاهد انتقال بخشي از آن به پشت مادربورد هستيم, توسط دو ورودي برق 8 پين 12 ولت تغذيه مي‏شود که امکان رسيدن به فرکانس‏هاي بالا و رکوردهاي جهاني را توسط Marshal ميسر مي‏سازد.

Marshal از چهار شکاف رم با پشتيباني حافظه‏هاي DDR3 بهره مي‏برد. نهايت فرکانس پشتيباني شده براي حافظه‏ها به پردازنده مورد استفاده بستگي دارد. بر روي مادربرد امکانات متفاوتي از جمله 4 درگاه USB3، 6 درگاه USB2، 4 درگاه SATA 6Gbps، 4 درگاه SATA 3Gbps، 1 درگاه Firewire، کليدهاي روشن/خاموش، Reset به همراه کليد OC Genie2، 3 چيپ بايوس، ديباگر و قسمت‏هايي براي قرائت ولتاژهاي متفاوت سيستم قرار دارند. بايوس گرافيکي و پشتيباني از فناوري X-FI در صداي خروجي را مي‏توان از ساير امکانات اين مادربورد قلمداد کرد.

هنوز اطلاعات دقيقي از قيمت مارشال دنياي مادربوردها موجود نيست ولي مي توان انتظار داشت که Big Bang Marshal يکي از گران قيمت‏ترين بوردهاي پلتفورم P67 خواهد بود. Marshal در اواسط زمستان امسال عرضه خواهد شد, هر چند هم اکنون نيز مشتريان زيادي را براي خود جذب کرده است.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

_LOVE_CODER_
24-02-2011, 13:30
امکاناتش که خیلی خوبه
ولی این ام اس ای اکثر مادر بورد های که قدیم ازش داشتیم 3-4 سال پیش
اکثرن قاطی و ناسازگاری قطعات دارن

امیدوارم تو سری های جدید این مشکلات بر طرف شده باشه