ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : چه جوری کابل رو شبیه سازی کنم؟



azorbet
18-08-2010, 18:07
دو تا باکس دارم. می خوام یه کابل رو به دوتاشون وصل کنم. طوری که باکس ها رو که تکون میدم کابل هم باهاشون تکون بخوره. یعنی خم و راست بشه. البته به صورت ریل تایم. نه که شبیه سازی بشه با Reactor



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

pezhmax
18-08-2010, 21:14
اگه با مایا کار میکنی. در آوردن این حالت با IK خیلی راحته. تو مکس هم باید همین کارو بشه کرد.

reactor_master
18-08-2010, 22:47
با مکس هم میشه با IK Chain اینکارو بکنی
میتونی استخوان های زیادی رو توی سیم کار بزاری
دوسر استخوان هارو به دو تا باکس لینک کن
بعدش مودیفایر Skin بدی

موفق باشی

ehsan_wwe
20-08-2010, 16:34
برو تو نت سرچ كن make physical rop بعد اسم برنامت

AMIRAnime
22-08-2010, 04:34
سلام
می تمنی این کارو با فنر هم انجام بدی
خیلی راحته
یک سرشو وصل می کنی به یه باکس یه سرشم به یه باکس دیگه

axilbam
22-08-2010, 09:54
منم يه همچين سوالي دارم!IK چيه و چطور ميشه باهاش كار كرد؟اگه بخايم يه سري مهره رو توي يك ظرف شيشه اي نشون بديم مطمعناَ راهش يكي يكي چيدن اونه نيست!يا يه زنجر طراحي كنيم و راحت اونو تكون بديم يا حالت!منظورم فقط تو انيميشن نيست اگه تك فريم هم كار كنيم بازم يه راهي كه بشه اين كارا رو كرد هست؟نسبت دادن استخون به يه كاراكتر چطوريه؟

meysam 3d
22-08-2010, 11:20
این بحثی نیست که با یک پست بشه توضیح داد ولی یه رشته بدم دستتون
از پنل creat =>sestems و bunes رو انتخاب و رسم می کنی این استخون
از منوی Animation => IK slvers هرکدوم یه کار انجام میدن .
البته هر جسمی رو میشه خاصیت استخون بودن بهش داد و IK هارو بهش نسبت داد که باید یه آموزش براش گذاشته بشه.

AMIRAnime
22-08-2010, 14:02
اگه در موردش دنبال مطلب میگردید به زبان لاتین این مبحث می شه Inverse Kinematics یا به اختصار IK که مهنیش می شه سینماتیک معکوس
سینماتیک مستقیمم هست که به اون میگن FK که کاملش می شه Forward Kinematics
در حال حاضر من یه کتاب 300 صفحه ای در مورد این مبحث دارم که تازه کاملا توضیح نداده
طراحیه کاراکتر در 3d max
انتشارات فانوس
نوشته محمد ناصح

AMIRAnime
22-08-2010, 14:13
راستی میثم جان اگه در مورد اینکه چطوری یه استخوان بندی رو در جا حرکت میدن توضیح بدی ممنون می شم
در حال طراحی چنتا کاراکترم و شدیدن لنگ این موضوع .
منظورم در واقع چرخه کردن قدم برداشتنه ولی در جا.
ممنون

meysam 3d
22-08-2010, 18:40
درست متوجه منظورت نشدم و شاید این باشه:
یه دور از حرکتی رو که میخای میسازید و از پنجرهی curve Editor قسمت حرکت رو سلکت کنیدو با انتخاب دستور تکثیر منحنی (out-of range tayp) راحت میتونی این کارو بکنی

SSS_HHH_OOO
22-08-2010, 21:39
خوب اگه میخوای طناب شبیه سازی کنید تا توی یه انیمیشن هر بلایی سرش میاری خوب عمل کنه عین طناب بهتره از reactor مکس استفاده کنی
طنابو با سرعت بالا شبیه سازی میکنه من که تو کامپیوترم رسما ریل تایم شبیه سازی میکنه برام

AMIRAnime
22-08-2010, 22:11
آره اینو میدونم ولی راه میره یعنی در جا راه نمیره
ببین تو چرخه حرکتی در سیستم استخوان بندی با بونزها یه نوع چرخه هست که راه رفتنو در جا میکنه و کاربر کنترلر کلی می گیره و move می کنه که این کارو خیلی راهت می کنه انیمشو دارم ولی خیلی سنگینه دانلودش برات طول می کشه مگرنه می زاشتم دقیق می گرفتی چی می گم....!!!!

azorbet
22-08-2010, 22:52
IK و Skin دقیقاً همونی بود که می خواستم. مشکل من که حل شد.

AMIRAnime
23-08-2010, 12:20
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
اینو ببین می گیری چی می گم.
البته فکر کنم مایا باشه