PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : انقلابی در ارائه اینترنت در اروپا



osifa
09-05-2010, 18:29
پارسینه: اتحادیه اروپا به کشورهای عضو پیشنهاد داده است که اینترنت بی سیم را در بسامدهای مربوط به تلویزیونهای آنالوگ و رادیو ارائه دهند.


این بسامدهای آزاد در باند بین 790 تا 862 مگاهرتز می توانند میزبان سرویسهای ارتباطات الکترونیکی باشند به این ترتیب گسترش اتصالات بی سیم (وایمکس) و حضور شبکه در زندگی روزمره شهروندان بسیار آسان خواهد شد.

این روش مناسبی برای حفظ "حق مسلم استفاده از اینترنت" برای همه اروپا است. در حقیقت هدف کمیسیون اروپا استانداردسازی فرستنده های در طیف 800 مگاهرتز در سطح قاره اروپا برای رسیدن به شبکه های "وای- فای" است با این استانداردسازی از تداخلهای احتمالی بسامدهای سرویسهای مختلف ارتباطی جلوگیری می شود.

با رشد ثابت تقاضای اتصالات موبایل و گسترش پهنای باند، استفاده از یک بسامد ثابت بی سیم یک ضرورت است.ارزیابیهای کمیسیون اروپا نشان می دهد که اگر میزان بسامدهای آزاد به 80 درصد برسد رقم اطمینان از ارائه سرویسهای پهنای باند به 20 درصد می رسد.

براساس گزارش کنجکاو از Cellular-News، همچنین زیرساختهای لازم برای اطمینان از پوشش پهنای باند موبایل با استفاده از بسامدهای 800 مگاهرتز حدود 70 درصد کمتر نسبت به بسامدهایی که درحال حاضر برای فناوریهای موبایل نسل سوم Umts استفاده می شوند هزینه خواهند داشت. کشورهای اروپایی با یک سود اقتصادی 44 میلیارد یورویی تا پایان سال 2013 می توانند از خدمات پهنای باند پرسرعت بی سیم بهره مند شوند.