PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بررسی تخصصی گوشیهای موتورولا



fire159
28-12-2010, 09:29
در این تایپیک بررسی تخصصی گوشی های موتورولا رو داریم تا یک مجموعه و آرشیو کامل داشته باشیم و نخواهیم برای هر گوشی که رویوش میاد تایپیک بزنیم و دوستان هم در پیدا کردن این رویو ها تو سایت راحت باشن . :20:

fire159
28-12-2010, 13:44
هر چند میلستون 1.5 سالی از ارائه شدنش میگذره .

اما به دلیل تاثیر بزرگی که این گوشی بر محبوبیت و گسترده شدن آندروید داشت با این مدل شروع میکنیم :46:

Motorola Milestone یک آندروید اصیل و مجهز


طوفان آندروید حالا همه جا را فرا گرفته است و اندک نام های کوچک و بزرگی که هنوز در برابر این طوفان همه گیر مقاومت می کنند بدون شک تنها زمان را به ضرر خود از دست داده اند قدرت کوبنده آندروید در فتح بازار تا اندازه ای گسترده گردیده است که نه تتها برندهای نوظهور دنیای موبایل از این فرصت طلائی برای عرض اندام بهره کامل برده اند بلکه کشتی نجات گوگل به یاری نام های بزرگ اما در شرف سقوطی مثل موتورولا نیز آمده است تا جائیکه این شرکت دوست داشتنی که تا سال گذشته ار تراز منفی میلیون دلاری برخوردار بود حالا به لطف اسمارت فون های متعدد آندرویدی پس از سالها به رقمی مثبت در سود سالیانه خود دست یافته است. یکی از این مدل های موفق که بسیاری از منتقدان از آن بعنوان رویائی ترین آندروید حال حاضر بازار یاد می کنند Milestone یا آنگونه که آمریکائی ها می نامندش DROID نام دارد که در ادامه به نقد و بررسی آن می پردازیم با ما همراه شوید.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]ق صه پر غصه مشکلات موتورولا که این شرکت دوست داشتنی را تا مرز ورشکستگی کامل پیش برد حال با فرمول فوق العاده گوگل در حال فراموشی ست اتفاق مبارکی که تنها نیم نگاهی به تراز مالی موتورولا در یک سال گذشته به روشنی قابل مشاهده است بر طبق آمار Canalys 2010 شرکت موتورولا در سه ماهه اول سال 2010 بیش از 2.6 میلیون اسمارت فون به فروش رسانده است که در مقایسه با 1.1 میلیون اسمارت فون فروخته شده این شرکت در زمان مشابه در سال 2009 نزدیک به 137 درصد رشد را نشان می دهد ارزش این رشد فوق العاده زمانی مشخص می گردد که میزان رشد دیگر رقبا در بازار هوشمندها همچون نوکیا یا HTC را با موتورولا مقایسه کنیم این رشد برای نوکیا و HTC در برهه زمانی یاد شده به ترتیب برابر 56 و 105 درصد بوده است که به خوبی میزان موفقیت و حضور پر رنگ موتورولا را در میان رقبای پر فدرت خود به نمایش می گذارد. از دیگر عوامل اصلی دستیابی به افق موفقیت در مجموعه موتورولا به تعدد و تنوع گوشی های تولیدی این شرکت باز می گردد بطوریکه در طی همین چهار ماه گذشته از سال 2010 تعداد گوشی های تولیدی موتورولا به 20 عنوان بالغ شده است که خود به تنهائی از تعداد کل گوشی های تولیدی این شرکت در سال 2009 که تنها 18 مدل بود بیشتر است نکته جالب تر در این میان حضور 9 مدل آندرویدی در این جمع 20 تائی ست که تا بحال هیچگاه این تعداد اسمارت فون در خانواده موتورولا در یک مقطع زمانی کوتاه در کنار یکدیگر قرار نگرفته اند. از این 9 مدل آندرویدی نیز حداقل سه مدل دارای طرح خاص و منحصر به فردی هستند که فروش بسیار ویژه ای را برای مجموعه موتورولا به ارمغان آورده اند این سه مدل متفاوت و زیبا شامل BACKFLIP، FlipOut و بلاخره همین Milestone می شوند که برخلاف بسیاری از آندرویدهای فعلی بازار یا با آخرین ورژن آندروید عرضه می شوند یا آپدیت رسمی برای ارتقا به آخرین ورژن سیستم عامل را دریافت می کنند. از دیگر عوامل مهمی که آندرویدهای موتورولا را به عضو برجسته ای در میان دیگر اعضای این خانواده بدل کرده است باید به حضور صفحه کلید QWERTY در چندین و چند مدل این شرکت اشاره کرد که با عدم احتساب دو نمونه نسبتا قدیمی G1 و Dream از HTC (که همین چند روز پیش رسما عدم امکان ارتقا آنها به آندروید 2.2 اعلام گردید) و مدل مهجوری به نام GW620 از LG، تنها مدل های پیشرفته دارای صفحه کلید QWERTY که از نسخه های 2 به بالای آندروید در آنها استفاده شده همین مدل های موتورولا هستند که اگر نمونه های به بازار نیامده موتورولا را نیز به این جمع بیافزائیم تعداد آنها به چهار تا پنج عنوان بالغ می گردد. در این میان و در بررسی علل موفقیت آندروید های موتورولا یک نام همیشه و همه جا حضور دارد نامی که در حال حاضر پر فروش ترین محصول موتورولا و یکی از پر فروش ترین آندرویدهای کل بازار نیز به حساب می آید، Milestone نمونه موفقی ست که با پشتیبانی مناسبی که از آن بعمل می آید قرار است تا مدتها تاپ مدل موتورولا در این رده نیز نام بگیرد.


مزایا :

• پشتیبانی از چهار باند GSM و دو باند نسل سوم با 10.2Mbps HSDPA و 5.76Mbps HSUPA
• صفحه نمایش لمسی خازنی 3.7 اینچ با وضوح 480 x 854)WVGA پيكسل) و 16 میلیون رنگ
• نسخه 2.0 آندروید با مرور Kinetic و زوم با یك انگشت
• باریك ترین گوشی كشویی با صفحه كلید كامل QWERTY
• ساختار عالی گوشی
• پردازشگر ARM Cortex A8 600Mhz ، شتاب سنج گرافیكی PowerVR SGX و 256MB RAM
• دوربین 5 مگاپیكسل با كانون اتوماتیك ، دو فلش LED و geotagging
• قابلیت فیلمبرداری در وضوح 720 x 480)D1 پيكسل) در 24fps
• Wi-Fi و GPS با A-GPS
• 133MB حافظه داخلی و محل كارت حافظه microSD ( كارت 8GB در جعبه گوشی )
• حسگر Proximity
مرورگر وب دارای پشتیبانی Flash دارد
• سوكت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری
• پورت microUSB ( شارژ ) و بلوتوث استریو V2.1

معایب :

• از پخش ویدئوی DiVX /XViD پشتیبانی نمی كند
• شماره گیری صوتی و هوشمند ندارد
• ویژگی های دوربین محدود و منوی آن پیچیده است
• مسیر یابی رایگان GPS ندارد
• رادیو FM ندارد

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] )طراحی متفاوت و دوست داشتنی موتورولا که بلا استثنا در تمامی مدل های زیبای این شرکت به چشم می خورد اولین نکته آشنائی ست که با در دست گرفتن Milestone کاملا خودنمائی می کند جعبه همراه گوشی بسیار ساده و معمولی ست و محتویات حاضر در آن نیز در سطح چندان بالائی قرار ندارد بطوریکه تنها نکته ویژه در این میان کارت حافظه 8 گیگابایتی Micro SD همراه دستگاه است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] )اما با در دست گرفتن گوشی این کاستی ها در یک لحظه به فراموشی سپرده می شوند بدنه دستگاه ترکیب خوشایندی از فلز و پلاستیک با کیفیت است که رنگ آمیزی زیبای کناره ها و استفاده از رنگ طلائی برای کلیدها جانبی، اسپیکر اصلی دستگاه و D-Pad داخلی شکوه دوچندانی به آن بخشیده است. طراحی مکانیزم کشوئی دستگاه به شیوه ای متفاوت از دیگر نمونه های QWERTY جانبی صورت گرفته است بطوریکه صفحه روئی بطور کامل قسمت زیرین را پوشش نداده و نوار باریکی در زیر صفحه نمایش در هر دو حالت باز و بسته قابل رویت است شیوه ای که برخلاف نمونه غیر ارگونومیک و نچندان زیبای حاضر در G1 این مدل را تا حدودی خاص و متفاوت از دیگران نموده است. ابعاد گوشی 13.7×60×115.8 میلیمتر با وزن 165 گرم است که در مقایسه با Nexus One بعنوان نمونه ای نزدیک شاهد 3.2 میلیمتر کاهش ارتفاع و 2.2 میلیمتر افزایش قطر بوده ایم که این آخری علتی جز افزوده شدن صفحه کلید جانبی نداشته و افزایش 35 گرمی وزن دستگاه نیز از همین واقعیت سرچشمه می گیرد. جذاب ترین نکته در کل گوشی بدون شک صفحه نمایش کاملا بزرگ و با کیفیت دستگاه است این صفحه نمایش 3.7 اینچی دارای وضوح 854×480 پیکسل بوده و از فناوری لمسی خازنی در آن بهره گرفته شده است کیفیت تصاویر ایجاد شده در این صفحه نمایش نسبت به دیگر TFTها بسیار با کیفیت ارزیابی می شود و نمایش مناسب رنگ سیاه و روشنائی فوق العاده آن (اگرچه همچنان با مدل های AMOLED فاصله مشخصی دارند) از جمله نکات ویژه این صفحه نمایش هستند. دیگر نکته قابل توجه در این صفحه نمایش ارتباط مستقیمی به ورژن سیستم عامل دستگاه پیدا می کند جائیکه Milestone اولین گوشی آندروید بازار بود که به نسخه 2.0 این سیستم عامل مجهز گردید و به همین علت از محدودیت پالت رنگ در نسخه های قبلی این سیستم عامل که تعداد رنگ های قابل پشتیانی توسط صفحه نمایش را به 65 هزار عنوان محدود می کرد در آن خبری نیست و این بار تعداد رنگ های قابل نمایش در این LCD با افتخار به 16 میلیون رنگ رسیده است این محدودیت رنگ در بسیاری از مدل های پیشرفته بازار همچون XPERIA X10 از سونی اریکسون که علیرغم سخت افزار بسیار مجهز هنوز آپدیتی برای سیستم عامل آنها عرضه نشده است کاملا به چشم می آید. صفحه نمایش Milestone در دیگر جنبه های کیفیت سنجی نیز موفق عمل کرده است حساسیت صفحه نمایش بعلت فناوری لمسی خازنی در حد بسیار بالائی ست و کوچکترین لمس صفحه نمایش با دست (و البته فقط با دست!) برای اجرای فرمان مورد نظر بیش از اندازه کافی ست. همچنین یکی از مشکلات همیشگی برندهائی همچون موتورولا یعنی عملکرد در محیط های خارجی و نور مستقیم خورشید نیز در این صفحه نمایش بطرز چشمگیری بهبود یافته است و صفحه نمایش Milestone را بدون هیچ اغراقی می توان در ردیف آخرین نسل Apple iPhone قرار داد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] )بالای صفحه نمایش محل ملزومات همیشگی این قسمت یعنی سنسور تقارب و اسپیکر برقراری تماس است که البته همچون دیگر آندروید های نسل اول از دوربین دوم تماس های ویدئویی در اینجا استفاده نگردیده است. در زیر صفحه نمایش چهار کلید لمسی به چشم می خورد که تقریبا در اکثرآندرویدها از آنها استفاده شده است این کلیدها به ترتیب از چپ به راست شامل کلید Back، میانبر منو، کلید Home و کلید جستجو می باشند که همگی از حساسیت بسیار مناسبی برخوردار بوده و فیدبک لرزشی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است. زیر صفحه نمایش همانطور که گفته شد قسمتی از بخش زیرین که کیبورد دستگاه قرار دارد دیده می شود و بخش بالائی کل قسمت زیرین را پوشش نمی دهد میکروفون برقراری تماس تنها المان قابل اشاره در این لبه اضافی زیر صفحه نمایش است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] )سمت چپ دستگاه تنها شاهد حضور پورت Micro USB اتصالات سیمی ست که بدون هیچ پوشش محافظی در میانه این قسمت قرار گرفته است.

[/URL]سمت راست گوشی نیز به Rocker تغییر صدا و شاتر طلائی دوربین تعلق دارد که هر اندازه این آخری از ابعاد و فیدبک کاملا مناسبی برخوردار است آن اولی یعنی Rocker تغییر صدا نسبتا کوچک و کاملا تخت طراحی شده که استفاده از آن را اندکی مشکل می نماید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] )در بخش بالائی دستگاه جک 3.5 میلیمتری هدست و کلید Power به چشم می خورد که از کلید پاور برای قفل کردن صفحه نمایش نیز می توان استفاده کرد نکته ای که بصورت تصویری در زیر این کلید نیز به آن اشاره شده است. بخش پائینی دستگاه نیز بطور کامل خالی از هر نوع المان قابل ذکری ست.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] )اما یکی از خصوصیات اصلی Milestone با اسلاید کردن آن رو به سمت راست نمایان می شود جائیکه صفحه کلید زیبا و فوق العاده شیک QWERTY دستگاه پنهان شده است. این صفحه کلید نمونه ای چهار ردیفه و 40 کلیدی ست که استفاده از رنگ طلائی برای کلید تائید مرکزی D-Pad کاملا بزرگ آن جلوه دوچندانی به کل دستگاه بخشیده است. کلیدهای حاضر در این قسمت همگی از ابعاد و فیدبک مناسبی برخوردارند و تفکیک مطلوبی نیز بین آنها به چشم می خورد استفاده از D-Pad بزرگ در سمت راست این صفحه کلید با اینکه بر کارائی دستگاه بسیار افزوده و در بسیاری از موارد نیاز به لمس کردن صفحه نمایش را کاملا مرتفع ساخته است اما بعلت فضای بسیار زیادی که این کلید به خود اختصاص داده است نبود آن می توانست محوطه ای وسیع تر و در نتیجه صفحه کلیدی بزرگ تر را ایجاد نماید که نیاز به نقش بستن دو کاراکتر بروی هر کلید را مرتفع می ساخت البته موتورولا برای رفع این مشکل نیز از دو کلید Alt استفاده نموده است که در هر شرایط بلاخره یکی زیر دست کاربر قرار دارد. البته با این احوال همچنان صفحه کلید Milestone نمونه ای فوق العاده و البته کمیاب در خانواده آندروید است که نقشی اساسی در فروش بالای این مدل ایفا کرده است.

پشت دستگاه بسیار زیبا و استادانه طراحی شده است. قاب خاکستری این قسمت در دو نقطه در بالا و پائین نسب به بقیه نقاط مجزا گردیده است جائیکه در بخش بالائی لنز دوربین 5 مگاپیکسلی دستگاه و دو فلش LED آن در گوشه سمت چپ جای گرفته اند و در پائین نوار طلائی اسپیکر اصلی کل عرض این قسمت را در زیر کاور باتری به خود اختصاص داده است. نشان زیبای موتورولا نیز در میانه این قسمت و بروی کاور باتری خودنمائی می کند. قدرت اسپیکر اصلی Milestone در سطح مناسبی قرار دارد و با اینکه امتیاز چندان فوق العاده ای را به خود اختصاص نمی دهد اما در مجموع از صدای چندان پائینی نیز برخوردار نیست. با کنار زدن کاور باتری که در مرکز پشت گوشی قرار گرفته است باتری پر فدرت 1400mAh دستگاه پدیدار می شود که بروی کاغذ تا 350 ساعت در حالت Stand-by و 6.5 ساعت در حین مکالمه دوام دارد که در یک استفاده بسیار شدید به راحتی تا دو روز می توان بروی این باتری حساب کرد. از دیگر موارد حاضر در این سمت اسلات کارت Micro SD دستگاه است که درست در کنار محل جایگذاری سیمکارت قرار داشته و متاسفانه کاملا با باتری دستگاه درگیر است که این به معنای Hot Swap نبودن این کارت حافظه است و برای خارج کردن آن می بایست ابتدا دستگاه را خاموش نمود. به همراه دستگاه همانطور که گفتیم یک کارت 8 گیگابایتی Micro SD ارائه می شود و بر طبق گفته های شرکت سازنده امکان ارتقای آن تا 32 گیگابایت نیز وجود دارد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] torola Milestone همانطور که گفته شد اولین دستگاهی بود که در میان خیل عظیم مدل های آندرویدی شرکت های مختلف برای اولین بار به ورژن 2.0 سیستم عامل گوگل مجهز گردید. این نسخه البته با ارائه ورژن 2.1 و به تازگی ورژن 2.2 یا Froyo که این روزها سر و صدای فوق العاده ای را ایجاد کرده است حالا خبر تازه ای به شمار نمی رود و پرداختن به ورژن 2.0 در حالیکه موتورولا آپدیتی برای ارتقا به نسخه 2.1 فراهم کرده و همین یکی دو روز پیش نیز بلافاصله پس از قولی که مسئولان موتورولا در رابطه با حضور Froyo در آینده نزدیک در Milestone داده اند تصاویری ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ) از نسخه نصب شده 2.2 بروی Milestone منتشر گردید چندان منطقی به نظر نمی رسد. البته ورژن 2.2 بجز Nexus One که دست پخت خود گوگل است هنوز بطور رسمی برای هیچ گوشیدیگری ارائه نشده است اما با توجه به فروش موفقیت آمیز و بازار کاملا گرمی که Milestone این روزها تجربه می کند زمان آپدیت نسخه 2.2 در این گوشی که موتورولا از لفظ "آینده نزدیک" برای آن استفاده کرده است چندان نباید طولانی باشد. بنابراین بهتر می دانم که سیستم عامل گوگل آندروید نسخه Froyo را در نقدی جداگانه با جزئیات و تصاویر کامل مورد بررسی قرار داده و نقاط ضعف و قوت آن را با هم به نظاره بنشینیم. تا آن هنگام و در غیاب نسخه 2.2 فعلا نگاهی داریم به ورژن 2.1 و قابلیت هائی که در طی این ورژن در دسترس کاربران Milestone قرار گرفته است این قابلیت ها بطور خلاصه عبارتند از امکان لمس چند نقطه ای و Pinch-to-Zoom برای ورود و خروج دو انگشتی به زوم، تغییرات در گالری تصاویر، یک Application برای Google Maps، افزوده شدن پوسته سه بعدی حاضر در Nexus One و البته قابلیت جذاب Live Wallpaper که پیش از این تنها در Nexus One به چشم می خورد. از دیگر تغییرات کوچک تری که در این نسخه جدید برای کاربران DROID فراهم شده است باید به اپلیکشن های نمایش اخبار و وضعیت آب و هوا، قابلیت Voice-to-Text در صفحه کلید مجازی که با زدن بروی آیکون میکروفون در این صفحه کلید قابل انجام است و بلاخره به برنامه جدید Google Goggle اشاره کرد که این آخری اپلیکشن جدیدی از گوگل است که امکان جستجو و دریافت اطلاعات در رابطه با اماکن معروف یا موارد مشابه (همچون بارکدهای کالاها) را تنها با گرفتن عکس از آنها فراهم می نماید. به همین مختصر در ارتباط با خصوصیات اینترفیس دستگاه بسنده می کنیم و ادامه بررسی را به نقد کامل نسخه Froyo در آینده نزدیک واگذار می کنیم

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]ع ملکرد گوشی در وظیفه اصلی خود یعنی برقراری تماس در سطح بالائی قرار دارد و صدای دریافتی و ارسالی توسط آن نیز کاملا رضایت بخش ارزیابی می شود و مطلقا مشکلی در این زمینه وجود ندارد. یک نکته منفی در این قسمت همچون تقریبا تمامی دیگر آندرویدهای این کلاس (البته بجز HTC Hero) عدم حضور Smart Dialing در حین شماره گیری ست که در مدلی با صفحه کلید کامل QWERTY این مشکل کاملا به چشم می آید. البته خوشبختانه در آندروید بخش های سه گانه دفترچه تلفن، منوی Call Log و شماره گیر گوشی همگی در یک منو جای دارند و به همین علت به راحتی می توان شخص مورد نظر را بدون نیاز به شماره گیری از دفترچه تلفن پیدا نمود. مشخصات پردازشی Milestone در سطح نسبتا مناسبی قرار دارد پردازنده گوشی نسخه 600 مگاهرتزی ARM Cortex A8 است که چیپ ست گرافیکی PowerVR SGX530 را نیز در کنار خود می بیند. حافظه RAM دستگاه 256 مگابایت است و حافظه فلش آن نیز 512 مگابایت در نظر گرفته شده است حافظه داخلی در دسترس کاربر نیز 256 مگابایت است که همانطور که قبلا گفتیم با کمک اسلات کارت حافظه تا 32 گیگابایت امکان افزایش دارد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]گ الری نمایش تصاویر در نسخه 2.1 تغییرات فراوانی را نسبت به گالری ساده قبلی حاضر در نسخه 2.0 تجربه کرده است در اینجا به جای شیوه ساده دو بعدی نمایش تصاویر از حالتی سه بعدی که دست پخت یکی از حرفه ای های این رده یعنی Cooliris ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) است استفاده شده که Thumbnail های موجود در این قسمت را به شیوه ای خاص بروی یکدیگر قرار داده و جستجو برای یافتن تصویر مورد نظر نیز به راحتی هرچه تمام تر با Drag کردن زبانه حاضر در زیر صفحه نمایش همچون نسخه دسک تاپ Cooliris قابل انجام است. اما این گالری یک نکته منفی کوچک دارد که تشخیص آن در نگاه اول کار چندان آسانی نیست واقعیت این است که کیفیت تصاویر به نمایش در آمده در این گالری جدید از نسخه قبلی آندروید پائین تر است این موضوع که گوگل نیز رسما آن را تائید کرده به علت استفاده از عمق رنگ 16 بیتی به جای عمق رنگ 24 بیتی در این گالری جدید است علت این موضوع بر طبق گفته های شرکت Cooliris ارائه اختصاصی این گالری در ابتدا برای Nexus One بوده است اما در حال حاضر بعلت استفاده از OpenGL در رندر کردن تصاویر این مشکل ایجاد شده است که البته ظاهرا در دست بررسی و حل شدن است و به احتمال قوی در Froyo شاهد حضور این مشکل نخواهیم بود. پخش ویدئو نیز همچون دیگر آندرویدها در اینجا نیز چنگی به دل نمی زند و نه تنها همچنان خبری از یک پلیر جداگانه و حاضر در منوی اصلی نیست بلکه متاسفانه امکان اجرای مستقیم فایل های DivX و XviD نیز به رقم قابلیت های پردازشی و گرافیکی بالای دستگاه وجود ندارد برای این مشکل نیز احتمالا راه حلی در Froyo ارائه می گردد. در مورد پخش کننده موسیقی نیز بهتر است تا حضور سیستم عامل جدید به انتظار نشسته و قضاوت را به آینده موکول نمائیم اما تا آنجا که به کیفیت صدا مربوط می شود عملکرد Milestone در تمامی المان های کیفیت سنجی در سطح متوسطی قرار دارد که این برای دستگاه نسبتا گرانقیمتی مثل DROID چندان خوشایند نیست.

دوربین بکار گرفته شده در Milestone همانطور که اشاره شد نمونه ای 5 مگاپیکسلی با دو فلش LED ست که نسبت به دیگر نمونه های هم دوره حود از قابلیت های بیشتری در بخش اینترفیسی برخوردار گردیده است و محدودیت های آندروید های اولیه تا حدودی در این قسمت برطرف شده است البته با ورود نسخه Froyo به دستگاه مطمئنا ظاهر اینترفیس این قسمت و امکانات در اختیار کاربر دچار تغییرات گسترده ای خواهد شد به همین علت صحبت در رابطه با بخش نرم افزاری دوربین را تنها به قابلیت های پایه ای آن که شامل زوم دیجیتال، انتخاب صحنه های پیشفرض، White Balance، افکت های رنگی و بلاخره حالت ماکرو می گردد محدود می کنیم. کیفیت تصاویر به ثبت رسیده توسط این دوربین در سطح مناسبی قرار داد و با به تصویر کشیدن جزئیات فراوان و تولید مناسب رنگ های پیش رو، در سطح 5 مگاپیکسلی های مناسب بازار قرار گرفته است البته از نویز حاضر در تصاویر که در گوشه های تیره تر کادر بیشتر به چشم می آید نیز نباید غافل شد اما در مجموع تصاویر این دوربین کاملا رضایت بخش ارزیابی می گردد. فیلمبرداری این دوربین با وضوح D1 یا 480×720 پیکسل با 24 فریم در ثانیه صورت می گیرد که با در نظر نگرفتن [U]شش آندروید ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ) هنوز به بازار نیامده ای که از وضوح 720p پشتیبانی می کنند هنوز هم از جمله با کیفیت ترین نمونه ها در میان اعضای حاضر در بازار خانواده آندروید به حساب می آید البته در اینجا نیز یک نکته منفی به چشم می خورد و آنهم استفاده از فرمت بی کیفیت 3GP برای ضبط تصاویر است که با فشرده سازی های اعمال شده تصویر نهائی را اندکی تحت تاثیر قرار داده است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]گ یرنده GPS حاضر در Milestone که طبیعتا از قابلیت A-GPS نیز برخوردار است بجز نرم افزار Google Maps که در تمامی آندرویدهای این کلاس حضور دارد از نرم افزار MOTONAV نیز استفاده کرده است که برای استفاده از بخش راهنمای صوتی آن می بایست هزینه جداگانه ای را پرداخت نمود. از جذابیت های این قسمت باید به نمای Street View در Google Maps اشاره کرد که با ترکیب با قطب نمای دیجیتالی دستگاه تجربه فوق العاده ای را در اختیار کاربران قرار می دهد.

گزینه های ارتباطی گوشی در سطح پیشرفته ای قرار دارد در اینجا از چهار فرکانس GSM و HSDPA در دو ورژن متفاوت برای آمریکا و سایر نقاط دنیا برای برقراری ارتباط تلفنی استفاده شده است و گزینه های ارتباطی تحت شبکه نیز شامل GPRS EDGE کلاس 12 و اتصال 3G تا سرعت 10.2Mbps در دانلود و 5.76Mbps در آپلود می گردد. Wi-Fi، بلوتوث نسخه 2.1 و اتصال Micro USB نیز در این قسمت حضور دارند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] torola Milestone محصولی زیبا و متفاوت از موتورولا ست که با توجه به امکانات مناسبی همچون صفحه نمایش با کیفیت، صفحه کلید QWERTY جانبی، دوربین نسبتا با کیفیت و پشتیبانی مناسب در بخش نرم افزاری همچنان از پر فروش ترین های بازار آندروید در سرتاسر نقاط دنیا به حساب می آید. قیمت حال حاضر این گوشی در بازارهای داخلی رقمی حول و حوش 600 هزار تومان است که فاصله ای بیش از 140 هزار تومانی با قیمت جهانی آن که در حدود 450 دلار است دارد موضوعی که همواره برای موتورولا بعلت نبود توزیع کننده رسمی این گوشی اتفاق افتاده است.


سخن پایانی

تصور می کنیم با یک سورپرایز واقعی روبرو بودیم . به نظر می رسد Motorola MILESTONE همان گوشی ای بود که شرکت کاملا به آن نیاز داشت.تحولی که می تواند شرکت را از این وضع نجات بخشد.می دانیم که از زمان عرضه RAZOR به بعد موتورولا موفقیتی را که شایسته آن بوده است ، تجریه نکرده است.
ارتش Motorola اخیرا تلفات سنگینی داشته است و به همین دلیل خود را به نیروهایی جدید مجهز کرده است که برای موفقیتش حاضرند از جانشان هم بگذرند. Motorola این نکته را باور دارد که یک ژنرال خوب از یک هنگ بهتر است و به همین دلیل است که دست به عرضه MILESTONE زده است.ابزاری که بتوانند اعتبار از دست رفته را به شرکت بازگرداند هیچ چیز از موفقیت کامل کم نخواهد داشت.
بهترین قسمت این ماجرا این است که Nexus One را به سختی می توان تهدیدی برای Motorola MILESTONE در نظر گرفت:صفحه کلید QWERTY و فناوری مالتی تاچ کافی خواهند بود تا MILESTONE حاشیه امنیت بالایی نسبت به گوشی جدید Google داشته باشد.
به نظر نمی رسد به این زودی ها شاهد رقبای توانمندی در بازار برای MILESTONE باشیم و به همین دلیل خورشید موتورولا همچنان در آسمان به درخشیدن ادامه خواهد داد.Motorola زمان زیادی برای توسعه و تکمیل گوشی بعدی اش خواهد داشت و می تواند به پیشگام گوشی های مجهز به آندروید –البته اگر اکنون آن را جز این دسته ندانیم- تبدیل شود.
احتمالا آن ها از فروش گوشی هایی که به سیستم عامل Google مجهز کرده اند سود زیادی خواهند برد. گوشی های غیرمعمولی چون BackFlip باید تمامی نکات مثبت و قابلیت های شان را به کار گیرند تا بازار را از دست ندهند.
به هرحال ، Motorola MILESTONE هم بدون رقیب باقی نخواهد ماند. برخلاف گوشی های هوشمند لمسی ارزان قیمت که نوکیا در آن یکه تازی می کند ، بخش گران قیمت های این بازار بسیار شلوغ و متراکم است.
HTC Touch Pro2 و Samsung B7610 OmniaPRO جز گوشی های هوشمند مجهز به صفحه کلید QWERTY هستند و اگر سیستم عامل را کنار بگذاریم در باقی قابلیت ها با MILESTONE مشترک هستند. احتمالا نرم افزارهای بیشتری برای آن ها یافت می شود اما اغلب نرم افزارهایی تهیه شده برای آن ها هنوز جایی در Windows Marketplace ندارند و به همین دلیل خودتان باید به جستجوی آن ها بپردازید.
Nokia N97 گوشی دیگری است که از نظر عملکردهای سخت افزاری می تواند با Motorola MILESTONE رقابت کند و حتی قیمت ارزان تری هم نسبت به آن دارد. گرچه رابط کاربری ناکامل سری 60 نمی تواند نه در قابلیت کاربرد و کاربرپسندی و نه در تعداد نرم افزارهای در دسترس با آندروید رقابت کند.
البته گوشی های دیگری هم وجود دارند که رابط آن ها بر مبنای سری 60 ایجاد شده است اما اگر تمایلی به استفاده از این رابط ندارید باید نگاهی به Nokia N900 بیاندازید.این گوشی به یکی از بهترین مرورگرهایی که تابحال شاهد عرضه آن بوده ایم مجهز است و قیمت ارزان تری نسبت به Motorola MILESTONE دارد. البته نباید فراموش کرد که گوشی های نوکیا به همراه مجوز دائمی مقصدیابی صوتی عرضه می شوند که خود به خود بر ارزش آن ها می افزاید.
پس به نظر می رسد جایگزین های مناسبی برای MILESTONE در خارج از دنیای آندروید وجود دارد اما اگر بر سیستم عامل گوشی تاکید دارید(که تصور می کنیم افراد زیادی چنین عقیده ای دارند) ، گوشی نسبتا قدیمی G1 تنها گزینه ای است که در اختیار شما قرار می گیرد. این گوشی قیمت ارزان تری نسبت به MILESTONE دارد اما MILESTONE در تمامی جنبه های دیگر آن را با فاصله زیادی پشت سر می گذارد.اگر به دنبال یک گوشی مجهز به آندروید پیشرفته و گران قیمت می گردید ،در حال حاضر Motorola MILESTONE تنها گزینه پیش روی شماست.

fire159
29-12-2010, 15:43
فلیپ اوت
: بررسی تخصصی Motorola Flipout :زیبا ، جذاب و مربــــع!



کمپانی موتورولا بطور گسترده روی گوشی های Droid مجهز به صفحه کلید QWERTY کار می کند. گوشی Flipout موتورولا طراحی متفاوتی دارد اما در همین رده از گوشی ها جا می گیرد. این گوشی کوچک ویژگی های بهتری از Backflip ارائه می دهد و بارزترین قابلیت آن پشتیبانی از شبکه های اجتماعی است. این گوشی مربع شکل کوچک 67 میلی متر قطر دارد و در مقایسه با Backflip دارای پردازشگر سریعتر و RAM دوبرابر است.
مزایا :

• پیام رسان QWERTY در ابعاد مناسب
• پشتیبانی از چهار باند GSM و چهار باند (2Mbps HSUPA و 7.2Mbps HSDPA)
• صفحه نمایش لمسی خازنی 2.8 اینچ با وضوح 320 x 240 پیکسل و 256K رنگ ، پشتیبانی multi-touch
• نسخه 2.1 آندروید با MOTOBLUR V1.5
• پشتیبانی عالی از شبکه اجتماعی
• صفحه کلید QWERTY با پنج ردیف
• پردازشگر 512MB RAM ، TI OMAP 3410 600MHZ
• دوربین 3MP با geotagging و فیلمبرداری در وضوح CIF در 30fps
• Wi-Fi b/g/n و نسخه 2.1 بلوتوث استریو
• تراشه A-GPS ، GPS
• محل کارت حافظه microSD
• کارت 2GB در جعبه گوشی
• شتاب سنج ، حسگر Proximity و حسگر نور محیط
• سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری
• پورت microUSB (شارژ)
• برطرف کردن نویز CrystalTalk plus با یک میکروفن اختصاصی
• مرورگر مستندات Office
• پشتیبانی Flash در مرورگر وب
• پشتیبانی XviD
معایب :

• کیفیت پایین صفحه نمایش
• وضوح QVGA انتخاب نرم افزارها را محدود می کند
• کارایی پایین دوربین
• استفاده از گوشی برای گرفتن عکس راحت نیست
• قطر 17 میلی متر گوشی
• شماره گیری صوتی و هوشمند ندارد
• محل کارت حافظه microSD زیر درب باتری است
• دوربین ثانویه برای مکالمات تصویری ندارد
طراحی :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


گوشی Flipout موتورولا داخل جعبه ای قرار دارد که بنظر می رسد برای گوشی بسیار بزرگ است. در داخل جعبه یک شارژر وجود دارد که از کابل بلند microUSB استفاده می کند. هدست یک تکه ای نیز درون جعبه مشاهده می شود که انتهای آن از جنس فوم است و با یک گیره کوچک می توان آن را به لباس وصل کرد. یک کارت حافظه 2GB microSD و دفترچه راهنمای کاربر نیز وجود داردگوشی کوچک مربع شکل Flipout موتورولا دارای ابعاد 67 x 67 میلی متر است و قطر آن 17 میلی متر می باشد که تا حدودی حمل گوشی را مشکل می کند. یک محور چرخان در پایین گوشه راست گوشی وجود دارد که صفحه نمایش و صفحه کلید حول آن بطور نیمه می چرخند. با باز کردن درب گوشی یک صفحه کلید QWERTY که دارای پنج ردیف است ظاهر می شود. گوشی های کشویی در این اندازه صفحه کلیدهای کوچکتری دارند. لولای درب گوشی مقاومت لازم را دارد و کار کردن با آن آسان است. باز کردن درب گوشی با کمک یک فنر انجام می شود و یک فشار کم برای این کار کافی است. از طرفی دیگر درب گوشی بطور تصادفی نیز باز نمی شود. سه برآمدگی کوچک در پایین گوشه چپ وجود دارد که به در دست گرفتن گوشی در زمان باز کردن درب آن کمک می کند. کمی زمان می برد تا به مکانیزم باز کردن درب Flipout عادت کنید. این گوشی 120 گرم وزن دارد. شکل ظاهری گوشی مانند Backflip خیلی غیر عادی نیست. روی این گوشی کوچک فضای کافی برای دکمه های بزرگ QWERTY با پنج ردیف کلید وجود دارد. محور چرخان فقط پایین گوشه راست Flipout را در بر می گیرد و علیرغم اینکه تنها نقطه اتصال بین دو نیمه گوشی است به قدر کافی مقاوم می باشد و به راحتی می توان با گوشی کار کرد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سه کنترل لمسی خازنی زیر صفحه نمایش وجود دارد که شامل منو ،Home و Back است و به راحتی می توان از این کلیدها به صفحه نمایش لمسی سوئیچ کرد و بالعکس. دکمه های لمسی نور زمینه کافی دارند و بخوبی واکنش می دهند. از این دکمه ها به عنوان چراغ هشدار نیز استفاده می شود. خروجی صدای گوشی بطور مرکزی در بالای صفحه نمایش وجود دارد که حسگر Proximity و حسگر نور محیط نزدیک آن مشاهده می شوند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

کلید ولوم در زمان بسته بودن درب گوشی در بالای Flipout قرار دارد. کلید قفل/Power و سوکت صوتی 3.5 میلی متری در طرف راست گوشی مشاهده می شود. هیچ کلیدی در طرف چپ گوشی وجود ندارد و فقط پورت microUSB در اینطرف قرار گرفته است. این پورت ارتباطی فاقد پوشش است. یک LED سبز کانکتور واقعی را می پوشاند که در زمان وصل بودن شارژر یا کابل داده نور سبز ساطع می کند. زمانی که شارژ باتری به کمتر از 15% می رسد نیز این LED چشمک می زند.

با باز کردن درب گوشی ، کلید ولوم در طرف چپ قرار می گیرد و کلید Power/Lock و سوکت صوتی در بالای Flipout مشاهده می شوند. پورت microUSB نیز در بالای طراف راست قرار می گیرد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

قاب پشت گوشی پلاستیکی است و اثر انگشت روی سطح مات آن باقی نمی ماند. نیمه فوقانی قاب پشت گوشی فلزی است و دارای نمای نیم دایره می باشد. لنز دوربین 3MP و آینه خودنگاره در قاب پشت گوشی مشاهده می شود. محل کارت حافظه microSD زیر درب باتری است. بلندگو نیز در پشت صفحه نمایش وجود دارد. این می تواند بخشی از تکنولوژی بر طرف کردن نویز Crystal Talk Plus باشد. باتری دارای توان 1170mAh است که در حالت Stand by تا 365 ساعت و در مکالمه مداوم تا 6 ساعت دوام می آورد. این گوشی پلاستیکی ساختار با کیفیتی دارد. برای صحبت کردن با گوشی باید درب آن را باز کنید زیرا میکروفن در نیمه پایینی قرار دارد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در دست گرفتن گوشی بسیار راحت است. این گوشی در مقایسه با اکثر گوشی ها عریض تر است اما در زمان بسته بودن درب به راحتی در جیب جا می گیرد. Flipout یکی از بهترین گوشی های جمع و جوری برای برقراری ارتباط می باشد

صفحه نمایش :

این گوشی موتورولا دارای یک صفحه نمایش لمسی 2.8 اینچ TFT است که 256K رنگ را نشان می دهد. علاوه بر وضوح پایین ، کیفیت تصویر نیز رضایت بخش نیست و کنتراست مطلوبی ندارد. میزان خوانایی صفحه نمایش زیر نور خورشید بسیار ضعیف است و نمی توان زاویه مناسب برای کار با گوشی پیدا کرد. صفحه نمایش لمسی خازنی Flipout بخوبی واکنش می دهد.

صفحه کلید :

صفحه کلید دارای پنج ردیف QWERTY و یک کلید حرکتی است که کلید حرکتی در پایین گوشه چپ مشاهده می شود و کار با آن چندان راحت نیست. کلیدها به اندازه کافی بزرگ هستند و فاصله زیادی بین کلیدها وجود ندارد. روی کلیدهای F و J دو برآمدگی کوچک قرار دارد که به تایپ لمسی کمک می کند. کلیدهای ردیف بالا ارتفاع کافی دارند و نور زمینه صفحه کلید نیز شدت کافی دارد.

ساختار منو :

گوشی Flipout موتورولا به آندروید Eclair 2.1 و منوی شخصی MOTOBLUR موتورولا مجهز است که از SNS پشتیبانی می کند. این گوشی تفاوت کمی با گوشی های قبلی موتورولا دارد. صفحه اصلی این گوشی با شبکه های اجتماعی ادغام شده است و با Widgets کار می کند. هفت پنل برای صفحه اصلی وجود دارد که می توان تعداد زیادی Widget را روی آن قرار داد. اندازه کوچک صفحه نمایش نیز مشکلی ایجاد نمی کند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ][ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


در زمان مرور در صفحات اصلی نقطه هایی در بالای صفحه نمایش ظاهر می شوند که به مرور در صفحه کمک می کنند. از طریق کلید Home می توان به چند میانبر دسترسی پیدا کرد. با یک ضربه روی این کلید به صفحه مرکزی می روید و اگر در این صفحه باشید منوی اصلی اجرا می شود. با دوبار ضربه روی کلید می توان یک نرم افزار را اجرا کرد و از تنظیمات می توانید نرم افزار مورد نظر را انتخاب کنید که شامل مرورگر ، دوربین و ... است.

][ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] - [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

میانبرها و پوشه ها بخشی از صفحه اصلی آندروید می باشند. پوشه زنده Statuses نیز در این گوشی اضافه شده است که اندازه کوچکی دارد اگرچه زمانی که روی آن ضربه می زنید با آخرین به روز رسانی وضعیت از شبکه های اجتماعی مورد نظر ، کل صفحه نمایش را در بر می گیرد. موتورولا در این گوشی امکان تنظیم مجدد اندازه Widget را فراهم کرده است.
با ضربه زدن روی یک Widget و نگه داشتن انگشت روی آن چهار علامت در چهار گوشه صفحه ظاهر می شود که با Drag کردن آنها می توانید اندازه Widget را دوباره تنظیم کنید که این امر موجب تغییر ظاهر Widget متناسب با اندازه جدید می شود. برای مثال Widget تاریخ و زمان را می توان توسعه داد تا یک ساعت و تقویم را نشان دهد یا به زمان و تاریخ تفکیک شود و یا فقط یک ساعت را نشان دهد.
با این قابلیت انعطاف فقط می توانید حداکثر استفاده را از اندازه کوچک صفحه نمایش داشته باشید. Widgets تقویم ، پخش موسیقی ، هواشناسی و سوئیچ هایی برای Wi-Fi ، حالت هواپیما و ... وجود دارد. خواننده RSS ، Widget وضعیت اجتماعی (امکان ارسال به روز رسانی وضعیت را فراهم می کند) و Happenings Widget (به روز رسانی وضعیت مخاطبین را نشان می دهد) نیز فراهم شده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در بخش هشدار می توان اطلاعات وضعیت در مورد باتری ، شدت سیگنال ، بلوتوث و رویدادهای نامؤفق را مشاهده کرد. با فشار دادن و نگه داشتن کلید Home مانند سایر گوشی های آندروید می توان به Task Switcher دسترسی پیدا کرد. این یک میانبر برای دسترسی به شش نرم افزاری است که اغلب استفاده می شوند اگرچه از ویژگی های کامل یک Task manager برخوردار نیست. آندروید بطور اتوماتیک نرم افزارها را باز و بسته می کند. زمانی که فضا در حال تمام شدن است نرم افزاری که در حال حاضر غیر فعال است بسته می شود اما سپس دوباره اجرا خواهد شد. این سیستم نرم افزارها را بطور موقت غیر فعال می نماید.

در کنار MOTOBLUR
Motorola Flipout به سیستم عامل Android v2.1 Éclair و رابط کاربری سفارشی سازی شده موتورولا یعنی MOTOBLUR که به خوبی با سرویس های شبکه های اجتماعی یکپارچه شده است ، مجهز است. این رابط به غیر از اندک تغییراتی بسیار مشابه گوشی های مبتنی بر آندروید پیشین موتورولا است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

موتورولا اساس رابط کاربری آندروید یعنی صفحه اصلی را حفظ کرده است اما سرویس های شبکه های اجتماعی را به آن افزوده است. این کار عمدتا از طریق ویدجت ها صورت پذیرفته است ، اگر با آندروید آشنا باشید ، کمتر از یک دقیقه برای یافتن آن ها زمان نیاز خواهید داشت.
هفت صفحه اصلی مجزا به صورت پیش فرض در اختیار شما قرار دارند و فضای بسیاری را برای قراردادن تمامی آیتم هایی که استفاده زیادی از آن ها می کنید ، به شما عرضه می دارند. بسیاری از آیتم ها را می توانید در این صفحات اصلی قرار دهید.برای آسان تر شدن کار با صفحات اصلی موتورولا نقاط کوچکی در پایین صفحات تعبیه کرده است. با توجه به این نقاط همیشه می توانید بفهمید که در کدامیک از صفحات اصلی هستید.اما خبری از قابلیت پیش نمایش صفحات که آن را در MILESTONE XT720 دیدیم ، نیست.
چند میانبر مفید از طریق کلید Home در دسترس هستند ، با یک ضربه به این کلید ، به صفحه مرکزی می روید و اگر در آن صفحه باشید ، منوی اصلی برای تان اجرا می شود. با ضربه ای دوگانه بر روی این کلید می توانید نرم افزاری را که از طریق منوی Setting تعیین کرده اید ، اجرا نمایید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

میانبر ها و پوشه ها از آغاز جزئی از صفحه اصلی آندروید بوده اند. افزونه جدید و جالبی که در اینجا در دسترس است ، پوشه پویای Statuses است ، که بسیار کوچک است اما با زدن ضربه ای بر روی آن ، بزرگ شده و تمامی صفحه را با به روز رسانی آخرین مطالب از سرویس های شبکه های اجتماعی که شما مشخص می کنید ، می پوشاند .


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ویدجت ها چاشنی صفحه اصلی هستند. و موتورولا تعدادی از ویدجت های خود را برای یکپارچگی بهتر با سرویس های شبکه های اجتماعی به آن ها افزوده و امکان تغییر اندازه آن ها را هم فراهم کرده است. با ضربه زدن و نگهداشتن بر روی ویدجت ها ، چهار دستگیره در گوشه های ویدجت به نمایش در می آیند و می توانید از آن ها برای تغییر دادن اندازه ویدجت بهره بگیرید که ظاهر آن ها را متناسب با اندازه شان تغییر خواهد داد.
برای نمونه ویدجت Date And Time می تواند برای به نمایش در آوردن ساعت و تقویم گسترده شده و یا برای به نمایش درآوردن ساعت و تاریخ کوچک تر شود. با این همه انعطاف پذیری می توانید بیشترین بهره را از صفحه نمایشی که در ابتدا کوچک و محدود کننده به نظر می رسید ، در اختیار داشته باشید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ویدجت های استاندارد تقویم ، پخش کننده موسیقی و آب و هوا و همین طور سوییچ های Wi-Fi ، حالت پرواز و ... هنوز هم وجود دارند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ناحیه یادآورها هم دست نخورده باقی مانده است. این بخش اطلاعات وضعیتی از قبیل باتری ، میزان آنتن دهی و نکات دیگری چون بلوتوث و رویدادهای از دست رفته را به نمایش می گذارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برای به نمایش درآمدن task Switcher در Motorola Flipout باید همان دیگر گوشی های مبتنی بر آندروید کلید Home را فشرده و نگاه دارید. بدین طریق میانبرهای شش نرم افزار اخیری را که مورد استفاده قرار گرفته اند ،هم نمایش داده می شوند.
در واقع ، آندروید به صورت خودکار نرم افزارها را باز و بسته می کند. با رو به پایان بودن منابع ممکن است نرم افزاری غیرفعال بسته شود اما با اجرای مجدد آن را به همان گونه ای که بوده است ، خواهید یافت. بیشتر شبیه این است که به جای بسته شدن نرم افزار ، اجرای آن به صورت معلق در می آید.

دفترچه تلفن اجتماعی عالی
دفترچه تلفن گوشی های هوشمند می تواند مقادیر زیادی از اطلاعات مربوط به مخاطبین را در خود ذخیره کند. این نرم افزار به شما اجازه می دهد که شماره هایی برای خانه و محل کار ذخیره کرده و حتی برچسب های اختصاصی ایجاد نمایید.فیلدی برای اختصاص دادن آهنگ اختصاصی به مخاطب و همچنین درج ایمیل وی نیز در نظر گرفته شده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

فیلدهای اطلاعاتی زیادی وجود دارد که به مخاطب می توان تخصیص داد و این گزینه ها با وجود تعداد زیادشان هنوز هم مرتب باقی می مانند. همه انواع این فیلدها بخوبی لیست شده اند و علامت + در کنار آنها برای افزودن یک فیلد از آن نوع به کار می رود. با فشردن علامت منفی موجود در زیر فیلد ، آن فیلد حذف خواهد شد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در هنگام مرور مخاطبین با کشیدن انگشت تان به سمت راست می توانید به تاریخچه ای از تمامی ارتباطاتان دست یابید. با کشیدن انگشت تان به سمت راست در این لیست ، تمامی به روز رسانی های مخاطبین نمایان می شود.
این امکان (Swipe magic)در هنگام مشاهده یک مخاطب هم در دسترس است ودر این حالت تاریخچه تماس ها و به روز رسانی های همان مخاطب خاص به نمایش در خواهد آمد.
برای انجام این کار باید مخاطبین تان را به حساب های کاربری شان در FaceBook ، Twitter ، دفترچه آدرس MOTOBLUR و یا Gmail پیوند بزنید. این کار تنها در چند لحظه قابل انجام است ، کافی است کلید منو را بفشارید ، مخاطب تان را انتخاب کنید و حساب کاربری مورد نظرتان را از میان سرویس هایی که از آن ها استفاده می کنید ، برگزینید.
دفترچه تلفن از بهترین بخش های MOTOBLUR است و تمامی اطلاعاتی را که نیاز دارید در اختیارتان می گذارد.
قابلیت های تلفنی ، نبود امکان شماره گیری هوشمند
Motorola Flipout در مورد دریافت سیگنال ها و کیفیت صدا در حین مکالمات با صدای بلند و واضح خود ، دچار هیچ مشکلی نیست.
متاسفانه Flipout همانند سایر آندرویدی های موتورولا به قابلیت شماره گیری هوشمند مجهز نیست.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

گرچه این گوشی از چند قابلیت پیشرفته دیگر بهره می برد ، با ضربه ای دوگانه خواهید توانست صدای زنگ را به حالت سکوت در آورید و با برگرداندن گوشی رو به پایین تنها ویبره فعال خواهد ماند. هنگامی که رویداد از دست رفته ای داشته باشید ، کلیدهای Menu ، Home و Back شروع به چشمک زدن می کنند.
ما آزمون قدیمی بلندی صدای مان را بر روی Motorola Flipout هم انجام دادیم. Flipout تنها موفق به کسب امتیاز «متوسط» شد که به این معناست که امکان از دست رفتن تماس ها در محیط های نسبتا شلوغ وجود دارد.

پیام رسانی
تمامی پیام رسانی متنی Motorola Flipout در نرم افزار Messaging جای داده شده اند. این نرم افزار یک صندوق ورودی مشترک ، پیام رسانی استاندارد متنی ، Gmail ، FaceBook و Twitter را در یکجا جمع کرده است.
بخش SMS و MMS همان بخش استاندارد آندروید است ، این بخش از پیام رسانی حباب وار پشتیبانی کرده و از یک رابط ارسال پیام ساده برخوردار است.
همانند iPhone در هنگام مشاهده پیام ها، پیام جدید دریافت شده به انتهای آنها افزوده می شود . برخلاف شماره گیر ، فیلد گیرنده در رابط ارسال پیام از قابلیت جستجوی هوشمند برخوردار است و به طور خودکار به پیشنهاد دادن مخاطبین می پردازد.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

کادر tap to compose در ابتدا فضایی معادل یک خط دارد اما در صورت نیاز این فضا به سه خط هم افزایش می یابد. امکان گسترده شدن بیش از این در این قسمت وجود ندارد اما در صورت دریافت پیام می تواند آن را پوشش دهد.
با فشردن و نگهداشتن انگشت تان در بخش Tap To Compose ، گزینه هایی چون Cut ، Copy و Paste نمایش داده می شوند . می توانید متن کپی شده را در هر نرم افزار دیگری چون ایمیل ها ، یادداشت ها ، چت ها و... Paste کنید . همین طور عکس این کارکرد نیز امکان پذیر است.
نوآوری دیگری که ابتدا Motorola MILESTONE آنرا عرضه کرد، گزینه ای جدید است که تعداد پیام هایی را که در هر حباب قرار گرفته اند به شما نمایش می دهد. بعد از این که تعداد پیام ها از این مقدار تجاوز کند ، قدیمی ترین پیام ها حذف خواهند شد.
تبدیل یک SMS به MMS کاملا منطقی و اسان صورت می پذیرد. هنگامی که محتویات چندرسانه ای به پیام تان بیافزایید، پیام به طور خودکار به MMS تبدیل می شود. می توانید تنها به افزودن عکس یا فایل های صوتی اکتفا کنید یا اگر خواستید می توانید از ویرایشگر اختصاصی MMS هم استفاده کنید.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

و اما بخش ایمیل ،مهم ترین تغییر حاصل شده در نرم افزار Gmail ،عملکردهای گروهی است که اجازه بایگانی ، برچسب گذاری یا حذف چند ایمیل را به طور همزمان برای کاربر مهیا می سازد. می توانید گزینه هایی چون push Email یا به روز رسانی زمانبندی شده ایمیل ها را فعال نمایید. گزینه ای هم برای دریافت ایمیل ها تنها از طریق Wi-Fi در نظر گرفته شده است که می تواند کمک شایانی در صرفه جویی در هزینه ها به شما کند.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Universal Inbox هم دقیقا همانند نرم افزار Gmail به نظر می رسد. همچنین این نرم افزار می تواند چندین حساب کاربریPOP یا IMAP را به طور همزمان مدیریت نماید.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Google Talk بخش پیام رسانی فوری را در Motorola Flipout اداره می کند. شبکه G-Talk با برخی دیگر از شبکه های معروف دیگر چون Pidgin ، Kopete ، iChat و Ovi Contacts سازگار است.

گالری جذاب و سه بعدی

Motorola Flipout به گالری سفارشی سازی شده ای مجهز است که پیش از این آن را در MILESTONE XT720 دیده بودیم. این گالری از جلوه های سه بعدی و متحرک روانی استفاده می کند. در مورد زیبایی ظاهری این گالری نمی توان هیچ تردیدی داشت.
گالری به سه بخش Camera Roll (نمایش آخرین عکس های ثبت شده توسط دوربین ) ، My Tags (برچسب گذاری عکس ها به منظور سازمان دادن آن ها) و Folders تقسیم شده است. نمای Folders تمامی پوشه هایی را که حاوی عکس یا ویدیو هستند را در یک جا به نمایش می گذارد.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در هنگام مشاهده یک پوشه ؛ عکس ها به صورت خط طویلی به نمایش در می آیند. می توانید برای مرور عکس ها به طرفین پیمایش کنید و با انجام این کار ، برچسبی نمایان می شود که زمان ثبت شدن عکس ها (یا ویدیوها) را نمایش می دهد. از طریق منوی Option می توانید زمانی را مشخص نمایید تا گالری به طور خودکار به آن پیمایش کند.
جلوه های متحرک بسیار چشمگیرند اما نمای قدیمی و کسل کننده مشبک برای مرور مجموعه وسیعی از عکس ها مناسب تر به نظر می رسد. با برگرداندن گوشی به سمت پایین ، حالت نمایش عکس ها به نمای مشبک تغییر پیدا می کند.
البته امکان برچسب گذاری عکس ها (و همین طور برچسب گذاری جغرافیایی خودکار آن ها) هم وجود دارد که حتی اگر حوصله مرتب کردن عکس ها را برای سازمان دادن آن ها نداشته باشید ،مشاهده عکس هایی معینی را آسان تر می سازد .
می توانید از امکان pinch Zooming یا بزرگنمایی با ضربات دوگانه هم برای زوم بر روی عکس ها استفاده کنید. قابلیت های Quick Upload و Share امکان به اشتراک گذاری سریع عکس ها را در FaceBook ؛ Picasa و سرویس های دیگر به اشتراک گذاری عکس مهیا می کند اما امکان ارسال آن ها را از طریق ایمیل ، بلوتوث و MMS را هم در اختیار شما قرار می دهد.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

گزینه های بسیاری در مورد یک عکس وجود دارد ، می توانید به صورت مستقیم در گالری اندازه آن ها را تغییر داده ، آن ها را برش دهید و یا بچرخانید. همچنین امکان افزودن جلوه های خاص ، تنظیم کنتراست و اشباع رنگی و همین طور افزودن متن و کلیپ آرت و ... هم وجود دارد.
آسان ترین و سریع ترین راه برای ویرایش یک عکس ؛ نرم افزار Kodak Perfect Touch است . این نرم افزار به طور خودکار به رفع مشکلات عکس می پردازد و نیازی نیست شما کاری انجام دهید.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

قابلیتی که فقدان آن در گالری Flipout احساس می شود و ما دوست داشتیم آن را در اینجا ببینیم ، نرم افزاری مشابه TwitPic یا روش آسانی برای ارسال پست با لینکی به تصاویر در Twitter بود . این بار شما مجبورید که ابتدا عکس را آپلود کرده و سپس لینک عکس را به صورت دستی کپی کنید.
البته Android Market نرم افزارهای فراوانی برای انجام این کار در اختیار شما قرار می دهد.

پخش کننده ویدیویی با پشتیبانی محدود از XviD

پخش کننده ویدیویی هم تا حد امکان ساده طراحی شده است. می توانید فایل ویدیویی مورد نظرتان را از طریق گالری انتخاب کرده و بر روی گزینه Play برای مشاهده آن کلیک نمایید.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

پشتیبانی از فرمت های ویدیویی هم محدود است ، اثری از پشتیبانی از DivX دیده نمی شود و تنها برخی فایل های XviD با رزولوشن پایین تر از WQVGA بر روی گوشی پخش می شوند. به نظر می رسد که فایل های بزرگتر به توان پردازشی ای بیش از آنچه Flipout قادر به ارائه آن است ، نیازمندند. نمی توان از یک صفحه نمایش 2.8 اینچی که توانایی پشتیبانی از رزولوشن QVGA را دارد ، بیش از این انتظار داشت.

پخش کننده موسیقی
پخش کننده موسیقی Motorola Flipout هم همان رویکرد بخش پیام رسانی را در پیش گرفته است و تمامی آنچه که به موسیقی مرتبط است ، را در یکجا جای داده است.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

My Music یک پخش کننده موسیقی ساده است و می تواند آهنگ ها را از کارت حافظه خوانده و آن ها را با توجه به خواننده ، البوم ؛ لیست پخش و مانند آن ها فیلتر نماید. یک قابلیت جالب به صورت خودکار Album Art و ترانه مربوط به آهنگ ها را دانلود کرده و به صورت همزمان با آهنگ به نمایش در می آورد. با این روش ، Motorola Flipout به یک ابزار کوچک مجهز به کارائوکه تبدیل می شود که البته به اتصال اینترنتی نیاز دارد.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

با ضربه ای بر روی صفحه کنترل های موسیقی نمایان می شود . روش دیگر برای نمایاندن آن ها ، کج کردن گوشی است. به سادگی می توانید حس تان را نسبت به آهنگی که در حال گوش کردن به آن هستید ، در Twitter یا FaceBook به اشتراک بگذارید.
بخش Music Videos در نرم افزار Music امکان جستجو در YouTube یا GoTv را برای یافتن موزیک ویدیوهایی خاص در اختیار شما می گذارد. Community هم برای یافتن آهنگ های جدید شما را به شبکه های اجتماعی هدایت می کند.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

می توانید نمودارهای TuneWiki ، Music maps و Hot Playlist را که محبوب ترین آهنگ های FaceBook و Twitter را نمایش می دهد هم مشاهده کنید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

البته قابلیت دیگری به نام Song ID هم وجود دارد که به شما اجازه می دهد با فشردن کلیدی و چند ثانیه انتظار نام آهنگ را بیابید.
این پخش کننده هنوز هم نواقصی دارد که باید رفع شوند. برای مثال نه از اکولایزر و نه از پوسته های جایگزین در این نرم افزار خبری نیست.

رادیو اف ام

Motorola Flipout به یک رادیو اف ام با RDS مجهز است. رابط کاربری ساده است و تنها یک عقربه مدرج برای حرکت بین ایستگاه ها وجود دارد. می توانید تا ده ایستگاه را به لیست علاقمندی ها بیافزایید.هیچ گزینه ای برای پخش رادیو از طریق اسپیکر در این گوشی تعبیه نشده است.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اگر از ایستگاه های محلی رادیو خسته شده اید ، می توانید به رادیوهای اینترنتی گوش کنید. ایستگاه های زیادی در سبک های مختلف وجود دارد که می توانید به آن گوش کنید اما بهتر است از یک طرح داده ای خوب یا Wi-Fi برای گوش دادن به رادیو استفاده کنید تا در هزینه های تان هم صرفه جویی شود.

کیفیت صدای خوب

Motorola Flipout در تست کیفیت صدای ما عملکرد بسیار خوبی داشت و با صدای بسیار بلندش توانست ما را شگفت زده کند. هنگامی که گوشی را به یک دستگاه تقویت کننده خارجی (چون سیستم صوتی اتومبیل یا منزل) متصل می کنید ، کیفیت صدای آن به جز سطوح انحراف فرکانسی بالا عالیست.سایر مشخصه های صوتی با بهترین گوشی های تلفن همراه امروزی قابل مقایسه است.
در هنگام اتصال هدست ها ، پاسخدهی به فرکانس ها کمی بدتر می شود اما سطوح تغییر شکل فرکانسی به جز شرایط آزمایشگاهی در همان حالت باقی می مانند. تغییر شکل های هارمونیک در چنین شرایطی بهبود می یابند اما تغییر شکل فرکانسی و میزان سیگنال های ناخواسته کمی بدتر از پیش می شود.

دوربین 3 مگاپیکسلی

Motorola Flipout به یک دوربین 3 مگاپیکسلی مجهز است که می تواند عکس هایی با حداکثر رزولوشن 1536*2048 پیکسل ثبت نماید. دایره کوچکی که در کنار لنز دوربین جای گرفته است ، در نگاه اول به فلاش LED می ماند اما بعد از دقت بیشتر درخواهید یافت که تنها یک آینه سلف پرتره است.
رابط دوربین بسیار ساده است ، یک نشانگر رزولوشن ، یک شمارنده که تعداد عکس هایی را که می توانید تا پیش از پر شدن حافظه تان ثبت کنید و یک کلید شاتر مجازی ، تنها چیزهایی هستند که در این رابط دیده می شوند. با ضربه ای بر روی صفحه میانبر گالری (با پیش نمایشی از آخرین عکس ثبت شده) و کلیدهای افزایش و کاهش بزرگنمایی نمایان می شوند.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برچسب های سفارشی یا Custom tags قابلیت مفیدی هستند که به شما اجازه می دهند عکس های تان را سازمان دهی نموده و آن ها را مرتب نگاه دارید . می توانید برچسبی چون «تعطیلات» به عکس های تان بیافزایید و می توانید مطمئن باشید تا زمانیکه آن را به صورت دستی حذف نکنید ، در جای خود باقی خواهد ماند. افزودن و حذف برچسب ها بسیار ساده و آسان انجام می گیرد. یک برچسب خودکار هم برای افزودن مکان به عکس های ثبت شده به کار می رود.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Flipout در ثبت پانوراما هم به شما کمک می کند. قابلیت ویژه ای که بدین منظور تعبیه شده است امکان ثبت پانوراما را هم در حالت افقی و هم در حالت عمودی برای شما فراهم می سازد.
شکل چهارگوش و مربع گونه Motorola Flipout استفاده از آن را برای ثبت عکس دشوار می سازد. نخست اینکه ، اگر گوشی بسته باشد تنها می توانید به ثبت عکس های با تناسب عمودی بپردازید . برای ثبت صحیح عکس های افقی باید Flipout را باز کنید اما در این حالت نگهداشتن و ثبت عکس با آن سخت است. علاوه بر این دسترسی به کلید شاتر مجازی هم دشوار است. (اما می توانید از کلید Enter هم به جای آن استفاده نمایید)
متاسفانه با اینکه یکی از نمونه های نهایی گوشی برای این بررسی در اختیار ما قرار داده شده بود ، اما باز هم در هنگام عکاسی با مشکل عجیبی روبرو شدیم. این مشکل می تواند بواسطه عدم جایدهی صحیح لنز بوجود آمده باشد ، قسمت های سمت راست و پایینی عکس ها به صورت تار ثبت می شوند.
اگر این مشکلات را نادیده بگیریم ، رندر رنگ ها خوب است و سطح نویزها هم در حد متوسط است. وضوح سازی بیش از حد عکس ها آشکارا مشخص است اما نباید توقع بسیار زیادی از یک دوربین سه مگاپیکسلی داشته باشیم. می توانید از Motorola Flipout برای ثبت گهگاه عکس ها استفاده کنید اما دوربین این گوشی برای عکاسی جدی و حرفه ای مناسب نیست.

ضبط ویدیویی CIF

رابط بخش فیلمبرداری هم مشابه رابط بخش عکاسی و تنها تفاوت آن ها در نبود کلیدهای بزرگنمایی در این قسمت است.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ضبط ویدیویی به رزولوشن CIF و با نرخ 30 فریم بر ثانیه محدود می شود. گرچه این ویدیوها از حد کمال فاصله دارند اما اگر در حال حاضر هیچ ابزاری همچون یک دوربین دیجیتال برای فیلمبرداری در اختیار ندارید می توانند توقع شما را تا حدی برآورده کنند.
کیفیت تصاویر خیلی خوب نیست (و جزئیات در اثر فشرده سازی به صورت محو شده در می آیند) اما حداقل حرکات به صورت روان در ویدیوها ضبط می گردند.
ما مشکلاتی هم در تماشای ویدیوها بر روی کامپیوتر داشتیم ، برای مثال دو ثانیه اول کلیپ ها کاملا خالیست و Media Player Classic در همین ابتدای ویدیوها گیر می کند . اما شاید این مشکل تنها به نمونه تحت بررسی ما محدود باشد.

امکانات ارتباطی کامل

Motorola Flipout به امکانات ارتباطی فوق العاده ای مجهز است . پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE و دو بانده از 3G با سرعت دریافت 7.2 مگابیت بر ثانیه و سرعت ارسال 2 مگابیت بر ثانیه به لطف پشتیبانی از HSPA تنها بخشی از امکانات گوشی است.
در مورد امکانات ارتباطی محلی هم Motorola Flipout از Wi-Fi b/g/n و بلوتوث 2.1 با پشتیبانی از A2DP و پورت MicroUSB مجهز است. می توانید Flipout را در چندین حالت دسترسی به کارت حافظه ، فقط شارژ ، همگام سازی با Windows Media و Portal and Tools به رایانه متصل کنید. در حالت دسترسی به کارت حافظه ، کارت حافظه قفل شده و نمی توانید به بسیاری از نرم افزار ها دسترسی داشته باشید.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

گرچه نرم افزار phone portal را می توان به عنوان جذاب ترین بخش امکانات ارتباطی گوشی انتخاب نمود. این نرم افزار در واقع مرورگر شما را به یک نرم افزار PC Suite قدرتمند تبدیل می کند. با استفاده از اتصال USB یا Wi-Fi ، Flipout یک آدرس IP به شما می دهد تا آن را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کرده و از گزینه های در دسترس بهره بگیرید.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حتی می توانید یک نام کاربری و کلمه عبور هم برای افزایش امنیت دسترسی به گوشی تعبیه نمایید. بعد از انجام این کار ، امکان مرور عکس ها (البته مرورگر فایل ها تنها در Internet Explorer کار می کند) ، انجام تنظیمات و مدیریت مخاطبین که شامل ارسال و دریافت پیام ها نیز می شود ، را در اختیار داشته باشید.
ایده این کار عالیست ، شما همیشه به تمامی عملکردهای PC Suite نیاز ندارید و علاوه بر این ، بسیاری از مواقع اصلا این نرم افزار بر روی کامپیوتری که در حال استفاده از آن هستید ، نصب نیست.
مرورگر وب بسیار عالی ؛ پشتیبانی از فایل های فلش اما بر روی صفحه نمایشی کوچک
بار دیگر آندروید را با مرورگر وبی فوق العاده می بینیم. در Motorola Flipout با پشتیبانی از فایل های فلش اوضاع از پیش هم بهتر شده است اما صفحه نمایش نقطه ضعفی در به کارگیری آن به شمار می رود.
رابط کاربری بسیار ساده است. تنها نوار آدرس و میانبری به Bookmarks به شما نمایش داده می شود.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

مرورگر آندروید در آخرین نسخه این سیستم عامل از روش های بزرگنمایی با ضربات دوگانه و Pinch Zooming حمایت می کند. مرورگر وب Motorola Flipout از چینش مجدد متون پشتیبانی نمی کند.
با ضربه زدن بر روی کلید منو ، شش کلید دیگر نمایش داده می شوند.می توانید لبه جدیدی ایجاد کرده ،بین لبه ها حرکت کند ، صفحه ای را به روز کنید، به سمت جلو حرکت کرده و یا اینکه Bookmark ها را باز کنید.کلید آخر گزینه های بیشتری از قبیل کپی متن ، جستجو در صفحه و ... را به شما نمایش می دهد.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

لیست Bookmark ها پیش نمایش هایی از صفحات افزوده شده را نمایش می دهد . همچنین امکان دسترسی به لیست صفحاتی که بیشترین بازدید را داشته اند (Most Visited) هم در بخش History فراهم شده است.
پشتیبانی فوق العاده از چندین صفحه هنوز هم در دسترس است و الگوریتم رندر صفحات هم عملکرد بی نقصی دارد.بزرگنمایی و Panning هم با سرعت بسیار خوبی انجام می پذیرند.
گرچه صفحه نمایش 2.8 اینچی با رزولوشن QVGA خود ، صفحات بزرگ و پیچیده را خیلی در هم و فشرده به نمایش می گذارد. باید برای حرکت در بین صفحه پیمایش های زیادی به طرفین انجام داده و رزولوشن پایین صفحه نمایش هم موجب نامفهوم شدن متون در سطوح بزرگنمایی بالا می شود.
اما اینجا قابلیتی وجود دارد که اصلا انتظار نمی رفت ، پشتیبانی Éclair از فایل های فلش ! YouTube به خوبی (گرچه کمی کند) کار می کند اما سایت های دیگر به اشتراک گذاری ویدیوها به اندازه آن خوب نیستند. ما یک بازی فلش را هم در این مرورگر آزمودیم و این بازی هیچگاه نتوانست از مرحله بارگذاری فراتر رود.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حداقل این قابلیت امکان مرور سایت های فلش را برای ما فراهم می آورد. گرچه تعداد این سایت ها رو به کاهش است اما در گوشی هایی که از فلش پشتیبانی نمی کنند ، اصلا نمی توانید به محتویان این گونه وب سایت ها دسترسی پیدا کنید.

یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی در تمامی سطوح

رابط سفارشی سازی شده MOTOBLUR در Motorola Flipout کار فوق العاده ای را در یکپارچه سازی سرویس های شبکه های اجتماعی با دیگر قابلیت های گوشی به انجام رسانده است. ما پیش از این نگاهی به دفترچه تلفن اجتماعی گوشی، گالری با امکان آپلود آسان به سایت های شبکه های اجتماعی و پخش کننده موسیقی که قابلیت کار با سرویس های شبکه های اجتماعی را داشت ، انداختیم .
پشتیبانی از سرویس های شبکه های اجتماعی در صفحه اصلی هم از طریق ویدجت ها خودنمایی می کرد و چندین نرم افزار اختصاصی هم بدین منظور در نظر گرفته شده اند.
نخستین نرم افزار Happenings است. این نرم افزار می تواند به روز رسانی های تمامی سرویس های شبکه های اجتماعی شما (یا فقط سرویسی که شما انتخاب می کنید) را به نمایش در آورده و علاوه بر این، برای تنظیم وضعیت شما در این سرویس ها هم به کار گرفته شود.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

این نرم افزار قابلیت های خاصی را در مرور پروفایل ها عرضه نمی دارد ، می توانید به ارسال نظرات ، مطالب و همچنین نشانگذاری Like در پروفایل ها اقدام کنید اما برای دسترسی به پروفایل کامل باید از مرورگر تان استفاده کنید. البته نیازی به نگرانی نیست ، مرورگر وب به اندازه کافی خوب است.
تفاوت میان Happenings و ویدجت Social Status این است که در حالیکه کار اصلی Happenings به نمایش در آوردن به روز رسانی هاست اما Social Status برای در اصل برای ارسال مطالب به کار می رود. این ویدجت آخرین به روز رسانی وضعیت شما را هم به نمایش می گذارد.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

نرم افزار Messaging هم از FaceBook و هم از Twitter پشتیبانی می کند . کار اصلی این نرم افزار ارسال پیام ها میان مخاطبین است تا به روز رسانی وضیعت ها از آنچه که شما در حال انجام آن هستید.
رابط کاربری این بخش به طور فریبنده ای مشابه بخش پیام رسانی SMS است. این نرم افزار به نمایش مکالمات در حالت حباب وار می پردازد.
این قابلیت به دلیل ایجاد امکان برابر و همتراز برای ارسال پیام کوتاه با ارسال مطلب به Twitter یا FaceBook بسیار عالیست. در سایر گوشی ها ، این دو هم مفهومی مجزا هستند و هم رابط کاربری مجزایی دارند.
در پایان این بخش ، اجازه دهید نگاهی هم به نرم افزار اختصاصی MySpace بیندازیم. این نرم افزار بسیار کامل است و امکان ارسال و مشاهده پیام ها ، ایجاد آلبوم های عکس آنلاین ، مرور پروفایل های دوستان تان را برای شما مهیا می کند.
سازمان دهنده خوب
همانند بسیاری از رقبای آندرویدی ، Motorola Flipout با سازماندهنده خوبی که مرورگر اسناد آفیس هم جزئی از آن است عرضه می شود. البته امکان تهیه نرم افزارهایی رایگان از Android Market برای این منظور وجود دارد اما موتورولا شما را از تلاش برای انجام این کار هم بی نیاز کرده است.
Motorola flipout با نسخه رایگانی از Quick Office عرضه شده است که امکان مشاهده فایل های Word، Excel ، PowerPoint و PDF را فراهم می آورد.برای امکان ویرایش این فایل ها باید مبلغ جداگانه ای بپردازید.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بهترین قسمت این بخش ، یکپارچه شدن آن با Gmail است که باز کردن و مرور اسناد آفیسی را که بعنوان ضمیمه ایمیل ارسال شده اند را براحتی امکانپذیر می سازد. متاسفانه نمی توانید آنها را در حافظه گوشی ذخیره کنید. گمان می کنم تنها عکس هایی را که بعنوان ضمیمه ارسال شده اند ، می توان در حافظه ذخیره نمود. الصاق تمامی انواع فایل ها به ایمیل ها امکان پذیر است.
تقویم چهار حالت نمایش صورت جلسه ،روزانه ،هفتگی و ماهانه دارد. افزودن رویدادهای جدید اسان است و به سرعت انجام می شود. می توانید به هر رویداد هشداری را بعنوان یاداور تخصیص دهید. این تقویم با نوار وضعیت جدید هم یکپارچه شده و از یادآورها هم پشتیبانی می کند.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ماشین حساب به خوبی با رابط لمسی سازگار شده و از کلیدهای بزرگی در رابط آن استفاده شده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

flipout از یک نرم افزار alarm هم استفاده می کند که امکان تنظیم هشدارهای زیاد با زمان شروع و الگوی تکرار اختصاصی را فراهم می کند.
و در آخر اینکه ، این گوشی از یک نرم افزار YouTube هم بهره می گیرد که فقدان پشتیبانی از فایل های فلش را تا حدودی جبران می کند. رابط کاربری این نرم افزار به قدری ساده است که براحتی می توانید هر آنچه را که در جستجویش هستید ، بیابید.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
GPS و مسیریابی

Motorola Flipout به یک گیرنده داخلی GPS هم مجهز است که از فناوری A-GPS برای یافتن سریع تر ماهواره ها استفاده می کند.
این گوشی با Google Maps بعنوان نرم افزار مقصد یابی پیش فرض عرضه می شود ،اما این بار نرم افزار اختصاصی MOTONAV هم با این گوشی عرضه می شود.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

مثل همیشه Google Maps به حالت نمایش خیابانی هم مجهز است. احتمالا این حالت نمایش را می توان بهترین بخش این نرم افزار دانست چراکه هنوز راهنمای صوتی مسیریابی به صورت کامل در دسترس نیست. اگر در منطقه شما هم از این حالت نمایش پشتیبانی شود می توانید ازنمای 360 درجه منطقه تان نهایت لذت را ببرید. هنگامی که قطب نمای دیجیتال را فعال کنید ، این حالت نمایش مشابه تجربه یک تور مجازی خواهد بود.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

متاسفانه امکان فعالسازی راهنمای صوتی مسیریابی تنها در کشورهایی خاص وجود دارد و در صورتی که در کشوری به غیر از کشورهای تحت پشتیبانی باشید ، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که در طی حرکت همواره یک چشمتان به محل فعلی باشد.
اگر می خواهید از Flipout بعنوان ابزار اختصاصی مقصدیابی استفاده کنید باید نرم افزار دیگری را از Android Market دانلود کنید که برخی از آن ها حتی امکان فعالسازی راهنمای صوتی مقصدیابی را هم دارند. برخی دیگر امکان ثبت مسیر های GPS را دارند .

Android Market ، نرم افزارهای آندرویدی

رزولوشن QVGA ،Motorola Flipout را در سازگاری با نرم افزارهای موجود در Android Market دچار مشکل می کند و به همین دلیل هم ما نتوانستیم از نرم افزارهای مورد نظرمان برای محک زدن کارآیی Flipout بهره بگیریم.ابن بخش از فیلتر گذاری خودکار بهره می برد و تنها نرم افزارهایی را به ما نمایش می دهد که با رزولوشن QVGA سازگار هستند.
Android Market به دو بخش عمده تقسیم می شود :بازی ها و نرم افزارها. هر کدام از آن ها زیر دسته های خاص خود را دارد.می توانید این نرم افزارها را بنا بر نیازتان فیلتر کنید. البته می توانید با استفاده از گزینه Top Free به جدیدترین و مفید ترین نرم افزار ها دست پیدا کنید.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

همیشه باید یک چشمتان به بخش Download باشد ، هنگامی که یک بسته به روز رسانی برای نرم افزاری خاص در دسترس باشد ، یک برچسب Update Available در کنار نام آن قرار خواهد گرفت. با زدن آن می توانید نرم افزارتان را به روز کنید ، به همین سادگی !



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

همه نوع نرم افزاری را می توانید در این بخش بیابید. از نرم افزارهای مدیریت فایل ها گرفته ، تا نرم افزارهای مقصدیابی و مرورگر های اسناد آفیس در این فروشگاه به چشم می خورند.هنوز این فروشگاه نرم افزاری به اندازه App Store آیفون قوی و غنی نیست اما در حال نزدیک شدن به آن است. گرچه تا به حال بخش بازی ها چندان خوب نبود اما اکنون بازی های خوبی چون Angry Birds که یکی از محبوب ترین نرم افزارهای iOS است در این قسمت در دسترس کاربران قرار گرفته است.

سخن پایانی

از بررسی Motorola Flipout واقعا لذت بردیم و اوقات خوشی را با آن گذراندیم. تقریبا تمامی نرم افزارها به نوعی با سرویس های شبکه های اجتماعی مرتبط اند و پخش کننده موسیقی به تنهایی آنقدر خوب است که flipout را به عنوان پخش کننده موسیقی اختصاصی تان در نظر بگیرید.
صفحه کلید QWERTY عالی گوشی هم جزو جنبه های مثبت گوشی محسوب می شود ، این صفحه کلید، کلیدهای بسیاری را با اندازه نسبتا بزرگ در خود جای داده است اما گوشی را هم کمی بزرگ جلوه می دهد. اگر از اندازه صفحه کلیدهای مجازی راضی نیستید و کوچک بودن آن ها شما را می آزارد ، Flipout می تواند انتخاب خوبی برای تان باشد.
اندازه گوشی یکی از نقطه های جذاب گوشی است. اما متاسفانه دوربین و صفحه نمایش کمی به جذابیت آن لطمه می زنند.
عکاسی سه مگاپیکسلی متوسط و ضبط ویدیویی CIF خیلی برای عکاسان مبتدی که می خواهند عکس ها و ویدیوهای شان را به اشتراک بگذارند ، خوب نیست . اما این صفحه نمایش است که نقص مایوس کننده و عمده گوشی است ، در حالیکه مشخصات این صفحه نمایش بر روی کاغذ خیلی هم بد نیست اما عملکرد واقعی آن ناامید کننده است.
Sony Ericsson XPERIA X10 mini pro یکی از پیام رسان های QWERTY است که بیشتر به دلیل اندازه کوچکش شناخته شده است. این گوشی به دوربین بهتر ، رابط کاربری سفارشی سازی شده به همراه سرویس های شبکه های اجتماعی (گرچه به همراه Android 1.6 Donut ) مجهز است اما صفحه نمایش آن قطری 2.55 اینچی دارد.
با توجه به شکل چرخشی Flipout ، می توانید نگاهی به Motorola CHARM بیاندازید ، این گوشی کوچک است (طولی کمتر از 100 میلی متر و ضخامتی حدود 11.4 میلی متر) و به همان قابلیت های Motorola Flipout مجهز است.
اگر دوربین بیش از صفحه نمایش لمسی و آندروید برای تان اهمیت دارد ، Nokia X5-01 از همان شکل مربع گونه بهره می برد اما از یک دوربین 5 مگاپیکسلی به همراه فلاش LED و ضبط ویدیویی VGA با نرخ 15 فریم بر ثانیه برخوردار است. گرچه رابط سیمبین از نظر زیبایی جایی در میان رابط های برتر ندارد و نبود GPS هم یکی از نقص های مایوس کننده گوشی است.
Palm Pre Plus جذابیت مکعب شکل بودن Flipout را ندارد و به طرز قابل توجهی باریک تر است اما از صفحه نمایش بهتری برخوردار است. گرچه WebOS به اندازه آندروید از مخزن نرم افزاری غنی که جزوی لاینفک از تجربه گوشی های هوشمند است ، بهره نمی برد.
Motorola Flipout حتی در نبرد رو در رو در این رقابت هم قوی به نظر می رسد. برای افرادی که به موسیقی علاقمندند و می خواهند همیشه در سرویس های شبکه های اجتماعی پروفایل شان را به روز نگاه دارند ، Flipout گزینه ای بسیار جذاب و بی بدیل است. حتی برای یکی از این کارها هم ، این گوشی فوق العاده است. اگر دوربین و صفحه نمایش در رده اول اولویت های شما نیستند ، Motorola Flipout انتخاب خوبی برای تان خواهد بود.





__________________

fire159
29-12-2010, 16:02
بررسی گوشی Motorola BACKFLIP

طراحی جالب

<LI class=Separator>شاید قدیمی ترهای دنیای آندروید این گوشی را چندان جدی نگیرند اما معیاری که همه برای سنجش از آن بهره می گیرند ، مشخصه ها و قابلیت هایی است که یک گوشی از خود ارائه می دهد.تصور می کنیم این گوشی از آن جمله گوشی های تلفن همراهی است که همه و حتی منتقدان را شگفت زده خواهد کرد.<LI class=Separator>.موتورولا با عرضه گوشی های آندروید جان تازه ای گرفت. گوشی Milestone اين كمپانی را دوباره مطرح كرد و اكنون نيز گوشی جالب BACKFLIP كه يك گوشی معمولی droid نيست و با وجود صفحه كليد QWERTY می توان آن را ادامه گوشی G1 در نظر گرفت. گوشی BACKFLIP موتورولا همانطور كه از نام آن پيداست دارای طراحی خاص خود است و بنظر می رسد هدفی فراتر از جلب توجه به يك گوشی معمولی دارد. اين گوشی به صفحه كليد كامل QWERTY ، صفحه نمايش لمسی خازنی و يك Touchpad مجهز است و گزينه های استاندارد ارتباطی را به همراه دارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

این گوشی به یک صفحه کلید QWERTY هم تجهیز شده است اما BACKFLIP به روش خاص خودش از آن بهره می گیرد و به نحوه تفکر شما هم اهمیت چندانی نمی دهد. منحصر بودن آن را چه به شکل جدیدش و چه به خرق عادتش نسبت دهیم ، به هر حال نمی گذارد که شما نسبت به آن بی تفاوت باشید.این گوشی از طراحی ظاهری ای بهره می برد که نامش به خوبی آن را بیان می دارد.اما این شکل ظاهری تنها برای جلب توجه شما ساخته نشده است و هدفی والاتر را دنبال می کند.
این هدف بعد از مدت زمانی که از این گوشی استفاده کنید برای تان هویدا خواهد شد. صفحه کلید QWERTY منحصربفرد تاشو ، پد لمسی Backtrack و صفحه نمایش لمسی خازنی همه برای کمک به شما در کنار هم قرار گرفته اند.این گوشی یک گوشی غیرمعمول است اما به روش خوبی با کاربر به برقراری تعامل می پردازد. Motorola BACKFLIP به امکانات ارتباطی خوب هم مجهز است که آندرویدی های اولیه از آن ها بی بهره بودند. این گوشی به رابط MOTOBLUR مجهز است که بر سرویس های شبکه های اجتماعی متمرکز شده است . علاوه بر این امکان ارتقای سیستم عامل این گوشی باعث می شود که استفاده از آن لذت بخش تر شود.

ویژگی های کلیدی

طراحی منحصر بفرد و كيفيت ساختاری عالی

پشتیبانی چهاربانده از GSM و سه بانده از 3G (HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه)
صفحه نمایش لمسی خازنی 3.1 اینچی با قابلیت نمایش 262 هزار رنگ و پشتیبانی از رزولوشن 320x480 پیکسل
سیستم عامل Android 1.5 (که به نسخه های بعدی این سیستم عامل قابل ارتقاست) به همراه رابط کاربری MOTOBLUR و Live Widgets
صفحه کلید تاشوی QWERTY با چهار ردیف کلید
پدلمسی BACKTRACK در پشت صفحه نمایش
پردازنده 528 مگاهرتزی Qualcomm MSM7201A و 256 مگابایت حافظه RAM
دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار ، فلاش LED و برچسب گذاری جغرافیایی
Wi-Fi و گیرنده داخلی GPS با عملکرد AGPS
حافظه داخلی 512 مگابایتی ، مجهز بودن به اسلات کارت حافظه microSD و عرضه یک کارت حافظه دو گیگابایتی به همراه گوشی (به محل خرید بستگی دارد)
سنسور شتاب سنج و مجاورت
سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری
پورت MicroUSB (که برای شارژ گوشی هم به کار برده می شود)و بلوتوث استریو v2.1
خنثی سازی نویزها به همراه یک میکروفن اختصاصی
مرورگر اسناد آفیس

نقاط ضعف اصلی

خوانایی ضعیف صفحه نمایش در برابر تابش نور آفتاب
عدم پشتیبانی از مالتی تاچ
بزرگنمایی با یک انگشت تنها با پد لمسی BACKTRACK کار می کند
عدم پشتیبانی از شماره گیری صوتی و شماره گیری هوشمند
قابلیت های محدود دوربین و قرار گرفتن لنز آن بر روی صفحه کلید QWERTY
نبود نرم افزاری رایگان برای مقصدیابی GPS
عدم پشتیبانی از فایل های فلش در مرورگر وب
نبود رادیو اف ام
عدم پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD
کیفیت صدای کمتر از حد انتظار


همه تولیدکنندگان گوشی های تلفن همراه در پی ساختن گوشی های تلفن همراه مبتنی آندروید هستند اما موتورولا می داند که چگونه گوشی متمایزی از دیگران بسازد.BACKFLIP جای خوبی را هدف قرار داده و شکل ظاهری نوآورانه آن از ابزارهای منحصربفردی هم برای هدایت گوشی بهره می گیرد.شاید تاشدن صفحه کلید به سمت پشت و بیرون کمی سوال برانگیز باشد اما کمی طول خواهد کشید تا در این مورد تجدید نظر کنید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

پد لمسی BACKTRACK در پشت صفحه نمایش قسمت خوب دیگری از گوشی است. این پد در واقع کار همان گوی لمسی را انجام می دهد اما در پشت گوشی جای داده شده است. به هر حال شما سه روش جداگانه برای تعامل با گوشی در اختیار دارید :صفحه نمایش لمسی گوشی ، پد لمسی و صفحه کلید کامل QWERTY .
امیدواریم تا پایان این بررسی با ما باشید تا امکانات و قابلیت هایی را که BACKFLIP در اختیارتان می گذارد ، مشاهده کنید.

محتویات جعبه

با اینکه جعبه Motorola BACKFLIP اندازه ای متوسط دارد اما بسیاری از لوازم مورد نیاز را در خود جای داده است.یک شارژر و یک کابل microUSB که برای اتصال به کامپیوتر یا شارژ گوشی به کار می رود از جمله این لوازم هستند.یک هدست یک تکه هم در این جعبه دیده می شود که به دلیل پشتیبانی BACKFLIP از سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری تنها گزینه پیش روی شما محسوب نمی شود.
یک کارت حافظه microSD با گنجایش دو گیگابایت هم به همراه BACKFLIP عرضه می شود.گرچه نباید در داخل خود جعبه به دنبال این کارت حافظه باشید چراکه این کارت در داخل گوشی جای داده شده و آماده استفاده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

نمای 360 درجه ای از Motorola BACKFLIP

با ابعادی معادل 15.3*53*108 میلی متر ، مسلما Motorola BACKFLIP کوچکترین گوشی هوشمند مجهز به صفحه کلید QWERTY در بازار نیست اما هنوز هم به طرزی منطقی کوچک است.نمای جلویی گوشی بسیار مشابه iPhone است اما تصور می کنیم این گوشی از جمله گوشی هایی است که نمی توان به دلیل تقلیدش نقدی بر آن وارد دانست.
لولا ها محکم هستند و اجازه حرکتی روان و بدون دردسر را برای حرکت های تاشوی گوشی فراهم می کنند.در حالت باز ، صفحه کلید کاملا در راستای صفحه نمایش قرار نمی گیرد اما زاویه کوچکی دارد که اجازه دیدن آسان تصویر را مهیا می سازد.صفحه کلید بسیار خوب و با کلیدهایی بزرگ طراحی شده است و تعدادی میانبر جالب و مفید را نیز در خود جای داده است.
یک حالت Automatic Desk هم در این گوشی تعبیه شده است که بسیار جذاب است.هنگامی که گوشی را به حد معینی باز می کنید ، تصویر به طور خودکار چرخیده و صفحه ای شامل یک ساعت بزرگ را به کاربر نمایش می دهد.حتی یک میانبر هم در این صفحه برای آغاز یک اسلاید شو در نظر گرفته شده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

BACKFLIP وزنی معادل 133 گرم دارد و بسیار عالی به نظر می رسد.بخش پایین گوشی(صفحه کلید) درصد عمده ای از وزن گوشی را تشکیل داده و سبب می شود که در هنگام تایپ با آن احساس راحتی داشته باشید.

طراحی

Motorola BACKFLIP جزو گوشی های تاشو در دنیای تلفن های همراه محسوب می شود اما با گوشی های تاشوی معمول متفاوت است.Motorola BACKFLIP می خواهد کلید هایش را به رخ بکشد و همین نکته است که آن را با دیگران متفاوت می سازد.شاید قرارگرفتن صفحه کلید به سمت بیرون خیلی عجیب به نظر بیاید اما ما مطمئنیم که BACKFLIP می تواند با کاربران به خوبی ارتباط برقرار کند.
Motorola BACKFLIP به یک صفحه نمایش 3.1 اینچی لمسی خازنی مجهز شده است که می تواند از وضوح 480*320 پیکسل پشتیبانی کند.اندازه و وضوح صفحه نمایش خوب هستند اما رنگ ها و خوانایی صفحه نمایش در برابر تابش نور آفتاب چندان جالب توجه نیست.
صفحه نمایش BACKFLIP توانایی نمایش 262 هزار رنگ را دارد اما به دلیل محدودیت های آندروید تعداد این رنگ ها به 65000 کاهش می یابد و به همین دلیل ترکیب رنگ ها با دقت خوبی به نمایش در نمی آید.
با ارتقای سیستم عامل به آخرین نسخه آن که توانایی پشتیبانی از 262 هزار رنگ را دارد ، امکان دارد بتوان این مشکل را حل کرد.اما متاسفانه هیچ راه حلی برای بهبود خوانایی صفحه نمایش در برابر تابش نور آفتاب نمی توان پیدا کرد.
از طرف دیگر صفحه نمایش خازنی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.
هنگامی که صفحه کلید را باز می کنید ، رابط کاربری گوشی به طور خودکار چرخیده و به صورت افقی قرار می گیرد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در زیر صفحه نمایش سه کلید لمسی دیده می شود که از حساسیت مشابهی با صفحه نمایش برخوردارند و به همین دلیل استفاده از آن ها آسان تر صورت می گیرد.این کلید ها نور پس زمینه قوی و بازخورد بسیار خوبی دارند.
به جز کلید اختصاصی Search ، کلیدهای اختصاصی آندروید ، یعنی Back،Menu و Home هم در این گوشی دیده می شود.کلید Search بر روی صفحه کلید QWERTY گوشی جای داده شده است.
خروجی صدای مخاطب در بالای صفحه نمایش و مرکز آن قرار گرفته است و یک لوگوی کوچک موتورولا و همین طور سنسور نزدیکی گوشی در اطراف آن دیده می شوند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

کناره سمت چپ Motorola BACKFLIP هیچ کنترلی را در خود جای نداده است –در این بخش لولاهای گوشی قرار گرفته اند.اما در مقابل ، کناره سمت راست گوشی بسیار شلوغ است و کلیدهای تنظیم صدا ، پورت microUSB و کلید شاتر دوربین در این بخش به چشم می خورند.
پورت microUSB هیچ پوشش محافظی ندارد . به جای این پوشش ؛یک LED سبز رنگ قرار گرفته است که پورت واقعی را احاطه می کند و در حین اتصال شارژر یا کابل انتقال داده ، به صورت نورانی در می آید.این LED در هنگام که میزان شارژ باتری به کمتر از 15 درصد می رسد ، برای هشدار دادن به کاربر به صورت چشمک زن در می آید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در کناره بالایی کلید روشن/خاموش/قفل گوشی و سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری دیده می شوند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

با باز کردن گوشی با پشت مرتب وتمیز ان مواجه می شوید که در واقع کناره پشتی اصلی این گوشی است. پشت صفحه کلید کاور باتری قرار گرفته که با استفاده از اهرم مخصوص،به سادگی باز شده و یا در جای خود قرار می گیرد. در زیراین کاور فلزی باتری و شیار سیم کارت و اسلات microSD قرار دارند.
اسلات کارت حافظه قابلیت تعویض سریع کارت های حافظه را داراست اما برای این کار باید یک مرحله اضافی را طی کنید و پشت صفحه کلید را باز کنید تا به کارت حافظه برسید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

پشت صفحه نمایش یکی از شاخصه های کلیدی Motorola BACKFLIP را به نمایش می گذارد:پد لمسی BACKTRACKکه یک پنل لمسی است و نقش گوی لمسی را بازی می کند . می توانید از آن هم برای پیمایش ،و هم برای انتخاب آیتم های مورد نظرتان استفاده کنید.با کشیدن های کوتاه انگشت بر روی این پنل می توانید بین آیتم های قابل انتخاب به پیمایش بپردازید.
با استفاده از کشیدن های طولانی انگشت بر روی این پنل ، می توانید به پیمایش لیست ها ، عکس ها و یا بخش های مختلف صفحه اصلی بپردازید.کمی باید منتظر بمانید و سپس با ضربه ای دوگانه ای حرکت انجام شده را تایید نمایید.این پد لمسی همانند پد لمسی به کار گرفته شده در نوت بوک هاست (اگرچه از خاصیت مالتی تاچ آن ها بی بهره است). و با اینکه وجود این پد لمسی در یک گوشی تمام لمسی ضروری نیست اما هنوز هم BACKTRACK بسیار دوست داشتنی است.
چیزی دیگری که در پشت صفحه نمایش نظر ما را به خود جلب می کند ، مشابه اسپیکر است اما در واقع اسپیکر نیست.با توجه به قرارگیری در پشت خروجی صدای مخاطب ، احتمالا این قسمت را می توان جزئی از تجهیزات خنثی سازی نویز دانست.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

همانند Motorola MILESTONE در اینجا هم اسپیکر در زیر کاور باتری قرار گرفته است .موضوعی که در اینجا وجود دارد نبود شکاف مخصوص اسپکر در بدنه گوشی است.با اینکه کاور باتری به خوبی و به طرز مناسبی در جای خود قرار گرفته است اما در آخر روی اسپیکر گوشی را می پوشاند.
هنگامی که گوشی در حالت بسته خود قرار دارد ، مشکلی نظر ما را به خود جلب می کند. صفحه نمایش بعد از تا شدن ،بر روی کاور پشتی قرار گرفته و جلوی اسپیکرها را می گیرد.اما از طرف دیگر، مکان جای گیری اسپیکر برای نیمه باز گذاشتن گوشی بر روی میز و تماشای ویدیو و یا گوش دادن به موسیقی عالیست.
نوبت به بررسی صفحه کلید گوشی می رسد.چهار ردیف جادار از کلیدهای بزرگ که نور پس زمینه خوبی دارند ، ما را به استفاده از این صفحه کلید تشویق می کنند.این صفحه کلید یک دست و مسطح است و هیچ شکافی مابین کلیدهای آن دیده نمی شود.این امر باعث می شود که صفحه کلید که همیشه باز و در معرض دید است در برابر گرد و غبار و رطوبت محافظت شود. کلیدها آن چنان که باید حساس و قابل لمس نیستند اما اندازه بزرگ آن ها این مشکل را هم تا حدی جبران می کند.
میانبرهای بسیار خوبی در این صفحه کلید برای بخش پیام رسانی و همین طور مرورگر وب در نظر گرفته شده اند.علاوه بر کلیدهای Home و Menu یک کلید اختصاصی جستجو نیز در این میان دیده می شود .
ما واقعا امیدواریم که این مواد لاستیکی و همین طور نوشته های روی آن ها به اندازه ای قوی و خوب باشند که در استفاده طولانی از گوشی هم دوام بیاورند.گرچه باید اذعان کنیم بدون این صفحه کلید هم می توان به خوبی از Motorola BACKFLIP استفاده کرد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

چیز دیگری که در این صفحه کلید توجه ما را به خود جلب می کند ، لنز دوربین پنج مگاپیکسلی گوشی و فلاش LED است.شکل ظاهری خاص گوشی ، باعث شده است که لنز دوربین در این قسمت جای گیرد اما فکر می کنم این امر مشکلی در به کار گیری آن ایجاد نمی کند.با این ترفند ، Motorola BACKFLIP اصلا نیازی به دوربین ثانویه جهت برقراری مکالمات تصویری ندارد . احتمالا برای کسانی که شاهد عکاسی شما هستند ، ثبت عکس با استفاده از صفحه کلید گوشی بسیار عجیب خواهد بود .با این دوربین به راحتی می توانید عکس های سلف پرتره ثبت کنید و به چت ویدیویی هم بپردازید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

کیفیت ساخت Motorola BACKFLIP بسیار عالیست و شکل ظاهری غیرمعمول گوشی هم بسیار خوب از کار در آمده است.هر دو سطح پشتی گوشی-هم پشت صفحه کلید و هم پشت صفحه نمایش- از فلز ساخته شده اند و احساس استحکام خوبی را به کاربر منتقل می کنند.بدنه پلاستیکی استفاده شده در نمای جلویی گوشی و کناره های آن هم بسیار با دوام به نظر می آید.
Motorola BACKFLIP از اندازه و وزن مناسبی برخوردار است که کار با آن را آسان می کنند.صفحه کلید کامل گوشی بسیار جادار است - قرارگیری آن به سمت بیرون اجازه استفاده از تمام فضا برای آن را مهیا نموده است.قابلیت لمس و حساسیت پایین کلید شاید برای برخی از کاربران بعنوان مشکلی جدی تلقی شود اما اندازه کلیدها استفاده از آن ها را بسیار آسان می سازد.صفحه نمایش می تواند به صورت زاویه دار و در زوایه های مختلف قرار گیرد که امتیاز دیگری برای BACKFLIP به حساب می آید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

رابط کاربری :ترکیب Android و BLUR

Motorola BACKFLIP به همراه نسخه 1.5 سیستم عامل آندروید عرضه می شود که به دلیل اینکه گوشی هایی با نسخه 2.1 این سیستم عامل ارائه شده اند ؛کمی قدیمی به نظر می رسد.گرچه رابط کاربری MOTOBLUR که به همراه این گوشی عرضه می شود ، افزونه بسیار خوبی به شمار می آید و قابلیت هایی به این سیستم عامل می افزاید که ممکن است باعث شوند عده بسیاری از کاربران آن را به بسته نرم افزاری MILESTONE (Android 2.1 بدون MOTOBLUR) ترجیح دهند.
البته داشتن این دو به همراه همدیگر مسلما داشتن بهترین های هر دوی این دنیاهاست اما نمی توان به این مورد به چشم یک گزینه در دسترس نگاه کرد چراکه هنوز MOTOBLUR برای Android 2.1 عرضه نشده است.
در نگاه اول صفحه اصلی Motorola BACKFLIP بسیار مشابه سایر گوشی های مبتنی بر آندروید است اما ویدجت های MOTOBLUR، دسترسی شما به سرویس های شبکه های اجتماعی و ایمیل ها را از پیش آسان تر می سازند.FaceBook ، MySpace و Twitter به طور پیش فرض قسمتی را در بین پنج قسمت صفحه اصلی اشغال کرده اند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

یک آیکن به نام Happening هم در منوی اصلی به چشم می خورد که همه آن ها را در یک قسمت به نمایش می گذارد.علاوه بر این امکان فیلتر کردن آن ها و نمایش تنها یادآورهای یکی از این سرویس ها هم وجود دارد.
آیکن دیگری هم به پایین صفحه و درست به کنار آیکنی که باعث باز شدن منوی اصلی می شود ، اضافه شده است.این آیکن شما را به دفترچه تلفن که ظاهری جدید دارد هدایت می کند. این دفترچه تلفن به خوبی با سرویس های اجتماعی یکپارچه شده است و لبه های جدیدی هم در آن دیده می شود.
نوآوری دیگری که توسط MOTOBLUR در رابط کلی صورت داده شده است Account Manager یا مدیر حساب های کاربری است که مدیریت آسان تر سرویس های شبکه های اجتماعی و ایمیل ها را با جمع کردن آن ها در یکجا ممکن می سازد.این بار دیگری برای ویرایش ، افزودن و یا حساب های کاربری هر نرم افزار نیازی به وارد شدن به تک تک آن ها نیست.
یک قابلیت امنیتی جذاب رابط کاربری MOTOBLUR به شما اجازه قفل کردن گوشی از راه دور و حذف اطلاعات در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن گوشی را میدهد.این اطلاعات را می توان با وارد کردن جزئیات حساب کاربری باز گرداند.هنگامی که قفل گوشی باز شود تمامی اطلاعات پاک شده به طور خودکار بازگردانده شده و می توانید همانند قبل به استفاده از گوشی بپردازید.
یک ابزار جدید مدیریت باتری هم در این گوشی تعبیه شده است که با استفاده از سه طرح پیشنهادی خود به شما اجازه می دهد که زمان بیشتری از باتری تان بهره بگیرید.این حالت ها می توانند به طور خودکار Wi-Fi و بلوتوث را در صورتی که برای مدت معینی بیکار باشند ، غیرفعال کرده و روشنایی صفحه نمایش را در صورتی که مقدار شارژ باتری از میزان معینی پایین تر بیاید ، کاهش دهند.
به اضافه تمامی این قابلیت ها ، تمامی امکانات آندروید هم در اختیار شما قرار می گیرد.ناحیه یادآورها از سمت بالا به طرف پایین کشیده می شود و تمامی رویدادهایی را که نیاز به توجه شما دارند ، نمایش می دهند.Task Switcher با نگهداشتن کلید Home نمایان می شود و میانبرهای شش نرم افزار اخیری را که مورد استفاده قرار گرفته اند ، نمایش می دهند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ویدجت ، میانبرها و پوشه های قدیمی آندروید که می توانند برای سر و سامان دادن به صفحه اصلی مورد استفاده قرار گرفته و میانبرها را در خود جای دهند هم در اختیار شما هستند.
یکی از منحصربفردترین قابلیت های Motorola BACKFLIP ساعت آن است که هنگامی که صفحه اصلی گوشی فعال است و گوشی را تا نیمه تا می کنید ، فعال می شود.علاوه بر نمایش ساعت ، این بخش اطلاعاتی در مورد آب و هوا نمایش داده و امکان فعال کردن اسلاید شو یا فعالسازی یک هشدار را برای شما فراهم می کند.می توانید نور پس زمینه را غیر فعال نموده تا در مصرف باتری صرفه جویی کنید و از آن به عنوان یک ساعت زنگ دار اختصاصی استفاده نمایید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

همانند Google Nexus One از عکس های پس زمینه پویا هیچ خبری نیست و صفحه اصلی به جای هفت بخش (در رابط Sense گوشی های HTC) به پنج بخش محدود می شود اما این مشکل (البته اگر به دید مشکل به این موضوع نگاه کنیم) آنقدر جدی نیست که شما را بیازارد.علاوه بر این می توانید با دانلود نرم افزارهایی خاص از Google Market تعداد صفحات اصلی را افزایش دهید.
یکی دیگر از قسمت های خوب Motorola BACKFLIP ، سرعت خوب گوشی و نبود اشکالات نرم افزاری زیاد در آن است.این گوشی به پردازنده یک گیگاهرتزی مجهز نیست اما وضوح HVGA صفحه نمایش باعث می شود که نیاز به قدرت پردازشی هم کمتر باشد و پردازنده BACKFLIP اغلب از پس کارهای پردازشی به خوبی برآید.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن گوشی یکی دیگر از بخش های Motorola BACKFLIP است که توسط رابط کاربری MOTOBLUR بهبود یافته است.
در این دفترچه تلفن با سه لبه مواجه می شویم.لیست مخاطبین در مرکز قرار گرفته و در ورود به دفترچه تلفن ، لبه پیش فرض است.می توانید مخاطبان را با استفاده از گروه ها ، افراد مورد علاقه و یا هر کدام از شبکه های اجتماعی فیلتر کنید.بنابراین مشاهده مخاطبینی که در FaceBook به لیست تان افزوده اید ، بسیار آسان خواهد بود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

لبه سمت راست وضعیت مخاطبینی را که در شبکه های اجتماعی هستند به شما نمایش می دهد.
لبه سمت چپ ، تاریخچه تماس ها را نمایش داده و ارتباطات اخیر شما از جمله به روز رسانی های سرویس های شبکه های اجتماعی ، مکالمات و ایمیل ها را در خود نگاه می دارد.گرچه با ترکیب تمامی این ارتباطات در یک لبه ، نمایش آن ها کمی نا مرتب می شود اما خوشبختانه امکان مشاهده تاریخچه و به روز رسانی های شبکه های اجتماعی هر مخاطب در پروفایل وی وجود دارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

پروفایل های مخاطبین هم از یک طرح بندی سه لبه ای استفاده می کند و جزئیات را در لبه میانی به نمایش می گذارد.رویدادها در سمت راست و تاریخچه تماس ها در سمت چپ جای داده شده اند.حتی اگر دقیقه ای از off بودن در FaceBook و Twitter متنفرید ،باید بگوییم که این نرم افزار دقیقا برای شما طراحی شده است.

قابلیت های تلفنی

ما مشکلات کوچکی در دریافت سیگنال ها و کیفیت صدا در حین مکالمه با Motorola BACKFLIP تجربه کردیم.میزان بلندی صدا در گوشی خروجی صدای مخاطب بسیار خوب است . صدا در حالت اسپیکر هم در بسیاری از اوقات خوب است.
شماره گیر شامل یک صفحه کلید معمولی ،لیستی از آخرین تماس ها و لیستی از مخاطبینی است که بیشترین تماس را با آنها داشته اید.یک لیست شماره گیری سریع هم در این بخش دیده می شود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به لطف سنسور نزدیکی ، صفحه نمایش گوشی در حین مکالمات و در هنگامی که گوشی را به صورت خود نزدیک می کنید، به طور خودکار خاموش می شود.با این عمل ، دیگر ریسک فشردن اشتباهی کلیدها در هنگام مکالمه توسط گوش یا چانه شما وجود ندارد.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ما آزمون قدیمی بلندی صدایمان را هم بر روی Motorola BACKFLIP انجام دادیم.این گوشی با کسب امتیاز خوب توانست در میانه بالای جدول رده بندی جای گیرد.

پیام رسانی

قطعا بخش پیام رسانی را می توان از عناصر اصلی Motorola BACKFLIP و MOTOBLUR دانست.رابط کاربری یک صندوق ورودی بسیار عالی به آندروید می افزاید که به شما اجازه می دهد بدون اینکه مجبور به اجرای چندین نرم افزار باشید ، تمامی رویدادهای جدید را چک کنید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

همانند سایر گوشی های مبتنی بر آندروید ، اگر تنها یک SMS جدید داشته باشید ، ناحیه یادآورها نام فرستنده و یک خط از آن را نمایش می دهد. اگر دو یا چند پیام کوتاه داشته باشید ، تنها تعداد پیام های دریافتی به شما نمایش داده می شود و با ضربه زدن بر روی آن به بخش پیام رسانی هدایت می شوید.
ارسال یک پیام به دلیل اینکه کادر متنی حتی با مخفی کردن صفحه کلید ، تنها یک سطر از صفحه را اشغال می کند ، کمی مایوس کننده است چراکه فضای بسیار کمی برای کار در اختیار کاربر قرار می گیرد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برای افزودن گیرندگان ، باید نام وی را تایپ نموده و یا وی را از میان مخاطبین انتخاب نمایید.گوشی به طور خودکار به پیشنهاد دادن اسامی می پردازد و به راحتی با کلیک بر روی آن ها می توانید یکی را برگزینید.BACKFLIP نام و شماره یا ایمیل هر کدام از آن ها را نمایش می دهد تا شماره اشتباهی را از میان اسامی پیشنهادی برنگزینید.
با فشردن و نگهداشتن کادر متنی می توانید به عملکردهایی چون Cut، Copy و Paste دست پیدا کنید.میتوانید متن کپی شده را در هر نرم افزاری که می خواهید همانند ایمیل ها ، یادداشت ها ، چت و ... Paste کنید.
تبدیل یک SMS به MMS کاملا منطقی و آسان صورت می پذیرد. هنگامی که محتویات چندرسانه ای به پیام تان بیافزایید، پیام به طور خودکار به MMS تبدیل می شود. می توانید تنها به افزودن عکس یا فایل های صوتی اکتفا کنید یا بنا بر نیازهای تان ،اگر خواستید می توانید از ویرایشگر اختصاصی MMS هم استفاده کنید.



Gmail از جمله بخش هایی است که نباید انتظار داشته باشید نسبت به سایر گوشی های آندروید تفاوت زیادی کرده باشد عملکردهای گروهی این بار در دسترس است و Gmail های شما در همان صندوق ورودی ذخیره می شود که اغلب شما را از اجرای نرم افزار Gmail بی نیاز می کند.
رابط کاربری نرم افزارهای Gmail و Mail تغییر کرده است و با افزودن چند آیکن به منو ها زیباتر شده است.Gmail قابلیت های جدیدی چون گزارش اسپم ها و نمایش حالت مکالمه را هم در خود دارد.
در هنگامی که به یک ایمیل پاسخ می گویید ،می توانید از میان Gmail و یا بخش دیگر ایمیل یکی را برگزینید. امکان تنظیم یکی از این گزینه ها ، بعنوان گزینه پیش فرض هم وجود دارد.دلیلی که اغلب گوشی های آندروید با دو بخش ایمیل عرضه می شوند ، پشتیبانی موثر از Exchange ActiveSync است.
همچنین نرم افزار استاندارد ایمیل هم وجود دارد که می تواند چندین حساب کاربریPOP یا IMAP را به طور همزمان مدیریت نماید. متاسفانه در این بخش بر خلاف Gmail ایمیل ها حباب مانند نمایش داده نمیشوند . اما هنوز هم می توانید به پیام هایی که آنلاین ایجاد شده اند در فولدرهای اصلی شان، در کنار پیام هایی که در inbox ، drafts و یا Sent قرار دارند دست پیدا کنید.
با استفاده از صفحه کلید سخت افزاری Motorola BACKFLIP به نظر نمی آید که نیازی به استفاده از صفحه کلید های مجازی این گوشی داشته باشید.
البته موتورولا صفحه کلیدهای سخت افزاری آندروید را هم در محصول جدیدش جای داده است که هم در حالت افقی و هم در حالت عمودی قابل استفاده است.گرچه همانطور که ذکر شد آن ها کاربرد زیادی نخواهند داشت اما در مواقعی که به درج کم متن نیازمندید ، می توانید از این صفحه کلید های مجازی بهره بگیرید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

گالری عکس

Motorola BACKFLIP از یک حالت نمایش جدید در گالری استفاده می کند که بسیار جذاب به نظر می رسد.جلوه های سه بعدی و پیمایش روان گالری به کسب تجربه ای بسیار خوب از کار با این گالری برای کاربر کمک می کند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

می توانید تاریخ های تقویم را در سمت راست گالری (یا در حالت قرارگیری افقی گوشی در سمت پایین صفحه) پیمایش کنید تا بتوانید لیست طویل عکس ها را سریع تر مرور نمایید.گزینه ای هم در این بخش برای برچسب گذاری چندگانه تصاویر و یا حذف ان ها در نظر گرفته شده است.
میانبر معمولی که اجازه به اشتراک گذاردن تصاویر را از طریق ایمیل ، MySpace ، MMS یا Picasa فراهم می کرد اکنون به روز رسانی شده است و می تواند از سرویس به اشتراک گذاری عکس های خود MOTOBLUR هم پشتیبانی نماید.
متاسفانه نه می توان چندین عکس را به طور همزمان به اشتراک گذارد و نه امکان ارسال عکس ها با استفاده از بلوتوث وجود دارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Motorola BACKFLIP از چند روش برزگنمایی هم پشتیبانی می کند. می توانید از کنترل های مجازی بر روی صفحه برای این منظور استفاده کرده و یا با ضربات دوگانه بر روی صفحه به حالت نمایش 100% بروید.قابلیت بزرگنمایی با یک انگشت هم در گالری در نظر گرفته شده است و برای این منظور باید از پد لمسی پشت گوشی استفاده نمایید و انگشت تان را برای افزایش بزرگنمایی به سمت بالا و کاهش بزرگنمایی به سمت پایین بکشید.
عمل بزرگنمایی و پیمایش های افقی و عمودی در حالت بزرگنمایی هم به اندازه کافی سریع انجام می گیرد.

پخش کننده ویدیویی

می توان با کلیک بر روی میانبرهای ویدیوها در گالری عکس یا استفاده از میانبر مخصوص در منوی اصلی به پخش کننده ویدیویی دست پیدا کرد.مرورگر ویدیویی هم مشابه گالری عکس است و نرم افزار پخش کننده ویدیویی دقیقا همانی است که در اغلب گوشی های آندروید شاهد عرضه آن بوده ایم.
مطمئنا این نکته که پخش ویدیویی ضعیف ترین نقطه سیستم عامل آندروید به شمار می رود، خبر بسیار بدیست.پشتیبانی ضعیف از کدک ها حداکثر به H.264 می رسد و به همین دلیل ، برای پخش فایل های DivX و XviD باید آن ها را تبدیل کنید.
کارآیی این نرم افزار عالیست اما رابط بسیار ساده طراحی شده است.یک خط پیشرونده ساده ، کلید حرکت سریع رو به جلو ، کلید حرکت سریع رو به عقب و یک کلید Play/pause تمامی چیزهایی است که در این رابط دیده می شوند.هیچ تنظیمات خاصی برای تنظیم تناسب ویدیوها در نظر گرفته نشده است و از زیرنویس هم پشتیبانی صورت نمی پذیرد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اما از طرف دیگر اگر بتوانید فایل های تان را برای پخش در BACKFLIP تبدیل کنید ، به راحتی با قرار دادن آن بر روی میز یا سطحی هموار می توانید به تماشای ویدیوها بپردازید.در این حالت نیمی از گوشی بعنوان پایه ای برای صفحه نمایش عمل می کند.

پخش کننده موسیقی

رابط کاربری MOTOBLUR تاثیر چندان بر پخش کننده موسیقی Motorola BACKFLIP ندارد و خبر بد دیگر این است که پخش کننده موسیقی آندروید چندان کامل نیست.گرچه این نرم افزار عملکردهای اساسی را پوشش داده و مشکلاتی مشابه پخش کننده ویدیویی را ندارد اما هنوز هم برای رسیدن به بهترین های کلاس باید کار زیادی بر روی آن انجام گیرد.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

رابط کاربری Now Playing گرچه زیباتر شده و کار کردن با آن هم آسان تر از پیش است اما قابلیت جدیدی فراهم نمی کند.
می توانید آهنگ ها را با استفاده از نام خواننده یا عنوان آلبوم مرتب کرده و یا آن ها را با استفاده از لیست های پخش مرور نمایید.
بهترین بخش این نرم افزار قابلیت جستجوی تعبیه شده است که به شما اجازه جستجوی عنوان آهنگی خاص را در Google یا YouTube فراهم می کند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

متاسفانه نقاط ضعف اصلی این نرم افزار یعنی نبود حالت های اکولایزر و یا پوسته های مجزا برای آن ، همچنان در ان دیده می شود.

کیفیت صدای ضعیف

متاسفانه کیفیت صدای Motorola BACKFLIP آنقدر خوب نیست که این گوشی بتواند به آن ببالد.بلندی صدا تحسین برانگیز بوده و پاسخدهی به فرکانس ها خوب است .تغییر شکل فرکانس ها تحت کنترل نگاه داشته می شود اما سطح نویز و دامنه پویا بسیار ضعیف هستند.
نتایج حاصل که نویزهای پس زمینه را بیش از معمول نشان می دهد ما را به یاد روزهایی رونق نوار کاست ها می اندازد.البته BACKFLIP آنقدرها هم بد نیست (نسبت سیگنال به نویز در نوار کاست ها 40 تا 50 دسی بل بود) اما خوب مشخصا عملکرد قابل تمجیدی هم از خود ارائه نمی دهد.



دوربین

Motorola BACKFLIP به یک دوربین پنج مگاپیکسلی مجهز شده است که قادر به ثبت عکس هایی با حداکثر رزولوشن 1920*2560 پیکسل است.یک فلاش LED هم در کنار این لنز جای داده شده است تا به ثبت تصاویر توسط آن در فضاهای کم نور کمک کند اما برد موثر این فلاش محدود است و نباید از آن انتظار معجزه داشته باشید.
در آندرویدهای پیش از نسخه 2.0 تقریبا رابط دوربینی دیده نمی شود.نباید از این نکته غافل شد که پشتیبانی از فلاش به نسخه 2.0 آندروید محدود می شد اما این بار موتورولا رابط کاربری خود را برای BACKFLIP طراحی کرده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


آن ها نشانگر هایی به منظره یاب افزوده اند که وضعیت فلاش ، رزولوشن انتخابی و تعداد عکس هایی را که می توان تا پیش از پر شدن حافظه ثبت کرد را نمایش می دهند.بعلاوه هنگامی که گوشی را کج می کنید تا در حالت افقی قرار گیرد(و یا بالعکس) آیکن ها هم به روانی می چرخند.
گرچه هنوز هم تعداد آیتم های قابل سفارشی سازی بسیار محدود است.فوکوس خودکار، کیفیت عکس ، تراز سفیدی ، رزولوشن و جلوه های رنگی از جمله تنظیمات در دسترس هستند.برچسب گذاری جغرافیایی هم حسن ختام این لیست کوتاه به شمار می آید.
متاسفانه رابط به گونه بدی سازماندهی شده است و برای دسترسی به این تنظیمات محدود هم باید چندین کلید را بفشارید.برای دسترسی به منوی تنظیمات پیشرفته باید ابتدا کلید منو و سپس Setting را فشرده و آن گاه بر روی Advanced Setting کلیک کنید.برای دسترسی به سایر تنظیمات هم به طور متوسط باید دو مرحله را طی کنید.
یکی دیگر از نقاط ضعف دوربین Motorola BACKFLIP منظره یاب آن است که تناسبی متفاوت با سنسور دارد.این به آن معناست که بخشی از قاب نمایش داده نمی شود و به همین دلیل قاب بندی صحیح بسیار دشوار است.
کیفیت عکس های Motorola BACKFLIP هم چندان عالی نیست.تراز سفیدی ضعیف با رنگ های سرد و غیر واقعی و الگوریتم شدید کاهش نویز ها تاثیر خودشان را بر کیفیت عکس دارند.تمامی جزئیات حذف شده و با لکه های رنگی جایگزین می شوند و به عکس ها جلوه ای همانند نقاشی هایی که با رنگ روغن رسم شده اند.

ضبط ویدیویی مایوس کننده

Motorola BACKFLIP حتی در بخش ضبط ویدیویی عملکردی مایوس کننده تر دارد.این گوشی قادر به ضبط ویدیوهایی با رزولوشن CIF و نرخ 30 فریم بر ثانیه است که به نظر می رسد تنها برای ارسال توسط MMS مناسب اند.
رابط دوربین فیلمبرداری مشابه رابط دوربین عکاسی است.این رابط تنظیماتی برای انتخاب کیفیت ویدیوها ، اعمال جلوه های رنگی ، فوکوس خودکار و تراز سفیدی در اختیاز کاربران می گذارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

متاسفانه با تنظیم تراز سفیدی به Auto ، کیفیت ویدیوها به حدی تنزل می کند که تنها می توانید در خود گوشی به تماشای آن ها بپردازید.

امکانات ارتباطی

بنا بر ذات هوشمند این گوشی ، Motorola BACKFLIP قابلیت های ارتباطی کاملی در اختیار کاربران می گذارد.پشتیبانی چهاربانده از GSM/EDGE/GPRS امکان استفاده از گوشی در سرتاسر دنیا را مهیا می کند . این گوشی قابلیت پشتیبانی سه بانده از 3G(850/1900/2100)با HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت در ثانیه را داراست.
BACKFLIP از Wi-Fi ، USB v2.0 و بلوتوث با A2DP هم پشتیبانی می کند.اما پشتیبانی از بلوتوث از سطح خوب فاصله بسیاری دارد.استفاده از بلوتوث تنها محدود به هدست شده و از انتقال فایل توسط آن پشتیبانی نمی شود.
می توانید از اسلات کارت حافظه microSD که قابلیت تعویض سریع کارت حافظه را دارد به همراه یک کارتخوان استفاده کرده و با سرعت خوبی به انتقال داده بپردازید.متاسفانه گزینه ای برای این مورد در منوهای BACKFLIP تدارک دیده نشده است.

مرورگر وب :عدم پشتیبانی از فایل های فلش ، ناکارآمدی پد لمسی

مرورگر وب آندروید همیشه خوب بوده است ، گرچه نسخه جدیدی که در Android 2.0 به کار رفته است رابط بهتری دارد.Motorola BACKFLIP اکثر صفحات وب را به سرعت و بدون نقص رندر می کند.
علیرغم بهره بردن از صفحه نمایش لمسی خازنی ،BACKFLIP از قابلیت Pinch Zooming برخوردار نیست و به جای آن باید از کلید های +/- و ذره بین برای این منظور استفاده کنید.
امکان بزرگنمایی با استفاده از ضربات دوگانه هم وجود ندارد(این قابلیت از نسخه دوم به بعد به آندروید افزوده شده است).


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

یک کلید 1x هم وجود دارد که بزرگنمایی را به 100% باز می گرداند که روشی آسان و راحت برای تغییر میزان بزرگنمایی برای خواندن صفحات وب به حساب می آید. ذره بین تا هنگامی که صفحه وب در حالت افقی صفحه نمایش جای گیرد و سپس ذره بینی را به شما نمایش می دهد که می توانید با استفاده از انگشت آن را حرکت دهید.این قابلیت برای پیمایش صفحات سنگین و بزرگ است .می توانید در این صفحات از قابلیت جستجو در صفحه هم استفاده کنید.
قابلیت چینش مجدد متون یا text reflow هم در این مرورگر تعبیه شده است و عرض ستون های متن را با عرض صفحه یکسان تنظیم می کند تا با سهولت بیشتری بتوان این صفحات را خواند.
Motorola BACKFLIP قابلیت دیگری هم دارد که اجازه حرکت در بین صفحات وب با استفاده از پد لمسی را فراهم می کند.گرچه استفاده از آن محدودیت های خاص خود را هم دارد .نه اشاره گر مجازی موس توسط این پد به حرکت در می آید و نه امکان استفاده از پیمایش حرکتی در این مرورگر مهیا شده است.
گزینه ای برای بازکردن چندین صفحه وب به صورت همزمان هم در اختیار کاربران است.اگر بر روی کلید Windows در منوی مرورگر وب کلیک کنید ، می توانید لیست تمام صفحات باز را مشاهده کرده و بر روی یکی از آنها برای نمایش کامل صفحه وب کلیک کنید.گرچه این بار در bookmark ها از پیش نمایش استفاده نشده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

استفاده از صفحه کلید QWERTY برای مرور صفحات وب بسیار عالی است.این صفحه کلید ، کلیدهای اختصاصی آندروید را هم در خود جای داده است که دسترسی به آن ها در همه مواقع آسان است . میانبرهایی نیز در این صفحه کلید تعبیه شده اند (برای مثال می توانید از ترکیب کلیدهای Ctrl+F برای دسترسی به قابلیت Fine On Page استفاده کنید) که بر سرعت مرور صفحات وب می افزاید.
در آخر اینکه این مرورگر از فایل های فلش پشتیبانی نمی کند اما نرم افزار YouTube تا حدی این مشکل را جبران می کند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سازمان دهنده

Motorola BACKFLIP با سازمان دهنده خوبی عرضه می شود که شامل مرورگر اسناد آفیس هم هست. این نرم افزار اغلب در گوشی های مبتنی بر آندروید نادیده گرفته می شود.
نرم افزاری که برای این منظور در نظر گرفته شده است QuickOffice است که از مرور فایل های Word، Excel ، PowerPointو PDF و همین طور اسناد آفیس 2007پشتیبانی می کند.برای اینکه بتوانید به ویرایش این فایل ها هم بپردازید باید هزینه ای برای خرید نسخه کامل این نرم افزار بپردازید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


بهترین قسمت این بخش ، یکپارچه شدن آن با Gmail است که باز کردن و مرور اسناد آفیسی را که بعنوان ضمیمه ایمیل ارسال شده اند را براحتی امکانپذیر می سازد. متاسفانه نمی توانید آنها را در حافظه گوشی ذخیره کنید. گمان می کنیم تنها عکس هایی را که بعنوان ضمیمه ارسال شده اند ، می توان در حافظه ذخیره نمود. الصاق تمامی انواع فایل های ذخیره شده به ایمیل ها امکان پذیر است.
تقویم چهار حالت نمایش صورت جلسه ،روزانه ،هفتگی و ماهانه دارد. افزودن رویدادهای جدید آسان است و به سرعت انجام می شود. می توانید به هر رویداد هشداری را بعنوان یاداور تخصیص دهید.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حالت نمایش صورت جلسه در Motorola BACKFLIP به شما اجازه می دهد که به مرور رویدادهای روزهای اخیر و یا آینده بپردازید.با استفاده از این حالت می توانید قرار ملاقات های چند روز آینده را چک کنید.
Motorola BACKFLIP یک ماشین حساب هم دارد . کلیدهای این ماشین حساب بزرگ هستند و کار کردن با آنها هم راحت است.
از یک نرم افزار Alarm هم در این گوشی استفاده شده است که امکان تنظیم هشدارهای زیاد با زمان شروع و الگوی تکرار اختصاصی را فراهم می کند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

و در آخر باید به نرم افزار YouTube اشاره کنیم که تا حدی فقدان قابلیت پشتیبانی از فایل های فلش را در مرورگر وب جبران می کند.این نرم افزار رابط ساده ای دارد و به شما اجازه دهد به مرور و مشاهده فایل های ویدیویی بپردازید.
اگر به سایت اصلی YouTube وارد شوید ، پیغامی مبنی بر مشاهده فایل ویدیویی در نرم افزار اختصاصی YouTube نمایش داده می شود . البته پشتیبانی از فلش در وب تنها به YouTube محدود نمی شود اما به هرحال داشتن این نرم افزار از نداشتن آن بهتر است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

GPS

Motorola BACKFLIP به یک گیرنده داخلی GPS هم مجهز شده است . این گوشی حتی بدون استفاده از AGPS هم به راحتی روی ماهواره ها قفل می شود و مقصد یابی و تعیین محل را هم با دقت بالایی صورت می دهد.
Google Maps به یکی از بخش های استاندارد گوشی های مبتنی بر آندروید شده است و مشخصا در Motorola BACKFLIP هم عرضه می شود.این نسخه از راهنمای صوتی مقصدیابی هم برخوردار است
اما تنها در آمریکا می توانید از این قابلیت استفاده کنید. .حتی بدون راهنمای مقصدیابی باز هم راهنماهایی در آن دیده می شود:مسیر شما و محل فعلی تان بر روی صفحه نمایش داده می شود و برای یافتن مقصد به شما کمک می کند-البته اگر بتوانید نقشه ها را بخوانید.
BACKFLIP به نرم افزار MOTONAV مجهز نیست که در برخی از گوشی های دیگر موتورولا به کار رفته بود.گرچه برای استفاده از آن هم باید مبلغی می پرداختید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به طور معمول ، Google Maps به حالت نمایش خیابانی هم مجهز است. احتمالا این حالت نمایش را می توان بهترین بخش نرم افزار Google Maps دانست. اگر در منطقه شما هم از این حالت نمایش پشتیبانی شود می توانید ازنمای 360 درجه منطقه تان نهایت لذت را ببرید.
هنگامی که قطب نمای دیجیتال را فعال کنید ، این حالت نمایش مشابه تجربه یک تور مجازی خواهد بود.
متاسفانه این قطب نما را می توان از نمونه های بد موجود آن دانست که از حساسیت پایینی برخوردار است .برای ثبت چرخش ها باید مدت زمانی را منتظر باشید و بعد از آن هم ، چرخش ها بیش از حد صورت می پذیرند و حتی اگر شما متوقف شده باشید بازهم ادامه پیدا می کنند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Android Market گزینه های جایگزینی را هم برای این نرم افزار ارائه می دهد که برخی از آن ها به صورت رایگان عرضه می شوند.

Android Market

Android Market که در BACKFLIP عرضه شده است نسخه پیشین این نرم افزار است که با نسخه های قدیمی تر آندروید عرضه شده بود.تفاوت این نرم افزار و نسخه جدید آن تنها به همین جا ختم می شود و آن ها در قابلیت های کاربردی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند اما باید به خاطر داشته باشید که برخی از نرم افزار ها برای اجرا به سیستم عامل Android 1.6 و یا نسخه های جدیدتر آن نیاز دارند .در حال حاضر نمی توانید از آن ها به همراه BACKFLIP استفاده کنید.
ساختار Android Market بسیار ساده است ، نرم افزارهای برجسته در بالا قرار دارند و در زیر آن ها چهار بخش Application ، Games ، Search وMy Downloads است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


بازی ها و نرم افزارها در دو قسمت مجزا جای گرفته اند و هر بخش زیر دسته های خاص خود را دارد.
نام Search به خودی خود گویای عملکرد آن است و بخش My Downloads هم نرم افزارهای دانلودی شما را نمایش می دهد.
جستجو بسیار سریع انجام می گیرد ، تنها کافی است روی کلید Search کلیک کرده و نام چیزی را که در جستجوی آن هستید ، وارد کنید . انتخاب از میان نتایج نمایش داده شده هم بسیار آسان است ، رتبه بندی ، توصیفی کوتاه بوسیله سازنده ، نظرات کاربران و عکس ها شما را در این مسیر یاری می کنند.




نرم افزارهایی کاملا بدون کاربرد (مثل نرم افزاری که صفحه نمایش شما را به یک ابزار چشمک زن تبدیل می کند) تا نرم افزارهایی که یقینا مورد نیاز همه خواهند بود مثل پخش کننده های ویدیویی و File manager ها در این فروشگاه یافت می شوند.

سخن پایانی

شاید برخی از کاربران تصور کنند که بیش از حد بر متفاوت بودن این گوشی تاکید می شود. این موضوع قابل درک است اما موضوع مهم تر این است که Motorola BACKFLIP قطعا احساس شک شما در مورد متفاوت بودن را به یقین تبدیل خواهد کرد.طراحی این گوشی گرچه عجیب و غریب است اما به خوبی کار می کند. Motorola BACKFLIP شما را وسوسه خواهد کرد که برای یک بار هم که شده از آن استفاده کنید.با اینکه مشخصا این شکل طراحی مورد توجه همه نخواهد بود اما مطمئنا تعداد کاربرانی که جذب آن خواهند شد هم کم نیست.
مسلما این گوشی از لحاظ ارگونومی بهترین گوشی مجهز به صفحه کلید QWERTY موجود نیست اما موتورولا دست به خلاقیت زده و طرحی جدید را به کار گرفته تا نظر مخاطبین مشکل پسند را به خود جلب کند.
در کنار شکل ظاهری خاص و غیرمعمول گوشی به نخستین نسل آندروید برمی خوریم –که البته بیان شده است به زودی می توان آن را به آخرین نسخه این سیستم عامل ارتقا داد.MOTOBLUR هم قابلیت خوبی برای جلب نظر کاربران جوان تر است.احتمالا این کاربران بیش از همه از صفحه کلید و شکل ظاهری BACKFLIP استقبال خواهند کرد.علاوه بر این ،Motorola BACKFLIP‌ این روزها آنقدر متفاوت است که کسی در ابتدا حتی نمی تواند تصورش را هم داشته باشد.
خوب ، آیا این گوشی بهترین انتخاب برای شماست؟در نظر گرفتن گزینه های محتمل دیگر همیشه کار عاقلانه ای است اما منحصربفرد بودن BACKFLIP‌ یافتن جایگزین برای آن را هم مشکل تر از پیش می کند. بهتر است برای به دست آوردن دورنمای بهتر چند عدد از این گزینه ها را بررسی کنیم.
نخستین گوشی که به BACKFLIP بسیار نزدیک است ، Motorola DEXT MB220 است. علاوه بر استفاده ازهمان نسخه از آندروید و همان رابط کاربری ،DEXT با همان قابلیت ها اما به شکل کشویی طراحی شده است .پس اگر مکانیزم تاشوی عجیب و غریب گوشی شما را آزار می دهد ،‌قطعا DEXT شما را راضی خواهد کرد. گرچه با انتخاب این گزینه شانس استفاده از پد لمسی را از دست خواهید داد اما می توانید در بهای پرداختی تان هم صرفه جویی کنید.
آنهایی که می خواهند هزینه بیشتری بپردازند ، می توانند به Motorola MILESTONE نگاهی بیاندازند. علاوه بر استفاده از آندروید این گوشی به یکی از بهترین صفحه کلیدهای QWERTY موجود در بازار مجهز است.نبود رابط کاربری MOTOBLUR به دلیل ارائه صفحه نمایش خوب و صفحه کلید عالی حس نخواهد شد. نباید از این نکته غافل شویم که این گوشی از آخرین نسخه آندروید استفاده می کند.
در نهایت ، LG GW620 گرچه گزینه چندان هیجان برانگیزی نیست اما می تواند گزینه محتملی برای آنهایی باشد که از رویه استفاده شده موتورولا در گوشی های مبتنی بر آندروید چندان راضی نیستند.
به نظر می رسد در خارج از دنیای آندروید هم رقبایی وجود دارند که هم از مشخصات و هم از قابلیت های یکسانی با BACKFLIP‌بهره مندند. Nokia N97 mini مخاطبینی را هدف گرفته است که BACKFLIP چشم به آن ها دوخته است. BACKFLIP ظاهر خاص و منحصربفردی و صفحه کلید QWERTY خوبی دارد که می توانند آن را سرفراز از این نبرد بیرون آورند. در پایان باید به تقابل سیمبین و آندروید اشاره کنم که هر کدام امکانات متفاوت و اهداف متفاوتی دارند.
برای جمع بندی :Motorola BACKFLIP گوشی بسیار خوبی است و گوشی های نوآورانه معدودی را می توان یافت که توان برابری با آن را داشته باشند.این گوشی می تواند با ظاهرش شما را به شگفتی وادارد .پس اگر قصد دارید متفاوت باشید ،درنگ جایز نیست.

fire159
29-12-2010, 16:16
بررسی تخصصی Motorola MILESTONE XT720 : آتـشبار آندرویــدی




MILESTONE شاهراهی بود که موتورولا بوسیله آن خود را از مردابی که در آن فرو رفته بود ، بیرون کشید. اکنون این غول بیمار دوباره نفس می کشد اما این بار قصد مصالحه با هیچ کس را ندارد.و این بار به سوی دشمنان آتش می دمد.
موتورولا تقریبا در زمانی کوتاه ارتشی قدرتمند از آندرویدی ها به وجود آورده است و نکته خوب این است که آن ها به فکر تولید گوشی های همسان نبوده اند. طراحی های خلاقانه و تجهیزات عالی به شرکت اجازه بازگشتی رویایی را داد و XT720 سعی در حفظ این روند رو به رشد دارد.
نمی توانیم به سادگی این گوشی را دنباله ای برMILESTONE بنامیم(یا همتای بدون صفحه کلید QWERTY گوشیMILESTONE ). دوربین 8 مگاپیکسلی و فلاش زنون جای صفحه کلید سخت افزاری گوشی را گرفته اند و قطعا کاربران بسیاری از این امر خرسند خواهند شد. اما علاوه بر این XT720 قابلیت های دیگری هم دارد. این گوشی از شخصیت و روش خودش برای ارائه این امکانات استفاده می کند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Motorola MILESTONE XT720 قطعا در رقابت با گوشی های برتر بازار کار دشواری را پیش رو خواهد داشت. صفحه نمایش های بزرگتر و گوشی هایی با مشخصه های بهتر در بازار حضور دارند. و این گوشی از پردازنده های Snapdragon که به استانداردی در بخش گرانقیمت های بازار تبدیل شده است هم بهره نمی گیرد. اماMILESTONE بعدی موتورولا، دست خالی هم به این نبرد پا نمی گذارد. اجازه دهید نگاهی به نقاط برجسته مشخصه های این گوشی بیاندازیم:
ویژگی های کلیدی
پشتیبانی چهاربانده از GSM و دو بانده از 3G
پشتیبانی از HSDPA با سرعت 10.2 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 5.76 مگابیت بر ثانیه
صفحه نمایش لمسی خازنی 3.7 اینچی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن WVGA یا 854×480 پیکسل
سیستم عامل Android 2.1 Éclair
پردازنده 720 مگاهرتزی ARM Cortex A8 ، شتاب دهنده گرافیکی PowerVR SGX و 512 مگابایت حافظه RAM
دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلاش زنون ، نور کمکی فوکوس خودکار و برچسب گذاری جغرافیایی
ضبط ویدیویی 720p با نرخ 24 فریم بر ثانیه
Wi-Fi و GPS با A-GPS
حافظه داخلی 150 مگابایتی ، اسلات کارت حافظه microSD و ارائه یک کارت حافظه هشت گیگابایتی به همراه گوشی
سنسورهای شتاب سنج و مجاورت
سنسور محدود کننده نور
سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد
پورت microUSB (با امکان شارژ گوشی از طریق این پورت) و بلوتوث استریو v2.1
کیفیت ساخت عالی
پورت microHDMI با خروجی ویدیویی با کیفیت 720p و ارائه کابل HDMI به همراه گوشی
کیفیت صدای فوق العاده عالی
نقاط ضعف اصلی
عدم پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD
عدم پشتیبانی از شماره گیری هوشمند یا صوتی
رابط کاربری نامرتب دوربین
نرم افزار مسیریابی GPS تنها نسخه آزمایشی 60 روزه است
عدم پشتیبانی از فایل های فلش در مرورگر وب

با توجه به لیست فوق ، می توان اینچنین تلقی کرد که این آندرویدی تمام تلاشش را در بخش عکاسی به کار بسته است. 8 مگاپیکسل و ضبط ویدیویی 720p بهترین های دنیای آندروید هستند و این نخستین باری است که آن ها را در کنار هم و در یک گوشی می بینیم. زنون هم برای اولین بار است که پا در عرصه این پلت فرم می گذارد. خروجی HDMI هم آنقدر نوآورانه هست که به خودی خود به یک فاکتور فروش تبدیل شود.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با اینکه MILESTONE XT720 در حال حاضر به جدیدترین نسخه آندروید مجهز نیست ، موتورولا قول داده است که به روز رسانی Froyo را هم برای این گوشی عرضه کند و بنابراین نیازی به نگرانی در این مورد هم وجود ندارد.
بهتر است ببینیم عملکرد گوشی با مشخصات آن همخوانی دارد یا نه؟در قسمت آتی ، ابتدا به طراحی ظاهری و سپس به مشخصات سخت افزاری گوشی نگاهی خواهیم انداخت.
محتویات جعبه
نخست اجازه دهید نگاهی به لوازم عرضه شده به همراه Motorola MILESTONE XT720 داشته باشیم. به غیر از خود گوشی ، یک شارژر دو تکه به همراه کابل انتقال داده که هر روز از محبوبیت بیشتری برخوردار می شود ،در درون این جعبه به چشم می خورد. یکی از طرفین کابل به سوکت USB ختم می شود و می توانید از آن برای انتقال داده استفاده کنید . امکان شارژ از طریق پورت USB هم وجود دارد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

موتورولا با عرضه کابل HDMI و یک کارت حافظه هشت گیگابایتی به همراه گوشی ما را غافلگیر کرد.این نوع کابل واقعا کمیاب است و تصمیم موتورولا برای عرضه این کابل به همراه گوشی که موجب صرفه جویی در هزینه کاربران می شود هم قابل ستایش است.
هدست و کتابچه های معمول هم از دیگر آیتم های موجود در داخل جعبه MILESTONE XT720 هستند. هدست یک تکه است که به معنای این است که با تعویض آن با هدست دلخواه تان دیگر نمی توانید به کنترل های اختصاصی موسیقی دست پیدا کنید.
نمای 360 درجه Motorola MILESTONE XT720
Motorola MILESTONE XT720 اندازه ای کمی بیشتر از حد استاندارد اندازه متوسط گوشی های لمسی با صفحه نمایش 3.7 اینچی دارد. با ابعادی معادل 10/9×60/9×116 میلی متر ، هنوز هم به دلیل انحناهای خاص بدنه گوشی ، استفاده از آن بسیار آسان است. طراحی MILESTONE XT720 واقعا دوست داشتنی است و تورفتگی و بیرون آمدگی های در نظر گرفته شده در طراحی واقعا در کار با گوشی تاثیرگذارند.
تورفتگی موجود بزرگتر از حد انتظار است و به نظر می رسد که استفاده خوبی از فضا نشده است. البته نباید فراموش کنیم که یک دوربین 8 مگاپیکسلی با فلاش زنون به چنین فضای زیادی هم نیاز داشته است.
گوشی با وزن 142 گرمی اش ، جزو گوشی های سنگین وزن محسوب می شود. وزن گوشی کمی بیشتر از Nexus One است و تفاوت زیادی هم با Galaxy S دارد. MILESTONE XT720 خیلی سبک تر از MILESTONE که با استیل پوشانده شده بود و از صفحه کلید کشویی QWERTY هم بهره می برد ، نیست. و با اینکه قطعا ما احساس استحکام گوشی را می پسندیم اما تصور می کنیم که این بخش نیاز به یک هشدار هم دارد.
طراحی
MILESTONE XT720 تنها یک گوشی معمولی نیست. پنل جلویی سعی در برانگیختن حس کنجکاوی شما دارد و شکل عجیب پنل پشتی هم سعی در انتقال پیام اصلی یعنی فناوری های نوین گوشی و قدرت خوب آن دارد. عکس ها شاید تمامی این قصه را بیان نکنند اما XT720 قطعا گزینه مناسبی برای کسانی است که شگفت زده شدن را دوست دارند.
به نظر نمی رسد که جلوه سربی رنگ کناره جلویی با لاستیک آبی رنگ کناره پشتی همخوانی چندانی داشته باشد اما ما چنین کنتراستی را دوست داریم. و ظاهر غیر عادی گوشی اصلی ترین مشخصه های آن را برجسته تر می سازد. خط مستقیم یکی از لبه های کناره جلویی برای ایجاد یک تورفتگی از هم گسیخته شده است. و سپس کلید دوربین درست در همین قسمت جای داده شده است. کناره پشتی به نحوه ای شکل داده شده است که بتواند دوربین 8 مگاپیکسلی و فلاش زنون را در خود جای دهد. Motorola MILESTONE XT720 دوربین فوق العاده ای دارد و می خواهد شما هم هیچگونه تردیدی در این مورد نداشته باشید.
بر خلاف بسیاری از تجربه های جدید طراحی که به چالش با استانداردها منتج می شوند ، نتیجه نهایی این بار کاملا متقاعد کننده است. انتخاب فوق العاده مواد هم به این طراحی ظاهری غیرمعمول کمک کرده است. اغلب بدنه گوشی از فلز ساخته شده است.
صفحات استیل در پشت گوشی با یک پوشش لاستیکی پوشانده شده اند که بسیار نرم است و در برابر اثرات انگشت هم بسیار مقاوم است. با اینکه این قسمت تاثیری در روند نگهداری گوشی در دست ندارد اما به هر حال لمس کردن آن لذت بخش است.
قسمت عمده ای از کناره جلویی گوشی بوسیله صفحه نمایش LCD که قطری 3.7 اینچی دارد و توانایی پشتیبانی از رزولوشن 480×854 پیکسل را دارد ، پوشانده شده است. این صفحه نمایش از نوع خازنی است و علاوه بر پاسخدهی فوق العاده عالی ، در فضاهای بسته تصاویری زنده و شفاف ارائه می دهد. روشنایی تصاویر بسیار خوب است و کنتراست آن ها هم تحسین برانگیز است .


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

متاسفانه خوانایی صفحه نمایش Motorola MILESTONE XT720 در برابر تابش نور آفتاب بسیار مایوس کننده است. در روز های روشن و آفتابی ، به سختی می توانید چیزی را بر روی صفحه نمایش تشخیص دهید و این موضوع تاثیر عمده ای بر قابلیت استفاده از گوشی می گذارد.
در بالای صفحه نمایش سه سنسور در کنار یکدیگر به چشم می خورند. سنسورهایی که به صورت عمودی در کنار هم قرار گرفته اند به عنوان سنسور مجاورت عمل کرده و صفحه نمایش را در حین نزدیک شدن گوشی به صورت کاربر، قفل می کنند. سنسور دیگر سنسور محدود کننده نور است و به صورت خودکار روشنایی صفحه نمایش را تنظیم می نماید. در کنار آن ها خروجی صدای مخاطب و نشان موتورولا دیده می شوند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در زیر صفحه نمایش چهار کلید خازنی که برای کار با آندروید به کار می روند (کلیدهای Home ، جستجو، منو و بازگشت)، جای داده شده اند. XT720 کلید های سخت افزاری اختصاصی مکالمه ندارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

آخرین چیزی که در کناره جلویی گوشی توجه ما را به خود جلب می کند ، سه آیکنی هستند که در گوشه پایین سمت راست جای داده شده اند و با تابش نور پس زمینه می درخشند. هر کدام از آن ها یک LED در زیر خود دارد و نشاندهنده حالت دوربین (گالری ، عکاسی ، فیلمبرداری) است.
در کناره گوشی و درست در قسمت برآمده ، کلیدهای اختصاصی عکاسی برای سوییچ بین گالری و دو حالت دوربین جای داده شده اند. در کنار آن ها ، یک کلید کوچک اما حساس دوربین جای داده شده است که به آسانی می توانید از آن برای فوکوس خودکار هم بهره بگیرید.کلیدهای تنظیم صدا هم در همین سمت به چشم می خورند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


کناره سمت چپ Motorola MILESTONE XT720 میزبان پورت microUSB است که هم برای شارژ گوشی و هم برای انتقال داده به کار برده می شود. این پورت با یک پوشش پلاستیکی کوچک پوشانده شده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

کاور مشابهی هم برای پورت MicroHDMI که در بالای گوشی قرار دارد ، در نظر گرفته شده است. در کنار آن سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد بدون هیچگونه محافظی و کلید روشن/خاموش گوشی دیده می شوند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


کناره پایینی Motorola MILESTONE XT720 به جز میکروفن گوشی هیچ کنترل دیگری را در خود جای نداده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

کناره پشتی گوشی نسبتا شلوغ است. در این قسمت لنز دوربین هشت مگاپیکسلی ، چراغ کمکی فوکوس خودکار و فلاش زنون مشاهده می شوند. اسپیکر هم در این بخش و در نیمه پایینی آن به صورت برجسته ای تعبیه شده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

با برداشتن کاور باتری ، اسلات کارت حافظه microSD و باتری 1500 میلی آمپری گوشی که از نوع Li-Po است دیده می شوند. آن چنان که اعلام شده است این باتری تا 750 ساعت در حالت آماده به کار و تا 13 ساعت و نیم در حالت مکالمه در شبکه های 2G دوام می آورد که بسیار حیرت انگیز به نظر می رسد. در شبکه های 3G با اینکه این اعداد به ترتیب به 576 ساعت در حالت آماده به کار و 6 ساعت و نیم در حالت مکالمه کاهش می یابند اما باز هم خوب هستند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در زندگی روزمره ، MILESTONE XT720 تنها تحت استفاده متوسط توانست تا دو روز دوام آورد. ما در طی این دو روز چند عکس ثبت کردیم ، به وبگردی با استفاده از Wi-Fi پرداختیم و حدود سی دقیقه هم از دیگر قابلیت های گوشی استفاده کردیم.
کیفیت ساخت Motorola MILESTONE XT720 بسیار عالیست و به نظر می رسد که گوشی برای جاودانه بودن ساخته شده است. برای برطرف کردن هر نوع تردیدی هم باید بگویم کار با گوشی هم بسیار آسان است. گرچه مهم تر از همه این ها شخصیت XT720 است. کنتراست بین کناره های جلویی و پشتی گوشی ، ترکیب حیرت انگیز فناوری ها و طراحی زاویه دار مدرسه ای برای ما بسیار دوست داشتنی بود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Moto Éclair
Motorola MILESTONE XT720 بر مبنای سیستم عامل بسیار خوب Android 2.1 Éclair کار می کند. به دلیل قابلیت های عکاسی پیشرفته و مشخصات سخت افزاری عالی تردیدی نیست که XT720 از گوشی های مورد توجه خواهد بود. فلاش زنون که سنسور هشت مگاپیکسلی را همراهی می کند و قابلیت ضبط ویدیویی HD قطعا این گوشی را جزو برندگان بازار خواهد کرد. حداقل روی کاغذ این چنین است. بهتر است ببینیم این گوشی در استفاده روزمره چه عملکردی از خود به جا می گذارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

صفحه اصلی همان صفحه اصلی همیشگی رابط کاربری آندروید است. پنج صفحه اصلی مجزا به صورت پیش فرض در اختیار شما قرار دارند و فضای بسیاری را برای قراردادن تمامی آیتم هایی که استفاده زیادی از آن ها می کنید ، به شما عرضه می دارند. بسیاری از آیتم ها را می توانید در این صفحات اصلی قرار دهید. از جمله این آیتم ها ، میانبرهایی به نرم افزارهای دلخواه ، پوشه ها و در نهایت ویدجت هاست.
برای آسان تر شدن کار با صفحات اصلی موتورولا نقاط کوچکی در پایین صفحات تعبیه کرده است. با توجه به این نقاط همیشه می توانید بفهمید که در کدامیک از صفحات اصلی هستید. با ضربه زدن و نگهداشتن انگشت تان بر روی هر کدام از این نقاط پیش نمایش هایی از تمامی صفحات اصلی نمایش داده شده و می توانید از آن ها برای سوییچ سریع بین این صفحات استفاده کنید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
پوشه ها می توانند میانبرها را به شکلی سازماندهی شده نگهداری کنند اما نمی توانید پوشه ها را در درون پوشه های دیگر جای دهید. هنوز هم می توان از آن ها با استفاده از ترفندهایی کوچک برای منظور های دیگر همانند لیستی برای تماس سریع با مخاطبان استفاده کرد. عکس مخاطب بعنوان میانبری به آن عمل می کند و تنها باید تعدادی از این عکس ها را در یک پوشه جای دهید.
البته چیز خاصی در این مورد وجود ندارد. با وارد شدن پوشه های پویا یا Live Folders، این بازی وارد بخش هیجان انگیزتری می شود. تفاوت اصلی پوشه های معمولی با این پوشه ها این است که آنها به طور خودکار می توانند محتویات را در درون خودشان جا دهند.
همه نوع لیستی را می توان در درون پوشه های پویا جای داد. برای مثال می توانید پوشه هایی از میانبرهای مخاطبان ، یا یک فید RSS داشته باشید و یا شاید پوشه ای داشته باشید که تمامی رستوران های موجود در یک منطقه را نشان دهد. پوشه های پویایی که از قبل در گوشی وجود دارند ، Contact With Phone Numbers و Starred Contacts هستند. این پوشه ها با مخاطبانی که در لیست Gmail تان دارید که به آنها شماره ای تخصیص داده شده است یا با ستاره علامت زده شده اند ، پر می شود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

آیتم دیگری که در صفحه اصلی آندروید دیده می شوند ، ویدجت ها هستند. ویدجت های بسیاری به همراه Android 2.1 عرضه می شوند:تقویمی که با حساب کاربری Exchange قابل همگام سازی است، ویدجت Weather ، ویدجت Power Control (که یک مدیر ارتباطات توانمند در صفحه اصلی گوشی است) ،Picture Frame ، Search Toolbox، World Clock، YouTube، Music Player، FM radio، Latitude، Analog Clock و Alarm این ویدجت ها را تشکیل می دهند.
ویدجت مخصوص جستجوی تغییراتی داشته است و اکنون مثل صفحه اصلی خود Google ، با تایپ کاراکترهایی از سوی شما ، پیشنهادهایی به نمایش در می آورد. این ویدجت می تواند در وب و یا در میان فایل های محلی گوشی به جستجو بپردازد . همچنین همانند نرم افزار Google در ایفون می توانید به جستجوی صوتی هم با استفاده از این نرم افزار بپردازید.
یکی از مزیت های عمده سیستم عامل Android اندروید ناحیه نمایش یادآورها یا Notification Area است. این بخش نوار کوچکی است که در بالای صفحه قرار می گیرد و اطلاعات مربوط به وضعیت گوشی از قبیل وضعیت باتری ، قدرت آنتن دهی و چیزهای دیگری چون بلوتوث یا رویدادهای از دست رفته را نمایش می دهد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برای نمایش داده شدن Task Switcher در MILESTONE XT720 ، همانند سایر گوشی های مجهز به آندروید باید کلید Home را فشرده و نگاه دارید. Task Switcher روشی سریع را برای دستیابی به شش نرم افزار اخیری که مورد استفاده قرار گرفته اند در اختیار شما قرار می دهد.در واقع ، Task Switcher واقعا نه به عنوان Task Switcher و نه به عنوان Task Manager عمل می کند . آندروید به طور خودکار نرم افزارها را اجرا کرده و می بندد. در هنگامی که منابع سیستمی رو به پایان است ، برنامه ای که بیش از همه غیرفعال بوده است ، بسته می شود اما در مرتبه آتی اجرای نرم افزار ، به همان شکلی که نرم افزار در هنگام بسته شدن بوده است ، به شما نمایش داده خواهد شد. این امر بیشتر مشابه این است که سیستم به جای بستن نرم افزار آنرا درون حافظه ذخیره می کند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در صورتی که بخواهید واقعا خودتان به مدیریت حافظه بپردازید هم موتورولا یک Task Manager واقعی در XT720 تعبیه کرده است. این بخش حتی میانبری هم به Task Switcher دارد. نبود این قابلیت درMILESTONE و Samsung I9000 Galaxy S احساس می شد. در این بخش می توانید به هر نرم افزاری یا فرآیند سیستمی که می خواهید ، خاتمه دهید.
در اینجا مقایسه ای میان نحوه عملکرد I9000 Galaxy S و MILESTONE XT720 صورت گرفته است. ما از نرم افزارهای رایگان Benchmark و BenchmarkPi از Android Market برای انجام این آزمون کمک گرفتیم و نتایج آن را در این قسمت در اختیار شما قرار می دهیم.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دفترچه تلفن همیــشگی
دفترچه تلفن گوشی های هوشمند می تواند مقادیر زیادی از اطلاعات مربوط به مخاطبین را در خود ذخیره کند. این نرم افزار به شما اجازه می دهد که شماره هایی برای خانه و محل کار ذخیره کرده و حتی برچسب های اختصاصی ایجاد نمایید.فیلدی برای اختصاص دادن آهنگ اختصاصی به مخاطب و همچنین درج ایمیل وی نیز در نظر گرفته شده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در Android 2.0 قابلیت جدیدی برای دستیابی سریع به مخاطبین عرضه شد(Quick Contacts). با بهره گیری از این امکان می توانید به مخاطب مورد نظر عکسی تخصیص داده و سپس از آن برای تماس با وی ، ارسال پیام و یا ایمیل به شخص مورد نظر تنها با استفاده از یک کلیک استفاده کنید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

می توانید اطلاعات مربوط به حساب کاربری IM هر مخاطب به همراه اطلاعات شخصی او چون آدرس پستی وی ، شغل و نام شرکت و یادداشت های اختصاصی برای وی را هم در دفترچه تلفن ذخیره نمایید .گزینه جالب دیگری هم وجود دارد که برای هدایت تماس های صوتی مخاطب به صندوق صوتی به کار می رود.
فیلدهای اطلاعاتی زیادی وجود دارد که به مخاطب می توان تخصیص داد و این گزینه ها با وجود تعداد زیادشان هنوز هم مرتب باقی می مانند. همه انواع این فیلدها بخوبی لیست شده اند و علامت + در کنار آنها برای افزودن یک فیلد از آن نوع به کار می رود. با فشردن علامت منفی موجود در زیر فیلد ، آن فیلد حذف خواهد شد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در هنگام مشاهده مخاطبان جزئیات متنوعی در این بخش نمایش داده می شوند. در این بخش گزینه هایی چون برقراری تماس با مخاطب یا ارسال SMS/MMS به مخاطب هم به چشم می خورند. به دلیل اینکه هر شماره یک سطر را اشغال می کند ، براحتی می توان روی آن کلیک نمود.
ایمیل ها هم گزینه هایی چون گزینه های موجود برای شماره ها دارند. بقیه اطلاعات از هر نوعی که باشند در پایین آن نمایش داده می شوند.
می توانید یک مخاطب را با ستاره علامت بزنید تا در لیست مخاطبان مورد علاقه شما به نمایش درآید. در هر حساب کاربری Gmail هم گروه ویژه ای به چشم می خورد که Starred in Android نام دارد و مخاطبان علامت گذاری شده در آن جای می گیرند.
افزودن عکس به مخاطبان بسیار آسان است . هنگام انتخاب یک عکس یک ابزار برش نمایش داده می
شود و می توانید عکس را از هرجایی که بخواهید برش بزنید. افزودن عکس به مخاطبان اثر جانبی دیگری نیز دارد. با قرار دادن میانبری از آن مخاطب روی صفحه اصلی ، عکس تخصیص داده شده به عنوان آیکن آن نمایش داده می شود.
جستجوی مخاطبین در دفترچه تلفن هم براحتی صورت می گیرد و تنها لازم است روی کلید Search کلیک کنید . با کلیک بر روی این کلید ، جعبه مخصوص جستجو نمایان خواهد شد.
قابلیت های نلفنی : جای خالی شماره گیری هوشمند
Motorola MILESTONE XT720 هیچ مشکلی در دریافت سیگنال ها و یا کیفیت صدا در حین مکالمه ندارد. صدای زنگ به اندازه کافی بلند است و بنابراین همیشه نیاز نیست که اندازه صدا را در حداکثر میزان خود قرار دهید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

متاسفانه ، MILESTONE XT720 همانند سایر گوشی های مجهز به آندروید از شماره گیری هوشمند پشتیبانی نمی کند.
در آندروید ، دفترچه تلفن ، گزارش تماس ها و شماره گیر همه جزئی از یک نرم افزار هستند. با استفاده از پیمایش حرکتی می توانید در میان آن ها به جستجو بپردازید. البته امکان شماره گیری صوتی هم در این گوشی وجود ندارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به لطف وجود سنسور نزدیکی در XT720 Motorola MILESTONE ، هنگامی که در حین مکالمه گوشی را به گوش تان نزدیک می کنید ، به طور خودکار صفحه نمایش را خاموش می شود و به همین دلیل احتمال لمس کلیدهای مجازی روی صفحه با چانه و یا گوش تان به حداقل می رسد.
گزارش تماس ها ، تماس های گرفته شده ، دریافت شده و از دست رفته را در یک لیست نمایش می دهد.
ما آزمون بلندی صدای معمول مان را بر روی Motorola MILESTONE XT720 هم انجام دادیم. گرچه XT720 نمایش خیره کننده ای در این بخش نداشت اما هنوز هم تواسنت امتیاز «خوب» را کسب کند که بدین معنی است که امکان از دست رفتن تماس ها در محیط های پر سر و صدا وجود دارد.
پیام رسانی
با یک نگاه می توان فهمید که بخش پیام رسانی SMS و MMS بسیار ساده است. هیچ پوشه ای در این بخش وجود دارد و تنها کلید New message در آن به چشم می خورد. گرچه همه چیز به این سادگی هم نیست و لیست سازماندهی شده ای از پیام های دریافتی تان به صورت حباب ها در زیر آن نمایش داده می شود.
مثل iPhone در هنگام مشاهده پیام ها، پیام جدید دریافت شده به انتهای آنها افزوده می شود . در پایین صفحه نمایش کلید ارسال و جعبه tap to Compose قرار دارند. شمارنده ای در سمت راست قرار دارد که نشان می دهد 16 کاراکتر یا کمتر از آن تا پر شدن محدودیت 160 کاراکتری فضا دارید. این قسمت تعداد پیام هایی را که پیام تان برای ارسال به آن ها تقسیم خواهد شد را هم نمایش می دهد.

نوآوری دیگری که Motorola MILESTONE آنرا عرضه کرد، گزینه ای جدید است که تعداد پیام هایی را که در هر حباب قرار گرفته اند به شما نمایش می دهد. بعد از این که تعداد پیام ها از این مقدار تجاوز کند ، قدیمی ترین پیام ها حذف خواهند شد.
یکی دیگر از قابلیت های جدید و جذاب قابلیت جستجو است که به شما اجازه یافتن یک پیام خاص را از میان SMS ها و MMS های دریافتی می دهد.
ارسال پیام تا حدودی ناامید کننده است و حتی اگر صفحه کلید را هم پنهان کنید ، هنوز هم فضای کوچکی برای کار با متن در اختیارتان قرار دارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برای افزودن گیرندگان پیام ها تنها کافی است شماره یا نام مورد نظرتان را تایپ کنید و از میان مخاطبان پیشنهادی یکی را برگزینید. لیست گیرندگان با اسامی آنها نمایش داده می شود که بهبود قابل ملاحظه ای نسبت به v1.0 آندروید به حساب می اید ، چراکه در آن نسخه پیشین تنها شماره ها نمایش داده می شد.
هر پیام ارسال نشده به همراه Draft ها با نشان Draft قرمز رنگی علامت گذاری می گردند. نکته دوست داشتنی این بود که هر حباب متن را در جعبه های Tap To Compose ، حتی بدون ذخیره کردن یا ارسال آن نگه میدارد. گرچه نسبت به نسخه قبل ، بخش پیام های تحویل نشده حذف شده است.
اگر می خواهید که پیام خاصی را ویرایش کنید ، یا آنرا برای دیگری ارسال نماید یا حذفش کنید باید متن پیام را فشار داده و نگهدارید تا منویی نمایش داده شود. در این منو گزینه هایی هم برای نمایش جزئیات و کپی کردن متن پیام به چشم می خورد.
هنگامی که پیام جدیدی را دریافت می کنید ، تمام پیام های سابقی که از فرستنده آن پیام دریافت کرده بودید در بالای منوی پیام ها نمایش داده می شود . اینکه آخرین محاوره تان با شخص مورد نظر در چه زمانی روی داده است اصلا اهمیتی ندارد.
با فشردن و نگهداشتن انگشت تان در بخش Tap To Compose ، گزینه هایی چون Cut ، Copy و Paste نمایش داده می شوند . می توانید متن کپی شده را در هر نرم افزار دیگری چون ایمیل ها ، یادداشت ها ، چت ها و... Paste کنید . همین طور عکس این کارکرد نیز امکان پذیر است.
تبدیل یک SMS به MMS کاملا منطقی و اسان صورت می پذیرد. هنگامی که محتویات چندرسانه ای به پیام تان بیافزایید، پیام به طور خودکار به MMS تبدیل می شود. می توانید تنها به افزودن عکس یا فایل های صوتی اکتفا کنید یا اگر خواستید می توانید از ویرایشگر اختصاصی MMS هم استفاده کنید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

و اما بخش ایمیل ،مهم ترین تغییر حاصل شده در نرم افزار Gmail ،عملکردهای گروهی است که اجازه بایگانی ، برچسب گذاری یا حذف چند ایمیل را به طور همزمان برای کاربر مهیا می سازد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

همچنین نرم افزار استاندارد ایمیل هم وجود دارد که می تواند چندین حساب کاربریPOP یا IMAP را به طور همزمان مدیریت نماید. هنوز هم می توانید به پیام هایی که آنلاین ایجاد شده اند در فولدرهای اصلی شان، در کنار پیام هایی که در Inbox ، Drafts و یا Sent قرار دارند دست پیدا کنید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

پوشه ها در یک ساختار درختی سازماندهی شده اند. با یک کلیک روی پوشه مشخصی محتویات آن نمایش داده می شود و با کلیکی دیگر، این بخش بسته می شود.
قابلیت جدید دیگری که توسط Android 2.0 عرضه شد، صندوق عمومی پیام ها یا Common Inbox است که تمامی پیام ها فارغ از نوعشان را در یک پوشه منفرد به نمایش در می آورد و بنابراین نیازی نیست برای بررسی پیام های جدید یک به یک این پوشه ها را جستجو کنید. اینبار از Exchange هم پشتیبانی بعمل می آید.
Google Talk بخش پیام رسانی فوری را در Motorola MILESTONE XT720 اداره می کند. شبکه G-Talk با برخی دیگر از شبکه های معروف دیگر چون Pidgin ، Kopete ، iChat و Ovi Contacts سازگار است.
گالری آشنا ، کاهش اندازه عکـس ها
گالری به کار گرفته شده در Motorola MILESTONE XT720 همانی است که در Google Nexus One ، I9000 Galaxy S و ... شاهد عرضه آن بودیم. گالری به طور خودکار عکس ها و ویدیوها را بدون در نظر گرفتن مکان ذخیره سازی آن ها می یابد.این گالری با استفاده از جلوه های سه بعدی و انتقالی متحرک ، جذاب به نظر می رسد.
عکس ها و ویدیوهایی که در پوشه های جداگانه ذخیره شده اند در پوشه های مجزایی در گالری قرار می گیرند و به طور خودکار نام آنها همنام با همان پوشه خودشان انتخاب می گردد . این امر کار کردن با گالری را بسیار اسان کرده و می توانید مانند File Manager با آن کار کنید.
آلبوم های متفاوت به صورت توده ای از تصاویر نمایش داده می شوند .


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با استفاده از کلیدی که در گوشه بالای سمت راست قرار داده شده است ، می توانید عکس ها را به وسیله تاریخ مرتب نمایید .
در حالت نمایش مشبک عکس ها هم لغزنده ای در نظر گرفته شده است که به یافتن عکس هایی که در تاریخی خاص ثبت شده اند ، کمک می کند.
اگر چندین زیر پوشه تو در تو را باز کرده باشید ، همانند Windows 7 می توانید با کلیک بر روی لبه های بالایی چندین سطح به عقب بازگردید.
البته گالری از کنترل های حرکتی چون حرکت در میان عکس ها و یا panning با استفاده از حرکت انگشتان پشتیبانی می کند و به همین دلیل می توانید بدون بازگشت به حالت نمایش پیش فرض در میان عکس ها به پیمایش بپردازید. با کشیدن انگشت تان بر روی صفحه به سمت چپ یا راست می توانید به عکس پیشین و یا عکس بعدی حرکت کنید.
به دلیل پشتیبانی این گوشی از مالتی تاچ ، می توانید در آن از pinch Zooming یا بزرگنمایی با نیشگون هم بهره بگیرید.برای بزرگنمایی می توانید از ضربات دوگانه بر روی عکس و یا کنترل های مجازی که برای این منظور در نظر گرفته شده اند ، هم استفاده نمایید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

گزینه های بسیاری در کار با عکس ها در اختیار شما قرار می گیرد ، می توانید آن را برش زده و یا هر اندازه که میل دارید ، بچرخانید. قابلیت Send امکان به اشتراک گذاری سریع عکس ها در Picasa ، نرم افزار ایمیل ، با بلوتوث و یا MMS را فراهم می کند.
بسیار عجیب است که نمی توانید تا اندازه واقعی عکس ها بر روی آن ها زوم کنید. گالری عکس تنها نسخه هایی از عکس ها را به نمایش در می آورد که اندازه آن ها کاهش پیدا کرده است و به همین دلیل برای تماشای بهتر جزئیات عکس ها باید آن ها را به کامپیوتر انتقال دهید.البته این نخستین باری نیست که با چنین محدودیتی مواجه می شویم و پیش از این در Samsung I9000 Galaxy S هم با آن مواجه شده بودیم.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

گالری Media که آن را هم درMILESTONE دیده بودیم ، در اینجا هم در دسترس است. این گالری همان عملکردها را دارد و تنها ظاهر آن کمی تغییر کرده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

پخش کننده ویدیویی ضعیف ، پشتیبانی محدود از XviD
پخش کننده ویدیویی بسیار ساده است و قابلیت های محدودی عرضه می دارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

با کلیک بر روی آیکن پخش کننده ویدیویی لیستی از ویدیوهای در دسترس در گوشی به شما نمایش داده می شود. در هنگام پخش ویدیوها کنترل هایی چون Play/pause ، previous و next در اختیار شما هستند و با کشیدن نوار پیشرونده می توانید در آنها به جلو وعقب حرکت کنید.
پشتیبانی از فرمت های ویدیویی هم محدود است و حداقل به صورت رسمی نشانی از پشتیبانی از فرمت های DivX/XviD دیده نمی شود.ما چند نمونه را بر روی XT720 تست کردیم و در نهایت دریافتیم که این گوشی قادر به پخش ویدیوهای XviD تا رزولوشن WQVGA و مدت زمان نه چندان طولانی 10 تا 20 دقیقه است. به نظر می رسد فایل های بزرگتر (هم از نظر رزولوشن و هم از نظر مدت زمان) به قدرت پردازشی ای بیش از آنچه MILESTONE XT720 قادر به عرضه آن است ، نیاز دارند. گرچه به دلیل پخش فایل های HD ضبط شده توسط خود گوشی، این مطلب نمی تواند خیلی هم درست باشد. تنها توضیح منطقی ، فقدان پشتیبانی نرم افزاری مناسب است.
پخش کننده موسیقی و نیاز به «به روز رسانی»
متاسفانه پخش کننده موسیقی در Android 2.0 و 2.1 شاهد هیچ به روز رسانی ای نبوده است. اشتباه نکنید . Motorola MILESTONE XT720 به خوبی فایل های صوتی شما را اداره می کند اما قطعا جا برای بهبود وجود داشته است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

صفحه اصلی پخش کننده موسیقی چهار کلید بزرگ دارد که چهار روش اصلی جستجو در بین آهنگ ها را برای کاربر مهیا می کند. این روش ها ، امکان جستجو با استفاده از نام خواننده ، عنوان البوم ، نام آهنگ و یا لیست های پخشی را که ایجاد کرده اید را به شما خواهند داد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

عملکرد پخش کننده موسیقی تغییر چندانی نکرده است. این نرم افزار قابلیت جالب توجهی دارد که اجازه جستجوی سریع آهنگ را با پایین نگهداشتن انگشت تان روی آهنگ در Google یا YouTube را برای کاربر مهیا می سازد. بهتر اینکه ؛ نتایج جستجوی YouTube مستقیما در نرم افزار مربوطه آن نمایش داده می شوند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

علاوه بر جستجوی تدریجی برای یافتن یک آهنگ خاص می توانید از یک لغزنده الفبایی که در سمت راست لیست نمایش داده می شود ، برای جستجو استفاده کنید.
هنوز هم نواقصی در نرم افزار پخش کننده موسیقی به چشم می خورد . برای مثال نه از اکولایزر و نه از Visualization در این نرم افزار خبری نیست.
رادیو اف ام
Motorola MILESTONE XT720 به یک رادیو اف ام با RDS هم مجهز است. رابط این نرم افزار ساده است وامکان ذخیره تا بیست ایستگاه در لیست علاقمندی ها را هم برای شما فراهم می آورد. می توانید در حالت بلندگو هم به رادیو گوش کنید اما در این حالت هم باید هدست به گوشی متصل باشد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

کیفیت صدای بلند و واضح
Motorola MILESTONE XT720 در آزمون کیفیت صدای ما عملکرد فوق العاده ای داشت. این گوشی یکی از بلندترین صداهایی را که ما تا به حال شنیده ایم ،تولید می کرد و خروجی صدای آن هم بسیار واضح بود.
پاسخدهی به فرکانس ها با انحرافی حدود 0.16 دسی بل که تنها در شرایط آزمایشگاهی قابل دستیابی است ، خارق العاده است. سطح نویز و سیگنال های ناخواسته هم همانند تغییر شکل فرکانسی و دامنه پویا بسیار عالی هستند.
دوربین 8 مگاپیکسلی
Motorola MILESTONE XT720 به یک دوربین هشت مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و یک فلاش زنون مجهز است ، ترکیبی که تا به حال در دنیای آندروید دیده نشده است. نیازی به ذکر این نکته نیست که این قابلیت یکی از کلیدی ترین فاکتورهای فروش آن خواهد بود و بنابراین کارآیی آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.
رابط کاربری دوربین ، بهترین رابط کاربری چه از نظر کاربرپسندی و چه از نظر کارآیی که تاکنون دیده ایم ، نیست. تنها چهار میانبر در منظره یاب برای دسترسی به حالات صحنه ها ، تنظیمات فلاش ، تنظیمات نوردهی و گالری به علاوه حالت عکاسی در دسترس هستند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

این رابط قابلیت های زیادی را در دل خود جای داده است اما برای یافتن آن ها باید به سراغ منوها بروید. تشخیص چهره ،لرزش گیر ، و تنظیمات متنوع رزولوشن از جمله گزینه های در دسترس هستند. می توانید یک آدرس ایمیل را تعیین کرده و تمامی عکس ها را به آن ارسال نمایید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

خبری از فوکوس لمسی در اینجا نیست اما نیازی نیست نگران باشید ، Motorola MILESTONE XT720 به یک کلید شاتر عالی مجهز است.
چیزی که در واقع نبود آن حس می شود ، عدم وجود کنترل بر روی کیفیت عکس هاست. چیزهای چون تنظیمات کنتراست ، شفافیت و اشباع رنگی ، همین طور نبود یک حالت فاصله یابی جایگزین هم به خوبی احساس می شود.
در مورد کیفیت عکس ها ، Motorola MILESTONE XT720 عملکرد خوبی از خود به جای می گذارد. با اینکه پردازش صورت گرفته بر روی عکس ها کمی زیاد است اما رنگ ها و کنتراست خوب باقی می مانند. تنها الگوریتم کاهش نویز ها کمی از میزان جزئیات می کاهد اما نمی تواند بر نویز های موجود در نواحی با کنتراست پایین عکس ها غلبه کند. گرچه در کل ، می توان کیفیت عکس ها را خوب و قابل قبول ارزیابی کرد.
برد محدود فلاش زنون هم از دیگر موارد مایوس کننده است. با اینکه این فلاش عملکرد بهتری از فلاش های LED و LED های دوگانه موجود در بازار دارد اما تفاوت به میزانی که انتظار می رفت ، نیست. با توجه به اینکه نمی توان از زنون در حین ضبط ویدیویی بهره گرفت ، به نظر می رسد که بهتر بود موتورولا فلاش LED را به کار می گرفت.
ضبط ویدیویی HD مایوس کننده
با اینکه مشخصات گوشی روی کاغذ ممکن است شما را به این فکر بیاندازد که MILESTONE XT720 یکی از بهترین ضبط ویدیویی ها در دنیای آندروید را داراست اما این تصور دور از حقیقت است.
رابط کاربری دوربین فیلمبرداری هم بسیار مشابه دوربین عکاسی است و تنها تفاوت این است که تنظیمات کمتری در اینجا در دسترس است.خبری از نور در هنگام ضبط ویدیویی نیست و تنها حالت صحنه موجود هم Night Mode است .


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

با اینکه این رابط خیلی خوب نیست اما این خود ویدیوها هستند که با فشردگی بالا و نرخ فریم پایین ما را مایوس کردند. موتورولا باز هم دست به تغییراتی زده است و اشباع رنگی و کنتراست ویدیوها را افزایش داده اما با این حال هم نرخ فریم 18 تا 20 فریم در ثانیه بسیار پایین است.
و به دلیل افت رزولوشن در اثر فشردگی بیش از حد ، به نظر می رسد که ضبط ویدیویی HD در Motorola MILESTONE XT720 تنها یک ترفند برای فروش بیشتر بوده است تا یک قابلیت سودمند برای کاربران.
امکانات ارتباطی
امکانات ارتباطی یکی دیگر از بخش هایی است که Motorola MILESTONE XT720 عملکردی چشمگیر از خود ارائه می کند.این گوشی از پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE که آن را در سرتاسر دنیا قابل استفاده می کند و دو بانده (1700/2100 مگاهرتزی) از 3G با HSPA برخوردار است. سرعت دانلود به 10.2 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود به 5.76 مگابیت بر ثانیه می رسد.
در مورد امکانات ارتباطی محلی این گوشی از USB v2.0 ، بلوتوث v2.1 با A2DP و Wi-Fi حمایت می کند.رابط USB از microUSB استفاده می کند که یافتن کابلی مناسب را بسیار آسان تر می سازد. نکته دیگر این است که این بار امکان انتقال فایل ها با بلوتوث هم وجود دارد.
چیزی که امکان آن وجود ندارد ، امکان وبگردی در رایانه با استفاده از گوشی است.با اینکه Froyo این مشکل را تا حدودی با به وجود آوردن امکان استفاده از شبکه های Wi-Fi حل کرده است اما داشتن ارتباط سیمی هم قطعا خالی از فایده نخواهد نبود.
اسلات کارت حافظه microSD هم بر روی گوشی تعبیه شده است و می توانید از آن برای انتقال داده ها استفاده کنید.کارتخوان ها امروزه بسیار رایج شده اند و استفاده از آن ها می تواند سرعت بسیاری را برای انتقال داده در اختیار شما قرار دهد.
مرورگر وب عالی ، عدم پشتیبانی از فایل های فلش
با پشتیبانی صفحه نمایش از رزولوشن بالا و داشتن مرورگری قدرتمند به عنوان یک آندرویدی ، Motorola MILESTONE XT720 تجربه ای لذت بخش از وبگردی برای کاربران فراهم می آورد.
رابط کاربری بسیار ساده است. تنها نوار آدرس و میانبری به Bookmarks به شما نمایش داده می شود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نوار آدرس در بالای صفحه قرار گرفته است و بنابراین با پیمایش صفحه به سمت پایین این نوار به صورت خودکار پنهان می شود. این کار برای نرم افزارهای تحت وب بسیار ضروری است چراکه باید تمامی فضای صفحه را در اختیار داشته باشند.
مرورگر آندروید در آخرین نسخه این سیستم عامل از روش های بزرگنمایی با ضربات دوگانه و Pinch Zooming حمایت می کند. مرورگر وب Motorola MILESTONE XT720 از چینش مجدد متون پشتیبانی نمی کند اما با توجه به اندازه بزرگ صفحه نمایش نمی توان این مطلب را مشکلی جدی تلقی نمود.
با ضربه زدن بر روی کلید منو ، شش کلید دیگر نمایش داده می شوند.می توانید لبه جدیدی ایجاد کرده ،بین لبه ها حرکت کند ، صفحه ای را به روز کنید، به سمت جلو حرکت کرده و یا اینکه Bookmark ها را باز کنید.کلید آخر گزینه های بیشتری از قبیل کپی متن ، جستجو در صفحه و ... را به شما نمایش می دهد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

لیست Bookmark ها پیش نمایش هایی از صفحات افزوده شده را نمایش می دهد . همچنین امکان دسترسی به لیست صفحاتی که بیشترین بازدید را داشته اند (Most Visited) هم در بخش History فراهم شده است.
پشتیبانی فوق العاده از چندین صفحه هنوز هم در دسترس است و الگوریتم رندر صفحات هم عملکرد بی نقصی دارد.عدم پشتیبانی از فلش تنها نقطه ضعف عملکرد مرورگر وب Motorola MILESTONE XT720 است.
نرم افزار YouTube تا حدی فقدان پشتیبانی از فایل های فلش در مرورگر را جبران می کند.احتمالا به روز رسانی Froyo در Motorola MILESTONE XT720 این مشکل را حل خواهد کرد.
سازمان دهنده بسیار خوب
همانند بسیاری از رقبای آندرویدی ، Motorola MILESTONE XT720 با سازماندهنده خوبی که مرورگر اسناد آفیس هم جزئی از آن است عرضه می شود. البته امکان تهیه نرم افزارهایی رایگان از Android Market برای این منظور وجود دارد اما موتورولا شما را از تلاش برای انجام این کار هم بی نیاز کرده است.
Motorola MILESTONE XT720 با نسخه رایگانی از Quick Office عرضه شده است که امکان مشاهده فایل های Word، Excel ، PowerPoint و PDF را فراهم می آورد.برای امکان ویرایش این فایل ها باید مبلغ جداگانه ای بپردازید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بهترین قسمت این بخش ، یکپارچه شدن آن با Gmail است که باز کردن و مرور اسناد آفیسی را که بعنوان ضمیمه ایمیل ارسال شده اند را براحتی امکانپذیر می سازد. متاسفانه نمی توانید آنها را در حافظه گوشی ذخیره کنید. گمان می کنم تنها عکس هایی را که بعنوان ضمیمه ارسال شده اند ، می توان در حافظه ذخیره نمود. الصاق تمامی انواع فایل ها به ایمیل ها امکان پذیر است.
تقویم چهار حالت نمایش صورت جلسه ،روزانه ،هفتگی و ماهانه دارد. افزودن رویدادهای جدید اسان است و به سرعت انجام می شود. می توانید به هر رویداد هشداری را بعنوان یاداور تخصیص دهید. این تقویم با نوار وضعیت جدید هم یکپارچه شده و از یادآورها هم پشتیبانی می کند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ماشین حساب به خوبی با رابط لمسی سازگار شده و از کلیدهای بزرگی در رابط آن استفاده شده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

MILESTONE XT720 از یک نرم افزار alarm هم استفاده می کند که امکان تنظیم هشدارهای زیاد با زمان شروع و الگوی تکرار اختصاصی را فراهم می کند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و در آخر اینکه ، این گوشی از یک نرم افزار YouTube هم بهره می گیرد که فقدان پشتیبانی از فایل های فلش را تا حدودی جبران می کند. رابط کاربری این نرم افزار به قدری ساده است که براحتی می توانید هر آنچه را که در جستجویش هستید ، بیابید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مسیریابی GPS
Motorola MILESTONE XT720 به یک گیرنده داخلی GPS هم مجهز است که از فناوری A-GPS برای یافتن سریع تر ماهواره ها استفاده می کند.
این گوشی با Google Maps بعنوان نرم افزار مقصد یابی پیش فرض عرضه می شود ،اما این بار نرم افزار اختصاصی MOTONAV هم با این گوشی عرضه می شود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

مثل همیشه Google Maps به حالت نمایش خیابانی هم مجهز است. احتمالا این حالت نمایش را می توان بهترین بخش این نرم افزار دانست چراکه هنوز راهنمای صوتی مسیریابی به صورت کامل در دسترس نیست. اگر در منطقه شما هم از این حالت نمایش پشتیبانی شود می توانید ازنمای 360 درجه منطقه تان نهایت لذت را ببرید. هنگامی که قطب نمای دیجیتال را فعال کنید ، این حالت نمایش مشابه تجربه یک تور مجازی خواهد بود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

متاسفانه امکان فعالسازی راهنمای صوتی مسیریابی تنها در کشورهایی خاص وجود دارد و در صورتی که در کشوری به غیر از کشورهای تحت پشتیبانی باشید ، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که در طی حرکت همواره یک چشمتان به محل فعلی باشد.
از سوی دیگر Motorola MOTONAV هم تنها با مجوز دو ماهه عرضه می شود.بنابراین اگر می خواهید از MILESTONE XT720 بعنوان ابزار اختصاصی مقصدیابی استفاده کنید باید مبلغی را برای خریداری MOTONAV کنار گذاشته یا نرم افزار دیگری را از Android Market دانلود کنید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Android Market ، محل زندگــــی نرم افزارهای آندرویدی
تعداد نرم افزار های این فروشگاه هنوز هم رو به افزایش است و آخرین بررسی ها نشان از آن دارد که این فروشگاه بیشترین درصد نرم افزارهای رایگان را در میان فروشگاه های نرم افزاری از آن خود کرده است.بسیار بد است که نسبت آن ها در بین بازی های سه بعدی تا این حد پایین است .
نخستین صفحه Market ، چندین نرم افزار برجسته را نمایش می دهد. Market بازی ها و نرم افزارها را در دو لبه مجزا سازماندهی کرده و هر لبه ، زیرمجموعه های خاص خود را دارد(برای مثال نرم افزارهای مالی ، بازی های انفرادی و ...). در هر زیرمجموعه می توانید ، برترین نرم افزارهای رایگان یا نرم افزارهای جدید عرضه شده را مشاهده نمایید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در سومین لبه ،یعنی Downloads ، ردی از فایلهای دانلودی شما نگهداری می شود. همواره باید نگاهی به این بخش بیاندازید ، هنگامی که بسته به روز رسانی نرم افزارهای نصب شده شما حاضر شود ، برچسبی در کنار نام نرم افزار شما را از این موضوع مطلع خواهد کرد.
نرم افزارهایی کاملا بدون کاربرد(همانند نرم افزاری که به تقلید صدای زنگ در می پردازد) تا نرم افزارهایی سرگرم کننده (مانند یک گیتار مجازی) و نرم افزارهای پرکاربرد(چون مرورگر اسناد آفیس)در این بخش دیده می شوند که البته این امر در مورد سایر فروشگاه های نرم افزاری هم صادق است.


سخن پایانی

Motorola MILESTONE XT720 مشخصا یکی از گوشی هایی است که می خواهد متفاوت باشد. استحکام فوق العاده و طراحی ای که می خواهد آن را از سایرین متمایز کند ، احتمالا دو نقطه قوت اصلی آن هستند. قابلیت های عکاسی بسیار عالی هم- با اینکه نمی توان چندان بر روی فلاش زنون حساب باز کرد - اوضاع را بر وفق مراد موتورولا می کند.
متاسفانه یکی از فاکتورهای اصلی فروش در Motorola MILESTONE XT720 ، عملکردی ناامید کننده از خود به جا گذاشت. ضبط ویدیویی HD اصلا ارزش تلاش انجام شده را نداشت. نقص های کوچک دیگری چون عدم پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD که به تنهایی نمی توان آن را مشکل بزرگی دانست هم بر ضد MILESTONE XT720 هستند.رقابت در این بخش بازار آنقدر حریصانه است که تقریبا جای هیچ اشتباهی را باقی نمی گذارد.
Sony Ericsson XPERIA X10 در ازای فلاش زنون و ویدیوهای HD (هرچند بلا استفاده) صفحه نمایشی بزرگتر در اختیار شما می نهد. پیشروی سری XPERIA به رابط های کاربری Timescape و Mediascape و همین طور پردازنده ای سریع تر هم مجهز است. عیب اصلی آن نسخه منسوخ سیستم عامل آندروید است (گرچه احتمالا به زودی بسته به روز رسانی برای آن هم عرضه خواهد شد). سونی اریکسون همین طور قول فعالسازی ضبط ویدیویی 720p را هم با این به روز رسانی داده است.

از سوی دیگر HTC Desire هم با صفحه نمایش AMOLED و پردازنده Snapdragon در برابر دوربین 8 مگاپیکسلی MILESTONE XT720 می ایستد. این گوشی هم به زودی به Froyo به روز رسانی می شود و از قابلیت ضبط ویدیویی HD برخوردار می گردد. علاوه بر این ، Desire از رابط کاربری خارق العاده Sense سود می برد.
می توانید نگاهی هم به Samsung I9000 Galaxy S یا دیگر نسخه های سفارشی سازی شده این گوشی توسط اپراتورها بیاندازید. صفحه نمایش 4 اینچی Super AMOLED به خودی خود فاکتور فروش بسیار مهمی است اما این گوشی از پردازنده سریع تری نسبت به XT720 برخوردار است و علاوه بر این ضبط ویدیویی بهتری هم دارد. گرچه I9000 Galaxy S نمی تواند در زمینه عکاسی با دوربین پنج مگاپیکسلی اش که از هیچ نوع فلاشی استفاده نمی کند ، در برابر MILESTONE XT720 قد علم کند اما به آسانی می تواند به پخش ویدیوهای HD انتقال داده شده به آن بپردازد.
همانگونه که مشاهده می کنید انتخاب میان MILESTONE XT720 و هر یک از گوشی های پیشرفته دیگر که از امتیاز زودتر روانه شدن به بازار بهره می برند ، کار آسانی نیست. با گذشت زمان بیشتر از عرضه گوشی ها ، قیمت آن ها کاهش پیدا کرده است اما قیمتMILESTONE XT720 هنوز هم به صورت ثابتی در نیامده و بسیار بالاست.
البته انتخاب به مکانی که در آن زندگی می کنید و همین طور تسهیلاتی که اپراتورتان برای شما مهیا می کند و در نهایت سلیقه شخصی شما هم بستگی دارد. بسته به هزینه و اینکه آیا پردازنده کندتر برای شما قابل تحمل خواهد بود یا نه ، ممکن است Motorola MILESTONE XT720 به گزینه ای خوبی برای خرید تبدیل شود.
قطعا این گوشی از مشخصه های لازم برای تبدیل شدن به برترین گوشی آندرویدی در زمینه های عکاسی و فیلمبرداری برخوردار نیست. و از طرفی آندرویدی های ماهر در زمینه عکاسی هم کم نیستند. اما موتورولا می تواند از این جهش بزرگ در آینده استفاده خوبی کند.

fire159
29-12-2010, 16:26
بررسی تخصصی Motorola DEFY : دعوت به مبــــارزه!

مقدمه
هیچ گوشی تلفن همراهی برای پیاده روی و گردش در پارک ساخته نمی شود و همه باید حداقل در برابر خطرات معمول توان مقاومت داشته باشند. Motorola DEFY از آنچه برایش پیش خواهد آمد نمی هراسد. ما در این بررسی به تنها گوشی ساخته شده از نوع مقاوم که مبتنی بر سیستم عامل آندروید است ، خواهیم پرداخت. آندرویدی ها در نهایت می خواهند ثابت کنند که در برابر گرد و غبار ، خراش و رطوبت هم مقاوم هستند و هیچ چیزی نمیتواند مانع پیشرفت شان شود.
اما بهتر است صبر کنید، در زیر این ظاهر مقاوم و خشن ، یک گوشی هوشمند تمام عیار وجود دارد که از نظر قابلیت های سرویس های شبکه های اجتماعی و سرگرمی عملکرد بسیار خوبی دارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

دوام آوردن در برابر خراش ، سقوط از ارتفاع و مقاومت در برابر رطوبت ،خود کار بسیاری می طلبد اما موتورولا به شما قول می دهد به هر سرویس اجتماعی که می خواهید با DEFY دسترسی پیدا کنید. چه دوست داشته باشید و چه دوست نداشته باشید ، زندگی اجتماعی شما با این صفحه نمایش های WVGA رنگ دیگری به خود می گیرد.
این گوشی ، یکی از گوشی های استاندارد آندروید است و از امکانات ارتباطی و همین طور چند رسانه ای خوبی برخوردار است. ظاهر زیبا ، اجتماعی بودن ، هوشمندی و دوام ، به نظر می رسد این میان قمیت قابلیت هایی فراتر از آنچه تصور می کردیم ، عرضه می کند.

ویژگی های کلیدی
نخستین گوشی هوشمند مبتنی بر آندروید بادوام دنیا
شیشه ضد خش صفحه نمایش از نوع Gorilla ،مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت
صفحه نمایش لمسی خازنی 3.7 اینچی از نوع TFT با پشتیبانی از رزولوشن WVGA پیکسل با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
پشتیبانی چهاربانده از GSM/EDGE ، پشتیبانی در باندهای 900/2100 از HSDPA
سیستم عامل Android v2.1 Éclair به همراه رابط سفارشی سازی شده MOTOBLUR
پردازنده 800 مگاهرتزی TI OMAP3610
512 مگابایت حافظه RAM ، حافظه داخلی 2 گیگابایتی
اسلات کارت حافظه microSD (با قابلیت پشتیبانی از کارت هایی تا گنجایش 16 گیگابایت) ، عرضه یک کارت حافظه دو گیگابایتی به همراه گوشی
دوربین پنج مگاپیکسلی با فوکوس خودکار ، فلاش LED و قابلیت برچسب گذاری جغرافیایی تصاویر
ضبط ویدیویی VGA با نرخ 30 فریم بر ثانیه
پشتیبانی از Wi-Fi و بلوتوث با A2DP
گیرنده داخلی GPS ، قطب نمای دیجیتال
پورت استاندارد microUSB ، قابلیت شارژ از طریق این پورت
سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد
رادیو اف ام با RDS
سنسور شتاب سنج برای چرخش خودکار صفحه
قابلیت خنثی سازی نویزها به همراه میکروفن اختصاصی
یکپارچگی بسیار خوب با سرویس های شبکه های اجتماعی
قابلبت درج متن Swype
پشتیبانی مرورگر وب از Adobe Flash Lite
کیفیت صدای بسیار خوب
پخش کننده موسیقی بسیار عالی

نقاط ضعف اصلی
Android 2.1 اکنون دیگر به نسخه منسوخ این سیستم عامل بدل شده است
حافظه محدود در دسترس برای نصب نرم افزار
عدم پشتیبانی از قابلیت شماره گیری هوشمند
عدم توانایی گوشی در ضبط ویدیویی HD
عدم توانایی گوشی در پخش فرمت های ویدیویی DivX/XviD
عدم تعبیه کنترل های اکولایزر در پخش کننده موسیقی
عدم تعبیه دوربین ثانویه مخصوص تماس های ویدیویی
Motorola DEFY از آخرین نسخه رابط کاربری MOTO BLUR استفاده می کند ولی سیستم عامل آن دیگر در حال قدیمی شدن است. این گوشی هنوز هم در Éclair دست و پا می زند اما سایر گوشی ها چشم به Froyo و حتی Gingerbread دوخته اند که تا عرضه آن چندی بیش نمانده است. موتورولا هیچ قولی برای عرضه زودهنگام به روز رسانی Froyo برای DEFY نداده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به هر حال اگر می خواهید انتظار برای Motorola DEFY را برگزینید ، بعید است که خسته یا مایوس شوید. این گوشی هنگامی که باید محکم باشد ، محکم است و هنگامی که نیاز است، هوشمندی خود را به کار می گیرد. DEFY محدودیت های خود را هم می داند. اگر بدانید که باید چه انتظاری از گوشی تان داشته باشید ، DEFY منصفانه آن را برآورده خواهد کرد.
به هر حال هیچ دلیلی برای انتظار وجود ندارد. با ما باشید تا با نگاهی به لوازم عرضه شده به همراه گوشی ، بررسی را شروع کنیم.

محتویات جعبه Motorola DEFY
Motorola DEFY در جعبه ای کوچک عرضه می شود که گوشی را به همراه لوازم جانبی استاندارد در خود جای داده است. این لوازم شامل یک شارژر USB ، یک کابل تبدیل microUSB به USB که هم برای شارژ و هم برای انتقال داده به کار گرفته می شود و همین طور هدست هاست.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

چند برگه هم در درون جعبه دیده می شود که به شما توضیح می دهند گوشی را در هنگام باز بودن تمامی پوشش های آن در درون آب قرار ندهید. کتابچه راهنمای کاربر و همین طور یک کارت حافظه MicroSD با گنجایش دو گیگابایت از دیگر موارد موجود در جعبه این گوشی است.

نمای 360 درجه Motorola DEFY
DEFY با ابعاد خودش ما را شگفت زده کرد . این گوشی هم همانند MILESTONE به یک صفحه نمایش 3.7 اینچی مجهز است اما نسبت به آن بسیار کوچک تر است. این گوشی ابعادی معادل 13.4*59*107 میلی متر و وزنی معادل 118 گرم دارد.
بنابراین به نظر می رسد روزهای سنگین ، عریض و بزرگ به پایان رسیده باشد. DEFY به آسانی در جیب جای می گیرد ، کار کردن با آن لذت بخش است و البته از طراحی ظاهری زیبایی بهره می برد.

طراحی
Motorola DEFY نخستین گوشی از نوع خودش یعنی گوشی های آندرویدی مقاوم است . ابتدا گفته می شد که این گوشی با استانداردهای IP67 سازگار است اما در نهایت موتورولا تصمیم گرفت تا رتبه مقاومتی خاصی را برای آن اعلام نکند. با اینحال هنوز هم در تبلیغات رسمی DEFY به عنوان یک گوشی مقاوم در برابر نفوذ گرد و غبار و همین طور مقاوم در برابر خراش مطرح است.
به هر حال این بسیار شبیه به همان گواهینامه اعطایی توسط IP67 است (مقاوم در برابر گردو غبار و همین طور سقوط از ارتفاع یک متری ) اما موتورولا با این کار خواسته است تا هرگونه مسئولیتی را در صورت آسیب دیدگی گوشی در این حالات رد کند.
ما نمی خواهیم در این بررسی میزان مقاومت این گوشی را بسنجیم اما به شما توصیه می کنیم اگر نمی خواهید گارانتی تان را از دست بدهید ، حتما دستورالعمل های موتورولا را دنبال کنید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

با اینحال ما هنوز هم به بررسی سایر جنبه های ساخت و طراحی گوشی خواهیم پرداخت. همانطور که اشاره شد ، گوشی در واقع بسیار کوچکتر از آنی است که در تصاویر دیده می شود و از آنچه که از یک گوشی مقاوم انتظار دارید ، بسیار متفاوت است.
Motorola DEFY در دو ترکیب رنگی تمام مشکی ،و مشکی و سفید عرضه می شود. گزینه دوم کاملا غیرعادی است و مشخصا مورد توجه هر کسی قرار نخواهد گرفت. اما نسخه تمام مشکی آن فوق العاده به نظر می رسد.
نمای جلویی گوشی به وسیله صفحه نمایش آن و چهارکلید خازنی که در زیر صفحه نمایش جای داده شده اند ، اشغال شده است. قاب مشکی رنگی که در اطراف صفحه نمایش دیده می شود بوسیله پیچ هایی که به نظر می رسد برای نگهداشتن دو نیمه گوشی در کنار هم در نظر گرفته شده اند ، محکم شده است. نیمه بالایی که شامل این قاب و صفحه نمایش است بسیار مستعد جذب لکه و اثرات انگشت است اما پاک کردن آن هم بسیار آسان است .نیمه پایینی از بافت نهایی لاستیک مانندی استفاده می کند که در برابر اثرات انگشت کاملا مفاوم است.
صفحه نمایش Motorola DEFY کوچکتر از صفحه نمایش به کار رفته در Samsung I9000 Galaxy S و کمی بزرگتر از صفحه نمایش iPhone 4 است. البته DEFY را می توان فشرده ترین گوشی مجهز به چنین صفحه نمایشی دانست.
Motorola DEFY از یک صفحه نمایش لمسی خازنی با قطر 3.7 اینچ برخوردار است که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن WVGA را دارد. و با شیشه ضد خش Gorilla پوشانده شده است. کیفیت تصویر با عمق کافی رنگ های تیره (گرچه به اندازه Super AMOLED ها نیست) و دامنه روشنایی مناسب ، خوب است .زوایای دید در فضاهای بسته هم خوب است و بدین ترتیب توقع ما از صفحه نمایش برای نشان دادن عملکردی خوب در برابر تابش نور آفتاب بالاتر می رود. اما میزان نور بازتابانده شده توسط صفحه نمایش به حدی زیاد است که سبب می شود استفاده از گوشی در روزهای آفتابی بسیار دشوار باشد. حساسیت صفحه نمایش عالیست و این صفحه نمایش امکان پشتیبانی از قابلیت مالتی تاچ را هم دارد.
در زیر صفحه نمایش چهار کنترل خازنی Menu ، Back ، Home و Search دیده می شوند. این کلیدها از بازخورد لمسی برخوردارند و بسیار حساس اند. بنابراین انتقال بین استفاده از آن ها و صفحه نمایش تقریبا نامحسوس است. درست در زیر کلید Search ، دهنی باریک و تقریبا غیرقابل تشخیص گوشی جای داده شده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در بالای صفحه نمایش ، LED نشانگر وضعیت ، مخصوص خروجی صدای مخاطب و همین طور سنسورهای مجاورت و محدود کننده نور جای داده شده اند. در صورتی که مایل باشید می توانید تنظیم خودکار نور صفحه نمایش را غیرفعال کنید.سنسور مجاورت عهده دار قفل کردن صفحه نمایش در حین نزدیک کردن گوشی به صورت تان در هنگام مکالمه است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در کناره سمت چپ گوشی پورت microUSB آن که با پوششی لاستیکی برای محافظت در برابر گرد و غبار پوشانده شده است ، به چشم می خورد. در کناره سمت راست گوشی هم کلید های تنظیم صدا دیده می شوند. هیچ کلید اختصاصی برای دوربین در این قسمت دیده نمی شود و بنابراین باید به استفاده از همان کلید مجازی شاتر اکتفا کنید. به هر حال پیچ های به کار رفته در کناره ها و پایین گوشی گرچه محکم به نظر می رسند اما مستعد انباشته شدن گرد و غبار در این قسمت ها هستند و بهتر است هر چند وقت یکبار آن ها را تمیز کنید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

کناره بالایی گوشی میزبان کلید قفل گوشی است که به عنوان کلید روشن/خاموش هم عمل می کند. این کلید بسیار کوچک است و کمی برآمده شده است اما تصور می کنم این کار برای کاهش دفعات فشردن تصادفی آن لازم بوده باشد. در کنار آن سوکت 3.5 میلی متری استاندارد که آن هم با پوششی خاص محافظت می شود ، به چشم می خورد. کناره پایینی گوشی کاملا خالیست و تنها چند پیچ در آن دیده می شود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

کناره پشتی گوشی میزبان لنز دوربین پنج مگاپیکسلی آن است که قابلیت فوکوس خودکار را هم دارد و در کنار آن یک فلاش LED جای داده شده است. اسپیکر گوشی هم در پشت آن جای داده شده است اما تا وقتی که کاور باتری را از جای خود خارج نکنید نمی توانید آن را مشاهده کنید. لنز دوربین پوشانده نشده است اما برای محافظت از خراش کاملا در بدنه گوشی فرو رفته است با اینحال هیچ مکانیزمی برای محافظت از آن در برابر گرد و غبار در نظر گرفته نشده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

با خارج کردن کاور پشت گوشی از جای خود ، باتری 1540 میلی آمپری آن نمایان می شود . برای دست یابی به اسلات کارت حافظه microSD و همین طور شیار جایگیری سیم کارت ، باید نخست باتری را از جای خود خارج کنید. امکان تعویض سریع کارت حافظه وجود ندارد اما این موضوع در یک گوشی مقاوم قابل درک است.
Motorola DEFY به یک باتری Li-Ion مجهز است که آنچنان که اعلام شده است می تواند تا 238 ساعت در حالت آماده به کار و تا 6 ساعت و 48 دقیقه در حالت مکالمه دوام آورد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Motorola DEFY به راحتی در دست جای می گیرد و ظاهر بسیار زیباتری از بسیاری از گوشی های مقاوم دارد. ابعاد فشرده گوشی بر روی صفحه نمایش تاثیر چندانی نداشته اند. صفحه نمایش 3.7 اینچی Motorola DEFY احتمالا بزرگترین صفحه نمایشی است که امکان به کار گیری آن در چنین ابعادی وجود دارد. کناره انحناوار پشتی گوشی که از بافتی لاستیکی استفاده می کند ، سبب می شود که استفاده از گوشی آسان و در دست گرفتن آن با اطمینان بالاتری همراه باشد. چند میلی متر اضافی که در ضخامت گوشی مشاهده می کنید ، بهایی است که برای داشتن یک گوشی محکم و مقاوم باید بپردازید. ساخت گوشی بسیار محکم است.
ما به آزمودن میزان مقاومت گوشی نپرداختیم اما دلیلی هم برای خرده گیری در مورد ساخت و ظاهر گوشی نمی بینیم. نبود گواهینامه رسمی IP یکی از موارد قابل ملاحظه است اما در مورد گوشی های مقاوم هوشمند هم نمی توان توجه چندانی به آن نشان داد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Éclair با طعم MOTOBLUR
Motorola DEFY به سیستم عامل Android v2.1 Éclair و رابط کاربری سفارشی سازی شده موتورولا یعنی MOTOBLUR که به خوبی با سرویس های شبکه های اجتماعی یکپارچه شده است ، مجهز است. این رابط به غیر از اندک تغییراتی بسیار مشابه گوشی های مبتنی بر آندروید پیشین موتورولا است اما همین تفاوت های اندک برای متمایز ساختن آن کفایت می کند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

پیش از اینکه به جزئیات بپردازیم بهتر است با هم نگاهی به ویدیوی زیر که رابط Motorola DEFY را نشان می دهد ، بیاندازیم.
موتورولا اساس رابط کاربری آندروید یعنی صفحه اصلی را حفظ کرده است اما سرویس های شبکه های اجتماعی را به آن افزوده است. این کار عمدتا از طریق ویجت ها صورت پذیرفته است ، اگر با آندروید آشنا باشید ، کمتر از یک دقیقه برای یافتن آن ها زمان نیاز خواهید داشت.
هفت صفحه اصلی مجزا به صورت پیش فرض در اختیار شما قرار دارند و فضای بسیاری را برای قراردادن تمامی آیتم هایی که استفاده زیادی از آن ها می کنید ، به شما عرضه می دارند. بسیاری از آیتم ها را می توانید در این صفحات اصلی قرار دهید.برای آسان تر شدن کار با صفحات اصلی موتورولا نقاط کوچکی در پایین صفحات تعبیه کرده است گرچه خبری از پیش نمایش صفحات اصلی که پیش از این در برخی از گوشی های دیده بودیم ، در اینجا وجود ندارد.
چند میانبر مفید از طریق کلید Home در دسترس هستند ، با یک ضربه به این کلید ، به صفحه مرکزی می روید و اگر در آن صفحه باشید ، منوی اصلی برای تان اجرا می شود. با ضربه ای دوگانه بر روی این کلید می توانید نرم افزاری را که از طریق منوی Setting تعیین کرده اید ، اجرا نمایید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

میانبر ها و پوشه ها از آغاز جزئی از صفحه اصلی آندروید بوده اند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ویجت ها چاشنی صفحه اصلی هستند. و موتورولا تعدادی از ویجت های خود را برای یکپارچگی بهتر با سرویس های شبکه های اجتماعی به آن ها افزوده و امکان تغییر اندازه آن ها را هم فراهم کرده است. با ضربه زدن و نگهداشتن بر روی ویجت ها ، چهار دستگیره در گوشه های ویجت به نمایش در می آیند و می توانید از آن ها برای تغییر دادن اندازه ویجت بهره بگیرید که ظاهر آن ها را متناسب با اندازه شان تغییر خواهد داد.
برای نمونه ویجت Date And Time می تواند برای به نمایش در آوردن ساعت و تقویم گسترده شده و یا برای به نمایش درآوردن ساعت و تاریخ کوچک تر شود. با اینهمه انعطاف پذیری می توانید بیشترین بهره را از صفحه نمایشی که در ابتدا کوچک و محدود کننده به نظر می رسید ، در اختیار داشته باشید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

با اینکه اثری از ویجت های اصلیGoogle در این بخش دیده نمی شود اما به جای آن می توانید از ویجت های MOTOBLUR استفاده کنید. ویجت های تقویم ، پخش کننده موسیقی و آب و هوا و همین طور سوییچ های Wi-Fi ، حالت پرواز و ... هنوز هم وجود دارند.
ویجت Weather پیش بینی وضع آب و هوای شهری که انتخاب کرده اید را به شما نمایش می دهد. این ویجت امکان نمایش کمینه و بیشینه دما را هم دارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ویجت Sticky Notes به شما اجازه می دهد تا یادداشت هایی با رنگ های مختلف را بر روی صفحه اصلی جای دهید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

امکان استفاده از میانبرهای تکی یا دوگانه برای مخاطبین هم وجود دارد. در میانبرهای منفرد تنها عکس مخاطب به شما نمایش داده می شود و می توانید با کلیک بر روی آن به ارسال پیام ، ایمیل و یا برقراری تماس با وی بپردازید. در میانبرهای دوگانه ، دو کلید میانبر در زیر هر تصویر به نمایش در می آید. البته گزینه ای برای تماس سریع با یک حرکت هم در نظر گرفته شده است .


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ویجت های اجتماعی در بخش خاص خود به صورت مشروحی مورد بحث قرار خواهند گرفت اما سایر ویجت ها همان ویجت های استاندارد هستند. شاید تکرار این نکته خالی از ارزش نباشد که امکان تغییر اندازه تمامی ویجت ها را هم در اختیار دارید.
ناحیه یادآورها هم دست نخورده باقی مانده است. این بخش اطلاعات وضعیتی از قبیل باتری ، میزان آنتن دهی و نکات دیگری چون بلوتوث و رویدادهای از دست رفته را به نمایش می گذارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برای به نمایش درآمدن task Switcher در Motorola DEFY باید همان دیگر گوشی های مبتنی بر آندروید کلید Home را فشرده و نگاه دارید. بدین طریق میانبرهای شش نرم افزار اخیری را که مورد استفاده قرار گرفته اند ،هم نمایش داده می شوند.
در واقع ، آندروید به صورت خودکار نرم افزارها را باز و بسته می کند. با رو به پایان بودن منابع ممکن است نرم افزاری غیرفعال بسته شود اما با اجرای مجدد آن را به همان گونه ای که بوده است ، خواهید یافت. بیشتر شبیه این است که به جای بسته شدن نرم افزار ، اجرای آن به صورت معلق در می آید.

دفترچه تلفنی با مهارت های اجتماعی
دفترچه تلفن گوشی های هوشمند می تواند مقادیر زیادی از اطلاعات مربوط به مخاطبین را در خود ذخیره کند. این نرم افزار به شما اجازه می دهد که شماره هایی برای خانه و محل کار ذخیره کرده و حتی برچسب های اختصاصی ایجاد نمایید.فیلدی برای اختصاص دادن آهنگ اختصاصی به مخاطب و همچنین درج ایمیل وی نیز در نظر گرفته شده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

فیلدهای اطلاعاتی زیادی وجود دارد که به مخاطب می توان تخصیص داد و این گزینه ها با وجود تعداد زیادشان هنوز هم مرتب باقی می مانند. همه انواع این فیلدها بخوبی لیست شده اند و علامت + در کنار آنها برای افزودن یک فیلد از آن نوع به کار می رود. با فشردن علامت منفی موجود در زیر فیلد ، آن فیلد حذف خواهد شد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در هنگام مرور مخاطبین با کشیدن انگشت تان به سمت راست می توانید به تاریخچه ای از تمامی ارتباطاتان دست یابید. با کشیدن انگشت تان به سمت راست در این لیست ، تمامی به روز رسانی های مخاطبین نمایان می شود.
این امکان (Swipe magic) در هنگام مشاهده یک مخاطب هم در دسترس است ودر این حالت تاریخچه تماس ها و به روز رسانی های همان مخاطب خاص به نمایش در خواهد آمد.
برای انجام این کار باید مخاطبین تان را به حساب های کاربری شان در FaceBook ، Twitter ، دفترچه آدرس MOTOBLUR و یا Gmail پیوند بزنید. این کار تنها در چند لحظه قابل انجام است ، کافی است کلید منو را بفشارید ، مخاطب تان را انتخاب کنید و حساب کاربری مورد نظرتان را از میان سرویس هایی که از آن ها استفاده می کنید ، برگزینید.
دفترچه تلفن از بهترین بخش های MOTOBLUR است و تمامی اطلاعاتی را که نیاز دارید در اختیارتان می گذارد.با این دفترچه تلفن مرز میان مخاطبین آنلاین و لوکال محو شده و تمامی اطلاعات از تمامی منابع به سهولت در اختیار کاربر قرار می گیرد.

قابلیت های تلفنی ، جای خالی شماره گیری هوشمند
Motorola DEFY هیچ مشکلی در دریافت سیگنال ها ندارد و صدا در حین مکالمات واضح و بلند است.گوشی از تکنولوژی اختصاصی CrystalTalk استفاده می کند که از میکروفن ثانویه برای خنثی سازی نویز پس زمینه بهره می گیرد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

قابلیتی که در کمال تعجب در اختیار شما نیست ، قابلیت شماره گیری هوشمند است. البته امکان استفاده از فرمان صوتی (شامل شماره گیری صوتی) در اختیار شما قرار می گیرد اما این امکان هم خیلی خوب کار نمی کند.
DEFY از چند قابلیت پیشرفته هم برخوردار است ، با یک ضربه دوگانه بر روی صفحه نمایش ، زنگ گوشی کاملا قطع می شود اما اگر گوشی را در هنگام زنگ خوردن به سمت پایین برگردانید ، ویبره آن هنوز هم فعال خواهد ماند.
ما آزمون قدیمی بلندی صدای مان را بر روی Motorola DEFY هم انجام دادیم. DEFY تنها موفق به کسب امتیاز «متوسط» شد که به این معناست که امکان از دست رفتن تماس ها در محیط های نسبتا شلوغ وجود دارد. اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون و همین طور نتایج حاصله را می توانید در اینجا مشاهده نمایید.

پیام رسانی
تمامی امکانات پیام رسانی متنی Motorola DEFY در نرم افزار Messaging جای داده شده اند. این نرم افزار یک صندوق ورودی مشترک ، پیام رسانی استاندارد متنی ، Gmail ، FaceBook و Twitter را در یکجا جمع کرده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بخش SMS و MMS همان بخش استاندارد آندروید است ، این بخش از پیام رسانی حباب وار پشتیبانی کرده و از یک رابط ارسال پیام ساده برخوردار است.
در هنگام مشاهده پیام ها، پیام جدید دریافت شده به انتهای آنها افزوده می شود . برخلاف شماره گیر ، فیلد گیرنده در رابط ارسال پیام از قابلبت جستجوی هوشمند برخوردار است و به طور خودکار به پیشنهاد دادن مخاطبین می پردازد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

کادر Tap To Compose در ابتدا فضایی معادل یک خط دارد اما در صورت نیاز این فضا به سه خط هم افزایش می یابد. امکان گسترده شدن بیش از این در این قسمت وجود ندارد اما در صورت دریافت پیام می تواند آن را پوشش دهد.
با فشردن و نگهداشتن انگشت تان در بخش Tap To Compose ، گزینه هایی چون Cut ، Copy و Paste نمایش داده می شوند . می توانید متن کپی شده را در هر نرم افزار دیگری چون ایمیل ها ، یادداشت ها ، چت ها و... Paste کنید . همین طور عکس این کارکرد نیز امکان پذیر است.
گزینه ای دیگر تعداد پیام هایی را که در هر حباب قرار گرفته اند به شما نمایش می دهد. بعد از این که تعداد پیام ها از این مقدار تجاوز کند ، قدیمی ترین پیام ها حذف خواهند شد.
تبدیل یک SMS به MMS کاملا منطقی و اسان صورت می پذیرد. هنگامی که محتویات چندرسانه ای به پیام تان بیافزایید، پیام به طور خودکار به MMS تبدیل می شود. می توانید تنها به افزودن عکس یا فایل های صوتی اکتفا کنید یا اگر خواستید می توانید از ویرایشگر اختصاصی MMS هم استفاده کنید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

و اما بخش ایمیل ،مهم ترین تغییر حاصل شده در نرم افزار Gmail ،عملکردهای گروهی است که اجازه بایگانی ، برچسب گذاری یا حذف چند ایمیل را به طور همزمان برای کاربر مهیا می سازد. می توانید گزینه هایی چون push Email یا به روز رسانی زمانبندی شده ایمیل ها را فعال نمایید. گزینه ای هم برای دریافت ایمیل ها تنها از طریق Wi-Fi در نظر گرفته شده است که می تواند کمک شایانی در صرفه جویی در هزینه ها به شما کند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Universal Inbox هم دقیقا همانند نرم افزار Gmail به نظر می رسد. همچنین این نرم افزار می تواند چندین حساب کاربریPOP یا IMAP را به طور همزمان مدیریت نماید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Google Talk بخش پیام رسانی فوری را در Motorola DEFY اداره می کند. شبکه G-Talk با برخی دیگر از شبکه های معروف دیگر چون Pidgin ، Kopete ، iChat و Ovi Contacts سازگار است.
ما فیس بوک و Twitter را در بخش امکانات سرویس های شبکه های اجتماعی Motorola DEFY به صورت مفصل بررسی خواهیم کرد.
قابلیت درج متن به Swype هم مجهز است. این قابلیت روش جدیدی را برای درج متن در اختیار شما می گذارد که متکی به کشیدن انگشت تان بر روی کلیدها به جای ضربه زدن به تک تک آن هاست. به لطف الگوریتم Swype که حدس های بسیار دقیقی می زند ، سرعت تایپ با استفاده از این قابلیت افزایش قابل ملاحظه ای پیدا می کند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

گالری
Motorola DEFYبه گالری سفارشی سازی شده ای مجهز است که پیش از این آن را در MILESTONE XT720 دیده بودیم. این گالری از جلوه های سه بعدی و متحرک روانی استفاده می کند. در مورد زیبایی ظاهری این گالری نمی توان هیچ اعتراضی را وارد دانست.
گالری به سه بخش Camera Roll (نمایش آخرین عکس های ثبت شده توسط دوربین ) ، My Tags (برچسب گذاری عکس ها به منظور سازمان دادن آن ها) و Folders تقسیم شده است. نمای Folders تمامی پوشه هایی را که حاوی عکس یا ویدیو هستند را در یک جا به نمایش می گذارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در هنگام مشاهده یک پوشه ؛ عکس ها به صورت خط طویلی به نمایش در می آیند. در نمای سه بعدی افقی می توانید برای مرور عکس ها به طرفین پیمایش کنید و با انجام این کار ، برچسبی نمایان می شود که زمان ثبت شدن عکس ها (یا ویدیوها) را نمایش می دهد. از طریق منوی Option می توانید زمانی را مشخص نمایید تا گالری به طور خودکار به آن پیمایش کند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

جلوه های متحرک بسیار چشمگیرند اما نمای قدیمی و کسل کننده مشبک برای مرور مجموعه وسیعی از عکس ها مناسب تر به نظر می رسد. با برگرداندن گوشی به سمت پایین ، حالت نمایش عکس ها به نمای مشبک تغییر پیدا می کند.
البته امکان برچسب گذاری عکس ها (و همین طور برچسب گذاری جغرافیایی خودکار آن ها) هم وجود دارد که حتی اگر حوصله مرتب کردن عکس ها را برای سازمان دادن آن ها نداشته باشید ،مشاهده عکس هایی معینی را آسان تر می سازد .
می توانید از امکان pinch Zooming یا بزرگنمایی با ضربات دوگانه هم برای زوم بر روی عکس ها استفاده کنید. قابلیت های Quick Upload و Share امکان به اشتراک گذاری سریع عکس ها را در FaceBook ؛ Picasa و سرویس های دیگر به اشتراک گذاری عکس مهیا می کند اما امکان ارسال آن ها را از طریق ایمیل ، بلوتوث و MMS را هم در اختیار شما قرار می دهد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

گزینه های بسیاری در مورد یک عکس وجود دارد ، می توانید به صورت مستقیم در گالری اندازه آن ها را تغییر د اده ، آن ها را برش دهید و یا بچرخانید. همچنین امکان افزودن جلوه های خاص ، تنظیم کنتراست و اشباع رنگی و همین طور افزودن متن و کلیپ آرت و ... هم وجود دارد.
آسان ترین و سریع ترین راه برای ویرایش یک عکس ؛ نرم افزار Kodak Perfect Touch است . این نرم افزار به طور خودکار به رفع مشکلات عکس می پردازد و نیازی نیست شما کاری انجام دهید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

قابلیتی که فقدان آن در گالری DEFY احساس می شود و ما دوست داشتیم آن را در اینجا ببینیم ، نرم افزاری مشابه TwitPic یا روش آسانی برای ارسال پست با لینکی به تصاویر در Twitter بود . این بار شما مجبورید که ابتدا عکس را آپلود کرده و سپس لینک عکس را به صورت دستی کپی کنید.
البته Android Market نرم افزارهای فراوانی برای انجام این کار در اختیار شما قرار می دهد.

ترکیب موسیقی و سرویس های شبکه های اجتماعی
پخش کننده موسیقی Motorola DEFY هم همان رویکرد بخش پیام رسانی را در پیش گرفته است و تمامی آنچه که به موسیقی مرتبط است ، را در یکجا جای داده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

My Music یک پخش کننده موسیقی ساده است و می تواند آهنگ ها را از کارت حافظه خوانده و آن ها را با توجه به خواننده ، البوم ؛ لیست پخش و مانند آن ها فیلتر نماید. یک قابلیت جالب به صورت خودکار Album Art و ترانه مربوط به آهنگ ها را دانلود کرده و به صورت همزمان با آهنگ به نمایش در می آورد. با این روش ، Motorola DEFY به یک ابزار کوچک مجهز به کارائوکه تبدیل می شود که البته به اتصال اینترنتی نیاز دارد.حتی برخی از آهنگ های غیر انگلیسی هم از زیر نویس انگلیسی استفاده می کنند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

با ضربه ای بر روی صفحه کنترل های موسیقی نمایان می شود . روش دیگر برای نمایاندن آن ها ، کج کردن گوشی است. به سادگی می توانید حس تان را نسبت به آهنگی که در حال گوش کردن به آن هستید ، در Twitter یا FaceBook به اشتراک بگذارید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بخش Music Videos در نرم افزار Music امکان جستجو در YouTube یا GoTv را برای یافتن موزیک ویدیوهایی خاص در اختیار شما می گذارد. Community هم برای یافتن آهنگ های جدید شما را به شبکه های اجتماعی هدایت می کند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

می توانید نمودارهای TuneWiki ، Music maps و Hot Playlist را که محبوب ترین آهنگ های FaceBook و Twitter را نمایش می دهد هم مشاهده کنید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

البته قابلیت دیگری به نام Song ID هم وجود دارد که به شما اجازه می دهد با فشردن کلیدی و چند ثانیه انتظار نام آهنگ را بیابید.
این پخش کننده هنوز هم نواقصی دارد که باید رفع شوند. برای مثال نه از اکولایزر و نه از پوسته های جایگزین در این نرم افزار خبری نیست. امکان نشانگذاری یک آهنگ خاص برای چندین بار تکرار هم از داخل لیست پخش وجود ندارد.

کیفیت صدا
Motorola DEFY در نخستین بخش آزمون کیفیت صدای ما عملکرد فوق العاده ای داشت. هنگامی که گوشی را به یک تقویت کننده صوتی خارجی چون سیستم صوتی منزل یا اتومبیل متصل کردیم ، این گوشی عملکرد بسیار خوبی داشت و هیچ نقطه ضعفی در آن دیده نمی شد. میزان بلندی صدای گوشی هم در حد بسیار مناسبی بود. در این سناریو DEFY به آسانی می توانست با بهترین گوشی های موبایل و حتی پخش کننده های اختصاصی هم رقابت کند.
گرچه با وارد شدن هدست ها به صحنه ، در بسیاری از موارد و از جمله میزان سیگنال های ناخواسته تنزل قابل توجهی مشاهده می شود. پاسخدهی به فرکانس ها هم کمی بدتر از قبل می شود اما نمی توان آن را زیاد هم جدی گرفت. آخرین مشخصه ای از Motorola DEFY که در این قسمت تحت تاثیر قرار می گیرد انحراف بین فرکانسی است که تا متوسط افزایش یافته و البته بلندی صدا هم از حدا اعلا به تنها خوب کاهش می یابد.
در کل باید گفت Motorola DEFY عملکرد فوق العاده ای در این بخش داشت اما دوستداران موسیقی می توانند گزینه های بهتری هم انتخاب کنند.

پخش کننده ویدیویی
پخش کننده ویدیویی هم تا حد امکان ساده طراحی شده است. می توانید فایل ویدیویی مورد نظرتان را از طریق گالری انتخاب کرده و بر روی گزینه Play برای مشاهده آن کلیک نمایید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

پشتیبانی از فرمت های ویدیویی هم محدود است ، اثری از پشتیبانی از DivX دیده نمی شود و تنها برخی فایل های XviD با رزولوشن پایین تر از WQVGA بر روی گوشی پخش می شوند. به نظر می رسد که فایل های بزرگتر به توان پردازشی ای بیش از آنچه DEFY قادر به ارائه آن است ، نیازمندند.

رادیو اف ام با RDS
Motorola DEFY به یک رادیو اف ام با RDS مجهز است. رابط کاربری ساده است و تنها یک عقربه مدرج برای حرکت بین ایستگاه ها وجود دارد. می توانید تا ده ایستگاه را به لیست علاقمندی ها بیافزایید.هیچ گزینه ای برای پخش رادیو از طریق اسپیکر در این گوشی تعبیه نشده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اگر از ایستگاه های محلی رادیو خسته شده اید ، می توانید به رادیوهای اینترنتی گوش کنید. ایستگاه های زیادی در سبک های مختلف وجود دارد که می توانید به آن گوش کنید اما بهتر است از یک طرح داده ای خوب یا Wi-Fi برای گوش دادن به رادیو استفاده کنید تا در هزینه های تان هم صرفه جویی شود.

یک دوربین پنج مگاپیکسلی متوسط
Motorola DEFY به یک دوربین پنج مگاپیکسلی متوسط مجهز است که قادر است عکس هایی با حداکثر رزولوشن 1944*2592 پیکسل ثبت نماید. یک فلاش LED هم این دوربین را همراهی می کند اما نباید در فضاهای به شدت کم نور ، انتظار معجزه از آن داشته باشید.
رابط دوربین بسیار ساده است ، یک نشانگر رزولوشن ، یک شمارنده که تعداد عکس هایی را که می توانید تا پیش از پر شدن حافظه تان ثبت کنید و یک کلید شاتر مجازی ، تنها چیزهایی هستند که در این رابط دیده می شوند. با ضربه ای بر روی صفحه میانبر گالری (با پیش نمایشی از آخرین عکس ثبت شده) و کلیدهای افزایش و کاهش بزرگنمایی نمایان می شوند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برچسب های سفارشی یا Custom tags قابلیت مفیدی هستند که به شما اجازه می دهند عکس های تان را سازمان دهی نموده و آن ها را مرتب نگاه د ارید . می توانید برچسبی چون «تعطیلات» به عکس های تان بیافزایید و تا زمانیکه آن را به صورت دستی حذف نکنید ، در جای خود باقی خواهد ماند. افزودن و حذف برچسب ها بسیار ساده و آسان انجام می گیرد. یک برچسب خودکار هم برای افزودن مکان به عکس های ثبت شده به کار می رود.
عکس های ثبت شده توسط دوربین می توانستند از آنچه هستند بهتر باشند. بزرگترین مشکل دوربین ثبت کردن عکس های با نوردهی پایین است. از سوی دیگر ، رندر رنگ ها هم چندان خوب نیست ، تصاویر کسل کننده هستند و ته رنگ آبی در همه آن ها دیده می شود. از سوی دیگر سطح نویزها قابل تحمل است و میزان جزئیات هم عالیست. کیفیت عکس ها را در بهترین حالت می توان در سطح متوسط دانست.

ضبط ویدیویی VGA
رابط بخش فیلمبرداری هم مشابه رابط بخش عکاسی و تنها تفاوت آن ها در نبود کلیدهای بزرگنمایی در این قسمت است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ضبط ویدیویی با رزولوشن VGA و با نرخ 30 فریم بر ثانیه محدود می شود. گرچه بر روی کاغذ این موضوع اصلا جالب به نظر نمی رسد اما ویدیوها بسیار خوب هستند و تماشای آن هم لذت بخش است.

امکانات ارتباطی عالی
Motorola DEFY به امکانات ارتباطی فوق العاده ای مجهز است . پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE و دو بانده از 3G با سرعت دریافت 7.2 مگابیت بر ثانیه و سرعت ارسال 2 مگابیت بر ثانیه به لطف پشتیبانی از HSPA تنها بخشی از امکانات گوشی است.
در مورد امکانات ارتباطی محلی هم Motorola DEFYاز Wi-Fi b/g/n و بلوتوث 2.1 با پشتیبانی از A2DP و پورت MicroUSB مجهز است. می توانید DEFY را در چندین حالت دسترسی به کارت حافظه ، فقط شارژ ، همگام سازی با Windows Media و Portal and Tools به رایانه متصل کنید. در حالت دسترسی به کارت حافظه ، کارت حافظه قفل شده و نمی توانید به بسیاری از نرم افزار ها دسترسی داشته باشید.
گوشی از اسلات کارت حافظه microSD هم برخوردار است که برای انتقال گروهی فایل ها بسیار مفید واقع می شود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

گرچه نرم افزار phone portal را می توان به عنوان جذاب ترین بخش امکانات ارتباطی گوشی انتخاب نمود. این نرم افزار در واقع مرورگر شما را به یک نرم افزار PC Suite قدرتمند تبدیل می کند. با استفاده از اتصال USB یا Wi-Fi ، DEFY یک آدرس IP به شما می دهد تا آن را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کرده و از گزینه های در دسترس بهره بگیرید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حتی می توانید یک نام کاربری و کلمه عبور هم برای افزایش امنیت دسترسی به گوشی تعبیه نمایید. بعد از انجام این کار ، امکان مرور عکس ها (البته مرورگر فایل ها تنها در Internet Explorer کار می کند) ، انجام تنظیمات و مدیریت مخاطبین که شامل ارسال و دریافت پیام ها نیز می شود ، را در اختیار داشته باشید.
ایده این کار عالیست ، شما همیشه به تمامی عملکردهای PC Suite نیاز ندارید و علاوه بر این ، بسیاری از مواقع اصلا این نرم افزار بر روی کامپیوتری که در حال استفاده از آن هستید ، نصب نیست.

مرورگر وب و پشتیبانی از فلش حتی بدون از Froyo
بار دیگر آندروید را با مرورگر وبی فوق العاده می بینیم. در Motorola DEFY با پشتیبانی از فایل های فلش اوضاع از پیش هم بهتر شده است اما صفحه نمایش نقطه ضعفی در به کارگیری آن به شمار می رود.
رابط کاربری بسیار ساده است. تنها نوار آدرس و میانبری به Bookmarks به شما نمایش داده می شود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

مرورگر آندروید در آخرین نسخه این سیستم عامل از روش های بزرگنمایی با ضربات دوگانه و Pinch Zooming حمایت می کند. مرورگر وب Motorola DEFYاز چینش مجدد متون پشتیبانی نمی کند.
با ضربه زدن بر روی کلید منو ، شش کلید دیگر نمایش داده می شوند.می توانید لبه جدیدی ایجاد کرده ،بین لبه ها حرکت کند ، صفحه ای را به روز کنید، به سمت جلو حرکت کرده و یا اینکه Bookmark ها را باز کنید.کلید آخر گزینه های بیشتری از قبیل کپی متن ، جستجو در صفحه و ... را به شما نمایش می دهد.
لیست Bookmark ها پیش نمایش هایی از صفحات افزوده شده را نمایش می دهد . همچنین امکان دسترسی به لیست صفحاتی که بیشترین بازدید را داشته اند (Most Visited) هم در بخش History فراهم شده است.
پشتیبانی فوق العاده از چندین صفحه هنوز هم در دسترس است و الگوریتم رندر صفحات هم عملکرد بی نقصی دارد.بزرگنمایی و Panning هم با سرعت بسیار خوبی انجام می پذیرند.
همانند Flipout ، Motorola DEFY هم با وجود استفاده از نسخه Éclair از فایل های فلش پشتیبانی می کند. YouTube به خوبی (گرچه کمی کند) کار می کند اما سایت های دیگر به اشتراک گذاری ویدیوها به اندازه آن خوب نیستند. ما یک بازی فلش را هم در این مرورگر آزمودیم و این بازی هیچگاه نتوانست از مرحله بارگذاری فراتر رود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حداقل این قابلیت امکان مرور سایت های فلش را برای ما فراهم می آورد.

سرویس های شبکه های اجتماعی
رابط سفارشی سازی شده MOTOBLUR در Motorola DEFYکار فوق العاده ای را در یکپارچه سازی سرویس های شبکه های اجتماعی با دیگر قابلیت های گوشی به انجام رسانده است. ما پیش از این نگاهی به دفترچه تلفن اجتماعی گوشی، گالری با امکان آپلود آسان به سایت های شبکه های اجتماعی و پخش کننده موسیقی که قابلیت کار با سرویس های شبکه های اجتماعی را داشت ، انداختیم .
پشتیبانی از سرویس های شبکه های اجتماعی در صفحه اصلی هم از طریق ویجت ها خودنمایی می کرد و چندین نرم افزار اختصاصی هم بدین منظور در نظر گرفته شده اند.
نخستین نرم افزار Social Networking که ویجت eponymous است. این نرم افزار می تواند به روز رسانی های تمامی سرویس های شبکه های اجتماعی شما (یا فقط سرویسی که شما انتخاب می کنید) را به نمایش در آورده و علاوه بر این برای تنظیم وضعیت شما در این سرویس ها هم به کار گرفته شود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

این نرم افزار قابلیت های خاصی را در مرور پروفایل ها عرضه نمی دارد ، می توانید به ارسال نظرات ، مطالب و همچنین نشانگذاری Like در پروفایل ها اقدام کنید اما برای دسترسی به پروفایل کامل باید از مرورگر تان استفاده کنید. البته نیازی به نگرانی نیست ، مرورگر وب به اندازه کافی خوب است.
تفاوت میان Social Networking و ویجت Social Status این است که در حالیکه کار اصلی Happenings به نمایش در آوردن به روز رسانی هاست اما Social Status برای در اصل برای ارسال مطالب به کار می رود. این ویدجت آخرین به روز رسانی وضعیت شما را هم به نمایش می گذارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

نرم افزار Messaging هم از FaceBook و هم از Twitter پشتیبانی می کند . کار اصلی این نرم افزار ارسال پیام ها میان مخاطبین است تا به روز رسانی وضیعت ها از آنچه که شما در حال انجام آن هستید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

رابط کاربری این بخش به طور فریبنده ای مشابه بخش پیام رسانی SMS است. این نرم افزار به نمایش مکالمات در حالت حباب وار می پردازد.
این قابلیت به دلیل ایجاد امکان برابر و همتراز برای ارسال پیام کوتاه با ارسال مطلب به Twitter یا FaceBook بسیار عالیست. در سایر گوشی ها ، این دو هم مفهومی مجزا هستند و هم رابط کاربری مجزایی دارند.
در پایان این بخش ، اجازه دهید اشاره ای هم به پوشه پویایی Status بکنیم ، این پوشه بسیار کوچک است اما با کلیک بر روی آن ، این پوشه گسترده شده و تمام صفحه را با آخرین به روز رسانی ها ازسرویس هایی که شما معین می کنید ، پر می کند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سازمان دهنده
همانند بسیاری از رقبای آندرویدی ، Motorola DEFYبا سازماندهنده خوبی که مرورگر اسناد آفیس هم جزئی از آن است عرضه می شود. البته امکان تهیه نرم افزارهایی رایگان از Android Market برای این منظور وجود دارد اما موتورولا شما را از تلاش برای انجام این کار هم بی نیاز کرده است.
Motorola DEFYبا نسخه رایگانی از Quick Office عرضه شده است که امکان مشاهده فایل های Word، Excel و PowerPoint را فراهم می آورد.برای امکان ویرایش این فایل ها باید مبلغ جداگانه ای بپردازید.گرچه این نرم افزار از فایل های PDF هم پشتیبانی نمی کند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بهترین قسمت این بخش ، یکپارچه شدن آن با Gmail است که باز کردن و مرور اسناد آفیسی را که بعنوان ضمیمه ایمیل ارسال شده اند را براحتی امکانپذیر می سازد. متاسفانه نمی توانید آنها را در حافظه گوشی ذخیره کنید. گمان می کنم تنها عکس هایی را که بعنوان ضمیمه ارسال شده اند ، می توان در حافظه ذخیره نمود. الصاق تمامی انواع فایل ها به ایمیل ها امکان پذیر است.
تقویم چهار حالت نمایش صورت جلسه ،روزانه ،هفتگی و ماهانه دارد. افزودن رویدادهای جدید اسان است و به سرعت انجام می شود. می توانید به هر رویداد هشداری را بعنوان یاداور تخصیص دهید. این تقویم با نوار وضعیت جدید هم یکپارچه شده و از یادآورها هم پشتیبانی می کند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ماشین حساب به خوبی با رابط لمسی سازگار شده و از کلیدهای بزرگی در رابط آن استفاده شده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

DEFY از یک نرم افزار alarm هم استفاده می کند که امکان تنظیم هشدارهای زیاد با زمان شروع و الگوی تکرار اختصاصی را فراهم می کند.

و در آخر اینکه ، این گوشی از یک نرم افزار YouTube هم بهره می گیرد که فقدان پشتیبانی از فایل های فلش را تا حدودی جبران می کند. رابط کاربری این نرم افزار به قدری ساده است که براحتی می توانید هر آنچه را که در جستجویش هستید ، بیابید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

GPS و مسیریابی با Google Maps
Motorola DEFYبه یک گیرنده داخلی GPS هم مجهز است که از فناوری A-GPS برای یافتن سریع تر ماهواره ها استفاده می کند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

این گوشی با Google Maps بعنوان نرم افزار مقصد یابی پیش فرض عرضه می شود ، مثل همیشه Google Maps به حالت نمایش خیابانی هم مجهز است. احتمالا این حالت نمایش را می توان بهترین بخش این نرم افزار دانست چراکه هنوز راهنمای صوتی مسیریابی به صورت کامل در دسترس نیست. اگر در منطقه شما هم از این حالت نمایش پشتیبانی شود می توانید ازنمای 360 درجه منطقه تان نهایت لذت را ببرید. هنگامی که قطب نمای دیجیتال را فعال کنید ، این حالت نمایش مشابه تجربه یک تور مجازی خواهد بود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

متاسفانه امکان فعالسازی راهنمای صوتی مسیریابی تنها در کشورهایی خاص وجود دارد و در صورتی که در کشوری به غیر از کشورهای تحت پشتیبانی باشید ، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که در طی حرکت همواره یک چشمتان به محل فعلی باشد.
اگر می خواهید از DEFY بعنوان ابزار اختصاصی مقصدیابی استفاده کنید باید نرم افزار دیگری را از Android Marketدانلود کنید که برخی از آن ها حتی امکان فعالسازی راهنمای صوتی مقصدیابی را هم دارند. برخی دیگر امکان ثبت مسیر های GPS را دارند.

Android Market
Android Market به دو بخش عمده تقسیم می شود :بازی ها و نرم افزارها. هر کدام از آن ها زیر دسته های خاص خود را دارد.می توانید این نرم افزارها را بنا بر نیازتان فیلتر کنید. البته می توانید با استفاده از گزینه Top Free به جدیدترین و مفید ترین نرم افزار ها دست پیدا کنید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

همیشه باید یک چشمتان به بخش Download باشد ، هنگامی که یک بسته به روز رسانی برای نرم افزاری خاص در دسترس باشد ، یک برچسب Update Available در کنار نام آن قرار خواهد گرفت. با زدن آن می توانید نرم افزارتان را به روز کنید ، به همین سادگی !
جستجو بسیار آسان است ، تنها کافیست کلید search را فشرده و آنچه را می خواهید تایپ کنید. از آن پس با استفاده از رتبه بندی ، توضیحات ، نظرات و همین طور تصاویر به نمایش در آمده می توانید به سادگی نرم افزار مورد نظرتان را انتخاب کنید.
همه نوع نرم افزاری را می توانید در این بخش بیابید. از نرم افزارهای مدیریت فایل ها گرفته ، تا نرم افزارهای مقصدیابی و مرورگر های اسناد آفیس در این فروشگاه به چشم می خورند.هنوز این فروشگاه نرم افزاری به اندازه App Store آیفون قوی و غنی نیست اما در حال نزدیک شدن به آن است. گرچه تا به حال بخش بازی ها چندان خوب نبود اما اکنون بازی های خوبی چون Angry Birds که یکی از محبوب ترین نرم افزارهای iOS است در این قسمت در دسترس کاربران قرار گرفته است.


سخن پایانی


ما همیشه آندرویدی ها را به عنوان مخلوقاتی مهربان می شناخته ایم.و Motorola DEFY ما را به ایمان آوردن به این موضوع وادار می کند.همه تجهیزات تنها برای دفاع از خود و عناصر دیگر گوشی ساخته شده اند. و بهترین چیز این است که با وجود مقاوم بودن گوشی ؛ ظاهر گوشی اصلا چنین چیزی را نشان نمی دهد. کوچک و فشرده ، کاربرپسند ، جوان و اجتماعی ،این های مشخصه های گوشی هوشمندی است که قطعا بسیاری از کار با آن لذت خواهند برد. این حرکت بسیار هوشمندانه ای از سوی موتورولاست که تاکید بیش از حدی بر مقاوم بودن گوشی نکرده است. و اصلا چه دلیلی دارد وقتی آن ها می توانند یک برنده در رده میان قیمت ها داشته باشند ، بازی را در جایی دیگر آغاز کنند.
Motorola DEFY گوشی مناسبی برای جوانان است ، این گوشی تنها یک هدف را دنبال نمی کند و در بسیاری از موارد عملکرد خوبی دارد. این گوشی از امکانات ارتباطی و چند رسانه ای خوبی بهره می برد . حتی با وجود پخش کننده موسیقی بسیار عالی و نرم افزار جالب Portal App ، DEFY حتما کاربرانش را شگفت زده خواهد کرد.
DEFY در برابر بهای پراختی اش گوشی خوبی است اما قطعا نواقصی هم دارد. نخستین مشکلی که باید به آن اشاره کرد ، نسخه سیستم عامل آن است. با اینکه هنوز هم بسیاری از گوشی های خوب مبتنی بر آندروید از Éclair استفاده می کنند ، اما به روز رسانی سیستم عامل آندروید برای بسیاری از آن ها عرضه شده و برای برخی دیگر هم به زودی عرضه خواهد شد. موتورولا هیچ زمان معینی را برای عرضه به روز رسانی برای DEFY اعلام نکرده است. اگر این گوشی به Froyo هم تجهیز شود ، مقاومت در برابر وسوسه آن بسیار سخت خواهد بود. آیتم بعدی در میان نواقص گوشی ، به دوربین باز می گردد که می شد بهتر از آنچه هست ، در نظر گرفته شود. ضبط ویدیویی گوشی هم اصلا در حدی نیست که بشود سخنی از آن به میان آورد. وجود قابلیت شماره گیری هوشمند هم می توانست مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار بگیرید.
به هر حال می توان این مشکلات را با توجه به میان قیمت بودن گوشی و مشخصه های این رده گوشی ها ، نادیده گرفت. Motorola DEFY احتمالا پا به جایی می گذارد که HTC Tattoo از آن نقطه کنار رفت. و اگر از ما بپرسید ، این گوشی را می توان رقیب اصلی Nokia C6-01 دانست.
رقیب دیگر ، که اخیرا به Froyo تچهیز شده است ، HTC Desire است. این گوشی برای قرار دادن در رده میان قیمت ها کمی بزرگ به نظر می رسد اما با عرضه Desire HD ، این گوشی روز به روز ارزان تر می شود . در کل این خبر بدی برای DEFY است که باید با یکی از قدرتمندترین آندرویدی ها که اخیرا به روز رسانی Froyo هم برای آن عرضه شده ، مبارزه کند. HTC به هیچ وجه نمی خواهد حتی اجازه نفس کشیدن به DEFY بدهد. Wildfire ، Aria و Gratia هم هر کدام سعی دارند تا بخشی از بازار موتورولا را به چنگ آورند.
بیرون از دنیای آندرویدی ها ، Samsung S8530 Wave II که به تازگی ارائه شده است ، با قیمتی حدود 350 یورو فروش خود را آغاز کرده است. این گوشی از سیستم عامل بادای سامسونگ استفاده می کند و همانند Wave ، از یک دوربین پنج مگاپیکسلی با فوکوس خودکار که قابلیت ضبط ویدیویی 720p را نیز دارد ، بهره می برد. البته این بار به جای صفحه نمایش 3.3 اینچی Super AMOLED یک صفحه نمایش 3.7 اینچی Super Clear LCD برای گوشی در نظر گرفته شده است.
فشارهایی هم از سوی گوشی های مبتنی بر Windows Phone 7 چون HTC Trophy احساس می شود. خبر خوب برای موتورولا این است که DEFY قیمت بسیار ارزان تری نسبت به آن ها دارد.
ما می توانیم مقایسه Motorola DEFY را با سایر گوشی های هوشمند هم ادامه دهیم اما یافتن یک گوشی مقاوم در میان آن ها نه تنها دشوار ، بلکه محال به نظر می رسد. این گوشی میان قیمت آندرویدی از آنچه انتظار داشتید بسیار مقاوم تر است. ظاهر زیبا ،جوان پسند و اجتماعی بودن ،هدفی است که موتورولا در پی دستیابی به آن است. زنده بیرون آمدن از مبارزه ای که از کنترل خارج شده ، می تواند پایان خوبی برای Motorola DEFY رقم بزند.

fire159
22-01-2011, 11:32
بررسی تخصصی کلیک 2



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
بررسی تخصصی دروید پرو


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


بررسی تخصصی xt502

. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

fire159
01-02-2011, 09:38
با تشکر از پیمان از موبایلستان بابت ترجمه این رویوو

معرفی
MILESTONE 2 تنها یک ماموریت دارد و آن هم احیا کردن وضعیت موتورولا در میان بهترین گوشیهایی اندرویدی است. MILESTONE 2شخصیت و تجربه ی کافی را در اختیار دارد و با اپدیت های منظم به نظر به هدف خود هم دست پیدا خواهد کرد.
چه کسی میتواند موتورولا را ملامت کند؟انها میخواهند در بالای زنجیره ی غذایی اندروید باشند و اوقات خوبی را پشت سر بگذارند.موتورولا دقیقا میداند به کدام سمت حرکت کند و MILESTONE 2 انها را برای رسیدن به ان هدف یاری میکند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



MILESTONE 2 دارای بدنه ی فلزی خوب در بیرون و از داخل هم از نظر سخت افزار و هم نرم افزار وضعیت عالی دارد.چند ضعف کوچک هم وجود دارند ولی ان قدر نیستند که شما را از خرید این گوشی منصرف کنند.

امکانات اصلی
شبکه Quad-band GSM و dual-band 3G بهمراه HSDPA و پشتیبانی HSUPA
نمایشگر لمسی 3.7 اینچی خازنی بهمراه رزولوشن WVGA (480 در 854 پیکسل)
شیشه ی ضد خش Gorilla
یکی از نازکترین گوشی های دارای کیبود QWERTY
سی پی یو TI OMAP3630 یک گیگاهرتز.موتور گرافیکی PowerVR SGX530 و 512 مگابایت رم
اندروید ورژن2.2 – رابط کاربری MOTOBLUR ورژن 1.5 بهمراه SNS integration
مرورگر اینترنت بهمراه پشتیبانی Adobe Flash 10.1
دوربین 5 مگاپیکسلی بهمراه فلش LED دوبل، تشخیص چهره و geo-tagging
فیلمبرداری 720 پیکسل HD با سرعت 30 فریم برثانیه
Wi-Fi b/g/n بهمراه Wi-Fi hotspot و DLNA
GPS بهمراه A-GPS و قطب نمای دیجیتال
فضای ذخیره سازی 8 گیگابایت،میکرواس دی بهمراه 8 گیگابایت موجود درجعبه
شتاب سنج Accelerometer وسنسور مجاورت proximity – قابلیت تشخیص جیب و قفل اتوماتیک
جک صدای 3.5 میلیمتری
پورت microUSB (شارژر) و بلوتوث ورژن2.1 استریو
شماره گیری هوشمند و صوتی
ویرایش فایل های افیس
فعال سازی سیستم کاهش نویز بهمراه میکروفون اختصاصی
ساپورت DivX/XviD
معایب اصلی
8 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی فقط برای نرم افزارهاست!
مکانیزم کیبورد فنری نیست
پخش ویدیو های DivX/XviD مشکلاتی دارد
نمیتوان مموری کارت را به هنگام کار با گوشی عوض کرد
رادیو FM وجود ندارد

DivX/XviD یکسری ضعف های کوچکی دارد.در واقع در این گوشی بسیاری از امکانات را به دور هم جمع میبینیم.شیشه ی نمایشگر از جنس Gorilla / دوربین 5 مگاپیکسل بهمراه فیلمبرداری 720 پیکسل / Wi-Fi hotspot برای 3G پرسرعت / DLNA برای اتصال Wi-Fi / فلش برای مرورگر اینترنت و..

اما تمرکز MILESTONE 2 برای ارتباط متنی و نوشتاری است.از SMS گرفته تا ایمیل و فیس بوک و توییتر و مای اسپس و..

جعبه ی عمومی Universal inbox جایی است که همه ی این ابزارها به دور هم جمع شده اند.مهم نیست پیغام از کجا می اید،همه در اینجا جمع میشوند. بهمراه یک دکمه ی کاربردی برای پاسخ به انها.



[
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
&
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




محتویات جعبه ی Motorola MILESTONE 2

داخل جعبه ی Motorola MILESTONE 2 ابزار جانبی معمول وجود دارند – یک شارژر،کابل میکرو یو اس بی که هم برای تصال به کامپیوتر و هم شارژ استفاده میشود و یک هندزفری یک تکه.یک مموری 8 گیگابایتی هم در جعبه موجود است که با توجه به حافظه ی 8گیگابایتی داخلی،گوشی را وقتی باز میکنید16گیگابیت فضای ذخیره سازی در اختیار دارید.
به جز اینکه بعد از کمی کار با گوشی ما متوجه شدیم که فضای 8 گیگابایتی داخلی گوشی فقط برای نصب نرم افزار است و نمیتوان در ان عکس،موزیک و.. ذخیره کرد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

چرخش 360 درجه ی Motorola MILESTONE 2
(میتوانید از اخرین پست ترجمه دانلود کنید)
با 116.3 در 60.5 در 13.7 میلی متر،MILESTONE 2 را نمیتوان یک گوشی کوچک نامید ولی از فضاهای موجود در گوشی خوب استفاده شده.اکثر فضای جلوی گوشی با نمایشگر 3.7 اینچی FWVGA و کیبورد چهار ردیفی QWERTY پر شده است.
مایلستون2 ، 169 گرم وزن دارد و این وزن برای چنین دستگاهی عادلانه است.در واقع ساختار استوار،بدنه ی فلزی و بالانس خوب،نگه داشن دستگاه را راحت تر میکند.


نمایشگر وکیبورد


وقتی که کیبورد بسته است نمایشگر 3.7 اینچی در جلوی گوشی حکمرانی میکند.نمایشگر لمسی خازنی موجود بر روی این گوشی دارای بیشترین رزولوشن گوشی های droid یعنی 480 در 854 پیکسل است.حساسیت نمایشگر عالی است،چیزی غیر از این هم از نمایشگرخازنی انتظار نمیرود.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

کیفیت عکس ها هم به دلیل استفاده از مشکی عمیق و نور زیاد عالی هستند و در زوایای مختلف هم بازده خوبی دارند.
تنها نکته ی تاریک نمایشگر،وضعیت دید ان در زیر نو افتاب است.بسیار نور را بازتاب میکند و در بعضی زوایا،نور، تمام عکس بر روی نمایشگر را احاطه میکند.
با باز کردن اسلاید ،کیبورد 4 ردیفی QWERTY نمایان میشود.دکمه ها بزرگ و برامده هستند(وسط دکمه ها).
تایپ با ان بسیار راحت است و نور پس زمینه هم بسیار قوی است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بر خلاف کیبورد های معمول، کیبورد موتورولا میلستون2 چند میانبر مربوط به اندروید را در کیورد خود جای داده(تایید،برگشت و دکمه ی جستجو) بهمراه یک کلید برای فعال کردن دستور صوتی.
D-pad از بین رفته.طول کلید های Enter،Shift وAlt دو برا بر کلید های دیگر است.
کلید Alt Lock بسیار کاربردی است مخصوصا وقتی که در هر خانه دو علامت وجود دارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


همچنین شماره ها در ردیف بالا قرار گرفته اند که ممکن است برای افراد با انگشت بزرگ کمی ناخوشایند باشد.شبیه به بقیه ی گوشی های اندروید نگه دارشن دکمه ی منو به شما میانبر های کیبورد را نشان میدهد.
منو+S برای جستجو - منو+P برای تنظیمات - منو+N برای اطلاعا رسانی ها و...



طراحی و ساختار
طراحی مایسلتون2 ما را کاملا راضی کرده است.دستگاه حس یک تخته سنگ محکم و مواد پلاستیک مانند، پشت دستگاه یک انحنای زیبا را ایجاد کرده اند به علاوه ی اینکه گوشی جذاب به نظر میرسد.
پایین نمایشگر 4 دکمه ی لمسی خازنی معمول در گوشی های اندروید به چشم میخورند.این 4 کلید عبارت اند از برگشت-منو-خانه و جستجو.بسیار حساس به لمس هستند و ارتباط به/از نمایشگر لمسی کاملا یکپارچه است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در بالای تلفن قطعه ی گوشی در کنار سنسور مجاورت proximity و گرداگرد سنسور نور به علاوه ی چراغ اطلاع وجود دارد.


سمت چپ مایلستون2 بسیار خلوت است.پورت میکروUSB تنها عنصر در این قسمت است.هیچ روپوشی برای جلوگیری از گرد وغبار و رطوبت وجود ندارد.در کنار ان یک LED سفید نشان دهنده ی شارژ دستگاه وجود دارد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در سمت راست دکمه ی دوربین وجود دارد.دکمه ی دوربین کوچک است ولی فشار دادن ان به اندازه ی کافی اسان است.البته تشخیص فشار کامل و نیم فشار (برای فوکس) کمی سخت است.
دکمه ی ولوم هم در این قسمت قرار دارد که کمی کوچک و سفت است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در بالای گوشی دکمه ی قفل صفحه/خاموش و جک 3.5 میلیمتری را مشاهده میکنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در پشت گوشی لنز 5 مگاپیکسلی بهمراه فلش دوبل ال ای دی موجود هستند.لنز محافظی ندارد،حتی فرورفتگی هم وجود نداد بنابراین برای جلوگیری از خط و خش باید به خوبی از ان محافظت کنید.
اسپیکر هم در زیرنوار پشت گوشی وجود دارد بنابراین وقتی شما گوشی را روی زمین میگزارید روی ان پوشیده میشود.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

با بازکردن درپوش پشت گوشی،باطری 1400 میلی امپری یون لیتیومی مدل BP6X نمایان میشود.350 ساعت حالت اماده باش و6ساعت و 30 دقیقه حالت مکالمه به نظر وضعیت خوبی می اید.
گوشی ما با استفاده ی متوسط تا 3 روز و نیم روز روشن ماند.در این سه روز در تمام مدت Wi-Fi روشن بود و ما سعی کردیم از تمام امکانات گوشی استفاده کنیم.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

شیار کارت حافظه هم در همین قسمت قرار دارد.اما متاسفانه حتما باید باطری خارج شود.به زبان ساده تر یعنی اینکه شما هر موقع می خواید کارت حافظه را عوض کنید باید گوشیتان را خاموش کنید.گوشی تا حداکثرحافظه ی 32 گیگابایت را پشتیبانی میکند.
عملکرد اسلاید بسیار روان است ولی حالت فنری ندارد بنابراین شما باید ان را با دستتان تا اخر بالا ببرید.وقتی اسلاید تا اخر به بالا رسید یک صدای قفل کلیک می اید که یعنی اسلایدر در جای خود قرار گرفته است.





کیفیت ساخت عمومی مایلستون2 عالی است و بدنه ی ان بادوام به نطر میرسد .اثر انگشت بر پشت گوشی نمیماند.قسمت خالی پایین جلوی گوشی هم نقشی را بازی میکند.شما میتوانید گوشی را از انجا بدون لمس دکمه های خازنی،نگه دارید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



اندروید فرویو بهمراه رابط کاربری MOTOBLUR


موتورولا مایسلتون2 اخرین ورژن اندروید 2.2 فرویو را اجرا میکند که موتورولا ان را توسط رابط کاربری خودش MOTOBLUR ورژن 1.5 بهبود بخشیده.بسیار شبیه به نسخه ی قبلی یعنی 2.1 Éclair است ولی بعضی پالایش ها در سیستم ان را بهبود بخشیده است.

[[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


موتورولا اساس اندروید را حفظ کرده – صفحه ی خانگی – اما انها صفحه ی خانگی را با عناصر شبکه های اجتماعی مزین کرده اند.این کار اکثرا از طریق ویجت ها انجام شده،بنابراین اگر شما قبلا کاربر اندروید بوده اید میتوانید به راحتی انها را از بین ببرید.
شما هفت صفحه ی خانگی دارید بنابراین فضای زیادی برای ویجت های خود در اختیار دارید.
تعدادی میانبرکاربردی از طریق دکمه ی خانه Home در اختیار هستند – یک لمس شما را به مرکز صفحه خانگی میبرد.دو لمس دکمه ی خانه،یک نرم افزار مورد انتخاب شما را اجرا میکند (پیش فرض دستور صوتی فعال میشود).



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
میانبرها و فولدر ها از اغاز عضوی از اندروید بوده اند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



ویجت ها نان وکره ی صفحه ی خانگی هستند.و موتورولا از بعضی از دل فریب ترین انها استفاده کرده تا ویجت های شبکه های خانگی را به صفحه ی خانگی شما اضافه کند.با لمس و نگه داشتن یک ویجت در گوشه تصویر چهار دکمه ی کنترل نمایان میشود.شما میتوانید انها را برای تغییر اندازه بکشید تا با صفحه ی شما اندازه شود.
برای مثال ویجت تاریخ و زمان میتواند ساعت،تقویم یا ... را نشان دهد.با توجه به این انعطاف پذیری،نمایش هرکدام از اطلاعات بستگی به شما و اندازه ی ویجت دارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


MOTOBLUR ویجت های – شبکه های اجتماعی و وضعیت،پیغام رسانی،تماس سریع،اب و هوا،رادیو، نشانگر rss، کنترل سخت افزارهای ورودی،دفترچه یادداشت و میانبر نرم افزار ها مختلف را شامل میشود.ویجت های معمول گوگل هم وجود دارند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


بخش اطلاع رسانی دست نخورده باقی مانده است.این بخش میزان درصد باطری،قدرت سیگنال و بقیه شبیه به بلوتوث یا تماس های از دست رفته را نشان میدهد.
یک امکان جالب دیگر Profiles است.شبیه به رابط کاربری Scenes اچ تی سی به شما اجازه ی ساخت سه پروفایل میدهد.در هر پروفایل شما میتوانید برای خودتان صفحه خانگی (ویجت،میانبر،فولدر و..) برنامه ریزی کنید.در حالت پیش فرض سه پروفایل به نام های خانه،کار،تعطیلات اخر هفته وجود دارند و شما میتوانید انها را تغییر نام بدهید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


برای نشان دادن task switcher بر روی میلستون2 شبیه به بقیه ی گوشی های اندرویدی شما باید دکمه ی خانه را لمس ونگه دارید.
task switcher یک میانبر برای دسترسی به اخرین 6 نرم افزاری است که شما استفاده کرده اید. اما هنوز یک task manager نیست.
موتورولا یک Task manager خوب هم اضافه کرده است.شما میتوانید برنامه ها را ببندید یا انها را به لیست بستن خودکار اضافه کنید تا وقتی که نمایشگر خاموش شده نرم افزار هم بسته شود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]"][ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]][ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


موتورولا مایلستون2 یک گیگاهرتز سی پی یو و 512 مگابایت رم دارد که بازده ان بیشتر از بازده دروید است.
ما تست های معمول خودمان را اجرا کریدم و نتایج بدست امده در مقابل htc desire z دیگر اندروید کیبورد دار را مشاهده میکنید.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



.دفترچه تلفن BLUR-red
مایلستون2 میتواند اطلاعات بسیاری را در مورد یک شخص ذخیره کند.شما میتوانید شماره را برای منزل یا محل کار وارد کنید و حتی شما میتوانید یک لیبل شخصی بسازید.البته خانه ای برای ایمیل هم وجود دارد و شما میتوانید یک زنگ شخصی هم انتخاب کنید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


فیلدهای اطلاعات بسیاری وجود دارد که شما میتوانید برای هر شخص پر کنید ولی همه ی انها کاملا سازمان یافته هستند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


وقتی شما لیست اشخاص را مشاهده میکنید میتوانید با کشیدن صفحه به سمت راست به تاریخچه ی تمام تماسهای اخیرتان دسترسی داشته باشید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
وقتی شما در داخل هر کانتکت هستید اگر صفحه را به راست بکشید به تماس اخیرتان فقط با ان فرد و اگر صفحه را به راست بکشید به تمام اپدیت ها در مورد ان شخص دسترسی خواهید داشت.
برای دسترسی به اپدیت ها باید یک ادرس فیس بوک،توییتر،دفترچه ادرس MOTOBLUR یا یک اکانت جی میل را هم وارد کنید.



قابلیت تلفن بهمراه سیستم حذف نویز و تشخیص جیب


موتورولا مایسلتون2 هیچ مشکلی با تماس های ورودی نداشت و صدا کاملا تمیز و بلند بودند.این گوشی دارای تکنولوژی اختصاصی CrystalTalk است که البته فقط یک نرم افزار یا یک افزاینده ی سیگنال نیست.میکروفون دومی وجود دارد که مطمین میشود هیچ کدام از سرو وصداهای پس زمینه به تماس شما وارد نشود.
تنظیمات مختلفی برای کیفیت تماس وجود دارد – استاندارد،بالانس،واضح یا کاملا واضح.انها نوع صدای انسان را تغییر میدهند – بلندتر،خشک تر،بیس بیشتر و..
این ها واقعا نوع صدا را تغییر دادند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سیستم شماره گیری هوشمند هم در مایلستون2 وجود دارد (هم از طریق نام و هم از طریق شماره) ولی شما میتوانید از دستور صوتی هم استفاده کنید که میتواند یک کانتکت را تماس بگیرد،تماس را تکرار کند،یک پیغام متنی بفرستد،یک نرم افزار باز کند یا حتی یک موسیقی خاص را پخش کند.
در این گوشی قفل جیبی هم وجود دارد که گوشی وقتی تشخیص بدهد در جیب شما است قفل میشود.
یک امکان دیگر در این قسمت خواندن نام تماس گیرنده در مواقعیست که گوشی زنگ میخورد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


ما همچنین تست سنتی خودمان را بر روی میلستون اجرا کردیم که نمره ی متوسط گرفت.


Universal inbox blurs خط های پیام رسانی

تمام ارتباط های متنی در مایلستون2 در نرم افزار مسجینگ انجام میشود.این نرم افزار پبغام رسانی معمول متنی،جیمیل،قیس بوک و توییتر را در Universal inbox به هم متصل میکند.



بخش MMS و SMS استاندارد بخش اندروید هستند و کار با ان بسیار راحت است و اینترفیس ساده ای دارد.
وقتی یک بحث را مشاهده میکنید شماره ی شخص در بالای پیغام مشاده میشود و پیغام ها در کادر هایی وجود دارند.جدیدترین پیغام به بالا اضافه میشود.رویهم رفته بسیار به نرم افزار IM شباهت دارد.



جعبه ی tap-to-compose با یک خط شروع میشود اما اگر شما نیاز داشتید به 3 خط بسط پیدا میکند.با یک لمس و نگه داشتن در بخش tap-to-compose به عملکردهایی از جمله CUT،COPY و PASTE دسترسی پیدا میکنید.



شما میتوانید از قبل برای مایلستون2 برنامه ریزی کنید که در هر بحث چند پیغام ذخیره شود.وقتی تعدا پیغام ها از شماره ی مورد نظر تجاوز کند نرم افزار از اخر (پیغام های قدیمی) را حذف میکند.سیستم پیغام دلیوری هم وجود دارد.
به سمت ایمیل برویم.نرم افزار ایمیل عملیات های گروهی را هم پشتیبانی میکند که به شما اجازه ی ذخیره سازی/علامت گزاری/حذف چند ایمیل را میدهد.شما میتوانید push email را فعال کنید یا اپدیت های اتوماتیک را برنامه ریزی کنید.یک گزینه هم فقط برای اپدیت از طریق وای فای وجود دارد که بدرد صرفه جویی در هزینه های شما میخورد.



رابط کاربری Universal inbox شبیه به رابط کاربری کلاینت ایمیل است اما خودش را محدود به فقط یک راه ارتباطی نمیکند.در اینجا میتوانید از طریق پیغام متنی،فیسبوک،توییتر و ایمیل با دوستان خود در ارتباط باشید.



وقتی شما کلید compose را لمس میکنید از شما سوال میشود که از کدام سرویس برای ارسال پیغام استفاده شود.
Universal inbox عالیست – تنها چیزی که کمبودش به چشم میخورد نبود ..... یا تنظیمات انتخاب ان همه پیغام هایی است که باید یکجا جمع شوند.

بخش پیام فوری به عهده ی Google Talk است و شبکه ی ان با کلاینت های مختلف شبیه به Pidgin, Kopete, iChat و Ovi Contacts سازگار است.

ما قبلا در مورد کیبورد فیزیکی این گوشی بحث کرده ایم ولی اگر شما میخواهید سریعا یک متن کوتاه را بنویسید میتوانید از کیبورد کجازی کامل با متود Swype استفاده کنید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

.



.ردپای MOTOBLUR بر گالری

مایلستون2 دارای گالری اختصاصی خود همراه با افکت های 3 بعدی و انعکاسی و انیمیشن های زیبا میباشد.
گالری به چند بخش تقسیم شده است - Camera roll ( اخرین عکسهایی که با دوربین خود گرفته اید)،فولدرز (شامل تمام فولدر ها از کارت حافظه که ممکن است ویدیو یا عکس داشته باشند)،همه ی عکس های و همه ی ویدیوها.

[[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


بجز نمای معمولی افقی گالری یک نمای سه بعدی عمودی هم وجود دارد.
انیمیشن ها بسیار روان و زیبا هستند ولی حالت grid برای گشت و گذار در یک کلکسیون بزرگ از عکس ها راحت تر است.
در اینجا پینچ زوم هم وجود دارد ولی شما میتوانید از دو لمس پشت سر هم،هم استفاده کنید(پینچ زوم:چرخاندن انگشت دور محور یک دایره ی کوچک)



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اپلود سریع و امکانات به اشتراک گزاری،توسط MOTOBLUR Share بر روی فیس بوک،مای اسپس،پیکاسا،Photobucket و.. همچنین توسط ایمیل،بلوتوث و ایمیل هم وجود دارد.
چند امکانات مختصر ویرایش عکس از جمله rotate, crop, resize and brightness/contras/color وجود دارند.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



موزیک


موزیک پلیر مایلستون2 شبیه به نرم افزار پیام رسانی عمل میکند و تمام موزیک های مربوط به هم را در یک جا قرار میدهد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


My Music یک نرم افزار موزیک پلیر ساده است که موزیک ها را از کارت حافظه ی شما اجرا میکند و میتواند انها را بر اساس خوانند،البوم یا لیست پخش ..... کند.یک امکان اتوماتیک جالب هم این است که art های موزیک را اتوماتیک دریافت میکند شبیه به متن اهنگ و ان را همزمان با موسیقی پخش میکند.شما میتوانید زبان lyric را هم انتخاب کنید،زبان اصلی اهنگ یا زبان دیگر.


[[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



با یک لمس بر روی صفحه scrubber را باز میکند که شما توسط ان میتوانید یک نوشته،پیغام"خوشم امد" یا "متنفرم" بر روی توییتر بفرستید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


یک امکان جالب دیگر وجود دارد.شما میتوانید ببنید که در جهان چه کسی و از کجا به اهنگی که شما گوشی میکنید،گوش میکند.




بخش موزیک ویدیو به شما امکان جستجوی سریع بر روی ....... یا GoTV برای موزیک ویدیو را میدهد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


شما میتوانید نمودار TuneWiki و نقشه ی موزیک ها و بهترین لیست های پخش ( که به شما معروف ترین اهنگ ها در فیس بوک یا توییتر را نشان میدهد) را ببینید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


موتورولا مایلستون2 بهمراه امکان تشخیص اهنگ به بازار امده یعنی شما با یک لمس در یک ثانیه نام خواننده را مشاهده میکنید.
اکولایزر بسیار ناخوشاید در تنظیمات منو وجود دارد.تنها چند تنظیم کاربردی معمولی در ان وجود دارد.
خبر خوب این است که وقتی شما هدفون را به گوشی وصل میکنید افکت های زیبایی را از جمله 3D stereo و three surround را میتوانید انتخاب کنید.
هیچ رادیوی fm بر روی میلستون2 وجود ندارد،فقط یک رادیوی اینترنتی موجود است،اما ان هم به اتصال اینترنتی بسیار خوب نیازمند است.



کیفیت صدای بسیار عالی


موتورولا مایلستون2 در تست ما نمایش بسیار عالی داشت،این گوشی بهترین 3 دستگاهی است که ما تا به حال با وصل کردن امپلی فایرتست کرده ایم.
متاسفانه وقتی هدفون وصل میشود این کیفیت صدای بی نقض کمی نقض پیدا میکند.البته این چیزی نیست که شما نگرانش باشید


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


..پخش ویدیوهای 720 پیکسل،ساپورت کدک ضعیف است

خود ویدیو پلیر کاملا ساده است.شما میتوانید یک نرم افزار را از گالری (بهمراه افکت های 3 بعدی زیبا و..) دریافت کنید و با یک لمس انها را پخش کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



در بخش پشتیبانی کدک ها مایلستون2 اکثر ویدیو های XviD را پخش میکرد (بجز چند ویدیو) و فقط یک ویدیوDivX 720پیکسل بود که خوب پخش میشد.بعضی از باگ های باعث مکث فیلم می شدند و برای رفع مشکل ما باید گوشی را ریستارت میکردیم.
ویدیوهای Mp4 و 3GP مشکلی نداشتند و مایلستون2 تا 720 پیکسل انها را به راحتی پخش میکرد.
یک ویرایشگر ساده ی ویدیو هم وجود دارد که شما میتوانید توسط ان به ابتدای ویدیوی خود یک عنوان اضافه کنید،ویدیو را تغییر اندازه بدهید یا صدای ان را حذف کنید اما هیچ گزینه ای برای چسباندن چند ویدیو به هم وجود نداشت.


[[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




دوربین 5 مگاپیکسلی خوب


موتورولا مایلستون2 به دوربین 5 مگاپیکسلی با حداکثر رزولوشن 2592 در 1936 پیکسل مجهز شده است.یک فلش دوبل ال ای دی هم وجود دارد ولی از ان نباید در نور کم انتظار معجزه داشت.
رابط کاربری دوربین بسیارعالی،ساده است.یک نشان گر رزولوشن بهمراه یک شمارنده ی تعداد عکس هایی که میتوانید بگیرد و یک دکمه ی شاتر لمسی به چشم میخورد.یک لمس بر روی نمایشگر میانبر گالری را پایین سمت چپ صفحه نمایان میسازد (بهمراه تصویر کوچک اخرین عکس گرفته شده) همچنین دکمه های لمسی انتخاب صحنه Scenes ، افکت ها،فلش و انتقال به دوربین فیلمبرداری در سمت راست نمایشگر دیده میشود.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



نقطه ی فوکس در حالت پیش فرض در وسط عکس وجود دارد ولی شما میتوانید جای ان را تغییر دهید.عملکرد ان شبیه به فوکس لمسی است ولی شما باید ان را بکشید و نمیتوانید یک جا را برای فوکس لمس کنید.
عکسبرداری پانوراما و تشخیص چهره هم وجود دارد.
انتخاب صحنه یا افکت ها منوی بسیار زیبایی دارند.نام افکت یا صحنه بهمراه ایکون ان نشان داده میشود و شما میتوانید با کشیدن ایکون به راست یا چپ ان را عوض کنید همچنین یک پیش نمایش از ان افکت یا صحنه را مشاهده میکنید.
ساختن برچسب tag یک راه حال کاربردی برای سازمان دادن عکس های شما است.شما میتوانید یک برچسب با نام "تعطیلات 2010" اضافه کنید و ان بین دوره ها فعال باقی میماند تا شما ان را حذف کنید(در پایان تعطیلات).حذف و اضافه کردن برچسب بسیار راحت و اسان است.یک برچسب مکان جغرافیایی اتوماتیک هم وجود دارد.
کیفیت عکس مایلستون2 ما را راضی کرد.بسیاری جزییات کامل وجود دارد.رنگ ها بسیار زیبا به نمایش در می ایند و عکس ها کاملا پرانرژی و زنده هستند.
البته بعضی مواقع هم سیستم کاهش نویز بسیار خشن کار میکند و جزییات را در عکس پراکنده میکند.


فیلمبرداری 720 پیکسل

موتورولا مایلستون2 میتواند ویدیو ها را در اندازه ی 720 پیکسل و با سرعت 30 فریم بر ثانیه ظبط کند.البته اکثرا سرعت ان 28 فریم بر ثانیه است ولی مهم فیلمبرداری است که کاملا روان به نظر میرسد.
ویدیو ها با فرمت 3GP ظبط میشوند که عموما به معنای کیفیت ضعیف است اما جزییات موجود در فیلم ها خوب هستند.اگر نور موجود در ضحنه ثابت نباشد میلستون سعی در تنظیم کردن ان میکند که نتیجه ی ان اکثرا نقطه های تیره و روشن مزاحم در فیلم است.
یک مشکل دیگر این است که فوکس ثابت است – یعنی هیچ اتوفوکسی قبل یا در طول فیلمبرداری وجود ندارد بنابراین فیلمبرداری از نزدیک اشیا غیر ممکن است.بعد از این همه دوربین فیلمبرداری مایلستون2 کامل نیست ولی نتایج قابل قبولی را به دست اورده.
اینترفیس دوربین فیلمبرداری شبیه به دوربین عکاسی است و گزینه های یکسانی دارد.تنها تفاوت این است که در قسمت صحنه ها در فیلمبرداری شما فقط دو حالت اتوماتیک و شب را میتوانید انتخاب کنید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



اتصال تاثیر گزار


مایلستون2 امکانات ارتباطی بسیار عالی در اختیار دارد.شبکه ی quad-band GSM/GPRS/EDGE و dual-band 3G بهمراه سرعت شبکه ی 7.2 مگابایت برثانیه و HSPA 2مگابایت برثانیه.
برای اتصالات محلی هم Wi-Fi b/g/n بهمراه پشتیبانی DLNA ,بلوتوث ورژن2.1 بهمراه A2DP و پورت میکروUSB در اختیار دارد.برای اتصال میلستون شما حالت های USB Mass storage ، None ، Windows media sync و “Portal and tools” را در اختیار دارید.
در حالت Mass storage فقط کارت حافظه نشان داده میشود و حافظه ی داخلی نمایان نیست.ان طور که از قضایا بر می اید حافظه ی 8 گیگابایتی داخلی فقط برای نصب نرم افزار ها بر روی گوشی است.فرض کنید 1گیگابایت نرم افزار نصب کرده اید،ان 7 گیگابایت باید برای همیشه خالی و متروک بماند.
توسط DLNA بر روی میلستون2 شما میتوانید فایل های مدیای خود را از گوشی به دستگاه های گیرنده ی دیگر به اشتراک بگزارید.همچنین طبق استاندارد اندروید 2.2 Wi-Fi hotspot هم برای به اشتراک
گزاری کانکشن 3جی گوشی به کار میرود.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


نرم افزار Phone portal جالب ترین بخش ماجراست.که به شما اجازه ی گشت و گذار در گوشی خود بر روی کامپیوتر را میدهد.شما میتوانید از طریق وای فای یا USB به کامیپوتر متصل شوید (وقتی شروع به کار میکنید میلستون2 به شما یک IP میدهد که شما باید ان را در مرورگر کامپیوتر خود وارد کنید).


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



برای این کار میتوانید یک رمز هم انتخاب کنید.شما میتوانید در عکس های خود گشت و گزار کنید (فقط از طریق اینترنت اکسپلورر)،تنظیمات را تغییر دهید،کانکت ها را مدیریت کنید و یا پیغام متنی بفرستید.
این ایده بسیار عالی است،ممکن است همیشه روی کامپیوتر شما پی سی سوییت نصب نباشد و شما میتوانید از این حالت استفاده کنید.




.مرورگر اینترنت عالی بهمراه فلش


اندروید مرورگر اینترنت عالی دارد و ورژن 2.2 اندروید در این کار بسیار تواناست و همچنین واقعا از ادوب فلش 10.1 پشتیبانی میکند.




اینترفیس مروگر بسیار خلوت است و تنها چیزی که بر روی صفحه میبینید نوار ادرس و میانبرهای بوکمارکهایتان است.
از دو حالت بزرگنمایی در مروگر میلستون2 میتوانید استفاده کنید – پینچ زوم و لمس دوبل
بزرگنمایی متن ها هم وجود دارد و شما میتوانید فونت های ریز را در نمایشگر کوچک موبایل به راحتی بخوانید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


مرورگر این گوشی توانایی باز کردن چند صفحه با هم را دارد و الگوریتم رندر صفحات بی عیب است.همچنین کلیک و زوم در صفحات بسیار سریع انجام میشود.
شبیه به اکثر دستگاه های دارای فرویو2.2 مایلستون2 از فلش 10.1 پشتیبانی میکند.ما چند بازی فلش را امتحان کردیم و انها کاملا روان اجرا شدند.شما میتوانید از سایت های مختلفی بازی های زیبای فلش دریافت کنید و در این صورت دیگر نیاز خاصی به فوشگاه اندروید برای سرگرمی نخواهید داشت.
یوتوب و چند سایت اشتراگ گزاری دیگر هم به خوبی کار کردند.


[[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



تمرکز اجتماعی با MOTOBLUR


رابط کاربری MOTOBLUR بر روی مایلستون2 کار بسیار عالی را در وارد کردن شبکه های اجتماعی در بقیه ی امکانات گوشی انجام داده است.ما قبلا با دفترچه تلفن بهمراه اپدیت،گالری بهمراه اپلود در شبکه های اجتماعی و سرویس SNS در موزیک پلیر اشنا شدیم.
همچنین ویجت های شبکه های اجتماعی بسیاری در صفحه ی خانگی وجود دارد.
اولین ویجت به نام Social Networking است.این ویجت قادر است که به روزرسانی وضعیت شما را در شبکه های اجتماعی نشان بدهد (یا فقط یک شبکه.بستگی به انتخاب شما) و شما میتوانید وضعیتتان را توسط ان در شبکه های اجتماعی وارد کنید.

[URL="[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]"][ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

امکانات زیادی برای دیدن پروفایل ها وجود ندارد – شما میتوانید یک پیغام بگزارید،بر روی دیوار بنویسید اما برای دیدن کل پروفایل باید از مرورگر استفاده کنید.مشکل خاصی نیست چون مرورگر اماده به کار است.
تفاوت بین Social Networking و ویجت Social Status این است که Social Networking برای خواندن اپدیت های وضعیت است ولی Social Status برای ارسال پست.همچنین برای نمایش اپدیت وضعیت اخرین پست هایی که شما ارسال کرده اید هم به کار میرود.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]][ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

نرم افزار پیام رسانی که ما قبلا در مورد ان صحبت کرده ایم علاوه بر پیغام رسانی متنی و ایمیل از فیس بوک و توییتر هم پشتیبانی میکند.کار اصلی ان بیشتر ارسال پیغام بین اشخاص است تا خواندن اپدیت وضعیت انها. Universal inbox هم جایی است که همه نوع پیغام از همه ی سرویس ها در ان جمع میشوند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اینترفیس ان بسیار شبیه به اینترفیس پیام رسانی SMS است.مکالمه بین دو نفر را در قالب یک بحث و هر صحبت را داخل حباب هایی نشان میدهد.
این عالی است به این دلیل که فرستادن متن با فرستادن توییت یا پیغام فیس بوک تفاوتی نمیکند.در اکثر تلفن ها این دو قسمت از همدیگر جدا شده اند.
Statuses live folder هم در انجا وجود دارد.در ابتدا کوچک است اما وقتی شما ان را لمس میکنید تمام صفحه را پیغام ها و اپدیت ها از شبکه های اجتماهی اشغال میکند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ویرایش مدارک افیس
شبیه به اکثر گوشی های اندروید مایلستون2 بهمراه تعداد زیادی برنامه ریز و ویرایشگر به بازار امده.این گوشی است که میتوان نام تجاری business به ان داد.
Quickoffice نرم افزاری است که انها انتخاب کرده اند و اجازه ی مشاهده یا ویرایش فایل های ورد،اکسل،پاورپوینت را به شما میدهد (فرمت های افیس2007 هم ساپورت میشوند)
امکان مشاهده ی فایل های PDF هم وجود دارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



متن حتی با درصد بزرگنمایی کم هم قابل خواندن است و به لطف سی پی یوی 1 گیگاهرتزی در صورت زوم متن متناسب با بزرگنمایی سریع به نمایش در می اید.تنظیمات فونت،اندازه ی متن،سبک و رنگ هم وجود دارند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


شما نمیتوانید در ورد table بسازید و حتی Quickoffice مشکلاتی با ویرایش متن در table ها داشت.ویرایشگر اکسل که Quicksheet هم نامیده میشود چند کمبود دارد،شما میتوانید در اکسل فرمول وارد کنید و ان هم به خوبی اجرا میکند ولی wizard یا پیشگویی برای ساخت راحت فرمول وجود ندارد.



در اخر هم ویرایشگر پاورپوینت به نام Quickpoint فقط برای تغییرات بسیار جزیی به کار میرود.شما میتوانید یک متن را ویرایش کنید اما نمیتوانید اسلاید جدیدی اضافه کنید و...


.برنامه ریز

گذشته از Quickoffice ، تقویم مایلستون2 چند نمای مختلف دارد - برنامه ها ،روزانه،هفتگی و ماهیانه.اضافه کردن یک رویداد جدید راحت وسریع انجام میگیرد و شما میتوانید یک زنگ را برای یاداوری انتخاب کنید.همچنین نوار وضعیت هم در بالا مشاهده میشود و هر اخطاری بصورت pop-up نمایش داده میشود.




فایل منیجر یکی از اولین نرم افزارهایی است که شما از فروشگاه دانلود میکنید – بجز اینکه در مایلستون2 شما نیاز به اینکار نداردید و موتورولا برای شما اینکار را انجام داده است.فایل منیجر فولدرهای شما را بهمراه ابزار های مدیریت انها از جمله کپی و تغییر نام ... در اختیار شما میگذارد.



دکمه های ماشین حساب بزرگ هستند و لمس انها راحت است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مایلستون2 به یک نرم افزار ساعت راحت مجهز شده که میتوان توسط ان تعداد زیادی زنگ با طرح تکرار مختلف ساخت.
سرانجام،با توجه به نمایشگر کوچک،استفاده از نرم افزار یوتوب بسیار راحت تر از سایت یوتوب است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


GPS و مسیریابی توسط Google Maps

موتورولا مایلستون2 دارای گیرنده ی GPS است و در حالت A-GPS خاموش در حدود 1 دقیقه ای بر روی ماهواره قفل میکند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


Google Maps نرم افزاری بسیار معروف است و حالت Street View ان بهترین قسمت این نرم افزار است که در بخش هایی که راهنمای صوتی وجود ندارد میتوان از ان استفاده کرد.اگر حالت Street View در محل موردنظر شما وجود دارد شما میتوانید نمای 360 درجه از انجا را مشاهده کنید.وقتی که قطب نمای دیجیتال روشن است مثل اینکه سفری مجازی به مجاور دارید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


سیستم راهنمای صوتی turn-by-turn توسط Google Maps فقط در کشورهایی منتخبی کار میکنند.
نقشه های موجود در مایلستون2 ما ورژن 4.5 بود اما شما میتوانید نقشه ها را به ورژن5 اپدیت کنید و از امکانات عالی ان استفاده کنید.امکان استفاده از مسیریابی افلاین یکی از امکانات ان است – اگر شما میخواهید مسیرتان را طی کنید نقشه،راه را دوباره محاسبه کرده و نیازی به اینترنت ندارد.شما بدون اینترنت نمیتوانید مقصد را عوض کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



مایلستون2 یکی از گوشی هایی است که تمام از تمام امکانات گوگل مپ ورژن5 از جمله "ساختمان های سه بعدی" پشتیبانی میکند.


فروشگاه اندروید اپدیت شده و ظاهر بهتری گرفته

مایلستون2 بهمراه نمایشگر FWVGA و اندروید فرویو به بازار امده بنابراین تعداد برنامه های نامناسب برای این گوشی بسیار کم است – در واقع این گوشی در بالای زنجیره ی غذایی اندروید قرار دارد.فروشگاه به شما اجازه ی دستیابی به بیش از صدهزار برنامه را میدهد که اکثر انها خوش ساخت و مفید هستند.
یک قسمت دیگر که ممکن است در ابتدا زیاد نمایان نباشد این است که شما بیاد حتما در یکی از کشورهایی زندگی کنید که قابلیت خرید نرم افزار را داشته باشند.اگر شما در چنین کشوری زندگی نمیکنید حتی لیست نرم افزارها را هم نمیتوانید ببینید.یک -- کوچک به نام Market Enabler اجازه ی دیدن نرم افزارها را به شما میدهد ولی با این -- هم به شما اجازه ی خرید نرم افزار داده نمیشود.
ساختار فروشگاه اندروید تقریبا ساده است.یک نوار نرم افزارهای برگزیده را در بالای فروشگاه نشان میدهد و زیر انها یه بخش (نرم افزاها،بازی ها و دانلودها) دیده میشود.همچنین در اینجا یک میانبر برای جستجو وجود دارد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]][ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


شما میتوانید ورژن اندروید مارکت را با توجه به ان هدر سبز بزرگ و ان نوار نرم افزارهای برگزیده تشخیص بدهید.این هدر چشم نواز است اما فضای زیادی هم اشغال میکند.
نرم افزارها و بازی ها هم دارای زیرمجموعه های مختلفی هستند بنابراین شما میتوانید نرم افزاها را براساس نیازتان ..... کنید.البته گزینه ای برای نشان دادن همه ی نرم افزاها هم وجود دارد.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



بخش جزییات نرم افزارها هم دوباره طراحی شده و امکانات ان بهبود یافته.دکمه ی "نصب" به بالای صفحه منتقل شده – اندازه ی ام ان نسبتا بزرگ است و اگر نرم افزار رایگان باشد دکمه دیده میشود در غیر اینصورت قیمت نرم افزار را میبینید.
متاسفانه زمان استفاده از نسخه ی ازمایشی نرم افزار ها trial بسیا کاهش یافته – 15دقیقه.قبلا زمان استفاده از برنامه ها 24 ساعت بود.ما متوجه شدیم 24 ساعت بسیار زیاد بود ولی 15 دقیقه هم بسیار کم است.شاید 2 ساعت زمان مناسبی باشد.



..
کلام پایانی
گوشیهایی بزرگ هیچ وقت در یک چیز تخصص ندارند.موتورولا مایسلتون میتواند کارهای بسیاری را عالی انجام دهد.
کیبورد فیزیکی کامل و پیام رسانی عالی به عبارتی از این یک گوشی business ساخته است.پشتیبانی شبکه های اجتماعی،معتادان این شبکه ها را خوشحال میکند و قاب فلزی و نمایشگر ضدخش قابل قدردانی است.
نکته های منفی زیادی برای گفتن در مورد سخت افزار این گوشی وجود ندارد.تنها نکته ای که ما خوشمان نیامد محدودیت حافظه ی داخلی گوشی به نصب نرم افزار است.فقط همین.
بسته ی نرم افزاری داخل گوشی هم بسیار غنی است و نرم افزارهای نصب شده ی پیش فرض برای اکثر افراد کافی است.موتورولا وقت زیادی بر روی MOTOBLUR صرف کرده و نتیجه ی ان یک پیام رسان قدرتمند است.
شما باید در ذهن خود کمی ناراحت شده باشید چون تمام گوشیهایی اندرویدی که توسط موتورولا معرفی شده با یک قفل بوتروم قوی به بازار اماده و فعلا دستکاری و روت مایلستون2 امکان پذیر نیست.موتورولا دوست ندارد که مشتریها گوشیهای ساخت این شرکت را دستکاری کنند.
همچنین شرکت توصیه کرده که دستگاه با اخرین امکانات و نرم افزارها را خریداری کنند و به اپدیت های بعدی اندروید دل نبندند چون ممکن است اپدیت برای همه ی ورژن ها،مدل و محل خرید اماده نباشد.
گوشی های ، های-اند زیادی با کیبورد فیزیکی و قوی برای پیام رسانی وجود ندارند برای همین کار مایلستون راحت تر می باشد.

اشکارا ترین حریف HTC Desire Z با نمایشگر3.7اینچی WVGA.کیبورد چهارردیفیQWERTY.اندروید فرویو بهمراه رابط کاربری Sense و دوربین 5 مگاپیکسلی و فیلمبرداری 720پیکسل است. Desire Z همچنین بدنه ی الومینیومی دارد همچنین پیش فرض نرم افزاری موقعیت یابی HTC Locations SatNav بر ریو ان نصب است.همچنین دارای نقشه ها افلاین است اما راهنمای صوتی ان پولی است و سی پی یو ان مقداری ضعیف تر یعنی 800MHz است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
HTC Desire Z • Motorola MILESTONE


اگر شما به تغییر سیستم عامل علاقه مند هستید نوکیا E7 گزینه ی خوبی است نمایشگر 4 اینچی با استفاده از تکنولوژی جدید ClearBlack و نمایشگر Gorilla،موقعیت یابی جهانی رایگان بهمراه فضای ذخیره سازی داخلی واقعی 16گیگابایت و پورت HDMI
در کمپ ویندوز فون7 هم HTC 7 Pro وضعیت خوبی دارد.ویندوز فون7 ویرایشگر فایل های افیس عالی و پشتبانی SNS دارد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Nokia E7 • HTC 7 Pro • LG C900 Optimus 7Q • BlackBerry Torch 9800


E7 و 7PRO هنوز به بازار نیامده اند اما LG C900 Optimus 7Q در فروشگاه ها موجود هستند.
و البته هیچ وقت جای بلک بری را نمیتوان در میان گوشی های تجاری پرکرد. BlackBerry Torch 9800 بهمراه کیبورد کامل QWERTY و نمایشگر لمسی و سرویس trademark BlackBerry از ان یک برنده میسازد.

همه ی این گزینه ها خوب هستند ولی مایلستون2 گوشی است که از خرید ان پشیمان نمیشوید.با بدنه ی مستحکم و نرم افزارهای عالی تمام کارهایی که شما انتظار دارید را بهتر از هرگوشی دیگری انجام میدهد.
.

fire159
02-03-2011, 16:19
بررسی تخصصی کلیک 2 و آتریکس در پی سی ورلد


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

fire159
26-03-2011, 12:34
Motorola Xoom [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] موتورولا زوم از اولین تبلت های اندرویدی بود که در CES امسال سر و صدای بسیاری به پا کرد. مشخصات فنی موتورولا زوم آنقدر خوب هستند که هر کسی را به خریدنش ترغیب کند ولی قیمت گران آن و کمبود برنامه های مخصوص تبلت اندروید می تواند هر کسی را از خریدنش منصرف کند. ولی به هر حال از آمدن رقیبی جدی برای آیپد به بازار خوشحالیم. زوم به راحتی بهترین رقیب آیپد است. صفحه ی 10 اینچی . دوربین های عقب و جلو . پورت HDMI . پردازنده ی دو هسته ای . اندروید 3.0 از بهترین قابلیت های این تبلت است. قیمت این تبلت برای ورژن وای فای 600 دلار است که با توجه به ظرفیت 32 گیگابایتی هم قیمت آیپد است. آیا با این همه قابلیت و اندروید جدید. زوم بهتر از آیپد است؟

نقاط قوت : سیستم عامل اندروید جدید مخصوص تبلت . سخت افزار قوی . قابلیت های بیشتر از آیپد
نقاط ضعف : قیمت بالا . وزن زیاد و بیشتر از آیپد . کارکرد اندروید کمی سخت تر از iOS است . هنوز از فلش پشتیبانی نمی کند

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

با صفحه ی ده اینچی شاید زوم بزرگتر از آیپد به نظر برسد ولی گوشه های کوچکتر باعث کوچکتر شدن آن شده. رزولوشن صفحه 1280 در 800 با نسبت WXGA است. با توجه به صفحه طراحی زوم کشیده تر است و افقی گرفتن آن راحتتر است. البته با چرخش حالت صفحه به صورت خودکار تنظیم می شود. فضای دور صفحه در زوم 0.5 اینچ است در مقابل 0.75 اینچ در آیپد که جای دست را کمتر کرده. وزن زوم کمی بیشتر از آیپد به نظر می رسد که کمی از راحتی اش کم کرده. کیبورد مجازی زوم بسیار عالی است کلید ها با فاصله از هم قرار گرفته اند و تایپ کردن را کار بسیار ساده ای کرده. در زیر بدنه ی زوم پورت های Micro-USB و Micro-HDMI به همراه سوکت آداپتور برق و سوراخ میکروفون قرار دارند. پورت HDMI زوم کمی گمراه کننده است چون برای خروجی ویدئو حتما باید داک HD speaker را به قیمت 129 دلار بخرید. وقتی این پایه را بخرید انروید کامل را می توانید روی تلویزیون ببینید. برنامه هایی مثل YouTube و Maps روی تلویزیون بسیار جالب هستند. در بالای زوم پورت های هدفون و microSD قرار دارند. پورت microSD تا 32 گیگابایت مموری را پشتیبانی می کند. در آخر هم پشت تبلت زوم دوربین 5 مگاپیکسلی با دو فلش و اسپیکرها و دکمه ی Sleep قرار دارند. تبلت به شکلی طراحی شده که آن را افقی در دست بگیرید. کیفیت دوربین شبیه کیفیتی است که در گوشی های هوشمند قوی دیده اید. کیفیت فیلمبرداری هم خوب است و تا رزولوشن 720p فیلم می گیرد. البته به دست گرفتن زوم به عنوان دوربین واقعا نامناسب است مخصوصا اگر در فضای عمومی بیرون این کار را بکنید. دوربین جلو 2 مگاپیکسلی است و برای ویدئو چت بسیار مناسب است. مخصوصا به همراه برنامه گوگل تاک همراه اندروید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

درون موتورولا زوم پر از چیز های جدید است. پردازنده ی دو هسته ای با یک گیگابایت رم و سرعت 1 GHz وقتی با زوم کارکنید این قدرت را متوجه می شوید برنامه ها واقعا سریع اجرا می شوند و حتی اجرای چندین برنامه با هم سرعت را کم نمی کند. همچنین قابلیت های بلوتوث 2.1 برای انتقال صدا و وسایل اضافه مثل کیبورد . وای فای 802.11n . سنسور روشنایی . شتاب سنج . جایروسکوپ و فشارسنج (اگرچه هنوز هیچ برنامه ای از آن استفاده نمی کند).

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تا به حال تمامی تبلت های اندرویدی خیلی شبیه گوشی موبایل بودند فقط صفحه ی بزرگتری داشتند. گوگل و تمامی برنامه ساز های اندروید برنامه ها را برای صفحه های کوچک می ساختند ولی الان با ورژن جدید اندروید یعنی Honeycomb گوگل علاقه اش را به تبلت ها نشان داده. البته هنوز مشکل برنامه های مخصوص تبلت های اندروید پابرجاست. مشکلی دیگر سختی کارکردن با اندروید است. حتی کسانی که سالها از اندروید استفاده می کنند برای عادت کردن به اندروید جدید زمان نیاز دارند. چیز هایی که دیگر وجود ندارند مثل چهار کلید اصلی زیر صفحه و چیز های جدید مثل نشانگر های جدید در پایین . منوهای جدید در بالا از دلایل این مشکل هستند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اولین تفاوت اندروید 3.0 با iOS اپل مقدار اطلا عات نشان داده شده در صفحه ی اصلی است که در اندروید بسیار بیشتر است. ویجت ها برای ایمیل . توییتر . فیس بو ک . یو تیو ب . و بسیاری دیگر صفحه ی اصلی را پر کرده. گفته شده پیچیدگی اندروید شمشیری دو لبه است از طرفی سیستم عامل های موبایل را به دسکتاپ شبیه تر می کند و از طرفی سادگی سیستم عامل اپل را ندارد.

باتری زوم برای پخش ویدئو حدود 10 ساعت است مثل آیپد . البته هنوز زوم از فایل های فلش پیشتیبانی نمی کند قابلیتی که به مصرف بالای باتری معروف است. موتورولا قول داده که آپدیت فلش تا چند هفته ی دیگر آماده می شود با پردازنده ی زوم سازگار است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

زوم بسیاری از قابلیت هایی را دارد که آیپد ندارد ولی هنوز قابلیت هایی هستند که موتورولا و گوگل ندارند. مثل برنامه های مخصوص تبلت. در آیپد شما فقط باید برنامه های را دانلود کنید و به قول اپل برای هر کاری برنامه ای وجود دارد. حدود 60000 برنامه مخصوص تبلت در فروشگاه برنامه ی اپل وجود دارند. کمبود بعدی نبود آیتیونز است برنامه ای که چه بخواهید چه نخواهید بزرگترین برنامه ی فروش موسیقی و فیلم آنلاین است. با صفحه ی با کیفیت زوم جای چنین فیلم هایی کم است. مشکل دیگر این است که هنوز پردازنده ی قوی زوم کاربردی ندارد. انجام دادن کار های روزانه با آیپد تقریبا در همان سرعت انجام می شود.

fire159
28-05-2011, 11:17
دروید ایکس 2

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



تبلت زووم :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

P I R A N H A
30-05-2011, 21:38
دروید ایکس 2

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

fire159
07-06-2011, 11:50
بررسی تخصصی باز هم دروید ایکس 2

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدDroid X2 review



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

fire159
14-06-2011, 11:54
droid x2

نمونه عکاسی دوربین 8 مگاپیکسلی دروید ایکس 2


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ][/URL]





برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

fire159
22-06-2011, 10:10
Motorola XPRT Review


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

fire159
28-06-2011, 12:14
بررسی مختصر موتورولا فوتون

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

fire159
30-07-2011, 12:41
بررسی تخصصی گوشی استثنایی فوتون


Motorola may well have Sprint's best 4G phone yet

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]





برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

fire159
04-08-2011, 08:14
بررسی xprt در اندروید سنترال

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ][


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ][[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ][

Images open in a new window
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ][[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

fire159
23-08-2011, 11:32

fire159
09-10-2011, 10:34
یک بررسی کوچیک از گوشی زیبای ex119

Motorola EX119 – Quick Review



Verdict:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]





برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

fire159
23-10-2011, 10:47
یک بررسی دیگه از گوشی زیبا و قوی فوتون که البته در اینجا به نام موتورولا الکتریفای شناخته میشه و برای اپراتور us cellular هست .

Motorola Electrify review

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

fire159
31-01-2012, 11:39
مقایسه اکسپریا اس با موتورولا دروید ریزر



هر دو کمپانی موتورولا و سونی اریکسون که حالا به سونی تغییر نام داده است از تولید کنندگان برجسته و بزرگ سازنده تلفن همراه به حساب می آیند . رقابت بین این ۲ کمپانی با عرضه ۲ مدل جدید که چند وقت پیش وارد بازار شده اند بیشتر نیز شده است . این در حالی است که سامسونگ و اپل با یکدیگر مشغول شکایت بازی هستند و نوکیا هم به نظر میرسد فعلا خود را کمی از جنگ های رقابتی که همیشه بین شرکت ها وجود دارد کنار کشیده است .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دو مدل اسمارت فون Xperia Arc S و موتورولا دروید ریزر هر ۲ موفق شده اند تا با عملکرد و قابلیت بالایی که دارند ، برای خود نام و اعتباری به وجود بیاورند و حالا طرفداران خاص خود را دارند. به همین منظور تصمیم گرفته شد تا بررسی و مقایسه ای بین این ۲ تلفن هوشمند انجام شود تا با نگاهی دقیق تر قابلیت های آنها در مقایسه با یکدیگر روشن شود.
ارگونومی
بدون هیچ شکلی در شکل و ابعاد ظاهری ، در طراحی دروید ریز از کلاس بالاتری استفاده شده است . با مشخصات ۱۳۰.۷ * ۶۸.۹ * ۷.۱ میلیمتر ضخامت در برابر اکسپریا ارک اس با ۱۲۵ * ۶۳ * ۸.۷ میلیمتر ضخامت , اما ارک اس تنها ۱۱۷ گرم وزن دارد در حالی که وزن موتورولا ریز چیزی در حدود ۱۲۷ گرم میباشد.
سیستم عامل
هر دو اسمارت فون از پلتفروم اندروید بهره میبرند با این تفاوت که نسخه اندروید Gingerbread موتورولا ریزر ۲.۳.۵ میباشد و اندروید Xperia Arc S نسخه ۲.۳.۴ است. البته موتورولا دروید ریز آپدیت به اندروید ۴ را دریافت خواهد کرد که نسخه اول آن نیز چند روز پیش منتشر شد و خبر مربوط به آن و آموزش آپدیت در سایت قرار گرفت.
پردازنده و رم
پردازنده اسمارت فون موتورولا دروید ریزر ۲ هسته ای ۱.۲ گیگاهزتر Cortex-A9 میباشد و در طرف مقابل سونی اریکسون اکسپریا ارک اس از یک پردازنده ۱.۴ گیگا هرتز Scorpion قدرت میگیرد. در بخش رم نیز ۱ گیگابایت رم برای موتورولا ریزر در برابر ۵۱۲ مگابایت برای ارک اس پیروزی را به نام موتورولا ثبت می کند.
حافظه داخلی
در بخش مموری ریزر یک برنده واقعی میباشد با ۱۶ گیگابایت حافظی داخلی که میتواند از یک مموری خارجی میکرو SD تا ۳۲ گیگابایت نیز پشتیبانی کند. اما اکسپریا اس یک حافظه داخلی ۱ گیگابایت دارد که عملا فقط ۳۲۰ مگابایت فضا در اختیار کاربر قرار میدهد ، اما مانند ریزر از مموری خارجی تا ۳۲ گیگابایت میکرو SD پشتیبانی میکند ضمن اینکه اسمارت فون سونی اریکسون با یک مموری ۸ گیگابایت عرضه میشود.
دوربین
به گزارش پی سی وار هر دو تلفن هوشمند موتورولا و سونی اریکسون با دوربین هایی ۸ مگاپیکسلی با کیفیت بالا و فلش LED عرضه میشوند. کیفیت عکس ها بسیار عالی میباشد و مهم نیست در چه مقدار نوری شما عکس برداری کرده باشید. اما عملکرد دروید ریزر در بخش فیلم برداری بسیار بهتر از ارک اس میباشد چراکه قدرت فیلم برداری ریزر ۱۰۸۰p@30fps است ، در حالی که ارک اس با کیفیت ۷۲۰p فیلم برداری میکند.
فراموش نکنیم که دروید ریزر دوربین دوم و ۲ مگاپیکسل با کیفیت ۷۲۰ پیکسل دارد که ارک اس از داشتن آن محروم میباشد.
اتصال
هر ۲ اسمارت فون قابلیت های مشابهی مثل WLAN , 3G, Bluetooth و … دارند . تنها تفاوت موتورولا ریزر و ارک ، پشتیبانی ریز از هر دو باند GSM و CDMA که این امکان را به شما میدهد که عملا از این گوشی در هر زمان و هر مکانی و بدون در نظر گرفتن اینکه مشترک GSM یا CDMA هستید استفاده کنید. ضمن اینکه این قابلیت را دارد که بین دو آنتن به صورت هوشمندانه و به نحوی سویچ کند که عملکرد بهتری و کیفیت تماس بالاتری را به کاربر بدهد. هر ۲ گوشی از WIFI 802.11 b/g/n نیز بهره میبرند.
باطری
باطری که در موتورولا دروید ریزر استفاده شده است Li-Ion 1780 میلی آمپر است و باطری ارک اس Li-Po 1500 میلی آمپر. به گزارش پی سی وار اکسپریا ارک در مدت زمان آماده باش یا stand-by بهتر از دروید ریزر میباشد در حالی که در بخش مکالمه موتورولا ریزر عملکرد بهتری دارد ، ضمن اینکه فراموش نکنیم که اکسپریا ارک اس به تازگی از طرف وبسایت CNET بعنوان بهترین اسمارت فون از جهت باتری ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) شناخته شد البته در لیست اعلام شد ، موتورولا ریزر رتبه دوم را دارد .
مقایسه ارک اس با دروید ریزر را در قالب اعداد و ارقام در زیر آورده شده است :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] موتورولا ریزر در برابر اکسپریا ارک اس







منبع : [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

fire159
02-02-2012, 13:27
قهرمان جدید موتورولا رو ملاقات کنید . تست باطری



Motorola Droid RAZR MAXX battery trial is over, meet our new champion [TEST]



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 668x460.[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 668x460.[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 668x460.[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 2Fmotorola-droid-razr-maxx-battery-trial-is-over-meet-our-new-champion-test%2F)

fire159
24-03-2012, 20:30
مقایسه زوم 2 و آیپد 3




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

fire159
30-04-2012, 11:21
چندتا بررسی از تبلتهای سری droid xyboard گه شباهت زیادی به زووم 2 دارن . و از بهترین تبلتهای بازار هستن فعلا /


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

roid Market entirely.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

fire159
24-05-2012, 19:58
بررسی موتواکت . ساعت مچی هوشمند و چند کاره موتورولا . gps - mp3 player - ورزشی . و ....


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

fire159
01-06-2012, 18:06
بررسی تخصصی آتریکس 2

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]