PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : عرضه نخستین نت‌بوک با پردازنده دوهسته‌ای در ماه ژوئن



satttanism
08-05-2010, 14:13
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

نت‌بوک‌ها از ماه ژوئن سال جاري مي‌توانند پردازنده دوهسته‌اي Atom اينتل را در اختيار داشته باشند تا از اين زمان به بعد کليه مزاياي پردازنده‌هاي چندهسته‌اي براي اين دسته از لپ‌تاپ‌هاي کوچک و باريک نيز ارايه شود.

نت‌بوک‌هاي ساخته شده در شرکت‌هاي HP، لنوو، دل و توشيبا مجهز به پردازنده‌هاي تک‌هسته‌اي Atom باتري قوي دارند، اما از قابليت‌هاي پردازنده‌هاي چندهسته‌اي بهره‌اي نبرده‌اند.

در اين ميان شرکت ايسوس از توليد نت‌بوک جديدي با پردازنده دوهسته‌اي Atom خبر داده که تاکنون نمونه آن ديده نشده است. اين لپ‌تاپ نسبت به مدل‌هاي پيشين خود قدرت بيشتري ارايه مي‌دهد.

نسل جديد پردازنده‌هاي دوهسته‌اي مخصوص نت‌بوک‌ها به گونه‌اي توليد شده‌اند که سازگاري بيشتري بين انرژي مصرف شده در باتري و قابليت‌هاي اجرايي رايانه برقرار مي‌کنند. بررسي مقدماتي نت‌بوک دوهسته‌اي ايسوس نشان مي‌دهد که اين رايانه شخصي کوچک مي‌تواند قابليت‌هاي متفاوتي را در اختيار کاربران بگذارد.

پيش‌بيني شده است که پردازنده دوهسته‌اي Atom در نمايشگاه Computex در ماه ژوئن به نمايش گذاشته شود. "پائول اوتليني"(Paul Otellini) مديرعامل اينتل چندي پيش به دنبال اعلام وضعيت مالي شرکت خود در فصل نخست سال جاري ميلادي توضيح داد که نخستين پردازنده‌هاي دوهسته‌اي براي نت‌بوک‌ها در سه ماهه دوم 2010 عرضه مي‌شوند.

systemgroup.net