PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اطلاع رسانی جزییات آخرین حوادث طبیعی...



Sharim
17-05-2010, 15:37
سلام
در این تاپیک جزییات آخرین حوادث و بلایای طبیعی قرار داده خواهد شد .

---------- Post added at 04:35 PM ---------- Previous post was at 04:33 PM ----------

زمين لرزه


26/02/1389


جنوب کرمان به لرزه درآمد زمین لرزه ای با قدرت 3.4 ریشتر جنوب استان کرمان به مرکزیت کهنوج را به لرزه درآورد. به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، زمین لرزه ای با شدت 3.4 ریشتر ظهر یکشنبه جنوب استان کرمان به مرکزیت شهرستان کهنوج را به لرزه در آورد.
کانون این زمین لرزه در عمق سه کیلومتری زمین واقع شده و به دلیل عمق کم مردم منطقه وقوع این زمین لرزه را به خوبی حس کردند و دقایقی را بیرون از منازل سپری کردند.
این زمین لرزه در مشخصات جغرافیایی 57.60 درجه طول جغرافیایی و 27.99 درجه عرض جغرافیایی و ساعت 11 و 5 دقیقه و 27 ثانیه روی داده است.

زمین لرزه کهنوج خسارتی در پی نداشته است.

---------- Post added at 04:36 PM ---------- Previous post was at 04:35 PM ----------

زمين لغزش در چالدران رانش زمین در شهرستان چالدران به روستائیان این منطقه خسارت زد. معاون فرماندار چالدران در بازدید از مناطق خسارت دیده گفت : این رانش دیروز در 40 کیلومتری این شهرستان و در روستای مرزی بغلچی رخ داد که بر اثر آن به 46 واحد مسکونی در این روستا خساراتی وارد شد. نجفی با بیان اینکه بسیاری از اراضی کشاورزی و مراتع این روستا نیز به علت شکستگی زمین و سست شدن خاک تخریب شده است افزود : برای نجات اهالی این روستا از خطرات احتمالی این رانش ، با مشخص شدن مکانی ویژه توسط کارشناسان بنیاد مسکن در اسرع وقت این روستا جابجا میشود. وی خاطرنشان کرد این رانش هیچ گونه تلفات جانی در بر نداشته و میزان دقیق خسارات نیز در دست بررسی است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

---------- Post added at 04:37 PM ---------- Previous post was at 04:36 PM ----------

زمين لرزه
26/02/1389
زمين لرزه گناوه خسارت نداشت ستاد حوادث غیر مترقبه استان بوشهر اعلام کرد زلزله حوالی بندر گِناوه خسارتی نداشت. مرکز لرزه نگاری وابسته به موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: این زمین لرزه به بزرگی 3 و 6 دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) ساعت 22 و 11 دقیقه و 27 ثانیه دیروز حوالی بندر گناوه در استان بوشهر را لرزاند.

Sharim
18-05-2010, 20:47
طوفانی با سرعت 100 کیلومتر در ساعت زرند را درنوردید.

طوفان شدیدی با سرعت 100 کیلومتر در ساعت شهر زرند را درنوردید و موجب شکسته شدن درختان شد. به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، طوفانی با سرعت 100 کیلومتر در ساعت شهر زرند را درنوردید و موجب بروز خسارت زیادی در سطح شهر شد.
این طوفان که از عصر دوشنبه تا شامگاه ادامه یافت موجب شد بسیاری از درختان سطح شهر دچار شکستگی شوند.
بر اثر این طوفان نزدیک به 200 اصله درخت در سطح شهر شکسته شده است و خسارات وسیعی نیز به کشاورزی منطقه بخصوص مزارع گلخانه ای وارد شده است.
مدیر جهاد کشاورزی زرند نیز با اشاره به خسارات سنگین طوفان به کشاورزی این شهرستان افزود: دو هکتار گلخانه در این شهرستان تا 100 درصد دچار خسارت شده اند.
محمد امیری افزود: خسارات طوفان به بخش کشاورزی درحال بررسی است. خسارت طوفان به سایر بخشهای شهر زرند نیز درحال بررسی و برآورد است.

Sharim
18-05-2010, 21:02
زمين لرزه
28/02/1389
زلزله 3.8 ریشتری صبح امروز شهر طبس را لرزاند زمین لرزه ای به بزرگی3 و 8 دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دقایقی پیش حوالی طبس واقع در استان یزد را تکان داد. به گزارش خبرنگار مهر در طبس، بر اساس اعلام مرکز لرزه ‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، در ساعت 8 و 29 دقیقه و 40 ثانیه صبح امروز، سه ‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه، زمین‌لرزه ‌ای به بزرگی 3.8 ریشتر شهر طبس را لرزاند.
مرکز این زمین ‌لرزه 67/33 درجه شمالی و 89/56 درجه شرقی و در 9 کیلومتری طبس، 55 کیلومتری بشرویه و 78 کیلومتری عشق ‌آباد و در عمق 10 کیلومتری سطح زمین گزارش شده است.
تاکنون هیچگونه خسارت جانی و مالی بر اثر این زمین ‌لرزه گزارش نشده است.

Sharim
19-05-2010, 16:40
زمين لرزه
29/02/1389
زلزله حوالي جندق در استان اصفهان را لرزاند زمين لرزه اي به بزرگي سه و هشت دهم در مقياس امواج دروني زمين - ريشتر- ساعت 13 و 44 دقيقه و 13 ثانيه، حوالي جندق در استان اصفهان را لرزاند.
به گزارش روز سه شنبه ايرنا، اين زمين لرزه را شبکه هاي لرزه نگاري وابسته به مرکز لرزه نگاري کشوري موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران ثبت کرده اند.
اين زلزله در عرض شمالي 14/34 درجه و طول شرقي 60/53 درجه رخ داده است.

Sharim
22-05-2010, 19:26
خسارت 56 ميليارد توماني سيل درخراسان رضوي

سیل و طوفان در خراسان رضوی56 میلیارد تومان به سه شهرستان این استان خسارت زد. رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران مه ولات گفت: تگرگ، باران و طوفان دیروز در مه ولات، 49 میلیارد و 833 میلیون تومان به باغات ، مزارع و واحدهای دامی این شهرستان خسارت وارد کرد. حاجی عرب افزود: در این حادثه 2 نفر نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند. رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران فریمان هم از خسارت پنج میلیارد تومانی تگرگ و سیل در این شهرستان خبر داد . محمدعلی فرهادی افزود : بارش تگرگ و باران شدید به محصولات باغی، کشاورزی، راهها و خطوط انتقال برق 12 روستای شهرستان فریمان خسارات فراوانی وارد کرد. او همچنین گفت: برق این روستاها با تلاش ماموران دوباره وصل شده است. مدیر جهاد کشاورزی بردسکن نیز با اشاره به وزش طوفان با سرعت 94 کیلومتر در ساعت در این شهرستان گفت : بارش تگرگ به 50 تا 80 درصد باغات میوه و مزارع جو و گندم خسارت وارد کرده است که مقدار دقیق این خسارات هنوز مشخص نشده است. حاجی نژاد همچنین از وارد شدن بیش از یک میلیارد ریال خسارت به گلخانه ها ی این شهرستان خبر داد.

سيل در مشهد دو کشته و شش مفقود بر جاي گذاشت

رييس جمعيت هلال احمر مشهد گفت: بارش شديد باران که عصر جمعه مردم مشهد را غافلگير کرده بود تاکنون دو کشته و شش مفقود داشته است. مجيد مذهبي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در منطقه سد " کارده " و پاسگاه " هلالي " اجساد دو نفر توسط نيروهاي امدادي از آب گرفته شد.
وي ادامه داد: شب گذشته عمليات تجسس مفقودان به دليل شدت سيل و تاريکي شب امکان پذير نبود و از صبح امروز اين عمليات در سه منطقه شامل سد کارده، پاسگاه هلالي و روستاي رضوان توسط نيروهاي امدادي و سگ هاي تجسس آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
مذهبي با اشاره به اينکه در پي بارش باران و جاري شدن سيل کليه نيروهاي امدادي به مناطق حادثه ديده گسيل شدند، گفت: منطقه چناران، گوارشک، روستاي چشمه گيلاس، منطقه پاسگاه هلالي، سد کارده، روستاي رضوان، منطقه احمد آباد مشهد، بقمچ و روستاي گرده از جمله مناطق امدادرساني هستند که تاکنون امداد رساني شده است.
وي افزود: در روستاي گرده بيش از يکصد گردشگر به دليل آب بردگي جاده از سوي نيروهاي امداد اسکان اضطراري و تغذيه شدند.
مذهبي گفت: در جريان عمليات امدادي شب گذشته از حدود يکصد دستگاه خودرو و سه دستگاه اتوبوس بيش از 160 نفر از آب گرفتگي و سيل نجات يافتند.
وي با اشاره به ادامه عمليات امدادرساني در برخي مناطق و روستاهاي حومه مشهد افزود: رعايت نکات ايمني و عدم حضور در تفرجگاههاي داخل دره ، اسکان در کنار رودخانه ها و غيره از مهم ترين عواملي است که از تشديد خسارات ناشي از سيل مي کاهد.

Sharim
29-05-2010, 18:41
زمين لرزه
08/03/1389
زمين لرزه اي با مقياس 3/9 ريشتر مرزاستان هاي فارس و هرمزگان را لرزاند
تهران - ساعت ‪ ۱۵‬و ‪ ۴۷‬دقيقه و ‪ ۴‬ثانيه امروز زمين لرزه‌اي با مقياس ‪۳/۹‬ ريشتر حوالي رويدر واقع در مرز استان‌هاي فارس و هرمزگان را لرزاند. به گزارش روز جمعه ايرنا به نقل از موسسه ژئوفيزيك ، مركز لرزه نگاري كشوري اين زمين لرزه با عرض شمالي ‪ ۲۷/۵۸‬و طول شرقي ‪ ۵۵/۳۳‬به مقياس ‪۳ ،/۹‬ ساعت ‪ ۱۵‬و ‪ ۴۷‬دقيقه و ‪ ۴‬ثانيه حوالي رويدر واقع در استان‌هاي فارس و هرمزگان روي داد.

Sharim
03-06-2010, 19:02
زمين لرزه
12/03/1389
زمين لرزه حوالي بهاباد استان يزد را لرزاند زمين لرزه اي به بزرگي 3/7 در مقياس امواج دروني (ريشتر) ساعت 13 و 33 دقيقه و 1 ثانيه روز سه شنبه حوالي بهاباد واقع در استان يزد را لرزاند.
به گزارش ايرنا،شبکه هاي لرزه نگاري وابسته به مرکز لرزه نگاري کشوري موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران، مختصات جغرافيايي اين زمين لرزه را 75 / 31 درجه عرض شمالي و 22 /56 درجه طول شرقي ثبت کرده اند.
هنوز از تلفات و خسارات احتمالي اين زمين لرزه گزارشي دريافت نشده است.

Sharim
13-06-2010, 13:06
زمين لرزه
22/03/1389
حوالي زرند کرمان لرزيد زمين لرزه اي به قدرت 3.7 درجه (در مقياس امواج دروني زمين) ساعت 15 و هشت دقيقه و 38 ثانيه امروز- جمعه- حوالي زرند واقع در استان کرمان را لرزاند.
شبکه لرزه نگاري وابسته به مرکز لرزه نگاري کشوري موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران، مرکز اين زمين لرزه را به طول شرقي 72 / 56 درجه و عرض شمالي 92 / 30 درجه به ثبت رساندند.
از تلفات و خسارات احتمالي اين زمين لرزه تا لحظه مخابره خبر گزارشي دريافت نشده است.

Sharim
23-06-2010, 21:03
سیل
02/04/1389
خسارات سيل به شهرستان مانه و سملقان سیلاب دیشب و در نخستین ساعات بامداد امروز به بخش مرکزی شهرستان مانه و سملقان خسارت وارد کرد. فرماندار این شهرستان گفت بر اثر جاری شدن سیل ، راه چهار روستای بخش مرکزی این شهرستان مسدود شد که با اعزام اکیپ راه و ترابری در کوتاهترین زمان بازگشایی شد. هاشمی افزود بارش شدید باران که همراه با طوفان بود برق چندین روستای بخش مرکزی را قطع و به شماری از واحدهای مسکونی این بخش خسارت وارد کرد. وی همچنین آبگرفتگی انبار جو و گندم و خرمن محصولات روستاییان بخش مرکزی شهرستان مانه و سملقان را از دیگر خسارات ناشی از بارش شدید باران اعلام کرد و افزود با حضور اکیپ شرکت توزیع برق استان به مناطق آسیب دیده ، برق روستاها نیز تا اواخر امروز وصل می شود.
هاشمی گفت سیلاب موجب واژگونی یک دستگاه خودروی پژو 405 با چهار سرنشین شد که مردم سرنشینان خودور را نجات دادند. فرماندار شهرستان مانه و سملقان افزود هم اکنون کارشناسان ستاد حوادث غیر مترقبه در حال بررسی میزان خسارتهای وارده به این شهرستان هستند. شهرستان 90هزار نفری مانه و سملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع است. بیشترین میزان بارندگی در منطقه رباط مانه و سملقان با 39 و سه دهم میلیمتر بوده است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Sharim
27-06-2010, 14:11
06/04/1389
وقوع طوفان شن در سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبي طي 2 روز آينده كارشناس سازمان هواشناسي از بروز طوفان شن در روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌هاي سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبي خبر داد. رضازاده در گفت‌وگو با فارس با اعلام اين مطلب افزود: طي 2 روز آينده وزش باد و طوفان شن با شدت شمال استان سيستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبي را در بر مي‌گيرد.
وي در ادامه گفت: در طول هفته آينده و تا اواخر هفته روند افزايش دما را در كل كشور شاهد خواهيم بود.

اين كارشناس سازمان هواشناسي در ادامه با اشاره به اينكه نسبت به روزهاي گذشته شدت گرد و غبار كاهش پيدا كرده است، تصريح كرد: طي 3 روز آينده مجدداً با فعال شدن هسته ديگري از گرد و غبارها شاهد ورود ريزگردها به كشور خواهيم بود.
وي در ادامه گفت: گرد‌ و غبارهايي كه قرار است طي روزهاي آينده وارد كشور شود از شدت بالايي برخوردار نيست.

اين كارشناس سازمان هواشناسي افزود: از فردا و طي 3 روز آينده غرب و جنوب غرب كشور همراه با گرد‌ و غبار خواهد بود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Sharim
23-07-2010, 10:13
29/04/1389


زلزله حوالي سراوان در استان سيستان و بلوچستان را لرزاند زلزله اي به بزرگي چهار و شش دهم درجه در مقياس امواج دروني زمين(ريشتر) شامگاه (دوشنبه) حوالي سراوان واقع در استان سيستان و بلوچستان را لرزاند. به گزارش ايرنا به نقل از مرکز لرزه نگاري کشوري موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران، اين زمين لرزه ساعت 22 و 15 دقيقه و 48 ثانيه بوقوع پيوست.
شبکه هاي لرزه نگاري وابسته به مرکز لرزه نگاري کشوري ديگر مشخصات اين زمين لرزه را 27 درجه و 84 دقيقه عرض شمالي و 62 درجه و 7865 دقيقه طول شرقي ثبت کرده اند.


29/04/1389


رئيس سازمان مديريت بحران كشور: زلزله سراوان هيچ خسارتي نداشت رئيس سازمان مديريت بحران كشور گفت: زلزله سراوان در بيابان‌هاي آن روي داده و هيچ خسارتي بر جا نگذاشته است. حسين باقري در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس«توانا» در خصوص زلزله سراوان در سيستان و بلوچستان اظهار داشت: زلزله‌اي به بزرگي چهار و شش دهم درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) شامگاه دوشنبه حوالي سراوان واقع در استان سيستان و بلوچستان را لرزاند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه اين حادثه خسارت‌هاي جاني داشته است، گفت: زلزله سراوان هيچ خسارت مالي و جاني نداشته است.



29/04/1389

حوالي جايزان لرزيد زمین لرزه ای به بزرگی 4 و 7 دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دقایقی پیش حوالی جایزان در استان خوزستان را تکان داد. به گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان دقیق وقوع این زلزله ساعت 11 و 50 دقیقه و 3 ثانیه بوده است.


30/04/1389

زمین لرزه پنج وهشت دهم ریشتری در بخش اشکنان لامرد در مرز فارس و هرمزگان 15 زخمی برجا گذاشت به گزارش واحد مرکزی خبر ، مسوول هلال احمر شهرستان لامرد گفت : در پی این زمین لرزه که ساعت هشت دقیقه بامداد در این بخش روی داد ، 15 نفر از اهالی روستاهای کدوین (kodeyoon )، زین الدین (zayendin )، پسند، دهو (dehoo )، ده پایین و شهر اشکنان زخمی شدند که 13 نفر آنان سرپایی مداوا و 2 نفر به بیمارستان اشکنان منتقل شدند.
حیدری پور افزود : میزان خسارت به منازل مسکونی 50 تا 70 درصد است. امداد رسانی به آسیب دیدگان از نخستین ساعت زمین لرزه آغاز شده و تاکنون با 2 بالگرد لوازم اولیه در اختیار آسیب دیدگان قرار گرفته است .
همچنین پس از این زمین لرزه پنج پس لرزه به وقوع پیوست که مردم پس از زمین لرزه اول شب را بیرون از خانه صبح کردند .
اشکنان در 500 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

---------- Post added at 11:13 AM ---------- Previous post was at 11:09 AM ----------

جزئیات و منشاء زلزله فارس

معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله با تشریح جزئیات زلزله امروز استان فارس گفت: یکی از گسل های پهنه گسله خمیدگی جبهه کوهستان زاگرس مسبب این زلزله بوده است.
دکتر مهدی زارع در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به گزارش مرکز شبکه ملی باند پهن لرزه نگاری ایران در پژوهشگاه زلزله افزود: زمین لرزه ای با بزرگای گشتاوری 5.8 در ساعت ۸ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه به وقت محلی در منطقه پیرامون روستای "اهل" در غرب و جنوب غرب بستک در استان هرمزگان و در مرز این استان با استان فارس رخ داد.
وی به جزئیات این زمین لرزه اشاره کرد و اظهار داشت: پس لرزه ای با بزرگای 5.2 در ساعت ۲۰ دقیقه بامداد رخ داد و تا ساعت 2 و 46 دقیقه بامداد به وقت محلی 8 پس لرزه با بزرگای بیش از 3.2 رخ داده است.
معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله تاکید کرد: بر اساس داده های موجود از ساز و کار این زمین لرزه به نظر می رسد یکی از گسل های پهنه گسله خمیدگی جبهه کوهستان زاگرس مسبب این زلزله بوده است. با توجه به بزرگای لرزه اصلی و ژرفای آن (بیش از ۳۰ کیلومتر)، احساس شدن آن در یک گستره وسیع و به لرزه درآمدن جزیره کیش قابل توجیه است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Sharim
25-07-2010, 00:04
02/05/1389
زلزله خراسان شمالي را لرزاند زلزله اي با بزرگي 4 و6 دهم درجه درمقياس امواج دروني زمين( ريشتر) بامداد روز جمعه بخش هايي از استان خراسان شمالي را لرزاند. به گزارش شبکه لرزه نگاري قوچان وابسته به مرکز لرزه نگاري کشوري موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران، زمان وقوع اين زلزله ساعت پنج و 26دقيقه و 42ثانيه حوالي شهر پيش قلعه ازتوابع شهرستان مانه و سملقان بوده است.
اين شبکه لرزه نگاري مختصات وقوع اين زلزله را 72/37 عرض شمالي و 01/57طول شرقي تعيين کرد.
اين زلزله در بجنورد مرکز خراسان شمالي احساس شدو شهروندان بجنوردي را به خيابان ها کشاند.
هنوز گزارشي از ميزان خسارات احتمالي جاني و يا مالي اين زلزله دريافت نشده است.
استان خراسان شمالي بر روي گسل زلزله واقع شده و به همين علت بهمن 75 زلزله اي با قدرت حدود 6 و 2 دهم ريشتر در اين استان بوقع پيوست وخسارات جاني و مالي زيادي در پي داشت.