PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مدير عامل شركت ارتباطات سيار خبر داد: كاهش تعرفه‌ي GPRS براي مشتركان همراه اول



mahdishata
18-05-2010, 12:24
مدير عامل شركت ارتباطات سيار از كاهش تعرفه‌ي GPRS براي مشتركان همراه اول خبر داد.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) وحيد صدوقي اظهار كرد: قرار است قيمت GPRS براي مشتركان كاهش يابد به طوري كه نرخ استفاده از سرويس در روز به 8 ريال و نرخ استفاده در شب به 2 ريال كاهش داده شود.

مدير عامل شركت ارتباطات سيار ادامه داد: به‌طور كلي حدود 48 درصد كاهش هزينه قيمت GPRS براي مشتركان همراه اول را شاهد خواهيم بود.

وي كه در نشست خبري با خبرنگاران صحبت مي‌كرد، تاكيد كرد: اميدواريم بتوانيم اين موضوع را از اول خردادماه اعمال كنيم و اطلاع‌رساني درباره آن را انجام و پكيج جديد را ارائه كنيم.

arsess2012
18-05-2010, 13:04
کم کم داشتم از این که همراه اول دارم خسته میشدم..........
ما داریم از ایران میریم اینا تازه به فکر افتادن!!!!!!!!!

mahdishata
18-05-2010, 22:00
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار از کاهش قیمت جی پی آر اس خبر داد و گفت: برای سرویس جی پی آر اس کاهش 50 درصدی را از اول خرداد ماه در دستور کار خواهیم داشت.
وحید صدوقی امروز سه شنبه در نشستی خبری در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد قیمت سرویس‌های ام ام اس گفت: با شرایط حاضر برنامه ای برای کاهش قیمت ام ام اس وجود ندارد و تنها برای سرویس جی پی آر اس کاهش 50 درصدی را از اول خرداد ماه در دستور کار خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: به این ترتیب تعرفه استفاده از اینترنت در روز 8 ریال و نرخ استفاده از آن در ساعات شب دو ریال خواهد شد.

صدوقی همچنین از برخی مذاکرات برای فعالیت مشترک در بازار کشورهای دیگر خبر داد و گفت: در این خصوص مذاکراتی با برخی کشورها انجام شده تا مخابرات در سطح بین‌المللی حضور فعال داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در مورد تشعشات ناشی از آنتنهای تلفن همراه با بیان اینکه توان تعریف شده برای دکلهای مخابراتی در شهرها 20 وات و در جاده‌ها 40 وات است خاطرنشان کرد: هرچه تعداد سایتهای موبایل بیشتر باشد خطر تشعشات آن برای مشترک کمتر خواهد بود.

وی گفت: مخابرات مجوز بهره برداری از واحد حفاظت انرژی اتمی را برای نصب دکلهای مخابراتی کسب کرده و این آنتن‌ها مطابق با استانداردهای اروپایی هستند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه در سال 87 حدود 10 سایت موبایل به دلیل تشویش اذهان عمومی و تقاضای مالک جمع‌آوری شده است، ادامه داد: در سال 87 ، 29 سایت به تقاضای مالک جمع‌آوری شد و در حال حاضر نیز 17 سایت به دلیل دغدغه مالک از امواج زیان آور این سایت‌های در حال جمع‌آوری است.

صدوقی با تاکید بر اینکه قطع هر دکل بی تی اس حدود سه تا چهار ماه هر منطقه‌ای را با مشکل مواجه می‌کند خاطرنشان کرد: تماس مشترکان در نقطه‌ای که آنتن‌های مخابراتی ضعیف است به مراتب بیشتر از نقاطی خواهد بود که این آنتن‌ها قوی بوده و تعداد بیشتری دارد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه فاصله مشترکان با دکلهای دی تی اس کمتر از 500 متر است، تصریح کرد:‌ کمترین میزان تشعشع از آنتن‌های موبایل در خود ساختمان است و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مضر بودن این امواج ارائه نشده است.

به گفته وی کمیسیون بهداشت مجلس گزارشی مبنی بر تشعشات زیان آور هسته‌ای منتشر کرده‌ و این ارتباطی با تشعشات الکترومغناطیسی آنتن‌های موبایل نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: خاموشی ناخواسته سایت‌های موبایل شبکه را دچار اختلالات زیادی می‌کند.

mahdishata
18-05-2010, 22:17
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار از ارتقاء شبکه موبایل به نسل سوم، عرضه اینترنت پرسرعت بیسیم از جمله برنامه های سال 89 و کاهش شاخص قطعی مکالمات ناخواسته در سال 88 خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید صدوقی امروز سه شنبه در نشست مطبوعاتی که همزمان با روز جهانی ارتباطات در برج همراه برگزار شد، به تشریح عملکرد شرکت ارتباطات سیار در سال 88 و برنامه‌های این شرکت برای سال 89 پرداخت.

وی گفت: همراه اول از نظر بازده ارزش ویژه رتبه اول را در کشور کسب کرده و نیز از نظر تعداد مشترکان دایمی در جایگاه اول خاورمیانه قرار دارد همچنین همراه اول از نظر سودآوری در میان شرکتهای برتر کشور جایگاه پنجم و از نظر تعداد مشترکان دایمی در سطح جهان بین 765 اپراتور رتبه دهم و رتبه 26 را از لحاظ تعداد کل مشترکان در سطح جهان به دست آورده است.

توسعه ظرفیت شبکه IN برای ارایه سیم کارتهای اعتباری

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار از توسعه ظرفیت شبکه IN برای ارایه سیم کارتهای اعتباری و نیز افزایش ظرفیت واگذاری این شبکه خبر داد و گفت: مشترکان همراه اول سال گذشته 5/6 میلیون قبض خود را از طریق غیرحضوری پرداخت کرده‌اند و 36 میلیون نفر در دو سال گذشته از سیستم‌های غیرحضوری برای پرداخت قبوض خود استفاده کرده‌اند.

کرج رتبه اول پرداخت غیرحضوری قبوض

وی با بیان اینکه 85 درصد قبوض مشترکان در کرج و غرب استان تهران به صورت غیرحضوری پرداخت شده است، ادامه داد: از این حیث کرج رتبه اول، خراسان شمالی رتبه دوم و شهر تهران رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

صدوقی تعداد مشترکان موبایل همراه اول را 37 میلیون و 42 هزار مشترک عنوان کرد که از این تعداد 16 میلیون و 35 هزار مشترک دایمی و 21 میلیون و 387 هزار نفر مشترک اعتباری هستند. این اپراتور همچنین با 226 اپراتور از 110 کشور دنیا قرارداد رومینگ دارد.

افزایش ظرفیت مرکز اس ام اس

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار از افزایش ظرفیت مرکز اس ام اس از 6 هزار پیام به 10 هزار پیام در ثانیه خبر داد و گفت: 28 هزار و 970 کیلومتر معادل 96 درصد از جاده‌های اصلی کشور تحت پوشش همراه اول قرار دارد و حدود 14 هزار کیلومتر معادل 68 درصد جاده‌های فرعی نیز تحت پوشش این شبکه قرار گرفته است.

وی میزان پوشش جاده‌های ریلی را نیز 4 هزار کیلومتر معادل 70 درصد عنوان کرد و گفت: در مجموع معادل 5/82 درصد از تمامی جاده‌های کشور تحت پوشش موبایل قرار دارند.

افزایش میزان ترافیک شبکه موبایل در شهر تهران

صدوقی با اشاره به افزایش میزان ترافیک شبکه موبایل در شهر تهران و افزایش دسترسی مشترکان خاطرنشان کرد: هم اکنون میزان درصد موفقیت مکالمات به 07/93 درصد رسیده و میزان درصد موفقیت انتقال مکالمات 7/96 درصد است.

به گفته وی شاخص قطعی مکالمات ناخواسته موبایل با کاهش چشمگیر به 27/1 در سال 88 رسید که این آمار در سال 87 حدود 6/2 درصد بود همچنین درصد قطعی ناخواسته کانالهای سینگالینگی به 18/1 درصد کاهش یافته است.

ارتقاء کیفیت شبکه موبایل در شهر تهران :2:

عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران همچنین به ارتقاء کیفیت شبکه موبایل در شهر تهران به عنوان اهم اقدامات این شبکه اشاره کرد و گفت: اصلاح فرآیندهای طراحی و بهینه سازی این شبکه توسط مشاوران بین‌المللی انجام شده است و هم اکنون ظرفیت برای 10 میلیون مشترک در شهر تهران ایجاد شده با وجودی که شمار مشترکان فعال این شبکه در تهران 5/7 میلیون نفر است.

وی با بیان اینکه برای نصب 512 آنتن موبایل در سال جاری برنامه ریزی کرده‌ایم، از کاهش قطعی مکالمات در بزرگراه‌های تهران در سه ماه اول امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر در 16 بزرگراه با قطعی مکالمه مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در مورد عملکرد مالی این شرکت در 4 شاخص درآمد، سود، دارایی و بدهی گفت: سود خالص همراه اول در سال 88 به هزار و 63 میلیارد تومان رسید و درآمد این اپراتور نیز 3 هزار و 645 میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین سود پرداختی این شرکت در سال 88 هزار و 130 میلیارد تومان بوده، میزان دارایی این شرکت 6 هزار و 964 میلیارد تومان و بدهی آن هزار و 360 میلیارد تومان اعلام شده است.

به گفته وی در چهار سال اخیر سود همراه اول 10 برابر و درآمد این شرکت هزار برابر شده است.

وی از آماده سازی مقدمات برای حضور در بورس یا فرابورس، ورود به حوزه عرضه خدمات اینترنت پرسرعت و خریداری سهام اپراتور سراسری وایمکس به عنوان برنامه‌های سال 89 خبر داد و افزود: توسعه مرکز مشترکان همراه اول نیز در دستور کار است تا تمامی مشترکان بتوانند در 24 ساعت شبانه روز از سرویسهای این اپراتور استفاده کنند.

ارتقاء فناوری شبکه موبایل به نسل سوم

صدوقی با اشاره به مدرن‌سازی و آماده سازی و ارتقاء فناوری شبکه موبایل به نسل سوم در لایه‌های رادیویی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این شرکت خاطرنشان کرد: طبق قانون دو سال بعد از اپراتور سوم همراه اول می‌تواند سرویس‌های نسل سوم موبایل را عرضه کند به همین دلیل در برنامه امسال این شرکت تجهیز و آماده سازی شبکه برای نسل سوم :13:و نسل چهارم :18:در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزایش کمی و کیفی سبد خدمات ارزش افزوده و ارایه 12 سرویس جدید در نیمه اول امسال را از دیگر برنامه های این شرکت برشمرد و گفت: به زودی 5 درصد سهام شرکت ارتباطات سیار واگذار می‌شود و مردم و مشترکان می‌توانند سهامدار این شرکت شوند.

عرضه سرویس اینترنت پرسرعت بیسیم

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در خصوص عرضه سرویس اینترنتی پرسرعت بیسیم و خریداری 40 درصد سهام اپراتوری وایمکس نیز گفت: مذاکرات با این اپراتور انجام شده و توافق برای خریداری 40 درصد سهام ممتاز مدیریتی صورت گرفته است. پیش‌بینی می‌شود این سرویس در خردادماه جاری از طریق استفاده از آنتن‌های موبایل همراه اول انجام شود.

وی توضیح داد: طبق بند 5-2 اپراتور وایمکس باید برای فروش سهام خود به سازمان تنظیم مقررات اطلاع دهد و نیاز به اخذ مجوز برای فروش سهام خود از سازمان تنظیم مقررات ندارد همچنین مبین نت هفته جاری این تصمیم را به سازمان تنظیم مقررات اطلاع رسانی کرده است.

80 درصد پیامکها فارسی ارسال می‌شود

صدوقی در مورد تعرفه پیام کوتاه تلفن همراه در برخی اخبار مبنی بر غیرقانونی بودن افزایش تعرفه پیامک‌های لاتین گفت: این اقدام براساس مصوبه دولت انجام گرفته و هیچ هزینه‌ای را به مشترکان تحمیل نکرده است به طوریکه هم اکنون بالغ بر 80 درصد پیامکها به صورت فارسی ارسال می‌شود و حتی درآمد همراه اول بعد از اعمال این نرخ کاهش یافته است.

gonbad city
18-05-2010, 23:10
ما که توی دومین شهر استانمان امکان اتصال به اینترنت همراه اول را نداریم تخفیف چه دردی رو از ما دوا میکنه

mahdishata
18-05-2010, 23:17
ما که توی دومین شهر استانمان امکان اتصال به اینترنت همراه اول را نداریم تخفیف چه دردی رو از ما دوا میکنه
جالبش اینجاست ادعای ارایه ی نسل چهارم هم رو میکنن:27: