مشاهده نسخه کامل
: مشکل برای کولر پراید
pooria_googooli
17-07-2010, 10:50
سلام دوستان . دوستان من سوار پرایدم که میشم . دمای آب ماشین وسط دقیقا . کولرم خوب خنک میکنه . ولی یکم گاز رو که زیاد میکنم مثلا سرعت میره رو 100 110 یهو باد کولر داغ میشه . آمپر ماشینم بالا نرفته . در ضمن ماشینم انژکتوری بنزینی هست . ممنون میشم بگید چرا اینجوریه؟
mortezaon
17-07-2010, 10:57
سلام سنسور اکسیژن را چک کن
احتمالا ماله اونه
.
pooria_googooli
17-07-2010, 11:18
برا تست کردنش پیش کی باید برم؟
mortezaon
17-07-2010, 11:24
پیشه یه مکانیکی یا نماینگی سایپا اگه هنوز گارانتی داره
.
ess_1362
17-07-2010, 11:42
من احتمال ميدم شما پا را تا انتها روي گاز فشار ميدين كه در نتيجه كليد انتهاي گاز فعال ميشه و كولر موقتا آف ميشه
ولي اگر اينچنين نيست بهتر هست ماشين را به نمايندگي يا يك تعمير كولر نشون بدي
pooria_googooli
17-07-2010, 12:51
بله تا انتها فشار میدم . راهی برای قطع کردن اون کلید نست؟
ess_1362
17-07-2010, 20:23
اگر پرايد شما از سري كاربراتوري قديمي باشه كه بله ميشه كليد انتهاي پدال را قطع كرد
ولي اگر انژكتوري باشه بعيد مي دونم شدني باشه و كليد بصورت الكترونيكي از درون ECU كنترل ميشه
پ.ن : چه نيازي هست كه تا انتها گاز بدين.چون اگر ماشين سالم باشه با كولر روشن به راحتي با تعويض دنده در دور 3000 موتور در شهر قدرت و كشش معقولي داره(تجربه چندين ساله خودم هست)
pooria_googooli
18-07-2010, 12:09
آقا دستتون درد نکنه . مشکل همون فشار دادن پدال تا آخر بود :31:
meto_895
19-07-2010, 11:35
اول اینکه نباید باسرعت 100 میری کولر ماشینی مثل پراید بزنی چون این ماشینا موتوراشون برای کولر خیلی تنظیم نشده تازه ماشین جوشم میاره به نظر من تو سرعت 100 به بالا کولر نزن به ماشینت صدمه میزنی اما اشینای دیگه این جوری نیست مثل 405 پرشیا و
...
pooria_googooli
19-07-2010, 15:31
نه دوست عزیز من ماشینم تو بالای 100 تا با کولر هیچ مشکلی نداره و جوش نمیاره . حتی یه بار یه مکانیک که خودش پراید داشت نشست پشتش و تعجب کرده بود که چطور با کولر ماشین اینقدر نفس داره . مشکل همونی بود که دوستان گفتن .
ess_1362
19-07-2010, 16:14
اول اینکه نباید باسرعت 100 میری کولر ماشینی مثل پراید بزنی چون این ماشینا موتوراشون برای کولر خیلی تنظیم نشده تازه ماشین جوشم میاره به نظر من تو سرعت 100 به بالا کولر نزن به ماشینت صدمه میزنی اما اشینای دیگه این جوری نیست مثل 405 پرشیا و
نه دوست عزيز اتفاقا برعكس گفتين
موتور پرايد با سيستم زيمنس بهترين بازدهي براي كولر را در دنده 5 با سرعت 100-130 داره
ضمن اينكه با گرفتن كولر با موتور با سيستم زيمنس به علت فعال شدن هر دو فن حتي در ترافيك سنگين هم به ندرت آمپر از وسط عبور مي كنه و با سرعت 120 اصلا آمپر از 1/3 (يك سوم) بالاتر نميره
اتفاقا موتورهاي پژو مخصوصا موتور XU7 (همون موتوري كه روي 405 و سمند و پارس نصب هست) مشهور هستند به اصطحلاك و حرارت بالا و طبق تجربه شخصي خودم حتي در زمستان در دماي نزديك صفر با سرعت 130 كيلومتر هم به ندرت آمپر آب از 80 درجه كمتر ميشه
كلا از بحث منحرف نشيم كولر پرايد با موتور زيمنس تا سرعت 130 كيلومتر بهترين بازدهي را براي كولر گرفتن داره
total_overdose
19-07-2010, 16:36
نه دوست عزيز اتفاقا برعكس گفتين
موتور پرايد با سيستم زيمنس بهترين بازدهي براي كولر را در دنده 5 با سرعت 100-130 داره
ضمن اينكه با گرفتن كولر با موتور با سيستم زيمنس به علت فعال شدن هر دو فن حتي در ترافيك سنگين هم به ندرت آمپر از وسط عبور مي كنه و با سرعت 120 اصلا آمپر از 1/3 (يك سوم) بالاتر نميره
اتفاقا موتورهاي پژو مخصوصا موتور XU7 (همون موتوري كه روي 405 و سمند و پارس نصب هست) مشهور هستند به اصطحلاك و حرارت بالا و طبق تجربه شخصي خودم حتي در زمستان در دماي نزديك صفر با سرعت 130 كيلومتر هم به ندرت آمپر آب از 80 درجه كمتر ميشه
كلا از بحث منحرف نشيم كولر پرايد با موتور زيمنس تا سرعت 130 كيلومتر بهترين بازدهي را براي كولر گرفتن داره
سلام:40:
حرفاتون درست اما یه مورد هست
اینکه میگید موتور پژو و خانوادش ... همیشه دماشون بالا هست بدلیل یک نقص یا عیب نیست.طراحی موتورهای جدیدتر اینطوری هست عموما که دمایه ماشین پس از روشن روشدن به وسیله ترموستات سعی میشه بالا بره و معمولا رویه 90 درجه قرار بگیره .دلیلش هم اینه که موتور در این دما بهترین پرفورمنس رو داره و از طرفیم دمای ثابت باعث بالا رفتن عمر موتور و قطعات داخلی اون و چند مورد حسن خوب دیگه میشه:46:
ess_1362
20-07-2010, 11:51
سلام[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حرفاتون درست اما یه مورد هست
اینکه میگید موتور پژو و خانوادش ... همیشه دماشون بالا هست بدلیل یک نقص یا عیب نیست.طراحی موتورهای جدیدتر اینطوری هست عموما که دمایه ماشین پس از روشن روشدن به وسیله ترموستات سعی میشه بالا بره و معمولا رویه 90 درجه قرار بگیره .دلیلش هم اینه که موتور در این دما بهترین پرفورمنس رو داره و از طرفیم دمای ثابت باعث بالا رفتن عمر موتور و قطعات داخلی اون و چند مورد حسن خوب دیگه میشه[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اين گفته شما تا حدودي درسته و تا حدودي هم غلط
بهترين دما براي موتور خودرو (چه جديد و چه قديم) 78 درجه هست و در اين دما ماشين بهترين كارايي را به شما ميده
اگر روي ماشين ترموستات نباشه به علت عدم تعدل دما در سيلندر جداره دروني سيلندر دچار موج ميشه و در حين كار طولاني مدت هم سيلندر و هم رينگ تراشيده ميشه و دچار آسيب به موتور ميشه
يك توضيح در مورد موتور پژو بدم :
هر چقدر در اروپا موتور هاي ديزل گروه PSA (همون پژو و سيتروئن) محبوبيت دارند در عوض موتور هاي بنزين سوز اين كمپاني منفوريت دارند(به همون دلايلي كه در بالا گفتم)
كلا در اروپا اگر كسي بخواد از پژو اتومبيل بگيره و اگر كمي از خودرو سررشته داشته باشه هيچ وقت موتور بنزين سوز نمي خره چون دلايلش كاملا روشن كردم
البته بحث آلودگي هوا و همينطور ارزونتر بودن سوخت ديزل هم تا حدودي موثر هست
كلا موتور اروپايي برعكس موتور ژاپني(تويوتا) دنگ و فنگ زيادي داره
حالا کاری به اینا ندارین
نمیشه کاری کرد که تو سرعت پایین ماشین شتاب بالاتری بگیره اخه ما پراید 132 داریم زمانی که تو ترافیک کولر روشن میکنم انگار یه 7.8 تا ماشین به ماشین وصل کردیم که زور میزنه.حتی گاهی اوقات شده که زمانی که میخوایی حرکت کنی ماشین خاموش میشه؟
کل پرایدها اینجورین یا ماشین ما اینجوریه؟
total_overdose
21-07-2010, 15:11
اين گفته شما تا حدودي درسته و تا حدودي هم غلط
بهترين دما براي موتور خودرو (چه جديد و چه قديم) 78 درجه هست و در اين دما ماشين بهترين كارايي را به شما ميده
اگر روي ماشين ترموستات نباشه به علت عدم تعدل دما در سيلندر جداره دروني سيلندر دچار موج ميشه و در حين كار طولاني مدت هم سيلندر و هم رينگ تراشيده ميشه و دچار آسيب به موتور ميشه
يك توضيح در مورد موتور پژو بدم :
هر چقدر در اروپا موتور هاي ديزل گروه PSA (همون پژو و سيتروئن) محبوبيت دارند در عوض موتور هاي بنزين سوز اين كمپاني منفوريت دارند(به همون دلايلي كه در بالا گفتم)
كلا در اروپا اگر كسي بخواد از پژو اتومبيل بگيره و اگر كمي از خودرو سررشته داشته باشه هيچ وقت موتور بنزين سوز نمي خره چون دلايلش كاملا روشن كردم
البته بحث آلودگي هوا و همينطور ارزونتر بودن سوخت ديزل هم تا حدودي موثر هست
كلا موتور اروپايي برعكس موتور ژاپني(تويوتا) دنگ و فنگ زيادي داره
سلام
دوست عزیز ببین وقتی که بهترین دما رو برای یه موتور مشخص میکنن اگر بخواین مسایل جانبیش رو در نظر نگرفت درست نیست.بله شاید در دمایه 78 درجه بهترین عملکرد رو داشته باشه اما مساعلی چون بهترین حرارت تولیدی در زمستان کمترین در تابستان و... هم در نظر میگیرن.ومورد دیگه من حدودی گفتم 90 ولی بهترین کارکرد و ... خودرو سازها معمولا بین 60 تا 80 درجه مشخص میکنن و معمولا بازه هست.
موضوع ترموسات هم که به درستی گفتین خودتون.
البته در مورد موضوع موتور پژو و ... من حرفتون رو نمیتونم قبول کنم شاید این موضوع در سالهای پیشین وجود داشته اما امروزه موتورها با تکنولوژی های خیلی نزدیک به هم ساخته میشن.البته با توجه به اینکه من خودم شدیدا از موتورهای ژاپنی خوشم میاد شایدم بخاطر همون چیزایی که خودت گفتی:46:
---------- Post added at 10:41 PM ---------- Previous post was at 10:38 PM ----------
حالا کاری به اینا ندارین
نمیشه کاری کرد که تو سرعت پایین ماشین شتاب بالاتری بگیره اخه ما پراید 132 داریم زمانی که تو ترافیک کولر روشن میکنم انگار یه 7.8 تا ماشین به ماشین وصل کردیم که زور میزنه.حتی گاهی اوقات شده که زمانی که میخوایی حرکت کنی ماشین خاموش میشه؟
کل پرایدها اینجورین یا ماشین ما اینجوریه؟
سلام.ببین دوست عزیز تغریبا همه کولرهای ماشین ها رو قدرت موتور تاثیر میزارن بجز چند مورد که کمن ولی شما هر ماشینی که نگاه کنی روشن شدن کولر رو قدرت موتور تاثیر میزاره حالا هرچقدر موتور قویتر باشه این تاثیر کمتر خودشو نشون میده ولی برای موتورهایی مثل موتور پراید و ... تاثیر بیشتره.شما باید وقتی که شروع به حرکت میکنه ماشین بیشتر گاز بدین همین.:31:
خیلی ممنون
زمانی که کولرش روشن میکنم گاهی اوقات امپر ماشی یه خط از وسطی هم بالاتر میره
این به موتور تو دراز مدت اسیب نمیزنه؟
ess_1362
21-07-2010, 19:48
حالا کاری به اینا ندارین
نمیشه کاری کرد که تو سرعت پایین ماشین شتاب بالاتری بگیره اخه ما پراید 132 داریم زمانی که تو ترافیک کولر روشن میکنم انگار یه 7.8 تا ماشین به ماشین وصل کردیم که زور میزنه.حتی گاهی اوقات شده که زمانی که میخوایی حرکت کنی ماشین خاموش میشه؟
کل پرایدها اینجورین یا ماشین ما اینجوریه؟
خیلی ممنون
زمانی که کولرش روشن میکنم گاهی اوقات امپر ماشی یه خط از وسطی هم بالاتر میره
این به موتور تو دراز مدت اسیب نمیزنه؟
راستش من احساس مي كنم ماشين شما يك مشكلي داره يا شايد هم شما وقتي از CNG استفاده مي كنيد كولر ميگيريد!!
البته كولر پرايد كمي قدرت ماشين را كم مي كنه ولي حداكثر يك اسب تا 1.5 اسب نه بيشتر!!!
ضمنا من خودم وقتي از ماشين كولر مي گيرم در ترافيك شديد به ندرت آمپر از خط وسط بالاتر ميره و وقتي كولر نميگيرم معمولا حداكثر يك خط از وسطي بيشتر ميشه
من توصيه مي كنم شما ماشين را يك تنظيم موتور ببريد و خطا ها را پاك كنيد و فنهاي جلو رادياتور و همينطور كولر را هم به دقت بررسي كنيد كه هر دو موقع گرفتن كولر روشن بشن
راستش من احساس مي كنم ماشين شما يك مشكلي داره يا شايد هم شما وقتي از CNG استفاده مي كنيد كولر ميگيريد!!
البته كولر پرايد كمي قدرت ماشين را كم مي كنه ولي حداكثر يك اسب تا 1.5 اسب نه بيشتر!!!
ضمنا من خودم وقتي از ماشين كولر مي گيرم در ترافيك شديد به ندرت آمپر از خط وسط بالاتر ميره و وقتي كولر نميگيرم معمولا حداكثر يك خط از وسطي بيشتر ميشه
من توصيه مي كنم شما ماشين را يك تنظيم موتور ببريد و خطا ها را پاك كنيد و فنهاي جلو رادياتور و همينطور كولر را هم به دقت بررسي كنيد كه هر دو موقع گرفتن كولر روشن بشن
خیلی ممنون از راهنماییتون
نه ماشین گاز سوز نیست:31:
راسته که میگن تو زمان گرفتن کولر مصرف بینزین 2 برابر میشه؟؟؟؟؟:18:
ess_1362
22-07-2010, 10:44
راسته که میگن تو زمان گرفتن کولر مصرف بینزین 2 برابر میشه؟؟؟؟؟[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خير اين حرف كاملا از اساس غلط هست
گرفتن كولر در شهر حداكثر چيزي بين 0.5 تا 1.7 ليتر به مصرف خودرويي مثل پرايد اضافه مي كنه
در جاده هم اين عدد حداكثر 0.5 ليتر ميشه
ولي در جاده اگر مثلا كولر نگيري و پنجره را پايين بكشي چون فرم آيروديناميكي خودرو به هم مي خوره مصرف خودرو حتي تا حدود 20% هم افزايش پيدا مي كنه
البته شيوه رانندگي و سلامت خودرو هم خيلي موثر هست
براي خودرويي مثل پرايد سعي كنيد خيلي به پدال گاز فشار نياريد(درشهر حداكثر يك تا يكو نيم سانت)
bagbagoo
22-07-2010, 21:11
خير اين حرف كاملا از اساس غلط هست
گرفتن كولر در شهر حداكثر چيزي بين 0.5 تا 1.7 ليتر به مصرف خودرويي مثل پرايد اضافه مي كنه
در جاده هم اين عدد حداكثر 0.5 ليتر ميشه
ولي در جاده اگر مثلا كولر نگيري و پنجره را پايين بكشي چون فرم آيروديناميكي خودرو به هم مي خوره مصرف خودرو حتي تا حدود 20% هم افزايش پيدا مي كنه
دوست عزیز ایا واقعا این مطلب که "چون فرم آيروديناميكي خودرو به هم مي خوره مصرف خودرو حتي تا حدود 20% هم افزايش پيدا مي كنه" صحت داره؟
چون من چند جا این مطلبو خوندم ولی با هر راننده ای که گفتم باور نکردند و همه اصرار داشتن که کولر مصرف بنزین را خیلی بالا میبره.
اگر این مطلب درست باشه پس این همه مردمی که تو این گرمای تابستان از گرما لهله میزنند ولی حاضر نیستند کولر بزنند در اشتباهند؟
ممنونم.
ess_1362
23-07-2010, 12:56
دوست عزیز ایا واقعا این مطلب که "چون فرم آيروديناميكي خودرو به هم مي خوره مصرف خودرو حتي تا حدود 20% هم افزايش پيدا مي كنه" صحت داره؟
چون من چند جا این مطلبو خوندم ولی با هر راننده ای که گفتم باور نکردند و همه اصرار داشتن که کولر مصرف بنزین را خیلی بالا میبره.
اگر این مطلب درست باشه پس این همه مردمی که تو این گرمای تابستان از گرما لهله میزنند ولی حاضر نیستند کولر بزنند در اشتباهند؟
ممنونم.
اين مطلب كاملا واقعيت داره
حتي در دفترچه خودرو هم با خط درشت ذكر شده
متاسفانه نمي دونم كه مردم چرا يك عقيده كاملا غلط را دنبال مي كنند و تازه روي اون هم غيرت و تعصب بي دليل نشون ميدن
كلا از بحث منحرف نشيم كولر پرايد با موتور زيمنس تا سرعت 130 كيلومتر بهترين بازدهي را براي كولر گرفتن داره
کاملا تایید میشه.
من خودم پراید با سیستم زیمنس دارم با 140 بعضی وقتهام بیشتر کولر میگیرم درجه از خط اول بالاتر نمیره. خیلی معرکست
و بهترین بازدهی رو داره موتور.
بحث سره کولر پرایده بزارید از سفر پریروزمون بگم که چه شانسی اوردیم
اولا یک نکته بایست موقع کولر گرفتن ماشین گاز بیشتر بخوره مگرنه خنک نمیکرد مثلا دنده 5 اگر 90 میرفتی کولر باد خنک نمیزد
تو راهه مشهد کرمان گاز ماشینه رو گرفتیم 600 کیلومتر با 3 تا توقف نیم ساعته رو طی کرده بودیم با کولر 120 110 میرفتیم بالاتر نمیشد ها با این صدایه هشدارش داد همه رو در میوورد
دیدم آمپر داره میزنه بالا کولرو خاموش کردم توقف کردم آب رادیاتورشو چک کردم دیدم همشو مصرف کرده بود تمام آب کلمنو خالی کردیم خوب شد رفتیم 60کیلومتر جلوتر دیگ رستم و رد کردیم دوباره آمپرش زد بالا اینبار خیلی جدی شد نزدیک قرمز بود توقف کردیم دوباره آب رادیاتورش خالی شده بود ریختیم بازم آمپرش بالا بود روغنشو نگاه کردیم هیچی نداشت تمامشون رو بخار کرده بود حیرون اون وسط بیابون حالا طولش ندم با هزار مکافات بکسرش کردیم برگشتیم دیگ رستم{ که آپاراتی هیچی نداره }از سوپر مواد غذایی روغن خریدیم آبشم پر کردیم راحت تا کرمان 300 کیلومتر راهو اومدیم فکرشم نمی تونستیم بکنیم با اون وضع فرداش بردیمش
آپاراتی گفت خیلی شانس اوردید موتور عیب نکرده و بهمونم توصیه کرد توی جاده بیشتر از 80 با پراید کولر روشن نریم
حالا شاید هر ماشین دیگری هم بود مثل این باهاش میرفتیم داغ میکرد و موتورشم عیب کرده بود ولی ساله قبلش همینجوری همین موقع رفته بودیم منتهی بدون کولر وبا سرعت 140 150 و ماشین آخ نگفته بود
ولی سال دیگه همه همینجور بریم موتور ماشین میاد پایین:27:
یه جورایی شبیه داستانهای تخیلی بود. البته جسارت نباشه خدایی نکرده نمیخوام بگم شما دروغ میگی ولی خوب...
توقف کردم آب رادیاتورشو چک کردم دیدم همشو مصرف کرده بود تمام آب کلمنو خالی کردیم خوب شد رفتیم 60کیلومتر جلوتر دیگ رستم و رد کردیم دوباره آمپرش زد بالا اینبار خیلی جدی شد نزدیک قرمز بود توقف کردیم دوباره آب رادیاتورش خالی شده بود ریختیم بازم آمپرش بالا بود روغنشو نگاه کردیم هیچی نداشت تمامشون رو بخار کرده بود حیرون اون وسط بیابون حالا طولش ندم با هزار مکافات بکسرش کردیم برگشتیم دیگ رستم{ که آپاراتی هیچی نداره }از سوپر مواد غذایی روغن خریدیم آبشم پر کردیم راحت تا کرمان 300 کیلومتر راهو اومدیم
:18:
توضیح بیشتر میدی؟
یه جورایی شبیه داستانهای تخیلی بود. البته جسارت نباشه خدایی نکرده نمیخوام بگم شما دروغ میگی ولی خوب...
:18:
توضیح بیشتر میدی؟
کجاش برات سخته آب رادیاتور که این قدر کم داشت که میگم یک کلمن آب خوردن همرامون بود داخلش ریختیم
روغنا هم نمیدونم چی شده بودن ما نگاه کردیم دیدیم به مقدار کم مایعی مثل آب که چسبندگی هم نداشت تازه همینم خیلی کم اصلا روغن نداشت اول حتی فکر کردیم آب وروغن قاطی کرده که در اثر این موتور داغ کرده و تمام روغنا رو سوخته حالا از بحث فنی هیچی بارم نیست نمیدونم واقا این ماشین چش شده بود که روغنا رو سوزونده بود ما یک چهار لیتری روغن خریدیم داخلش ریختیم
شما معلوم میشه تو کویر نیومدی آبادی ها در فاصله های بسیار زیاد از هم قرار داره ما 200 کیلومتر تا راور و170 کیلومتر از اون سمت با یک شهر دیگه فاصله داشتیم دیگ رستم هم یک ده خیلی کوچیک که ماشین های تو راه همه اونجا توقف میکردن
شیر فهم شد؟
Dead Space
09-08-2010, 13:31
از سوپر مواد غذایی روغن خریدیم
شرمنده! مگه سوپر مواد غذایی روغن موتور می فروشن؟!؟! (یه لحظه فکر کردم روغن خوراکی ریختین!)
heinrich_himmler
22-08-2010, 21:54
هیچ مشکلی وجود نداره!
در پراید های انزکتوری سیستم مدیریت موتور طوری تعریف شده که در دور موتور بالای 3000 برق مثبت کلاچ کمپرسور کولر رو قطع می کنه تا از اعمال فشار بیش از حد به کمپرسور کولر اجتناب بشه. در واقع در دورهای بالای 3000 شما کولر فعال دارید اما کمپرسور عمل نمی کنه.
nima1111
20-09-2010, 10:33
حالا ما يك پراي 83 داريم شانس ما clc هست پرايدمون ولي كلا clc رو انگار شركت دستكاري كردي با مدل 82 خيلي فرق داره ولي در كل بايد پرايد 83 انژكتوري باشه
حالا در شهر كولر كه ميزني امپر رو بالا ميبره اون هم خيلي ولي پرايد 84 ما كه انژكتور زيمنس داره اينطور نيست
حالا اين پرايد 83 clc در خارج شهر سرعت 110 تا كه ميري خيلي خوب ميشه از كولر استفاده كرد ولي در شهر نميشه
چيكار كنم؟؟
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.