PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : حافظه جامد 5 ترابایتی عرضه شد



satttanism
03-01-2011, 18:44
ICTna.ir - شرکت "تگزاس مموری سیستمز" اعلام کرد که پس از مدت‌ها تلاش، سرانجام موفق به پرحجم‌ترین حافظه SSD خود شده است. این سیستم حافظه‌ای جامد RamSan-620 نام دارد و قادر است 5 ترابایت اطلاعات را در خود ذخیره کند.

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) حافظه جدید RamSan-620 از فناوری تک‌سلولی SSD(SLC) استفاده می‌کند و بر این اساس، شرکت سازنده ادعا می‌کند که پرظرفیت‌ترین حافظه SSD جهان را ارایه کرده است.

این سیستم ذخیره‌ساز اطلاعات با سرعت 3 گیگابایت در ثانیه اطلاعات را در خود ذخیره می‌کند و تاخیر آن در دریافت اطلاعات و ذخیره‌سازی آن‌ها تنها 80 میکروثانیه است.

به گفته شرکت "تگزاس مموری"، برای اینکه بتوان این قابلیت‌ها را در هارددیسک‌ها در اختیار داشت، باید 500 عدد از این محصول را در فضای 36 دیسک و در سه سیستم رک(Rack) کنار هم قرار داد. این سیستم بیش از 7 هزار وات انرژی مصرف می‌کند و قیمت آن به نیم میلیون دلار خواهد رسید. این در حالی است که RamSan-620 تنها 325 وات انرژی مصرف می‌کند و تا 60 بار ارزان‌تر است.

حافظه جدید RamSan-620 در فضای شبکه‌ای SAN فعالیت خود را انجام می‌دهد و می‌تواند از 2 تا 8 کانال فیبری یا پورت‌های InfiniBand پشتیبانی کند.