مشاهده نسخه کامل
: پرسش خیلی خیلی تراژیدیکی! نام اصلی نیسان زامیاد یا نیسان سایپا چیست؟!
کاربر_P30W
25-12-2010, 19:22
درود بر دوستان
بعد از گذشت یک هفته از جست و جوی من در اینترنت؛هنوز هم نتونستم اسم و تاریخچه اصلی نیسان زامیاد/سایپا (24) رو پیدا کنم،آیا شما می دونید؟سپاس گذار میشوم اگه به من کمک کنید....
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
?????؟
total_overdose
25-12-2010, 19:33
سلام
والا اون خیلی قدیمیاش اسمش نیسان جونیور (junior) بود که موتورشم تا جایی که میدونم 2000 سی سی بود اما این جدیدتراش که تو ایران هست موتورشون موتور z24 هست که 2400 سی سی حجم داره!
کاربر_P30W
25-12-2010, 19:42
پیدا کردمش!!!! دست سایت car-cat.com/firm-739.html درد نکنه!
نام اصلی نسیان سایپا یا زامیاد که در سال 1362 سایپا آنرا با نام نیسان سایپا مونتاژ کرد؛Nissan Junior هست! که من تا الان به اشتباه فکر میکردم Nissan Journey نامِشِه! اطلاعات بیشتر در سایت گفته شده موجود هست!
---------- Post added at 07:42 PM ---------- Previous post was at 07:39 PM ----------
سلام
والا اون خیلی قدیمیاش اسمش نیسان جونیور (junior) بود که موتورشم تا جایی که میدونم 2000 سی سی بود اما این جدیدتراش که تو ایران هست موتورشون موتور z24 هست که 2400 سی سی حجم داره!
آره دستت درد نکنه گفتی! من خودم همین چند لحظه پیش متوجه شدم! اما در مورد موتورش نمیدونستم!
خیلی ممنونم:20:
کاربر_P30W
25-12-2010, 19:48
تاریخچه ورود و منتاژ وانت جونیور در ایران:
1970- Assembly of Nissan Junior Pick-up with 2000 engine and 3800 Kg capacity (G.V.W.) under license of Nissan Japan was started in Zamyad.
1984- Assembly of Nissan Pickup 2000 were transferred to Saipa.
1985- Nissan agreement concerning the power train project were including machining and assembling of engine axles and transmissions of new Z-24 engines of 2400cc series were started in Zamyad and new modes of Nissan Junior pick up 140 and 160 models with Z-24 engines were started in Saipa and the said engines were assembled in Zamyad.
1987- Formal assembly and installation facilities of Z-24 engines of Nissan were started in Zamyad for the production
of 140models of Z24 engines assembly lines for the Nissan Patrols 4×4 at Pars Khodro Company. At the same time assembly lines of 6 cylinder engines of 160 model Nissan Patrol (P-40 model engine) for the Pars Khodro Company were Started at Zamyad .
1989- Machining lines of camshaft, exhaust manifold and intake manifolds were started Zamyad for the Nissan Patrol 160 models.
1990- Machining and assembling of Paykan Transmissions for the Iran Khodro Company were started at Zamyad.
1993- Machining and Assembly lines of Nissan Patrols and also Paykan transmission lines were separated from Zamyad in the name of Megamotors as a separate company.
1998- The assembly lines of Nissan Z24 pick ups were transferred again from Saipa to Zamyad. Through successful localization plans, Zamyad could manufacture parts and components through Sazegostar company of Saipa and no longer affiliated with Nissan. Therefore after transferring the assembly line from the Saipa, within a five years strategic planning, localizations were achieved following the previous programs up to 100% completely.
2002- Manufacturing of pick-up and sales as a one hundred percent homegrown vehicle with a new name of Z24 (N) pick up were started in Zamyad separately . Also , all after sales services and grants of distributors and dealerships were legally transferred to Zamyad independent from Saipa.
2003- Common platform of Zamyad Z24 (F) type pick up with the same chassis power train an different cab was introduced through the R&D department and, successfully, were started as a formal assembly line in 2004.
2004- Common platform of Zamyad 24(N) type pick-ups in terms of bi-fuel which means gasoline and C.N.G. were started as a formal line in Zamyad.
2005- Common platform of Zamyad pick up with alc which means air condition were started in Zamyad with the model Z24(N).
2006-Common platform of Zamyad chassis with Zamyad Z24 (N) injection type were started , the new production is a replacement for former carburator type and Zamyad could successfully upgrade the pollution standards of the said vehicle up to Euro II standards with fifteen percent more power and speeds of the pickup as more popular in the local and export markets.
by ENG. Hosein Abed
اولین مدل های نیسان جونیور (B40) :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
آخرین مدلها (که نیسان در سال 1983 خط تولیدش را بست) :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
heinrich_himmler
25-12-2010, 20:54
این همون مدل جونیور سابقه که در اپتدا در زامیاد و سپس برای مدتی در سایپا و مجددا دوباره در زامیاد تولید میشه.
جونیور طی تمام این مدت طولانی که از 4 کارخانه به همدیگه نقل مکان کرده و دو نظام متفاوت حکومتی رو در ایران دیده هرگز رنگ تغییر چهره به دیده خودش ندیده و شدیدا هم اصالت خودش رو حفظ کرده اما در بخش موتور و گیربکس اپتدا موتور معروف جونیور 2000 با مدل کاربراتوری Z24 که یک موتور 2400cc بود تعویض شد. پس از مدتی و در اوایل سال 85 همین مدل Z24 به تکنولوژی انژکتور مجهز و پس از اون در سال 1387 اولین مدلهای دوگانه سوز این خودرو با واحد پردازنده الکترونیکی بوش وارد بازار شد. در سال 1389 هم این خودروی محبوب در ایران اساسا تغییر ماهیت داد و مجهز به یک موتور دیزل که ساخت کشور دوست و برادر چین بود شد که از کیفیت بسیـــــــــــــــــــار جالبی هم برخورداره! :27:
کاربر_P30W
25-12-2010, 22:24
سپاس گذارم از اطلاعات جالب شما.
من اگه یه نیسان جونیور بگیرم؛نخست ABS equipped و سپس Tune,Optionش میکنم البته من همون موتور Z24 کاربراتوری رو بیشتر از بقیه مدلها بنابه دلایل فنی میپذیرم.
بدرود دوستان.
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.