ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سهم 22 درصدي فعاليت‌هاي اجتماعي در اينترنت



mahdishata
19-06-2010, 10:14
بر اساس يك گزارش جديد، پيام‌رساني، كامنت‌گذاري، وبلاگ‌نويسي، اشتراك‌گذاري و نشان دادن علاقه به مطالب، اكنون 22 درصد از كل زمان سپري شده در اينترنت در ماه را تشكيل مي‌دهند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق گزارش شركت پژوهش بازار نيلسن، افراد از هر چهار و نيم دقيقه، يك دقيقه را در يك شبكه اجتماعي يا يك وبلاگ سپري مي‌كنند.

بر اساس اين بررسي، براي نخستين بار است كه شبكه‌هاي اجتماعي يا وبلاگ‌ها توسط سه‌چهارم از مصرف‌كنندگان جهاني كه به اينترنت دسترسي دارند، بازديد مي‌شوند و اين آمار از مدت مشابه در سال گذشته 24 درصد افزايش يافته‌اند.

به‌علاوه، كاربران اينترنت تقريبا شش ساعت در طول ماه آوريل در سايت‌هاي شبكه اجتماعي گذراندند در حالي كه در مدت مشابه در سال گذشته اين ميزان سه ساعت و نيم بود.

محبوب‌ترين برندهاي اجتماعي آنلاين فيس بوك و يوتيوب هستند. اين برندها در برزيل شامل اوركات است كه سايت شبكه اجتماعي متعلق به گوگل است.

هفته گذشته كام اسكار گزارش داد كه كاربران اينترنت در يك ماه 13 ميليارد ويديو در يوتيوب مشاهده كرده اند. طبق اعلام فيس بوك نيز كاربران اين سايت هر ماه دو ميليارد ويديو در اين سايت تماشا مي كنند.

طبق گزارش نيلسن، فيس بوك موفق شده زمان سپري شده آنلاين زيادي را به خود اختصاص دهد و تقريبا نيم ميليارد كاربر آن در يك ماه شش ساعت را در اين سايت سپري كرده‌اند. فيس‌بوك هم‌چنين محبوب‌ترين سايت شبكه اجتماعي در ايتاليا شناخته شده و دو سوم كاربران اينترنت ايتاليايي هر ماه از اين سايت بازديد مي‌كنند.

به نظر مي‌رسد برزيل نيز كشور اجتماعي‌گرايي بوده كه 86 درصد كاربران اينترنت آن به‌طور متوسط پنج ساعت در ماه از يك شبكه اجتماعي بازديد مي‌كنند و استراليايي‌ها با متوسط هفت ساعت و 20 دقيقه در ماه آوريل، بيش‌ترين زمان را در سايت‌هاي اجتماعي مي‌گذرانند.