ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ناقص بودن ABS پراید



Namdarian
08-10-2010, 17:01
با سلام . یکي از آشنایانام چند روز قبل یک پراید سایپا صفر تحویل گرفته . یک نگاه به چرخهاي جلو و عقب آن معلوم کرد فقط چرخهاي جلو سنسور ترمز ضد قفل دارد و هر دو تاي چرخهاي عقب از این سنسور محروم شدنه اند . هیچ جاي دنیا چنین جنایت نابخشودني و دزدي زشتي نکرده اند و کمپاني سایپا اولین و آخرین دزد است که اینکار را میکند .
مردم بروند حق خود را بگیرند
اینم مدرک
عکس یک
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
عکس دو
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

h-y2009
08-10-2010, 18:03
کنجکاو شدم ببینم ولی متاسفانه عکسهاتون مشکل داره :41:

MoHaMaD ZaNd
08-10-2010, 19:35
یعنی چی !؟ اصلا چنین چیزی امکان نداره !
یعنی شما میخواین بگین ABS فقط روی چرخ های جلوئه و عقب ABS نداره ؟!
اونوقت به نظر خودتون با این شرایط ماشین توی سرعت های بالا چه طوری متوقف میشه ؟! با این وضعی که شما میگین توی سرعت 60 به بالا اگه محکم ترمز بزنین ماشین باید دور خودش بچرخه ...
حتی چهار چرخ ABS ( توجه کنید ABS تنها منظورمه ) هم در بعضی موارد دچار اشکال میشه ! ( موقعی که یه طرف ماشین روی آسفالت و یه طرف روی خاک باشه ، این بود که سیستم EBD اختراع شد )

hamed malekpour
08-10-2010, 19:39
آره من هم این خبر را شنیده ام یه ماه پیش تلوزیون تو 20.30نشون می داد.

Namdarian
08-10-2010, 19:55
عکس 1 برای چرخ جلو.بخشهاي سیستم ترمز ضد قفل کاملاً دیده میشوند.ان دایره برای EBD میباشد و چون نصب نمیکنند بلاک شده.چرخ دنده ي سنسور را نیز نشان دادم و نیز شیلنگ ترمز ضد قفل را علامت زدم
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

عکس 2 چرخ عقب.فقط شیلنگ روغن ترمز بهش وصل است نه هیچی دیگر.اون سیم بالای اکسل که علامت نزدمش برای ترمز دستی است
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

---------- Post added at 08:55 PM ---------- Previous post was at 08:52 PM ----------


یعنی چی !؟ اصلا چنین چیزی امکان نداره !
یعنی شما میخواین بگین ABS فقط روی چرخ های جلوئه و عقب ABS نداره ؟!
اونوقت به نظر خودتون با این شرایط ماشین توی سرعت های بالا چه طوری متوقف میشه ؟! با این وضعی که شما میگین توی سرعت 60 به بالا اگه محکم ترمز بزنین ماشین باید دور خودش بچرخه ...
حتی چهار چرخ ABS ( توجه کنید ABS تنها منظورمه ) هم در بعضی موارد دچار اشکال میشه ! ( موقعی که یه طرف ماشین روی آسفالت و یه طرف روی خاک باشه ، این بود که سیستم EBD اختراع شد )
با سلام به شما دوست عزیز . این سوال بسیار مهم را از سایپاي دزد بپرسید

excessive
08-10-2010, 20:01
کلا خودروسازیمون از نطفه دزدی می کنه شما بیا ارزش این ماشین های تولید داخل رو با قیمت مصرف کنندش مقایسه کن،ABS که بماند.:41:

Namdarian
08-10-2010, 20:02
در عکس شماره 1 میبینید 2 تا شلنگ وصل است یکي براي روغن ترمز است و دیگري براي ABS
ان بخش برای کالیپر دیسک ترمز که شلنگ روغن بهش وصل است را لازم نبود علامت بزنم . اشکالی نیست

ess_1362
08-10-2010, 20:46
شما يك عكس از دستگاه ABS كه معمولا زير بوستر ترمز نصب ميشه و 4 تا خروجي داره هم بذار
اگر اينطور باشه مال شما دو تا خروجي بيشتر نداره

farshad bugatti
08-10-2010, 21:00
اسم تاپیک به دلایلی عوض شد.

ghahremanimehdi
08-10-2010, 21:28
سلام
طبق گفته ی خود سایپا ، مدار ABS پراید دارای 4 سنسور (یعنی EBD) میباشد.
دوست عزیز طبق جزوه ای که لینکش رو در زیر گذاشتم مدارهاش رو کنترل کن ببین سیمی از چرخهای عقب به کانکتور متصل هست یا نه :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

far2009
08-10-2010, 21:49
شما اگه تونستی پراید بگیری مشکل نداشته باشه . یک فامیل هامون جای کولر و بخاری جا به جا بود یکی دیگه فن موتور وصل نبود کلا این مورد ها طبیعیه :31:

Vallio
08-10-2010, 21:52
به نطر من یه چیز عادی و کاملا" طبیعیست توی خودرو سازان ایرانی ؛ من که شنیدم اصلا" تعجب نکردم !

MCI
09-10-2010, 14:07
اینا همش عادیه چیز جالبی نیست.:5:
اگه شما تونستی یک پراید سالم پیدا کنی تو ایران. نمیتونی چون همشون از درب شرکت اتومبیل سازی ایرانی سایپا بیرون می یان.
من نمیدونم اینا چجوری روشون میشه این برچسب PDI رو بچسبونن رو شیشه پراید!:41:

Namdarian
09-10-2010, 14:50
با سلام.مثل اینکه بعضی از دوستان عزیز اصلاً تو باغ نیستند . حرف از مشکل فنی نیست که هی میگویید اشکال داشتن طبیعی است!!!!!!! البته همین طبیعی بودن برای شما باعث شده آنها هم طبیعی قلمداد کنند و هر روز بدتر از دیروز
حرف روی یک دزدی بزرگ و هولناک است نه نقص فنی .

Namdarian
09-10-2010, 14:55
شما يك عكس از دستگاه ABS كه معمولا زير بوستر ترمز نصب ميشه و 4 تا خروجي داره هم بذار
اگر اينطور باشه مال شما دو تا خروجي بيشتر نداره
خیر 4 تا خروجی دارد . چون هر خروجی روغن ترمز به هر چرخ میرساند . ولی اینکه ربطی به نبودن سنسور در چرخهای عقب ندارد

Namdarian
09-10-2010, 14:57
سلام
طبق گفته ی خود سایپا ، مدار ABS پراید دارای 4 سنسور (یعنی EBD) میباشد.
دوست عزیز طبق جزوه ای که لینکش رو در زیر گذاشتم مدارهاش رو کنترل کن ببین سیمی از چرخهای عقب به کانکتور متصل هست یا نه :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
عکسهایی که گذاشته ام کاملاً نشانگر دزدی بزرگ است . ضمناً EBD بحثی مجزاست و فقط روی تندر 90 تیپهای بالا نصب است . همین ABS را هم سایپا مثل آدمیزاد نصب نکرده بعد بیاید EBD نصب کند ! اینم حرفی بود ها
فایلتان هم دانلود نشد

The Joker
09-10-2010, 15:16
آخه پراید کجاش نقص نداره که الان تعجب کردین و تاپیک زدین !

خجالت داره .

CHEGUEVARA.
09-10-2010, 15:40
دوست عزیز namdarian پراید این فامیل شما مدلش چیه....؟(111 یا 132 یا.....)
تولید چه برجیه....؟؟؟:13:
و شما اگه میتونی یه عکس از مدولاتور ماشین بزار.....
از دوستانی هم که اطلاعات کاملتری در این باره دارند من الجمله Driver استدعا میکنم ما رو بی بهره نزارین.....:20:

ess_1362
09-10-2010, 19:42
خیر 4 تا خروجی دارد . چون هر خروجی روغن ترمز به هر چرخ میرساند . ولی اینکه ربطی به نبودن سنسور در چرخهای عقب ندارد

قبلا يك 141 ABS دار بررسي شد كه مشخص شد كه سيستم ABS اسن خودرو 4 كاناله هست و ساخت كشور كره جنوبي.
البته نبايد از حق گذشت چون مدل ABS از يكي از معتبر ترين برندهاي جهان هست
اما توجه كنيد كه سنسور ABS چرخ عقب به علت استفاده از سيستم ترمز كاسه اي با چرخ جلو فرق مي كنه و نبايد انتظار داشته باشيد كه سنسور الكترونيكي در چرخ عقب وجود داشته باشه
كلا در اين رده قيمتي چيزي كه من حدس ميزنم سنسور بايد بيشتر حالت مكانيكي داشته باشه (البته در دو چرخ عقب)
باز هم بهتر هست كه از يك كارشناس معتبر تر سوال كنيد
به نظرم بهتر هست كه چند تا از همكاران تالار اتومبيل را براي مشاوره بهتر به اين تاپيك دعوت كنيد


پ.ن : قابل توجه كاربران عزيز
اين چند پست آخر را كه من مشاهده كردم بيشتر جنبه نظرات بي پايه و اساس داشت تا راهنمايي و مشاوره دقيق فني. ايرادات خودرو سازي داخلي بر كسي پ.شيده نيست ولي اينكه يكي سطح پايين علمي و فني خودش را يكجوري با ضعف خودروسازان داخلي پوشش بده به نظرم فقط بار فني تالار را پايين مياره.
پس در ادامه از كاربران عزيز تقاضا دارم كه بجاي مانور روي كيفيت پايين خودروهاي داخلي اگر پست ميدن در جهت رفع مشكل اين دوستمون باشه

با تشكر

Namdarian
09-10-2010, 21:08
قبلا يك 141 ABS دار بررسي شد كه مشخص شد كه سيستم ABS اسن خودرو 4 كاناله هست و ساخت كشور كره جنوبي.
البته نبايد از حق گذشت چون مدل ABS از يكي از معتبر ترين برندهاي جهان هست
اما توجه كنيد كه سنسور ABS چرخ عقب به علت استفاده از سيستم ترمز كاسه اي با چرخ جلو فرق مي كنه و نبايد انتظار داشته باشيد كه سنسور الكترونيكي در چرخ عقب وجود داشته باشه
كلا در اين رده قيمتي چيزي كه من حدس ميزنم سنسور بايد بيشتر حالت مكانيكي داشته باشه (البته در دو چرخ عقب)
باز هم بهتر هست كه از يك كارشناس معتبر تر سوال كنيد
به نظرم بهتر هست كه چند تا از همكاران تالار اتومبيل را براي مشاوره بهتر به اين تاپيك دعوت كنيد


پ.ن : قابل توجه كاربران عزيز
اين چند پست آخر را كه من مشاهده كردم بيشتر جنبه نظرات بي پايه و اساس داشت تا راهنمايي و مشاوره دقيق فني. ايرادات خودرو سازي داخلي بر كسي پ.شيده نيست ولي اينكه يكي سطح پايين علمي و فني خودش را يكجوري با ضعف خودروسازان داخلي پوشش بده به نظرم فقط بار فني تالار را پايين مياره.
پس در ادامه از كاربران عزيز تقاضا دارم كه بجاي مانور روي كيفيت پايين خودروهاي داخلي اگر پست ميدن در جهت رفع مشكل اين دوستمون باشه

با تشكر
در عکسهایی که از چرخ عقب گذاشتم . باید سنسور و لوله ی ارتباطی ان در چرخ دیده شود مانند جلو ولی وجود ندارد . بهترین راه فهمیدن همین است . میتوانید به یکی از نمایندگیها بروید و از نزدیک خودتان نگاه کنید
سیستم در اصل 4کاناله است ولی دارند دزدی میکنند . عکسها به اندازه ی کافی گویا است

irinn65
10-10-2010, 01:27
ای بی اس پراید تا اخر سال88ایراد کلی داشت و مشاهده کردید که تا تابستان 89 هیچ پراید ای بی اس داری وارد بازار نمیشد(فقط معمولی)اما از مرداد 89 این نقص کاملا رفع شده و ای بی اس پرایدصفر هیچ مشکلی نداره با انجام پروژه ایکس100....
حتی فراخوان نسبت به تعمیر ای بی اس اخرسال88تا قبل از ان داده شده (رایگان)حتی برای خودروهای غیر گارانتی.. لازم به ذکره ای بی اس در مدلهای اخر88به قبل باعث کشته شدن چند نفر از هموطنان گردید....

midnight1234
11-10-2010, 18:57
اصلا ای بی اس یعنی ترمز ضد قفل مثلا تو شرایط یرفی و ... که جاده لیزه بسیار ایمنی تره ولی اگه قرار باشه چرخ جلو قفل نکنه ولی چرخ عقب قفل کنه مثل این می مونه که شما تو سرعت بالا دستی کشیده باشی !!!! خیلی راحت ماشین چپ می شه یا انقدر دوره خودش مچرخه تا به جایی بخوره وایسه...
من که مدل 141 دارم واقعا از ترمز های ماشینم می ترسم حتی رو سرعت 60 تا هم نمی شه بش اطمینان کرد خیلی طول می شه وایسه اصلا استاندارد نیست یه بار الکی الکی نزدیک بود برم تو بک یه ماشین ازین عبور موقت ها...:41:

CHEGUEVARA.
11-10-2010, 21:52
اصلا ای بی اس یعنی ترمز ضد قفل مثلا تو شرایط یرفی و ... که جاده لیزه بسیار ایمنی تره ولی اگه قرار باشه چرخ جلو قفل نکنه ولی چرخ عقب قفل کنه مثل این می مونه که شما تو سرعت بالا دستی کشیده باشی !!!! خیلی راحت ماشین چپ می شه یا انقدر دوره خودش مچرخه تا به جایی بخوره وایسه...
من که مدل 141 دارم واقعا از ترمز های ماشینم می ترسم حتی رو سرعت 60 تا هم نمی شه بش اطمینان کرد خیلی طول می شه وایسه اصلا استاندارد نیست یه بار الکی الکی نزدیک بود برم تو بک یه ماشین ازین عبور موقت ها...:41:
دوستان لطفا" تعجب نکنید....
متاسفانه برخی از دوستان که حتی خودشون این سیستم رو تست نکردن میان و اینجا اسپم میدن....:19:
کیه.........!!!؟؟؟:19:چیه.........!!؟؟
اتفاقا" خیلی هم بهتر شده نسبت به قبل....
این حرف رو به عنوان کسی میگم که هر دو مدل رو تست کرده مطوئن باشید.....:10:

Namdarian
12-10-2010, 19:36
سلام دوباره . درخواست میکنم هر کسی دسترسی به پرایدی abs دارد عکسی از چرخ عقب بگیرد بگذارد . ان عکس برای پراید کاملاً جدید بود قدیمیها را خدا بخیر کند
چون چرخهای عقب طبق عکسی که گذاردم و میبنید سنسور مستقل ندارد حدسی که میزنم این است که برای اینکه مشکلی پیش نیاید بر اساس فشار چرخهای جلو کنترل میشوند . مثلاً میتوان فرض کرد چرخهای سمت راست با هم و سمت چپ با هم کنترل میشوند . هر کسی عکسی بگذارد که چرخهای عقب سنسور دارد و 4 کاناله است به او جایزه میدهم . فقط عکس بگذارید تا باور کنم چون دیگر حرف هیچکس را نمیتوانم باور کنم

ghahremanimehdi
12-10-2010, 21:33
سلام دوباره . درخواست میکنم هر کسی دسترسی به پرایدی abs دارد عکسی از چرخ عقب بگیرد بگذارد . ان عکس برای پراید کاملاً جدید بود قدیمیها را خدا بخیر کند
چون چرخهای عقب طبق عکسی که گذاردم و میبنید سنسور مستقل ندارد حدسی که میزنم این است که برای اینکه مشکلی پیش نیاید بر اساس فشار چرخهای جلو کنترل میشوند . مثلاً میتوان فرض کرد چرخهای سمت راست با هم و سمت چپ با هم کنترل میشوند . هر کسی عکسی بگذارد که چرخهای عقب سنسور دارد و 4 کاناله است به او جایزه میدهم . فقط عکس بگذارید تا باور کنم چون دیگر حرف هیچکس را نمیتوانم باور کنم

دوست عزیز اون فایل pdf ی که تو پست قبلم گذاشتم مدار کامل ABS پراید را دقیق بررسی کرده .

Namdarian
14-10-2010, 13:48
دوست عزیز اون فایل pdf ی که تو پست قبلم گذاشتم مدار کامل ABS پراید را دقیق بررسی کرده .
ان فایل را دیدم و حرفای شما به اضافه ی فایل را به فامیلم رساندم . میگفت دیروز که رفته به نمایندگی باسه گارانتی اولیه
از مسئول فنی همین را پرسیده و مسئول فنی نمایندگی بهش گفته ABS پراید فقط روی چرخهای جلو هستش
بازم باورش نشده !!!!
رفته پیش یکی دیگه . یک مسئول دیگه ی نمایندگی گفته باباجان بیا چرخ رو باست باز میکنم خودت با چشمات ببینی ندارد دیگه .
گفته همه ی ماشینهای ایرانی که در چرخهای عقب ترمز کاسه ای داارد ABS روی چرخ عقب ندارند حتی 206 و 405

---------- Post added at 02:48 PM ---------- Previous post was at 02:46 PM ----------

با این حساب همان حرف اولم بایست درست باشند
چرخهای عقب بر اساس فشار هیدرولیک چرخهای جلو کنترل میشوند:41:
راه دیگری به ذهنم نمیرسد

ghahremanimehdi
14-10-2010, 14:03
گفته همه ی ماشینهای ایرانی که در چرخهای عقب ترمز کاسه ای داارد ABS روی چرخ عقب ندارند حتی 206 و 405



من فکر نمیکنم اینطور باشه.
در مورد سایر ماشینها هم باید بگم الان که خودم تندر 90 دارم مطمئنم که روی چرخهای عقب سنسور داره و عکسهاش هم هست.
206 و 405 و پراید هم مطمئننا باید داشته باشه.

D r i v e r
14-10-2010, 14:22
اصلا نمیشه که نداشته باشن !
206 تیپ 3 هم خودم بارها دیدم که دارن
سمند های lx رو هم که میدونم که دارن
پس مطمئنن پارسهای Abs و 405 های ABS هم دارای سنسور هستن
اصلا مگه همچین چیزی ممکنه ؟
به جای اینکه دنبال مثال نقض باشیم بهتر نیست دنبال این باشیم که یه ماشین پیدا کنیم که ABS باشه و چرخ های عقبش سنسور نداشته باشه؟؟

Namdarian
14-10-2010, 18:10
با سلام . آقا عکس گذاشتم که . برا چی گذاشتم پس . مثل روز روشن بود فقط لوله ی هیدرولیک بهش وصل بود و لوله ی برگشت ABS نداشت . چکار کنم وقتی به چشماتان هم اعتماد ندارید به نمایندگی هم ندارید

farshad bugatti
14-10-2010, 19:45
با سلام . آقا عکس گذاشتم که . برا چی گذاشتم پس . مثل روز روشن بود فقط لوله ی هیدرولیک بهش وصل بود و لوله ی برگشت ABS نداشت . چکار کنم وقتی به چشماتان هم اعتماد ندارید به نمایندگی هم ندارید

برادر حرف شما با منطق جور در نمیاد!
اصلا ما با سایپا و غیره کاری نداریم! اگه ABS رو 2 تا چرخ باشه (که بی معنیه!) هنگام ترمز یه نوع شبیه به دستی کشیدن میشه! که کاملا بر عکس ABS جواب میده! که این کار غیر ممکن هستش!
حالا شما اون پرایدی که میگی یه بار ترمز بگیر ببین چه جوریه؟!

ess_1362
14-10-2010, 20:04
رفته پیش یکی دیگه . یک مسئول دیگه ی نمایندگی گفته باباجان بیا چرخ رو باست باز میکنم خودت با چشمات ببینی ندارد دیگه .
گفته همه ی ماشینهای ایرانی که در چرخهای عقب ترمز کاسه ای داارد ABS روی چرخ عقب ندارند حتی 206 و 405


اگر اين حرف را مسئول تعميرگاه نمايندگي بزنه كاملا مشخص ميشه چرا كيفيت تعمير در مراكز نمايندگي خودروسازها پايين هست

خير دوست عزيز من خودم تندر دارم و اتفاقا مدل فولش هم ABS داره و هم EBD ضمنا چرخ عقبش هم ترمز كاسه اي داره
ترمزش را خدم در شرايط مختلف تست كردم و مثلا اگر با سرعت 120 كيلومتر بر ساعت ترمز شديد كنيد تنها صدايي كه شنيده ميشه صدايي شبيه زماني هست كه اتومبيل در چاله هاي خيابان مي افته و هيچ صدايي ناشي از لغزش چرخ ها بگوش نميرسه و انحرافي هم در كار نيست
ضمن اينكه اگر حين ترمز شديد جهت فرمون تغيير كنه انحراف خيلي كمي ايجاد ميشه ولي اگر شدت چرخش فرمون زياد باشه ماشين منحرف ميشه
پس تا اينجا اين گفته شما رد ميشه
البته الان كه شب هست و نميشه عكس گرفت فردا صبح من از دو چرخ عقب و دو چرخ جلو تندر برا شما عكس ميذارم
ضمن اينكه همسايه ما هم پارس ELX داره (ترمز چرخ هاي عقب ديسكي هست) و از اون هم اگر شد عكس ميذارم تا مطلب براي شما روشنتر بشه

Namdarian
14-10-2010, 21:33
برادر حرف شما با منطق جور در نمیاد!
اصلا ما با سایپا و غیره کاری نداریم! اگه ABS رو 2 تا چرخ باشه (که بی معنیه!) هنگام ترمز یه نوع شبیه به دستی کشیدن میشه! که کاملا بر عکس ABS جواب میده! که این کار غیر ممکن هستش!

با سلام به شما دوست محترم . ببین برادر . من نمیدانم سایپا چه غلطی کرده که بقول شما در زمان ترمزگیری ماشین ملق وارو نمیزند . دارم میگم شما اگر در چرخای عقب شلنگ برگشت ABS و حسگر را دیدی بیا بمن هر چی خواستی بگو . اینم عکسای شماتیک حسگر ABS چرخ . تا بیجهت صورت مسآله پاک نشود
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در این عکس آخری که برای چرخ عقب با ترمز کاسه ای یک سواری خارجی است میبینی شلنگ بازگشت روغن وجود دارد . در داچیا لوگان یا بقول ان آقا تندر 90 هم باید به اینشکل باشد چونکه در تبلیغاتش تآکید میکند روی 4 کاناله بودن ان . ولی هیچوقت کسی ندیده در تبلیغات پراید یا پژو تآکید شود روی 4 کاناله بودن . چون اصلاً 4 کاناله نیست و هر کی بگوید دروغ گفته .




حالا شما اون پرایدی که میگی یه بار ترمز بگیر ببین چه جوریه؟!
هر وقت برگشتم وطن به چشم .

Namdarian
14-10-2010, 21:38
فردا صبح من از دو چرخ عقب و دو چرخ جلو تندر برا شما عكس ميذارم
ضمن اينكه همسايه ما هم پارس ELX داره (ترمز چرخ هاي عقب ديسكي هست) و از اون هم اگر شد عكس ميذارم تا مطلب براي شما روشنتر بشه
ایول بشما دوست چیز فهم . با عکس و رفرنس برویم جلو به یک جایی میرسیم . بقولی سر تعداد دندانهای اسب اینقدر با همدیگر بحث نمیکنند . دهنش را باز میکنند و میشمرند!

Namdarian
14-10-2010, 21:46
اینم عکس از داخل کاسه ترمز چرخ عقب مجهز به حسگر ضد قفل .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

irinn65
15-10-2010, 02:44
اینم عکس از داخل کاسه ترمز چرخ عقب مجهز به حسگر ضد قفل .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ما که عکسی ندیدیم!فکر میکنم عکس ایراد داره!!

Namdarian
15-10-2010, 07:34
ما که عکسی ندیدیم!فکر میکنم عکس ایراد داره!!
اقا عکس ایراد ندارد . اینترنت شما ایراد دارد

ess_1362
15-10-2010, 11:58
خوب الوعده وفا

از چرخ عقب تندر عكس گرفتم و چرخ جلوش را بيخيال شدم(در ادامه خدمت شما علتش را عرض خواهم كرد)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

شيلنگ 1 مستقيم ميره سر پيستون هاي ترمز(البته ورودي هست)
و شيلنگ 2 هم از يك جايي كمي پايينتر از پيستون ترمز در مياد و ميره يك جايي زير صندلي عقب به يك شيلنگ فلزي متصل ميشه(حالا كجا ميره را ديگه نميدونم:31:)
ضمنا شيلنگ 2 ترمز دستي نيست چون ترمز دستي يك شيلنگ قطور تري هست كه با پايين لنت ها متصل ميشه(اگر خواستيد عكسش را ميذارم)

پس تا اينجا :
1-الزامي نيست كه ترمز ABS حتما 4 چرخ ديسكي باشه
2-اون حرف مسئول نمايندگي چرت و پرت بوده
3-هنوز تكليف ترمز پرايد مشخص نشده!!!

حالا از دوستان اگر كسي پرايد ABS داره لطفا يك عكس از چرخ عقب بذاره


پ.ن : آها يادم اومد!! از همكاران انجمن اتومبيل تقاضا مند هستم بدليل كيفيت نچندان مناسب عكس فعلا (حدودا دو هفته) از كوچك كردن اين عكس خودداري كنيد تا كليه كاربران از اين عكس بصورت رفرنس استفاده كنند

با تشكر

Namdarian
15-10-2010, 12:07
با سلام . از 405 یا پرشیا هم عکس بگذاری عالی میشود ان مسئول نمایندگی چرت و پرت نگفته چون اسمی از لوگان نیاورده بود چون همه میدانند لوگان 4 کاناله است گفته بود 405 و 206 و پراید
طبق حرف من دو تا شلینگ بایست وصل باشد . تو عکسی که گذاشتید دو تا شیلنگ دیده شد . ولی در ان عکس برای پراید که گذاشتم فقط یک شلینگ وصل بود .

ess_1362
15-10-2010, 12:51
با سلام . از 405 یا پرشیا هم عکس بگذاری عالی میشود ان مسئول نمایندگی چرت و پرت نگفته چون اسمی از لوگان نیاورده بود چون همه میدانند لوگان 4 کاناله است گفته بود 405 و 206 و پراید

متاسفانه پژو پارس طرف از صبح تا حالا نيست وگرنه عكس را مي گرفتم يا لاعقل يك نگاه مي انداختم


طبق حرف من دو تا شلینگ بایست وصل باشد . تو عکسی که گذاشتید دو تا شیلنگ دیده شد . ولی در ان عکس برای پراید که گذاشتم فقط یک شلینگ وصل بود .

اين نياز به بررسي دقيق داره
بايد حتما چند تا پرايد ديگه را هم ببينم
فعلا سه تا احتمال وجود داره :
1-ترمز پرايد ABS ضربدري داره كه چرخ هاي جلو با چرخ هاي عقب هماهنگ ميشه
2-اين پرايدي كه شما از اون عكس گذاشتي كلا ايراد داره يا ناقص هست
3-شيلنگ ترمز از وسط اكسل عقب رد شده باشه (كه احتمالش خيلي ضعيف هست)

من از اون دوستي كه 141 داشت دعوت مي كنم بياد چند تا عكس بذاره(البته خودم قبلا 141 داشتم ولي بدون ABS)

ess_1362
15-10-2010, 18:41
فكر كنم سيستمي كه روي پرايد سوار ميشه بدين شكل هست :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

MANDO MGH-60

ديگه بررسي و تحقيقش را ميذارم به عهده خودتون

a1i
15-10-2010, 20:12
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Namdarian
15-10-2010, 21:39
با سلام به آقای a1i و تشکر از همکاری ایشان . . شما لازم است از شیلنگهای هیدرولیک و ورودی آن به چرخها عکس میانداختید . مثل تصویر زیر دقت نمایید

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ان عکسهایی که گذاشتید را لطفاً بردارید . چون چیزی نشان نمیدهد و ابعاد نامتعادلی دارد . سیستم Mando60 در همه ی پرایدهای جدید استفاده میشود و دارای چهار خروجی است . عکس گرفتن از ان لازم نیست . مثل این عکس تصویربرداری نمایید لطفاً .

CHEGUEVARA.
15-10-2010, 21:42
ترمز عقب پراید 111
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این هم ترمز عقب سورنتو 2010 بابامه.....
تفاوت را احساس کنید....:41:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
معلوم نیست سایپا از چه سیستمی باری ترمزهای عقب استفاده میکنه....:18:
ببخشین نتونستم از این کوچیکترشون کنم...:20:

Namdarian
15-10-2010, 21:51
فكر كنم سيستمي كه روي پرايد سوار ميشه بدين شكل هست :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

MANDO MGH-60

ديگه بررسي و تحقيقش را ميذارم به عهده خودتون
با سلام دوباره خدمت شما آقای ess_1362 . شرمنده ولی هنوز متوجه نشدید بحث ما روی چی است؟؟؟ ما روی نبود حسگر ضد قفل در چرخ های عقب پراید بحث داریم . نه روی نوع سیستم ضد قفل . این سیستم که عکس ان را گذاشته اید و در پرایدها و سمندهای جدید استفاده میشود قابلیت استفاده بصورت چهارکاناله - سه کاناله - دو کاناله را دارد . در هر سه حالت هم 4 لوله از خروجیهای ان خارج میشود . نباید با دیدن 4 خروجی اشتباه کنید و خیال کنید لزوماً 4 کاناله است . اگر چرخای عقب حسگر داشت فبها . در صورتیکه مانند عکسی که گذاشته ام چرخهای عقب دارای حسگر مستقل نبود نتیجه اینکه 4 کاناله کار نمیکنند
امیدوارم منظورم را متوجه شده باشید

---------- Post added at 10:51 PM ---------- Previous post was at 10:47 PM ----------

از همکاری خوب آقای CHEGUEVARA. ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) تشکر میشود . در عکسی که ایشان گذاشتند نیز میبینیم که فقط یک ورودی وجود دارد و خروجی حسگر موجود نیست مانند عکسی که اینجانب گذاشتم .

irinn65
16-10-2010, 02:41
پس معلوم شد نسل جدید پرایدها111و132 4کاناله هستند اینطور که از اول گفتم و عکسهایی که گذاشته شد...
وقتی 4خروجی اومده بیرون 2تادیگش که رو هوا اویزون نیست پس به چهار چرخ وصله!
حسگر در چرخای جلو که اصلی هستند باید باشه زمانی حسگر باید در چرخهای عقبی هم باشد که همراه ABS+ EBDباشد
البته اگه اسمشو درست خونده باشم چون یادم رفت:31:
یعنی باید گفت این نوع ای بی اس نسل1 (کره)هستش که در پرایدهای جدید نصب میشه و استاندارد لازمو پاس کرده قبل از عید پرایدها که فقط اسمش ای بی اس بود و کلی ایراد داشت!

Namdarian
16-10-2010, 13:56
با سلام به شما آقای irinn65 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) . کاملاً برعکس
وقتی در چرخهای عقب حسگر وجود ندارد 4 کاناله نیست . حتی احتمال میدهم 3 کاناله هم نباشد بلکه دو کاناله باید باشد
حالا چطور . به اینصورت که بفرمایش ان دوستمان در بالا چرخها دو به دو بوسیله ی 1 حسگر کنترل میشوند . حدس اینجانب هم این است
به اینصورت که چرخ راست جلو با چرخ راست عقب و چرخ چپ جلو با چرخ چپ عقب با هم کنترل میشوند و فشار هیدورلیک مشترک دارند . ولی اینکار داخل خود سیستم لینک شده و بهمین دلیل است که شما میبینید 4 لوله از سیستم خارج شده . اگر ادم کم دقتی نگاه کند خیال برمیدارد که چون 4 لوله خارج شده پس 4 کاناله است در حالیکه سخت در اشتباه است
در پایان متذکر شوم EBD یک بحث دیگر است و ارتباطی با ترمز ضد قفل پراید هرگز ندارد . بحثش را در اینجا پیش نمیکشیدید بهتر میبود
با تشکر از همکاری همه

ess_1362
16-10-2010, 21:21
خوب با اين عكس هايي كه ديدم به اين نتيجه رسيدم كه 100% دو كاناله هست چون اگر 3 كانلاكه بود باز هم مي بايست از دو چرخ عقب دو شيلنگ خارج ميشد و پس از ادغام به سيستم بر مي گشت
حالا اينكه اين سيستم ضربدري كار مي كنه يا موازي ديگه بماند
البته از اين ماشين نميشه توقع ABS 4 كاناله را داشت!! چون كاسه دو چرخ عقب خيلي كوچيك هستند و بعيد مي دونم سنسور درونش جا بگيره
اين سيستم دو كاناله هم فقط تاثيرش در مسير مستقيم هست و اگر كمي انحراف در حركت پيش بياد نقطه ضعفش كاملا مشخص ميشه

bandary
17-10-2010, 20:11
دوستان عزیز از سال گذشته تمامی اکسل های عقب پراید که توسط مگا موتور تولید میشن سنسور محاسبه وضعیت دارند فردا احتمالا میرم تو انبار یا خط تولید واستون عکس میگیرم

CHEGUEVARA.
17-10-2010, 21:14
دوستان عزیز از سال گذشته تمامی اکسل های عقب پراید که توسط مگا موتور تولید میشن سنسور محاسبه وضعیت دارند فردا احتمالا میرم تو انبار یا خط تولید واستون عکس میگیرم
لطف میکنید....:10:

Namdarian
18-10-2010, 20:03
دوستان عزیز از سال گذشته تمامی اکسل های عقب پراید که توسط مگا موتور تولید میشن سنسور محاسبه وضعیت دارند فردا احتمالا میرم تو انبار یا خط تولید واستون عکس میگیرم
با سلام . لطفاً بیشتر توضیح دهید . این سنسور مگر اینکه نباید مثل چرخ جلو باشد ؟ و مثل چرخهای عقب لوگان ؟ چجور است که ما نمیبینیم ! و هیچ اثری از آثارش پیدا نیست ؟ یا شاید باز هم با اختراعی از اختراعات هوشمندانه ی سایپا روبرو هستیم !
من قبول ندارم حرف شما را . حتی اگر حرف شما درست باشد کاسه ای زیر نیمکاسه ی این سیستم است .

ghahremanimehdi
18-10-2010, 21:25
با سلام . لطفاً بیشتر توضیح دهید . این سنسور مگر اینکه نباید مثل چرخ جلو باشد ؟ و مثل چرخهای عقب لوگان ؟ چجور است که ما نمیبینیم ! و هیچ اثری از آثارش پیدا نیست ؟ یا شاید باز هم با اختراعی از اختراعات هوشمندانه ی سایپا روبرو هستیم !
من قبول ندارم حرف شما را . حتی اگر حرف شما درست باشد کاسه ای زیر نیمکاسه ی این سیستم است .

به نظر من شما از فرقون سازهای داخلی انتظارات بیجا داری!:27:
حالا همینش هم از اون ترمز بدون ABS پراید که بهتره.
راستی چرا توی اون فایل PDF که گذاشتم گفته که ترمز ABS پراید 4 کاناله هست و EBD هم داره؟

Namdarian
18-10-2010, 21:34
به نظر من شما از فرقون سازهای داخلی انتظارات بیجا داری!:27:
حالا همینش هم از اون ترمز بدون ABS پراید که بهتره.
راستی چرا توی اون فایل PDF که گذاشتم گفته که ترمز ABS پراید 4 کاناله هست و EBD هم داره؟
با سلام بشما . ان pdf شاید واقعیت را نگفته و امکان بالقوه ی سیستم را گفته نه بالفعل . دوست عزیز شما خیلی خوش خیال هستید . همین تویوتا کامری 2009 دارد در اینجا-منظورم اروپا است , - که خیلی ساله ضد قفل اجباری شده با ABS سه کاناله عرضه میشود . البته 4 کاناله هم دارد با قیمت بیشتر
بعد شما دارید حرف از 4 کانال به اضافه ی EBD !!! روی پراید میزنید !؟!

ghahremanimehdi
18-10-2010, 21:44
همین تویوتا کامری 2009 دارد در اینجا-منظورم اروپا است , - که خیلی ساله ضد قفل اجباری شده با ABS سه کاناله عرضه میشود . البته 4 کاناله هم دارد با قیمت بیشتر
بعد شما دارید حرف از 4 کانال به اضافه ی EBD !!! روی پراید میزنید !؟!

یعنی شما میگی کمری 2009 ترمزش 3 کاناله هست ؟ همچین چیزی رو قبول ندارم.:5:

Namdarian
18-10-2010, 22:09
شاید اسم مشین را استباه نوشته باشم . بیخیال حالا . بحث رو پرایده

ghahremanimehdi
18-10-2010, 23:08
شاید اسم مشین را استباه نوشته باشم . بیخیال حالا . بحث رو پرایده
خوب اگر به قول شما ماشینی مثل کمری ، 3 کاناله باشه خوب بازم منطقا همون ABS دوکاناله پراید از سرش هم زیاده.:27:

Namdarian
19-10-2010, 00:32
خوب اگر به قول شما ماشینی مثل کمری ، 3 کاناله باشه خوب بازم منطقا همون ABS دوکاناله پراید از سرش هم زیاده.:27: وقتی مسئولین کشور هم مثل شما فکر کنند انوقت میشود سالی 28000 کشته در تصادفات . رکورد جهانی . متآسفم برای ایرانی جماعت . بحث را منحرف کردید ها

bandary
19-10-2010, 08:11
سلام دوستان این عکس هایی که میزارم کلا اپریشن نصب ترمز پراید هست در مدل های abs که توسط مرکز تحقیقات و مهندسی سایپا تدوین شده
عکسی که از اکسل گذاشتم یه کم واضح نیست ولی کابل های سننور ABS معلوم هست اگر بتونم عکس های بهتری میگرم
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

Namdarian
19-10-2010, 08:57
عکس نامفهوم است:41:

ess_1362
19-10-2010, 09:17
شما لطفا یک عکس از کاسه ترمز چرخ عقب بذار همه چیز کاملا روشن میشه

irinn65
20-10-2010, 03:44
وقتی مسئولین کشور هم مثل شما فکر کنند انوقت میشود سالی 28000 کشته در تصادفات . رکورد جهانی . متآسفم برای ایرانی جماعت . بحث را منحرف کردید ها
همچین میگی فلان قدر کشته سالی انگار چند وقته روی پراید ای بی اس نصب میشه اونم نه همش!اون برای ترمزهای معمولیه دوست من!شما داری 300تا400هزار تومان پول ای بی اس میدی پس معلومه این ای بی اس باید چطوری باشه...206تیپ2و405هم مثل همینه تازه...

Namdarian
20-10-2010, 18:22
همچین میگی فلان قدر کشته سالی انگار چند وقته روی پراید ای بی اس نصب میشه اونم نه همش!اون برای ترمزهای معمولیه دوست من!شما داری 300تا400هزار تومان پول ای بی اس میدی پس معلومه این ای بی اس باید چطوری باشه...206تیپ2و405هم مثل همینه تازه...

بجای این حرفها دو تا عکس از داخل کاسه ترمز بگذارید و کمتر دروغ بگویید .

CHEGUEVARA.
20-10-2010, 19:49
بجای این حرفها دو تا عکس از داخل کاسه ترمز بگذارید و کمتر دروغ بگویید .
ای آقا چه گیری دادی شما.......
حالا یا سنسور داه یا نداره بسه دیگه....
شما که این قدر اصرار داری خودت عکس بزار به کسی هم توهین نکنید لطفا"....:3:

Namdarian
20-10-2010, 20:39
CHEGUEVARA
مثل اینکه این بحث را باز کرده بودم برای روشن شده مسآله ی ترمز ضد قفل پراید . بعد شما گفتی چی ؟ گیر دادم ؟
به چی گیر دادم ؟ ناراحتید پلیز نظر ندهید .

---------- Post added at 10:39 PM ---------- Previous post was at 10:38 PM ----------

گفتم فعلاً ایران نیستم که بشینم پشت این ماشین آخرین مدل . عکس چی بذارم واست ؟ امر دیگه ای داشتی مضایقه نکنی ها . !

CHEGUEVARA.
20-10-2010, 23:09
CHEGUEVARA
مثل اینکه این بحث را باز کرده بودم برای روشن شده مسآله ی ترمز ضد قفل پراید . بعد شما گفتی چی ؟ گیر دادم ؟
به چی گیر دادم ؟ ناراحتید پلیز نظر ندهید .

---------- Post added at 10:39 PM ---------- Previous post was at 10:38 PM ----------

گفتم فعلاً ایران نیستم که بشینم پشت این ماشین آخرین مدل . عکس چی بذارم واست ؟ امر دیگه ای داشتی مضایقه نکنی ها . !
حالا چرا میزنی......!!؟؟:31:
آخه هرکی هرچی میگه شما ضد اون رو میگی.....
اصلا" من فردا 4/5 تا عکس از ترمز عقب میزارم که موضوع روشن تر بشه.....:20:

Namdarian
22-10-2010, 10:46
ان اقایی که گفت عکس از داخل کاسه ترمز عقب میگذارد کجا شد ؟ بیاذ عکس بگذار

farshad bugatti
22-10-2010, 16:30
لطفا بحث رو بزارید کنار و فقط اگه کمکی از دستتون بر میاد به این دوستمون بکنید
ممنون.

CHEGUEVARA.
22-10-2010, 17:08
ان اقایی که گفت عکس از داخل کاسه ترمز عقب میگذارد کجا شد ؟ بیاذ عکس بگذار
رو چشمم به زودی میزارم....:46:

Namdarian
23-10-2010, 13:49
-----------------------------------------
بخاطر رسیدگی سریع مدیران محترم پاک شددد

bandary
30-10-2010, 21:31
دوستان اين هم عكس اكسل پرايد متاسفانه اصلا امكانش نيست كه بتونم باز كنم و از داخلش عكس بگيرم
توي عكس كانكتور ABS معلوم هست

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

rezabush
25-11-2010, 11:53
بابا چرا بحث ميكنيد . پرايد جزو غير استانداردترين ماشينهاي دنياست . حالا هي گير به اي بي اس اون بديد بابا اين ماشين سر تا پا مشكل هستش . البته دزديها اي هم كه ميكنند بماند .

Namdarian
25-11-2010, 18:40
بابا چرا بحث ميكنيد . پرايد جزو غير استانداردترين ماشينهاي دنياست . حالا هي گير به اي بي اس اون بديد بابا اين ماشين سر تا پا مشكل هستش . البته دزديها اي هم كه ميكنند بماند .
ما را باش که فکر کردیم یکنفر مطلب بدرد بخوری گفته . یعنی چی که چرا بحث میکنید . اینجا جای بحث فنی است دیگر . تاپیک را الکی بالا دادی که همین کلام بی حاصل را بگویی ؟ :13:

mahshahr_63m
26-11-2010, 04:18
ای بابا! من چند روز پیش یا 111 تحویل گرفتم. اما چیزی که من از پراید های ساده یادمه اینه که هر وقت ترمز شدید میگرفتم فقط چرخهای جلو لیز میخورد.همیشه فکر میکردم نیروی ترمز رو چرخهای عقب خیلی کمه و میترسیدم رو یکی از همین ترمز ها ماشین کله بشه! سعی میکنم از کاسه چرخ ها عکس بذارم.ماشین من تحویل 28/09/89 هستش

Electronic-Arts
05-12-2010, 19:38
من تمام حرف های Namdarian رو تایید میکنم ضمن این که اون نمایندگی هم درست گفته که تمام ماشین هایی که چرخ عقبشون کاسه ای هست abs نداره چون اصلا رو کاسه نمیشه abs گذاشت هر چی هم که هست مثل l90 تماما جنبه تبلیغاتی داره و یا اصلا کار نمیکنه یا خیلی ضعیف کار میکنه , تمام ماشین های خوب (ماشین , نه آشغال های ایران خودرو و سایپا) که abs داره چرخ های عقب دیسکی هست

heinrich_himmler
05-12-2010, 23:05
خب قضیه اساسا یه کمی متفاوته و بیان و توضیحش هم کمی مشکل!
پراید ABS ترمز به مراتب بهتری نسبت به پراید معمولی داره اما دلیلش ABS بودن ترمزها نیست بلکه تقویت سیستم ترمز و علی الخصوص بزرگتر شدن و کاراتر شدن بوستر و مقسم ترمزه. در پراید معمولی اگه این بوستر یا بهتر بگم سیستم نصب می شد با کوچکترین اشاره به پدال ترمز چرخها قفل می کردن پس مجبور شدن برای جلوگیری از این عارضه سیستم ترمز رو ضعیف کنن اما حالا که ABS نصب کردن پس تونستن سیستم رو قویتر کنن و عملکردش بهتر شده و اساسا این تقویت ربطی به ABS بودنش نداره!

تمام ماشین هایی که چرخ عقبشون کاسه ای هست abs نداره چون اصلا رو کاسه نمیشه abs گذاشت هر چی هم که هست مثل l90 تماما جنبه تبلیغاتی داره و یا اصلا عمل نمیکنه و یا ضعیف عمل میکنهدر این مورد هم باید گفت که درسته، ترمز کاسه ای ABS نمیشه یا اگه بشه کارایی چندانی نداره و تمام این حرفها هم جنبه تبلیغاتی داره که صد البته در ایران بسیار بسیار موثر واقع میشه!!
اما مقوله بسیار مهم در باب ABS اینه که این آپشن بدون سیستم کنترل پایداری الکترونیکی یا ESP خودش در برخی شرایط یک خطر بالقوه محسوب میشه، دقیقا مثل بستن سیستم ایربگ بدون همراهی کمربند پیش کشنده!! که البته در ایران همچین مواردی کم نیست!!
بگذریم که خودرو سازان ما پا رو فراتر گذاشتن و در حماقت کار رو به جایی رسوندن که کمربند پیش کشنده بدون ایربگ هم نصب می کنن و جزو آپشن های خودرو با آب و تاب تبلیغ هم می کنن!! :18: و مردم هم صد البته با میل دو چندان پول این آپشن رو چند برابر پرداخت کرده و بهش افتخار هم می کنن!! :41: نمونش پژو 206 SD وی 1 اگه اشتباه نکنم؟؟!!
تا حدود زیادی باعث تاسفه که خودرو سازان تقلب می کنن اما این دیگه یه رویه ثابت شده اما اینکه چرا مردم مطالعه نمی کنن رو واقعا جوابی براش ندارم!!

farshad bugatti
06-12-2010, 23:30
در این مورد هم باید گفت که درسته، ترمز کاسه ای ABS نمیشه یا اگه بشه کارایی چندانی نداره و تمام این حرفها هم جنبه تبلیغاتی داره که صد البته در ایران بسیار بسیار موثر واقع میشه!!

بعضی ها که میگن ABS با ترمز کاسه ای نمیشه این غلطه!
ماشینی مثل سوزوکی رو هم دقت کنید ترمز عقبش کاسه ای هست!
این دلیل نمیشه!
ABS به کاسه ای یا دیسکی بودن ربطی نداره اما خب رو ترمز های کاسه ای میشه گفت بعضی وقت ها نصف کارایش و در مواقع معمولی 30% کاراییش رو از دست میده!

vatan2009
07-12-2010, 00:21
در ترمز کاسه ای مگه چرخ هم قفل میشه که abs بکار بیاد ؟ :دی
ولی اگه بجای abs چرخهای عقب دیسکی شده بود ترمز گیری خیلی بهتر میشد

farshad bugatti
07-12-2010, 00:30
در ترمز کاسه ای مگه چرخ هم قفل میشه که abs بکار بیاد ؟ [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ](4).gif
ولی اگه بجای abs چرخهای عقب دیسکی شده بود ترمز گیری خیلی بهتر میشد

ترمز قوی جای خودشو داره و abs هم جای خود
ABS قدرت ترمز گیری رو بیبشتر نمیکنه فقط موجب جلوگیری قفل کردن میشه که بیشتر تو پیچ ها و راههای لغزنده کاربرد داره.
ABS هم با مکملش یعنی EBD خوب کار میکنه! یعنی ماشینایی که ABS دارن و EBD ندارن با مشکل مواجه میشن.

heinrich_himmler
07-12-2010, 01:08
ABS سیستم ضد قفل ترمزه. اینو همه میدونن. اگه یه راننده حرفه ای داشته باشی با یه ماشین بدون ABS و یه راننده با همون مدل اما با ABS و هر دو تو یه سرعت ثابت اقدام به ترمزگیری کنن فاصله و زمان ایستادن در خودروی بدون ABS کمتر از خودروی مجهز به ABS هست!
اما چون اکثر راننده ها حرفه ای نیستند اومدن EBD و َASR رو تولید کردن که EBD مخفف Electronic Brake Distribution هست معنیش میشه "توزیع الکترونیکی نیروی ترمز". این سیستم بنا به موقعیت قرارگیری هر چرخ نیروی متناسب ترمز برای همون چرخ رو محاسبه و اعمال می‌کنه. کاربردشم حفظ تعادل خودرو در هنگام ترمز تو پیچها و لغزندگی سطح جاده در بعضی از چرخهاست.
دومی یا ASR همون سیستم ترمز موتوره یا به زبان ساده دنده معکوس اتوماتیک!!
همه اینها مستقیما در بالا بردن ایمنی سیستم ترمز نقش دارن و ASR و EBD کارایی سیستم ترمز رو به نحو قابل توجهی افزایش میدن اما ABS از کارایی سیستم ترمز کم می کنه (شرایط کلی).
اما تمام این امکانات بدون داشتن سیستم کنترل پایداری الکترونیکی یا ESP قابل نصب و کاربرد نیست و اگر هم باشه یا کارایی مفید کامل نداره یا عیوبی همراهش داره. EBD به طور استاندارد باید با ESP نصب بشه و ESP به عنوان پایه نصب این آپشن عمل میکنه پس بدون ESP نصب EBD ممکن نیست.
ASR معمولا در 90% با ESP نصب میشه و سیستم ASR بدون ESP بنده تا حالا ندیدم. اینکه میگم 90% واسه اینه که مدل مکانیکیشم هست اما کارایی چندانی نداره و در بسیاری موارد هم دردسر آفرینه.
اما در مورد ABS هم مکانیکیش هست و هم مدل کنترل شونده با ECU که در خودروهای ما دارن مدل دوم رو نصب می کنن.
کلا هر مدلی که سنسور داره و با واحد کنترل الکترونیکی نصب میشه قانونی و استاندارده (در ایران البته) و غیر این کلاهبرداری محض.
اما حتی داشتن ABS استاندارد بدون همایت از طرف ESP و به خصوص EBD یک خطر بالقوست. کاهش قدرت ترمزها نسبت به حالت معمول رو EBD جبران می کنه و فرمان دادنهای شدید و کلا مواردی که منجر به چپ کردن میشه رو ESP در اختیار می گیره.
به صورت جدی نبود سیستم ESP برای خودروهایی که مجهز به ABS هستن خطرات زیادی رو به همراه داره که انشاالله به زودی با این وضع تولید و با هزینه جان مردم عزیزمون شاهدش خواهیم بود! :41:
سعی می کنم فیلم آموزشی در این زمینه معرفی کنم تا دوستان بهتر متوجه عمق مطلب بشن.
اگه سوالی هست در خدمتم.

Namdarian
07-12-2010, 06:21
ABS سیستم ضد قفل ترمزه. اینو همه میدونن. اگه یه راننده حرفه ای داشته باشی با یه ماشین بدون ABS و یه راننده با همون مدل اما با ABS و هر دو تو یه سرعت ثابت اقدام به ترمزگیری کنن فاصله و زمان ایستادن در خودروی بدون ABS کمتر از خودروی مجهز به ABS هست!
اما چون اکثر راننده ها حرفه ای نیستند اومدن EBD و َASR رو تولید کردن که EBD مخفف Electronic Brake Distribution هست معنیش میشه "توزیع الکترونیکی نیروی ترمز". این سیستم بنا به موقعیت قرارگیری هر چرخ نیروی متناسب ترمز برای همون چرخ رو محاسبه و اعمال می‌کنه. کاربردشم حفظ تعادل خودرو در هنگام ترمز تو پیچها و لغزندگی سطح جاده در بعضی از چرخهاست.
دومی یا ASR همون سیستم ترمز موتوره یا به زبان ساده دنده معکوس اتوماتیک!!
همه اینها مستقیما در بالا بردن ایمنی سیستم ترمز نقش دارن و ASR و EBD کارایی سیستم ترمز رو به نحو قابل توجهی افزایش میدن اما ABS از کارایی سیستم ترمز کم می کنه (شرایط کلی).
اما تمام این امکانات بدون داشتن سیستم کنترل پایداری الکترونیکی یا ESP قابل نصب و کاربرد نیست و اگر هم باشه یا کارایی مفید کامل نداره یا عیوبی همراهش داره. EBD به طور استاندارد باید با ESP نصب بشه و ESP به عنوان پایه نصب این آپشن عمل میکنه پس بدون ESP نصب EBD ممکن نیست.
ASR معمولا در 90% با ESP نصب میشه و سیستم ASR بدون ESP بنده تا حالا ندیدم. اینکه میگم 90% واسه اینه که مدل مکانیکیشم هست اما کارایی چندانی نداره و در بسیاری موارد هم دردسر آفرینه.
اما در مورد ABS هم مکانیکیش هست و هم مدل کنترل شونده با ECU که در خودروهای ما دارن مدل دوم رو نصب می کنن.
کلا هر مدلی که سنسور داره و با واحد کنترل الکترونیکی نصب میشه قانونی و استاندارده (در ایران البته) و غیر این کلاهبرداری محض.
اما حتی داشتن ABS استاندارد بدون همایت از طرف ESP و به خصوص EBD یک خطر بالقوست. کاهش قدرت ترمزها نسبت به حالت معمول رو EBD جبران می کنه و فرمان دادنهای شدید و کلا مواردی که منجر به چپ کردن میشه رو ESP در اختیار می گیره.
به صورت جدی نبود سیستم ESP برای خودروهایی که مجهز به ABS هستن خطرات زیادی رو به همراه داره که انشاالله به زودی با این وضع تولید و با هزینه جان مردم عزیزمون شاهدش خواهیم بود! :41:
سعی می کنم فیلم آموزشی در این زمینه معرفی کنم تا دوستان بهتر متوجه عمق مطلب بشن.
اگه سوالی هست در خدمتم.
نصف صحبتهای ایشان اشتباه محض است و ساخته ی ذهن خودشان . نمیدانم مدیریت چرا برخورد نمیکند .
شما لازم نیست فیلم آموزشی تهیه کنید . یک سری به یوتیوب بزنید پر از فیلمهای آموزشی ABS و نیز EBD است و همه ی شان صحبتهای شما را از پایه رد میکند .

Namdarian
07-12-2010, 06:27
ترمز قوی جای خودشو داره و abs هم جای خود
ABS قدرت ترمز گیری رو بیبشتر نمیکنه فقط موجب جلوگیری قفل کردن میشه که بیشتر تو پیچ ها و راههای لغزنده کاربرد داره.
ABS هم با مکملش یعنی EBD خوب کار میکنه! یعنی ماشینایی که ABS دارن و EBD دارن با مشکل مواجه میشن.
فکر میکنم فعل این جمله را معکوس نوشتید . یک زمانی سوار ماشینی بودم که فقط ABS خالی داشت و فاصله ای 15 متری با ماشین جلویی با سرعت حدود 60 تا 70 داشتم . یهویی ترمز زد و اگر ABS نبود کوبانده بودم به عقبش . فقط محض راهنمایی باید عرض کنم اگر توانستید بدون وارد مدار کردن ABS ماشین را نگه دارید که خوب . ولی اگر حس کردید ABS وارد مدار شده و پدال دارد میلرزد در این مواقع حاد باید پا را تا ته بر روی پدال بفشارید . این تا جاییکه در خاطر دارم حتی توصیه ی خود سازندگان ABS است

heinrich_himmler
07-12-2010, 14:04
نصف صحبتهای ایشان اشتباه محض است و ساخته ی ذهن خودشان . نمیدانم مدیریت چرا برخورد نمیکند

این شد حرف؟؟!!
هرجا غلط بود شما لطف کن با دلیل علمی مثل همونی که من نوشتم دلیل بیار.
وگرنه منم می گم شما داری غلط میگی. آی مدیریت برس به دادم :31:


شما لازم نیست فیلم آموزشی تهیه کنید . یک سری به یوتیوب بزنید پر از فیلمهای آموزشی ABS و نیز EBD است و همه ی شان صحبتهای شما را از پایه رد میکند .
یوتیوب از کی شده منبع موسق ما خبر نداریم؟؟!!
ضمنا من قرار نیست فیلم آموزشی تهیه کنم! قبل ازینکه با یه چیزی به طور مادرزاد مخالفت کنی خوب بخونش! فیلم آموزشی شرکت کیا موتور رو اگه شامل قانون کپی رایت نشه از آرشیو نمایندگی میارم میذارم ببینید. اونجا هم گفتم معرفی کنم نه تهیه.
لطف کن قبل مخالفت یه کم بهتر مطالعه کن. شرط می بندم کلا 4 کلمه هم از مطلب بالا نخوندی!

vatan2009
07-12-2010, 15:30
ترمز قوی جای خودشو داره و abs هم جای خود
ABS قدرت ترمز گیری رو بیبشتر نمیکنه فقط موجب جلوگیری قفل کردن میشه که بیشتر تو پیچ ها و راههای لغزنده کاربرد داره.
ABS هم با مکملش یعنی EBD خوب کار میکنه! یعنی ماشینایی که ABS دارن و EBD دارن با مشکل مواجه میشن.
میدونم عزیز ولی من کلی گفتم کلا سیستم ترمز پراید ضعیفه(از کوچک بودن دیسک و رینگ و بوستر و کالیپر بگیر تا پدال ترمز!! که اصلا ارگونومیک نیست ومن چند باری گمش کردم و نزدیک بوده منجر به تصادف بشه!!)
و پراید مشکل قفل کردن نداره مشکل اصلی اینه که تو سرعت بالا ترمز یه شوخی هست و هرچی فشارش میدی میبینی خیر خبری نیست و تعطیله
----------------
در مورد 206 تیپ 2 abs دار بگم که با این که عقبش کاسه ای هست ولی سنسور را داره حالا اینکه پراید سنسور را نداره من خودم هم موندم توش اخه همچین چیزی غیر ممکنه اینجوری با کوچکترین ترمزی ماشین منحرف میشه

farshad bugatti
07-12-2010, 17:09
نصف صحبتهای ایشان اشتباه محض است و ساخته ی ذهن خودشان . نمیدانم مدیریت چرا برخورد نمیکند .
شما لازم نیست فیلم آموزشی تهیه کنید . یک سری به یوتیوب بزنید پر از فیلمهای آموزشی ABS و نیز EBD است و همه ی شان صحبتهای شما را از پایه رد میکند .

با پست هایی که با دلیل و مدرک باشه و درست باشه برخورد نمیشه.
یوتوب منبع نمیشه اگه میخواهید اشتباه بودن حرف ایشان رو ثابت کنید میتونید خودتون با دلیل و مدرک و منبع معتبر توضیح بدید که با این کار هم بحث مفید میشه و دیگران هم میتونن استفاده بکنن! هدف از اینجا بودن شاید برای بعضی ها بازی و سرگرمی باشه اما به شخص بنده یادگرفتن و استفاده از تجربه ی دوستان با ایجاد بحث سالم و مفید و نتیجه گیری خوب هست!

فکر میکنم فعل این جمله را معکوس نوشتید . یک زمانی سوار ماشینی بودم که فقط ABS خالی داشت و فاصله ای 15 متری با ماشین جلویی با سرعت حدود 60 تا 70 داشتم . یهویی ترمز زد و اگر ABS نبود کوبانده بودم به عقبش . فقط محض راهنمایی باید عرض کنم اگر توانستید بدون وارد مدار کردن ABS ماشین را نگه دارید که خوب . ولی اگر حس کردید ABS وارد مدار شده و پدال دارد میلرزد در این مواقع حاد باید پا را تا ته بر روی پدال بفشارید . این تا جاییکه در خاطر دارم حتی توصیه ی خود سازندگان ABS است

فکر کنم جواب شما رو HIMMLER جان دادن.

Namdarian
07-12-2010, 20:21
با پست هایی که با دلیل و مدرک باشه و درست باشه برخورد نمیشه.
یوتوب منبع نمیشه اگه میخواهید اشتباه بودن حرف ایشان رو ثابت کنید میتونید خودتون با دلیل و مدرک و منبع معتبر توضیح بدید که با این کار هم بحث مفید میشه و دیگران هم میتونن استفاده بکنن! هدف از اینجا بودن شاید برای بعضی ها بازی و سرگرمی باشه اما به شخص بنده یادگرفتن و استفاده از تجربه ی دوستان با ایجاد بحث سالم و مفید و نتیجه گیری خوب هست!

فکر کنم جواب شما رو HIMMLER جان دادن.
فیلمهای فنی که دارم میگم تو یوتیوب است را heinrich_himmler نساخته که میگویید منبع نیست بلکه اکثراً مربوطند به خود خودروسازهای معتبر که شما داری میگی منبع نیست ! معلوم شد اصلاً نگاه نکردید و همینطوری چیزی میپرانید
بله وقتی منبع برای شما فقط حرفهای HIMMLER جانتان!!! باشد که دارید پستهای مخالف ایشان را که مچش را باز کرده ام تند و تند همه جا دیلیت میکنید دیگر حرفی باقی نمیماند . همین کم بود بعد از انبوه دروغهایی که در سایر تاپیکها گفته بیاید و تاپیک اینجانب را هم به انحراف بکشاند که با پشتیبانی شخص شما دارد اینکار را به نحو احسن میکند . دارد اسمان ریسمان میکند و معلوم نیست چند کلاس درس خوانده که موثق را موسق مینویسد ! بنازم به سواد این آقا که خودش را همه جا میخواهد متخصص جا بزند و دیگران را عوام زده و بیسواد !

یوتیوب از کی شده منبع موسق ما خبر نداریم؟؟!!
:2:

heinrich_himmler
07-12-2010, 22:29
معلوم نیست چند کلاس درس خوانده که موثق را موسق مینویسد ! بنازم به سواد این آقا که خودش را همه جا میخواهد متخصص جا بزند و دیگران را عوام زده و بیسواد ! :46:

به جای اینکه بشینی از من غلط املایی بگیری و این همه توهین به کسی که نمیشناسی بکنی برو 4 تا مطلب گیر بیار بدرد 2 نفر بخوره.
من نیازی ندارم خودمو جای کسی جا بزنم عزیزم. اما اگه خیلی دوست داری بیوگرافی بنده حقیر رو بدونی با عرض شرمندگی خدمت همه اعضای سایت و پوزش از همه:
اسمم بابکه
فوق دیپلم جوش دارم و مدرس رشته جوش و برش و صنایع فلزی سازمان آموزش و پرورشم
کارشناس فنی شرکت سایپا یدک و زامیاد هستم
دو سال هم کارشناس فنی شرکت کیا موتور هستم. تمام مدارکش موجوده :41::41:
اگه مدیرای بخش بخوان ارائه میدم.
تا حالا هم یادم نمیاد توی یه پست غیر مرتبط با اونچه رشتمه نظر تخصصی از خودم صادر کنم.
اما بحث اینه که برادر من،، من که نه شما رو میشناسم نه فرشاد خان رو!! حالا شما با هم تصفیه حساب قدیمی دارین زشته سر یکی دیگه خالی می کنی. اگرم دارم اشتباه میگم خوب خدا نگهت داره چرا فحش میدیو شخصیت دیگران رو خورد می کنی؟ با دلیل بگو ما هم قانع بشیم! آخه این که برو یوتیوب ببین و من ترمز زدم نگرفتو عموم خریده می گه خوبه ( منظور شما نیستی، کلا از این نوع بحثا) که دلیل نشد!!
من اگه اشتباه می کنم بگو فلانی به فلان دلیل داری اشتباه می کنی. نه اینکه برگردی بگی بی سوادو دروغگو و ...
پر واضحه که شما نظر منو قبول نداری منم نظر شما رو! اما تا حالا دیدی من برگردم بهت دری وری بگم؟
فکر می کنی نمی تونم بگم؟
اون قضیه موسق رو هم تو تمام سایتها همه می دونن من از بچگیم املام تعطیل بوده. تو سایت خودمم
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید یه بنده خدایی زحمت می کشه غلط املاییهامو همیشه می گیره :43: از این یک جهت ما رو معاف کنین که قبول دارم سطح سوادم ضعیفه!
باز هم ازینکه باعث رنجش خاطر دوستان شدم معذرت می خوام اما جدا بیش از این توهین رو تحمل نمی کنم.
ممنون که پست غیر مرتبط منو تا آخر خوندی. :40:

heinrich_himmler
09-12-2010, 01:10
در مورد بحث اصلی هم که گفته شده چرخهای عقب از این سنسور بی بهره اند باید عرض شود که معمولا انجام این کار ممکن نیست.
چون حتی اگه چرخهای عقب مجهز به سیستم ضد قفل ترمز نباشن اما حتما باید سنسور رو بابت دادن اطلاعات به ECU مربوط به ABS داشته باشن.
نکته اینجاست که محل نصب سنسورها کمی در زاویه دید نامناسبه و به راحتی دیده نمیشه، سنسورها در واقع در پشت انحنای اکسل عقب و روی قسمتی که محور عقب روش ثابت میشه نصب میشن و تا کاسه عقب به طور کامل خارج نشه و صفحه پشت برداشته نشه به راحتی دیده نمیشن.
برای بهتر مشخص شدن موضوع برای دوستان 3 عکس از محل نصب سنسور از یه خودروی تحویل جدید رو گرفتم که با توضیح کوتاه میذارم تا ببینید.


محل گذر سیمهای سنسور از قسمت اکسل

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




سنسور ABS روی چرخ عقب

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



محل نصب سنسور از زاویه ای دورتر (پشت انحنای اکسل)
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

heinrich_himmler
09-12-2010, 12:25
آقای نامداریان دلیل این همه انکار رو من واقعا نمی تونم درک کنم؟
گفتم، من خودم کارشناس فنی نمایندگیم و اینکه چرا همکار من همچین حرف نسنجیده ای به شما زده رو درک نمی کنم!!
اینکه تمام خودروهای در این سطح فاقد استانداردهای لازم ایمنی هستند رو قبول دارم اما بحث ما علمیه.
غیر ممکنه چرخهای عقب فاقد سنسور باشن به دو دلیل:
1. اگه مقسم روغن رو نگاه کنی میبینی 4 کانالست، یعنی برای 4 چرخ خروجی داره پس حتما باید اطلاعات از 4 چرخ به واحد پردازنده الکترونیکی ترمز ضد قفل یا ECU ترمز برسه.
2. پردازنده نیاز داره که اطلاعات هر 4 چرخ رو داشته باشه حتی اگه 2 چرخ دارای ترمز ضد قفل باشن. کما اینکه اگه سنسور هر چرخ رو حذف کنید ABS خودروتون از کارمی افته و چراغ پشت آمپر روشن میشه.
عکسهایی که در صفحه اول تاپیک از چرخ عقب گذاشتین واضحن اما از زاویه نامناسبن.
ضمن اینکه چرخ دنده ای که در موردش صحبت می کنین طبق گفته تاپیک قبلیم و برعکس چرخ جلو بیرون نیست. در چرخ عقب این چرخ دنده پشت سیستم کاسه ترمز پنهانه.
پیشنهاد می کنم از همون خودرویی که عکسش رو گذاشتین یه بار دیگه بازدید کنین. ولی این بار از این زاویه ای اکه من عکسها رو گذاشتم. اگه واضح نیست بگین باز هم براتون عکس میذارم.

bandary
09-12-2010, 13:43
آقای نامداریان دلیل این همه انکار رو من واقعا نمی تونم درک کنم؟
گفتم، من خودم کارشناس فنی نمایندگیم و اینکه چرا همکار من همچین حرف نسنجیده ای به شما زده رو درک نمی کنم!!
اینکه تمام خودروهای در این سطح فاقد استانداردهای لازم ایمنی هستند رو قبول دارم اما بحث ما علمیه.
غیر ممکنه چرخهای عقب فاقد سنسور باشن به دو دلیل:
1. اگه مقسم روغن رو نگاه کنی میبینی 4 کانالست، یعنی برای 4 چرخ خروجی داره پس حتما باید اطلاعات از 4 چرخ به واحد پردازنده الکترونیکی ترمز ضد قفل یا ECU ترمز برسه.
2. پردازنده نیاز داره که اطلاعات هر 4 چرخ رو داشته باشه حتی اگه 2 چرخ دارای ترمز ضد قفل باشن. کما اینکه اگه سنسور هر چرخ رو حذف کنید ABS خودروتون از کارمی افته و چراغ پشت آمپر روشن میشه.
عکسهایی که در صفحه اول تاپیک از چرخ عقب گذاشتین واضحن اما از زاویه نامناسبن.
ضمن اینکه چرخ دنده ای که در موردش صحبت می کنین طبق گفته تاپیک قبلیم و برعکس چرخ جلو بیرون نیست. در چرخ عقب این چرخ دنده پشت سیستم کاسه ترمز پنهانه.
پیشنهاد می کنم از همون خودرویی که عکسش رو گذاشتین یه بار دیگه بازدید کنین. ولی این بار از این زاویه ای اکه من عکسها رو گذاشتم. اگه واضح نیست بگین باز هم براتون عکس میذارم.
حرف شما كاملا درسته
مبنا اطلاعاتم جايي هست كه كار ميكنم سايپا كاشان سنسور در هر 4 چرخ نصب شده و يكي از سنسور ها قطع بشه فالت ميشه
مقسم و پمپ هم براي هر 4 چرخ در نظر گرفته شده و اينكه خيلي وقته كه اكسل هاي عقب CBS نسل قديم كه سنسور نداشتن توليد نميشه و اكسل هاي عقب همه ABS هستن و فقط و فقط هم اكسل ABS نصب ميشه

farshad bugatti
09-12-2010, 15:45
تاپیک به خاطر این که به نتیجه رسید قفل میشه.
ممنون از همه ی دوستان.