مشاهده نسخه کامل
: تازه های دنیای توسعه وب ( Web Develoρer news )
اخبار دنیای توسعه وب
از این به بعد دوستان می توانند اخبارهایی که مربوط به توسعه وب می باشد، در این تاپیک دنبال کنند. و همچنین می توانند با رعایت قوانین ذیل به درج اخبار در این تاپیک بپردازند.
از هرگونه اخباری که مربوط به این بخش نمی باشد، جدا خودداری کنید.
برای ایجاد یک محیط منظم و یک پارچه، کاربران لطف کنند هیچ اظهار نظری در رابطه با خبر درج شده نکنند. ( در صورت نیاز می توانید یک تاپیک جدید برای بحث در اینباره ایجاد کنید. )
اخبار مربوط به مرورگرها مربوط به این قسمت نمی باشد و از قرار دادن چنین خبرهایی در این قسمت خودداری کنید.
با توجه به بند 3، فقط در صورتیکه پشتیبانی کردن یا نکردن از یک مورد خاص و موارد مشابه که مربوط به توسعه دهندگان وب می شود مطرح بود، می توانید در این قسمت خبر را درج کنید.
از قرار دادن اخبار بدون منبع جدا خودداری کنید، در صورت مشاهده خبر مندرج شده ی بدون منبع حذف خواهد شد. آدرس مستقیم خود خبر را قرار دهید.
قرار دادن خبرهایی که به زبان انگلیسی می باشد بلامانع است. ترجیحا سعی کنید به زبان فارسی اخبار را بازگو کنید.
قوانین ممکن است به مرور زمان کم و زیاد یا ویرایش شوند.
موفق باشید.
کنسرسیوم جهانی وب ( W3C) معتقد است HTML5 هنوز برای استفاده گسترده در ابزارهای اینترنت آماده نیست.
مایکروسافت، گوگل، اپل، موزیلا و اپرا هر یک به نحوی بخشی از خصوصیات HTML5 را در مرورگرهای خود مورد پشتیبانی قرار داده اند اما، W3C ادعا می کند هنوز HTML5 آماده نیست و نباید از آن به صورت عمومی استفاده کرد.
به گزارش Infoworld ، مهندس “Philippe Le Hegaret” از کارشناسان W3C معتقد است قرار دادن HTML5 در نسخه های آزمایشی مرورگرهای مختلف کار درستی نیست.
وی تاکید می کند در حال حاضر استفاده از ادوبی فلاش و یا مایکروسافت سیلورلایت به مراتب انتخابی بهتر نسبت به HTML5 است تا زمانیکه از آن پشتیبانی بهتری صورت پذیرد.
اپل اشتیاق زیادی به استفاده از HTML5 در محصولات خود نشان می دهد به نحویکه آنها در سیستم عامل iOS نیز پشتیبانی از فلاش را محدود ساختند اما به نظر W3C هنوز زمان بازنشسته شدن فلاش فرا نرسیده است.
پیش بینی می شود امکانات HTML5 در اواسط سال ۲۰۱۱ کامل شود و پس از آن در حدود ۲ تا ۳ سال به تائید برسد.
آقای “Philippe Le” مشخصات HTML5 کنونی را بسیار ناقص می داند مانند فقدان کدگذاری ویدیویی (Video Codec)، پشتیبانی از مدیریت حق دیجیتال (Digital Rights Management) و دیگر ابزارهای حق تالیف (Authoring Tools).
هرچند که شاید W3C استفاده از HTML5 در مقطع زمانی فعلی را نامناسب می داند اما در نهایت این کاربران و بخصوص مدیران سایت ها هستند که تشخیص می دهند به چه امکاناتی نیاز دارند.
منبع ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]توصیه-w3c-فعلاً-از-html5-استفاده-نکنید/)
Microsoft, if you want a way to declare a context-menu in HTML in a browser-agnostic way that is both forward and backwards compatible use HTML5’s <menu> element! Even IE6 supports it without any hacks because it was part of HTML4 and thus, not an anonymous element.
As browser UI begins to converge and websites become more and more integrated into the OSes we use, the menu element is there to describe native toolbars, menus and context menus that the user-agent could expose. It would thus make sense to use this to specify the jump lists as it can easily expand in capabilities in the future and it’s way easier for other vendors to get on board with than the horrible ---- that was favicon.ico.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
ادامه... + منبع ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
---------
بی ارتباط با پست:
این دو فقط نمونه هایی بودن از انواع اخباری که می تونید در اینجا قرار بدید.
موفق باشید.
این دو فریم ورک امروز عرضه شدند.
در این ورژن jQuery یعنی 1.4.3 تعدادی باگ رفع شده و پیشرفتهای خوبی رو در این ورژن شاهد هستیم.
از این پیشرفتها میشه به بازنویسی ماژول css اشاره کرد که به افرادی که plugin برای jQuery ایجاد میکنند اجازه می ده، تا خصیصه های دلخواه رو به style اضافه کنید، با مثال زیر بهتر متوجه میشید، شما پلاگین rotate ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) از jquery رو در نظر بگیرید، با استفاده از امکاناتی که در این ورژن قرار داده شده، شما می تونید به اینصورت از اون استفاده کنید:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
امکان جالبیه!
یکی دیگه از این پیشرفتها افزایش کارایی ماژول data هست که با اضافه کردن HTML 5 Data Attributes شما می تونید داده های دلخواه رو بصورت خصیصه برای تگهاتون قرار بدید و از طریق ماژول data می تونید اونها رو بخونید، یک مثال:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
اینم جالبه!
و پیشرفتهایی مثل افزایش راندمان چندین ماژول از جمله css و متدهای traversing از جمله closest , filter, find و ... که ادامه ی خوندن اونها رو به خودتون واگذار می کنم در قسمت منبع.
در این ورژن سه امکان جدید دیگه هم معرفی شدن:
jQuery.fx.interval : با این پراپرتی شما مدت زمان اجرای انمیشن ها رو بر حسب fps تعیین می کنید، اگر مقدار کوچکتری در نظر بگیرید افکتها نرم تر احرا میشن. مقدار پیش فرض هم 13 هست. با استفاده از این پراپرتی منابع کمتری از cpu مصرف میشه.
jQuery.type : از طریق این متد شما می تونید نوع مقدار ورودی رو کنترل کنید که از چه نوعی هست.
jQuery.isWindow : برای اینکه بفهمیم شی ما در window سند فعلی هست یا خیر.
منبع ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
---------
jQuery Mobile Alpha 1 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) اولین ورژنی هست که از این فریم ورک عرضه شد.
این فریم ورک کاملا برای پلتفرمهای موبایل از جمله iDevice ها ، Android OS ، Blackberry ، Palm webOS و Symbian ایجاد شده و هماهنگی نسبتا خوبی با این پلتفرمها داره، شرکتهای Palm و Nokia برای هماهنگی هر چه تمامتر این فریم ورک با سیستم عامل هاشون اسپانسر این فریم ورک شدن، تا از رغبایی همچون iOS و Android عقب نمونن:دی
در این فریم ورک سعی شده از کمترین کدها استفاده کنید تا به خواسته تون برسید. مثلا برای ایجاد یک button حتما نیاز نیست که از طریق کدها JavaScript اینکار رو بکنید، شما می تونید با تعریف یک پراپرتی اینکار رو برای تگ مورد نظر انجام بدید! از طریق همون HTML 5 Attributes ها توضیح دادم.
توی این فریم ورک سعی شده تا از امکانات HTML 5 و CSS3 بیشترین استفاده بشه و میشه گفت که بخوبی اینکار انجام شده.
از امکانات جالب توجه اینکه، مطابق با تکنولوژی ARIA و Theme های زیبا، سایز بسیار کم در صورت استفاده از gzip تنها 12KB و فایل CSS اون با حجم 6KB اشاره کرد.
نویسند: eAmin :دی
بالاخر این ورژن هم ریلیز شد با تغییرات گسترده.
تمرکز اصلی ای که در این ورژن خیلی روش تاکید شده رو در قسمت هسته اون شاهد هستیم و این قسمت از اول بطور کامل بازنویسی شده که با ورژن 1.2 کاملا متفاوت هست. در هسته ورژن 1.3 پرفیکس $ که در توابع و متدهایی که در ورژن 1.2 مورد استفاده قرار میگرفت حذف شده و از نامهای قابل فهم تری استفاده شده.
از تغییراتی که بیشتر به چشم میاد جایگزینی سلکتور Slick با سلکتور قبلی اون هست. این سلکتور کاملا standalone و بی نیاز از هرکتابخانه ای ساخته شده و سازگاری کاملی برای اینکه در کتابخانه ها و یا پروژه های دیگر مورد استفاده قرار بگیره داره.
Slick توی دقتی که داره به نظیره! تیم توسعه دهنده این موتور تا حالا بیش از 3,000 تست روی اون انجام دادن و حتی حالاتی رو که حتی فکرش رو هم نمی کنید در این آزمایشات در نظر گرفته شده. نه تنها از انتخابگرهای کامل css پشتیبانی میکنه بلکه مواردی اضافه شده که شما رو در پیدا کردن هر چه راحتتر المنت مورد نظر کمک میکنه ( که البته اینها استاندارد w3 نیستن ).
و یکی دیگه از امکاناتی رو که به لطف موتور Slick شاهد او هستید، می تونید در اینجا ببنیدید:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
بله! از این به بعد شما می تونید از علائمی که در انتخابگرهای css مورد استفاده قرار می گرفت، برای ایجاد یک المنت-تگ بکار ببرید.
Christoph Pojer که به نظر میاد یک فرد خیلی active ی هست در توسعه این ورژن از MooTools میگه:"من به شما قول میدم در آینده عاشق این قابلیت می شید!". البته همچین بیراه هم نمی گه بنده خدا.
البته این نکته رو گوشزد کنم که، نمیشه گفت این امکان برای اولین بار در این موتور مورد استفاده قرار گرفته. چون قبل از Slick یک فرد دیگه همچین قابلیتی رو برای موتور Sizzle که در jQuery مورد استفاده قرار میگیره پیاده سازی کرده!
و امکانات بسیار زیادی که این دفعه هم شما رو واگذار می کنم تا خودتون ادامه ی اون رو بخونید.
منبع ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
شرکت ادوبی در نطق اصلی کنفرانس MAX 2010 قابلیت جدیدی برای فلش پلیر معرفی کرد ، قابلیتی که مدت ها بود توسعه دهنده گان فلش پلتفرم منتظر این قابلیت بودند(شاید هم نبودند!) و با این ویژگی ادوبی انقلابی در بازیهای فلش ایجاد کرد ، مسیری که ادوبی حتما باید طی می کرد تا همچنان فلش در میدان رقابت باقی بماند…
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بازیهای فلش همواره جزء دسته بازیهای سبک شمرده می شدند(فعل ماضی به کار بردم یعنی از این به بعد شاهد نوع سنگین هم خواهیم بود) و چه کسانی که فلش کار میکنند و چه کسانی که فلش رو در حد یک پلیر می شناسند با بازیهای سبک فلش آشنا هستند ، حتی کسی یک بازی سنگین از فلش سراغ ندارد! البته چند بازی خوب برای فلش دیده شده اما حدی داشتند و فراتر نمی توانستند بروند دلیلش هم به سرعت فرم پائین در ازای خلق صحنه های پیچیده مربوط می شود ، قبل از کنفرانس مذکور دو اشکال عمده از طرف بازی سازان فلش به فلش پلیر ایراد می شد:
عدم دسترسی به شتاب سخت افزاری
مدیریت ضعیف منابع
که شرکت ادوبی با معرفی Molehill به جامعه فلش کاران این اشکالات برطرف کرده است.
Molehill چیست؟
نام فلش پلیر جدید با قابلیت پشتیبانی از شتاب سخت افزاری (GPU) برای گرافیک سه بعدی در فلش و همچنین بهبود مدیریت منابع. این امکان به لطف API های جدید سطح پایین به وجود آمده تا توسعه دهنده گان موتورهای سه بعدی مثل Alternative3D , Away3D و دیگر توسعه دهنده ها بتوانند با دسترسی به GPU ابزارهای قوی تر با کارایی بالا(performance) تولید کرده و عملا بار پردازشی بسیار زیادی از دوش cpu برداشته باشند.
ادامه + منبع ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]انقلاب-پردازش-سه-بعدی-در-فلش/)
طبق روالهای قبلی مشغول وبگردی بودم که چشمم به این کتاب رایگان خورد. از اونجا که این کتاب شما رو در طراحی بهتر وبسایتتون کمک می کنه، بد ندیدم این کتاب رو برای شما هم معرفی کنم.
مواردی که در این کتاب بهش اشاره شده:
1. Draw the line between design and implementation
2. Think in terms of information architecture
3. Pick the best CMS for your needs
4. Know What jQuery Can Do for You
5. Drive traffic with SEO and social media
برای دانلود هم از این لینک ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) استفاده کنید.
David.Jn
30-12-2010, 12:29
شرکت مايکروسافت سايت اينترنتي جديدي را با عنوان HTML5 Lab راهاندازي کرده است که به توسعهدهندگان سيستم HTML5 کمک ميکند تا پيش از راهاندازي سايت خود دريابند که تا چه ميزان با مرورگر اينترنتي IE9 سازگار است.
غول نرمافزاري دنيا که پيشتر ادعا کرده بود IE9 يک مرورگر اينترنتي ويژه سازگار با تمامي سايتهاي اينترنتي است، توضيح داد که HTML5 Lab يک فونداسيون پايدار براي کدهاي اينترنتي همسو با نسخه جديد HTML ارايه ميدهد. مايکروسافت اظهار داشت که اين سايت به توسعهدهندگان سايتها امکان ميدهد از سازگاري وبسايت خود با نسخه آتي مرورگر اينترنتي Internet Explorer و قابليتهاي ارزنده آن اطمينان حاصل کنند.
بر اساس مطالب مندرج در وبلاگ رسمي مايکروسافت، اين شرکت ميکوشد فرآيند طراحي نسخه جديد مرورگر اينترنتي خود را تکميل کند و امکان هماهنگي آن با تمامي فناوريهاي موجود را فراهم آورد.
دين هاشامويچ (Dean Hachamovitch) مدير مرکز Internet Explorer در شرکت مايکروسافت گفت: «رويکرد ما در اين زمينه به توسعهدهندگان سايتها امکان ميدهد فناوريهاي مورد نظر خود را بهتر برگزينند و خود را با استانداردهاي موجود بيشتر سازگار سازند.
در حال حاضر نمونههاي اوليه نسخه آتي مرورگر اينترنتي ما ارايه شده است که توسعهدهندگان سايتهاي اينترنتي ميتوانند از اين نمونههاي اوليه در جريان فعاليتهاي خود استفاده کنند».
منبع:
همکاران سیستم
منبع انگلیسی:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خب بالاخر HTML5 داری لوگوی جدید برای خودش شد، به غیر از لوگوی جدید html5 چندین لوگوی دیگه در سایزهای کوچکتر هم طراحی شده برای تکنولوژی هایی که توسط html5 ارائه شدن، مثل WebSocket, Audio & Video, Offline & Storage و ... که می تونید تمامی این لوگوها رو در سایت رسمی W3 در این آدرس مشاهده کنید: W3 HTML5 Logo ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
jQuery 1.5 هم منتشر شد. در این ورژن به تعداد 83 باگ برطرف شده.
تغییراتی که شما در این نسخه شاهد هستید، بازنویسی کامل ماژول Ajax هست، تا نسبت به ورژنهای قبلی قابلیت توسعه پذیری رو داشته باشه. همچنین مهمترین تغییر در این ورژن اضافه شدن Defered Object هست، که برای اطلاعات بیشتر و نحوه ی استفاده کامل، می تونید اینجا ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) رو مشاهده کنید.
و تغییراتی در این ورژن داده شده تا همخوانی بهتری با محیط NodeJS ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) که محیطی برای JavaScript درسمت سرور هست، داشته باشه.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
پ.ن: NodeJS یک محیط Server-side برای JavaScript که توسط موتور V8 توسعه داده شده. ( آینده ی خوبی در انتظار NodeJS هست! البته نه بخاطر jQuery، بلکه بخاطر خودش. سوء برداشت نکنید لطفا:دی )
LimeJS موتور بازی سازی که جدیدا عرضه شده، به شما امکان این رو میده که بدون استفاده از هیچ گونه plug-in و نرم افزارهای 3rd party برای مرورگرها از طریق HTML5 بازی ایجاد کنید. این موتور بازی ساز به شما این امکان رو هم می ده تا بازی هایی ایجاد کنید که کاملا با گوشی های هوشمند همخوانی داشته باشه و با سیستم عامل های گوشی ها همچون iOS و Android کاملا سازگار هست.
این موتور بازی ساز با استفاده از Google Closure Library ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) ایجاد شده و همچنین برای پیاده سازی فیزیک اجسام در بازی ها از Box2DJS ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) استفاده شده.
برای دانلود می تونید به سایت اختصاصی LimeJS ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) مراجعه کنید.
برای مشاهده، به علت تحریم باید از ip های غیر ایران استفاده کنید.
به تازگی شخصی به نام Nathan Rajlich موفق شده تا NodeJS رو بطور کامل برروی iDevice های Jailbreak شده پورت و نصب کنه! با استفاده از این ابزار شما حتی میتونید از API های سیستمی هم استفاده کنید مثلن ارسال SMS توسط NodeJS! یا مدل cpu آی فون یا ipad خودتون رو مشاهده کنید.
همچنین ایشون توضیح دادن که چطور شما باید این برنامه رو بر روی iOS خودتون نصب کنید. چند وقت پیش هم خبری از عرضه شدن NodeJS برروی Android منتشر شده بود.
لینک دانلود پروژه ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
منبع ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
David.Jn
01-08-2011, 19:34
امروز شرکت ادوبی ابزار جدیدی را با نام Adobe Edge منتشر کرد
از این ابزار همانند فلش برای ساخت انمیشن در وب سایت ها استفاده خواهد شد ولی با این تفاوت که از تکنولوژی های وب یعنی HTML5 و CSS3 و JavaScript استفاده می کند.
یکی از مزیتهای این ابزار نیاز نداشتن به برنامه جانبی برای نمایش آن در مرورگر ها می باشد.
این ابزار از امروز(اول آگست 2011) به صورت رایگان عرضه شده تا توسط کاربران تست شده و فیدبک هایشان را ارسال کنند.
Devin Fernandez مدیر گروه محصولات ادوبی گفته است که عرضه نسخه نهایی آن در سال 2012 می باشد.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیددانلود این محصول:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدSample های تولید شده توسط این محصول:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
احتمالا شما هم مثل من از شنیدن این خبر خوشحال شدید!
بله بتازگی پلاگینی برای IE عرضه شده که از طریق اون شما می تونید بازی هایی که توسط WebGL ایجاد شده رو در مرورگر IE اجرا کنید، و یک مورد بهتر اینکه در ورژنهای 6 و 7 هم قابلیت اجرا شدن داره.
برخی از قابلیتهای این پلاگین:
- Standard compatible
- One-click plugin installation and update
- Fast (up to 100 FPS on IE9 and IE10 Platform Previews, up to 60 FPS in IE8)
- Works in all actual IE versions
- Secure (no local content loading, no cross-domain textures)
- Works even without OpenGL drivers installed
- Works through remote desktop on Vista and Windows 7
این پلاگین رو می تونید بصورت رایگان از وبسایت رسمی اش دانلود کنید: [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یکی از مسائلی که ما به عنوان یک طراح در طراحی صفحات وب به صورت فارسی با آن مواجه هستیم وجود محدودیت در استفاده از فونت های فارسی است ، که تنوع این فونت ها بیش از سه مورد نیست. ( Arial , Tahoma , Mono-type )
با وجود آن که تنوع فونت های استادارد برای زبان انگلیسی بیشتر است ، همواره طراحان و توسعه دهندگان وب در پی یافتن راهی مطمئن برای نمایش فونت های متنوع در صفحات وب بوده اند .
برای رفع این محدودیت راه حل ها متنوع ای مطرح شده است که به اختصار شامل موارد زیر می شوند:
- استفاده از تصویر به جای متن در محتوای صفحات وب ، که یکی از مشکلات این روش افزایش حجم محتوای خروجی است.
- نمایش متن در یک فایل Flash که برای استفاده از این روش ابزاری به نام sIFR ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) طراحی شده است ، از مشکلات این طرح می توان در وابسته بودن به پلاگین فلش پلیر، اشاره کرد .
- روش دیگر استفاده از font-face@ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) در CSS3 است که این امکان را به طراح می دهد که فونت مورد نظر خود را در آن تعریف کند و در محتوای سایت خود از آن بهره بگیرد ، از مزایا این روش می توان به سادگی استفاده ، امکان انتخاب ( select ) متن و فرمت گرفتن راحت اشاره کرد . اما با توجه به محدودیت های استفاده از CSS3 در مرورگر های مختلف به خصوص مرورگر های قدیمی مشکلاتی در استفاده از این روش وجود دارد که می توان به وجود استاندارد های مختلف برای فرمت فونت ( Smooth ، ( WOFF , TTF , EOT نبودن فونت در برخی از مرورگر ها ، حجم بالای برخی از فونت ها ، نمایش نادرست برخی از فونت های غیر استاندارد فارسی اشاره کرد.
- یک روش دیگر استفاده از ابزاری به نام Cufon ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) است ، این ابزار شامل دو بخش اصلی می شود :
۱ – Font Generator
این بخش پس از دریافت فونت آن را به صورت SVG ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) در قالب VML ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])در یک فایل JS به شما می دهد.
۲ – The Renderer
این بخش شامل یک ابزار به صورت javascript است که با استفاده از فایل خروجی Font Generator متن مورد نظر شما را در صورت امکان در Canvas و در غیر این صورت به صورت VML Shape ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) رسم می کند.
از مزایای این روش می توان به Cross Browser ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) بودن ، سادگی در اجرا ، استفاده از Shadow و Gradient در قالب متن ، حجم نسبتاً کم فایل فونت ( به صورت gZip ) ، خروجی مشابه در تمامی مرورگر ها اشاره کرد.
موارد زیادی از استفاده از این روش را در قالب هایی که برای wordpress طراحی شده اند ، می توان یافت.
بزرگ ترین مشکل این ابزار برای ما ، به عنوان یک فارسی زبان عدم امکان نمایش متون فارسی با این ابزار تا به امروز است بر این اساس تیم averta با هدف قرار دادن رفع این مشکل اقدام به طراحی ابزاری مکمل بر روی cufon کرده است که با نام Bifon منتشر خواهد شد . ( نام Bifon بر گرفته از bi-directional ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) Cufon است )
Bifon از دو بخش تشکیل شده است :
۱- نرم افزار Bifon Font Generator
این نرم افزار به صورت یک Air Application طراحی شده ، پس از دریافت فونت فارسی و انگلیسی ، فونت را به صورت یک فایل JS همانند فایل خروجی Cufon به شما می دهد .
۲ – Bifon Text Converter
یک فایل javascript شامل اسکریپت port شده FarsiStyle از ActionScript به JavaScript و یک رابط می شود ، که وظیفه تبدیل متن قبل از ورود به Cufon The Renderer را داراست.
برای دریافت و نحوه استفاده از Bifon می توانید به صفحه Bifon در Averta Labs مراجعه کنید. ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
منبع ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
m.m.m5651
14-11-2011, 21:11
عجب چیزیه این بیفون دمش گرم! ایرانی ها ساختنش دیگه؟ آخه تو URL ش یه بخش fa هم داشت گفتم شاید یه بخشش فقط فارسیه.
راستی من هم یه سری خفن :دی اسکریپت های رایگان (با پارازیت) جاوا اسکریپت گیر اوردم:
Magic Toolbox
نام پکیج هست که از سایتش قابل دانلود هست:
magictoolbox.com
از محصولاتش که خیلی من ازش خوشم اومد:
Magic Zoom
هست که وقتی موس رو اوردید روی عکس اون رو زوم می کنه و بزرگ نشونش میده.
من چرا نمیتونم لینک بذارمممممممممم :19: :دی
این هم لینک Magic Zoom که رایگان ولی با پارازیت هست:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدالبته نسخه ی دیگریش هم هست که پیشرفته تره و اون هم رایگانه
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدامیدوارم خوشتون بیاد
راستی یه سیستم هم ساختم (با زبان جاوا اسکریپت) که یه تغییر پذیر با نام:
ip
رو ایجاد می کنه و به وسیله ی این کد قابل استفادست:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدمنبع (محل کش رفتن :دی):
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
اون لینک cufon هم خرابه ):
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.