salarhiv
26-08-2010, 09:26
سلا م خدمت همه ی دوستان.راستش من تا حالا تو تاپیک اتومبیل پستی نداده بودم و بیشتر تو فروم سخت افزار هستم,اما وقتی به این انجمن میام دلم میگیره!! چون تقریبا تمام سوپراسپرتهای خفن تاپیک داشتن و من چیزی از سوپر اسپرت مورد علاقم ندیدم.اینجوری شد که تصمیم گرفتم یک تاپیک برای معرفی این برند گولاخ! بزنم تا هم خودم بیشتر از اساتید دربارش اطلاعات بگیرم و هم دوستان بیشتری از P30World بااین برند اشنا بشن.این شما و این هم Pagani:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خب,برای شروع از موسس این برند شروع می کنم.Horacio Pagani ,متولد سال 1960 در آرژانتین در خانوده ای متولد شد که نانوایی یک شغل اجدادی براشون بحساب میومد . ولی پاگانی جوان که از کودکی عاشق اتومبیل بود و در و دیوار اتاقش رو با پوستر های اتومبیلی که از مجلات مختلف جدا می کرد پر کرده بود روزبه روز علاقش به طراحی اتومبیل بیشتر میشد.
هراچیو تحصیلات خودش رو در یک کالج در ارژانتین ادامه داد,ولی به دلیل شرایط بد سیاسی و تعطیلی دانشگاه ها به ایتالیا سفر کرد و در اونجا با تاسیس یک گاراژ کوچیک شروع به جمع اوری و تعمیر ماشین های از کارافتاده کرد.
روزبروز به علاقه ی پاگانی برای طرحی اتومبیل زیادتر شد و علاوه بر تعمیر اتومبیل به تیونینگ هم رو اورد. سکوی پرش هراچیو اشنایی با خولیو الفیری بود.خولیو که از طراحان موتور معروف در دنیا بود در ان زمان با کمپانی بسیار معروف لامبورگینی همکاری میکرد.(البته اونموقع هنور لامبورگینی نشده بود!!)
پاگانی به دعوت خولیو در سال 1982 به عنوان طراح وارد لامبورگینی شد.
طولی نکشید که استعداد و قدرت مدیریت به همراه خلاقیت پاگانی اعضا هیئت مدیره ی لامبورگینی رو مجبور کرد تا در سال 1985 (یعنی سن 25 سالگی:18:) مدیریت لامبورگینی رو به هراچیوی جوان دادن و پاگانی ظرف مدت 3 سال از یک طراح ساده به یک مدیر تبدیل شد.
و طبق امار از شروع مدیریت پاگانی بود که لامبورگینی تبدیل به یک برند جهانی شد و توانست با بزرگان سوپراسپرت جهان رقابت کنه و در زمان کوتاهی تبدیل به غول بی همتای سوپراسپرت های دنیا بشه.
اما هیراچیو جاه طلب تر ازونی بود که به مدیریت لامبورگینی قانع بشه و دوست داشت به رویای بزرگ خودش یعنی تاسیس یک برند قدرتمند با نام و ایده های خودش برسه.
اما اینو یادم رفت بگم که هیراچیو از سال 1980 nدر فکر طراحی یک ابر اسپرت بود که هیچ وقت اون طرح رو برای لامبورگینی رو نکرد.اینو داشته باشین تا بعد!!:27:
بالاخره در سال 1992 هیراچیو پاگانی پس از 7 سال از مدیریت لامبورگینی استعفا داد و در شهر مدنا و در همسایگی لامبورگینی , پرچم PAGANI رو داد بالا! اونم با یک کارگاه کوچک و 6 کتخصص!
از مدلهای انقلابی و مطرح لامبورگینی که طراحیشون به دست هیراچیو پاگانی انجام شده میشه Lamborghini 25th , p140 و Diablo نام برد.
هیراچیو تا به امروز به برند لامبورگینی بسیار وفادار بوده و هیچ وقت اون زحمات 7 ساله و دوران پرشکوه لامبورگینی رو زیر سوال نبرد! همین رابطه ی نزدیک هم بوده که باعث شده تا حالا این دو کمپانی بزرگ چند طرح همکاری موفق رو باهم داشته باشن,که در ادامه ازشون نام میبرم.
Horcio Pagani
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خب بریم سراغ برند پاگانی:از سال 1988 هیراچیو شروع به تحقیق درباره ی طرح بزرگ خودش کرد(در خفا!!).و بالاخره در سال 1992 بود که تونست به طور رسمی با تاسیس کمپانی PAGANI Modena طرحش رو وارد یک فاز رسمی و جدی بکنه و اسم این پروژه رو پروژه ی C8 گذاشت.
اون با جمع اوری چندتن از طراحان مشهور به دور هم در سال 1994 اولین ازمایش ها از پاگانی رو شروع کرد.اسم اولیه ی این اتومبیل Fangio F1 بود!(به یاد juan manuel Fangio راننده ی فقید فرمول1 سالهای دور که اون سال تازه فوت کرده بود)
ولی با اینکه اتومبیل طراحی شده از ظاهر فوق العاده ای بهره می برد ولی هنوز در درونش ضعف بزرگی داشت, یک موتور قدرتمند که بتونه هراچیو رو به اون چیزی که می خواست برسونه!
پاگانی برای رسیدن به رویاش کم نیاورد و با صبر و تلاش همچنان برای احقاقش تلاش می کرد (نکته ی اموزنده ی قضیه بود!!!:31:)
اینجا بود که پاگانی در سال 1995 با یک حرکت هوشمندانه یک قرارداد با کمپانی Mercedes-BENZ برای استفاده از موتور قدرتمند V12 بست و اینجا بود که افسانه ای به اسم Pagani Zonda رقم خورد.
4 سال تلاش برای ارتقای موتور V12 و انواع و اقسام تست های سخت و فشار و عیب یابی کافی بود تا وسواس و ریزبینی هراچیو پاگانی فروکش کنه و بالاخره برای اولین بار در سال 1999 در نمایشگاه Geneva motor show اولین مدل رسمی پاگانی با نام Pagani Zonda C12 رونمایی شد:40: و حیرت همگان رو برانگیخت!!
(خسته شدم) حالا این عکسارو از اون نمایشگاه ببینین تا خستگیم دربره!!
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این پاگانیه C12 سکویی بود برای پرش Pagani ZONDA.
بعد از پاگانی C12 تا سال 2005 پاگانی 3 مدل قدرتمند دیگرو معرفی و رونمایی کرد که شامل Zonda S, Zonda Roadster و مدل محبوب Zonda F بود. تا سال 2009 مجموع مدل های رسمی خودش رو به 6 عدد رسوند.
مدلهای شامل Zonda F RoadSter,Zonda Cinque و ابر سوپر اسپرت ZONDA R مدل محبوب من!!
البته در این سال ها مدل های زیادی معرفی شدن که به تولید نرسدین و دلیل اون هم فقط وسواس بیش از حد هراچیو پاگانی هست!!
البته امسال هم (2010) در نماشگاه ژنو جدیدترین مدل پاگانی به نام Pagani Zona Tricolor که یک زمین لرزه هست رو معرفی کرده.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
به پایان امدیم این پست ولی اگه نظر دوستان مساعد باشه بازم ادامه میدم.پس نظر فراموش نشه لطفا!!
اینم بگم وقتی نگاه می کنم میبینم این همه مطلب دربارش نوشتم خودم می گرخم!! عمرا فکر نمی کردم این قدر بتنوم ازش بنویسم!
ولی خدایی بیگرافی کاملی شد/اونم با این منابع کم فارسی!!
ولی در عوض یه شب تا صبح رو از من گرفت!!
خیلی دنبال مطلب گشتم ولی ارزششو داشت,خوشحال میشم کسی ازش استفاده ببره و پشبندش حالشو ببره.فقط خواهشا اگه جایی استفاده میشه اگه اسم مارو نمی نویسین لااقل p30world یادتون نره.Thanks :11: (اینم خودستایی اخرش بود!:31:)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
در ادامه هم چند تا عکس مادلینگ توووپ از هر مدل میزارم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خب,برای شروع از موسس این برند شروع می کنم.Horacio Pagani ,متولد سال 1960 در آرژانتین در خانوده ای متولد شد که نانوایی یک شغل اجدادی براشون بحساب میومد . ولی پاگانی جوان که از کودکی عاشق اتومبیل بود و در و دیوار اتاقش رو با پوستر های اتومبیلی که از مجلات مختلف جدا می کرد پر کرده بود روزبه روز علاقش به طراحی اتومبیل بیشتر میشد.
هراچیو تحصیلات خودش رو در یک کالج در ارژانتین ادامه داد,ولی به دلیل شرایط بد سیاسی و تعطیلی دانشگاه ها به ایتالیا سفر کرد و در اونجا با تاسیس یک گاراژ کوچیک شروع به جمع اوری و تعمیر ماشین های از کارافتاده کرد.
روزبروز به علاقه ی پاگانی برای طرحی اتومبیل زیادتر شد و علاوه بر تعمیر اتومبیل به تیونینگ هم رو اورد. سکوی پرش هراچیو اشنایی با خولیو الفیری بود.خولیو که از طراحان موتور معروف در دنیا بود در ان زمان با کمپانی بسیار معروف لامبورگینی همکاری میکرد.(البته اونموقع هنور لامبورگینی نشده بود!!)
پاگانی به دعوت خولیو در سال 1982 به عنوان طراح وارد لامبورگینی شد.
طولی نکشید که استعداد و قدرت مدیریت به همراه خلاقیت پاگانی اعضا هیئت مدیره ی لامبورگینی رو مجبور کرد تا در سال 1985 (یعنی سن 25 سالگی:18:) مدیریت لامبورگینی رو به هراچیوی جوان دادن و پاگانی ظرف مدت 3 سال از یک طراح ساده به یک مدیر تبدیل شد.
و طبق امار از شروع مدیریت پاگانی بود که لامبورگینی تبدیل به یک برند جهانی شد و توانست با بزرگان سوپراسپرت جهان رقابت کنه و در زمان کوتاهی تبدیل به غول بی همتای سوپراسپرت های دنیا بشه.
اما هیراچیو جاه طلب تر ازونی بود که به مدیریت لامبورگینی قانع بشه و دوست داشت به رویای بزرگ خودش یعنی تاسیس یک برند قدرتمند با نام و ایده های خودش برسه.
اما اینو یادم رفت بگم که هیراچیو از سال 1980 nدر فکر طراحی یک ابر اسپرت بود که هیچ وقت اون طرح رو برای لامبورگینی رو نکرد.اینو داشته باشین تا بعد!!:27:
بالاخره در سال 1992 هیراچیو پاگانی پس از 7 سال از مدیریت لامبورگینی استعفا داد و در شهر مدنا و در همسایگی لامبورگینی , پرچم PAGANI رو داد بالا! اونم با یک کارگاه کوچک و 6 کتخصص!
از مدلهای انقلابی و مطرح لامبورگینی که طراحیشون به دست هیراچیو پاگانی انجام شده میشه Lamborghini 25th , p140 و Diablo نام برد.
هیراچیو تا به امروز به برند لامبورگینی بسیار وفادار بوده و هیچ وقت اون زحمات 7 ساله و دوران پرشکوه لامبورگینی رو زیر سوال نبرد! همین رابطه ی نزدیک هم بوده که باعث شده تا حالا این دو کمپانی بزرگ چند طرح همکاری موفق رو باهم داشته باشن,که در ادامه ازشون نام میبرم.
Horcio Pagani
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خب بریم سراغ برند پاگانی:از سال 1988 هیراچیو شروع به تحقیق درباره ی طرح بزرگ خودش کرد(در خفا!!).و بالاخره در سال 1992 بود که تونست به طور رسمی با تاسیس کمپانی PAGANI Modena طرحش رو وارد یک فاز رسمی و جدی بکنه و اسم این پروژه رو پروژه ی C8 گذاشت.
اون با جمع اوری چندتن از طراحان مشهور به دور هم در سال 1994 اولین ازمایش ها از پاگانی رو شروع کرد.اسم اولیه ی این اتومبیل Fangio F1 بود!(به یاد juan manuel Fangio راننده ی فقید فرمول1 سالهای دور که اون سال تازه فوت کرده بود)
ولی با اینکه اتومبیل طراحی شده از ظاهر فوق العاده ای بهره می برد ولی هنوز در درونش ضعف بزرگی داشت, یک موتور قدرتمند که بتونه هراچیو رو به اون چیزی که می خواست برسونه!
پاگانی برای رسیدن به رویاش کم نیاورد و با صبر و تلاش همچنان برای احقاقش تلاش می کرد (نکته ی اموزنده ی قضیه بود!!!:31:)
اینجا بود که پاگانی در سال 1995 با یک حرکت هوشمندانه یک قرارداد با کمپانی Mercedes-BENZ برای استفاده از موتور قدرتمند V12 بست و اینجا بود که افسانه ای به اسم Pagani Zonda رقم خورد.
4 سال تلاش برای ارتقای موتور V12 و انواع و اقسام تست های سخت و فشار و عیب یابی کافی بود تا وسواس و ریزبینی هراچیو پاگانی فروکش کنه و بالاخره برای اولین بار در سال 1999 در نمایشگاه Geneva motor show اولین مدل رسمی پاگانی با نام Pagani Zonda C12 رونمایی شد:40: و حیرت همگان رو برانگیخت!!
(خسته شدم) حالا این عکسارو از اون نمایشگاه ببینین تا خستگیم دربره!!
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این پاگانیه C12 سکویی بود برای پرش Pagani ZONDA.
بعد از پاگانی C12 تا سال 2005 پاگانی 3 مدل قدرتمند دیگرو معرفی و رونمایی کرد که شامل Zonda S, Zonda Roadster و مدل محبوب Zonda F بود. تا سال 2009 مجموع مدل های رسمی خودش رو به 6 عدد رسوند.
مدلهای شامل Zonda F RoadSter,Zonda Cinque و ابر سوپر اسپرت ZONDA R مدل محبوب من!!
البته در این سال ها مدل های زیادی معرفی شدن که به تولید نرسدین و دلیل اون هم فقط وسواس بیش از حد هراچیو پاگانی هست!!
البته امسال هم (2010) در نماشگاه ژنو جدیدترین مدل پاگانی به نام Pagani Zona Tricolor که یک زمین لرزه هست رو معرفی کرده.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
به پایان امدیم این پست ولی اگه نظر دوستان مساعد باشه بازم ادامه میدم.پس نظر فراموش نشه لطفا!!
اینم بگم وقتی نگاه می کنم میبینم این همه مطلب دربارش نوشتم خودم می گرخم!! عمرا فکر نمی کردم این قدر بتنوم ازش بنویسم!
ولی خدایی بیگرافی کاملی شد/اونم با این منابع کم فارسی!!
ولی در عوض یه شب تا صبح رو از من گرفت!!
خیلی دنبال مطلب گشتم ولی ارزششو داشت,خوشحال میشم کسی ازش استفاده ببره و پشبندش حالشو ببره.فقط خواهشا اگه جایی استفاده میشه اگه اسم مارو نمی نویسین لااقل p30world یادتون نره.Thanks :11: (اینم خودستایی اخرش بود!:31:)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
در ادامه هم چند تا عکس مادلینگ توووپ از هر مدل میزارم.