PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : رقابت اپل و گوگل در خرید شرکت‌های نوپا



satttanism
05-05-2010, 08:45
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

استيو جابز به سرعت خريد ديگر شرکت‌ها افزوده است تا بدين طريق از گوگل سبقت گرفته و خود را در بازار فناوري‌هاي همراه بيشتر تثبيت کند.

هفته گذشته اپل دو شرکت در حوزه فن‌آوري‌هاي همراه موسوم به Siri و Intrinsity را خريد. در ماه ژانويه اپل شرکت تبليغاتي Quattro Wireless و درماه دسامير شرکت خدمات موسيقي آنلاين موسوم به LaLa Inc. را خريد.

اقدامات اپل بيانگر فشار فزاينده گوگل در اين حوزه است. گوگل طي سال جاري 9 شرکت را در صنعت همراه خريداري کرد. اين صحنه رقابتي با ورود شرکت هيولت پکارد تنگ‌تر شده و شرکت هيولت پکارد با خريد پالم به مبلغ 1.2 ميليارد دلار به يکي از رقباي عمده اپل مبدل شده است.

پيش‌بيني مي‌شود طي سال جاري فروش تلفن‌هاي هوشمند به 247 ميليون دستگاه برسد. رهبر بازار در اين حوزه در آمريکاي شمالي شرکت Research In Motion با 42% سهم بازار است.

از زمان بازگشتش به شرکت اپل در سال 1997، استيو جابز کلاً 13 شرکت را خريده است که 5 مورد از اين خريدها طي 7 ماه اخير صورت گرفت.

ارزش سهام اپل 5.26 دلار افزايش يافت و به 266.35 دلار در هر سهم رسيد. طي سال جاري ارزش سهام اپل 26 درصد رشد يافته است. گوگل نيز 4.91 دلار افزايش يافت و ارزش هر سهم اين شرکت به 530.60 دلار رسيد. ارزش سهام گوگل 14 درصد طي سال جاري کاهش يافته است.

systemgroup.net