PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مشکل معده و سندروم روده تحریک پذیر



D3lphi
05-07-2010, 11:11
سلام

من معده ام یه جورایی قاطیه. الان 26 سالمه و حدودا از 20 سالگی بعضا بعد از خوردن غذا معداه ام درد می گرفت چند باری دکتر رفتم و دارو دادن ولی بعد از اتمام داروها دوباره بعد از مدتی دردش شروع میشد.:41:
البته همیشه درد نمی گیره.
در ضمن علائم سندروم روده تحریک پذیر رو دارم. البته در این باره دکتر نرفتم.
آیا این دو به هم مرتبط هستن؟
آیا باید پیش دکتر متخصص گوارش برم؟

eMer@lD
05-07-2010, 11:29
سلام


البته همیشه درد نمی گیره.

باید ببینید که چه جور غذاهایی میخورید واین درد شروع میشه. اغلب غذاهای چرب ونفّاخ (گاز دار) یا ناسالم در مدت زمان زیاد ..باعث میشه؟

آیا این دو به هم مرتبط هستن؟

بعید نیست که سندرم روده تحریک پذیر باعث این مشکل باشه
این بیماری مزمن بوده با دوره های متناوب از اسهال و یبوست ،همین طور دل پیچه ونفخ آزارنده ی شکم همراه هست. که با تب وکاهش وزن یا خونریزی همراه نیست.

آیا باید پیش دکتر متخصص گوارش برم؟

بله .

morsadr
05-07-2010, 15:26
درد معده که بیشتر در ناحیه بالای شکم می باشد و با خوردن غذا می تونه مرتبط باشه علل متفاوتی داره که یکی از آنها می تونه استرس های عصبی باشه . در مورد سندرم روده تحریک پذیر هم عامل اصلی آن استرس و تنشهای عصبی می باشند بنابر این به این صورت ممکنه منشاء یکسانی داشته باشند ولی ارتباط مسقیمی با هم تدارند یعنی کسی که یکی از این بیماری ها را داشته باشه بیماری دیگر را هم بگیره :41:
البته در مورد معده عوامل متعدد دیگری هم مثل اسید معده . عدم نظم غذایی و باکتری هلیکوباکتر دخیلند که این موارد ارتباطی با سندرم روده تحریک پذیر ندارند.
درمان مشکلات معده بستگی به علت آن دارد و گاهی درمانی حدود 6 هفته نیاز می باشد . در مواردی که وجود هلیکوباکتر به اثبات برسد درمان با آنتی بیوتیکهای مناسب می تواند بهبودی طولانی مدت ایجاد کند :10:

D3lphi
08-07-2010, 09:12
باید ببینید که چه جور غذاهایی میخورید واین درد شروع میشه. اغلب غذاهای چرب ونفّاخ (گاز دار) یا ناسالم در مدت زمان زیاد ..باعث میشه؟

خیلی دقت نکردم اما فکر می کنم بیشتر دوره ایه یعنی بعد از یه مدت درد شروع میشه حالا تو این دوره اکثر غذاهایی که می خورم معده ام درد میگیره!


درد معده که بیشتر در ناحیه بالای شکم می باشد و با خوردن غذا می تونه مرتبط باشه علل متفاوتی داره که یکی از آنها می تونه استرس های عصبی باشه . در مورد سندرم روده تحریک پذیر هم عامل اصلی آن استرس و تنشهای عصبی می باشند بنابر این به این صورت ممکنه منشاء یکسانی داشته باشند ولی ارتباط مسقیمی با هم تدارند یعنی کسی که یکی از این بیماری ها را داشته باشه بیماری دیگر را هم بگیره

استرس های عصبی و فشارهای روحی که فراوان دارم!!!

ممنون