مشاهده نسخه کامل
: **کاهش زمان رندر v-ray در حد تیم ملی**
mortezaon
22-07-2010, 22:11
سلام
من از موتور رندر v-ray برای رندر کردن کارام تو برنامه 3d max
استفاده می کنم
اکثر بچه هایی که از این موتور برای رندرینگ استفاده می کنن همیشه مشکل زمان را دارند
با اینکه سیستم من هم خیلی قویه
ولی یه مشکلی که دارم زمان رندرم مابین 7 -8 ساعته:41:
در حالی که چند تا از دوستام که به صورت حرفه ای کار می کنن تو 10 دقیقه
یه رندر عالی در حد تیم ملی می گیرن
نمونش این عکسه که یکی از بچه های گل فروم مجید آنلایــن گرفته که همه میشناسیدش
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
آقا مهدی گفت که اینو تو کمتر از 10 دقیقه !!! رندر گرفته
البته با تجربه ایشون واقعا محشر شده
اگه کسی آموزشی یا لینکی یا فایل حاوی تنظیمات داره
ممنون میشم کمکم کنید تا زمان رندرم با تغیر دادن setup وی ری کمتر کنم
چون زمان خیلی مهمه
لطفا هر کی هر نتیجه ای که تست کرده را در میون بذاره حتی اگه خیلی کوچک باشه
تا مشکل ما حل بشه
بتونیم یه رندر تو زمان کم بگیریم
با تشکر
.
mortezaon
22-07-2010, 23:22
من سرچ کردم یه برنامه با این مشخصات برای کاهش زمان رندر پیدا کردم
Vray assistant
آيا كار با vray را بصورت آماتور انجام مي دهيد و مايل هستيد كه صحنه هايي كه ايجاد مي كنيد واقعي تر باشند؟آيا با تنظيمات رندر vray آشنايي كمتري داريد و يا اگر آشنايي هم اگر داريد صحنه هاي ايجاد شده زياد باب طبع شما نيست؟آيا....
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اين پلاگين يك پلاگين بينظير براي vray است كه بصورت اتوماتيك تنظيمات پيچيده رندر vray را انجام مي دهد.شما با داشتن اين پلاگين مي توانيد بهترين و قدرتمندترين تنظيمات موتور رندر كننده vray را بدن آنكه اطلاع كافي از آن داشته باشيد انجام دهيد.براي شروع فقط كافي است كه به اين پلاگين دستور دهيد كه صحنه مورد نظر شما داخلي است يا خارجي .سايز صحنه خود را انتخاب و كيفيت مورد نظر خود را برگزينيد. click Render.That is all.enjoy.
با اين پلاگين ديگر نيازي به صرف وقت اضافي نيست.vray assistant به طور اتوماتيك همه ي پارامترهاي مورد نظر شما را تنظيم خواهد كرد تا بهترين كيفيت را به شما عرضه كند.
VrayMasters ،حالا شما يك assistantي داريد كه بهترين و بيشترين كمك را در كار با vray به شما خواهد كرد.
با داشتن اين پلاگين و نيز vray realtime شايد ديگر نيازي به شركت در كلاسهاي آموزش vray نداشته باشيد.و مي توانيد واقعي ترين صحنه هايي را ايجاد كنيد كه مطمئنا تشخيص آن با واقعيت كار آساني نخواهد بود.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Original Scene render : (Archinteriors Vol 17-Scene 5)
GI : Irradiance map + Ligthcache
Rendertime : 20 min 43 s
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
vray assistant render with default settings (Quality : Ultra)
GI : Irradiance map + Ligthcache + detail enhance
Rendertime : 6 min 43 s
Result : Vray assistant achieved render more than 3 x FASTER
Read more: [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
SSS_HHH_OOO
23-07-2010, 13:46
این لینک پلاگین
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدبرای نصب و استفاده ازش هم توی سایت خود پلاگین یه آموزش هست که خیلی خوبه
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
اینم یه نمونه از سرعت و کیفیت با این پلاگین:
Original Scene render
GI : Irradiance map + Ligthcache
Rendertime : 20 min 43 s
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
SolidRocks render with default settings (Quality : Ultra)
GI : Irradiance map + Ligthcache + detail enhance
Rendertime : 6 min 43 s
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
mortezaon
24-07-2010, 19:14
سلام به همگی
ممنون از بچه هایی که کمک کردن
من دربه در دنبال راهایی برای کاهش تایم رندر هستم
این شده دقدقه این هفته من
ولی قول میدم هرچی می دونم اینجا بذارم تا بچه های دیگه هم استفاده بکنن
این مقاله انگلیسی را از بچه های مجید انلاین گرفتم
که تایم رندر منو فعلا نصف کرده
بازم اگه چیزی بلده حتی در حد یک تیک یا عدد دریغ نکنین
:20:
In this tutorial we will examine ways to efficiently render a static scene from multiple views.
This is the scene we will use for the tutorial:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
We want to efficiently render several views of this scene, using the irradiance map.
The different irradiance map modes will help us in this task.
First open the starting scene ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]).
By default the irradiance map mode is set to Single frame. This allows us to render the scene from any view, but every time the irradiance map will be computed from scratch. There are two cameras in the scene. Render each of them:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
We could render a single view, save the irradiance map, and tell V-Ray to use that map, instead of computing a new one the next time. Since the irradiance map from the last rendering is still in memory (we have the Don't delete option in the On render end group set), all we have to do is open the Advanced irradiance map parameters rollout and click the Save to file button. Choose a file name, for example "test", and save the irradiance map.
Now that we have map saved to disk, we have to tell V-Ray to use that map. Change the irradiance map mode to From file, click the Browse button and select the file we just saved. Re-render the image. Notice that now V-Ray does not calculate an irradiance map, but skips directly ahead to the rendering.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Since no irradiance map is computed, the rendering is very fast. What if we want to render the first view at this moment? This is what happens:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Clearly this is not what we want, but why does it happen? The irradiance map is only partially view-independent - meaning that a single sample in the irradiance map is valid for any view, but the samples for a given view are optimally generated for that view only. V-Ray will not calculate the irradiance map for parts of the scene that are out of view. If you check the Show samples option in the Indirect illumination rollout and render the scene, you can see where the actual samples are:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Is it possible to render this new view using the old samples and add new ones only where it is necessary? The answer is "yes". Just set the irradiance map mode to Incremental add to current map. Remember that the current irradiance map is still in memory. Render the view:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
V-Ray has added more samples to the irradiance map. Here is a comparison of the old map (green samples) and the new map (red samples):
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Now, let us see what the scene looks like with the this map. Save the irradiance map to the same file, set the mode to From file, turn off Show samples and render:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
In fact it is not necessary to go through the whole save/load procedure every time. Set the mode again to Incremental add to current map. Change the current view to perspective view and render some more random views - simply change the view and render. Do this several times. Here are the views I rendered: (click an image for a larger rendering):
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
After you render some views, save the irradiance map to a file by clicking the Save to file button. Save it to the same file as before. We are going to need this map in a moment.
As a comparison, here is the last of these images, re-rendered with the irradiance map mode set to Single frame (which means that a completely new irradiance map was generated):
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Notice the increased render time - generating a new map is more costly than using the one already in memory as a basis.
Let's go back to the saved irradiance map. Now it contains information for quite a large portion of our scene. We can use that to render other views without adding any more irradiance samples. Set the mode to From file. Choose a view that is roughly similar to a view you have rendered before and render:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Note that we did not do any irradiance calculations for this image! We used only the irradiance map that we have computed so far. This is possible because the irradiance map already contained enough information to render this view, even though we have not rendered it before.
If the irradiance map did not contain enough information, we would get artifacts as before, and would have to use the Incremental add to current map mode to fill in the missing information.
As a conclusion, here is a basic workflow that can be used to render a static scene from multiple views:
First prepare the scene (geometry, materials, lighting etc)
Adjust the irradiance map settings for the required level of detail (e.g. chose a suitable preset) and tune the other render parameters.
Clear any previous irradiance map from memory in order to avoid weird results
Set the irradiance map mode to Incremental add to current map
Render as many views as you need. The first one will be slow, since a full irradiance map will be computed. Each of the next views will be faster depending on how relevant the memory irradiance map is to that view.
You can save the accumulated irradiance map to a file. That map can be used to render quickly other views of the scene, if required later on. To load the saved map, you need to set the mode to From file, enter the correct file name and render any image. You can then set the mode back to Incremental add to current map and continue rendering other views. If you are sure the map already contains enough information, you can simply leave the mode to From file.
Note that if you make any changes in the scene (e.g. add/delete objects, change materials or lights etc) the irradiance map that is in memory will no longer be relevant to the scene and you will need to reset the irradiance map and start all over again.
.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] tible%3B%20MSIE%208.0%3B%20Windows%20NT%205.1%3B%2 0Trident/4.0%3B%20GTB6.5%3B%20.NET%20CLR%201.1.4322%3B%20.N ET%20CLR%202.0.50727%3B%20.NET%20CLR%203.0.04506.6 48%3B%20.NET%20CLR%203.5.21022%29&s=1024x768&o=Win32&c=32&j=true&v=1.2
mortezaon
24-07-2010, 21:37
امروز می خوام یه ابزر مخفی در v-ray رو براتون آشکار کنم که شاید بسیاری از v-ray کارها هم از وجودش بی خبر باشند .
خوب اسم این ابزار پنهان v-ray ، که برای مشاهده تصاویر رندر شده در v-ray frame buffer ( کلید f9 ) به صورت لایه ای مانند لایه های فتوشاپ که کاربردش در مقایسه رندر های مختلف ( تست رندر ) میباشه VRAY_VFB_HISTORY نام داره . در واقع میشه گفت توسعه یافته ram player در منوی رندرینگ مکسه .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خوب برای فعال کردن این ابزار در ویندوز xp مراحل زیر را دنبال کنید:
1- روی My computer راست کلیک کرده و گزینه properties را انتخاب کنید .
2- به تب Advanced رفته و از دکمه پایین ENVIRONMENT VARIABLES راانتخاب کنید .
3- از پنجره باز شده در زیر تنظیمات مربوط به System Variables روی دکمه new کلیک کنید .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
4- حالا در قسمت Name عبارت VRAY_VFB_HISTORY را عینا تایپ کنید . و مقدار Value را 1 قرار دهید .
5- حالا ok کرده و مکس را اجرا کنید ( اگر مکس قبلا در حال اجرا بوده ، از آن خارج شده و دوباره اجرا نمائید ).
6- موتور رندر را در حالت v-ray تنظیم کنید .
7- در حالی که در تنظیمات v-ray ، فریم بافر فعال است کلید f9 را برای رندر بفشارید .
8- حال ، متوجه می شوید که آیکون جدیدی به قسمت زیر ( محل آیکون ها و ابزار تصاویر ) پنجره v-ray Frame buffer اضافه شده است .
با کلیلک کردن روی این آیکون پنجره جدیدی به روی شما گشوده می شود که هر گز آنرا ندیده بودید ( احتمالا )
حال می توانید از قابلیت های جدید آن استفاده کنید .
شاد باشید .
منبع : patoghu.com
.
mortezaon
24-07-2010, 22:59
طبق گفته اهل فن
بعد از هر رندر وی ری باید یه بار از مکس خارج بشیم چون تو 90 ٪ مواقع رم پر میشه
یا که از یه نرم افزار مدیریت رم استفاده بکنیم
دوستان اگه
ترفندهایی برای صرفه جویی تو زمان رندر تو وی ری دارن دریغ نکنن
.
mortezaon
24-07-2010, 23:42
برای اینکه فایلهای مکس در وی ری قابل حمل شود ( همراه تمام تکسچرها و ... که در پروژه به کار رفته ) به Command Panel رفته ، در قسمت Utilities روی قسمت More کلیک کرده و Resource Collector را انتخاب کنید. در قسمت Browse مسیر مورد نظر را وارد کرده Resource Options را مطابق میل تنظیم کرده و Begin را بزنید . مزیت این روش نسبت به Archive این است که در Archive موارد استفاده در پروژه را در پوشه های متعدد درست همان مسیری که در کامپوتر خودمان است را میسازد ولی Resource Collector فایل max و تکسچر را در همان کف مسیر قرار میدهد.
برای انجام صحیح باید حتما اول فایل را سیو کرده بعد اوپن کنید سپس از Resource Collector استفاده کنید.
.
.
mortezaon
25-07-2010, 12:04
همون طور که می دونید یه سری توضیحات هست که در هنگام رندر وی ری میتونه در قسمت زیرین تصویر رنده شده ، نمایش داده بشه .
مثل زمانی که طول کشیده تا تصویر رندر بشه ، سیستم عاملی که استفاده شده و غیره . تمام کدهای قابل استفاده رو در زیر آوردم . اگه دوست داشتید می تونید استفاده کنید:
vrayversion
%filename
%frame
%primitives
%rendertime
%computername
%date
%time
%w
%h
%camera
%"<maxscript parameter name>"
%ram
%vmem
%mhz
دوستان اگه
ترفندهایی برای صرفه جویی تو زمان رندر تو وی ری دارن دریغ نکنید
.اگه شما قسمت Vray frame buffer رو فعال کنید یه قسمت توی frame buffer رندر شده هست به اسم
apply stamp که این گزینه ها رو می تونید زیر رندر نهایی اضافه یا کم کنید....
mortezaon
25-07-2010, 14:16
بازم یه چیز تازه پیدا کردم
برای نور پردازی Global Ilumination برای تمامی صحنه ها برای اولی بهترین گزینه Irradiance Map و دومی Light Catch استفاده کنیم.
برای تست رندر Irradiance map گزینه Low باشه.Show Cal. phase و Show Direct Light هم تیک بزنین.
برای Light Catch هم میزان Subdivs رو روی 100 تنظیم کنین.Sample Size رو 0.04 تنظیم بشه.
برای نهایی Irradiance map روی High باشه.البته با این مشخصات
MinRate = -3
Max Rate = 0
HSph Subdivs = 50
Interp samples= 40
Detailenhancement رو روشن کنیم و به میزان اندازه اتاق شعاع رو تعیین کنیم.
برای Light Catch هم این پارامترها
Subdivs = 1000
Sample Size = 0.01
Scale = Screen
Number Of Pass = 4
Reconstruction parametersPre-filter = 10
موفق و موید باشید.
دوستان اگه
ترفندهایی برای صرفه جویی تو زمان رندر تو وی ری دارن دریغ نکنید
.
SSS_HHH_OOO
25-07-2010, 14:39
البته این درست نیست بگید بهترین حالت اینه که دومی رو لایت کش باشه
برای نمای داخلی لایت کش خیلی خوبه و نویز کمی داره ولی تو فضای باز یا فضای بزرگ بهتره brute force استفاده بشه
mortezaon
26-07-2010, 08:24
سلام.این یه سری ترفندهایی که تو کتاب اومده برای صرفه جویی تو زمان رندر.
همانطور که گفتم بهترین گزینه برای انجینهای Vray دو گزینه Irradienc map , light catch.
طبق یه جدولی این بحث مطرح میشه.چون عکس زیاد بود متن داخل عکس رو خودم می نویسم
برای انجین Irradiant map چند تا پرو فایل تعریف شده.از very low شروع میشه و به Very High ختم میشه.
برای رندر نهایی بهترین گزینه High معرفی شده و گزینه Very High برای موارد خیلی خاصه که خود کتاب اصلا توصیه نمی کنه.
اگه روی High تنظیم باشه 4 مرحله به اصطلاح 4 Passرو می گذرونه.که برای عکس 640 * 480 طبق الگوریتم زیر تبعیت می کنه.
1st Pass = 640 * 480 / 4 = 80 * 60
2nd Pass = 640 * 480 / 3 = 160 * 120
3thPass = 640 * 480 / 2 = 320 * 240
4th Pass = 640 * 480 / 1 = 640 * 480
نکته اینجاست برای رندر به اندازه 1280 * 960 اگه روی حالت High تنظیم کنین به اندازه نصف محاسبه Gi بشه کفایت میکنه!! یعنی شما به اندازه 640 * 480 رندر بگیرین و محاسبات Gi رو Save کنین.بعد اندازه تصویر رو روی 1280 * 960 رندر بگیرین ولی محاسبات Gi که قبلا Save کرده بودین رو Load کنین.بنا بر این تو 99٪ صحنه ها مثل تصویر زیر که به خاطر حجم بالا سیستم کرش میکنه و .
ولی با این راه حل کاملا مشکل حل میشه
.
mortezaon
26-07-2010, 12:37
با سلام.می خوام تو این قسمت ترفندهای Adaptive Subdivision رو بگم
Threshold: این گزینه برای سامان بخشیدن به رندر به حد محسوسه که هر چی عدد کوچیک تر باشه رندر کندتر میشه اما کیفیت به حد مطلوبی بالا میره.بستگی به هنر خودمون داره که بتونیم به یک انسجام برسیم.سرعت ایده آل و کیفیت مطلوب
طی به جدول مقایسه ای بهترین عدد طبق گفته کتاب
0.1 ایده آل هم درباره زمان رندر و هم کیفیت
0.01 هم بهترین کیفیت برای صحنه هایی که از جزئیات زیادی برخورداره.
Object Outline: همینطور که از اسمش پیداست با این پارامتر می تونین خطهای دور جسم رو مشخص کنیم.
2 واحد اصلی اون دو مقدار min , max هست که دربارش قبلا گفتم.
برای رندر معمولی بهتره
min = -2
max = 0
برای رندر نهایی
min = 0
max = 2
خیلی مواقع خاص max =3
حالا ببینیم این عددها چیه؟ خوردنیه؟
معرف تعداد یک نمونه در تعداد پیکسل معین
به جدول زیر توجه کنین
منفی 2 یعنی هر نمونه در 16 پیکسل جا بگیرن.بعنی کیفیت خیلی بد
و عدد منفی 1 هر نمونه در 4 پیکسل جا بگیرن
0 یعنی 1 به 1
مثبت 1 یعنی 4 نمونه در یک پیکسل یهنی کیفیت خوب
مثبت 2 یعتی 16 نمونه در یک پیکسل و عالی اینه
مثبت 3 یعنی 256 نمونه در یک پیکسل و کیفیت طوفان اما رندر بشدت کند
موفق و موید باشین
.
mortezaon
27-07-2010, 20:34
مهمترین بخش توی رندر این بخشه که به طرز معجزه آسایی سرعت رندر رو بالا میبره.
مفهوم اصلی Anti Aliasing اینه
در Vray سه نوع انجین محاسبه گر Anti Aliasing هست.
1 - Adaptive Subdivsion Sampler =بهترین گزینه برای صحنه هایی که افکتهای بلور و تکسچرهای ضعیف در اون کمتر باشه. برای بیشتر صحنه های معمولی کاربرد داره.سرعت نسباتا بالایی داره.
Adaptive QMC Sampler -2 = بهترین گزینه برای صحنه هایی با دیتیل بالا هست.طبق گفته کتاب بهترین صحنه هایی با تکسچرهای ظریف اشیاء کوچک و انیمیشن بسیار مناسبه.میقدار نرمال اون از 1 تا 4 هست.اما من تو کارهای دکوراسیون داخلی Ever motion دیدم این عدد روی 100 تنظیم بود و برق از سرم پرید! نمی دونم آیا سیستمی هست که چنین رندری بگیره!
3 - Adaptive Fixe = کندترین حالت و البته طبق گفته کتاب برای صحنه هایی به شدت با دیتیل بالا استفاده میشه.جالب اینجاست بدونین زمان رندر تو این حالت شاید 5 برابر طول بکشه.یعتی مرگ رندر یه صحنه با حالب اول 20 دقیقه طول بکشه با این حالت 1:20 میشه!
.
mortezaon
29-07-2010, 13:58
در vray اگر حالت light cache را انتخاب کرده اید مقدار number of passes را به تعداد هسته های cpu تان قرار دهید. اعداد بالاتر منجر به بلوری شدن تصویر از جمله سایه ها میشود بدون اینکه تاثیری در افزایش سرعت داشته باشد. ولی اعداد پایینتر منجر به افزایش کیفیت ولی عدم به کارگیری تمام توان cpu میشود. لذا اگر cpu شما 2 هسته ایست آن را روی عدد 2 بگذارید.
ضمنا در رابطه با مطلب بالایی که مربوط به سایز Render region division بود هرچه مقدار آن بیشتر شود به ram بیشتری نیاز دارید. لذا نباید مقدار آن زیاد شود. ضمنا بهبود سرعت آن هم خیلی محدود است و به طور نسبی افزایش پیدا نمیکند. یعنی اگر در یک مدل سبک 10 درصد افزایش باشد اینطور نیست که در یک مدل سنگین هم 10درصد باشد. اگه به کمی ram هم بخورید که نتیجه خیلی وخیم میشود
اگر در light cache نمیتونید سایه های واضحی بدست بیارید میزان sample size رو کاهش دهید. حداقل قابل تنظیم 0.002 است. مقادیر پایینتر noise بیشتر رو به همراه داره. کمی هم سرعت بالاتر میره. به هر حال اگه خیلی رو کیفیت سایه ها حساسید بهتره از irradiance map استفاده کنید.
.
mortezaon
30-07-2010, 20:04
1. در help وی ری یک تنظیم پیشنهادی وجود داره که ادعا کرده برای اکثر صحنه های تک فریم کیفیت عالی به همراه داره. اصل کارهم بر این استواره که مقدار ماکزیمم subdivision رو در قسمت image sampler بالا برده. این هم اصل مطلب
The "universal" settings comprise a set of settings that we havefound to work very well for still images in many situations. Please note thatthese settings are not optimal, in the sense that with enough tweaking, you canprobably get similar quality with faster render times. The beauty of thesesettings though, is that they require almost no tweaking and you are guaranteedto get a good result in the end.
The advantages of these settingsare:
o very little parameters for controlling render quality vs speed (essentially, only the Noise threshold);
o they work for a very large number of scenes;
o they typically produce high-quality results.
Of course, there is adisadvantage: the scene may render quite slow. With tweaking, you may get fasterresults.
These settings work, because the high AA subdivs essentiallycause all the sampling to be performed by the image sampler. It will take asmany samples per pixel as required to achieve the specified noise threshold. Inmany ways, this is similar to PPT (progressive path tracing), but is done on aper-bucket basis and the number of samples is adaptive for eachpixel.
Setting the V-Ray renderer
1. Set V-Ray as the current rendering engine (with the default V-Raysettings).
2. In the Image sampler (mk:@MSITStore:D:%5CSoftware%5C3d%20collection%5CR PC%20and%20others%5CVray%20manual.chm::/help/150R1/render_params_imagesampler.htm) rollout, switch the image sampler Type toAdaptive DMC. Set the Max. subdivs to 100 (one hundred). Leave the Min. subdivsto 1.
4. In the Indirect illumination (mk:@MSITStore:D:%5CSoftware%5C3d%20collection%5CR PC%20and%20others%5CVray%20manual.chm::/help/150R1/render_params_gi.htm) rollout, Turn GI on, set the Primary GIengine to Brute force. Do not change the Subdivs. Set the Secondary GI engine toLight cache.
5. In the Light cache (mk:@MSITStore:D:%5CSoftware%5C3d%20collection%5CR PC%20and%20others%5CVray%20manual.chm::/help/150R1/render_params_lightmap.htm) rollout, set the light cache Interpolation samplesto 5.
6. In the Color mapping (mk:@MSITStore:D:%5CSoftware%5C3d%20collection%5CR PC%20and%20others%5CVray%20manual.chm::/help/150R1/render_params_colormapping.htm) rollout, make sure that the Clamp output andSub-pixel mapping options are off.
7. In the DMC sampler (mk:@MSITStore:D:%5CSoftware%5C3d%20collection%5CR PC%20and%20others%5CVray%20manual.chm::/help/150R1/render_params_dmc.htm) rollout, set the Adaptive amount parameter to 1.0. Typically you will also need to adjust the Noise threshold as the default mayproduce too much noise. A good value is, for example, 0.005.
8. Youcan also controll the noise directly from the Image sampler (mk:@MSITStore:D:%5CSoftware%5C3d%20collection%5CR PC%20and%20others%5CVray%20manual.chm::/help/150R1/render_params_imagesampler.htm) rollout, if you uncheck the Use DMC samplethresh. parameter, and adjust the Clr. thresh instead (e.g. to 0.005).
Notes
o Leave all subdivs anywhere at their default values. They won't have anyeffect anyways - the 100 AA subdivs will almost certainly override everythingelse.
o Avoid using sharpening AA filters. They can make the noise more apparent
.
mortezaon
31-07-2010, 11:45
سلام
بازم امروز یه کلک رشتی دیگه
اگر علاقمند به حالت light cache هستید اصلیترین دردسر شما مقدار مناسب برای subdivide هست.اگر نمیتونید حدس بزنید چه رقمی برای شما مناسب است یک عدد بالا مثل 10000 یا 20000 رو انتخاب کنید سپس mode
progressive path tracing را انتخاب کنید و هر وقت فکر کردید که طاقتتون تمام شده کار رو cancel و در قسمت light cache روی save کلیک و به mode - from file رفته و با browse فایل save شده را انتخاب و دوباره رندر بگیرید.حالا دیگر light cache محاسبه نمیشود و همون کیفیت رو که در مرحله قبلی پسندیدید رندر میگیرد.
.
mortezaon
01-08-2010, 22:44
چند نکته راجع به کنترل نویز در ویری:
نویز تصویر شما ارتباط مهمی با سمپلینگ داره. برای انتخاب نوع سمپلینگ در قسمت image sapler در وی ری اگر صحنه دارای جزییات زیاد هست از adaptive dmc و اگر صحنه دارای جزییات کم و صفحات وسیع هست از adaptive subdivision و اگر صحنه دارای افکتهای بلوری و محو و جزییات بسیار هست از fixed rate استفاده کنید.
همچنین اگر نوع محاسبات را light cache انتخاب کرده اید افزایش sample size باعث کاهش نویز و در عوض کاهش جزییات تصویر میشود.
اگه نمیتونید نویز تصویر رو از بین ببرید یک راه اینه که کنترل کار رو کاملا به وی ری بدید. با انتخاب adaptive dmc و مینیموم صفر و ماکزیمم 100.
brute force نسبت به انواع روشهای محاسباتی دیگه نویز بیشتری تولید میکنه.
.
mortezaon
02-08-2010, 12:09
همیشه اصلیترین سوال در تنظیم vray اینه که چه حالتی رو از بین (irradiance map,light cache, brute force , photon map)انتخاب کنیم. چند عامل خیلی مهمند که دوتای اونها تقریبا بدیهیند و احتمالا همه میدونند.
1- صحنه شما تک فریمه یا انیمیشنه و یا اینکه میخواهید از ویوهای متعددی رندر بگیرید؟
2- مدل شما چقدر سنگینه؟
اما یک عامل مهم دیگه که شاید بعضیها ندونند اینه که در یک محیط داخلی رندر میگیرید یا در فضای بیرونی و زیر آسمان. مواظب باشید اگر نورهای بازتابی شما زیاد باشد حالت secondary bounces را سنگین در نظر نگیرید. برای یک کار بیرونی سبک irradiance map رو برای primary در نظر بگیرید و برای secondary چون نورهای ثانویه زیاد نیست از brute force استفاده کنید. این حالت default تنظیمات هست . پس به نظر تهیه کنندگان برنامه پرکاربردترینه. اگر صحنه تون سبکه و یا طاقت صبر کردن رو دارید هر دو حالت رو brute force انتخاب کنید.این بهترین کیفیته با کمترین حجم استفاده از ram. ولی طولانیترینه. ضمن اینکه گاهی اوقات ایجاد نویز میکنه.مخصوصا اگه بenvironment sky light دارای map باشه. برای ویوهای داخلی نیز پیشنهاد اولیه brute force برای primary و light cache برای secondary است. که البته حالت نسبتا سنگینیه ولی همچنان از انتخاب هر دو با brute force بهتره. خود پیشنهاد برنامه اینه که کلا از light cache بیشتر برای secondary استفاده بشه. ضمنا محیطهای خیلی سفید به درد light cache نمیخوره. جون مسیر حرکت نور افزایش پیدا میکنه.
نهایتا هر حالتی رو انتخاب کردید قبلش با light cache و تنظیمات سبک در حالی که show calc phase تیک خورده یک رندر آزمایشی بگیرید تا ببینید تنظیمات نور مناسبه یا نه. بعد رندر اصلی رو بگیرید.
.
mortezaon
02-08-2010, 22:45
اگر میخواهید در vray اشیای داخل یک محیط از رنگ یکدیگر تاثر نپذیرند ( مثلا اگر یک دیوار زرد دارید منجر به زرد شدن مابقی اجسام نشود.) مقدار saturation در تنظیمات بالای indirect illumination در قسمت post processing را کاهش دهید. میزان صفر تاثر پذیری را کاملا از بین برده و منجر میشود که اجسام فقط از شدت نور محیط پیرامونی بهره مند گردند. عدد 1 نیز حالتیست که در دنیای حقیقی اتفاق میافتد.
.
mortezaon
03-08-2010, 22:11
همیشه اصلیترین سوال در تنظیم vray اینه که چه حالتی رو از بین (irradiance map,light cache, brute force , photon map)انتخاب کنیم. چند عامل خیلی مهمند که دوتای اونها تقریبا بدیهیند و احتمالا همه میدونند.
1- صحنه شما تک فریمه یا انیمیشنه و یا اینکه میخواهید از ویوهای متعددی رندر بگیرید؟
2- مدل شما چقدر سنگینه؟
اما یک عامل مهم دیگه که شاید بعضیها ندونند اینه که در یک محیط داخلی رندر میگیرید یا در فضای بیرونی و زیر آسمان. مواظب باشید اگر نورهای بازتابی شما زیاد باشد حالت secondary bounces را سنگین در نظر نگیرید. برای یک کار بیرونی سبک irradiance map رو برای primary در نظر بگیرید و برای secondary چون نورهای ثانویه زیاد نیست از brute force استفاده کنید. این حالت default تنظیمات هست . پس به نظر تهیه کنندگان برنامه پرکاربردترینه. اگر صحنه تون سبکه و یا طاقت صبر کردن رو دارید هر دو حالت رو brute force انتخاب کنید.این بهترین کیفیته با کمترین حجم استفاده از ram. ولی طولانیترینه. ضمن اینکه گاهی اوقات ایجاد نویز میکنه.مخصوصا اگه بenvironment sky light دارای map باشه. برای ویوهای داخلی نیز پیشنهاد اولیه brute force برای primary و light cache برای secondary است. که البته حالت نسبتا سنگینیه ولی همچنان از انتخاب هر دو با brute force بهتره. خود پیشنهاد برنامه اینه که کلا از light cache بیشتر برای secondary استفاده بشه. ضمنا محیطهای خیلی سفید به درد light cache نمیخوره. جون مسیر حرکت نور افزایش پیدا میکنه.
نهایتا هر حالتی رو انتخاب کردید قبلش با light cache و تنظیمات سبک در حالی که show calc phase تیک خورده یک رندر آزمایشی بگیرید تا ببینید تنظیمات نور مناسبه یا نه. بعد رندر اصلی رو بگیرید
4)وقتی که کار جدیدی را شروع میکنید از پارامترهای استفاده کنید که سرعت کار بالا میبرند:
GI:Primary buonces: Irradiance map / -4 -4
Secondary bounces: Light Cache / 100
5)در منوی کرکره ای Vray Global Switches از گزینه Override Mtl استفاده کنید.همواره می توان از متریال های خیلی ساده مثل خاکستری برای آزمایش نورهای داخل صحنه استفاده کرد،در مواقعی که نورهای درون صحنه سایه های گوناگونی را به صحنه اضافه می کنند.
6)در منوی کرکره ای DMC Sampler میزان Adaptive amountرا از 0,85به 1,0تغییر دهید.
(درسته کیفت رندر پایین میاد ولی فعلاً پایین آوردن زمان رندر مهمه.)
7) در مورد Vray Light نیز گزینه “Store with irradiance map“را برسی کنید.در این مورد همواره مقداری از سایه ها از دست می رود ولی زمان رندر نیز به طورقطعى پایین می آید.
تمامی موارد گفته شده به ما اجازه می دهد که مقدار زیادی در زمان رندرینگ صرفه جویی نماییم.زمان رندر نهایی تنها قسمتی ازاین سنجش ها و مقایسه ها می باشد.
.
w13rasol
11-08-2010, 00:39
سلام به همگی
ممنون از بچه هایی که کمک کردن
من دربه در دنبال راهایی برای کاهش تایم رندر هستم
این شده دقدقه این هفته من
ولی قول میدم هرچی می دونم اینجا بذارم تا بچه های دیگه هم استفاده بکنن
این مقاله انگلیسی را از بچه های مجید انلاین گرفتم
که تایم رندر منو فعلا نصف کرده
بازم اگه چیزی بلده حتی در حد یک تیک یا عدد دریغ نکنین
:20:
In this tutorial we will examine ways to efficiently render a static scene from multiple views.
This is the scene we will use for the tutorial:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
We want to efficiently render several views of this scene, using the irradiance map.
The different irradiance map modes will help us in this task.
First open the starting scene ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]).
By default the irradiance map mode is set to Single frame. This allows us to render the scene from any view, but every time the irradiance map will be computed from scratch. There are two cameras in the scene. Render each of them:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
We could render a single view, save the irradiance map, and tell V-Ray to use that map, instead of computing a new one the next time. Since the irradiance map from the last rendering is still in memory (we have the Don't delete option in the On render end group set), all we have to do is open the Advanced irradiance map parameters rollout and click the Save to file button. Choose a file name, for example "test", and save the irradiance map.
Now that we have map saved to disk, we have to tell V-Ray to use that map. Change the irradiance map mode to From file, click the Browse button and select the file we just saved. Re-render the image. Notice that now V-Ray does not calculate an irradiance map, but skips directly ahead to the rendering.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Since no irradiance map is computed, the rendering is very fast. What if we want to render the first view at this moment? This is what happens:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Clearly this is not what we want, but why does it happen? The irradiance map is only partially view-independent - meaning that a single sample in the irradiance map is valid for any view, but the samples for a given view are optimally generated for that view only. V-Ray will not calculate the irradiance map for parts of the scene that are out of view. If you check the Show samples option in the Indirect illumination rollout and render the scene, you can see where the actual samples are:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Is it possible to render this new view using the old samples and add new ones only where it is necessary? The answer is "yes". Just set the irradiance map mode to Incremental add to current map. Remember that the current irradiance map is still in memory. Render the view:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
V-Ray has added more samples to the irradiance map. Here is a comparison of the old map (green samples) and the new map (red samples):
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Now, let us see what the scene looks like with the this map. Save the irradiance map to the same file, set the mode to From file, turn off Show samples and render:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
In fact it is not necessary to go through the whole save/load procedure every time. Set the mode again to Incremental add to current map. Change the current view to perspective view and render some more random views - simply change the view and render. Do this several times. Here are the views I rendered: (click an image for a larger rendering):
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
After you render some views, save the irradiance map to a file by clicking the Save to file button. Save it to the same file as before. We are going to need this map in a moment.
As a comparison, here is the last of these images, re-rendered with the irradiance map mode set to Single frame (which means that a completely new irradiance map was generated):
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Notice the increased render time - generating a new map is more costly than using the one already in memory as a basis.
Let's go back to the saved irradiance map. Now it contains information for quite a large portion of our scene. We can use that to render other views without adding any more irradiance samples. Set the mode to From file. Choose a view that is roughly similar to a view you have rendered before and render:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Note that we did not do any irradiance calculations for this image! We used only the irradiance map that we have computed so far. This is possible because the irradiance map already contained enough information to render this view, even though we have not rendered it before.
If the irradiance map did not contain enough information, we would get artifacts as before, and would have to use the Incremental add to current map mode to fill in the missing information.
As a conclusion, here is a basic workflow that can be used to render a static scene from multiple views:
First prepare the scene (geometry, materials, lighting etc)
Adjust the irradiance map settings for the required level of detail (e.g. chose a suitable preset) and tune the other render parameters.
Clear any previous irradiance map from memory in order to avoid weird results
Set the irradiance map mode to Incremental add to current map
Render as many views as you need. The first one will be slow, since a full irradiance map will be computed. Each of the next views will be faster depending on how relevant the memory irradiance map is to that view.
You can save the accumulated irradiance map to a file. That map can be used to render quickly other views of the scene, if required later on. To load the saved map, you need to set the mode to From file, enter the correct file name and render any image. You can then set the mode back to Incremental add to current map and continue rendering other views. If you are sure the map already contains enough information, you can simply leave the mode to From file.
Note that if you make any changes in the scene (e.g. add/delete objects, change materials or lights etc) the irradiance map that is in memory will no longer be relevant to the scene and you will need to reset the irradiance map and start all over again.
.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] tible%3B%20MSIE%208.0%3B%20Windows%20NT%205.1%3B%2 0Trident/4.0%3B%20GTB6.5%3B%20.NET%20CLR%201.1.4322%3B%20.N ET%20CLR%202.0.50727%3B%20.NET%20CLR%203.0.04506.6 48%3B%20.NET%20CLR%203.5.21022%29&s=1024x768&o=Win32&c=32&j=true&v=1.2
ای کاهش این مطالب رو به صورت فارسی هم می زاشتید
w13rasol
11-08-2010, 01:24
من سرچ کردم یه برنامه با این مشخصات برای کاهش زمان رندر پیدا کردم
Vray assistant
آيا كار با vray را بصورت آماتور انجام مي دهيد و مايل هستيد كه صحنه هايي كه ايجاد مي كنيد واقعي تر باشند؟آيا با تنظيمات رندر vray آشنايي كمتري داريد و يا اگر آشنايي هم اگر داريد صحنه هاي ايجاد شده زياد باب طبع شما نيست؟آيا....
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اين پلاگين يك پلاگين بينظير براي vray است كه بصورت اتوماتيك تنظيمات پيچيده رندر vray را انجام مي دهد.شما با داشتن اين پلاگين مي توانيد بهترين و قدرتمندترين تنظيمات موتور رندر كننده vray را بدن آنكه اطلاع كافي از آن داشته باشيد انجام دهيد.براي شروع فقط كافي است كه به اين پلاگين دستور دهيد كه صحنه مورد نظر شما داخلي است يا خارجي .سايز صحنه خود را انتخاب و كيفيت مورد نظر خود را برگزينيد. click Render.That is all.enjoy.
با اين پلاگين ديگر نيازي به صرف وقت اضافي نيست.vray assistant به طور اتوماتيك همه ي پارامترهاي مورد نظر شما را تنظيم خواهد كرد تا بهترين كيفيت را به شما عرضه كند.
VrayMasters ،حالا شما يك assistantي داريد كه بهترين و بيشترين كمك را در كار با vray به شما خواهد كرد.
با داشتن اين پلاگين و نيز vray realtime شايد ديگر نيازي به شركت در كلاسهاي آموزش vray نداشته باشيد.و مي توانيد واقعي ترين صحنه هايي را ايجاد كنيد كه مطمئنا تشخيص آن با واقعيت كار آساني نخواهد بود.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Original Scene render : (Archinteriors Vol 17-Scene 5)
GI : Irradiance map + Ligthcache
Rendertime : 20 min 43 s
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
vray assistant render with default settings (Quality : Ultra)
GI : Irradiance map + Ligthcache + detail enhance
Rendertime : 6 min 43 s
Result : Vray assistant achieved render more than 3 x FASTER
Read more: [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
لطف کنید اگه لینک این برنامه را دارید بزارید ،راجب نحوه نصب و اسفاده از اون هم اگه مطلبی دارید ممنون میشم بزارید
w13rasol
11-08-2010, 01:33
این لینک پلاگین
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدبرای نصب و استفاده ازش هم توی سایت خود پلاگین یه آموزش هست که خیلی خوبه
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیداینم یه نمونه از سرعت و کیفیت با این پلاگین:
Original Scene render
GI : Irradiance map + Ligthcache
Rendertime : 20 min 43 s
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
SolidRocks render with default settings (Quality : Ultra)
GI : Irradiance map + Ligthcache + detail enhance
Rendertime : 6 min 43 s
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
من این پلاگین رو دانلود کردم ولی نمودونم باید چه جوری از اون اسفاده کنم فایل من به صورت SolidRocksB097.mzp است . باید چه کار کنم ؟ وار سایت آموزش هم شدم ولی نحوه نصب رو آموزش نداده بود .اگه لطف کنید راجب نحوه نصب ، برای چه ورژنی از مکس میشه نصب کرد ، و کلا استاده از اون توضیحی بدید ممنون میشم
w13rasol
11-08-2010, 01:56
امروز می خوام یه ابزر مخفی در v-ray رو براتون آشکار کنم که شاید بسیاری از v-ray کارها هم از وجودش بی خبر باشند .
خوب اسم این ابزار پنهان v-ray ، که برای مشاهده تصاویر رندر شده در v-ray frame buffer ( کلید f9 ) به صورت لایه ای مانند لایه های فتوشاپ که کاربردش در مقایسه رندر های مختلف ( تست رندر ) میباشه VRAY_VFB_HISTORY نام داره . در واقع میشه گفت توسعه یافته ram player در منوی رندرینگ مکسه .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خوب برای فعال کردن این ابزار در ویندوز xp مراحل زیر را دنبال کنید:
1- روی My computer راست کلیک کرده و گزینه properties را انتخاب کنید .
2- به تب Advanced رفته و از دکمه پایین ENVIRONMENT VARIABLES راانتخاب کنید .
3- از پنجره باز شده در زیر تنظیمات مربوط به System Variables روی دکمه new کلیک کنید .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
4- حالا در قسمت Name عبارت VRAY_VFB_HISTORY را عینا تایپ کنید . و مقدار Value را 1 قرار دهید .
5- حالا ok کرده و مکس را اجرا کنید ( اگر مکس قبلا در حال اجرا بوده ، از آن خارج شده و دوباره اجرا نمائید ).
6- موتور رندر را در حالت v-ray تنظیم کنید .
7- در حالی که در تنظیمات v-ray ، فریم بافر فعال است کلید f9 را برای رندر بفشارید .
8- حال ، متوجه می شوید که آیکون جدیدی به قسمت زیر ( محل آیکون ها و ابزار تصاویر ) پنجره v-ray Frame buffer اضافه شده است .
با کلیلک کردن روی این آیکون پنجره جدیدی به روی شما گشوده می شود که هر گز آنرا ندیده بودید ( احتمالا )
حال می توانید از قابلیت های جدید آن استفاده کنید .
شاد باشید .
منبع : patoghu.com
.
ببخشید که من پشت سر هم دارم مشکلاتم رو می گم .من این کارو کردم ولی چیزی برام ظاهر نشد میشه بگید این کار رو با چه ورژنی از ویری و مکس انجام داده اید
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
mortezaon
13-08-2010, 07:36
کسی نیست جواب بده
سلام
ببخشید دیر شد
من از نسخه وی ری 2009 , sp5 استفاده می کنم
.
w13rasol
13-08-2010, 17:56
سلام
ببخشید دیر شد
من از نسخه وی ری 2009 , sp5 استفاده می کنم
.
سلام اقا مرتضی شما این برنامه Vray assistant را دارید امکان داره لینک اون رو می زارید
mahdi1353
29-08-2010, 21:49
سلام
میشه آدرس دقیق لینکvray assistant برام بفرستی به ایمیل m.qadami@yahoo.com
هر چی می گردم پیدا نمی کنم
ممنون می شم
.:PAR3A:.
29-08-2010, 23:05
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
---------- Post added at 12:05 AM ---------- Previous post was at 12:05 AM ----------
لینک اینه (با تشکر از شهاب خان) :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
night lord
05-09-2010, 12:54
من این پلاگین رو دانلود کردم ولی نمودونم باید چه جوری از اون اسفاده کنم فایل من به صورت SolidRocksB097.mzp است . باید چه کار کنم ؟ وار سایت آموزش هم شدم ولی نحوه نصب رو آموزش نداده بود .اگه لطف کنید راجب نحوه نصب ، برای چه ورژنی از مکس میشه نصب کرد ، و کلا استاده از اون توضیحی بدید ممنون میشم این فایلو باید با winrar اکسترکت کنید .
این پلوگین برای vray نیست چون وی ری خودش یه پلوگینه . این پلوگینه مکس هستش . اون سایت بالا به این نکته اشاره کرده که گمراه کنه کسایی رو که میخوان دانلود کنن از اینترنت .
خوب حالا چجوری نصبش کنیم؟
ابتدا فایله SolidRocksB097.mzp رو با winrar اکسترکت کنید . بعد فایلهای اکسترکت شده رو به پوشه مکس انتقال بدید . فایل داخل پوشه macroscripts رو که در پوشه ui قرار دارد رو دقیقا در فولدر macroscripts در فولدر مکس تو درایو c قرار داره به همین نام کپی کنید .
بقیه فایلارو فقط توی max root فولدر کپی کنید .(فولدر خوده مکس)
حالا وارد مکس بشید و منوی MAXscript گزینه runScript رو بزنید و آدرس فایله SolidRocksB09x رو که در فولدر macroscripts قرار داشت وو قبلا کپی کردید رو بدید . حجمش 310kb هست .
حالا یه toolbar براش درست کنید تو مکس و حالشو ببرید .:21:
این ورژن lلایت هستش ولی کرک شده . که فکر کنم کامل کار کنه .
گفتم بزار روش ساخت تولبارم بگم شاید یکی بلد نباشه مثل من :31:
ابتدا تو مکس وارد customize user interface بشید سپس وارد تب toolbar بشید .
new... رو بزنید و یه اسم بدید و ok کنید . یه تولبار ساخته میشه . حالا اینو یه جا سیو کنید . هیچ پنجره ای رو نبندید .
حالا از سمت چپ همین تب تولبار دنبال گزینه SR_B09x بگردید . وقتی پیداش کردید اونو درگ کنید و بندازید داخل تولباری که ساختید . حالا تولبارو دارید
لذتشو ببرید .
night lord
05-09-2010, 14:38
به این تاپیک یه سر بزنید :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
mortezaon
13-03-2012, 08:59
سلام برای کنترل نویز یه سری اطلاعات می خواستم
.
jafarsydi
18-03-2012, 01:02
الترجمت به الفارسی ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
بچها هر کی هر آموزشی چیز به درد بخوری داشت بگه برای همه ترجمه اش کنم.
adelalami
16-04-2012, 00:03
سلام دوست عزیز امکانش هست این پلاگین رو برای من mail کنید.واقعا ممنون میشم.آخه linke دانلودش خرابه.
من سرچ کردم یه برنامه با این مشخصات برای کاهش زمان رندر پیدا کردم
Vray assistant
آيا كار با vray را بصورت آماتور انجام مي دهيد و مايل هستيد كه صحنه هايي كه ايجاد مي كنيد واقعي تر باشند؟آيا با تنظيمات رندر vray آشنايي كمتري داريد و يا اگر آشنايي هم اگر داريد صحنه هاي ايجاد شده زياد باب طبع شما نيست؟آيا....
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اين پلاگين يك پلاگين بينظير براي vray است كه بصورت اتوماتيك تنظيمات پيچيده رندر vray را انجام مي دهد.شما با داشتن اين پلاگين مي توانيد بهترين و قدرتمندترين تنظيمات موتور رندر كننده vray را بدن آنكه اطلاع كافي از آن داشته باشيد انجام دهيد.براي شروع فقط كافي است كه به اين پلاگين دستور دهيد كه صحنه مورد نظر شما داخلي است يا خارجي .سايز صحنه خود را انتخاب و كيفيت مورد نظر خود را برگزينيد. click Render.That is all.enjoy.
با اين پلاگين ديگر نيازي به صرف وقت اضافي نيست.vray assistant به طور اتوماتيك همه ي پارامترهاي مورد نظر شما را تنظيم خواهد كرد تا بهترين كيفيت را به شما عرضه كند.
VrayMasters ،حالا شما يك assistantي داريد كه بهترين و بيشترين كمك را در كار با vray به شما خواهد كرد.
با داشتن اين پلاگين و نيز vray realtime شايد ديگر نيازي به شركت در كلاسهاي آموزش vray نداشته باشيد.و مي توانيد واقعي ترين صحنه هايي را ايجاد كنيد كه مطمئنا تشخيص آن با واقعيت كار آساني نخواهد بود.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Original Scene render : (Archinteriors Vol 17-Scene 5)
GI : Irradiance map + Ligthcache
Rendertime : 20 min 43 s
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
vray assistant render with default settings (Quality : Ultra)
GI : Irradiance map + Ligthcache + detail enhance
Rendertime : 6 min 43 s
Result : Vray assistant achieved render more than 3 x FASTER
Read more: [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
میشه لینک دانلود رو بزارید من پیدا نکردم
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.