wichidika
10-12-2010, 12:23
توليدكنندگان خودروهاي بدون كنيستر بايد در خصوص آلودگي هوا پاسخگو باشند
خودروهاي جديد توليدي از آلايندگي بالايي برخوردارند
وي با بيان اينكه شمار خودروهاي كشور از مرز 13 ميليون دستگاه عبور كرده است، گفت: هم اكنون روزانه بيش از يك هزار خودرو فقط در شهر تهران شماره گذاري ميشود.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اينكه به غير از تصميمات كوتاه مدت بايد تصميمات اساسيتري اتخاذ شود افزود: يكي از موضوعات مطرح در اين زمينه كنترل آلايندگي خودروهاي توليدي و كاهش مصرف سوخت آنهاست.
وي گفت: متاسفانه يكي از خودروسازان داخلي به مدت 4 سال نصب سيستم كنيستر را بر روي پرتيراژترين خودرو خود متوقف كرد كه اين امر موجب شد تا آلايندگي بسيار زيادي توسط خودروهاي توليدي اين شركت وارد هواي كشور شود كه به نظر ميرسد هماكنون اين شركت خودروسازي بايد در اين زمينه پاسخگو باشد.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي خاطرنشان كرد: بايد بررسي شود كه به چه دليل و با چه توجيهي صرفا براي پايين آوردن هزينه توليد خودرو اين شركت نسبت به حذف كنيستر از محصولات خود اقدام كرده است.
وي با اشاره به اينكه خودروهاي جديد توليدي نيز از آلايندگي بالايي برخوردارند و بايد كنترلهاي لازم بر روي آنها صورت گيرد، گفت: بايد يك نهاد مستقل و كارآمد موضوع ايمني، آلايندگي و كيفيت خودروهاي توليدي را تحت نظارت قرار دهد كه اين نهاد بايد داراي اختيارات كافي نيز باشد.
به گزارش ايسنا، رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي به نبود مبدلهاي كاتاليستي در بازار اشاره كرد و گفت: مبدلهاي كاتاليستي كه هم اكنون بر روي خودروهاي توليدي نصب مي شود تا ميزان آلايندگي آنها را كاهش دهد پس از 80 هزار كيلومتر يعني حدود 3 سال پر شده و عملا كارايي خود را از دست ميدهد و اگر شركتها براي تعويض آنها اقدام نكنند ميزان آلايندگي خودرو تا 5 برابر افزايش مييابد.
وي به موضوع خودروهاي فرسوده اشاره كرد و گفت: يكي از منابع آلاينده در كشور خودروهاي فرسوده است به شكلي كه حتي خودروهاي فرسوده بالاي 30 و 40 سال هم در كشور وجود دارند كه آلايندگي آنها 40 برابر خودروهاي جديد توليدي است. در اين خصوص نيز بايد اقدامات لازم صورت گيرد.
لايحه جديد اخذ جرايم رانندگي در گيرودار يك بند غيرضرور در مجلس باقي مانده است
رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اينكه قوانين و مقررات باز دارنده ميتواند كمك موثري به بحث آلايندگي خودروها كند، گفت: لايحه جديد اخذ جرايم رانندگي اوايل امسال در صحن علني مجلس مطرح و همه بندهاي آن به جز يك بند كه هيچ ضرورتي براي درج در لايحه نداشت و سه بار نيز در صحن علني مجلس رد شد يا برگشت خورد، به تصويب رسيد.
وي با انتقاد شديد از مجلس براي عدم تصويب نهايي لايحه اخذ جرايم رانندگي و معطلي آن افزود: متاسفانه اين لايحه همچنان در گير و دار آن يك بند در مجلس باقي مانده كه اميدواريم نمايندگان مجلس هرچه سريعتر تكليف اين لايحه را مشخص كرده تا بعد از چند دهه بتوانيم با قانون جديدي نسبت به برخورد با متخلفان اقدام كنيم چرا كه با شيوههاي فعلي ديگر نميتوان تخلفات رانندگي را در كشور كاهش داد.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در عين حال خواستار كنترل ايمني وآلايندگي خودروها هم توسط توليدكنندگان و هم توسط مصرفكنندگان شد و گفت: در عين حال انتظار داريم شهروندان برابر قانون براي دريافت برگه معاينه فني خودروهاي خود مراجعه كنند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خودروهاي جديد توليدي از آلايندگي بالايي برخوردارند
وي با بيان اينكه شمار خودروهاي كشور از مرز 13 ميليون دستگاه عبور كرده است، گفت: هم اكنون روزانه بيش از يك هزار خودرو فقط در شهر تهران شماره گذاري ميشود.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اينكه به غير از تصميمات كوتاه مدت بايد تصميمات اساسيتري اتخاذ شود افزود: يكي از موضوعات مطرح در اين زمينه كنترل آلايندگي خودروهاي توليدي و كاهش مصرف سوخت آنهاست.
وي گفت: متاسفانه يكي از خودروسازان داخلي به مدت 4 سال نصب سيستم كنيستر را بر روي پرتيراژترين خودرو خود متوقف كرد كه اين امر موجب شد تا آلايندگي بسيار زيادي توسط خودروهاي توليدي اين شركت وارد هواي كشور شود كه به نظر ميرسد هماكنون اين شركت خودروسازي بايد در اين زمينه پاسخگو باشد.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي خاطرنشان كرد: بايد بررسي شود كه به چه دليل و با چه توجيهي صرفا براي پايين آوردن هزينه توليد خودرو اين شركت نسبت به حذف كنيستر از محصولات خود اقدام كرده است.
وي با اشاره به اينكه خودروهاي جديد توليدي نيز از آلايندگي بالايي برخوردارند و بايد كنترلهاي لازم بر روي آنها صورت گيرد، گفت: بايد يك نهاد مستقل و كارآمد موضوع ايمني، آلايندگي و كيفيت خودروهاي توليدي را تحت نظارت قرار دهد كه اين نهاد بايد داراي اختيارات كافي نيز باشد.
به گزارش ايسنا، رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي به نبود مبدلهاي كاتاليستي در بازار اشاره كرد و گفت: مبدلهاي كاتاليستي كه هم اكنون بر روي خودروهاي توليدي نصب مي شود تا ميزان آلايندگي آنها را كاهش دهد پس از 80 هزار كيلومتر يعني حدود 3 سال پر شده و عملا كارايي خود را از دست ميدهد و اگر شركتها براي تعويض آنها اقدام نكنند ميزان آلايندگي خودرو تا 5 برابر افزايش مييابد.
وي به موضوع خودروهاي فرسوده اشاره كرد و گفت: يكي از منابع آلاينده در كشور خودروهاي فرسوده است به شكلي كه حتي خودروهاي فرسوده بالاي 30 و 40 سال هم در كشور وجود دارند كه آلايندگي آنها 40 برابر خودروهاي جديد توليدي است. در اين خصوص نيز بايد اقدامات لازم صورت گيرد.
لايحه جديد اخذ جرايم رانندگي در گيرودار يك بند غيرضرور در مجلس باقي مانده است
رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اينكه قوانين و مقررات باز دارنده ميتواند كمك موثري به بحث آلايندگي خودروها كند، گفت: لايحه جديد اخذ جرايم رانندگي اوايل امسال در صحن علني مجلس مطرح و همه بندهاي آن به جز يك بند كه هيچ ضرورتي براي درج در لايحه نداشت و سه بار نيز در صحن علني مجلس رد شد يا برگشت خورد، به تصويب رسيد.
وي با انتقاد شديد از مجلس براي عدم تصويب نهايي لايحه اخذ جرايم رانندگي و معطلي آن افزود: متاسفانه اين لايحه همچنان در گير و دار آن يك بند در مجلس باقي مانده كه اميدواريم نمايندگان مجلس هرچه سريعتر تكليف اين لايحه را مشخص كرده تا بعد از چند دهه بتوانيم با قانون جديدي نسبت به برخورد با متخلفان اقدام كنيم چرا كه با شيوههاي فعلي ديگر نميتوان تخلفات رانندگي را در كشور كاهش داد.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در عين حال خواستار كنترل ايمني وآلايندگي خودروها هم توسط توليدكنندگان و هم توسط مصرفكنندگان شد و گفت: در عين حال انتظار داريم شهروندان برابر قانون براي دريافت برگه معاينه فني خودروهاي خود مراجعه كنند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]