PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : {{مشخصات فنی و مباحث پیرامون خودرو زانتیا}}



pooria.rio
27-07-2010, 11:05
با سلام خدمت تمامی دوستان عزیز
با توجه به تفکیک خودروسازان داخلی به 2 بخش سایپا و ایران خودرو با مشورت با مدیریت بخش تصمیم بر این شد که برای هر خودرو یه تاپیک مجزا ایجاد کنیم تا سوالات مربوط به اون خودرو در همون بخش پاسخ داده بشه
اول از زانتیا شروع میکنیم


مشخصات فنی


ابعاد

طول

4524

عرض

1755

ارتفاع

1400

ظرفيت سرنشين

4

سيستم تعليق

سیستم هیدرولیک تحت فشار بالا


سیستم ترمز ABS

نوع ترمز

هیدرولیک بدون پوستر

ترمز چرخهای جلو

دیسکی تهویه شونده

ترمز چرخهای عقب

دیسکی

ترمز دستی

روی چرخهای جلو



سوخت رسانی



ظرفیت باک

65 lit

نوع پمپ بنزین

برقی

نوع تغذیه

انژکتوری چند نقطه ای

نوع بنزین

بدون سرب

اکسل جلو


سیستم مک فرسون کاذب ، طبق پائین دارای میل پیچشی با قابلیت تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو


اکسل عقب


دارای بازوهایی با قابلیت خود فرمانی چرخهای عقب و میل پیچشی با مکان تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو

مصرف سوخت



طی مسافت 100 km داخل شهر

13.5 lit

طی مسافت 100 km خارج شهر

6.5 lit

سیکل تلفیقی

9 lit



ضریب آیرودینامیک بدنه

0.34(cx)

شتاب صفر تا صد

11.9 s

اوزان



وزن خالص (طبق استاندارد CEE)

1264 kg

میزان بار بر چرخهای جلو

764 kg

میزان بار بر چرخهای عقب

500 kg

حداکثر وزن

1770 kg

میزان بار مجاز

506 kg

حداکثر وزن یدک کش (کاروان) بدون ترمز

750 kg

حداکثر وزن یدک کش (کاروان) با ترمز

1500 kg

سیستم فرمان



سیستم فرمان

هیدرولیک







سیستم ضد قفل ترمز (ABS)

دارد

مبدل کاتالیست برای کاهش آلودگی در حد استاندارد EURO2

COLOR="red"]دارد[/COLOR]

Airbag راننده

COLOR="red"]دارد[/COLOR]

Airbag سرنشین جلو

COLOR="red"]دارد[/COLOR]

سوئیچ کنترل Airbag سمت سرنشین

COLOR="red"]دارد[/COLOR]

دارای سیستم عیب یاب

COLOR="red"]دارد[/COLOR]

سیستم آلایندگی بخارات کارتر

COLOR="red"]دارد[/COLOR]

سیستم کنترل تبخیرات سوخت

COLOR="red"]دارد[/COLOR]

برف پاکن مجهز به سیستم هوشمند

COLOR="red"]دارد[/COLOR]

سوییچ با کنترل از راه دور و قفل مرکزی

COLOR="red"]دارد[/COLOR]

سیستم هوشمند تهویه مطبوع

COLOR="red"]دارد[/COLOR]

کلید ضد سرقت با سیستم الکترونیکی

COLOR="red"]دارد[/COLOR]

سیستم صوتی RB1 با قابلیت کنترل از روی غربیلک فرمان

COLOR="red"]دارد[/COLOR]

پرده ضد نور عقب

آپشن

چراغ مطالعه سرنشینان جلو 2 عدد

COLOR="red"]دارد[/COLOR]

نشان دهنده دمای بیرون و تاریخ

COLOR="red"]دارد[/COLOR]

شیشه بالابر با سیستم Anti-Pinch سمت راننده

COLOR="red"]دارد[/COLOR]

کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع متناسب با قد سرنشین جلو و مجهز به چاشنی انفجاری





[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


و این هم فیس لیفت سایپایی ها !!!
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
منبع

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

irinn65
27-09-2010, 04:10
جمع آوری خط تولید یک خودروی پر طرفدار
قرعه ای که به نام زانتیا افتاد
عصر خودرو : با عقب نشینی مسولان سایپا قرار شد تا از اول مهر دیگر خودرویی به نام زانیتا در خط تولید سایپا تولید نشود. به نظر می رسد قرعه ترک تولید خودرو بالاخره به نام سایپا و جمع آوری خط تولید زانیتا خورد چرا که با عقب نشینی مسولان سایپا قرار شد تا از اول مهر دیگر خودرویی به نام زانیتا در خط تولید سایپا تولید نشود .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني «عصر خودرو» به نقل از مجله ماشين این خبری بود که بعد از واکنش های منفی مسوولان سایپا در مورد توقف تولید نوعی از خودرو در این خودروسازی از سوی مرتضی شفیعی معاون مهندسی وکیفیت شرکت سایپا عنوان شد تا همگان بدانند به جای پرایدی که تنها حداقل های استانداردهای خودرویی را رعایت می کند همچنان با فیس لیفت‌های جدید تولید خواهد شد و خودروی تقریبا مناسب این خودروسازی باید از رده خارج شود .
شفیعی علت خروج زانتیا را عدم تولید این خودرو در فرانسه و مشکلات تامین قطعات یدکی این خودرو خواند و معتقد است که تامین 50 درصدی قطعات این خودرو از فرانسه موجب شده تا دست سایپایی ها در تامین قطعات این خودرو بسته شود و تصمیم به خروج این خودرو از لیست تولیدی خود بگیرند
خودروی زانتیا تولیدی در ایران در سال 1993 میلادی وارد خط تولید شرکت سیتروئن فرانسه شد و پس از آن در سال 2001 میلادی این خودرو به خط تولید شرکت سایپا پیوست، اما توقف تولید این خودرو در شرکت سیتروئن موجب شد تا تامین قطعات مورد نیاز برای تولید این خودرو با مشکلاتی مواجه شود به طوری که خروج این خودرو در دستور کار شرکت سایپا قرار گرفت . البته این اتفاقی بود که از سالها پیش قابل مدیریت بود همانگونه که هم اکنون سایر خودروهای تولیدی در ایران که با برند فرانسه تولید می شوند توانسته اند با داخلی سازی مشکلات فرا روی خود را مرتفع کند. این موضوعی است که تغییر و تحولات در سایپا موجب شده این موضوع به گوش فراموشی سپرده شود و با پاک کردن صورت مسئله مدیران سایپا به فکر جایگزین کردن خودروی جدیدی باشند.
البته می توان سود ده بودن تولید پراید در انواع مختلف را دلیلی برای بی توجهی مدیران سایپایی برای داخلی سازی زانتیا دانست، که در نهایت مسولان سایپایی برای ارامش خاطر دارندگان زانتیا ارائه خدمات ده ساله پس از فروش را جز هدایای خود برای دارندگان خواندن تا مرهمی بر درد آنها باشد.
از سوی دیگر یکی از بحث های مدیران سایپا در طی دو سال گذشته که جایگزینی خودروی مناسب به جای زانتیا بوده است. بحثی که از ابتدا حول محور سیتروئن گشت به طوری که در ابتدا بحث فیس لیفت جدید زانتیا بود که قرار شد در انتهای 88 وارد فاز تولیدی شود و البته بحث دو خودروی جدید دیگر از این خانواده بود. در این راستا، به گفته یک منبع موثق، با خروج زانتیا از خط تولید سایپا دو خودرو new c4 از محصولات شرکت سیتروئن و cerato از محصولات شرکت کیا جایگزین این خودرو خواهند شد. این دو محصول در ابتدا به صورت فول ckd و بطور همزمان در یک خط تولیدی مونتاژ می شوند و پس از آن به مرور داخلی سازی خودروهای مذکور در دستور کار سایپا قرار خواهد گرفت.
پیش از این نیز اخبار مختلفی مبنی بر جایگزینی new c4 و new cerato از سوی برخی از مسوولان شرکت سایپا اعلام شده بود، به طوری که اوایل سال جاری نیز مدیرعامل شرکت سایپا عنوان کرد که در سال جاری و در بخش استراتژی توسعه محصول، دو خودرو سواری جایگزین زانتیا خواهد شد که این دو محصول همزمان در یک خط، تولید و همچنین توسط شرکای خارجی نیز به صورت همزمان تولید و به بازار عرضه خواهند شد.
البته اظهارات مدیرعامل شرکت سایپا در این باره نشان دهنده آن است که با ورود new cerato به عنوان جایگزین زانتیا ممانعتی برای واردات خودرو مذکور وجود نخواهد داشت.
newc4 محصولی است که روی پلت فرم c4 طراحی شده و خودرویی است صندوق دار با ابعادی بزرگ تر از زانتیای فعلی که هم اکنون در کشورهای چین و آرژانتین نیز تولید می شود.
البته شفیعی که بحث خروج زانتیا را قطعی کرد درباره بحث جایگزینی نیز اضافه کرد:‌ « با سیتروئن و کیا موتورز برای تولید دو خودرو در ایران به توافق رسیده ایم.این دو خودرو از لحاظ طراحی جدیدتر از زانتیاست، محصولی که متعلق به شرکت خودرو سازی سیتروئن است هنوز درفرانسه نیز به بازار نیامده است

irinn65
03-10-2010, 02:38
قیمت زانتیا با توجه به متوقف شدن بالا رفت وبا قیمت2میلیون بالاتر نسبت به قبل بفروش میرسد زانتیا صفر29500تومان

heinrich_himmler
09-12-2010, 17:12
یه فایل معرفی می کنم که به درد زانتیا بازها می خوره. برید دانلود کنید.
تمام قطعات زانتیا به صورت جز به جز با شکل، نام، کد، سریال و نحوه باز کردن و بستنشون از یاتاقان موتور گرفته تا پیچ چرخ داخلش توضیح داده شده.
لینک:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید