PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : استفاده از اینترنت شما را شادتر می‌کند



mahdishata
16-05-2010, 17:44
دانشمندان معتقدند اینترنت در شاد کردن انسان ها نقش بسیار زیادی بازی می کند.

زمانی که صحبت از سلامت ذهنی می شود اینترنت چندان خوش نام نیست.تحقیقات زیادی انجام شده است که نشان می دهد دسترسی به اینترنت باعث بروز استرس ، ناامیدی و اعتیاد می شود.اما دانشمندان معتقدند با وجود تمام این بحث ها استفاده از اینترنت باعث شادی شما می شود.

محققان بریتانیایی در تاریخ 12 می گزارشی منتشر کردند که نشان می دهد بین دسترسی به اینترنت و احساس شادی و سلامت عمومی بدن رابطه مستقیمی وجود دارد.

اما میزان این شادی در بعضی از کشورهای جهان بیش تر است.برای مثال تحقیقات نشان می دهد افرادی که دارای درآمد کم تر هستند یا در کشورهای های جهان سوم زندگی می کنند بیش تر از دسترسی به اینترنت سود می برند.هم چنین زنان بیش تر از مردان از ارتباط$ با اینترنت احساس شادی می کنند.

در مجموع این تحقیق نشان می دهد دسترسی به اینترنت باعث می شود که مردم احساس بهتری در مورد زندگی خودشان داشته باشند.

مایکل ویلمات دانشمند علوم اجتماعی که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: افرادی که به فن آوری اطلاعات دسترسی دارند از زندگی خود رضایت بیش تری دارند.این بررسی ها نشان می دهد فن آوری به انسان ها احساس آزادی و کنترل می دهد که تاثیر زیادی روی شادی و سلامت آن ها دارد.

البته در مورد این که دسترسی به اینترنت چگونه می تواند باعث شادی انسان ها شود تحقیقات کمی انجام شده است.به همین دلیل یک شرکت انگلیسی اطلاعات جمع آوری شده از 35 هزار نفر را که در تحقیق World Values Survey که در بین سال های 2005 تا 2007 انجام شده بود شرکت داشتند را تحلیل کردند.

در مجموع با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند جنسیت، وزن، درآمد، تحصیلات و مانند آن محققان متوجه شدند استفاده از اینترنت با افزایش حس اعتماد، آزادی و تاثیرگذاری باعث شادتر شدن انسان ها می شود.

این تحقیقات هم چنین نشان داد بین دسترسی به اینترنت و میزان شادی انسان ها ارتباط زیادی به سن ندارد.این بدان معناست که این فقط کودکان نیستند که از اینترنت گردی بهره می برند.

اما محققان انتظار نداشتند که زنان هم به اندازه مردان از استفاده از اینترنت تاثیر بگیرند.چرا که صنعت فن آوری اطلاعات بیشتر یک صنعت مردانه به نظر می رسد.

اگرچه در این تحقیقات اشاره نشده است که چرا زنان بیش تر از مردان از استفاده از اینترنت احساس شادی می کنند اما این موضوع شاید به این دلیل باشد که آن ها در مرکز شبکه اجتماعی خانواده هستند و اینترنت می تواند ابزاری باشد که به آن ها در سازماندهی خانه و خانواده کمک کند.

khabaronline.ir

A.M.D.D.E.V.I.L
16-05-2010, 17:46
با این سرعت و قطعی ها که فقط میره روی اعصاب

mmiladd
16-05-2010, 17:51
از وقتی adsl دار شدم... بیشتر پیش روان پزشک میرم...!

hamed malekpour
16-05-2010, 21:29
اینو ببینید شاد بشید
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

pcforlife
16-05-2010, 21:34
دانشمندان معتقدند اینترنت در شاد کردن انسان ها نقش بسیار زیادی بازی می کند


اما میزان این شادی در بعضی از کشورهای جهان بیش تر است.برای مثال تحقیقات نشان می دهد افرادی که دارای درآمد کم تر هستند یا در کشورهای های جهان سوم زندگی می کنند بیش تر از دسترسی به اینترنت سود می برند.

فکر کنم دانشمندان از هر کشور جهان سومی جز ایران، نمونه‏ی تحقیقاتی برداشتند!:31:
خلاصه جوک جالبی بود!:46:

*Necromancer
17-05-2010, 23:30
بالاخره استفاده از اینترنت آدمو شاد می کنه یا افسرده؟

A.M.D.D.E.V.I.L
17-05-2010, 23:34
اینجا صدق نمیکنه
افسرده میکنه

MOHAMMAD2010
17-05-2010, 23:41
یه بار میگن شاد میکنه یه بار میگن افسرده
خودشونم نمیفهمن چی میگن !

arsess2012
18-05-2010, 14:50
اونا میفهمن اما خوب هر قانونی استثنا هم داره دیگه خوب:31:
ایران هم یه استثنای بزرگه:41:

amins2007
18-05-2010, 15:09
همین که همچین جوک هایی پخش میشه، شاد کنندست دیگه.
همه شاد شدیم و خندیدم

siavashjal
18-05-2010, 15:22
این خبر یه خبر واقعیه و از یه منبع خبری معتبر (چه ما خوشمون بیاد و چه نیاد) نقل شده. متن خبر هم خیلی سادست و این که دسترسی به اینترنت باعث شادی میشه. حالا همه دوستان میان می گن در ایران صدق نمی کنه و غیره. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

joe_satriani
20-05-2010, 21:41
زياد جدي نگيريد :46:

satttanism
21-05-2010, 12:20
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


وقتی شرکتهای بزرگ تولید کننده دنیای فناوری، محصول جدیدی را معرفی می کنند علاقمندان به تکنولوژی فورا به تکاپو می افتند. عشق به تکنولوژی در همان نگاه اول تمام وجودشان را در بر میگیرد و تا لحظه ورود معشوقه جدید به بازار تمام مدت در حال کسب اطلاعات هستند. به طوری که زمانی که به دستشان می رسد می توانند با آن به طور چشم بسته کار کنند، انگار که سالهاست آن را می شناسند. ‏

ولی ظاهرا موضوع فقط به گیک ها ختم نمی شود و به تازگی محققان با بررسی 35000 نفر به این نتیجه رسیده اند که تکنولوژی همه را خوشحال می کند و در دسترس داشتن فناوری باعث احساس خوشحالی در افراد می شود. پاول فلترز محقق میگوید: فرقی نمیکند ما پیر یا جوان باشیم، همه ما اجتماعی هستیم و نیاز به ابزاری برای استفاده از تکنولوژی داریم. به گفته او داشتن تکنولوژی در فرهنگها همچون یک نشانه است... برای مثال در اختیار داشتن رایانه، نشان دهنده تحصیلات و سواد است. ‏

نتایج این تحقیق بر خلاف عقاید قبلی است که معتقد بودند، فناوری باعث تاثیر منفی در رضایت مندی از زندگی می شوند. حقیقت این است که مقالات مختلفی در مورد جنبه های منفی فناوری ها جدید نوشته می شود اما در واقع نتایج این تحقیق و وابستگی انسان به تکنولوژی نشان می دهد که جنبه های مثبت آن خیلی بیشتر از منفی اش. بنابراین می توانید از علاقه خودتان نسبت به تکنولوژی و داشتن آن خوشحال باشید و از آن لذت ببرید. ‏

‏ بی بی سی ‏ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) ‏

Narenji.ir