mahdishata
25-08-2010, 12:11
توليد گوشي تلفن همراه نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 13 درصد رشد داشت.
بهگزارش عصر ارتباط، براساس آخرين آماري که هفته گذشته موسسه تحقيقاتي Strategy Analytic منتشر کرد، توليد گوشي تلفنهمراه در سهماهه سوم سال جاري ميلادي با رشدي 13 درصدي مواجه بوده و از 271ميليون و 100 هزار دستگاه در سال گذشته به 307 ميليون و 500هزار دستگاه در سال جاري افزايش پيدا کرده، اين در حالي است که بيشتر برندهاي برتر بازار با کاهش سهم بازار روبهرو بودهاند و در عوض شرکتهاي مشهوري که مدتهاست در ردهبندي برترينهاي بازار جايگاه خود را از دست دادهاند، با تغيير رويکرد و توليد نسل جديد گوشيهاي تلفنهمراه توانستهاند رشدي قابل توجه داشته باشند. از طرفي همچنان پس از نوکيا بهعنوان صدرنشين که در اين آمار با کاهش سهم فروش نسبت به زمان مشابه در سال 2009 روبهرو بوده، سامسونگ در مقام دوم و الجي، ريم و سونياريکسون در رتبههاي پايينتر جاي گرفتهاند.
نوکيا عقبنشيني ميکند
شرکت نوکيا که مدتهاست بر کرسي نخست پرفروشترينهاي بازار تکيه زده است، در سال گذشته ميلادي حدود 103ميليون و 200 هزار گوشي تلفنهمراه توليد کرده که در سال 2010 ميلادي اين رقم به 111ميليون و 100هزار دستگاه تقليل پيدا کرده، از طرفي اين شرکت در سال 2009 در مجموع 431ميليون و 800 هزار دستگاه توليد کرده است. نکته قابل توجه در اين آمار کاهش سهم بازار نوکيا است که نسبت به دوره مشابه در سال 2009 از 8/37 درصد به 1/36 درصد رسيده است. البته اين برند نيز همچون ساير همردههاي خود نسبت به سال گذشته با رشد توليد روبهرو بوده است؛ جاييکه درصد رشد نوکيا از 4/15- به 7/7 درصد رسيده است. اگرچه اين شرکت با عرضه محصولات جديدتر همچنان به حفظ جايگاه خود فکر ميکند، اما نبايد کاهش، سهم بازارش را هرچند اندک ناديده بگيريم چراکه اين کاهش نشان از رشد مناسب ساير برندهاي نزديک به نوکيا است.
سامسونگ رو به صعود
در آمار منتشر شده برند سامسونگ همچون سال گذشته با افزايش سهم بازار و رشد توليد روبهرو بوده است. اين شرکت در سال 2009 در مجموع 227ميليون و 100هزار گوشي توليد کرده که از اين ميان 3/52 ميليون دستگاه تنها به سهماهه سوم سال گذشته اختصاص داشته است. بهنظر ميرسد سامسونگ توانسته با فوکوس روي عرضه محصولاتي با فناورهاي جديد که بازتاب مناسبي هم در بازار گوشي تلفنهمراه داشته، به اهداف خود دست پيدا کند، تا جاييکه در سهماهه سوم سال جاري 63 ميليون و 800 هزار دستگاه گوشي تلفنهمراه را وارد بازار کرده است. اين شرکت کرهاي با تغييراتي که در سري محصولات هوشمند خود ايجاد کرده توانسته نسبت به زمان مشابه در سال گذشته سهم بازار خود را از 1/19 درصد به 7/20 درصد افزايش دهد. وقوع اين اتفاق در حاليکه نوکيا کاهش فروش داشته براي سامسونگ امتيازي کاملا حياتي محسوب ميشود. البته رشد توليد اين گوشيساز آسيايي نسبت به سهماهه سوم سال 2009 نيز از 4/14 درصد به 22 درصد رسيده که روندي کاملا صعودي را نشان ميدهد. بهنظر ميرسد اگر پيشرفت سامسونگ با همين نمودار پيش برود، بعيد نيست که بهزودي شاهد تغيير رتبههاي بالاي جدول پرفروشترين گوشيسازها باشيم.
الجي درجا ميزند
شرکت کرهاي الجي نيز براساس اين آمار در رتبه سوم برترين گوشيسازهاي حال حاضر قرار گرفته که نسبت به زمان اعلام نتايج در سال گذشته توليد خود را از 29ميليون و 800 هزار دستگاه به 30 ميليون و 600 هزار دستگاه گوشي تلفنهمراه رسانده است. اين در حالي است که اين برند نيز همچون صدرنشين اين ردهبندي يعني نوکيا با کاهش سهم بازار روبهرو بوده است. الجي در اين زمان يکساله سهم بازار خود را با روندي نزولي از 9/10 به 10 درصد رسانده که باز هم نشان از رشد مناسب برندهاي ديگري همچون سامسونگ، موتورولا و ريم است. البته ديگر دليل اين کاهش سهم بازار توليد کمتر توسط الجي است؛ جاييکه با کاهشي حدود 4 درصد از 6/7 درصد به 7/2 درصد رسيده است.
ريم از آمريکا براي تمامي دنيا
ديدن شرکت ريم در جمع برندهاي برتر گوشيساز تا دو سال پيش تعجب همگان را برميانگيخت اما در حال حاضر اين برند بهراحتي در جايگاه چهارم جاي خود را تثبيت کرده و توانسته با افزايش توليد از 8 ميليون دستگاه به 2/11 ميليون دستگاه گوشي تلفنهمراه، در اين ردهبندي حضور داشته باشد.
آمار حاکي از افزايش سهم بازار محصولات اين برند نيز هست؛ جاييکه توانسته کاربران را با ارايه محصولاتي متنوعتر نسبت به گذشته به سوي خود جلب کرده و سهم بازار خود را از 9/2 درصد به 6/3 درصد برساند. البته رشد اين برند در مقايسه با زمان مشابه در سال گذشته و نسبت به ساير برندها از 9/42 درصد به 40 درصد رسيده است.
سونياريکسون با خاطرات سر ميکند
زماني نام اين برند دو مليتي مصادف بود با برند دوم بازار گوشيهاي تلفنهمراه، اما پس از مدتي با درجازدن اين شرکت و توليد محصولاتي مشابه بدون قابليتهاي چندان درخشان، کمکم کاربران خود را از دست داد و در شرايطي حتي تا مرز ورشکستگي هم پيش رفت. اما حدود يکسال است که اين شرکت بار ديگر روند صعودي خود را در پي گرفته و توليد گوشيهاي هوشمند با سيستمعامل اندرويد را در دستور کار خود قرار داده است که بهنظر مهمترين دليل رشدش هم محسوب ميشود، چراکه براساس تحقيقات توليد گوشيهايي با سيستمعامل اندرويد نسبت به سال گذشته 886 درصد رشد داشته است. البته در آمار سهماهه دوم سونياريکسون نسبت به زمان مشابه کمي کمکارتر بوده که شايد مهمترين عاملش هم فعاليت گسترده و تبليغات رنگارنگ برندهايي همچون سامسونگ در بازار باشد. در اين آمار، اين شرکت توليد محصولات خود را کاهش داده تا نسبت به زمان مشابه در سال 2009 از 8/13 ميليون دستگاه به 11ميليون دستگاه گوشي تلفنهمراه کاهش پيدا کند. از طرفي همين کاهش توليد نيز موجب شده تا سونياريکسون سهم بازار خود را نيز از دست داده و از 1/5 درصد به 6/3 درصد نزول جايگاه پيدا کند. البته بدونشک نميتوان کاهش سهم بازار را تنها به گردن کمشدن توليد انداخت چراکه آمارها نشان ميدهد که اين کاهش توليد اگرچه روندي نزولي داشته اما در مقايسه با سهماهه سوم سال گذشته ميلادي افزايش داشته است. بر همين اساس رشد توليد سونياريکسون از 4/43- به 3/20- درصد رسيده است.
برندهاي ديگر در انتظار
نبود ديگر شرکتهاي صاحبنام در اين ردهبندي که در اين حوزه بسيار موفق هم عمل کردهاند، کمي جاي سوال دارد. اين در حالي است که همين سهم توليد نيز نسبت به سايرين رشد مناسبتري داشته و توانسته سهم بازار خود را نيز افزايش دهد. بهجز 5 برند برتر، ساير گوشيسازها در سال سهماهه سوم سال 2009 حدود 66 ميليون دستگاه توليد کردهاند که در سال جاري به 79 ميليون دستگاه رسيده است و همين امر موجب افزايش سهم بازار آنها از 24درصد به 26 درصد شده است. رشد توليدات اين برندها نيز با بيشترين سهم رشد از 2/8- به 9/20 درصد رسيده است.
بهگزارش عصر ارتباط، براساس آخرين آماري که هفته گذشته موسسه تحقيقاتي Strategy Analytic منتشر کرد، توليد گوشي تلفنهمراه در سهماهه سوم سال جاري ميلادي با رشدي 13 درصدي مواجه بوده و از 271ميليون و 100 هزار دستگاه در سال گذشته به 307 ميليون و 500هزار دستگاه در سال جاري افزايش پيدا کرده، اين در حالي است که بيشتر برندهاي برتر بازار با کاهش سهم بازار روبهرو بودهاند و در عوض شرکتهاي مشهوري که مدتهاست در ردهبندي برترينهاي بازار جايگاه خود را از دست دادهاند، با تغيير رويکرد و توليد نسل جديد گوشيهاي تلفنهمراه توانستهاند رشدي قابل توجه داشته باشند. از طرفي همچنان پس از نوکيا بهعنوان صدرنشين که در اين آمار با کاهش سهم فروش نسبت به زمان مشابه در سال 2009 روبهرو بوده، سامسونگ در مقام دوم و الجي، ريم و سونياريکسون در رتبههاي پايينتر جاي گرفتهاند.
نوکيا عقبنشيني ميکند
شرکت نوکيا که مدتهاست بر کرسي نخست پرفروشترينهاي بازار تکيه زده است، در سال گذشته ميلادي حدود 103ميليون و 200 هزار گوشي تلفنهمراه توليد کرده که در سال 2010 ميلادي اين رقم به 111ميليون و 100هزار دستگاه تقليل پيدا کرده، از طرفي اين شرکت در سال 2009 در مجموع 431ميليون و 800 هزار دستگاه توليد کرده است. نکته قابل توجه در اين آمار کاهش سهم بازار نوکيا است که نسبت به دوره مشابه در سال 2009 از 8/37 درصد به 1/36 درصد رسيده است. البته اين برند نيز همچون ساير همردههاي خود نسبت به سال گذشته با رشد توليد روبهرو بوده است؛ جاييکه درصد رشد نوکيا از 4/15- به 7/7 درصد رسيده است. اگرچه اين شرکت با عرضه محصولات جديدتر همچنان به حفظ جايگاه خود فکر ميکند، اما نبايد کاهش، سهم بازارش را هرچند اندک ناديده بگيريم چراکه اين کاهش نشان از رشد مناسب ساير برندهاي نزديک به نوکيا است.
سامسونگ رو به صعود
در آمار منتشر شده برند سامسونگ همچون سال گذشته با افزايش سهم بازار و رشد توليد روبهرو بوده است. اين شرکت در سال 2009 در مجموع 227ميليون و 100هزار گوشي توليد کرده که از اين ميان 3/52 ميليون دستگاه تنها به سهماهه سوم سال گذشته اختصاص داشته است. بهنظر ميرسد سامسونگ توانسته با فوکوس روي عرضه محصولاتي با فناورهاي جديد که بازتاب مناسبي هم در بازار گوشي تلفنهمراه داشته، به اهداف خود دست پيدا کند، تا جاييکه در سهماهه سوم سال جاري 63 ميليون و 800 هزار دستگاه گوشي تلفنهمراه را وارد بازار کرده است. اين شرکت کرهاي با تغييراتي که در سري محصولات هوشمند خود ايجاد کرده توانسته نسبت به زمان مشابه در سال گذشته سهم بازار خود را از 1/19 درصد به 7/20 درصد افزايش دهد. وقوع اين اتفاق در حاليکه نوکيا کاهش فروش داشته براي سامسونگ امتيازي کاملا حياتي محسوب ميشود. البته رشد توليد اين گوشيساز آسيايي نسبت به سهماهه سوم سال 2009 نيز از 4/14 درصد به 22 درصد رسيده که روندي کاملا صعودي را نشان ميدهد. بهنظر ميرسد اگر پيشرفت سامسونگ با همين نمودار پيش برود، بعيد نيست که بهزودي شاهد تغيير رتبههاي بالاي جدول پرفروشترين گوشيسازها باشيم.
الجي درجا ميزند
شرکت کرهاي الجي نيز براساس اين آمار در رتبه سوم برترين گوشيسازهاي حال حاضر قرار گرفته که نسبت به زمان اعلام نتايج در سال گذشته توليد خود را از 29ميليون و 800 هزار دستگاه به 30 ميليون و 600 هزار دستگاه گوشي تلفنهمراه رسانده است. اين در حالي است که اين برند نيز همچون صدرنشين اين ردهبندي يعني نوکيا با کاهش سهم بازار روبهرو بوده است. الجي در اين زمان يکساله سهم بازار خود را با روندي نزولي از 9/10 به 10 درصد رسانده که باز هم نشان از رشد مناسب برندهاي ديگري همچون سامسونگ، موتورولا و ريم است. البته ديگر دليل اين کاهش سهم بازار توليد کمتر توسط الجي است؛ جاييکه با کاهشي حدود 4 درصد از 6/7 درصد به 7/2 درصد رسيده است.
ريم از آمريکا براي تمامي دنيا
ديدن شرکت ريم در جمع برندهاي برتر گوشيساز تا دو سال پيش تعجب همگان را برميانگيخت اما در حال حاضر اين برند بهراحتي در جايگاه چهارم جاي خود را تثبيت کرده و توانسته با افزايش توليد از 8 ميليون دستگاه به 2/11 ميليون دستگاه گوشي تلفنهمراه، در اين ردهبندي حضور داشته باشد.
آمار حاکي از افزايش سهم بازار محصولات اين برند نيز هست؛ جاييکه توانسته کاربران را با ارايه محصولاتي متنوعتر نسبت به گذشته به سوي خود جلب کرده و سهم بازار خود را از 9/2 درصد به 6/3 درصد برساند. البته رشد اين برند در مقايسه با زمان مشابه در سال گذشته و نسبت به ساير برندها از 9/42 درصد به 40 درصد رسيده است.
سونياريکسون با خاطرات سر ميکند
زماني نام اين برند دو مليتي مصادف بود با برند دوم بازار گوشيهاي تلفنهمراه، اما پس از مدتي با درجازدن اين شرکت و توليد محصولاتي مشابه بدون قابليتهاي چندان درخشان، کمکم کاربران خود را از دست داد و در شرايطي حتي تا مرز ورشکستگي هم پيش رفت. اما حدود يکسال است که اين شرکت بار ديگر روند صعودي خود را در پي گرفته و توليد گوشيهاي هوشمند با سيستمعامل اندرويد را در دستور کار خود قرار داده است که بهنظر مهمترين دليل رشدش هم محسوب ميشود، چراکه براساس تحقيقات توليد گوشيهايي با سيستمعامل اندرويد نسبت به سال گذشته 886 درصد رشد داشته است. البته در آمار سهماهه دوم سونياريکسون نسبت به زمان مشابه کمي کمکارتر بوده که شايد مهمترين عاملش هم فعاليت گسترده و تبليغات رنگارنگ برندهايي همچون سامسونگ در بازار باشد. در اين آمار، اين شرکت توليد محصولات خود را کاهش داده تا نسبت به زمان مشابه در سال 2009 از 8/13 ميليون دستگاه به 11ميليون دستگاه گوشي تلفنهمراه کاهش پيدا کند. از طرفي همين کاهش توليد نيز موجب شده تا سونياريکسون سهم بازار خود را نيز از دست داده و از 1/5 درصد به 6/3 درصد نزول جايگاه پيدا کند. البته بدونشک نميتوان کاهش سهم بازار را تنها به گردن کمشدن توليد انداخت چراکه آمارها نشان ميدهد که اين کاهش توليد اگرچه روندي نزولي داشته اما در مقايسه با سهماهه سوم سال گذشته ميلادي افزايش داشته است. بر همين اساس رشد توليد سونياريکسون از 4/43- به 3/20- درصد رسيده است.
برندهاي ديگر در انتظار
نبود ديگر شرکتهاي صاحبنام در اين ردهبندي که در اين حوزه بسيار موفق هم عمل کردهاند، کمي جاي سوال دارد. اين در حالي است که همين سهم توليد نيز نسبت به سايرين رشد مناسبتري داشته و توانسته سهم بازار خود را نيز افزايش دهد. بهجز 5 برند برتر، ساير گوشيسازها در سال سهماهه سوم سال 2009 حدود 66 ميليون دستگاه توليد کردهاند که در سال جاري به 79 ميليون دستگاه رسيده است و همين امر موجب افزايش سهم بازار آنها از 24درصد به 26 درصد شده است. رشد توليدات اين برندها نيز با بيشترين سهم رشد از 2/8- به 9/20 درصد رسيده است.