SASANcie
22-12-2010, 23:02
به گزارش ایتنا به نقل از موسسه دیده بان آی تی، روابط عمومی کسپرسکی در ایران، كسپرسكي در بازار مصرف امارات مشهورترين برند ضد بدافزار است كه مطابق آخرين گزارش موسسه پژوهشي IDCدر خصوص بازار AMS امارات، عربستان، مصر و پاكستان بازار خردهفروشي اين كشور را با ۳۷ درصد سهم بازار از نظر ارزش و ۳۸ درصد از نظر حجم فروش در اختیار خود دارد.
براساس این گزارش، در مجموع ۹۰۰ هزار محصول ضدويروس با ارزش تقريبي ۶ميليون دلار طي سال ۲۰۰۹ در فروشگاههاي خرده فروشي امارات متحده عربي به فروش رسيدهاند. در مقايسه، بازار خرده فروشي AMS عربستان سعودي طي همين دوره ۴ ميليون دلار و معادل ۶۰۰ هزار بسته محصول بوده است. در مصر نيز كه صاحب بزرگترین بازار خاورميانه است، ارزش كل بازار بالغ بر ۵/۱ ميليون دلار برآورد ميشود.
هدف از اين تحقيق، انجام پژوهشي عميق در خصوص چشمانداز كانالهاي خرده فروشي براي راهحلهاي ضد بدافزار و تعيين ساختار كلي، اندازه كانال از نظر حجم، ارزش و نوع بخش آن، سهم خرده فروشان اصلي، قيمت گذاري محصولات و سهم بازار فروشندگان كليدي از لحاظ ارزش و حجم، بوده است.
كسپرسكي از نظر سهم بازار به راحتي در صدر هر دو نوع بازار قرار گرفته است و به ترتيب از فروشندگان مشهور حايز رتبه دوم، ۱۱ و ۶ درصد فاصله دارد. گري کانداکف، مديرعامل اروپاي شرقي، خاورميانه و آفريقا كسپرسكي در اين باره ميگويد: « فناوري كاملا بروز و برتري مهندسي نشانههايي درخشان است از راهحلهاي لابراتوار كسپرسكي و هر آنچه كه ما انجام ميدهيم، كه با تمركز حول پيشبرد و ارائه محصولاتي كه نهايت امنيت آنلاين را به ارمغان ميآورند، صورت ميگيرد. همچنين ما بسيار به ايجاد ارتباطاتي مستحكم با شركايمان كه مراقب فروش محصولات ما در منطقه خود هستند، اهميت ميدهيم. سعي ميكنيم شبكه آنها را گسترش دهيم و به هر طريق ممكن از آنان پشتيباني كنيم. ما كاملا از اين موضوع كه هماكنون رسما برند نخست مصرفي در حوزه بازار خرده فروشي راهحلهاي ضد بدافزاري در امارات هستيم، خشنوديم؛ جايي كه بزرگترين و رقابتيترين بازار خاورميانه محسوب ميشود. »
وی می افزاید: درحالي كه طبق بررسيها، در عربستان و مصر، هماكنون از نظر فروش دوم هستيم، من به شدت اعتقاد دارم كه ما تمام ابزار لازم براي ارتقاي جايگاه خويش در مدت زماني نسبتا كوتاه را داريم.
بخش اعظم ميزان فروش راهحلهاي ضد بدافزاري (AMS) در امارات متحده عربي از مشترياني ناشي ميشود كه راهحلهاي مذكور را براي استفاده شخصي خريداري ميكنند. گرچه، نزديك به ۳۰ درصد فروش نيز متمركز بر كاربران شركتي و تجاري است.
در خصوص فروشهاي تجاري، حدود نيمي از فروشها ناشي از كسب و كارهاي كوچك و متوسط است. فروشگاههاي زنجيرهاي امارات بيش از ۲۰ درصد ميزان فروش AMS را از هر دو لحاظ ارزشي و حجمي به خود اختصاص ميدهند.
فروشگاههاي لوازم الكترونيكي نيز ۲۵ درصد از اين ميزان را از لحاظ حجمي و ارزشي تشكيل ميدهند. قريب به ۸۰ درصد از مجموع فروشها در فروشگاههاي لوازم الكترونيكي امارات براي كاربران واحد و شخصي است.
تارك کازباری، مديرعامل كسپرسكي خاورميانه اذعان ميدارد:« يافتههاي گزارش IDC پيشنهاد ميكند كه پتانسيل بزرگی خصوصا در عربستان سعودي و مصر، بزرگترين بازارهاي منطقه وجود دارد. كسپرسكي از نكتههاي به دست آمده از اين پژوهش بهره خواهد گرفت تا بتواند استراتژي قدرتمندي براي آگاهي بخشي به مشتريان در هر دو بازار، در خصوص خطرات وبگردي بدون محافظت، تدارك ببيند.
وی می افزاید: در تحقيق پنج ماههاي كه اخيرا در ژوئن سال ۲۰۱۰ به پايان رسيد، تحليل گران آزمايشگاه كسپرسكي رد پای يك گروه متخلف آنلاين را گرفتند كه از نسخهاي از تروجان زئوس استفاده ميكردند و نمونهاي جغرافيايي از حملات آنها و نيز سير تكاملي كسب درآمد آنان، تهيه كردند. نتايج خصوصا براي كشورهاي عربستان و مصر هشدار دهنده بودند؛ چرا كه اين كشورها به ترتيب با ۷۵۰۰ و ۵۰۰۰ مورد آلودگي، از لحاظ تعداد قربانيان، در ردههاي اول و سوم جهاني جاي داشتند.
پژوهش IDC به وضوح حاكي از ضعف آشكار آگاهي در نزد مصرف كنندگان است و ما قصد داريم اين خلا را برطرف كنيم؛ چرا كه احساس ميكنيم به عنوان فروشنده پيشرو راهحلهاي مديريت محتواي ايمن در منطقه، اين كار وظيفه ماست.
به گزارش ایتنا، مدیرعامل کسپرسکی خاورمیانه با اشاره به اینکه ما كمپين بازار «ضد خاكستري» خود را نيز از آگوست ۲۰۰۹ به منظور محافظت از مشتريانمان در برابر محصولات تقلبي و غيرقانوني آغاز كردهايم، ادامه می دهد: اولويت اصلي ما مقابله و محافظت از مشتريان در برابر خريداري محصولات وارداتي غير قانوني است. هماكنون ما فقط كدهايي را كه براي استفاده در منطقه خاورميانه طراحي شدهاند، فعال ميكنيم. نسخههاي بومي سازي شده محصولات اين اطمينان را حاصل ميآورد كه خريداران از كدهاي فعال سازي و پشتيباني فني لازم برخوردار ميشوند. علاوه برآن، ما اقدام به معرفي جعبههايي كردهايم كه مشتمل بر يك شناسه منطقهاي ( عبارتی روی جعبه محصول به زبانهاي عربي و انگليسي كه منطقه فروش محصول را مشخص ميكند) و يك كارت اسكرچ به همراه باركد ME ميشود.»
لازم به ذکر است اين تحقيق در دو بخش به انجام رسيد. فاز اول شامل يك سري گفتگو و مصاحبه با فروشندگان پيشرو و توزيع كنندگان و فاز دوم پژوهش مربوط به مصرف كنندگان نهايي بود كه در سه كشوري كه سه بخش خرده فروشي اصلي (يعني فروشگاههاي زنجيرهاي، فروشگاههاي لوازم الكترونيكي و فروشگاههاي لوازم مخصوص IT) را پوشش ميدادند، به انجام رسيد.
براساس این گزارش، در مجموع ۹۰۰ هزار محصول ضدويروس با ارزش تقريبي ۶ميليون دلار طي سال ۲۰۰۹ در فروشگاههاي خرده فروشي امارات متحده عربي به فروش رسيدهاند. در مقايسه، بازار خرده فروشي AMS عربستان سعودي طي همين دوره ۴ ميليون دلار و معادل ۶۰۰ هزار بسته محصول بوده است. در مصر نيز كه صاحب بزرگترین بازار خاورميانه است، ارزش كل بازار بالغ بر ۵/۱ ميليون دلار برآورد ميشود.
هدف از اين تحقيق، انجام پژوهشي عميق در خصوص چشمانداز كانالهاي خرده فروشي براي راهحلهاي ضد بدافزار و تعيين ساختار كلي، اندازه كانال از نظر حجم، ارزش و نوع بخش آن، سهم خرده فروشان اصلي، قيمت گذاري محصولات و سهم بازار فروشندگان كليدي از لحاظ ارزش و حجم، بوده است.
كسپرسكي از نظر سهم بازار به راحتي در صدر هر دو نوع بازار قرار گرفته است و به ترتيب از فروشندگان مشهور حايز رتبه دوم، ۱۱ و ۶ درصد فاصله دارد. گري کانداکف، مديرعامل اروپاي شرقي، خاورميانه و آفريقا كسپرسكي در اين باره ميگويد: « فناوري كاملا بروز و برتري مهندسي نشانههايي درخشان است از راهحلهاي لابراتوار كسپرسكي و هر آنچه كه ما انجام ميدهيم، كه با تمركز حول پيشبرد و ارائه محصولاتي كه نهايت امنيت آنلاين را به ارمغان ميآورند، صورت ميگيرد. همچنين ما بسيار به ايجاد ارتباطاتي مستحكم با شركايمان كه مراقب فروش محصولات ما در منطقه خود هستند، اهميت ميدهيم. سعي ميكنيم شبكه آنها را گسترش دهيم و به هر طريق ممكن از آنان پشتيباني كنيم. ما كاملا از اين موضوع كه هماكنون رسما برند نخست مصرفي در حوزه بازار خرده فروشي راهحلهاي ضد بدافزاري در امارات هستيم، خشنوديم؛ جايي كه بزرگترين و رقابتيترين بازار خاورميانه محسوب ميشود. »
وی می افزاید: درحالي كه طبق بررسيها، در عربستان و مصر، هماكنون از نظر فروش دوم هستيم، من به شدت اعتقاد دارم كه ما تمام ابزار لازم براي ارتقاي جايگاه خويش در مدت زماني نسبتا كوتاه را داريم.
بخش اعظم ميزان فروش راهحلهاي ضد بدافزاري (AMS) در امارات متحده عربي از مشترياني ناشي ميشود كه راهحلهاي مذكور را براي استفاده شخصي خريداري ميكنند. گرچه، نزديك به ۳۰ درصد فروش نيز متمركز بر كاربران شركتي و تجاري است.
در خصوص فروشهاي تجاري، حدود نيمي از فروشها ناشي از كسب و كارهاي كوچك و متوسط است. فروشگاههاي زنجيرهاي امارات بيش از ۲۰ درصد ميزان فروش AMS را از هر دو لحاظ ارزشي و حجمي به خود اختصاص ميدهند.
فروشگاههاي لوازم الكترونيكي نيز ۲۵ درصد از اين ميزان را از لحاظ حجمي و ارزشي تشكيل ميدهند. قريب به ۸۰ درصد از مجموع فروشها در فروشگاههاي لوازم الكترونيكي امارات براي كاربران واحد و شخصي است.
تارك کازباری، مديرعامل كسپرسكي خاورميانه اذعان ميدارد:« يافتههاي گزارش IDC پيشنهاد ميكند كه پتانسيل بزرگی خصوصا در عربستان سعودي و مصر، بزرگترين بازارهاي منطقه وجود دارد. كسپرسكي از نكتههاي به دست آمده از اين پژوهش بهره خواهد گرفت تا بتواند استراتژي قدرتمندي براي آگاهي بخشي به مشتريان در هر دو بازار، در خصوص خطرات وبگردي بدون محافظت، تدارك ببيند.
وی می افزاید: در تحقيق پنج ماههاي كه اخيرا در ژوئن سال ۲۰۱۰ به پايان رسيد، تحليل گران آزمايشگاه كسپرسكي رد پای يك گروه متخلف آنلاين را گرفتند كه از نسخهاي از تروجان زئوس استفاده ميكردند و نمونهاي جغرافيايي از حملات آنها و نيز سير تكاملي كسب درآمد آنان، تهيه كردند. نتايج خصوصا براي كشورهاي عربستان و مصر هشدار دهنده بودند؛ چرا كه اين كشورها به ترتيب با ۷۵۰۰ و ۵۰۰۰ مورد آلودگي، از لحاظ تعداد قربانيان، در ردههاي اول و سوم جهاني جاي داشتند.
پژوهش IDC به وضوح حاكي از ضعف آشكار آگاهي در نزد مصرف كنندگان است و ما قصد داريم اين خلا را برطرف كنيم؛ چرا كه احساس ميكنيم به عنوان فروشنده پيشرو راهحلهاي مديريت محتواي ايمن در منطقه، اين كار وظيفه ماست.
به گزارش ایتنا، مدیرعامل کسپرسکی خاورمیانه با اشاره به اینکه ما كمپين بازار «ضد خاكستري» خود را نيز از آگوست ۲۰۰۹ به منظور محافظت از مشتريانمان در برابر محصولات تقلبي و غيرقانوني آغاز كردهايم، ادامه می دهد: اولويت اصلي ما مقابله و محافظت از مشتريان در برابر خريداري محصولات وارداتي غير قانوني است. هماكنون ما فقط كدهايي را كه براي استفاده در منطقه خاورميانه طراحي شدهاند، فعال ميكنيم. نسخههاي بومي سازي شده محصولات اين اطمينان را حاصل ميآورد كه خريداران از كدهاي فعال سازي و پشتيباني فني لازم برخوردار ميشوند. علاوه برآن، ما اقدام به معرفي جعبههايي كردهايم كه مشتمل بر يك شناسه منطقهاي ( عبارتی روی جعبه محصول به زبانهاي عربي و انگليسي كه منطقه فروش محصول را مشخص ميكند) و يك كارت اسكرچ به همراه باركد ME ميشود.»
لازم به ذکر است اين تحقيق در دو بخش به انجام رسيد. فاز اول شامل يك سري گفتگو و مصاحبه با فروشندگان پيشرو و توزيع كنندگان و فاز دوم پژوهش مربوط به مصرف كنندگان نهايي بود كه در سه كشوري كه سه بخش خرده فروشي اصلي (يعني فروشگاههاي زنجيرهاي، فروشگاههاي لوازم الكترونيكي و فروشگاههاي لوازم مخصوص IT) را پوشش ميدادند، به انجام رسيد.