PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : افتتاح آزمايشي شبكه‌ي اپراتور سوم در 22 بهمن‌ماه



mali.sh
06-02-2011, 15:58
افتتاح آزمايشي شبكه‌ي اپراتور سوم در 22 بهمن‌ماه

- سيم‌كارت‌ اپراتور سوم از بهمن‌ماه در دستان متقاضيان است؟
در حالي كه سيم‌كارت‌هاي اپراتور سوم تلفن همراه كشور بايد براساس تعهدات پروانه در ارديبهشت‌ماه سال 90 واگذار شود اما خبرها حاكي است كه شركت تامين تلكام آزمايش بخشي از شبكه‌اش را از 22 بهمن‌ماه جاري آغاز می كند.

به گزارش ايسنا، اپراتور سوم تلفن همراه طبق وعده‌ها و اظهار اميدواري وزير ارتباطات قرار بود سيم‌كارت‌هاي خود را از بهمن‌ماه جاري ارایه كند اما با توجه به تغييراتي كه چندي پيش در اعضاي هيات مديره اين اپراتور رخ داد، اين سوال وجود داشت كه آيا اين اپراتور مي‌تواند در موعد مقرر به وعده خود جامه عمل بپوشاند يا خير؟ ظاهرا قرار است افتتاح آزمايشي اين شبكه‌ با حضور خبرنگاران و از روز 22 بهمن‌ماه آغاز شود اما هنوز مشخص نيست كه آيا سيم‌كارتي هم به مشتركان واگذار خواهد شد يا خير؟
اما لطف‌الله سبوحي معاون فني و صدور پروانه‌هاي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در اين باره می گوید: سازمان مي‌تواند در صورت ديركرد اين اپراتور در انجام تعهدات، اگر دلايل كافي و موجه براي تاخير وجود نداشته باشد، پيشنهاد جريمه ارايه كند چراكه در بحث تخلفات و در مفاد پروانه مواردي در اين باره عنوان شده است.
وي با بيان اين كه عملكرد اپراتور در حال پيگيري است و آن‌ها نيز در حال انجام كارهايي هستند اظهار كرد: البته اميدواريم اپراتور سوم بتواند به موقع به تعهداتش عمل كند كه ما وارد فاز جريمه نشويم.
سبوحي يادآور شد: مطابق پروانه دو سال بعد از زمان بهره‌برداري، مجوز بحث وايمكس سيار به اپراتورهاي وايمكس داده شده كه بعد از اين مدت زمان اپراتورها مي‌توانند وايمكس سيار تلفن همراه را ارایه دهند.مدير عامل شركت تامين تله كام (اپراتور سوم تلفن همراه) هم گفته بود: تعامل لازم با سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي انجام شده تا اپراتور سوم شبكه تلفن همراه، در موعد مقرر فعاليت خود را آغاز كند.
ذبيح‌الله فيض‌آبادي افزوده بود: تفاوت عمده نسل سوم تلفن همراه با ساير اپراتورها ارایه خدمات مبتني بر Data هم‌چون سرويس‌هاي MMS و Video Call است كه نيازمند اختصاص پهناي باند و فضاي فركانسي بيش‌تري است و اميدواريم با حمايت رگولاتوري اين مشكلات برطرف شود.



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

خبر ایسنا

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید