PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : راه اندازی کارشناسی ارشد "ساخت بازی های رایانه ای"



mahdishata
01-06-2010, 10:06
وزارت علوم با راه اندازی رشته "ساخت بازی های رایانه ای" در مقطع کارشناسی ارشد موافقت کرد.

مدیرکل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان این مطلب در همایش چشم انداز مالتی مدیا و انیمیشن در شیراز افزود: 50 بازی رایانـه ای در داخل ساختـه و به بازار عرضه شده است و تا پایان شهریور هم 25 بازی رایانه ای جدید عرضه می شود.

مینایی با اشاره به این که رده بنــدی بازی های رایانه ای موجود در کشور از سال 86 آغاز شده است گفت: محققان و کارشناسان بنیاد ملی بازی های رایانه ای، یک هزار و 800 بازی را رده بندی کرده اند و شرکت های توزیـع کننده بازی ها هم موظفند تا رده بندی سنی و محتوایی بازی ها را روی بازی ها درج کنند.

مدیرکل بنیاد ملی بازی های رایانه ای افزود: خانواده ها می توانند با فرستادن نام لاتین بازی ها به سامانـه پیـام کوتاه " 20000700 " از رده بندی بازی آگاه شوند.

مینایی گفت: این بنیاد از طرح های جدید بازی های رایانه ای حمایت می کند و کسانیکه طرح جدید انیمیشن و یا بازی رایانــه ای دارند می توانند با مراجعه به سایت [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] نام نویسی و طــرح خود را ارائه کنند.

وی یکی از بزرگترین چالش های بازی های رایانــه ای را رعایت نکردن قانون کپی رایت دانست و افزود: این موضوع موجب شده است تولیدات داخلی قابلیت رقابت با قیمت بازی های رایت شده را از دست بدهنــد و از طرفی کشورهای دیگر هم تمایلی به سرمایه گذاری در این عرصه نداشته باشند.

مدیرکل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان اینکه پارسال حدود 37 میلیون نسخه بازی رایانه ای و کنسولـی درکشور به فروش رسید که سهم بازی های ایرانی به یک صدم هم نمی رسد گفت: یکی ازمهمترین علت سهم ناچیز بازی های ایرانی، گران بودن این بازی ها به نسبت بازی های رایتی خارجی است.

khabaronline.ir