PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مشکل بزرگ در ویندوز و هارد



sajad
09-05-2006, 18:38
با سلام
دوستان من درگیر مشکل بسیار بزرگی شدم . به راهنمایی شما خیلی نیازمندم . داستان از اینجا شروع شد که سرعت کامپیوتر من پایین اومد . تا اینکه دیروز ظهر که باز گردم ویندوز بالا نیومد . هارد من 40 هست و لپتاپم توشیبا . بعد که فهمدیم که دیگه بالا نمیاد cd های recovery رو انداختم اما ارور داد . بعد یه cd ویندوز انداختم و بوتش کردم اما باز ارور داد . رفتم bios که ناگهان دیدم که هارد رو نمیشناسه و میزان هارد رو 0 نشون می ده . چند بار که ریستارت کردم بالاخره هارد رو شناخت اما این بارک که پارتیشن رو حذف و شروع به فرمت دوباره کردم پس از چند درصد پیشرفت یک صفحه آبی آورد که خطایی بود مبنی بر اینکه هارد شما آسیب دیده و بهتره خاموش کنید . چندین بار این عمل رو تکرار کردم اما نشد . هر از چند گاهی هارد توی بایوس شناخته می شه و بعضی مواقع صفره . من هیچ شوک فیزیکی به هارد ندادم . یعنی نه کوبیده شده به زمین نه چیزی که بگم هاردش آسیب دیده . لطفا راهنماییم کنین . من واقعا موندم . محتاج راهنماییتون هستم .

Captain Nemo
09-05-2006, 18:52
سلام
من همین مشکل شما رو با هارد خودم داشتم(و دارم) ، وقتی با هزار دوز کلک یه ویندوز ریختم متوجه شدم که تعداد زیادی bad sector سخت افزاری تو هاردم پیدا شده. البته من خودم شاهد تکون های شدید هارد بودم. شما هم شاید خودت خبر نداری و هاردت تکون خورده. من تنها احتمالی که میتونم بدم بدسکتور سخت افزاری هست.
یه چیز دیگه، اگه مطمئن بشی که هاردت بدسکتور پیدا کرده، حتما تو فکر یه هارد دیگه باش، شاید بتونی از همین هارد استفاده کنی، اما واقعا هیچ اطمینانی بهش نمیتونی داشته باشی. اینرو خودم تجربه کردم که دارم به شما میگم.

sajad
09-05-2006, 19:37
آخه هارد لپ تاپ رو از جا گیر بیارم / در ضمن مطمئنا دلیلش اینه ؟

lopez
09-05-2006, 20:07
به احتمال قوي هاردت بد سكتور داره بايد يه جايي بدي درستش كنن البته در ايران كسي زياد وارد نيست ولي نمايندگي اون آفتاب شرقه ميتوني ازشون كمك بگيري

sajad
09-05-2006, 20:23
می شه آدرسی یا سایتشون رو بدین

Mohammad Hosseyn
09-05-2006, 22:58
با سلام خدمت همه ی دوستان مخصوصا سجاد عزیز.
سجاد جان همون طوری که دوستان گفتن به احتمال فراوان این اشکالات از بد سکتورهاست .اما قبل از این که هاردت رو عوض کنی یه چیزی بهت بگم شاید کمکت کنه.
چند وقت پیش(حدود 1 سال )تو یه سایتی خوندم که یه نرم افزار رو معرفی می کرد که می تونست بد سکتورها رو به صورت نرم افزاری تعمییر کنه و اگه موفق به این کار نشد اون ها رو از دیگر قسمت های هاردت جدا می کنه تا باعث از بین رفتن اطلاعاتت نشه.
اما متاسفانه نه اسم سایته یادم می آد نه نرم افزاره.اما حتما یه سرچ تو گوگل بکن شاید یه چیزایی گیرت اومد.من هم همین کار رو برات می کنم و نتیجه رو می گم.
فعلا...

Mohammad Hosseyn
09-05-2006, 23:04
یکی پیدا کردم امتحان کن:
توضیحات سایت:
به احتمال ۹۹٪ ميدونين bad sector چیه اگه برای هاردتون اتفاق نیفتاده باشه حتما تو دیسکت براتون پیش اومده خوب کار این برنامه از بین بردن بدسکتور هارده! این برنامه مثل بعضی دیگه از برنامه ها بدسکتور رو فقط hide نمیکنه بلکه واقعا از بین میبره پس از این به بعد دیگه پول درست کردن بدسکتور ندهید که چقدر هم گرون میگیرن!
من هیچگونه مسئولیتی رو بابت این برنامه به عهده نمیگیرم

Size: 5.08mb

SN: 1111111111-1111-1111-1111-1111-1111

:[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] کرک

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]دانلود برنامه

Mohammad Hosseyn
09-05-2006, 23:08
این مطلب هم شاید به دردت بخوره:
رفع بد سکتور دیسکت:

شاید تا کنون چندین دیسکت را با خیال اینکه بد سکتور گرفته یا خراب شده دور انداخته باشید ولی با این ترفند می توانید اکثر دیسکت های خود را ترمیم کنید.

ابتدا مراخل زیر را برای اجرای داس طی کنید : Start Menu > All Programs > Accessories > Command Prompt

سپس با دادن فرمان CD به ابتدای خط فرمان بیایید و فرمان Format A: را صادر کنید ، پیغامی ظاهر می شود که باید حرف Y را فشار داده و سپس اینتر را بزنید، بعد از چند دقیقه فلاپی فرمت می شود و بعد از اینکه فلاپی فرمت شد داس را ببندید و My Computer را باز کنید و روی درایو A راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید، اگر جلوی عبارت Used Space عبارت 0 Byte نوشته شده بود یعنی فلاپی شما با موفقیت فرمت شده و قابل استفاده می باشد و اگر قسمت Used Space صفر نبود باید دوباره فلاپی را فرمت کنید تا کاملا بد سکتور از بین برود.

نکته: اگر با این روش بدسکتور از بین نرفت و فقط کم شد بهتر است یکی دو بار با ویندوز هم دیسکت را فرمت کنید.

sajad
10-05-2006, 11:07
از توجهی که به حل مشکل من دارید خیلی ممنونم . اما من که گفتم هرگز ویندوزم بالا نمیاد و حتی فرامین fdisk و format هم اجرا نمی شه . حالا چی کار کنم ؟

Mohammad Hosseyn
10-05-2006, 16:38
خوب به نظر من هاردت رو روي يه كامپيوتر ديگه به عنوان هارد دوم نصب كن و بعد شايد تونستي به هاردت يه جورايي دست رسي پيدا كني.
حالا من هر كاري تونستم كردم.
اگه اطلاعات ديگه اي خواستي بگو.
با تشكر