مشاهده نسخه کامل
: هیجان عامل اصلی جذابیت بازی ...
AMIR REZAs
05-09-2010, 17:15
سلام:10:
تا حالا از یه گیمر حرفه ای پرسیدید عامل اصلی ای که باعث میشه یه بازی رو چند بار بازی کنی ، خسته نشی و برات به یاد موندی بشه چیه؟
هیجان بازی عامل اصلی اینهاست!
هیجان یعنی حادثه ای که انتظارش رو نداشته باشیم و هر لحظه سخت و سخت تر بشه حلش کرد!
به نظر من ما دو نوع هیجان داریم:
1. هیجان طولانی مدت
2. هیجان کوتاه اما پر تاثیر
برای اولی مثال می زنم مثلا تو بازی (مثل کانتر) یه بمبی فعال هست که تو زمان خاصی باید خنثی اش کنیم و اگر زمان تموم بشه همه ی زحمت هامون به باد میره و باید از اول بازی کنیم.
برای دومی مثال میزنم مثلا داری تو محیط بازی حرکت میکنی ناگهان یکی از دشمن ها از بالای دیوار می پره جلوت و تو از ترس موس رو به پایین و بالا می بری و تمرکزت از دست میدی( مثل ببشتر بازیهای اکشن اول شخص یا سوم شخص)
در کل نتیجه میگیریم اگر تو بازیمون برای هیجان پلیر الگوریتم و برنامه ریزی خوبی داشته باشیم چه گرافیک بازیمون در حد ماریو باشه چه در حد کرایسس بازیکن دوست داره تا مراحل رو تموم نکرده از بازی دست نکشه و در واقع نوعی لج (یا همون کل کل) با بازی پیدا میکنه و در واقع یعنی نمی تونه بازی رو تمومش نکنه:31:
نظرتون در مورد هیجان تو بازی چیه؟؟(:8:مثل این)
Arrowtic
05-09-2010, 17:33
خوب گفتي.درسته مثلا در بين سري COD بازي COD:MW خيلي محبوب شد چون همش چيزاي غير منتظره بود به خصوص آخرش.
ولي عامل هاي ديگه اي هم هستن.مثلا من هنوز كه هنوزه COD1 رو ميزنم با اين كه مثل نسخه ي 4 هيجان نداشت ولي زمان اتفاق افتادن بازي خوب بود و مربوط به جنگ جهاني بود و همين منو مجذوب اون كرد.
واقعا خوبه كه آخر بازي آدمو كاري كنه كه دوباره بازي كنه.بيشتر بازيها هيجانشون در طول بازي بيشتره ولي COD:MW و COD:MW2 در آخرشون هيجان وصف نشدني داشتن.
خيلي خوبه كه آدم علاوه بر حين بازي آخر بازيش هم هيجان انگيز كنه.
هيجان ها خودشون بازم چند دسته ميشن!هيجان داستاني!(يعني داستان آدمو در اونجا هيجاني زده ميكنه)
هيجان دلهره آور(Darksector مثلا!صداي پا از پشت سرت ميومد بر ميگشتي هيچي نبود جز سايه ي خودت.روت برميگردوندي و ميرفتي دوباره صدا ميمود و برميگشتي هيچي نبود ولي بار بعدي كه برميگشتي يه غول 3برابر خودت داد ميزد و با تبر حمله ميكرد و اينجا بود كه به يه چي فكر ميكردي!فرار!)
AMIR REZAs
05-09-2010, 17:43
هيجان ها خودشون بازم چند دسته ميشن!هيجان داستاني!(يعني داستان آدمو در اونجا هيجاني زده ميكنه)
هيجان دلهره آور(Darksector مثلا!صداي پا از پشت سرت ميومد بر ميگشتي هيچي نبود جز سايه ي خودت.روت برميگردوندي و ميرفتي دوباره صدا ميمود و برميگشتي هيچي نبود ولي بار بعدي كه برميگشتي يه غول 3برابر خودت داد ميزد و با تبر حمله ميكرد و اينجا بود كه به يه چي فكر ميكردي!فرار!)
بله:20:
منم همینو گفتم:31:
هیجان داستانی در صورتی خوبه که وسط بازی دیالوگ یا چیزی شبیه دیالوگ داشته باشیم که با داستان پیش بریم....
Barbarian
05-09-2010, 18:50
فکر می کنم منظورت از هیجان همون کشمکش باشه که عنصر اصلی درامه. حالا کشمکش میخواد به صورت انفجاری باشه( کانتر) دیالوگی باشه (دیالوگای بین بازیکن و لیدی آریبت در شبهای نوروینتر) یا درونی باشه (کشمکش درونی ژوکر در تیمارستان آرخام.
در برابر دو تا چیز نمیشه مقاومت کرد: تماشای دعوای دونفر و خوندن نامههای عاشقانه بین اون دوتا!
من مکس پین 2 رو 9 بار تموم کردم فقط به خاطر کمیک ها و دیالوگ هاش نه واسه شیرجه هاش. کمیک ها و دیالوگ هاش که هیجان آور نیست.
saeed_cpu_full
06-09-2010, 10:07
من به هیچ وجه این رو قبول ندارم که یه بخش بازی مهمترین قسمت باشه ... مثلا یه بازی سرتاسر هیجان وقتی یه کنترل داغون و عذاب آور داشته باشه مفت نمی ارزه !
پس نمیشه گفت که اگه یه بازی هیجان داشته باشه دیگه بهترین هست . همین Alan Wake ، پر از هیجان بود ولی به دلیل اینکه روند بازی بعد یه مدت کسل کننده میشد امتیاز های عالی نگرفت
AMIR REZAs
06-09-2010, 19:30
من نگفتم عامل اصلی بهترین بازیها هیجان هست من گفتم:
هیجان عامل اصلی جذابیت بازی ...
به نظر من برای جذاب کردن یه بازی هیجان میتونه اصلی ترین عامل موثر باشه.
من به هیچ وجه این رو قبول ندارم که یه بخش بازی مهمترین قسمت باشه ... مثلا یه بازی سرتاسر هیجان وقتی یه کنترل داغون و عذاب آور داشته باشه مفت نمی ارزه !
کاملا قبول دارم:20:
NINJA0098
09-09-2010, 17:07
ولی نظر شخصی من اینه که هیجان تو یه بازی نمیتونه جای معما رو تو اون بازی بیگره . منظورم از معما خالی گذاشتن بعضی از قسمتای داستانه تا بازیباز برای ادامه چیزی داشته باشه.
مثلا اگه توی یه بازی از مرحله ی اول بدونی که قراره برای انتقام از قاتل زنت تا مرحله ی آخر فقط باید آدم بکشی بازی هیچ ارزشی نداره حتی اگه هی یکی بپره جلوت یا مثل بازی fear هی آلما رو ببینی. این بازی در صورتی جذاب میشه که برای داستان یه سری معما ایجاد کنی تا یه جورایی نمک بشه برای گیم پلی و هیجان.
البته نمیدونم شاید شما به اینم میگید هیجان(ایجاد معما رو میگم).
Prince_ of _Persia
14-09-2010, 16:51
هیجان بازی وابستگی به گیم پلی بازی داره. گیم پلی خوب یک بازی رو به اوج می رسونه
برای ساخت یک گیم پلی خوب باید به پیشرفت بازیکن دقت کرد یعنی بازیکن وقتی یک ساعت بازی کرد نسبت به موقعی شروع کرده باید احساس پیشرفت بکنه. باید به ترتیب بازیکن قوی تر ، دشمنان سخت تر ، تفنگ ها بیشتر بشوند. مثلا در یک بازی با گیم پلی ناب شما ابتدا بازی رو با یک کلت آغاز می کنید و اگر در یک بازی علمی تخیلی باشید قدرت های ویژه تون یکی دو مورد بیشتر نیست. بعد کم کم تفنگ ها و قدرت ها بیشتری به دست می یارید مراحل متنوعی رو می بینید و با دشمنان بیشتر یا قوی تری مواجه می شید.
پشنهاد می کنم بعضی وقت بشنید بازیها رو از نظر گیم پلی آنالیز کنید و در بازی جلو برید و ببنید چه چیزهای باعث می شه تو بازی به شما خوش بگذره
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.