PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سرعت شبکه‌های بی‌سیم 10 برابر می‌شود



satttanism
11-05-2010, 22:48
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

فناوري بي‌سيم WiGig با پشت‌سر گذاشتن مراحل دشوار ارزيابي طي هفته جاري، سرانجام مورد تاييد قرار گرفت و مشخصات آن منشتر شد تا شرکت‌ها بتوانند اين پروتوکول جديد را در نسل جديد محصولات خود مورد استفاده قرار دهند.

پروتوکول WiGig که توسط اتحاديه Wireless Gigabit Alliance ارايه شده است، مربوط به فناوري بي‌سيم با بورد کوتاه مي‌شود و سرعت انتقال اطلاعات در آن 10 برابر از آخرين نسخه پروتوکول بي‌سيم کنوني موسوم به 802.11 سريع‌تر است و مي‌تواند يک فيلم سينمايي با کيفيت HDظرف 45 ثانيه بارگذاري کند. در شبکه Wi-Fi کنوني اين فيلم با سرعت 45 دقيقه انتقال ميابد. نسل جديد محصولات مبتني بر اين پروتوکول بي‌سيم جديد تا پايان سال جاري ميلادي روانه بازار مي‌شوند.

دکتر "علي صدري"(Ali Sadri) مديرعامل مرکز Wireless Gigabit Alliance گفت که پروتوکول WiGig سيستم‌هاي طولاني و سنگين که براي سيستم‌هاي سينماي خانگي استفاده مي‌شود را حذف مي‌کند و مي‌تواند در نسل آتي انواع سيستم‌هاي الکترونيکي و ديجيتالي از جمله رايانه‌هاي شخصي، تلفن‌هاي همراه، گيرنده‌هاي تلويزيوني و نمايشگرها، دستگاه‌هاي پخش ديسک‌هاي Blu-ray، دوربين‌هاي ديجيتالي و ... تحولات عمده به وجود آورد.

systemgroup.net

mahdishata
12-05-2010, 14:41
گروه صنعتي پشتيباني‌كننده از واي‌فاي در حال به‌كارگيري فن‌آوري جديدي است كه سرعت انتقال داده‌ها در مسافت‌هاي كوتاه را بيش از 10 برابر افزايش مي‌دهد و ممكن است با كابل‌هاي ويديويي در مركز سرگرمي خانگي جايگزين شود.

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گروه Wi-Fi Alliance در حال ملحق شدن به گروه WiGig است كه سرگرم طراحي راه‌هايي براي بهره‌برداري از باند فركانس 60 گيگاهرتز براي سرعت بي‌نهايت بالا بين دستگاه‌هاي موجود در يك مكان است، در حالي كه واي‌فاي اكنون در باندهاي 2.4 و 5 گيگاهرتز فعاليت مي‌كند.

به گفته مدير بازاريابي Wi-Fi Alliance، احتمالا به‌كارگيري اين فن‌آوري در محصولات، دو سال طول خواهد كشيد اما ممكن است نخستين محصولاتي كه به اين فن‌آوري مجهز مي‌شوند، بلوري پليرهايي باشند كه سيگنال‌هاي ويديويي كيفيت بالا را به‌صورت بي‌سيم به دستگاه‌هاي تلويزيون ارسال مي‌كنند و پس از آن دستگاه‌هاي قابل حملي مانند دوربين‌هاي ويديويي با اين فن‌آوري قابليت ارسال بي‌سيم ويديوها را خواهند يافت.

گروه ديگري به‌نام WirelessHD Consortium نيز يك فن‌آوري را براي بهره‌برداري از همين باند فركانس با هدف مشابه طراحي كرده است كه در برخي از فرستنده‌ها و گيرنده‌هاي جفت شده براي ويديوي اچ دي كه سال گذشته عرضه شدند، مورد استفاده قرار گرفت.

به‌كارگيري WirelessHD محدودتر بوده و تنها شامل پخش ويديو و صوت مي‌شود اما به تازگي توسعه‌يافته تا دربرگيرنده شبكه داده مانند WiGig شود.

رييس هيات مديره اين گروه نيز اظهار كرده است فن‌آوري WirelessHD بيش‌تر براي پخش ويديوي كيفيت بالا مناسب بوده و براي استفاده در دستگاه‌هاي قابل حمل مناسب نيست.

فعاليت اين فن‌آوري‌ها در كنار يكديگر امكان‌پذير است. شركت‌هاي رايانه‌يي و سازنده محصولات الكترونيكي متعددي از جمله اينتل، سامسونگ الكترونيكس، پاناسونيك و توشيبا عضو هر دوي اين گروه‌ها هستند.