ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : در خواست در مورد تكتسچر



mortezaon
21-05-2010, 01:28
من با 3dmax كارهاي معماري انجام مي دم ولي يه مشكلي دارم
من براي لينكه كارام واقعي تر بشه مي رو از تمام متريال هام موجود در كارم عكس مي گيرم
مثلا ميرم تو سنگ فروشي از سنگ هاي جديد عكس مي گيرم
و بعد تو فتوشاپ اونو ويرايش مي كنم
مشكل من اينه كه وقتي عكس ها رو كنار هم ميذارم حالت كاشي كاري داره در حالي كه من مي خوام لين بافتها مثل بافت آجر تو 3dmax باهم هم پوشاني بشه و هر عكس ادامه عكس بعدي باشه
منون ميشم كمكم كنيد
يا از راه فتوشاپ يا اگه نرم افزاري براي ساختن اين تكسچر ها باشه
براي مثال اين عكسيه كه من از دوربين گرفتم

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالا وقتي تو فتوشاپ اين ها رو كنار هم ميذارم
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

مرز بين اونا مشخص ميشه من مي خوام بين آنها هم پوشاني بشه

nasimdaryaaa
21-05-2010, 02:39
مي توني تو فتوشاپ عكس و قرينه كنيد تامرزش از بين بره

Mostafa 3D
21-05-2010, 03:30
کاری رو که شما میخواهید انجام بدید رو بهش میگن Tileable Texture که البته بیشتر برای بازی سازی بکار میره تا کار های تک فریم .


آموزش اینکار توسط خودم :

خب من عکسی رو که خود شما گذاشته بودید رو باهاش همینکار رو کردم اول عکستون رو توی فتوشاپ باز کنید و به منوی Filter بروید و در قسمت Other گذینه Offset رو بزنید مانند شکل زیر :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بعد در قسمت Horizontal و Vertical دقیقا نصف عدد پیکسل عکس مورد نظرتون رو بنویسید مانند شکل زیر :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

همونطوری که میبینید مشکلات عکس شما در هنگان تکرار عکس در نرم افزار تری دی مکس مشخص شد حالا با یکی از ابزار های فتوشاپ این بریدگی ها رو از بین ببرید . من اینکار رو با ابزار جدیدی به نام Content-Aware که در نسخه CS5 فتوشاپ اضافه شده انجام دادم

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

و در نهایت عکس شما باید یه چیزی شبیه شکل زیر باشه :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



خب حالا برگردید به همون منوی Filter قسمت Other گذینه Offset و پارامتر های Horizontal و Vertical رو برابر 0 قرار بدید :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

خب دیگه حالا شما اگه هزار بار هم این عکس رو توی کارتون تکرار کنید دیگه مشکل قبل رو ندارید :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

فقط باز هم میگم اینکار بیشتر به درد بازی سازی میخوره برای کار های تک فریم بهتر شما بعد از uv کردن آبجکتتون یه رندر uv بگیری و بقیشو تو فتوشاپ انجام بدید .

mortezaon
21-05-2010, 03:49
ممنون از تو دوست عزيزم خيلي مدت كه اين مسئله آزارم ميداد نجاتم دادي
فقط در مورد اين جمله كه بعد از uv کردن آبجکتتون یه رندر uv بگیری و بقیشو تو فتوشاپ انجام بدید من چيزي نفهميدم
ممنون ميشم اگه كمكم كني

titir
21-05-2010, 11:52
لطفا در مورد uv كردن هم توضيح بديد :40:

hadi665
21-05-2010, 12:35
ممنون از تو دوست عزيزم خيلي مدت كه اين مسئله آزارم ميداد نجاتم دادي
فقط در مورد اين جمله كه بعد از uv کردن آبجکتتون یه رندر uv بگیری و بقیشو تو فتوشاپ انجام بدید من چيزي نفهميدم
ممنون ميشم اگه كمكم كني


خوب درست میگن مصطفی جان
توی کارای تک فریم چون میخوان کار ها با کیفیت بالا انجام شه ، اول از مدل uv میگیرنو سگمنتا و محل قرار گیریشونو برای تکسچر دادن آماده میکنند

بعد میرن تو فتوشاپ و تکسچرو فیت روی اون جاها که سگمنت ها هست میندازن



این عکس رندر از یوی هست : ( که توی برنامه سه بعدی تهیه میشه )

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


اینم تکسچری که توی فتوشاپ فیت روی همون خط ها درست میشه :


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

versace.mode
21-05-2010, 12:40
نحوه uv كردن و آماده كردن فايل تو فتوشاپ مي خواستم اگه آموزش تصويري بذارين ممنون ميشيم
يا اگه لينكي تو انجمن هاي ديگه باشه

nasimdaryaaa
21-05-2010, 13:17
براي اينكار بايد از فورمت خاصي در تري دي استفاده كنم ؟