PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : كارتريج جوهر تقلبي تهديدي براي چاپگرها



javadshahvand
12-05-2010, 09:47
كارتريج جـوهر تقلبي با كاهش عمر چاپگر و صدمه به آن،تهديدي جدي براي دستگاه محسوب مي شوند.
با توجه به توسعه صنعت توليد چاپگرهاي جوهرافشان در سالهاي اخير و گسترش ورود اين چاپگرها به منازل شخصي،بررسي مواد مصرفي آنها بيش از پيش ضرورت دارد.خريداران چاپگرهاي جوهرافشان هنگام مراجعه به بازار براي تهيه جوهر مورد نياز خود با انبوهي از پيشنهادات فروشندگان روبرو مي شوند كه آنان را دچار ترديد مي سازد. خريد جوهرهاي اصلي يا Original/Genuine،جوهرهاي سازگار با جوهرهاي اصلي يا Compatible ، جوهرهاي ليتري يا CISS،جوهرهاي شارژي يا Refill و جوهرهاي تقلبي يا Fake از پيشنهادات فروشندگان است.
اما بهترين جوهر،جوهرهاي اصلي و جوهرهاي سازگار با جوهر اصلي هستند. گاهي دسترسي مشتري به جوهرهاي اصلي مشكل است و گاهي قيمت آنها از نظر مشتري بسيار گران است.در اين زمان فروشنده ها،جوهرهاي CISS،Refill و Fake را معرفي مي کنند و چنانچه آگاهي لازم در اختيار مشتري نباشد،بدون پرسش و تحقيق تسليم پيشنهاد فروشنده خواهد شد.
جوهرهاي نامبرده علاوه بر اينکه با نوع اصلي سازگار نيستند باعث ساقط شدن اعتبارگارانتي چاپگر،تغيير رنگ در چاپ،جوهرريزي،مشکلات ناخواسته و تحميل هزينه به مشتري مي شوند. نوع ديگر جوهر ،جوهر سازگار با جوهر اصلي يا Compatible است که توسط شرکتهاي فروشنده چاپگر عرضه مي شود.آنها از قيمت مناسبي برخوردار هستند و علاوه بر اينکه مشکلات جوهرهاي CISS، Refill و Fake را ندارند از ضمانت شرکت فروشنده نيز برخوردارند.
در حال حاضر ماديران تنها شرکتي است که جوهرهاي سازگار با جوهر اصلي با نام ميوا را در اختيار مصرف کننده ها قرار مي دهد . اين جوهرها بسيار نزديک به جوهرهاي اپسون هستند و داراي ضمانت تعويض ماديران مي باشند، جوهرريزي و تغيير رنگ در چاپ را ندارند و چاپگرهاي جوهرافشان اپسون فروخته شده توسط ماديران را از گارانتي شرکت خارج نمي كنند .

مادایران