PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : عرضه نسخه 6 سیستم‌عامل Enterprise Linux پس از 3 سال



satttanism
04-05-2010, 11:48
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

شرکت Red Hat نسخه بتاي Enterprise Linux 6 که به ادعاي اين شرکت کامل‌ترين و پيشرفته‌ترين پلتفورم در حوزه سيستم‌هاي عامل آن از ابتدا تاکنون محسوب مي‌شود را عرضه کرد.

اين نسخه از سيستم‌عامل متن‌باز لينوکس سه سال پس از عرضه نسخه قبلي آن موسوم به Enterprise Linux 5 روانه بازار شده است که البته شرکت سازنده اعلام کرده است پشتيباني خود از نسخه قبلي را تا سال 2014 ادامه مي‌دهد. به گفته Red Hat، فناوري هسته‌اي اين سيستم‌عامل متن‌باز از بخش مرکزي نرم‌افزار گرفته تا زيرساخت‌ها و ابزارهاي توسعه‌اي به صورت به‌روزشدني طراحي شده‌اند.

اين شرکت در وبلاگ رسمي خود نوشت: «سيستم‌عامل Red Hat Enterprise Linux 6 مرز ميان فضاي مجازي، فيزيکي و ابزارهاي مبتني بر وب را از بين برده است تا جابجايي بين اين فضاها که از اهميت بالايي در دنياي مدرن فناوري برخوردارند، به راحتي انجام شود».

مهم‌ترين قابليت‌ها در اين سيستم‌عامل متن‌باز جديد شامل سيستم مجازي‌سازي فراگير، مقياس‌پذيري توسعه يافته و در دسترس، و کاهش مصرف انرژي است. شرکت Red Hat در زمينه مصرف انرژي اقدامات ارزنده‌اي انجام داده و هسته مرکزي سيستم‌عامل را به گونه‌اي طراحي کرده است که مي‌توان هسته‌هاي پردازنده مرکزي رايانه که در شرايط به‌خصوص کار نمي‌کنند را در حالت آماده‌باش قرار دهد تا انرژي کمتري در آن‌ها مصرف شود.

systemgroup.net