PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : كوچه روستايي



3dmap
08-06-2010, 12:38
اولين نمونه از كوچه روستايي كه دوستان ايراداتي گرفته بودن:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


اينم عكس جديد با كمي اصلاحات:

براي خلوت نبودن صحنه ميخوام انتهاي كوچه يه تراكتور كه در حال وارد شدن به كوچه هست مدل كنم و براي كثيف شدن در و ديوار هم يه فكرايي كردم

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

smspersia
08-06-2010, 16:53
تیر چراغای عکس اولت از دومی بهتره بعدش کوچیکند، دوبرابر بشه خوبه - بشکهات خیلی صافند به کوچه نمی خورند( اگه چیزه دیگه بزاری بهتره ) - دیوارات بالاشون تو رفتگی داره پاینشون خیلی صافه .

شرمنده اگه منفی نظر. اگه همون کار اولتو تکمیل می کردی و یه کم تیر چراغتو از دیوار با فاصله می ذاشتی، کمی هم بزرگترشون می کردی خیلی شیک تر می شد
اگه بهت بر خورد خودت به بزرگیت ببخش- نظره

(فقط در حد نظر)

3dmap
08-06-2010, 20:31
دوست عزیز در مورد کوتاه بودن تیرهای چراغ باهات موافقم . برای بشکه ها هم یه چند تا فرو رفتگی بزارم درست میشه .
در مورد دیوارها هم باید بگم دیوارهای روستایی که کاهگلی هستند در اثر بارون از بالا به این شکل درمیان که البته میشه کمی نویزش رو گرفت!
خیلی ممنون از اینکه نظر دادی. بزودی مدل اصلاح شده رو آپلود میکنم!!:10:

RezaTayebiJ
11-06-2010, 03:25
تصویر اول چون تنوع رنگ داره زیباتره. رنگ سبز درخت ها و چمن ها و ... . قطعا این جزئیات را دوباره به کار جدید اضافه خواهید کرد.

برای اینکه فضا زنده تر بشه می تونید روی مرغ و خروس و اینجور عناصر هم حساب باز کنید.

منتظر ادامه کار هستیم

3dmap
11-06-2010, 23:27
رضا جان ممنون از اینکه نظر دادی . بله اگه خدا بخواد میخوام بعد از اتمام مدلینگ روی تکسچر و رندرینگش کار کنم.
خوب اینم از تراکتوری که قولش رو داده بودم!
ولی خدا وکیلی دیگه ازش ایراد نگیرید که پوستم کنده شد. میخوام قبل از کار کردن روی تکسچرینگ خیالم از بابت مدلسازی راحت بشه!

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اینم از نمای نزدیکتر برای دیدن جزئیات البته نمی خواستم اینقدر دقیق دربیاد!!

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

b3dnet
11-06-2010, 23:38
آفرین
تراکتورت خیلی باهال شده
همینطوری ادامه بده کارت داره عالی میشه

RezaTayebiJ
12-06-2010, 00:02
با توجه به اینکه تراکتور فاصله اش از دوربین زیاده مدل خوب و مناسبه.
صحنه یه مقدار خلوته.

منتظریم شلوغ کاری کنی :8:

3dmap
12-06-2010, 06:15
b3dnet عزيز! ممنون از توجه شما!
راستش ، دوستان نظر داده بودن كه چند تا مرغ و خروس هم بهش اضافه بشه! منم كه تا به حال تجربه اي از اين نمونه ها نداشتم ولي سعي ميكنم تا چند تا نمونه مدل كنم! مطلبي كه بايد اينجا بگم اينه كه ميخوام تمام موضوعات صحنه رو خودم مدل كنم و از مدلهاي آماده استفاده نكنم.

smspersia
12-06-2010, 11:01
یه نظر دیگه شرمنده

تیر چراغتو با تراکتورت نگاه کن - باید اندازه یکیشونو تغییر بده

الان خیلی قشنگ شده ولی به نظر من فاصله تیر چراغتو با دیوار زیادتر کن با این کار هم کوچه شلوغتر میشه هم یه کمی طبیعی تر میشه

اینا فقط نظر و باید خودت تصمیم بگیری

Mostafa 3D
12-06-2010, 13:28
آفرین آقای زارعی
خیلی خوبه فقط یه سوال
شما داری از روی یه عکس واقعی این کار رو میزنی یا نه چون یه خورده تراکتور نسبت به دیوار ها بزرگ نشده ؟؟؟

3dmap
12-06-2010, 14:54
یه نظر دیگه شرمنده

تیر چراغتو با تراکتورت نگاه کن - باید اندازه یکیشونو تغییر بده

الان خیلی قشنگ شده ولی به نظر من فاصله تیر چراغتو با دیوار زیادتر کن با این کار هم کوچه شلوغتر میشه هم یه کمی طبیعی تر میشه

اینا فقط نظر و باید خودت تصمیم بگیری


دوست عزيز ممنون از ايرادهايي كه ميگيري!
بابا اينجا كه من دارم مدل ميكنم يه دهاته بنابراين قرار نيست همه چيزش شبيه محيط شهري بشه ولي ميشه يه خورده تير چراغو بلندتر كرد. فاصله تيرها هم زياد بود دوستان نظر دادن بردم عقب تر!! بازم از شما ممنونم!

3dmap
12-06-2010, 15:19
آفرین آقای زارعی
خیلی خوبه فقط یه سوال
شما داری از روی یه عکس واقعی این کار رو میزنی یا نه چون یه خورده تراکتور نسبت به دیوار ها بزرگ نشده ؟؟؟


مصطفي جان ممنون!
كاري كه دارم انجام ميدم يه نمونه ذهنيه و عكسي در كار نيست! در ضمن اين عكسي كه گذاشتم نمونه نهايي نيست و فقط براي نظر سنجيه و ميدونم كه ايرادهاي زيادي داره .
براي ديوارها هم يه فكرايي كردم اگه فرصت كنم يه سري تغييرات كلي بهش ميدم.

---------- Post added at 04:19 PM ---------- Previous post was at 04:16 PM ----------

اينم از مدل خروس ما البته بدون تكسچر!

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

3dmap
20-06-2010, 22:28
خب اینم از عکس جدید با کمی تغییرات:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

HOMAYOON.F
20-06-2010, 22:47
این خیلی خوب شده، ولی عزیزم مرغ و خروس که مث آدم و حیوونای گیاهخوار اینجوری زانو نداره، باید مفصلش رو به جلو خم بشه. مث حیوونای گوشتخوار! :31:

RezaTayebiJ
20-06-2010, 23:31
سلام

کار روز به روز داره بهتر می شه.
کاراکتر و تراکتوری که گذاشتین خیلی خوبه منتهی به نظرم بهتره یه مقدار فاصله شون از ما بیشتر باشه تا محیط صحنه وسیع تر به نظر برسه.
صحنه شما از اون صحنه هاست که می شه حسابی روی فضای سبزش کار کرد. از درخت های توی خونه ها گرفته تا گل و گیاه و میخک هایی که روی دیوار ها و سطح زمین دیده می شه.

منتظر ادامه کار هستیم

3dmap
21-06-2010, 05:36
ممنون از شما دوستان عزيز!

كوچه اي كه مدل كردم درازه ولي توي نماي دوربين اينجور به نظر نميرسه. از dept of fild هم استفاده كردم جالب نشد (شايدم من بلد نيستم) راستش نميخوام ته كوچه دقيق پيدا باشه براي اين مشكل راهي هست يا نه؟!...

در مورد skin مدل هم بايد بگم خيلي فوري و بي مطالعه انجام شد. و به زودي اصلاح ميشه! يه خورده هم سايزشون بزرگه.:13:

.:PAR3A:.
21-06-2010, 09:45
عزیزم واسه اینکه کوچت طولانی تر به نظر بیاد می تونی روی پرسپکتیو دوربین یه تغییراتی بدی....

RezaTayebiJ
24-06-2010, 00:19
سلام.
سیستمم داشت رندر می گرفت، برای اینکه کاری انجام داده باشم با اجازه یه مقدار روی کار شما پینت اُور کردم. البته تناسب ها مشکل داره، سایه نداره و ... . فقط در حد چند پیشنهاد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

3dmap
24-06-2010, 19:06
با با ایول خیلی جالب شد! ای کاش میشد اینا رو به صورت تری دی در میاوردم . راستشو بخوای تجربه زیادی از گل و گیاه ندارم برای درخت میشه یه کارهایی کرد ولی اون پیچکهای آویزون شده از دیوارها یه خورده کار رو سخت میکنه! دورنمایی هم که گذاشتی خیلی خوبه!
بازم ممنون!:11:

RezaTayebiJ
24-06-2010, 22:09
برای درآوردن پیچک ها می تونی از نرم افزار ivy generator استفاده کنی.
این نرم افزار رایگانه و کار باهاش خیلی راحت. خروجی obj می ده (تکسچر برگ و شاخه برگ هم خودش بهت می ده)


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


راستی پرنده تو آسمون یادت نره :31:

3dmap
09-07-2010, 16:58
دوستان اینم از تراکتور ما:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

راستی دارم روی پیچک و خود کوچه کار میکنم برنامه ivy generator رو نصب کردم . یه خورده گنگه ولی یه کاریش میکنم:21:

mortezaon
09-07-2010, 22:28
دوستان اینم از تراکتور ما:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

راستی دارم روی پیچک و خود کوچه کار میکنم برنامه ivy generator رو نصب کردم . یه خورده گنگه ولی یه کاریش میکنم:21:
سلام
لینک عکس ها را بیزحمت عوض کن چیزی دیده نمیشه



.

3dmap
17-07-2010, 20:17
mortezaon جان لینکها رو اصلاح کردم!

راستی یه مشکل توی import کردن دیوارهای کوچه توی برنامه IvyGenerator دارم.
اول اینکه موقع اکسپورت کردن توی مکس تنظیماتش رو نمیدونم
و با هر فرمتی که وارد برنامه میکنم مدل دیوارها به هم ریخته است اینم از عکسش:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

hrgh2
19-07-2010, 06:14
آفرین رفیق
خیلی خوب و با حوصله پیش میری
تراکتورت هم باحال شده
ادامه بده

RezaTayebiJ
19-07-2010, 09:40
mortezaon جان لینکها رو اصلاح کردم!

راستی یه مشکل توی import کردن دیوارهای کوچه توی برنامه IvyGenerator دارم.
اول اینکه موقع اکسپورت کردن توی مکس تنظیماتش رو نمیدونم
و با هر فرمتی که وارد برنامه میکنم مدل دیوارها به هم ریخته است اینم از عکسش:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برای اینکه مدل ها به راحتی توی Ivy Generator دیده بشن مدل ها باید trinagle باشه. متاسفانه با مکس کار نمی کنم اما حتما ابزاری برای triangle کردن مدل ها داره.
راستی تراکتور خیلی خوب شده.

منتظر ادامه کار هستیم

.:PAR3A:.
19-07-2010, 10:23
واسه triangle کردن اگه منظور رو درست گرفته باشم میتونی convert to editable mesh کنی و بعد حله.
کارات هم خیلی خوبه خیلی دقیق و باحوصله کار میکنی.

x4n
19-07-2010, 10:55
خيلي باحال داري ميري جلو

تراكتورو خيلي حال كردم ايول

موفق باشي

Crawling In MySkin
19-07-2010, 11:01
خيلي باحال داري ميري جلو

تراكتورو خيلي حال كردم ايول

موفق باشي

younes ebrahimi
10-08-2010, 14:39
خیلی خوب پیش رفتی ... مثل اینکه نمیخوای دیگه ادامه بدی؟؟

bahare_
10-08-2010, 21:08
خیلی خوب شده
موفق باشید:46:

sharin
11-08-2010, 05:02
سلام دوستان من تازه ivy generaitor رو DL كردم. كا باهاش رو درست نمي دونم. واينكه موقع import به مايا چطوري بايد texture اش رو بياريم؟؟ فقط ساقه ها Texture اش تغيير مي كنه!!
من با مايا كار مي كنم. در همين حد مي دونم كه بايد جسم رو tringle وارد ivy generator كنيم و با دبل كليك ويتونيم مكان شروعش رو تعيين كنيم.
اگه كسي آموزش اش رو همراه با عكس داره يا بتونه خيلي مختصر و مفيد روش كار رو با عكس توضيح بده خيلي ممنون مي شم.
----------------------
در مورد كار هم بايد بگم كه چيز جالبي شده ، منتظر رندر نهايي هستيم.

همگي موفق باشيد.
يا علي.

sharin
11-08-2010, 05:22
راستي شما كه با مكس كار مي كني اين link رو يه ديد بنداز.داشتم تو سايت گشت مي زدم ديدمش.مربوط به ivy generator هست.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


با آرزوي موفقيت براي همگي.
يا علي.

RezaTayebiJ
11-08-2010, 14:21
سلام دوستان من تازه ivy generaitor رو DL كردم. كا باهاش رو درست نمي دونم. واينكه موقع import به مايا چطوري بايد texture اش رو بياريم؟؟ فقط ساقه ها Texture اش تغيير مي كنه!!
من با مايا كار مي كنم. در همين حد مي دونم كه بايد جسم رو tringle وارد ivy generator كنيم و با دبل كليك ويتونيم مكان شروعش رو تعيين كنيم.
اگه كسي آموزش اش رو همراه با عكس داره يا بتونه خيلي مختصر و مفيد روش كار رو با عكس توضيح بده خيلي ممنون مي شم.
----------------------
در مورد كار هم بايد بگم كه چيز جالبي شده ، منتظر رندر نهايي هستيم.

همگي موفق باشيد.
يا علي.

همراه فایل نرم افزار ivy generator پوشه ای هست به نام textures. در آن پوشه سه تا تکسچر، یه شاخه و دو تا تکسچر برگ هست.
وقتی توی مایا مدل را ایممپورت می کنی سه تا متریال درست می شه. هر کدوم از اون تکسچرهایی که گفتم مال یکی از متریال ها هست و باید بهش نسبت داده بشه.

تاتانی
11-08-2010, 23:55
سلام آقا من تازه کاراتو دیدم
قشنگ شده
ولی یحتمل دیگه خسته شدی ازش...
چون تری دی واقعا اعصاب میخواد...

3dmap
12-08-2010, 15:50
سلام به همه دوستان عزیز!



با مدلهایی که از برنامه ivy generator به مکس اوردم سرعت رندرم افتزاح میشه مخصوصاً موقعیکه از skylight استفاده میکنم. قبول دارم که رندرم خیلی خیته چون با وی ری کار نکردم و از منتال ری هم چیز زیادی بلد نیستم کلاً با رندرینگ حال نمیکنم و دوست دارم بیشتر مدلسازی و تکسچرینگ و انیمیشن کار کنم. ولی با این حال این کار رو تموم میکنم.

hds 3dlife
04-09-2010, 17:01
kare jalebi shode,afarin.

payman1423
11-09-2010, 12:19
سلام گرامی . دیدی وقتی جزئیات رو زیاد کردی خیلی بهتر شد . به نظرم میاد اگه شلوغتر کنی بهتره . در ضمن یه متریال خوب برای تراکتور بزار . فوق العاده میشه .

autodesk maya
11-09-2010, 22:25
خيلي خوبه فقط لوله ي گاز و اين جور چيزا رو كم داره بعد يه آب فاضلاب كه از كنار ديوار رد بشه و كوچه هم يكم چاله و تپه شني داشته باشه ولي در كل عاليه.

tatuy
16-09-2010, 02:23
آفرین کارت خیلی خوبه.

3dmap
25-01-2011, 00:29
سلام به همه دوستان عزیز!

بالاخره کلاس نقشه کشی هم تموم شد و قصد دارم این کار رو تمومش کنم:8:

در ضمن دارم روی انیمیشن یه کاراکتر کارتونی هم کار میکنم و حتما توی یه تاپیک جداگونه میزارم. منتظر باشید:46:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

3dmap
29-01-2011, 23:49
اینم از رندر جدید!

ولی هنوز کامل نیست راستش توی تکسچر کردنش گیر کردم نمیدونم خوب شده یا نه؟!


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

3d-meysam
29-01-2011, 23:51
جالبه ولی یکم زیاد گوشه های دیوار و زمین تمیزه

3dmap
30-01-2011, 00:05
میثم جان ممنون!:46:

فقط یه سوال. لبه پایین دیوار سمت راست(نوار باریک و سر تا سر) روشن شده دلیلش رو نمیدونم چیه با این که خود دیوار رو تا زیر plan کوچه ادامه دادم باز مشکل حل نشد. کسی دلیلش رو میدونه؟!

3d-meysam
06-02-2011, 20:39
میثم جان ممنون!:46:

فقط یه سوال. لبه پایین دیوار سمت راست(نوار باریک و سر تا سر) روشن شده دلیلش رو نمیدونم چیه با این که خود دیوار رو تا زیر plan کوچه ادامه دادم باز مشکل حل نشد. کسی دلیلش رو میدونه؟!
اون روشنی بخاطر اینه که زاویه سطح لبه با دیوار فرق میکنه نور بیشتر رو جذب میکنه. این چیزا طبیعی هستن. ولی من نمیدونم با کدوم متور رندر گرفتی. این چزا رو با تغییر مقدار Final Gather در منتال ری (چون با منتال ری کار میکنم) و متریال میشه درست کرد.

3dmap
06-02-2011, 23:12
خیلی ممنون از راهنماییت:11:

بزرگترین مشکل من در مکس همین نورپردازی و رندرینگه !! با وی ری اصلا کار نکردم با منتال هم اون جور که میخوام در نمیاد به خاطر همین از sky light و یه نور direct light استفاده کردم همین.

azorbet
07-02-2011, 14:45
خیلی ممنون از راهنماییت:11:

بزرگترین مشکل من در مکس همین نورپردازی و رندرینگه !! با وی ری اصلا کار نکردم با منتال هم اون جور که میخوام در نمیاد به خاطر همین از sky light و یه نور direct light استفاده کردم همین.
یه DayLight System بنداز Final Gather رو هم روشن کن . اگه بتونی خط افق رو هم محو کنی (مثلاً با Fog حالت گرد خاک ایجاد کنی) جالبتر میشه.
PS: اگه از متریال های منتال ری، مثلاً Arch&Design استفاده می کنی توی متریال ادیتور قسمت Special Effects تیک Ambient Occlusion رو بزن شاید گوشه ها جلوه ی بهتری پیدا کنه. به نظرم اسپکیولار دیوار ها یکم زیاده. برای زمین هم بامپ مپ بذار یا اگه داره، قویترش کن.

حاجی حسین
09-02-2011, 15:48
اگه بتونی کاه هارو تو دیوار نمایش بدی خیلی عالی میشه.
برای بک گراند هم یه کوه یایه زمین زرت بزار.
چندتا بوته خار هم کنار دیوار بزار.سبزی های کنار دیوار بیشتر بشه.
یه دونه لامپ هم کنار در بزار.
ولی هنوز کوچه خیلی خلوته یه فکری براش کن.:5:

cgmon
09-03-2011, 07:04
آفرین جالب شده .

autodesk maya
05-04-2011, 21:56
خوبه ولی به نظرم زمینش زیادی صاف و غیر طبیعیه

batman73_73
09-09-2014, 23:53
برای ایجاد fog چه کار باید کرد؟