ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : کمک در انتخاب Engine



resident2011
09-12-2010, 14:36
مي خوام بدونم کدوم يک از موتورهاي زير که همه OpenSource هستند ،بهتره چون توي اين برنامه ها ميشه سورسشون رو تغيير داد.من مدتي بطور زياد علاقه مند به يادگيري ساخت بازي شدم حالا هم مي خوام ساخت بازي رو ياد بگيرم فقط مي خوام يه موتور انتخاب کنم تا آخر باهاش کار کنم . من قبل از انتخاب یه چیزی در مورد اون خیلی تحقیق می کنم .چون وقتی دنبال یه چیزی رو می گیرم تا آخرش میرم .واسه همین نمی خوام دچار اشتباه بشم و از دوستان می خوام از روی تعصب نظر ندن .
ممنون میشم


Agar (engine) – A high-level graphical application framework used by 2D and 3D computer games
Allegro library – A free crossplatform C/C++ game programming library, provides functions for graphics, sounds, input, timers, fixed and floating point, 3d, compressed datafile and a GUI.
APOCALYX 3D Engine – A free LGPL game engine based on OpenGL and several open source libraries.
Axiom Engine – A fork containing the core of the OGRE graphics engine written in C#
Game Blender – flexible node based game logic engine blender 3d
Boom – A port of the Doom source code by TeamTNT
ClanLib – A free cross-platform (including Mac OS X), object-oriented C++ game programming library.
Crystal Entity Layer – An extension of the Crystal Space 3D Engine
Crystal Space – A general framework for developing 3D applications
Cube – Powers the computer game of the same name
DarkPlaces – Heavily modified version of quake engine which supports modern graphics
Delta3d – Integrates other well-known free software projects into an easy-to-use API, originally developed by the U.S. Navy
Doom engine – The now free software engine originally used for the hugely popular Doom and Doom II
DXFramework – A simple, pedagogical 2D/3D DirectX-based game engine for Visual Studio
Eternity Engine – A source port of the Doom engine
Exult – A free software reimplementation of the Ultima VII game engine
FIFE – A free software 2.5D isometric game engine.
GZDoom – A source port of the Doom engine based on ZDoom
GemRB – A free software implementation of the Infinity Engine
Genesis3D – A real-time 3D engine for Windows
Genesis Device Is a powerful LGPL engine
id Tech 2 – Formerly known as the Quake II engine, the original open-source engine from id Software
id Tech 3 – Formerly known as the Quake III engine, the original open-source engine from id Software
ioquake3 – An updated fork of the GPL'ed id Tech 3 engine
Irrlicht Engine – A cross-platform and lightweight three dimensional graphics engine.
jMonkeyEngine – An open-source, BSD licensed Java scenegraph engine.
Jogre – A Java based client/server game engine and API for online real time games such as chess, checkers, etc.
KallistiOS – A free, BSD licensed development library for the Sega Dreamcast, by Dan Potter.
Lightfeather 3D Engine - A cross-platform, zlib licensed, real-time 3D graphics engine.
Nebula Device – A realtime 3D game engine developed by German game studio Radon Labs.
OGE - Open Game Engine - A cross-platform open source engine combining the components used to make games.
OGRE Engine – A very popular object-oriented graphics rendering engine. Also called OGRE3D
ORX - A portable, lightweight and data-driven 2D-oriented game engine.
Panda3D – A relatively easy to use python-driven game engine made by Carnegie Mellon University. Disney uses it to produce some of their games.
PLIB – A game engine – includes 3D, Audio, Music, GUI, Window manager and is portable Linux/Windows/Mac OS X.
ProQuake – A modified Quake engine
Quake engine – The original open-source engine from id Software
RealmForge – An open-source game engine for the Microsoft .NET Framework, predecessor to Visual3D.NET.
Retribution Engine – A game engine to make first person shooter games
Sauerbraten – A upgraded engine forked from the Cube engine
Spring - a full 3D free/open source RTS game engine
Stratagus – A cross-platform real time strategy game engine



سوال در مورد ogre

طوری که متوجه شدم Engine بدی نیست ولی خوب فقط یه Engine گرافیکی هستش می خواستم بدونم با استفاده از پلاگین میشه بقیه چیزها رو بهش اضافه کرد (ادیتور و.........)که تقریباً یه چیزی شبیه Unity3D یا udk بشه یا کلاً باید برنامه نویسی بشه ؟
گرشاسب رو هم با همین Engine ساختن موتوری که اونا توسعه دادن رو منتشر نکردن اصلاً اونو در اختیار دیگران میزارن ؟
پیشنهاد شما چیه ؟
يه سوال هم در مورد unreal engine که نسخه مجانيش همون udk هستش و اونم فقط نسخه BETA قابل دانلود،چه فرقي با نسخه اصلي داره ؟
در مورد خودم هم بگم زبان برنامه نويسي که بلدم ++C هستش در حال حاضر هم دارم با مکس کار مي کنم از حالت آماتوري در اومدم .
اينا رو گفتم که موتورهاي بالا رو بر اساس اينا بهم معرفي کنيد.
اما OpenSource رو انتخاب کردم به دليل اينه که ميشه توي برنامه دست برد. وعلاقه شدیدی که به اینگونه نرم افزارها دارم و چندتا دليل ديگه .
در مورد این دوتا Engine کلی مطالعه کردم .
Unity3D و udk مخصوصاً اون پست 16 صفخه ایی مقایسه رو 3 ساعت وقتم رو گرفت ولی خوب بود .بنابراین پیشنهاد ندین چون سورس هیچکدوم رو در اختیار نداریم.
در مورد cry Engine چی آیا این Engine نسخه رایگان داره ؟

ehsan_wwe
09-12-2010, 15:30
سوال در مورد ogre

طوری که متوجه شدم Engine بدی نیست ولی خوب فقط یه Engine گرافیکی هستش می خواستم بدونم با استفاده از پلاگین میشه بقیه چیزها رو بهش اضافه کرد (ادیتور و.........)که تقریباً یه چیزی شبیه Unity3D یا udk بشه یا کلاً باید برنامه نویسی بشه ؟
بايد برنامه نويسي كرد اونم خيلي زياد تا مثل udk , unity اينا خوشكل و راحت بشه :31:
چيزي كه حست اينه كه ogre يه چيز واقا به درد نخوره انجين گرافيكيشم آدم بشينه بسازه مگه چقد وقت ميگيره


گرشاسب رو هم با همین Engine ساختن موتوری که اونا توسعه دادن رو منتشر نکردن اصلاً اونو در اختیار دیگران میزارن ؟
پیشنهاد شما چیه ؟
مفت نمي ارزه چون رابط گرافيكي نداره و فقط برنامه نويس اين متور ازش سر در مياره :31:


يه سوال هم در مورد unreal engine که نسخه مجانيش همون udk هستش و اونم فقط نسخه BETA قابل دانلود،چه فرقي با نسخه اصلي داره ؟
تا جايي كه شنيدم از بچه هاي udk كار فرقش اينه كه كلي كد و دستور آماده برات اورده كه باهاش بازي هاي fps بيازي (‌يه جور mod هست حالا محمد بيشتر توضيح ميده )‌



اما OpenSource رو انتخاب کردم به دليل اينه که ميشه توي برنامه دست برد. وعلاقه شدیدی که به اینگونه نرم افزارها دارم و چندتا دليل ديگه .
در مورد این دوتا Engine کلی مطالعه کردم .
turque خوراك توه پس همه مدله توش ميشه دست برد

AMIR REZAs
09-12-2010, 16:05
سلام
علاوه بر تورک فکر میکنم Delta 3d هم بدردتون بخوره...


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

ALt3rnA
09-12-2010, 16:56
اگه تا حالا بازی نساختی بهتره با همون Game maker کار کنی یکم

tovamohammad
09-12-2010, 17:18
سلام دوست عزیز

بنده با هیچ کدوم ازانجین های اوپن سورس کار نکردم، پس فقط به 3-2 تا از سوالات جواب می دم.


در مورد cry Engine چی آیا این Engine نسخه رایگان داره ؟

طی صحبتهای سخران CryTech ، نسخه ی رایگان CryEngine زمانی که بازی Crysis 3 منتشر شد، منتشر میشه. که البته تا الان یه بار تاخیر داشته.

تنها چیزی هم که فعلا مشخص کردن اینه که نسخه ی رایگان "Watered Down" نسخه ی تجاریه، یعنی مثل یو نیتی یه سری از امکانات انجین داخلش حذف میشه. و خب یه ضعف هم که به صورت کلی این انجین داره محدود بودن به بازی FPS (و تو بهترین حالت TPS) هست. مگر اینکه توی نسخه 3 این روند تغییر کنه.


يه سوال هم در مورد unreal engine که نسخه مجانيش همون udk هستش و اونم فقط نسخه BETA قابل دانلود،چه فرقي با نسخه اصلي داره ؟

تنها انجین تجاری که نسخه ی زایگان ازش اومده همین Unreal Engine 3 هست که بازی های ساخته شده باهاشو می تونی تو یه سرچ پیدا کنی.

نسخه ی رایگان UE3 یا همون UDK از لحاظ امکانات هیچ تفاوتی با نسخه ی تجاری نداره. تنها تفاوت ها در مفاد لایسنس، پلتفرم های ساپورت شده و مسلما قیمت هست:


قیمت نسخه ی تجاری(بسته به جزئیات لایسنسی که می خری) بین 400 میلیون تا 1 میلیارد و 300 میلیون تومان هست. UDK به خودی خودی رایگان هست، کارهای تجاری که باهاش انجام بدی هم به صورت Royalty هست، یعنی یه در صدی از درآمد رو بعد از اینکه پروژت فروش رفت اپیک ازت می گیره.

پلتفرم ها هم، UE3 پی سی، XBox360، PS3 و iPhone رو ساپورت می کنه و UDK پی سی و تا یکی دو ماه دیگه iPhone.

مهمترین جزئی از لایسنس UE3 که با UDK فرق می کنه همراه بودن Full Source انجین هست که خب دلیل همره نبودنش با UDK کاملا مشخصه.


اینم از تفاوت ها که سوال کردی.

در مورد سورس که بخوای تغییر بدی هم، توی UDK به کد های پایه ی انجین مثل رندر یا بیس AI دسترسی نداری ولی عموم قسمتهای ادیتور رو می تونی با Unreal Script (زبان اصلی UDK) تغییر بدی. در صورتی که خواستی بدونی کدوم قسمتها رو می تونی تغییر بدی، بگو که با جزئیات بگم.

اینا از سوالایی که بنده جوابشو می دونستم، بقیشو اساتید پی سی ورلد جواب می دن.:20:

----

جدای از این سوالات یه توصیه ی دوستانه به شما می کنم. در صورتی که حتی یکی از سه شرط زیر برات برقرار نبود، ابدا دنبال یه انجین اوپن سورس نرو:


بخوای بازی یا پروژه ای که با اون انجین می سازی از لحاظ کیفی با بازی های روز قابل قیاس باشه (نه بهتر باشه، فقط قابل قیاس) (از لحاظ کمی نیاز نیست چون هرچی باشه اون تیمهای بازی سازی معمولا بزرگ هست).
تیمی که می خوای باهاشون روی انجین کار کنی حداقل 8-7نفر برنامه نویس متخصص باشه (فقط برای خود انجین).
برای بازی اول حداقل 5 سال زمان داشته باشی.


این 3 مورد رو به این خاطر با هم گفتم که در صورتی که مورد دوم و سوم رو داشته باشی می تونی در بهترین حالت اولی رو هم به دست بیاری.

در غیر این صورت نتیجه ی کار از همین الان مشخصه: شما کار با انجین X رو به صورت کاملا مصمم شروع می کنی و بین 3 ماه تا 3 سال دیگه اون انجین رو می ذاری کنار و عملا کل اون زمان از دست رفته محسوب میشه. اینو از یه نفر که یه تجربه ی کوچیک با بیس انجین داشته بپذیر.

در ضمن بنده به شما نمی گم با فلان انجین کار کن یا کار نکن، من فقط اطلاعاتمو به شما می دم، تصمیم رو شما باید بگیری.

راستی چیزی که از من، آقای X و آقای Y می شنوی رو صرفا به عنوان اطلاعات خام در نظر بگیر و اگه همون طور که گفتی می خوای یه انجین رو برای چند سال کار انتخاب کنی، واقعا لازمه چند هفته به صورت مستمر راجع بهش تحقیق کنی، البته تحقیق، نه سوال از سایر افراد(مشخصه که هر کسی از نقطه نظر خودش با شما صحبت می کنه، از جمله من).

دیگه واضح تر نمی تونم راجع بهش توضیح بدم. امیدوارم به همون مقداری که لازمه، قبل از شروع در مورد این قضیه فکر و تحقیق بکنی.

موفق باشی. بای.:8:

parvizamd
09-12-2010, 21:04
محمدجان کاملا در مورد آخر درست می گن شما به حرف X و Y هیچ وقت اکتفا نکن
شده بود توی پسی ورد
یکی گیم استدیو
یکی یونتی
یکی یونیتی
یکی تورک

نظر شخصی من

گیم میکر 8 پرو - ابتدای ایده ال دوبعدی
یونتی - بسیار خوب ضعف کمی در راهنمای برنامه
گیم استدیو رندر کمی ضعیف اما ساده و ایده ال در راهنمایی

alisahaf70
09-12-2010, 22:47
ما تو دانشگاه روی اگر کار می کنیم تو یه شرکتم دارم رو UDK کار می کنم
از لحاظ راحتی کار امکان نداره به این راحتیا اگرو بتونی به یه چیز تو مایه های UDK تبدیل کنی
هنوزم که هنوزه با اینکه اپن سورسه یه ادیتوره درست حسابی نداره خودمون داریم می نویسیم
ولی حالی داره کد زدن روش که UDK نداره اگه هدفت تجاریه برو UDK اما اگه می خوای تحقیقاتی باشه هدفت برو سراغ OGRE

anti-military
09-12-2010, 23:27
بازی سازی در درجه اول موتور نیست باید اول ببینی از نظر طراحی و برنامه نویسی در چه حدی هستی . اگر در حد مبتدی هستی که فرقی نمیکنه هر موتوری باشه وقتی طراحی هات سطحی باشه نمیتونه خودش رو نشون بده ! بعضی ها هم که موتور انتخاب میکنن و میرن آبجکت آماده دانلود میکنن و وارد بازی میکنن که به نظر من آبروی هرچی بازیسازه میبرن ! بازی سازی این نیست که مدلهای آماده رو وارد یه موتور آماده کنی و اسمش رو بزاری بازی ! بازی در درجه اول یعنی طراحی یعنی خلاقیت یعنی برنامه نویسی یعنی عملی کردن ایده هایی که تو ذهنت هست ! اما خوب یکسری با دانلود چندتا آبجکت و ایمپورتش به داخل موتور کاری کردن که ارشاد دیگه حمایت نمیکنه بازیهایی رو که با موتور UDK ساخته میشن! من 5 سال پیش بازی سازی رو شروع کردم و با شرکت تو گروه هایی که با گیم میکر بازی می ساختن اون زمان با بازی سازی آشنا شدم و بعد از اون با چند نفر از بچه ها لایسنس یه موتور رو به قیمت 400 هزار تومن خریدیم که دقیقا یادم نمیاد اسم موتور چی بود چون مسئول گروه زیاد در موردش توضیحی نداد و خلاصه با اون موتور هم بازی ساختیم و از طریق فروشگاه های اینترنتی منتشر کردیم ( یه بازی ادونچر بر پایه عکس های واقعی بود ) که چندان موفق نشد بعد از اون گوئست و موتورهای دیگه و بعد هم رفتم سراغ طراحی سه بعدی و چند سالی به صورت پراکنده سعی کردم خودم رو قوی کنم و امروز هم که احساس کردم تقریبا توانایی های لازم رو دارم شروع کردم به بازی سازی . اما یکسری 1 ماه نشده با موتورهای بازی سازی آشنا شدن میرن مدل آماده دانلود میکنن وارد موتور میکنن و بدون اینکه اعلام کنن مدلها آماده هست ادعا میکنن که بازیشون خیلی گرافیک داره !

مثلا کار آقا پرویز رو مثال میزنم بازی میسازه با کلی زحمت اما یه بازی هم سبک به خاطر استفاده از مدل آماده کار آقا پرویز رو بی ارزش نشون میده . پس خواهشا وقتی هنوز بلد نیستید یه مدل ساده طراحی کنید اصلا سراغ بازی سازی نرید و این صنعت رو خز نکنید ... ( سعی کنید اول مقدمات ساخت یه بازی رو یاد بگیرید )

resident2011
10-12-2010, 02:01
جدای از این سوالها دوستان در مورد موتور OpenSource که ظاهراً همه فقط موتور گرافیکی هستن چی پیشنهاد میدین؟
راستی موتور کامل OpenSource که سورسش هم ارائه بشه وجود داره؟؟؟

resident2011
10-12-2010, 12:04
این پستهایی که من میزنم کجا میرن؟:18::18::18: نمیدونم دیشب یه پست زدیم الان نیستش
از دوستان ممنونم به خاطر راهنماییهایی که کردن

بايد برنامه نويسي كرد اونم خيلي زياد تا مثل udk , unity اينا خوشكل و راحت بشه [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
چيزي كه حست اينه كه ogre يه چيز واقا به درد نخوره انجين گرافيكيشم آدم بشينه بسازه مگه چقد وقت ميگيره
بله میدونم به این راحتیها هم نیست و باید حداقل بالای 130 یا 140 هزار خط برنامه اضافه بشه .
موتور گرافیکی نوشتن هم به همین راحتی نیست اگه بود الان همه خدشون موتور بازیشون رو می نوشتن.
منم نمی خوام یه موتور جدید بنویسم چون کار خیلی خیلی اشتباهیه بلکه می خوام از چیزهای موجود یه موتور ایجاد کنم .از موتورهای فیزیکی مثل Physx Nvidia ,...یا DX، openGl یا هوش های مصنوعی و چیزهایی که آماده وجود دارن .


گرشاسب رو هم با همین Engine ساختن موتوری که اونا توسعه دادن رو منتشر نکردن اصلاً اونو در اختیار دیگران میزارن ؟
پیشنهاد شما چیه ؟
مفت نمي ارزه چون رابط گرافيكي نداره و فقط برنامه نويس اين متور ازش سر در مياره [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

داشتنش که ضرری نداره اولاً از تجربه اونا استفاده میشه دوماً اونا یه ادیتور براش نوشتن و میشه گفت میشه توسعه اش داد.یادمون باشه هیچ چیز غیره ممکنی توی این دنیا وجود نداره این که دیگه چیزی نیست .
خیلی از دوستان دنبال اینکار گرفتن و نتیجه نگرفتن و توی نیمه راه پشیمون شدن و با استفاده از تجربیاتشون به دیگران هم توصیه میکنن دنبال این کار رو نگیرن چون کر بیهوده ایی .خوب ولی من مطمئنم اینقدرها هم بیهوده نیست .چون اولاً بنده نمی خوام یه شبه این کار رو بکنم و طی چندماه یه بازی بسازم .تا دلتون بخواد هم حوصله دارم .درضمن اگه هم یه زمانی نا امید بشم چیزی رو از دست ندادم چون مهمترین چیزی که به دست میارم تجربه است و قطعاً برای همچین کاری بنده مجبورم برنامه نویسی خودم رو قویتر کنم و با خیلی چیزهای دیگه هم باید آشنا بشم برای همین بخاطر همین کار بیهوده ایی که شما دوستان میگید لم بنده افزایش پیدا میکنه و قطعاً دوستانی که یه زمانی دنبال ساخت موتور بودن و الان دارن با یه موتور آماده کار می کنن از کسایی که از اول با این موتورهای آماده شروع کردن موفقتر هستند چون بهتر میدونن هر موتوری چه امکاناتی دارن .

البته من در کنار این کار می خوام با unity کار کنم که با امکانات یه موتور آشنایی کامل پیدا کنم که اینجوری فکر کنم توی اینده اگه هم پشیمون یشم ضرر نکردم چون کار با یه موتور رو یاد گرفتم .
فقط یه سوال من امشب نسخه unity 3.1 رو گرفتم کرکش رو کجا می تونم پیدا کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اما یه سوال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟
من توی این انجمن و انجمنهای دیگه بحثهای زیادی در مورد این دوتا موتور خوندم ولی یه چیزی فکرم رو مشغول کرده ،اونجا کسایی که با UDK کار می کنن میگن UDK رایگانه و unity از کرک باید استفاده بشه .
اما فرض کنید یه نفر یا یه گروه یه بازی در حد ارائه به بازارهای جهانی بسازه و بخواد اونو بفروشه
حالا این بازی با UDK ساخته شده ،توی خود سایت یه چیزایی در مورد درصد فروش زده که اگه یه نفر یه بازی با اون ساخت باید مثلاً اینقدر به این شرکت بده ولی این برای همه کشورها صادقه الا ایران چون تحریمه و اگه توجه کرده باشید توی قسمت خرید لاینس هم اسمی از ایران نیست حالا اینجا مشکلی برای فروش بازی پیش نمیاد.؟
حالا طرفه دیگه اگه این بازی با unity ساخته شده باشه و از نسخه کرک شده استفاده شده باشه قضیه این چی میشه؟
راستی این لاینس که میفروشن کلی میفروشن یا برای یه بازیه و اگه بخوای بازی دوم رو بسازی باید دوباره اونو بخری؟unity رو میگم

یه سوال تکراری
از کجا بفهمم Engine گرشاسب رو در اختیار دیگران میزارن یا نه ؟اخه سایتش هیچ جوابی نمیدن

و دراخر با توجه به پست اول پیشنهاد شما چیه؟

resident2011
10-12-2010, 12:50
این پستهایی که من میزنم کجا میرن؟:18::18::18: نمیدونم دیشب یه پست زدیم الان نیستش
از دوستان ممنونم به خاطر راهنماییهایی که کردن

بايد برنامه نويسي كرد اونم خيلي زياد تا مثل udk , unity اينا خوشكل و راحت بشه [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
چيزي كه حست اينه كه ogre يه چيز واقا به درد نخوره انجين گرافيكيشم آدم بشينه بسازه مگه چقد وقت ميگيره
بله میدونم به این راحتیها هم نیست و باید حداقل بالای 130 یا 140 هزار خط برنامه اضافه بشه .
موتور گرافیکی نوشتن هم به همین راحتی نیست اگه بود الان همه خدشون موتور بازیشون رو می نوشتن.
منم نمی خوام یه موتور جدید بنویسم چون کار خیلی خیلی اشتباهیه بلکه می خوام از چیزهای موجود یه موتور ایجاد کنم .از موتورهای فیزیکی مثل Physx Nvidia ,...یا DX، openGl یا هوش های مصنوعی و چیزهایی که آماده وجود دارن .


گرشاسب رو هم با همین Engine ساختن موتوری که اونا توسعه دادن رو منتشر نکردن اصلاً اونو در اختیار دیگران میزارن ؟
پیشنهاد شما چیه ؟
مفت نمي ارزه چون رابط گرافيكي نداره و فقط برنامه نويس اين متور ازش سر در مياره [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

داشتنش که ضرری نداره اولاً از تجربه اونا استفاده میشه دوماً اونا یه ادیتور براش نوشتن و میشه گفت میشه توسعه اش داد.یادمون باشه هیچ چیز غیره ممکنی توی این دنیا وجود نداره این که دیگه چیزی نیست .
خیلی از دوستان دنبال اینکار گرفتن و نتیجه نگرفتن و توی نیمه راه پشیمون شدن و با استفاده از تجربیاتشون به دیگران هم توصیه میکنن دنبال این کار رو نگیرن چون کر بیهوده ایی .خوب ولی من مطمئنم اینقدرها هم بیهوده نیست .چون اولاً بنده نمی خوام یه شبه این کار رو بکنم و طی چندماه یه بازی بسازم .تا دلتون بخواد هم حوصله دارم .درضمن اگه هم یه زمانی نا امید بشم چیزی رو از دست ندادم چون مهمترین چیزی که به دست میارم تجربه است و قطعاً برای همچین کاری بنده مجبورم برنامه نویسی خودم رو قویتر کنم و با خیلی چیزهای دیگه هم باید آشنا بشم برای همین بخاطر همین کار بیهوده ایی که شما دوستان میگید لم بنده افزایش پیدا میکنه و قطعاً دوستانی که یه زمانی دنبال ساخت موتور بودن و الان دارن با یه موتور آماده کار می کنن از کسایی که از اول با این موتورهای آماده شروع کردن موفقتر هستند چون بهتر میدونن هر موتوری چه امکاناتی دارن .

البته من در کنار این کار می خوام با unity کار کنم که با امکانات یه موتور آشنایی کامل پیدا کنم که اینجوری فکر کنم توی اینده اگه هم پشیمون یشم ضرر نکردم چون کار با یه موتور رو یاد گرفتم .
فقط یه سوال من امشب نسخه unity 3.1 رو گرفتم کرکش رو کجا می تونم پیدا کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اما یه سوال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟
من توی این انجمن و انجمنهای دیگه بحثهای زیادی در مورد این دوتا موتور خوندم ولی یه چیزی فکرم رو مشغول کرده ،اونجا کسایی که با UDK کار می کنن میگن UDK رایگانه و unity از کرک باید استفاده بشه .
اما فرض کنید یه نفر یا یه گروه یه بازی در حد ارائه به بازارهای جهانی بسازه و بخواد اونو بفروشه
حالا این بازی با UDK ساخته شده ،توی خود سایت یه چیزایی در مورد درصد فروش زده که اگه یه نفر یه بازی با اون ساخت باید مثلاً اینقدر به این شرکت بده ولی این برای همه کشورها صادقه الا ایران چون تحریمه و اگه توجه کرده باشید توی قسمت خرید لاینس هم اسمی از ایران نیست حالا اینجا مشکلی برای فروش بازی پیش نمیاد.؟
حالا طرفه دیگه اگه این بازی با unity ساخته شده باشه و از نسخه کرک شده استفاده شده باشه قضیه این چی میشه؟
راستی این لاینس که میفروشن کلی میفروشن یا برای یه بازیه و اگه بخوای بازی دوم رو بسازی باید دوباره اونو بخری؟unity رو میگم

یه سوال تکراری
از کجا بفهمم Engine گرشاسب رو در اختیار دیگران میزارن یا نه ؟اخه سایتش هیچ جوابی نمیدن

و دراخر با توجه به پست اول پیشنهاد شما چیه؟

sumy
10-12-2010, 16:34
من میگم اول تواناییهای خودت رو نگاه کن بعد تصمیم بگیر .
ولی شما بهتره همون نرم افزار 3d max رو کارکنی چون به قول خودت هنوز حرفه ایی نشدی .در صورتی که بتونی توی max قابلیتهای خودت رو بالا بربریو بعد بیای سراغ یه موتور بازیسازی مسلماً توی اینده از کسایی که الان دارن یه موتور رو یاد می گیرن و کار با نرم افزارهای 3d رو بلد نیستند موفق تر خواهی بود .

منم تازه شروع به یادگیری کردم ولی کار با چندتا نرم افزار 3d مخصوصاً max و به محض اشنا شدن با محیط موتور با کارکترها و چیزهایی که خودم طراحی می کنم بازی میسازم که فکر کنم خیلی لذت بخشتره.
به فکر موتور هم نباش که بسازی که ما این راهها رو رفتیم ولی اگه واسه تجربه می خوای برو دنبالش.

tovamohammad
11-12-2010, 06:53
سلام

قبل اینکه سوالتو جواب بدم، تو پست شماره 9 که الان کامل پاکش کردی شما یه موردی گفته بودی، یه چیزی تو این مایه ها: " افرادی که برا UDK تعصب دارن این انجینو به من پیشنهاد ندن" خلاصه یه همچین چیزی.

با من بودی دیگه؟ چون کس دیگه ای که در مورد UDK تو این تاپیک صحبتی نکرده.

خب در این صورت خدمت شما باید عرض کنم، شما می دونی تعصب یعنی چی؟ غیر از اینه که میشه علاقه و طرفداری کردن از یه چیزی بدون منطق و در ادامش پافشاری رو اون؟

خب حالا من از شما می خوام، شما که می گی بنده تعصبی صحبت کردم، فقط یکی از جملات منو توی اون پست بیار که تعصبی بوده، یعنی بدون منطق یا با جبهه گیری بوده. فقط یکی.

همون طور که می بینی، پستم دست نخورده مونده، نرفتم مثل شما پاک یا ادیت کنم.

در ثانی. مگه همین بنده آخر پست نگفتم "به حرف من و آقای X و آقای Y اکتفا نکن" ؟

مگه همین من بهت نگفتم "بنده به شما نمی گم با فلان انجین کار کن یا کار نکن، من فقط اطلاعاتمو به شما می دم، تصمیم رو شما باید بگیری." ؟

به نظر شما اگه یه نفر تعصب داشته باشه حاظره همچین چیزی بگه؟

واقعا بعضی اوقات تعجب می کنم که یه نفر تا چه حد می تونه بی انصاف باشه. :18:

یه سری جملاتمو هم قبل ارسال پست پاک کردم، راجع به اوپن سورس و تعصب معروف طرفداراش. گفتم بحث دیگه بیش از این به درازا نکشه.

با این همه من یکی سعی می کنم فراموش کنم، ولی شما به خاطر خودت هم که شده واقعا لازمه روش برخوردتو عوض کنی. دیگه خود دانی.

---------

اون سوالتو جواب می دمو تموم:


اما یه سوال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟
من توی این انجمن و انجمنهای دیگه بحثهای زیادی در مورد این دوتا موتور خوندم ولی یه چیزی فکرم رو مشغول کرده ،اونجا کسایی که با UDK کار می کنن میگن UDK رایگانه و unity از کرک باید استفاده بشه .
اما فرض کنید یه نفر یا یه گروه یه بازی در حد ارائه به بازارهای جهانی بسازه و بخواد اونو بفروشه
حالا این بازی با UDK ساخته شده ،توی خود سایت یه چیزایی در مورد درصد فروش زده که اگه یه نفر یه بازی با اون ساخت باید مثلاً اینقدر به این شرکت بده ولی این برای همه کشورها صادقه الا ایران چون تحریمه و اگه توجه کرده باشید توی قسمت خرید لاینس هم اسمی از ایران نیست حالا اینجا مشکلی برای فروش بازی پیش نمیاد.؟

شما درست می گی، هیچ راهی وجود نداره که ما بتونیم قانونی با یکی از این انجین ها بازی بسازیم و اون ور آب بفروشیم. کاملا صحیح. کسی نمی تونه ردش کنه.

حالا من یه سوال از شما بکنم، که البته جوابش واضحه، برای تاکید می گم:

شما فکر می کنی اگه انجین رو خودت بسازی(البته اگه بتونی این کارو بکنی) دیگه همچین مشکلی نداری؟ واقعا این طور فکر می کنی؟

این قدر سطحی به قضیه نگاه نکن. اگه واقعا می خوای این قدر دقیق بشی لازمه بگم قضیه خیلی پیچیده تر از یه لایسنس و دو لایسنس و این حرفاس.

با اجاز ه ی شما باید بگم که این صنعت کاملا یه صنعت غربیه، حتی عملا میشه گفت یه صنعته آمریکاییه. دیگه با خودمون که رودربایستی نداریم که. بیش از 90 درصد این صنعت توی آمریکا ساخته شده، یه 5 درصدی توی آلمان و 5 درصد بقیه هم توی کل اروپا به علاوه ی ژاپن پخش شده. خب با این ارقام این صنعت کجایی شد؟

گرفتی مطلبو؟ کل این صنعت از جایی میاد که همون تحریم هم ازش میاد، یا جفتشه، یا هیچ کدوم. کسی نمی تونه بگه یه راه قانونی پیدا کردم که تو این صنعت باشم ولی تحریم شاملم نشه، حداقل توی ایران نه.

به عنوان مثال همین شما برای بازیت می خوای از چه نرم افزارایی استفاده کنی؟


Max
Maya
XSI
Photoshop
CrazyBump
MotionBuilder
Mudbox
ZBrush


از کدوم؟ نگو هیچ کدوم که امکان نداره بازی بدون اینا بشه ساخت، حتی اگه بگی Blender و Gimp که اوپن سورسن بر می دارم، واسه یه سری از اینا اصلا توی جامعه ی اوپن سورس برنامه پیدا نمی کنی.

تازه من فقط نرم افزار رو گفتم، دو دسته دیگه هم داریم، یکی تکنولوژی هایی که ایران ازش محرومه(که تو کار تخصصی خودشو نشون میده) و یکی هم از لحاظ سخت افزاری تحریمیم. تو این صنعت که جلوتر بری، می فهمی منظورم به چیاس. پس مسئله یه ایراد کوچولو نیس که بتونی با اون کارا دورش بزنی.

گرفتی قضیه رو؟ شما با این کار که می کنی فقط مسیر رسیدن به مشکلو طولانی تر کردی، اگه نه نهایتا همه به همین مشکل بر می خوریم.

خب این که مشخص شد که در هر صورت مشکل پابرجاست. حالا گزینه ها چیه که بشه مشکل رو رد کرد؟ سه تا راه بیشتر نمی مونه:

1. کلا بیخیال بازی سازی بشی. در این صورت دیگه مشکلی هم نیس. البته معمولا افراد این یه راهو انتخاب نمی کنن.
2. بیخیال قانونیش بشی. تو همین ایران و چین و روسیه و ونزوئلا و اینا که ایران باهاشون تجارت داره و قانوناشونم مثل ایران کشکه بازیتو بفروشی یا یه راه دور زدن پیدا کنی واسه فروشش توی غرب. خیلی از افراد این راهو بر می دارن.
3. تا جایی که می تونی قانونی پیش بری که به مشکل بر نخوری و جاییو که نمی تونی شبه-قانونی بری. مثلا UDK یا Max یا ZBrush رو از طریق یه آشنا اون طرف آب بخری که خب جواب میده، وجدانتم آسودس. انتخاب منم اینه.

از دید اعتقاد یا قانون بخوای به اون 3 تا راه نگاه کنی مسلما هر 3 ضرره. راه چهارم هم وجود نداره مگه اینکه بتونی لز کشور بزنی بیرون. اینجاس که باید هر کسی اونی که از نظرش کم ضرر تره انتخاب کنه.

در کل یادت باشه. یه مرزی بین ایران و باقی جهان کشیده شده، حالا به هر دلیلی که اینجا جای بحثش نیست. خیلیها هم باید تاوان بدن واسش، از جمله افراد این حرفه، چه اوناییشون که رسمی کار می کنن، چه بقیه.

حالا دیگه باید دوزاریت افتاده باشه، چه Ogre رو برداری ادیتور براش بسازی، بعد بری واسه خود بازی، چه UDK کار کنی، چه یونیتی کار کنی چه با دایرکت ایکس یاOpenGL خودت یه انجین بنویسی، در هر صورت یه سد قانونی جلو راهته. بگذر هم نداره.

مطمئنم یه زمانی متوجه اشتباه بودن طرز فکری که الان داری می شی، فقط امیدوارم اونوقت زیادی دیر نباشه.

---------

در هر صورت و از هر طریقی که تو این صنعت پیش میری امیدوارم موفق باشی. مهم نیس نظرامون یا طرز تفکرمون یکی نیس. بنده هم دیگه پی این صحبت رو نمی گیرم. از من دیگه پستی تو این تاپیک نمی بینی.

شما یه فکری رو صحبتهام بکن و اگه هنوزم فکر کردی شما درست می گی و بقیه اشتباه، همون راه خودتو ادامه بده. به هر حال صلاح مملکت خویش خسروان دانند.:20:

موفق باشی. بای.:8:

alisahaf70
12-12-2010, 00:19
گرشاسپ اديتورش بيرون داده نمي شه

parvizamd
12-12-2010, 07:04
خوشم میاد همیشه محمدجان تو پست انفجاری خیلی ماهراه
آقا شما که به دنبال opensoruce برو سراغ موتور incirtcut موتور مافیا