PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ جهان عرضه می‌شود



satttanism
09-05-2010, 11:16
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

توليد لپ‌تاپ‌هاي باريک و سبک از مهم‌ترين اهدافي بود که توليدکنندگان رايانه‌ در سال 2009 دنبال کردند. اما آيا اين هدف در سال 2010 نيز دنبال خواهد شد؟ تصاوير متعدد منتشر شده در سايت ويتنامي vozExpress نشان داده است که شرکت توشيبا به زودي باريک‌ترين و سبک‌ترين لپ‌تاپ 13 اينچي را روانه بازار خواهد کرد. اين لپ‌تاپ که تصاوير آن بسيار جذاب به نظر مي‌رسد، مي‌تواند کاربران زيادي را به سمت خود بکشاند.

پيش از اين نيز رايانه‌هاي قابل‌حمل Adamo دل، MacBook Air اپل، X340 شرکت MSI و Adamo XPS دل با ضخامت بسيار کم و وزن پايين به دست کاربران رسيدند. باريک و سبک‌ بودن لپ‌تاپ از جمله مواردي است که توجه کاربران را بسيار جلب مي‌کند، اما بايد توجه داشت که اين دسته از رايانه‌هاي همراه معمولا قيمت بالايي دارند و در مقابل قابليت‌هاي اجرايي و عمر باتري‌ آن‌ها ضعيف است.

گزارش منتشر شده حاکي از آن است که لپ‌تاپ جديد توشيبا شامل پردازنده Core i3 يا i5 اينتل مي‌شود و به باتري دوم Super Charged Ion(SCiB) مجهز شده است. اين باتري شامل فناوري جديدي مي‌شود که به رايانه قابل‌حمل امکان مي‌دهد ظرف 10 دقيقه 90 درصد ظرفيت باتري را پر کند.

systemgroup.net

mahdishata
09-05-2010, 13:24
توشيبا در حال ساخت سبك‌ترين لپ‌تاپ 13 اينچي جهان است كه با مك‌بوك اير اپل به رقابت برمي‌خيزد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين لپ‌تاپ علاوه بر فوق سبك بودن داراي باتري يوني Super Charged خواهد بود.

اگرچه مشخصات و قيمت اين لپ‌تاپ معلوم نيست اما بر اساس گزارش وبلاگ فن‌آوري Engadget، در ساخت اين دستگاه، پردازنده‌هاي Core i3, i5و i7-620 به‌كار رفته و داراي چهار گيگابايت حافظه جانبي و هارد درايو 500 گيگابايتي يا هارد سخت جامد 512 گيگابايتي خواهد بود.

هم‌چنين در اين گزارش به نمايشگر LCD اين دستگاه با درجه كنتراست 16 به 9، پورت USB 3.0 و سيستم خنك‌سازي بليزمونتين اشاره شده است كه تمامي آن‌ها در يك بدنه سبك اندكي بيش از 900 گرم است.

طبق گزارش‌هاي اينترنتي، انتظار مي رود ساخت اين دستگاه به‌زودي از سوي توشيبا اعلام شود.