مشاهده نسخه کامل
: .: بررسی نقاط قوت و ضعف موتور های رندر :.
Borhan72
07-06-2010, 13:39
با سلام خدمت همه
يكی از دوستان به من گفت كه اين تاپيك رو ايجاد كنم تا در مورد نقاط ضعف و قدرت موتور های رندر بحث بشه
اين تاپيك خلاف قانون انجمن هم نيست، چون در مورد برتری اونها از همديگه چيزی گفته نميشه و فقط ازشون انتقاد ميشه
در ضمن، تو نظر سنجی هم شركت كنيد
:10:
با تشکر از برهان عزیز که این تاپیک رو ایجاد کردن جاش خالی بود همچین تاپیکی :40:
امیدوارم دوستان بر حسب تجربه ای که دارن نظرات مفیدشون رو در میون بذارن فقط تنها خواهشی که از دوستان دارم تعصب فلان رندر رو نگیرن با دلیل و منطق:10:
king of the kings
07-06-2010, 14:34
من که از وی ری استفاده می کنم..
به نظرم بهتر از بقیه باشه ..
چون تنظیماتش و نور و ... از بقیه بهتر هست..
البته من تا حالا فقط با V-Ray و Mental Ray و Final Renderکار کردم...:31:
Lord-Voldemort
07-06-2010, 15:07
سه نفر وی ری کار حالا من هم منتال ری
منتال ری توی انیمیشن سازی و رندر های تک فریم حرف نداره ولی امکاناتی که وی ری و مکسول (که یکسالی هست داره زیادی پیشرفت می کنه) مثل متریال های اماده و اموزش ها یی که هست من بیشتر رو در یه پست دیگه گفته بودم بازم می ذارم
-مکسول خودش یه استدیو جدا هم داره که خیلی مفیده ولی وی ری و منتال ری نداره
وی ری و منتال ری دوتاشون مثل هم هستند ولی یه فرقی دارند وی ری تنظیمات راحتری داره یعنی امکاناتش بیشتره ولی منتال ری یه خورده پیچیده است این انتخاب موتور رندر مثل این میمونه که شما بخوای مایا یا مکس رو انتخاب کنید ولی نمی دونید ...
این دوتا نرم افزار هیچ فرقی نداره باهم امکاناتش هم یکی ولی بعضی ها با مایا راحتر اند بعضی ها با مکس ...
به قول دوستان انتخاب موتور رندر و نرم افزار هم 10 ، 20 ، 30 ، 40 باید بکنیم واقعا حرف درستی .....
از نظر امکانات جانبی و اموزش ها وی ری از منتال ری سر و توی نرم افزار هم مکس از مایا سر ولی بازم هر دوتاشون اموزش دارند
-
مثلا از نظر من منتال ری حرف نداره و مکس عالیه ولی برهان میگه وی ری فکر می کنید چه فرقی داره ...
هیچ فرقی نداره ...
توی یکی از پست ها دوستان گفتن فیلم 2012 رو فاینال رندر ساختن این هم دلیل نشد اونی که توی قسمت متریال دهی کار می کرده با این نرم افزار کار کرده وبلد بوده
و دلایلی که هیچ فایده ای نداره ...
-
موفق باشینـ
Dark Kingdom
07-06-2010, 15:21
به نظر من اینا رو هم نمیشه مقایسه کرد ... چون چیزی نیست که با یکیش بشه انجام داد و با اون یکی نشه
G LADIATOR
07-06-2010, 17:11
خوب سیستم Maxwell و Fry که به کل با منتال - وی ری- رندر من و.... فرق داره.... اونا سیستمشون فیزیکال هست یا به عبارتی:
مکسول و فرای: Physical Based هستن...
ولی
منتال ری - وی ری و از این قبیل ها: Photorealistic هستن....
البته تا چند وقت دیگه یه موتور رندر جدید دیگه هم بهموتور های رندر فیزیکالی اضاف میشه...
اسمش: IRay(Incermental Ray هست...واسه شرکت Mental Image هم هست....
در این هیچ شکی نیست که موتور های رندر فیزیکالی یا همون مکسول و فرای تایم رندرشون چندین برابر تایم رندر منتال و... هست....
یه پارکینگ lاشین با خرت و پرت های داخلش رو در نظر بگیرید که قراره یک لامپ 100 وات کلش رو نور دهی کنه و تمام وسائل داخل اتاق هم از جنس شیشه باشن...
اینو اگه با مکسول یا فرای رندر کنید......تایم رندر= 100X
حالا اگه دقیقا همینو با منتال رندر کنید= 5X
اینو تقریبی گفتم ولی دقیقا همینجوری هست....
حالا شاید یه نفر یه اتاق رو با مکسول رندر کرده باشه و بگه نه بابا اینجوری ها هم نیست....ولی اگه این فضایی که من گفتم رو تست کنید هم با منتال و هم با مکس ول و فرای...اون موقه مطمئن میشید....
کلا از مکسول و فرای 99% واسه رندر های تک فریم استفاده میکنن....
خیلی کم پیش میاد یه انیمیت رو با اینا رندر کنن....
واسه همین هم هست که اینا برنامه جدا دارن....چون پلاگین نیستن....چون خودشون یه سیستم جدید از 0 درست کردن...پس غیر ممکنه بدون داشتن استودیو جدا بتونن کار کنن...
=================
ولی رندرر های Photorealistic که اکثرا از همینا استفاده میکنن دیگه نیازی به استودیو ندارن...........چون دارن طبق همون سیستم رندر برنامه کار میکنن...منتهی هر کدوم با روش های نسبتا مختلف.........
واسه سرعت رندر از بین رندرر های معروف این چند تا که الان میگم هستن:
اول: منتال ری
دوم: رندر من
سوم: وی ری
این به کل دنیا ثابت شده و من از خودم همینجوری یه چیزی رو نمیپرونم :31:
شاید اضاف شدن 10 دقیقه به یه رندر زیاد مهم نباشه....ولی واسه شرکتی که از صبح تا شب داره رندر میگیره واسه فیلم سینمای....تایم رندر خیلی مهمه.....
چون اونا فقط یک بار که رندر نمیکنن.... ممکنه هر سکانس رو چندین بار رندر کنن و باز هی ادیتش کنن...
کلا دو تا رندرر هستن که زیاد با هم کل کل میکنن :31:
منتال ری و وی ری
اگه در مورد اینا یه بحثی کنیم بهتره:31:
در مورد سرعت رندر که هیچ شکی نیست که منتال خیلی سریعتره...
تنظیمات وی ری واسه یه تازه کار خیلی آسونه...ولی منتال تنظیماتش واسه تازه کار ها سخته.....ولی اگه شخص محترم کار با هر دو رو یاد بگیره...اون موقع هیچ فرقی تو تنظیماتشون دیگه نداره...یعنی اینجور نیست که بگیم وی ری رو سریع تر میشه تنظیم کرد.....
یه منتال کار نرمال با چند تا کلیک همه تنظیمات منتال رو راه میندازه....وی ری هم همینجور....
پس کسی که میخواد بهترین رو انتخواب کنه نباید بیاد فقط بر حساب زود تر یاد گرفتن یکیش رو انتخواب کنه....
نکته بعد متریال ها و شدر ها هست....
تو این مورد وی ری خیلی بهتر کار کرده....
یعنی اینکه شما هر متریالی که بخواید رو میتونید دانلود کنید . استفاده کنید......البته دیگه نه هر چیزی :31:
همه این متریال ها رو هم خودتون میتونید بسازید....ولی دانلود کردنش واسه کسایی که وقتش رو ندارن یا به متریال های زیادی واسه یه پروژه نیاز دارن خیلی مفیده....
چند تا چیز دیگه هم هست....
خوب من چون طرف دار منتال ری هستم...از اینجا به بعدش فقط از منتال تعریف میکنم :31:
منتال ری:
متریال SSS_sub surface scuttering رو داره که خیلی متریال توپی هست واسه رندر کردن پوست و آبجکت های ژله ای....مثل پلاستیک هایی که در مقابل نور...شفاف و رنگی میشن...
منتال ری شدر: Glare رو داره که باعث میشه نور از حالت خشکی در بیاد......نور توی عکس زیر رو ببینید منظورم رو می فهمید:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Dielectric رو داره واسه رندر کردن متریال های شیشه ای که واقعا سرعت بالای تو رندر اجسام شیشه ای داره....
اینم از فیلم های که با منتال ری رندر شدن...( البته بعضی هاشون):
Transformers
Iron Man
Star wars
Hulk
Spider Man
Matrix
Blade
The day afte tomorrow
Terminator
ehsan_nekooee
07-06-2010, 17:29
اون دوستی که می گفت 2012 رو با فاینال رندر کار کردن من بودم :27:
فیلم 2012 از هر نظر، نور پردازی و ... فرق چندان زیادی با دنیای واقعی نداشت و به هیچ وجه حس artificial بودن افکت ها و جلوه های وِیژه به بیننده دست نمی داد.
تنها قوی بودن کاربر که مهم نیست. قدرت خود Renderer هم فاکتور مهمیه. مثل اینه که به سازنده همین فیلم 2012 نرم افزار فوق العاده قدرتمند MS-paint رو بدن و بهش بگن دوباره یه 2012 دیگه بساز !
من به منتال ری رای دادم. کلیپ رسمی Mental Images رو که دیدم از Mental Ray 3.8 واقعا جذبم کرد. سرعت بسیار بالایی داره و تقریبا میشه گفت نورپردازی Real Time انجام میده (البته با گرافیک های تسلا), و این به این خاطره که از GPU برای پردازش استفاده می کنه. این طور که گفتن رندر های چند ساعته رو در چند ثانیه یا حد اکثر چند دقیقه می تونه انجام بده.
در نهایت من فکر می کنم شما بتونید خروجی هایی از موارد بالا بگیرید که خیلی شبیه هم و با کیفیت خیلی بالا هستن. تنها بحث شاید سر این باشه که با کدوم یکی بشه با سهولت یا سرعت بیشتری خروجی مورد نظر رو گرفت.
نمیدونم چرا ، اما علاقه خاصی به منتال ری دارم.
:10:
rasool_jelve
05-04-2013, 01:25
سلام به همه دوستان و اساتید
دوستان من قبلا با دو موتور رندر گیری کار میکردم منتال و اسکن لاین و اسکن لاین رو به دلایلی خیلی دوست داشتم حالا کار نداریم ولی تو توضیحاتتون یه مشکل هست و اون هم پراکنده صحبت کردنه چون من خودم در اینترنت خیلی در مورد تفاوت های موتورهای رندر تحقیق کردم
اما به جواب درست و درمونی نرسیدم به خاطر همین پراکنده صحبت کردن ها
توضیحاتتون رو در این مورد در 5بخش طبقه بندی کنید و بعد توضیح بدید
1)سرعت رندر کدوم بیشتره و چرا
2)سرعت و راحتی کار بر با اون با کدوم بیشتره و چرا
3)هر موتور رندری در کدوبخش بهتر عمل میکنه منظورم رندر گیری در بخش انیمیشن و تک فریم هست و چرا
4)کدوم موتور رندر کامل هست و شرایط بالا ر رو کامل یا بیشتر از همه داره
5)سیستم نور پردازی هر کدوم از چه نوعیه منظور فتوریلیستیک و فیزیکالیستیک
محدود به این دوتا موتور رندر هم نشید در مورد همه موتور رندر ها تو این تاپیک صحبت کنید تا ازتجربیاتتون کمال استفاده رو بکنیم
ممنون از پاسختون
GOLDFINCH
06-04-2013, 15:13
من با منتال ری کارمی کنم.
اما به نظرم مکس ول از همشون بهتره . چون واقعاً کاری که حتی نور پردازی شم خوب نباشه، اون رو خیلی خوب در میاره . اما چون سرعت رندرش خییییلی کمه باهاش کار نمی کنم . اما برای تک فریم
خوبه .
اما در آخر به نظر وی ری هم رندر کننده ی خوبیه . اما اون طور که معلومه اشکال عمده ی اون این هست که تنظیماتش زیاده و یکم اون رو پیچیده کرده . البته شایدم به نظر بعضیا این یکی از نکات + اون
باشه . چون هر چیزی رو می تونی باهاش تنظیم کنی ...
سایت شرکت دانش و فن آوری مازستا یه سر مقاله را در رابطه با موتورهای رندرینگ و ابزار گرافیکی منتشر کرده پیشنهاد میکنم حتما از مطالب سایت استفاده کنید
به طور مثال
بررسی موتور Arion Render و کاربردهای آن ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] B%8C-%D8%A2%D9%86)
معرفی Maxwell Render 2.7.20 و خصوصیات آن ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
معرفی Brazil Render و خصوصیات آن ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
معرفی YafaRay و خصوصیات آن ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
معرفی KeyShot 4.1 و خصوصیات آن ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
معرفی LuxRender 1.2 RC1 و خصوصیات آن ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
بررسی FurryBall و کاربردهای آن ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] B%8C-%D8%A2%D9%86)
و ...........
در کل میشه گفت تمام موتورهای رندرینگ را برسی کرده
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.