PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : 75 درصد صاحبان اندرويد در آمريکاي شمالي هستند



mahdishata
28-05-2010, 00:15
گوگل و شرکت‌هايي که در جريان توسعه اندرويد حضور دارند، از خيل عظيم کاربران آمريکاي شمالي به سمت نسل جديد گوشي‌هاي هوشمند مبتني بر اين سيستم‌عامل متن‌باز موبايلي بسيار خرسند هستند.

بر اساس گزارش ماه آوريل شرکت AdMob، از بين تمام صاحبان گوشي‌هاي هوشمند مبتني بر سيستم‌عامل اندرويد در دنيا، 75 درصد آن‌ها ساکن آمريکاي شمالي هستند. پس از کاربران آمريکاي شمالي، 11 درصد از صاحبان گوشي‌هاي هوشمند اندرويدي در اروپاي غربي به‌سر مي‌برند و 12 درصد نيز در آسيا حضور دارند. در مقابل، 49 درصد افرادي که صاحب گوشي هوشمند مبتني بر سيستم‌عامل iPhone OS اپل هستند در آمريکاي شمالي زندگي مي‌کنند و به دنبال آن، 28 درصد اين افراد در اروپاي غربي و 14 درصد آن‌ها در آسيا حضور دارند.

درخواست کاربران براي خريد گوشي‌هاي هوشمند جديد مبتني بر سيستم‌عامل اندرويد روز به‌روز بيشتر مي‌شود و اين در حالي است که آيفون همچنان بيشتر سهم از بازار جهاني گوشي‌هاي هوشمند را در اختيار دارد. طي ماه گذشته در ايالت متحده آمريکا به‌ازاي هر 2 دستگاه‌ مبتني بر سيستم‌عامل آيفون، يک دستگاه مبتني بر اندرويد وجود داشته است. در سراسر جهان نيز به‌ازاي هر 5/3 دستگاه مبتني بر سيستم‌عامل آيفون اپل، يک دستگاه مبتني بر سيستم‌عامل اندرويد گوگل فروخته مي‌شود. البته در کنار اين آمار و ارقام بايد توجه داشت که آيفون براي مدت طولاني‌تري نسبت به اندرويد در بازار حضور داشته است.

شرکت AdMob در آوريل سال جاري ميلادي 7/8 ميليون دستگاه مبتني بر سيستم‌عامل اندرويد و 7/10 ميليون دستگاه مبتني بر آيفون را در شبکه خود در کشور آمريکا شناسايي کرده است. البته اگر iPod touch و iPad را نيز جزء سيستم‌هاي مبتني بر آيفون بدانيم، در آوريل سال جاري 3/18 ميليون دستگاه مبتني بر اين سيستم‌عامل در آمريکا وجود داشتند.

systemgroup.net