PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آیا استیو جابز فقط شش هفته تا مرگ فاصله دارد؟



satttanism
17-01-2011, 22:58
استیو جابز روز دوشنبه در یادداشتی که برای کارمندان اپل ارسال کرد، از ترک مجدد اپل از سوی خود برای «تمرکز بر مشکلات پزشکی و سلامت» خبر داد.
متعاقب انتشار این خبر ارزش سهام اپل در بازار سهام فرانکفورت ۸ درصد افت کرد. این در شرایطی است که در آمریکا به خاطر روز مارتین لوترکینگ بازارهای مالی بسته بودند.
جابز در یادداشت خود گفته است که اپل را دوست دارد و به محض این که بتواند، برخواهد گشت. او خاطرنشان کرده است که در این دوره، همچنان در تصمیم‌گیری‌های راهبردی، دخالت خواهد کرد.
این برای بار سوم است که جابز ۵۵ ساله به خاطر مشکلات پزشکی متعاقب سرطان پانکراس، شرکت را ترک می‌کند. در دفعه پیش، در سال ۲۰۰۹، او برای پیوند کبد، چند ماهی شرکت را ترک کرد.
این خبر، خبر بدی برای دوست‌داران و عاشقان اپل است، چرا که جابز در مرکز توجه اپل است و هیچ کس جایگاه مدیریتی و نقش تعیین‌کننده را فراموش نمی‌کند.
در همایش‌های اپل، جایی که جابز با شور و حرارت گجت‌های اپل را به مانند یک شومن خبره معرفی می‌کند، دوست‌داران فناوری، چند مدتی است که یک جابز خسته و تکیده را می‌بینند.
جابز در حال اپل را ترک می‌کند که در سال ۲۰۱۰، اپل توانست بر غول دیگر فناوری یعنی مایکروسافت غلبه کند و بنا به گزارش وال استریت ژورنال، مبدل به بزرگ‌ترین شرکت فناوری دنیا شود.
در غیاب جابز، «تیم کوک» ۵۰ ساله، وظایف او را به عهده می‌گیرد. کوک در یک دوره دیگر هم این مسئولیت را برعهده گرفت، زمانی که در سال ۲۰۰۹، جابز برای پیوند کبد، اپل را ترک کرده بود. خیلی‌های عقیده دارند که کوک شایسته‌ترین جانشین جابز خواهد شد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
جابز و کوک

گمان می‌رود که گزارش مالی اپل در ۳ ماهه انتهایی سال ۲۰۱۰ به زودی اعلام شود و درآمد اپل عمدتا به خاطر فروش شگفت‌آور آی‌پد ۵۰ درصد افزایش داشته باشد.
جابز در زمانی اپل را ترک می‌کند که پیش از این قرار بود ظرف چند روز آینده یک روزنامه دیجیتال با همکاری «روپرت مورداک» منتشر کند، اما انتشار این روزنامه دیجیتال ویژه آی‌پد هم به تأخیر افتاده است.
گرچه گمان نمی‌رود که نبود جابز اثر عمده‌ای روی شرکت داشته باشد، اما این امر ممکن است سرمایه‌گذاران را مردد کند.
جابز در یادداشت خود، خواسته است که حریم خصوصی او و خانواده‌اش در دوره غیابش حفظ بشود. البته همیشه جابز و اپل، در مورد مشکلات پزشکی جابز، سیاست پنهان‌کارانه داشته‌اند. در سال ۲۰۰۴ زمانی که تشخیص داده شود، او مبتلا به نوع نادری از سرطان پانکراس به نام تومور سلول‌ها جزیره‌ای یا islet cell neuroendocrine tumor هم این سیاست اعمال شد و تنها بعد از بهبودی و جراحی او، رسانه‌ها مطلع شدند. در سال ۲۰۰۹، هم در دوره غیاب شش ماه او برای پیوند کبد، هیچ اطلاعی در مورد چرایی پیوند او و وضعیت سلامتی‌اش منتشر نشد و دو ماه بعد از انجام پیوند، موضوع به اطلاع مردم رسانیده شد.
کمتر رئیس شرکتی را می‌توان سراغ داشت که به اندازه جابز برای شرکتش مفید و سودمند بوده باشد. جابز بعد از تأسیسس شرکت اپل، در سال ۱۹۷۶ در سال ۱۹۸۵ از شرکت بیرون رانده شده، اما در سال ۱۹۹۷ به شرکت برگشت و در این مدت شرکت او از سازنده مک‌های بزرگ و عظیم‌الجثه به شرکتی مبدل شد که کاربرپسندترین وسایل پرتابل پخش موسیقی و به اعتقاد بسیاری بهترین گوشی دنیا را ساخت و شرکتی شد که برای اولین بار تبلت را به عنوان یک گجت ضروری مطرح کرد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

مسئول جدی اپل در سال ۱۹۹۸ به شرکت اپل پیوسته است، او از سال ۲۰۰۶، یکی از مسئولین اجرایی برجسته این شرکت بوده است و لیاقت خود را ثابت کرده است.

1pezeshk.com

s-a-l-i-m
19-02-2011, 00:01
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اوایل امسال شاهد این بودیم که استیو جابز یک بار دیگر، اپل را به دلیل رسیدگی به وضع سلامتی اش ترک کرد و البته تاریخی را هم برای بازگشتش تعیین نکرد. حالا National Enquirer چند عکس آقای جابز منتشر کرده که نشان می دهد مدیرعامل اپل نسبت به قبل، لاغر تر و ضعیف تر شده است. Enquirer استیو جابز را از زمان صبحانه اش تا مرکز سرطان دانشگاه استنفورد دنبال کرده و بر اساس صحبت های دو پزشک ادعا می کند که او فقط چند هفته دیگر زنده است.


البته در حال حاضر این خبر را فقط می توان در حد یک شایعه دانست. حتی نمی توان به صحت این تصاویر هم اعتماد کرد. شاید آنها دستکاری شده باشند. اما همه می دانند که مدیرعامل اپل سال ها است با سرطان پانکراس دست و پنجه نرم می کند و مدتی پیش هم تحت پیوند کبد قرار گرفته است. فعلا امیدواریم که این مدیر موفق، بتواند باز هم به سر کار باز گردد و دستاورد هایی بهتر را به دنیا معرفی کند.


چند هفته پیش استیو جابز را با لبخند های همیشگی اش روی سن دیدیم، اما او با توجه به عکس های بالا، بسیار ضعیف به نظر می رسد. هرچند National Enquirer در گذشته سوابق اشتباه های زیادی هم داشته است. اما در هر صورت شما چه احساسی نسبت به این موضوع دارید؟


منبع :نارنجی

همه گی براش دعا کنید:41:

4870x2
19-02-2011, 00:08
شتری هستش که دم دره همه می خوابه: دی
خدا بیامرزتش: دی

4870x2
19-02-2011, 00:09
aQoa دستت رو می بوسه این پست: دی

s-a-l-i-m
19-02-2011, 13:15
شتری هستش که دم دره همه می خوابه: دی
خدا بیامرزتش: دی
این شتره مثل اینکه این سری رو استیو نشسته [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

a.z.p.z
19-02-2011, 15:40
این شتره مثل اینکه این سری رو استیو نشسته [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


حالا خیلی خوشت میاد یه همچین ادمی که این همه به دنیا خدمت کرده زودتر بمیره؟!
امیدوارم که حالش بهتر بشه و به فعالیتش ادامه بده...

D o l f i n
19-02-2011, 16:27
واقعا حیف همچین نوابغی که از دنیا برن هر چند مرگ حقه و دیر یا زود میاد سراغ آدم
ولی صد هزار بار حیف .....................

eAmin
19-02-2011, 18:08
شایعه ای بیش نیست: [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

mahdishata
19-02-2011, 18:14
حالا خیلی خوشت میاد یه همچین ادمی که این همه به دنیا خدمت کرده زودتر بمیره؟!
امیدوارم که حالش بهتر بشه و به فعالیتش ادامه بده...

دوست عزیز خدمتو امثال نیوتون و انیشتین و رازی کردن.تمامی محصولات اپل باری جز مصرفی بودن که نداشتن;)

--------------------------


سکان اپل، پر افتخارترین شرکت رایانه ای جهان به دست یک ایرانی می افتد؟


غیبت استیو جابز – محبوبترین مدیر آی تی در حال حاضر جهان – از صحنه مدیریت بر اپل از دو هفته گذشته علی رغم حضور وی نزد اوباما سوالات زیادی را دوباره بر انگیخته است.

بعد از استیو جابز که از سال 2003 با سرطان دست و پنجه نرم می کند، چه کسی سکان پر افتخارترین شرکت ای تی را بر عهده خواهد گرفت؟
استیو خود سوریایی-امریکایی تبار است و سالهاست بعنوان مرد بزرگ تاریخ رایانه، دوست داشتنی جلوه کرده و راستش هیچ کس دوست ندارد در مورد بعد از او سخن به میان بیاورد. اما چاره ای نیست و سرطان امانش را بریده است. سال گذشته نیز غیبت 6 ماهه وی از صحنه مدیریت اپل سهامداران را به وحشت انداخت اما اینبار و بعد از ملاقات با اوباما همگان متوجه شدند که علی رغم توانایی های منحصر بفرد استیو جابز، اوباما ترجیح داده مدیر اینتل را بعنوان نماینده خود در صنایع آی تی برای کمک به رفع بحران اقتصادی امریکا برگزیند. استیو جابز در جلسه برنامه ریزی اوباما برای رفع بحران اقتصادی با استفاده از ای تی شرکت کرد اما ظاهرا اوباما هم متوجه شده که استیو جابز بدلیل بیماری قادر به انجام کار اجرایی نیست. بنابر این علی رغم همه این تحولات باید به طور جدی جایگزین استیو جابز مشخص شود تا سهامداران با خبری غیر مترقبه شوکه نشوند.
اما کاندیداهای دور و بر استیو جابز را می توان بعنوان جانشین های احتمالی در نظر گرفت که از بین همه آنها دو نفر یعنی جاناتان ایو اسکاتلندی و سینا تمدن ایرانی گزینه های اصلی هستند که استیو به آنها فکر می کند.
اما جاناتان ایو کیست؟ مخترع اسکاتلندی که آی پاد را سالها قبل اختراع کرد و تقریبا با پیوستن وی به اپل از سال افتخارات زیادی را وارد اپل نمود. اپل مرده در دهه 1990 با اختراعات ایو جان تازه ای گرفت و حالا این شرکت را به قله های افتخار رسانده است. ایو بعنوان طراح صنعتی سال 1992 برای کار در اپل به امریکا رفت و بعد در بازگشایی مجدد اپل در سال 1997 کنار استیو ماند.آی.مک، پاور بوک، مک بوک، آی پاد و ایفون و ای.پد از جمله سخت افزارهایی است که جاناتان ایو روی آنها جنبه پدری داشته و با توسعه انها تاریخ آی تی جهان را متحول کرده است. وی اینک قائم مقام ارشد استیو جابز بوده و به احتمال زیاد جانشین احتمالی برای استیو. اما اگر وی سمت اجرایی قبول کند، مانند سابق میتواند به ابداعات و اختراعات صنعتی خود ادامه دهد؟ این سوال بزرگی است که اگر بخواهیم واقعبینانه بدان جواب دهیم می توانیم به سوی کاندید دوم سوئیچ کنیم که کسی نیست جز سینا تمدن.
وی در سپتامبر 1997 به اپل پیوست و سالها بعنوان قائم مقام بخش جهانی و مدیراپلیکیشن ها و نرم افزارها برای اپل کار کرده است. وی دارای دکترای کامپیوتر بوده و قبل از اپل برای سان میکروسیستمز و نکست کار می کرده است. وی مستقیما کارهای خود را به استیو گزارش می کند و مدیر اجرایی اپل به وی اطمینان کامل دارد.


اگر اتفاقی برای استیو جابز بیفتد قطعا شخصیت مدیر اسطوره ای دو پاره خواهد شد. هیچ شکی در این باره وجود ندارد که استیو دو بدن در یک بدن بوده است. استیو تکنیکی و استیو مدیریتی و حالا با رفتن استیو جابز قطعا جاناتان روح تکنیکی جابز را حفظ خواهد کرد و سینا تمدن نیز روح بیزینسی و اجرایی را محافظت خواهد نمود. سهامداران نیز دنبال آن هستند که مدیر بعدی که از تیم اجرایی است با گرفتن سکان جدید کمترین آسیب را ببیند و خیال سهامداران را از این بابت راحت کند.



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

s-a-l-i-m
19-02-2011, 23:16
حالا خیلی خوشت میاد یه همچین ادمی که این همه به دنیا خدمت کرده زودتر بمیره؟!
امیدوارم که حالش بهتر بشه و به فعالیتش ادامه بده...
بچه بهتره که پست من رو خوب بخونی. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نوشتم که همه براش دعا کنید. در ضمن جلوی من از اپل حرف نزن که من خودم عاشق محصولاتشم [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] .
اون جمله هم برای خنده بود.

rezanew
20-02-2011, 09:46
به قول یکی از بچه های نارنجی:

خدایا از عمر فسیل های ما کم کن و به عمر اسیو بیافزا...!!!

water_lily_2012
20-02-2011, 10:02
انشاالله که بهتره بشوند. و بتونند دوباره به کار ادامه بدهند.
از دست من که غیر از دعا کاری بر نمی یاد

mohsenfhm
20-02-2011, 10:13
حالش خوبه خوبه :46:

zahedy2006
20-02-2011, 12:09
افرادی که زندگی بشر رو از یکنواختی بیرون می آورند - فکر کنم - آدمهای مفیدی اند گرچه ممکنه از محصولاتشون استفاده نکنم
پس ما هم امیدواریم فعالیتش رو ادامه بدهد...

a.z.p.z
20-02-2011, 15:36
فعلا که ملاقاتی با آقای اوباما و دیگر بزرگان دنیای تکنولوژِی داشته و هیچ مشکلی هم نداشته ! ...