مشاهده نسخه کامل
: PhysX مشکلی بزرگ برای کسانی که از كارتهای ATI استفاده میكنند!
physx که می دونم همتون اونو شنیدین و می دونیم که حالتون ازش بهم می خوره چون افت فریم زیادی به بازی میده اما یکی از بزرگ ترین فرق های xbox 360 ps3 اینه که physx ندارن !!
مثلا مافیا 2 بازی بود که فیزیک توش خوب به کار رفته اما افت فریم زیاد اون از نقاط ضعفش بود یا metro 2033 که physx خوبی داشت و افت فریم قابل تحملتری نسبت به مافیا 2 داشت.
خوب بهتره که تاثیر on/off شدن physx توی بازی مافیا 2 ببینیم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این تفاوت ها به ترتیب اینجوری :
اولی physx = off
دومی physx=medium
سومی physx=high
اما تو عکس خیلی معلوم معلوم نیست و بهتره video ببینید تا معلوم شه.
تکنولوژی physx ماله nvidia است که البته ati هم یجورایی داره که خوب physx یک سری دستور العمل برنامه نویسی و اینکه ati اونو قرار نمیده در داخل کارت گرافیکش اینه که میگه لازم نیست.خود engine که بازی تولید می کنه باید اونو بزنه نمی خواد حتما یک چیز جدا باشه.در واقع میشه گفت ati غرور داره نمی خواد کم بیاره.
اما یک بنچ مارک بهتون نشون میدم تا ببینید فرق physx در کارت ati با nvidia چیه :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
همانطور که میبینید تو همه ی این بنچ مارک ها physx=off هست و ati 5970 همچنان میدرخشد و 5870 هم رقابت تقریبا پای پای با gtx480 داره.اما داستان ازین جا شروع میشه که ما physx=on میکنیم:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بله با نهایت تاسف 5970 به خاک خون کشیده میشه و در واقع همی کارت های ati شوت میشن بیرون !!!وهیچ فرقی بین 5850 5870 5970 نیست . اما چرا ؟
تکنولوژی physx فقط یک سری دستورات محاسباتی سیمولیت شده هست.یعنی محاسبات فیزیکی به عنوان مثال
مثلا وقتی تو بازی تیر میزنی و به دیوار می خوره یک مدل شبیه سازی شده شکل میگره که فلان شی با این سرعت به فلان شی که سختیش اینقدره می خوره حالا چه اتفاقی می افته برای اون شی که بهش تیر می خوره.مثلا جواب میشه تکه ای به شکل هرم با حجم 3 cm مکعب ازش کنده میشه.بعد دوباره این مدل شبیه سازی میشه و تبدیل محیط بازی میشه و شما میبینیش!!
اما در کارت های nvidia همگی این کارها رو خود کارت گرافیک به تنهایی انجام میده البته میشه تنظیمات رو عوض کرد و به عهده cpu گذاشت که نتیجه خیلی بد میشه( میگم چرا در ادامه)
در ati فقط سیمولیت کردن (شبیه سازی) توسط کارت گرافیک انجام میشه و محاسباتش بر عهده cpu هست.
خوب همتون میگید cpu که خفن تره چزا ضعیف تر میشه ؟؟؟
ببینید سرعت که توی cpu هست با سرعتی که بیرون cpu هست یعنی سرعتی که با دیگر اجزای مادربرد در ارتباط کمتره!!
سرعت توی cpu که با mhz نشون میدن اما سرعت cpu با بقیه اجزا رو با FSB که البته واحد اون هم mhz هست نشون میدن به عنوان مثال :
amd phenom ii 965 3,5ghz fsb=2000mhz
البته fsb در amd سریعتر از intel چون amd از HT(hyper transport link)
استفاده میکنه اما بهر حال سرعت توی cpu از بیرونش بیشتره.
این یک دلیل که البته خیلی هم پررنگ نیست چون تاثیر اینقدر فا حشی نداره.پس دلیل این اختلاف فاحش چیه؟
دلیلیش اینه که کدهایی که برای physx مورد استفاده قرار میگیره فقط از یک هسته cpu استفاده می کنه و همزمان انجام نمیشه یعنی اگه cpu شما ده هسته ای هم باشه با یک cpu یک هسته ای در انجام این محاسبات فرقی ندارن!!البته اگه قدرت هسته ها برابر باشه!
مثلا phenom ii x2=phenom ii x4 =phenom ii x6
که صد البته اینکار nvidia از قصد کرده واسه همینم هست که تا الان یجورایی استقبال نشده ازش.والا اگه کد ها یک جوری بودن که می تونستن از چندهسته استفاده کنن اونوقت با یک cpu 4هسته ای محا سبات تقریبا 4 برابر سریعتر میشد و این افت فریم نمی دیدیم.
سلام و تشکر از تاپیک ...
ببینید از اول شروع کنیم : چند تا بازی از Physics استفاده میکنن ؟Mafia II . Metro 2033.Batman Arkham Asylum .غیر از اینا بازی دیگری نیست که از فیزیکس به طور حرفه ای استفاده کرده باشه.
خب به نظر شما 3 تا بازی ملاک انتخاب کردن یه کارت گرافیکه ؟
قسمت بعدی حرف من اینه که اصلا میگیریم Physics بازی رو زیبا تر میکنه و کارت های Nvidia توی این زمینه غول. طبق بنچمارک های خود شما:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حتی GTX 480 هم فریم ریت قابل قبولی نمیده ... مسلما کسی که این همه پول 480 میده میخواد روی Highest Settings بازی کنه و از Nvidia Physics نهایت لذت رو ببره اما با Average 39 فریم در ثانیه ؟؟؟
به نظرم Physics خوبه اما بودن یا نبودنش اهمیتی نداره همون طور که حتی اگه یکی از کارت های قدرتمند Nvidia مثل GTX 470 رو هم داشته باشید نمیتونید با فیزیک ON بازی کنید ...
موفق باشید.
بله درسته ولی فراموش نکنیم که physx دست پرورده ی خوده nvidia هستش و میخواد ati یه جورایی از چشم بیوفته:31:
توجه کنید:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
:31::31:
بله درسته ولی فراموش نکنیم که physx دست پرورده ی خوده nvidia هستش و میخواد ati یه جورایی از چشم بیوفته
درسته برای Nvidia هست ولی چندان برای کارت های خود Nvidia هم نتایجش جالب نیست ...
.:PAR3A:.
23-12-2010, 10:05
البته کسایی که ATI دارن میتونن PhisX Card رو به صورت جدا نصب کنن...
ولی خوب بازم انویدیا از هر لحاظ تو ضمینه های گرافیکی طرفدارای بیشتری داره...
البته فیزیک بازی خیلی مهمه
اقلا برای من
البته کسایی که ATI دارن میتونن PhisX Card رو به صورت جدا نصب کنن...
نمیدونم الآن با این درایور ها بشه یا نه ... ولی با این کار دیگه ATI هم مشکلی نداره :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
البته فیزیک بازی خیلی مهمه
اقلا برای من
وقتی فریم ریت قابل قبول نباشه ؟؟؟
وقتی فریم ریت قابل قبول نباشه ؟؟؟
چه قابل قبول باشه چه نباشه ، مهمه
ما به همین خاطر از خیر physx میگذریم چون کارتگرافیکمون افت پیدا میکنه وگرنه شما خودتم یکی از طرفدارای شدید این تکنولوژی میشدی
البته اگه از افکت هاش تو بازی مافیا2 cloth رو حذف کنیم دیگه افت فریم نخواهد داشت
چه قابل قبول باشه چه نباشه ، مهمه
ما به همین خاطر از خیر physx میگذریم چون کارتگرافیکمون افت پیدا میکنه وگرنه شما خودتم یکی از طرفدارای شدید این تکنولوژی میشدی
البته اگه از افکت هاش تو بازی مافیا2 cloth رو حذف کنیم دیگه افت فریم نخواهد داشت
خب وقتی قوی ترین کارت سری 400 نمیتونه قابل قبول فریم بده ؟؟؟ بله درسته اگه میشد بدون افت فریم بازی کرد ... ولی این برای خود انویدیاست و کارت های خود انویدیا هم از پسش بر نیومدن ...
فیزیک بود و نبودش تو بازی اونقدر تاثیر نداره
اگر هم نباشه چیزی رو از دست نمیدید
بعدش بیاین 280 تومن بدید gtx4601gig بگیرید برای دیدن تکه تکه شدن یا منفجر شدن ماشین:31:
خوب پولتونو زیادتر میکنید میرید 6870 میگیرید
متاسفانه این تیپ تاپیک ها (بطور کاملا ناخواسته) شکل گمراه کننده ای برای کاربرها دارن. یک سری عکس نشون داده میشه که تفاوت Physx=Off و Physx=On رو نشون میدن، و بعد چند بنچمارک که نشون بده چقدر انویویا ها بهتر عمل می کنن!
اولین چیزی که اون عکس ها در ذهن خواننده القا می کنند اینه که این افکت ها رو ببینید، PhysX اینها رو به شما میده! و وقتی اینها رو داشته باشید دیگه محصولات ATI آش و لاش میشن! که خب این صحیح نیست.
PhysX (هرچقدر هم خوب، هر چقدر هم مهم) تنها راه رسیدن به این افکت ها نیست (شاید یکی از بهترین راه ها باشه) ، و PhysX هم تنها راه پردازش فیزیک نیست (اکثرا این دو تا رو با هم قاطی می کنن!) ... الان دیگه توی خیلی از بازیها پردازش فیزیک داریم، ولی از PhysX استفاده نشده ... بازیهایی مثل Dirt 2 که فیزیکش بطور اختصاصی تحت DirectCompute نوشته شده (و محاسبات هم توسط GPU انجام میشه) یا در Cry Engine 3 که قراره به همین شکل موتور فیزیک اختصاصی خودش رو داشته باشه و خیلی بازی دیگه.
اون بنچمارک های پست اول هم "کم اعتبار" هستن، چون در اونها داریم یک سری محاسبات که برای پردازش توسط GPU تهیه شدن رو می اندازیم سمت CPU ، و بعد نهایتا چون بار CPU زیاد شده و نمی تونه پردازش کنه باعث پایین اومدن فریم میشه، و بعد در اینجا نهایتا کارت گرافیک ها رو مقایسه می کنیم... اگه اون شخصی که تست ها رو می گرفت کمی دقت می کرد و لود GPU رو توی اون تست ها هم اندازه می گرفت (یا منتشر می کرد!) ، میدیدیم لود GPU محصولات ATI اونجا خیلی پایین بود، چون عامل محدود کننده کارایی CPU بوده نه GPU . برای همینه که به قول دوستمون بین 5970 و 5870 و 5850 و 5770 و 4890 فرقی نیست، چون این CPU ـه که گلوگاه پردازشی سیستم شده.
من نمی گم PhysX مهم نیست، ولی از هر چیزی نمیشه هر نتیجه ای گرفت.
masoodregister
23-12-2010, 21:32
بدون انویدیا و با BFG Ageia PhysX Accelerator Card هم میشه دوستان برام از خارج کشور آوردن کنار 5970 گذاشتم الان دارم کیف می کنم.
بدون انویدیا و با BFG Ageia PhysX Accelerator Card هم میشه دوستان برام از خارج کشور آوردن کنار 5970 گذاشتم الان دارم کیف می کنم.
به چه قیمتی؟ داخل کشور هم پیدا میشه؟
متاسفانه این تیپ تاپیک ها (بطور کاملا ناخواسته) شکل گمراه کننده ای برای کاربرها دارن. یک سری عکس نشون داده میشه که تفاوت Physx=Off و Physx=On رو نشون میدن، و بعد چند بنچمارک که نشون بده چقدر انویویا ها بهتر عمل می کنن!
اولین چیزی که اون عکس ها در ذهن خواننده القا می کنند اینه که این افکت ها رو ببینید، PhysX اینها رو به شما میده! و وقتی اینها رو داشته باشید دیگه محصولات ATI آش و لاش میشن! که خب این صحیح نیست.
PhysX (هرچقدر هم خوب، هر چقدر هم مهم) تنها راه رسیدن به این افکت ها نیست (شاید یکی از بهترین راه ها باشه) ، و PhysX هم تنها راه پردازش فیزیک نیست (اکثرا این دو تا رو با هم قاطی می کنن!) ... الان دیگه توی خیلی از بازیها پردازش فیزیک داریم، ولی از PhysX استفاده نشده ... بازیهایی مثل Dirt 2 که فیزیکش بطور اختصاصی تحت DirectCompute نوشته شده (و محاسبات هم توسط GPU انجام میشه) یا در Cry Engine 3 که قراره به همین شکل موتور فیزیک اختصاصی خودش رو داشته باشه و خیلی بازی دیگه.
اون بنچمارک های پست اول هم "کم اعتبار" هستن، چون در اونها داریم یک سری محاسبات که برای پردازش توسط GPU تهیه شدن رو می اندازیم سمت CPU ، و بعد نهایتا چون بار CPU زیاد شده و نمی تونه پردازش کنه باعث پایین اومدن فریم میشه، و بعد در اینجا نهایتا کارت گرافیک ها رو مقایسه می کنیم... اگه اون شخصی که تست ها رو می گرفت کمی دقت می کرد و لود GPU رو توی اون تست ها هم اندازه می گرفت (یا منتشر می کرد!) ، میدیدیم لود GPU محصولات ATI اونجا خیلی پایین بود، چون عامل محدود کننده کارایی CPU بوده نه GPU . برای همینه که به قول دوستمون بین 5970 و 5870 و 5850 و 5770 و 4890 فرقی نیست، چون این CPU ـه که گلوگاه پردازشی سیستم شده.
من نمی گم PhysX مهم نیست، ولی از هر چیزی نمیشه هر نتیجه ای گرفت.
عزیز دل physx تکنولوژی بسیار خوبی هستش کسی مخالفش نیست.اگه شما دقت کنی بنده هم گفتم که physx در دل بازیها قرار داره تو بعضیاشون.مثل همین COD یا battelfiled.اینا ماله سایته techspot هستش و این نوشته مهندس سخت افزار که 10 ساله این کارش.دستورات physx توی انجین کرایتک هنوز هست و اونارو هم انویدیا نوشته اما شکله دیگه داره که خوب روی همه کارتها ران میشه و لبته باز روی geforce بهتره.اینکه load کارتهای ati کمتره.اینکه واضحه چون همچین پتانسیلی ندارن برای این محاسبات.عامله محدود کننده cpu بوده.ربطی به بار cpu نداره.cpu در اکثر بازیها از کل قدرتش استفاده نمیشه و شما چه 100 هسته cpu بزنی چه 2 هسته توی فیزیکس کم میاره.چون فیزیکس multi task نیست برای cpu و توسط یک هسته اون انجام نه به طور پارالل.
متاسفانه شما فقط عکسارو دیدی به جای اینکه نوشته هارو بخونی.
عزیز دل physx تکنولوژی بسیار خوبی هستش کسی مخالفش نیست.اگه شما دقت کنی بنده هم گفتم که physx در دل بازیها قرار داره تو بعضیاشون.مثل همین COD یا battelfiled.اینا ماله سایته techspot هستش و این نوشته مهندس سخت افزار که 10 ساله این کارش.دستورات physx توی انجین کرایتک هنوز هست و اونارو هم انویدیا نوشته اما شکله دیگه داره که خوب روی همه کارتها ران میشه و لبته باز روی geforce بهتره.
دوست عزیز اگه شما دقت کنید صحبت من مخاطب خاصی نداشت، و یک صحبت کلی بود! :46:
اما شما الان ادعا کردید بازیهایی مثل Call of Duty یا Battlefield هم از PhysX استفاده می کنند، که خوشحال میشم منبع این فرمایشاتتون رو ارائه کنید.
همینطور ادعای شما در مورد وجود دستورات PhysX در Cry Engine و نوشته شدنشون توسط انویدیا و شکل دیگه اشون طوری که روی همه کارت ها ران بشه (اینها صحبت های خودتونه، حرف من نیست) ، خوشحال میشم منبعشون رو ارائه کنید تا ما هم استفاده کنیم.
اینها رو مهندس سخت افزار Techspot گفته بود؟
اینکه load کارتهای ati کمتره.اینکه واضحه چون همچین پتانسیلی ندارن برای این محاسبات.عامله محدود کننده cpu بوده.ربطی به بار cpu نداره.cpu در اکثر بازیها از کل قدرتش استفاده نمیشه و شما چه 100 هسته cpu بزنی چه 2 هسته توی فیزیکس کم میاره.چون فیزیکس multi task نیست برای cpu و توسط یک هسته اون انجام نه به طور پارالل.
دوست عزیز توضیحات شما تا حدی صحیحه ولی خب نه دقیق صحبت می کنید و نه علمی... من دقیق تر و علمی ترش رو در پست قبلی گفتم که احتمالا متوجه نشدید.
این قسمت پست من رو دوباره بخونید:
اون بنچمارک های پست اول هم "کم اعتبار" هستن، چون در اونها داریم یک سری محاسبات که برای پردازش توسط GPU تهیه شدن رو می اندازیم سمت CPU ، و بعد نهایتا چون بار CPU زیاد شده و نمی تونه پردازش کنه باعث پایین اومدن فریم میشه، و بعد در اینجا نهایتا کارت گرافیک ها رو مقایسه می کنیم... اگه اون شخصی که تست ها رو می گرفت کمی دقت می کرد و لود GPU رو توی اون تست ها هم اندازه می گرفت (یا منتشر می کرد!) ، میدیدیم لود GPU محصولات ATI اونجا خیلی پایین بود، چون عامل محدود کننده کارایی CPU بوده نه GPU . برای همینه که به قول دوستمون بین 5970 و 5870 و 5850 و 5770 و 4890 فرقی نیست، چون این CPU ـه که گلوگاه پردازشی سیستم شده.
دلیل اینکه لود GPU های ATI کمتر خواهد بود رو دقیقا توضیح دادم و هیچ ربطی به "پتانسیل" کارت ها نداره.
اما در مورد صحبت شما، ماهیت PhysX طوریه که برای پردازش های موازی با هسته های زیاد (مثلا 256 هسته) طراحی شده و برای همین هم اجرا شدنشون در CPU خیلی خیلی غیر بهینه و زمان بر است... نه به خاطر اینکه پردازش خیلی سنگینه، برای اینکه اصلا برای این نوع پردازش بهینه نیستند. دلیلش هم برمی گرده به تکنیک های Vectorization و کلا API های CUDA که همچین ماهیتی دارند.
نکته آخر هم اینکه هر وقت شما دیدید چندین کارت گرافیک (یا چندین CPU، یا هر قطعه دیگه ای) با قدرت های کاملا متفاوت کارایی یکسانی دارند، مطمئن باشید قطعه ای که داره کارایی رو محدود می کنه قطعه مورد مقایسه نیست و اون تست هم برای مقایسه اون قطعات "کم اعتبار" خواهد بود. هر شخص یا هر سایتی هم که اون تست رو انجام داده باشه چیزی رو عوض نمی کنه. اکثر تست های این تیپ PhysX هم به همین شکل هستند.
متاسفانه شما فقط عکسارو دیدی به جای اینکه نوشته هارو بخونی.صحبت من مخاطبی نداشت و فقط Comment دادن درباره کل قضیه بود، من مخالفتی با فرمایشات شما نکردم، فقط کمی دقیق تر توضیح دادم. امیداورم متوجه شده باشید.
موفق باشید.
آقا من کاره ای نیستم بذار کسی که اینهارو میگه رو آدرشو بدم من فقط جواب شمارو میبرم اونجا پیست میکنم و اونم جواب میده میارم اینجا پیست میکنم و چون به نظرات شما اعتقاد بیشتری دارم قضیه رو لو میدم چون چیزی از خودم ندارم که در جواب بدم .یعنی حرف حساب جواب نداره:20:
فقط لطفا مارو این وسط قانع کنید بدونیم وقتی خواستیم کارت بخریم ، کدومشو انتخاب کنیم
قربونه شکلت
بفرما شمادو نابغه رو به هم رسوندم:31::
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
---------- Post added at 06:17 PM ---------- Previous post was at 06:15 PM ----------
عضو شدنم لازم نیست من خودم جوابارو میذارم کف دستش
خب جواب جدید اووردم :دی
نه من هم فرمایش شما رو رد نکردم !!! شما اگر دقت کنید من در بحث ام گفتم که دستورات physx nvidia طوری طراحی شدن که برای cpu اونارو چند thread نمی تونه انجام بده!!!اینکه ati پتانسیل نادره یعنی اینکه دستورات physx توسط ati قابل پردازش نیستند و فقط سیمولیت میشن تا cpu اونهارو حساب کنه !! چون دستورات physx توسط الگوریتم هایی که برای cpu تعریف شده به عنوان Multi thread به حساب نمیان پس فقط یک هسته cpu اونارو محاسبه میکنه !!! و پردازش موازی انجام نمیشه!!بعد کارت گرافیک تو این مدت منتظر cpu میمونه چون بازم هم کارت گرافیک و cpu همزمان کار نمیکنند.اون تعداد هسته هایی که شما گفتید برای گرافیک کارت هست که همون cuda پروسسور توی nvidia هستش.اینکه قدرت این دو را باهم مقایسه کاره اشتباهی هستش درسته که جفتشون پروسسور هستن کلا مبنای کارشون فرق داره !!! اما اگه شما dirt 2 نگاه کنید physx اونو با direct compute 5 نوشتن !! محاسبا فقط از طریق gpu انجام نمیشه بلکه cpu هم کمک میکنه اما دستورات برای cpu آشنا هستن و چون تکنولوژی direct compute 5 کاری میکنه که cpu و gpu به صورت parallel یا موازی عمل کنند واسه همین گلوگاه ایجاد نمیشه و صد البته دستورات هم multi thread i هستن.واسه همین شما بین 6 هسته amd با 4 هسته ای با 2 هسته ای فرق احساس میکنید.
اینکه من بخوام هر چیزی و کامل باز کنم برای کاربران دردسر میشه چون هرچی بیشتر توضیح بدم ابهامات بیشتر میشه اونوقت من باید بیام بشینم assembly توضیح بدم و کلی چیزهای دیگه مهم نتیجه کار هستش برای اکثر کاربران و من کلی بنچ مارکهای دیگه از ati دارم تو این سایت کسی نگفت ati بده.اون bottelneck که شما گفتید من در جریانم چی میگید گفتم قدرت ati استفاده نمیشه حالا هرچی میخواد باشه ولی این physx برای ati نا آشناس توسط gpu حساب نمیشه و اکثر شرکت هام میدن nvidia طراحی کنه و اونم متناسب با معماریه خودش طرح میکنه تا رقیبشو بیشتر اذیت کنه.
این مقاله فقط برای اینه که بگه geforce برای physx بهتره.تا به الان.مثلا cpu 6هستهای بهتر از 4 یا 2 هسته ای اما وقتی تمام گیم ها بر این اساس طراحی میشن که بیشتر بار برای gpu هست ونه cpu این مهمه که قدرته هر هسته بیشتر باشه تا تعداد هسته ها.واسه همین بین core i5 750 و 1055 برای گیم همه 750 پیشنهاد میدن.حالا هر چند که 1055 6 تا داره و در پردازشهای Multi thread مثل encoding بهتر عمل میکنه.
در کل بازم میگم که شما کل سایت نگاه ببین من گفتم که ati بدرد نخوره؟؟؟این بنچ مارک ها میگن ati برای physx خوب نیست.اگه physx میخوای grforce حالا چه نامردی باشه یا نه (منظور نوع پردازش این کار ) فعلا اینجوریه !!
ایول من اونطرف چه کارشناسی شدم هاااا:دی
آقا آخر کار اونطرفم خودمو لو میدم نگران نباشید
---------- Post added at 10:08 PM ---------- Previous post was at 10:04 PM ----------
ای بابا ایشونم وارد بحث شدن :21:
بچه ها دس به کار شین مثله اینکه حرفاش قابله قبوله:5:
physx کلا به یکسری قسمت هایی بازی گفته میشه که مهترین اونها برای ما گیمر ها در یک گیم first person که به چشم میاد خرابیه!!شما در battelfiled تخریب یا انفجار ندیدید؟؟؟اینها چیه اسمش ؟؟وقتی میگم در دل بازی قرار داره یهنی در طراحی موتوری که برای بازی استفاده کرده بودند ازین دستورات منتها به فرم دیگه ای استفاده کردند.لازم میدونم بگم که طراحی دستورات physx برای شرکت انودیاس مثل طراحی یکسری الگوریتم ها برای cpu که شرکت IBM طراحی کرده و بقیه هم استفاده میکنند.شما وقتی crysis یا همین dirt 2 رو نصب می کنید باید Phyx بروی کامپیوترتون نصب باشه تا از physx بازی استفاده بشه!!والا ران نمیشه.حتی توی بازی bionic commando اگه اشتباه نکنم بود! crysis 1 انفجار و تخریب های بسیار عالی داشت بطوری که هر ماشین یا خونه هر بار که بهش تیر به یک فرم تخریب میشد که این نشون از دستورات physx بسیار قوی میده.اگه بخوان اینو ببرن تو طراحی خود engine یعنی عین cod خرابی تو دل بازی باشه اولا طراحی موتور خیلی سخت و طولانی میشه.ثانیا فرقی بین xobox ,ps3 و pc نیست!!که به نظر من این یک افت برای crytek حساب میشه.پس قطعا دستورات physx جداگانه نوشته میشه عین همون dirt یا crysis 1 و خوب میدونیم این تکنولوژی ماله Nvidia هستش پس از استاندارهای اون پیروی میکنه.اما به نظر من بازم این physx توسط nvidia ساخته میشه به طور انحصاری چون میخواد قدرت جدید کارتهای سری 5 به رخ بکشه و به نظرم فرصت ازین بهتر که روی crysis که بهترین بازی هس از لحاظ گرافیک اونو نشون بده.
ببخشيد بچه ها ولي من يه چيزي رو نفهميدم ، اگه كارت ما ATI باشه ميتونيم physx رو ON كنيم ؟
البته کسایی که ATI دارن میتونن PhisX Card رو به صورت جدا نصب کنن...
اين چيه ؟:31:
happyfeat
11-01-2011, 00:03
ببخشيد بچه ها ولي من يه چيزي رو نفهميدم ، اگه كارت ما ATI باشه ميتونيم physx رو ON كنيم ؟
اين چيه ؟:31:
نه کارت های ای ام دی از فیزیک پشتیبانی نمی کنن
اون قابلیت هم واسه اینه که کسایی که کارت ای ام دی دارن یه کارت جیفورس هم کنارش داشته باشن برای پردازش فیزیک:11:
ببخشيد بچه ها ولي من يه چيزي رو نفهميدم ، اگه كارت ما ATI باشه ميتونيم physx رو ON كنيم ؟
اين چيه ؟:31:
بله.میتونید فعالش کنید.ولی فعال کردنش برای هم کارت های nvidia هم ati بازی را کند میکنه و فریم ریت پایین میاد.ازونجایی که چیز خیلی تاپی نیست حتی بعضی کسایی که nvidia دارن هم غیر فعالش میکنن که سرعت بیشتر بشه.دیگه کارتهای ati بماند چون با فعال کردنش مقدار زیادی فریم ریت نسبت به کارتهای nvidia پایین میاد.
کارت physx یه کارت هست که فقط این پردازشو انجام میده و فکر نکنم ایران گیر بیاد.خارج که حدود 30 دلاره
خب جواب جدید اووردم :دی
نه من هم فرمایش شما رو رد نکردم !!! شما اگر دقت کنید من در بحث ام گفتم که دستورات physx nvidia طوری طراحی شدن که برای cpu اونارو چند thread نمی تونه انجام بده!!!اینکه ati پتانسیل نادره یعنی اینکه دستورات physx توسط ati قابل پردازش نیستند و فقط سیمولیت میشن تا cpu اونهارو حساب کنه !! چون دستورات physx توسط الگوریتم هایی که برای cpu تعریف شده به عنوان Multi thread به حساب نمیان پس فقط یک هسته cpu اونارو محاسبه میکنه !!! و پردازش موازی انجام نمیشه!!بعد کارت گرافیک تو این مدت منتظر cpu میمونه چون بازم هم کارت گرافیک و cpu همزمان کار نمیکنند.اون تعداد هسته هایی که شما گفتید برای گرافیک کارت هست که همون cuda پروسسور توی nvidia هستش.اینکه قدرت این دو را باهم مقایسه کاره اشتباهی هستش درسته که جفتشون پروسسور هستن کلا مبنای کارشون فرق داره !!! اما اگه شما dirt 2 نگاه کنید physx اونو با direct compute 5 نوشتن !! محاسبا فقط از طریق gpu انجام نمیشه بلکه cpu هم کمک میکنه اما دستورات برای cpu آشنا هستن و چون تکنولوژی direct compute 5 کاری میکنه که cpu و gpu به صورت parallel یا موازی عمل کنند واسه همین گلوگاه ایجاد نمیشه و صد البته دستورات هم multi thread i هستن.واسه همین شما بین 6 هسته amd با 4 هسته ای با 2 هسته ای فرق احساس میکنید.
اینکه من بخوام هر چیزی و کامل باز کنم برای کاربران دردسر میشه چون هرچی بیشتر توضیح بدم ابهامات بیشتر میشه اونوقت من باید بیام بشینم assembly توضیح بدم و کلی چیزهای دیگه مهم نتیجه کار هستش برای اکثر کاربران و من کلی بنچ مارکهای دیگه از ati دارم تو این سایت کسی نگفت ati بده.اون bottelneck که شما گفتید من در جریانم چی میگید گفتم قدرت ati استفاده نمیشه حالا هرچی میخواد باشه ولی این physx برای ati نا آشناس توسط gpu حساب نمیشه و اکثر شرکت هام میدن nvidia طراحی کنه و اونم متناسب با معماریه خودش طرح میکنه تا رقیبشو بیشتر اذیت کنه.
این مقاله فقط برای اینه که بگه geforce برای physx بهتره.تا به الان.مثلا cpu 6هستهای بهتر از 4 یا 2 هسته ای اما وقتی تمام گیم ها بر این اساس طراحی میشن که بیشتر بار برای gpu هست ونه cpu این مهمه که قدرته هر هسته بیشتر باشه تا تعداد هسته ها.واسه همین بین core i5 750 و 1055 برای گیم همه 750 پیشنهاد میدن.حالا هر چند که 1055 6 تا داره و در پردازشهای Multi thread مثل encoding بهتر عمل میکنه.
در کل بازم میگم که شما کل سایت نگاه ببین من گفتم که ati بدرد نخوره؟؟؟این بنچ مارک ها میگن ati برای physx خوب نیست.اگه physx میخوای grforce حالا چه نامردی باشه یا نه (منظور نوع پردازش این کار ) فعلا اینجوریه !!
ایول من اونطرف چه کارشناسی شدم هاااا:دی
آقا آخر کار اونطرفم خودمو لو میدم نگران نباشید
---------- Post added at 10:08 PM ---------- Previous post was at 10:04 PM ----------
ای بابا ایشونم وارد بحث شدن :21:
بچه ها دس به کار شین مثله اینکه حرفاش قابله قبوله:5:
physx کلا به یکسری قسمت هایی بازی گفته میشه که مهترین اونها برای ما گیمر ها در یک گیم first person که به چشم میاد خرابیه!!شما در battelfiled تخریب یا انفجار ندیدید؟؟؟اینها چیه اسمش ؟؟وقتی میگم در دل بازی قرار داره یهنی در طراحی موتوری که برای بازی استفاده کرده بودند ازین دستورات منتها به فرم دیگه ای استفاده کردند.لازم میدونم بگم که طراحی دستورات physx برای شرکت انودیاس مثل طراحی یکسری الگوریتم ها برای cpu که شرکت IBM طراحی کرده و بقیه هم استفاده میکنند.شما وقتی crysis یا همین dirt 2 رو نصب می کنید باید Phyx بروی کامپیوترتون نصب باشه تا از physx بازی استفاده بشه!!والا ران نمیشه.حتی توی بازی bionic commando اگه اشتباه نکنم بود! crysis 1 انفجار و تخریب های بسیار عالی داشت بطوری که هر ماشین یا خونه هر بار که بهش تیر به یک فرم تخریب میشد که این نشون از دستورات physx بسیار قوی میده.اگه بخوان اینو ببرن تو طراحی خود engine یعنی عین cod خرابی تو دل بازی باشه اولا طراحی موتور خیلی سخت و طولانی میشه.ثانیا فرقی بین xobox ,ps3 و pc نیست!!که به نظر من این یک افت برای crytek حساب میشه.پس قطعا دستورات physx جداگانه نوشته میشه عین همون dirt یا crysis 1 و خوب میدونیم این تکنولوژی ماله Nvidia هستش پس از استاندارهای اون پیروی میکنه.اما به نظر من بازم این physx توسط nvidia ساخته میشه به طور انحصاری چون میخواد قدرت جدید کارتهای سری 5 به رخ بکشه و به نظرم فرصت ازین بهتر که روی crysis که بهترین بازی هس از لحاظ گرافیک اونو نشون بده.
من که 1/100 اقای stream هم اطلاعات ندارم ولی فکر کنم این اقایی که شما داری حرفاشو اینجا مطرح میکنی physx را با physics اشتباه گرفته.physx یک physics engine هست.ولی تنها physics engine نیست که چون در یک بازی انفجار و تخریب دیدیم پس از physx استفاده شده.اگر در یک بازی از physx استفاده بشه سازنده اعلام میکنه.
مرسی شما جوابو کاملتر بنویسید من بهش برسوونم
.:PAR3A:.
11-01-2011, 10:32
ببخشيد بچه ها ولي من يه چيزي رو نفهميدم ، اگه كارت ما ATI باشه ميتونيم physx رو ON كنيم ؟
اين چيه ؟:31:
چیز خاصی نیس عزیزم :دی
یه محصول انویدیاس که فیزیکس رو در اختیار هر کسی با هر کارت گرافیکی میزاره...
فقط مسالش مانیه :دی
فکر کنم این اقایی که شما داری حرفاشو اینجا مطرح میکنی physx را با physics اشتباه گرفته.physx یک physics engine هست.ولی تنها physics engine نیست که چون در یک بازی انفجار و تخریب دیدیم پس از physx استفاده شده.اگر در یک بازی از physx استفاده بشه سازنده اعلام میکنه.
دقیقا ...
اشکال این دوستمون توی اون انجمن اینه که پردازش فیزیک رو با PhysX یکی می دونه، در حالی که PhysX فقط یک موتور فیزیکه و نهایتا یک مثال برای پردازش فیزیک.
این رو متوجه بشه و تفکراتش رو با این قضیه دوباره منظم کنه اکثر صحبت هاش شکل صحیح تری می گیره.
خداییش توضیح زیاد دادیم کسی ای تی ای رو متهم نکرد...
متهم گریخت:دی
آقا من وابارو انتقال میدم اونطرف مرسی از اطلاعاتی که در اختیار گذاشتین
و همچنین اگه میشه مقاله ای در زمینه ی مسائلی که ذکرفرمودید رو معرفی کنید تا بار علمی تاپیک کاملتر شه
---------- Post added at 09:27 PM ---------- Previous post was at 09:25 PM ----------
دقیقا ...
:دیاحتمالا این دقیقا استریم شامل این قسمت هم میشه:
"من که 1/100 اقای stream هم اطلاعات ندارم "
---------- Post added at 09:31 PM ---------- Previous post was at 09:27 PM ----------
ای بابا کلی باید ویرایش کنم
---------- Post added at 09:32 PM ---------- Previous post was at 09:31 PM ----------
آخه اون بیاد این حرفارو ببینه چه حالی میشه آخه ترور شخصیت کردین اونطرفو:5:
ps3 killer
11-01-2011, 22:54
من نمیدونم چرا پست های منو مدیر ها پاک کردن
من به کسی بی احترامی نکردم اگر هم بی احترامی بوده به شرکت ati بوده که اون هم وکیل وصی نمیخواد با زم میگم
ati رو باید درش رو گل گرفت
همون amd اومد و نجاتش داد وگرنه از ورشکستگی الان تو کاسه توالت هم نبود
دوست عزیز.
لطفا حرف هایی که میزنید به طور محترمانه + علمی به همراه مدرک و دلیل علمی باشه.
استفاده از الفاظ همانند:
مون amd اومد و نجاتش داد وگرنه از ورشکستگی الان تو کاسه توالت هم نبود
فکر نمیکنم گفتنش بدون مدرک در تاپیک هایی که بحث های علمی صورت میگیره درست و صحیح باشه.
پ.ن:با توجه به صحبت هایی که در تاپیک شد میشه یک جمع بندی به همراه ویرایش داشته باشیم که به صورت یک مقاله در تاپیک قرار بگیره.
در رابطه با موتور که AGEIA PhysX شرکت NVIDIA اینرو باید گفت که امروزه استفاده از این تکنولوژی در Game ها نسبت به قبل خیلی کمتر مشاهد میشه.
موفق باشید.
.:PAR3A:.
11-01-2011, 23:23
یکی از کاربران تو همین تاپیک گفته بود که انویدیا جز فیزیکس چی بیشتر داره؟
منم اومدم گفتم 3D Vision هم داره خو...
بعد پستم دیلیت شد :دی
واقعا خودم خجالت کشیدم چه توهینای شرم آوری کردم وااااااای =)))))))))))))))
یه باره دیگه یه باره دیگه:دی
بله شما درست میگید!!!
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
ولی همانطور که wikipedia گفته!physx در xbox360 و ps3 استفاده شده!!درسته؟؟
بعد بازی مگه میشه اصلا physics نداشته باشه؟من اینجوری احساس میکنم که اگه خرابی تو یک بازی به چشمت اومد من میگم قطعا از physx استفاده شده.مثلا شما COD و battelfield مقایسه کنید خرابی battelfiled خیلی بهتر از COD و به همین دلیل من میگم physx داره.من یادمه که وقتی battelfiled نصب کردم physx هم نصب شد همراهش.واسه همینم توی xbox و ps3 میبنی خرابیش با pc فرقی نداره!!اینو من میگم physx در دله بازیه!!!فکر کنم الان منظور منو فهمیده باشید.
قربون شما.
راستی برنامه دیگه ای نیست که برای ati بتونه کار فیزکس رو انجام بده؟:13:
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.