ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سیلو یا ورنا



HyBy
17-12-2010, 15:10
میخواستم ببینم از لحاظ فنی کدوم بهتر هست. سیلو یا هیوندا ورنا

ظاهر ماشین و قیمتش اهمیتی نداره.
بعضی گفتن سیلو ماشینیه که صاحبش را به تعمیرگاه نمیکشونه. میخواستم ببینم جدا همینطوره؟

farshad bugatti
17-12-2010, 16:34
خب ماشینی که خوب باشه حرف و حدیث های خوبی هم همیشه دنبالش هست.
دوو سیلو رو به خاطر نرم بودن - کم مصرف بودن - کم استهلاک و قیمت مناسب قطعاتش و شتاب خوبش و لذت سواری خوب و کیفیت خوب موتورش و عملکرد خوب سایر ادواتش ماشین خوبی میگفتن بهش.
اما خب اگه با هیوندای ورنا مقایشه بشه باید بگم هیوندای ورنا خودش ماشین خوبیه و میشه گفت مدل پیشرفته دوو سیلو هستش!
و اون مشکل هایی که دوو سیلو داشت رو ورنا نداره.
مثلا قدرت موتور بیشتر و 16 سوپاپ بودن و ترمز های ورنا که ABS هم هست در مقایسه با سیلو که ترمز های خیلی ضعیفی داشت خوب شده.
در کل ورنا از سیلو بهتره اما سیلو در رنج قیمتی خودش ماشین متفاوتی هست و هنوز هم مشتریان خاص خودشو داره.

farshad bugatti
17-12-2010, 23:42
اینم بررسی هایی که تو توسط دوستان انجام گرفته:


کمپانی : کمپانی هیوندا از کمپانی های برتر خودرو ساز جهان در کره جنوبی می باشد . این خودرو ساز از زیر مجموعه های جنرال موتورز آمریکاست .
طراحی بدنه : چراغ های بزرگ که خطوط آنها به خطوط بدنه منتهی شده و طراحی نیمه عضلانی را برای این خودرو به ارمغان آورده
طراحی داخلی : صندلی ها با روکش پارچه ای با رنگ های هماهنگ با رو دری ها و داشبرد نرم با کیفیت مناسب که در نا همواری ها هیچ صدائی از آن ایجاد نمی شود . فرمان دو تکه با طراحی کلاسیک و تریم قابل قبول .
ارگونومی : مطابق با اصول ارگونومی سال 2000 .
ایمنی : ورنا موفق به دریافت سه ستاره از پنج ستاره ایمنی در تست ایمنی خودرو گردیده
موتور : 4 سیلندر خطی ، 1600 سی سی ، 16 ولو DOHC ، با توان تولید 105 اسب بخار در 5800 دور و تورک 143 نیوتن متر در 3000 دور . آلایندگی در ورنا دارای استاندارد یورو III می باشد.
گیربکس : 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتومات
ساسپنشن : جلو : مک فرسون و سیستم تثبیت کننده و ضد چرخش ، عقب اتصال های مستقل با سیستم تثبیت کننده و ضد چرخش .
ترمز : در جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی + ABS
سیستم های پایداری :ندارد
آپشن : کولر هیدرولیک قفل مرکزی کنترل از راه دور همراه با سیستم ضد سرقت صندلی راننده قابل تنظیم در چهار جهت شیشه بالا بر برقی آینه جلوی برقی رادیو و پخش سی دی ایربگ برای جلو قسمت راننده و سرنشین چراغ مه شکن جلو و عقب گرم کن شیشه عقب آنتن برقی پروژکتور چراغ سوم ترمز

تست درایو : بعضی از ماشین ها هیچ احساس خاصی رو به شما منتقل نمی کنند و از همون دقایق اول که سوارش میشی متوجه میشی که اون رو فقط به عنوان یه ماشین کم هزینه ، راحت و برای حل کردن مسائل روز مره ساختن ، یکی از اون ماشین ها همین هیوندای ورناست ، البته ماشین بسیار خوبیه و قابلیت هاش شاید پائین نباشه ولی قطعا ً بالا هم نیست . شتاب گیری اون بد نیست ، توی دور خوب راه میره و توی پیچ ها ، پیچیدنش نسبتا ً قابل قبوله . بازی های الا کلنگی ورنا در دو محور طول و عرض تکلیف هندلینگ این ماشین را روشن می کنه ( اصلا ً ورنا اسپرتی نیست ) . ترمز ورنا عمل کرد بدی نداره و آدم ازش رازی میشه ، با آمدن موتور 1600 ورنا ضعف های حرکتی نسبت به مدل 1500 تا حدودی جبران شده همین طور عرضه ی ورنا 1600 با گیر بکس اتومات پاسخی برای مشتریانی بود که به دنبال یک اتومات کم هزینه و راحت می گشتند ، اگر بخواهم در مقایسه یه مثالی بزنم که ورنا در اون بگنجه می شه گفت ورنا یه سی یلوی اصلاح شده است . این خودروی 1010 کیلوئی در فشار هوای تهران ظرف کمتر از 14 ثانیه از سکون به 100 کیلومتر سرعت می رسد .



اینم مشخصات ورنا اتومات1600
اتوماتیک گیربکس چهار دنده
فرمان هیدرولیک و قابل تنظیم
کولر و تهویه
آنتن برقی
آینه برقی
برای سرنشینان جلو ایربگ
ABS ترمز
CD رادیو همراه با
کمربند ایمنی سرنشین جلو و عقب
گرمکن شیشه عقب
جلو و عقب شیشه بالابر برقی
برف پاک کن قابل تنظیم
قابل تنظیم در چهار جهت صندلی راننده
صندلی عقب تاشو
از داخل در بازکن صندوق عقب و باک
قفل مرکزی-کنترل از راه دور
چراغ مه شکن عقب
پروژکتور
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] hare-DDE4_4AACDE4D.html)
مشخصات فنی و تجهیزات خودرو سواری ورنا با حجم موتور 1600-دنده معمولی
پنج دنده جلو گیربکس
هیدرولیک و قابل تنظیم فرمان
کولر و تهویه
آنتن برقی
چراغ سوم ترمز
کمربند ایمنی سرنشین جلو و عقب
گرمکن شیشه عقب
جلو و عقب شیشه بالابر برقی
برف پاک کن قابل تنظیم
قابل تنظیم در چهار جهت صندلی راننده
صندلی عقب تاشو
از داخل در بازکن صندوق عقب و باک
چراغ مه شکن عقب
پروژکتور
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] hare-0E14_4AACDE4D.html)
ورنا 1600 رقیبی برای پرشیای Elx و زانتیا چون شتاب ورنا 10.9 ثانیه است!

هیوندای خودروی خانواده
نام هیوندای برای ما ایرانی ها نام غریبی نیست، سایۀ نام این کمپانی چند سالی است که روی سر صنعت خودرو سازی (بخوانید مونتاژ کاری) کشور ما افتاده. از هیوندای اکسل های تاکسی گرفته تا جدیدترین و به روزترین مدل های این کمپانی خودرو های هیوندای کمابیش در کشور ما یافت میشوند. اولین چیزی که با نام هیوندای در ذهن ما تداعی می شود کارایی بالا در کنار هزینۀ نگهداری پایین است و به نظر من این چیزی است که مصرف کنندۀ ایرانی کم کم در پی یافتن آن است. عمق این مطلب زمانی آشکار میشود که استفادۀ گسترده از محصولات این کمپانی را در مناطق خاص کشور مثل مناطق گرم و خشک و یا شهرهای پر ترافیک می بینیم. مطب دیگر در رابطه با کارآیی محصولات این کمپانی است. اغلب مشتریان هیوندای، محصولات این کمپانی را برای استفادۀ خانواده انتخاب می کنند که این خود نمونۀ عملی شعار بالا می باشد.
هیوندا ورنا یکی از بهترین گزینه ها برای اب وهوای جنوب ایران بخصوص با رطوبت بالای 80% و دمای بالای 45 درجه در تابستان.اون زمان میشه گفت که چه ماشینی خوبه و کیفیت داره

هیوندای ورنا یا اسب کاری
اگر تا چند ماه پیش در مورد این خودرو سوال می کردید بدون معطلی به جز بدنامی از این خودرو چیز دیگری نمی شنیدید. اما تمام معادلات بعد از قرار گرفت در جایگاه رانندۀ این خودرو برعکس شد. من تا قبل از سوار شدن به این خودرو تجربۀ رانندگی با خودروهایی مثل: پراید، پژو 405، پژو 206، دوو سیلو، پژو پارس و زانتیا را داشتم. به نظر من ورنا شبیه هیچ کدام از خودرو هایی که تا آن روز با آنها رانندگی کردم نبود. از نظر شتاب این خودرو به نسبت دوو سیلو و پژو 206 تیپ دو برتر است اما هرگز به پای غولهایی مثل زانتیا 2000 نمی رسد. از نظر قدرت موتور در سرعت های بالا از رقیبان خود در این کلاس چالاک تر به نظر می آید و نمره ایی قابل قبول در حد قیمت این خودرو بدست می آید. البته باید در نظر داشت که با بالا زدن درب موتور (کاپوت) ورنا شما تا حدودی متوجه دلیل بالاتر بودن قیمت ورنا به نسبت می شوید. راحتی سرنشینان در این خودرو لحاظ شده به طوری که شما پس از یک رانندگی مداوم چند ساعته با ورنا کوچکترین احساس خستگی نخواهید کرد. راحتی سرنشینان عقب هم با امکاناتی نظیر پشت سری های قابل تنظیم و کنسول روی دربها لحاظ شده. داشبورد، سر دنده، غربالک فرمان و نشانگر های پشت فرمان (به اصطلاح پشت آمپر) خودرو از هماهنگی بالایی برخوردارند. در کنار اینها دستگیرۀ دربها و محل قرار گرفتن قفل دربها و داشبورد رنگ روشن منظرۀ چشم نوازی را برای خودرویی در این محدودۀ قیمت به ارمغان آورده. علاوه بر تمامی اینها کولر این خودرو قدرت خنک کنندگی بالایی دارد که به انضمام یک بخاری خوب سیستم تهویۀ مناسبی را برای ورنا در پی داشته که تمامی اینها از نقاط قوت این خودرو به حساب می آیند. ادوات و تجهیزات به کار رفته در این خودرو (از کلیدهای بالابر شیشه گرفته تا کلیدهای قرار گرفته ) همگی در جای مناسب خود به کار رفته اند.
اولین چیزی که در ظاهر ورنا جلب توجه میکند طراحی خاص چراغ های جلوی این خودروست. چراغ های جلوی این خودرو دید فوق العاده ایی در شب فراهم می کند. اما همین طراحی باعث شده که اغلب ایرانی ها از ظاهر (قسمت جلو) این خودرو ایراد بگیرند که البته در جواب این دوستان باید عرض کرد که قیافۀ خودرو سلیقه ای است که البته در ورنا محل قرار گیری چراغ ها و شکل کاپوت ظاهری خشن به خودرو داده که همین امر باعث شده این خودرو مانند اغلب محصولات کرمان خودرو مصرف کنندۀ خاص داشته باشد. به نظر بنده ورنا دارای ظاهری شکیل و لوکس است. آینه ها و زه های کناری همرنگ بدنه و قرار گرفتن آنتن در عقب خودرو خود گویای این مطلب است.
مورد بعدی که البته به نظر بنده یکی از اساسی ترین موارد در انتخاب خودرو است هزینه های مصرفی خودروست. از نظر مصرف بنزین این خودرو با توجه به حجم موتور و تعداد سوپاپها در رتبۀ بالاتری نسبت به رقبای خود در ایران قرار گرفته است. قیمت و کیفیت لوازم یدکی ورنا مناسب است. لوازم بدنۀ این خودرو هم با توجه به ظاهر و کیفیت خودرو از قیمت خوبی برخوردار هستند. که تمام اینها بیانگر این است که ورنا مطابق شعار ذکر شده در اول این مطلب خودرویی مناسب برای خانواده های ایرانی است.

حقیقت تلخ
در بازار خودرو سازی ایران که نام رقابتی برای آن زیاد است نیاز به خودروهایی با طراحی روز دنیا احساس می شود. برای مصرف کنندۀ ایرانی که چندین دهه است که خودروهای بنجل و اسقاطی خارجی را به عنوان خودروی نو و به روز استفاده کرده پا به عرصه گذاشتن خودروهایی مثل ورنا، یک غنیمت به شمار می آید. هر چند که این خودروها هم در حد رقابت با خودروهای هم قیمت و هم کلاس خود در بازارهای جهانی نیستند اما حداقل حق انتخاب محدود شده به پژو 405، سمند و پژو 206 را می شکنند و این خود نوید بخش توجه به حقوق مصرف کننده است. حقی که سالهاست به ناروا از مصرف کنندۀ ایرانی گرفته شده. چندین دهه خودرو سازان ایرانی بی توجه به جهان اطراف خود مشغول مونتاژ خودرو های قدیمی بودند که به طبع آن مصرف کنندۀ ایرانی از تمام مشخصات خودرو فقط به اسب بخار بیشتر توجه می کرد. اما با ورود خودرو هایی از سازندگان به نام آسیایی این چراغ در ذهن مصرف کنندۀ ایرانی روشن شد که با خودروهایی با مصرف کمتر و ظاهری زیباتر هم می توان لذت رانندگی را چشید.
در آخر امیدوارم که با شکسته شدن تابوی تو خالی قدرت خودرو سازان ایرانی (نظیر ایران خودرو و سایپا) و به عرصه آمدن خودرو سازان کوچک اما با ایده های بزرگ حقوق لگد مال شدۀ مصرف کنندۀ ایرانی احیاء شود. هر چند که هنوز تولید خودرویی صد درصد ملی آرزوی ما ایرانیان است.

رانندگی با گیربکس اتومات ورونا 1600
گیربکس اتوماتیک ورنا 4 دنده است . در صورتی که OVERDRIVE روشن باشه دنده تا 4 عوض میشه و در صورتی که خاموش باشه دنده از 3 بالاتر نمیره.
ورنا اتومات ١٦٠٠ دنده اتومات فقط دنده اتوماته و مثل بعضی ماشینا هردو گزینه دستی و اتومات رو نداره.
دنده اتومات شامل ٦ دنده هست که به ترتیب از بالا P,R,N,D,2,L هستند. P یا همون Park برای وقتی که ماشین توقف کامل میشه استفاده میشه و میشه گفت چرخها در جای توقف شده قفل میشه، R همون دنده عقب هست، N دنده خلاص، D دنده معمولی که فکر میکنم خودش از ١ تا ٤ دنده دستی رو تعویض میکنه، ٢ برای سربالایی ها یا اگه لازم شد سرازیری های با شیب تند استفاده میشه، L احتمالا فقط دنده ١ دستی هست که به گفته یکی از دوستان برای گل و لای یا موارد مشابه استفاده میشه. یه دکمه Over Drive هم هست که با هریک از دنده های D,2,L میشه استفاده کرد. به نظرم اگه با D استفاده بشه دنده ٥ دستی رو میگیره البته تو سرعت های بالا.
حرکت دسته دنده با یه دکمه که وقتی فشره میشه انجام میشه ولی برای سهولت بین دنده های N,D,2 بدون فشردن اون دکمه میشه دنده رو تعویض کرد. برای R یا P حتما باید دکمه رو فشرد و به اون دو دنده رفت و اگر اشتباها هنگام حرکت به جلو روی R قرار داده شود آسیب جدی به گیربکس وارد میشه. به خاطر همین و جلو گیری از اشتباه تو حالت های عادی که بین D و N زیاد استفاده میشه بهتره اصلا دکمه فشرده نشه و با یه فشار جزیی به دسته دنده دنده تعویض بشه.
وقتی ماسین تو دنده D قرار میگیره به طور خودکار با یه نیروی خیلی کمی ماشین به جلو حرکت میکنه و با دادن گاز یا فشردن ترمز ماشین سرعت میگیره و یا متوقف میشه و برای دنده عقب هم همین حالت هست. به نظرم بهتره تو دنده D یا R بیش از یک دقیقه پا رو ترمز نباشه و برای توقف بیشتر از دنده N و ترمز استفاده بشه.
برای دادن دنده معکوس باید پدال گاز رو سریع حدود ٣٠ درجه یا بیشتر به جلو داد . اگر آروم آروم پدال گاز رو بفشارید حتی اگه به اون ٣٠ درجه هم برسه باز عمل نمیکنه.
کولر
کولر ورنا برقی می باشد. و اصلا در هیچ شرایطی دور موتور بالا نمی رود و در نتیجه در مصرف سوخت هم تاثیری ندارد
نظرات مالکان خودرو:

مدتی است که کیفیت قطعات ایرانی شده این ماشین مرا اذیت می کند. مانند:
لنت ترمزها که هم صدا می دادند و هم دیسک ترمز را خراب کردند و در نهایت خود نمایندگی با اخذ 69 تومان لنت مثلا فابریک برایم انداخت( لنت ایرانی 19 تومان است).
نقاط قوت:
- تنظيم صندلي در جهت هاي مختلف و تنظيم گودي كمر.
- شيشه بالابر راننده مجهز به حالت خودكار بود.
- شيشه ها نسبت به پرشيا و سمند خيلي راحت و روون بالا پايين ميشد.
- سواري و كاركرد موتور خيلي نرم و روون بود.
در مورد کیفیت ساخت اصلا با ایران خودرو یی ها قابل مقایسه نیست سواری نرم و راحت و بی صدایی داره بجز روغن اصلا احتیاج به باز کردن در پوش موتور پیدا نمی کنید رینگ 13 واقعا زشته!
ترمز ها از پس ماشین تو هر سرعتی بر میان

البته فقط با ورنا زمانی حال می کنی که شتاب ثانویه شو ببینی از سرعت 100 تا به بالا با تمام ایران خودرویی ها هم تو جاده کورس انداختم اصلا پیشنهاد نمی کنم کسی که پژو داره با ورنا کورس 100 به بالا بندازه تو شهر شلوغ در ترافیک خیلی راحته کولر بی صدا و اصلا گرم نمی کنه مثل پارس . از لحاظ جا داری از پارس کوچکتره اما با سواری که نمی خوای بار بکشی قفل در ها واقعا بی صدا و نرم عمل می کنه بدون خرابی (که بعد از هربار که بارون می یاد بری قفل سازی مثل پارسی که داشتم این طوری بود) خلاصه اگر کسی ورنا رو بشینه و حداقل 2000 تا باهاش رانندگی کرد بعد نظر بده که برای سن 35 سال به بالا و ... اون وقت درست گفته ظاهرش هم با یک تومن خرج 4 تا رینگ شیک 20 می شه تو سرعت بالا پایداره اما فرمونش از پارس تیز تره کلاچ پارس سیمی اما ورنا پمپی که خیلی راحته . دنده ها بسیار نرم تعویض می شن بر خلاف پارس که یکی از دوستان می گفت پارس هنگام تعویض دنده صدای دنده تراکتور می ده من با ورنا تا حالا 54000 کیلومتر رانندگی کردم اکثر خودروهای ایرانی و خارجی رو هم داشتم به نظر من ورنا یک خودرو فوق العاده در کلاس خودشه.
من استفاده از ورنا رو تو چابهار در بد ترین شرایط اب و هوایی گرمای 50 درجه به بالا و هوای شرجی فوق العاده جایی که با پارس که رفتم حتی تو شهر نتونستم باهاش رانندگی کنم چون داشت موتورش از گرما می ترکید اونجا متوجه شدم که اهالی منطقه ازاد چابهار به اتومبیل های تویوتا و هیوندای علاقه خاصی دارن و تقریبا همه مدل های این خودروسازان در انجا پیدا بود .
در دبی هم از ورنا استفاده زیادی می شه در عربستان هم رفتم اونجا هم به وفور یافت می شد به عنوان اکسنت 2005 .
در مورد صدای موتور که در دور های بالا براش یه عایق زیر کاپوت فابریک سفارش بده تا مشکلش حل بشه




تا یادم نرفته اینجا بگم که این صدا که گفتم فقط صدای موتوره که بین سرعت صد تا 125 یه خورده بیشتر از اونیه که از این ماشین انتظار میره.



ولی به جز اون خود ماشین (داشبوردش و در و پیکر هاش)تو حرکت و تو دست انداز بیش از حد بی صداست و کوچکترین صدایی ایجاد نمی کنه.
که فکر کنم از این نظر (بی صدایی بدنه) در مقایسه با ماشین های دیگه ایرانی جزو بهترین ها باشه
البته این صدا اصلا محسوس نیست .صدای موتور پارس تو سرعت 160 به بالا اون ادم رو اذیت می کنه . البته پارس تو ایران طرفدار داره چون می گن خوشکله خداییش من نفهمیدم کجاش خوشکله که تو هیچ کشوری نمی خوانش جز ایران

.اما ورنا رو تو هر کشوری بری می بینیش پس این خودش دلیل بر کیفیت خوب رقابت با سایر اتومبیل هاست.
این فرغون های ایرانی رو غیر از خود ما ایرانی ها و کنیایی ها و روسها دیگه اخه کی سوار می شه پارس با موتور تکنولوژی 20 سا پیش فرانسه با اتش سوزی های هر روزه.




هيوندا ورنا محصول كره :

نوع موتور 1.5 لیتر 4 سیلندر خطی
حداكثر قدرت 91 اسب بخاردر5800 دوردردقیقه
حداكثر گشتاور 133 نیوتن متردر3000 دوردردقیقه
سوپاپ 4 عدد در هر سيلندر
قطر سيلندر× كورس پيستون 75.5×83.5
نسبت تراكم 10:1
گيربكس 5 دنده دستی
ظرفيت مخزن سوخت 45 ليتر
ميزان مصرف سوخت در شهر 7.6 ليتر براي هر 100 کيلومتر
ميزان مصرف سوخت در بزرگراه 5.7 ليتر براي هر 100 کيلومتر
وزن (كيلوگرم)1010

دوو سي يلو (محصول كره)
نوع موتور 1.5 لیتر 4 سیلندر خطی
حداكثر قدرت75 اسب بخاردر5400 دوردردقیقه
حداكثر گشتاور124 نیوتن متردر3200 دوردردقیقه
سوپاپ2 عدد در هر سيلندر
قطر سيلندر× كورس پيستون81.5×76.5
نسبت تراكم9.5:1
گيربكس5 دنده دستی
ظرفيت مخزن سوخت50 ليتر
9.3 ليتر براي هر 100 کيلومتر
5.2 ليتر براي هر 100 کيلومتر
ميزان مصرف سوخت در شهر9.3 ليتر براي هر 100 کيلومتر
ميزان مصرف سوخت در بزرگراه 5.2ليتر براي هر 100 کيلومتر
وزن (كيلوگرم)940



البته اینو هم بگم بهضی مقایسه ها با مدل 1400CC و بعضی ها با مدل 1600CC ورنا هست.
ورنا هم اکنون با مدل 1600CC (دنده دستی و اتوماتیک عرضه میشه)

HyBy
17-12-2010, 23:49
خیلی ممنون از توضیحات کاملتون. استفاده کردم
ممنون :11:

shutdown
20-12-2010, 19:35
به نظر من ورنا خیلی سر تره....هم جدید . به روز تره...هم شکلش جذاب تره...امکاناتش و شتابش هم خیلی سر تره

rozy_1500
31-12-2010, 22:59
ببخشید مگه ورنا صفرش هم تو بازار هست
چه شرکتی خدمات میده؟
قیمت صفرش چنده ؟ 1600 دنده اتوماتیک؟