PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : عكس‌برداري سه‌بعدي در دوربين‌هاي جديد سوني



mahdishata
10-07-2010, 14:39
جديدترين دوربين‌هاي خانگي سايبرشات سوني داراي قابليت عكس‌برداري سه‌بعدي هستند كه تصاوير آن‌ها درصورت داشتن عينك مناسب و تلويزيون اچ دي، به‌صورت سه‌بعدي قابل مشاهده‌اند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اگرچه دوربين‌هاي داراي قابليت سه‌بعدي محصول جديدي محسوب نمي‌شوند اما دو مدل جديد افزوده شده به مجموعه سايبرشات 2010 سوني براي قابليت‌هاي عكس‌برداري سه بعدي‌شان قابل توجهند.

اين دوربين‌ها نخستين دوربين‌هاي ديجيتالي خانگي هستند كه قابليت‌هاي سه‌بعدي داشته و با يك لنز تك، عكس سه‌بعدي ايجاد مي‌كنند.

دوربين‌هاي سايبرشات DSC-WX5 و DSC-TX9 با حسگر CMOS دوازده مگاپيكسلي بسيار شبيه مدل‌هاي قبلي سايبرشات DSC-WX1 و DSC-TX1 بوده اما با افزوده شدن حالت سه‌بعدي و تنظيمات داخل دوربين جديد ديگر، نسبت به آن‌ها بهبود قابل توجهي يافته‌اند.

سوني دوربين سايبرشات خانگي ديگري به‌نام DSC-T99 را عرضه كرده كه داراي حسگر CCD است اما قابليت عكس‌برداري سه‌بعدي ندارد.

در حالي كه براي گرفتن تصاوير سه‌بعدي دوربين‌ها معمولا از يك سيستم لنز دوتايي استفاده مي‌كنند، مدل‌هاي سايبرشات سه بعدي تك لنزه سوني با استفاده از ويژگي به‌نام Sweep Panorama تصاوير متعدد را به يكديگر مي‌چسبانند تا يك تصوير عريض با افكت سه‌بعدي ايجاد كنند.

مدل WX5 به قيمت 35 هزار ين (396 دلار) و مدل باريك‌تر TX9 كه نمايشگر صفحه لمسي بزرگ‌تري نيز دارد، به قيمت 45 هزار ين (510 دلار) به فروش مي‌روند.

mahdishata
10-07-2010, 15:28
یک شرکت تولیدکننده لوازم الکترونیکی مصرفی دو مدل دوربین عکاسی دیجیتالی را عرضه کرده است که تصاویر را به صورت سه بعدی ارائه می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت سونی دو مدل دوربین دیجیتالی سایبر شات را معرفی کرد که علاوه بر حسگرهای Exmor R و فیلمبرداری با وضوح تصویر بالا از عملکرد Sweep Panorama 3D نیز برخوردار بوده و به این ترتیب می تواند به صورت سه بعدی عکسبرداری کنند. این تصاویر با نمایشگرهای مجهز به فناوری سه بعدی سازگارند.

اولین مدل Cyber-shot WX5 نام دارد که با یک حسگر CMOS Exmor R، بزرگنمایی 5 برابر و فوکوس 4/2 ادغام شده است. این مدل در 5 رنگ مختلف عرضه می شود.

WX5 دارای یک نمایشگر "ال. سی. دی" 8/2، ثبیت کننده اپتیک SteadyShot و عملکرد Sweep Panorama سه بعدی است.

تصاویری که با این عملکرد گرفته می شوند می توانند روی نمایشگرهای سازگار همانند تلویزیونهای سه بعدی جدید "براویا" محصول سونی به صورت سه بعدی نمایش داده شوند.

این دوربین همچنین دارای عملکرد Superior Auto است که اطلاعات حداکثر 6 عکس را با هم ترکیب می کند و تصاویر با دینامیک بسیار بالا ارائه می دهد.

براساس گزارش تکنوزوم، مدل دوم DSC-TX9 نام دارد که این مدل نیز از عملکرد Sweep Panorama 3D برخوردار است.

هر دو مدل از ماه آگوست وارد بازار می شوند.