ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آموزش ساخت آب دریا



TheGnomonWorkshop
25-08-2010, 19:16
سلام...
اینو ببینید :


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حتما به درد خیلی ها میخوره
خیلی آسون و راحت درست میشه... من که خودم کیف کردم :20:
میخوام آموزش فارسیش رو بزارم، البته اگر دوستان قبلا این کار رو نکرده باشن...
تکراری؟

.:PAR3A:.
25-08-2010, 19:34
بزار خفن منتظرم :d

ATA FARZADI
25-08-2010, 20:29
نیکی و پرسش.

فقط یه سوال با موتور خاصی رندر گرفتین
آخه چیزی که من بلد بودم اینقدر با حال نبود

با تشکر

esfehanei
25-08-2010, 20:39
حتما آموزش رو بزار
واقعا عالیه

TheGnomonWorkshop
25-08-2010, 21:17
نیکی و پرسش.

فقط یه سوال با موتور خاصی رندر گرفتین
آخه چیزی که من بلد بودم اینقدر با حال نبود

با تشکر
موتور رندر همون Mental ray هست....

همین الان نوشتن آموزش تموم شد :46:
با اینکه متنش نزدیک 2 صفحه هست نمیدونم چرا اینقدر طول کشید(1/5 ساعت)
اگه شد بعدهاااا از این آموزشا بیشتر میزارم

hossein.d
25-08-2010, 21:19
علی جان دمت گرم.
منتظریم.
مربوط به چه نرم افزاریه؟!
آخه با مایا خیلی راحت میشه این کار رو کرد.

چاکریم:11:

esfehanei
25-08-2010, 21:21
منتظر آموزشم حتما بزار
با برنامه خاصیه؟

TheGnomonWorkshop
25-08-2010, 21:39
اینم از آموزش
خوشحال میشم اگه توی پروژه هاتون اگه استفاده کردین یه عکس هم از کارتون بزارید :20:
نکته: استفاده از دکمه تشکر یادتون نره

نرم افزار : 3Ds Max 9
موتور رندر: Mental Ray




به نام خدا


با این آموزش شما قادر خواهید بود که افکت یک آب را ایجاد کنید که قابل انیمیت نیز میباشد.
ابتدا Mental Ray را به عنوان موتور رندر خود انتخاب کنید. برای این کار، دکمه F10 را فشار دهید تا پنجره Render Setup باز شود.سپس به مسر زیر بروید:



Common Tab > Assign Render Rollout > Production


سپس Mental Ray را به عنوان موتور رندر انتخاب کنبد.(عکس 1)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در منوی Customize به Units Setup بروید و گزینه Metric را در بخش Display Unit Scale به عنوان واحد پیش فرض انتخاب کنید.(عکس 2)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اکنون یک Plane در مرکز Viewport با ابعاد 10m x 10m ایجاد کنید و مقدار Render Multipliers را 10 قرار دهید.
نام Plane را به Water Surface تغییر دهید.
یک Target Direct Light از زیر شاخه Standard ایجاد کنید و آن را در مختصات X=2m,Y=4m,Z=6m قرار دهید.
Target مربوط به Light را در مختصات X=-1.5m,Y=0m,Z=0.75m قرار دهید.
Shadow نور را ON و به حالت Ray Traced Shadows تغییر دهید و در بخش Directional Parameters گزینه Overshoot را فعال کنید.
یک Target Camera ایجاد کنید و آن را در مختصات X=-7m,Y=-9m,Z=6.25m قرار دهید.
Target مربوط به Camera را در مختصات X=-0.175m,Y=-1.125m,Z=-0.9m قرار دهید.
دکمه M را فشار دهید تا پنجره Material Editor باز شود.
بر روی دکمه Standard در سمت راست و قسمت بالا کلیک کنید.پنجره Material/Map Browser باز میشود.
گزینه Arch And Design (mi) را به عنوان نوع جنس انتخاب کنید.
نام متریال مورد نظر را به Water Surface تغییر دهید و آن را به Plane مورد نظر اختصاص دهید.(عکس3)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

زیر Main Material Parameters در بخش Diffiuse رنگ را به مختصات R=0.439,G=0.522,B=0.486 تغییر دهید و در بخش Reflection مقدار Reflecivity را به 0.7 تغییر دهید.(عکس 4)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

رول اوت Special Purpose Maps را باز کنید و بر روی دکمه None کلیک کنید.گزینه Ocean (Lume) را به عنوان نقشه برامدگی انتخاب کنید.(عکس 5)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اکنون پارامترهای زیر را به عنوان سایه رنگ اقیانوس تنظیم کنید: (عکس6)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]





Largest= 0.25m


Smallest= 0.005m


Quantity = 5


Steepness = 6.25


Plane Distance = 25m


Directed = Yes


Direction Angle = 150


Wave Speed = 0


Flats = 9


دکمه 8 را فشار دهید تا پنجره Environments And Effects باز شود. در بخش Background بر روی دکمه Environment Map کلیک کنید و گزینه Gradient را انتخاب کنید.(عکس7)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

دکمه M را فشار دهید تا پنجره Material Editor باز شود.
Gradient Map ایجاد شده را از روی دکمه مورد نظر کشیده و در یکی از متریال های استفاده نشده در پنجره Material Editor قرار میدهیم.(عکس 8)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

رول اوت Gradient Parameters را باز کرده و پارامترهای زیر را جایگذاری کنید.(عکس 9)



Color#1: R=242 , G=245 , B=253


Color#2: R=107 , G=130 , B=248


Color#3: R=194 , G=191 , B=183


Color 2 Position : 0.2


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در بخش Coordinates گزینه Environ را فعال کنید و در لیست Mapping گزینه Spherical Environment را انتخاب کنید.(عکس 10)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

دکمه F10 را کلیک کنید تا پنجره Render Setup باز شود.
مقدار Output Size را به 35mm 1.66:1 (cine) تغییر دهید.
و مقدار عرض و ارتفاع را 1024x614 انتخاب کنید.(عکس 11)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در انتها در Viewport دکمه C را فشار داده تا به نمای دوربین وارد شوید و سپس دکمه F9 یا Shift+Q را فشار دهید تا از نمای مورد نظر رندر بگیرید.
رندر نهایی:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

پایان
امیدوارم خوشتون اومده باشه...
تا قبل از اینکه عکس ها از روی هاست پاک بشن، اگه خواستید میتونید یه PDF از آموزش درست کنید...
موفق باشید :11:

esfehanei
25-08-2010, 21:41
خوب برای مایا نمیزاری؟
من فکر کردم برا مایا میخوای بزاری؟
جون من یه دونه هم برا مایا بزار
اگه اجازه میدید من پی دی اف بسازم

TheGnomonWorkshop
25-08-2010, 22:02
خوب برای مایا نمیزاری؟
من فکر کردم برا مایا میخوای بزاری؟
جون من یه دونه هم برا مایا بزار
اگه اجازه میدید من پی دی اف بسازم
راستش من تا حالا با مایا کار نکردم :31:
از دوستان اگه کسی میتونه حتما این کار رو بکنه
اجازه ما دست شماست...پی دی اف رو هم شما درست کنین :10:

Lord-Voldemort
25-08-2010, 22:20
نگو نوستم بگو ترجمه کردم 

TheGnomonWorkshop
25-08-2010, 22:33
نگو نوستم بگو ترجمه کردم
من که نگفتم از خودم نوشتم
توی پست اولمم گفتم :
میخوام آموزش فارسیش رو بزارم، البته اگر دوستان قبلا این کار رو نکرده باشن...
تکراری؟
اگه مایا کار کرده بودم آموزش مایا رو هم خودم میزاشتم
تو هم از این کارا کن

Mostafa 3D
25-08-2010, 23:06
ممنون دوست عزیز لطف کردی :11:

TheGnomonWorkshop
26-08-2010, 13:58
میخواستم PDF آموزش رو بزارم اما حجمش بالا بود حالا Word آموزش رو میزارم با حجم 327KB
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

ATA FARZADI
26-08-2010, 16:06
بسیار عالی کلی حال کردم

اینو pdf کردم البته با اجازه شما


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

با تشکر

.:PAR3A:.
26-08-2010, 17:26
با زاویه دوربین مشکل دارم.
دوربین زاویش اون جور که باید بشه نمیشه.

TheGnomonWorkshop
26-08-2010, 18:15
بسیار عالی کلی حال کردم

اینو pdf کردم البته با اجازه شما


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدبا تشکر

دستت درد نکنه :40:

با زاویه دوربین مشکل دارم.
دوربین زاویش اون جور که باید بشه نمیشه.
مگه میشه؟ :13:
باید دقت کنی که مختصات camera با target camera فرق داره هاااا
اگه تونستی یه شات از ویوپورت بزار

N O V A L I S
26-08-2010, 20:27
با زاویه دوربین مشکل دارم.
دوربین زاویش اون جور که باید بشه نمیشه.

البته می دونم که می دونی زاویه اش اهمیت نداره ولی می خوای به همون نتیجه برسی..
شاید Plane رو تو مرکز مختصات نذاشتی..

TheGnomonWorkshop
26-08-2010, 20:34
این احتمال هم هست که اندازه plane کوچیک باشه
من هم یه مشکل اینجوری داشتم

.:PAR3A:.
26-08-2010, 22:20
همه چی رو میزون کردم.
شاید یه جای کار اشتباه کردم که خودم نفهمیدم.