PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : چند سوال در رابطه با کمکهای اولیه



qatreh
15-08-2010, 18:38
1-تفاوت سکته مغزی و غش
2-چرا درجه حرارت در شوک عفونی زیاد و در بقیه شوکها پایین میرود
3اگر مصدوم دارای شکستگی در اندام تحتانی بود چکار کنیم
4-چرا بایدفردی که سکته مغزی کرده را به سمت چپ قرار دهیم
پیشاپیش از کسانی که جواب بدن ممنون هستم:11:

morsadr
16-08-2010, 14:08
1. تفاوت از زمینه تا آسمون :31: در غش یک کاهش خونرسانی موقت سلولهای مغزی داریم که معمولا بعلت افت شدید فشار ایجاد میشه که در نتیجه مغز که در بالاترین ارتفاع قرار داره و حساس ترین ارگان هم می باشد دچار اختلال شده و فرد بی هوش می شود . ولی با پایین نگه داشتن سر و کمک رفلکسهای درونی بدن این خونرسانی لحضاتی بعد برقرار شده و فرد بهوش می آید . ولی در مورد سکته مغزی یا بعلت گرفتگی شدید عروق مغزی خونرسانی مغز مختل شده و مغز آسیب دائم می بیند و یا بعلت پارگی عروق مغزی خونریزی ایجاد شده که این هم میتونه باعث آسیب دائمی مغز بشه .
2.چون در شوک عفونی همانطور که از اسمش پیداست یک عامل عفونی باعٍث آن می باشد و ورود عامل عفونی به بدن منجر به فعالیت سیستم ایمنی و نهایتا بالارفتن دمای بدن می شود که همان تب می باشد ولی در شوک های دیگر این پروسه وجود ندارد و علت شوک عامل دیگری بجز عفونت می باشد .
3 . بی حرکت کردن اندام و ارجاع سریع ایشان به مراکز درمانی .
4. این را از شما می شنوم :18: این قانون نیست که به سمت چپ بخوابانیم :41: شاید منظور فقط به پهلو خواباندن باشد که علت آن جلوگیری از برگشت محتویات معده و دهان به ریه و بهبود وضعیت تنفس می باشد و چپ و راست ندارد . شاید سمت چپ روتین شده باشد ولی علت علمی برای آن نمی شناسم :41: