PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مقایسه C و ++C



kiazand
04-05-2010, 19:26
با سلام
یه مقاله لازم دارم زبانهای سی وسی پلاس پلاس را با هم مقایسه کرده باشه
مثلا
کلمات کلیدی این دو زبان
معایب و مزایا
تفاوت
سرعت
سیستم داده ای
و غیره


ممنون

CppBuilder2006
05-05-2010, 21:38
سلام
آخه این مقایسه چه فایده داره! هر کی بخواد C یا ++C یاد بگیره باید (اول) خوب C رو یاد بگیره! دیگه مقایسه نمیخواد!
__________________

وبلاگ من

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شامل ویرایش سوم «با ++C آشنا شویم»:20:

sin2x=2sinxcosx
07-05-2010, 13:59
بفرما اینم مقاله :


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

sasan_pink
16-05-2010, 01:07
با سلام ( عضو جدید هستم و اولین پستم تو این سایته ) :

هر دوی این زبانها بسیار قدرتمند هستند و دراصل سی++ فرزند سی حساب میشه هرچند شاید این جمله چندان هم درست نباشه چون جدای از قابلیتهایی که در سی++ به سی اضافه شده روش نووینی هم در برنامه نویسی و حل مسئله به نام شی گرایی به اون اضافه شده که شدیدا با اون راه حل هایی که در روش برنامه نویسی ساخت یافته ( سی ) وجود داشته فرق داره.

کسی که با سی++ میخواد برنامه نویسی کنه باید تا حدود زیادی نوع نگاهش به مسئله ای که داره براش برنامه مینویسه رو عوض کنه. تفاوت های سی++ و سی فقط تنها توی چند تا قابلیت جدیدی نیست که در سی++ به سی اضافه شده بلکه در سی++ روش های حل مسئله هم خیلی فرق میکنه.

اما در مورد سرعت بدون شک سی خالص بسیار سریعتر و بهتر عمل میکنه البته همه اینها مال وقتیه که شرایط یکسان باشه مثلایک نفر یک مسئله رو با هر دو زبان براش برنامه بنویسه و الگوریتمی که بکار میبره هم تا حد ممکن بهینه شده باشه و مثلا برای هر دوتاش تنظیمی برای بهینه سازی کد توسط کامپایلرانجام نشده باشه و .... چه بسا یک برنامه سی که بد نوشته شده باشه کند تر از مشابه اش با سی++ که از یک الگوریتم بهینه استفاده میکنه باشه. هرچند که با پیشرفت های الان و سرعت های سیستم های امروزه دیگه برای طیف وسیعی از برنامه ها واقعا مهم نیست که حالا حتما بخوان از سی استفاده کنند.

اما شاید جالب باشه که بدونیم با این حالی که سالهای زیادی از ورود زبانهای برنامه نویسی جدیدتر میگذره اما هنوز همون سی خالص قدیمی در جاهایی که سرعت حرف اول رو میزنه حرف های زیادی واسه گفتن داره و هنوز محبوب و پراستفاده است مخصوصا توی سیستم های یونیکسی و شبه یونیکس ها مثل گنو/لینوکس ها و free BSD و سولاریس و ...
هنوز برنامه های سیستمی و درایورها و کامپایلر ها و کتابخانه ها و ... زیادی هستند که با این زبان نوشته میشوند.

قدرت و سادگی و امکانات زیاد باقی زبانهای برنامه نویسی رو منکر نمیشم ولی به نظر من این زبان تبدیل به اسطوره ای شد که دیگه شاید هیچ زبان برنامه نویسی دیگه حتی اونهایی که شدیدا از سی الهام گرفتن مثل سی++ و سی شارپ و جاوا و ...به اون پایه و مقام نرسن.

زبانی که برای چندین نسل زبان برنامه نویسی بعد از خودش همیشه یک الگو بوده. زبانی که شاید امروزه با وجود زبانهای پر امکانات امروزی دیگه اونقدرها مورد توجه نباشه اما قطعا بهترین زبان واقعی واسه یک برنامه نویس واقعی هستش.

شرمنده که اینقدر طولانی شد. جوگیر شدم :20: