PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : موج بازپس‌‏گيري وجوه سيم‌‏كارت ثبت‌‏نامي؛



Babak_King
06-05-2006, 09:09
ناكامي اپراتور اول تلفن اول همراه

تهران- خبرگزاري كار ايران


"معصومه بخشي پور"
ازدحام در دفاتر پستي كشور اين بار به منظور بازپس‌‏گيري وجوه پرداختي سيم‌‏كارت ثبت‌‏نامي سال 84 از جمله اخباري است كه ظرف چند روز گذشته توجه كليه مطبوعات و رسانه‌‏ها را به خود جلب كرده است.
به گزارش خبرنگار ايلنا , در حالي كه شركت مخابرات ايران , با اتكا به بدنه دولتي , سعي در تثبيت جايگاه خود در بخش ارتباطات كشور دارد و به نحوي تلاش مي‌‏كند تا بر شمار مشتركان خود بيافزايد , هجوم ثبت‌‏نام كنندگان به دفاتر پستي كشور براي استرداد وجوه پرداختي سيم‌‏كارت 360 هزار توماني , بار ديگر به ناكامي اين شركت در زمينه تلفن همراه دامن زد.
كاهش قيمت وديعه سيم‌‏كارت ثبت‌‏نامي و ايجاد تسهيلات براي ثبت‌‏نام‌‏كنندگان از جمله شگردهاي شركت مخابرات
بود تا به هر نحوي كه شده همچنان تنها اپراتور بي‌‏چون و چراي كشور در زمينه تلفن همراه باقي بماند.
اما اين انتظار آنچنان كه بايد به وقوع نپيوست ، چرا كه اولويت‌‏بندي 7 ميليون و 900 هزار فيش ثبت‌‏نامي و اعلام زمان واگذاري‌‏ها، بسياري از متقاضيان را منصرف از موبايل‌‏دار شدن كرد.
به طوري كه طي چهار روز اول بيش از 155 هزار نفر با مراجعه به دفاتر پستي خواهان استرداد وجوه پرداختي خود شدند.
اين آمار زماني مورد توجه قرار مي‌‏گيرد كه بدانيم در دوره گذشته ثبت‌‏نام سيم‌‏كارت سال 82 در كل مدت واگذاري‌‏ها از
5 ميليون و 600 هزار فيش ثبت‌‏نامي تنها 600 هزار فيش در كل كشور مسترد شد و سهم تهران در اين بين 149 هزار نفر بود ، اما دراين دوره و با گذشت تنها 4 روز در شهر تهران 49 هزار نفر پولشان را پس گرفتند.
براساس اين گزارش ، تعداد ثبت‌‏نام كنندگان سيم‌‏كارت در تهران نيز نسبت به دوره گذشته با كاهش 50 درصدي روبرو بود. به طوري كه دردوره گذشته از 5 ميليون و 600 هزار متقاضي سيم‌‏كارت ، 2 ميليون و 194 هزار نفر تهراني بودند ، اما در بهمن‌‏ماه سال 84 ، تهراني‌‏ها تنها يك ميليون و 700 هزار فيش را از بين 7 ميليون و 900 هزار تقاضا به خود اختصاص دادند.
شايد عدم استقبال تهراني‌‏ها را از ثبت‌‏نام تلفن همراه دولتي , بتوان سرويس‌‏دهي مطلوب سيم‌‏كارت اعتباري تاليا در شهر تهران دانست چرا كه اختلالات گسترده تلفن همراه دولتي شركت مخابرات پس از گذشت 12 سال از ايجاد شبكه , هر مشترك تهراني را به اين نتيجه مي رساند كه از شبكه دو ساله تاليا كه كيفيتي معقول‌‏تر با توجه به هزينه و قيمت دارد , استفاده كنند.
با وجود تلاش گسترده و وعده و وعيدهاي شركت مخابرات ايران مبني بر توسعه كيفي شبكه سيار , با وجود ميزان نقدينگي حاصل از 8 ميليون ثبت‌‏نام فيش همراه در بهمن‌‏ماه 84 , اختلالات گسترده در نوروز امسال مشكلات را به حدي رساند كه بسياري از متقاضيان سيم‌‏كارت پس از اعلام اولويت‌‏بندي و نحوه واگذاري به فكر بازپس‌‏گيري وجوه پرداختي خود افتادند.
در اين آمار ، فيش معلمان كه با پرداخت 180 هزار تومان صاحب موبايل مي‌‏شده‌‏اند ، نيز وجود دارد.
حال نكته جالب توجه اين است كه شركت مخابرات ايران كه پس از حدود 4 ماه از دريافت نقدينگي مشتركين مبالغ آنها را پرداخت مي‌‏كند به چه ميزان سود دست يافته است و اين مبالغ را تا چه حدي براي توسعه شبكه سيار كشور خرج كرده است.
گفتني است ؛ هم‌‏زمان با بازپس‌‏گيري سيم‌‏كارت‌‏هاي ثبت‌‏نامي , شركت سيم‌‏كارت‌‏هاي اعتباري تاليا آمادگي و توانايي خود را براي عرضه سيم‌‏كارت در ده شهر كشور اعلام كرده است ، اما تاكنون اجازه‌‏اي در اين خصوص از سوي وزارت Ict صادر نشده است.
كارشناسان بر اين باورند كه اعلام واگذاري سيم‌‏كارت اعتباري تاليا موجب تشديد موج بازپس‌‏گيري وجوه پرداختي از سوي مردم خواهد شد.

ooje_asman
06-05-2006, 10:02
به نظرم تمام پس دادن ها به خاطر این هست که سودی نخواهد کرد و مردم اکثرا برا سودش ثبت نام کرده بودند که دیدند اوضاع خیطه و ...

*سینا*
06-05-2006, 10:32
به نظرم تمام پس دادن ها به خاطر این هست که سودی نخواهد کرد و مردم اکثرا برا سودش ثبت نام کرده بودند که دیدند اوضاع خیطه و ...
با سلام
بابا همه که دنبال سود نیستن مثل من!!!1
من یه موبایل می خواستم برای خودم ولی خرداد 86 درامود خوب این یعنی چی؟هان؟