ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سهم مساوی اندروید و آیفون از بازار جهانی تبلیغات موبایلی



Mohsen-6120
18-12-2010, 14:44
دو سیستم‌عامل اندروید و آیفون در جریان رقابت در بازار تبلیغات موبایلی و افزایش سهم خود در این عرصه به بن‌بست رسیدند. بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی شرکت تبلیغات موبایلی Millennial Media، هر یک از سیستم‌های عامل اندروید گوگل و iOS اپل 38 درصد از بازار جهانی تبلیغات اینترنتی موبایلی را در ماه گذشته در اختیار داشته‌اند.
سیستم‌عامل دیگری که با فاصله کم از آیفون و اندروید در این عرصه حضور دارد، بلک‌بری شرکت RIM است که صاحب 19 درصد از بازار جهانی تبلیغات موبایلی است. سیستم‌های عامل Windows Mobile مایکروسافت و Symbian نوکیا نیز هر کدام صاحب 2 درصد از این بازار هستند.
گفته می‌شود که اپل در مجموع 25 درصد از تبلیغات ارایه شده را از آن خود کرده است که 14 درصد آن برای آیفون، 9 درصد برای iPod Touch و 2 درصد برای iPad است. از دیگر دستگاه‌های موبایلی محبوب که به کمک آن‌ها تبلیغات موبایلی مشاهده می‌شوند می‌توان به گوشی هوشمند Droid موتورولا با 5/7 درصد، گوشی هوشمند Curve بلک‌بری با 7 درصد و پلتفورم Freeform سامسونگ با 5/2 درصد اشاره کرد.
منبع : ایستنا