PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : وضعیت اپراتور سراسری اینترنت پرسرعت بی سیم(مبین نت)/ اینترنت پرسرعت در 30استان



mahdishata
03-05-2010, 11:58
مدیرعامل اپراتور سراسری اینترنت پرسرعت بی سیم با تشریح مراحل نهایی راه اندازی سرویس وایمکس از ارائه سرویس وایمکس در 30 استان کشور خبر داد و گفت: تعرفه های مصوب این سرویس به زودی اعلام می شود.

محمد تقی خاکی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انجام مراحل نهایی راه اندازی سرویس وایمکس به صورت همزمان در کل کشور گفت: شبکه در حال تکمیل شدن است و به زودی اینترنت پرسرعت بی سیم در اختیار تمامی هموطنان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه مرجع تصمیمگیری در مورد تعرفه سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات، کمیسیون تنظیم مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است گفت: این کمیسیون حداکثر تعرفه سرویس وایمکس را تصویب کرده اما ما بر مبنای شرایط بازار تعرفه استفاده از این سرویس را اعلام خواهیم کرد.

مدیرعامل اپراتور مبین نت در مورد کیفیت شبکه اینترنت پرسرعت بی سیم نیز گفت: در شبکه های بی سیم، اسکلتهای فلزی ساختمانها، امواج الکترومغناطیسی را جذب کرده و این مسئله در نقاطی باعث ایجاد نقطه کور می شود. به همین دلیل در تمامی شبکه های بی سیم از قبیل تلفن همراه و اینترنت امکان بروز نقاط کور وجود دارد اما سعی داریم با طراحی مناسب این مشکل را به حداقل رسانده تا برای مشترک محسوس نباشد.

خاکی با بیان اینکه نصب آنتن های bts را برای پوشش شبکه وایمکس در دستور کار داریم اضافه کرد: در برخی مناطق آنتنهای bts نصب شده است و در برخی مناطق نیز که امکان هم مکانی وجود دارد از آنتن های نصب شده اپراتورهای تلفن همراه به طور مشترک استفاده خواهیم کرد.

به گزارش مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اسفند ماه سال 87 مجوز بهره برداری از شبکه اینترنت پرسرعت بی سیم را برای چهار اپراتور صادر کرد و بر این اساس مقرر شد اپراتور مبین نت در کل کشور، ایرانسل در 7 شهر، اپراتور اسپادان در اصفهان و شرکت رایانه گلستان در گلستان ظرف مدت 9 ماه این سرویس را عرضه کنند. تاکنون اپراتور ایرانسل موفق شده است که در 7 شهر کشور وایمکس بدهد.

وایمکس سیستم دیجیتال ارتباط بی سیم است که با استفاده از منطقه بسیار وسیع تحت پوشش دکلهای وایمکس کل شهر و شهرکهای صنعتی و مناطق راهبردی را پوشش می دهد و اینترنت پرسرعت را برای سازمانها، موسسات و شرکتهای تجاری و همچنین منازل مسکونی و تمامی افراد در هر نقطه ای از مکانهای تحت پوشش فراهم می آورد. به طوری که کاربر قادر خواهد بود در هر لحظه حتی در شهرهای دیگر تحت پوشش توسط رایانه اش به اینترنت پرسرعت متصل شود.

mahdishata
11-05-2010, 07:35
شرکت مبین نت که با پرداخت 106 میلیارد تومان به دولت توانست پروانه اپراتور سراسری وایمکس را از آن خود کند اینترنت پرسرعت بی سیم را از اول تیر ماه در 30 مرکز استان کشور راه اندازی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، وایمکس سیستم دیجیتال ارتباط بی سیم است که با استفاده از منطقه بسیار وسیع تحت پوشش دکلهای وایمکس کل شهر و شهرکهای صنعتی و مناطق راهبردی را پوشش می دهد و اینترنت پرسرعت را برای سازمانها، موسسات و شرکتهای تجاری و همچنین منازل مسکونی و تمامی افراد در هر نقطه ای از مکانهای تحت پوشش فراهم می آورد به طوری که کاربر قادر خواهد بود در هر لحظه حتی در شهرهای دیگر تحت پوشش توسط رایانه اش به اینترنت پرسرعت متصل شود.

اپراتور سراسری وایمکس مبین نت در فاز اول موفق به نصب 700 سایت Bts برای سرویس دهی به مشترکان شده و در برخی مناطق نیز که امکان هم مکانی وجود دارد از آنتنهای نصب شده اپراتورهای تلفن همراه به طور مشترک استفاده خواهد کرد.

این اپراتور در فاز اول، اینترنت پرسرعت بی سیم را در 30 مرکز استان از اول تیرماه اجرایی خواهد کرد که در این فاز، تمامی مشترکان تجاری و خانگی می توانند از این سرویس استفاده کنند.

مدیرعامل مبین نت پیش از این با تاکید بر انجام مراحل نهایی راه اندازی سرویس وایمکس به صورت همزمان در کل کشور به مهر گفته بود که شبکه در حال تکمیل شدن است و به زودی اینترنت پرسرعت بی سیم در اختیار تمامی هموطنان قرار می گیرد.

طبق آخرین اخبار، شرکت مبین نت که اسفندماه سال 87 پروانه فعالیت اپراتور سراسری وایمکس را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرده است 40 درصد سهام خود را به شرکت مخابرات ایران فروخته است.

mahdishata
27-05-2010, 00:08
مشهد - خبرگزاری مهر: نائب رئیس هیئت مدیره مخابرات کشور از امکان استفاده از خدمات اینترنت وایمکس از اول تیر ماه سال جاری در سراسر کشور خبر داد.

مصطفی سید هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر در مشهد با اشاره به اهمیت توسعه خدمات اینترنت در سراسر کشور افزود: درحال حاضر در چند استان کشور امکان استفاده از خدمات اینترنت وایمکس وجود دارد که با اقدامات صورت گرفته از تیرماه امسال در سراسر کشور افراد می توانند از طریق لپ تاپ به شبکه جهانی اینترنت در هر زمان و مکان متصل شوند.

نائب رئیس هیئت مدیره مخابرات کشور، با اشاره به اهمیت توسعه ارتباطات در کشور اظهار داشت: در این راستا به منظور افزایش کیفیت خدمات مخابراتی، شرکت مخابرات ایران بهره گیری از فناوریهای نوین در عرصه ارتباطات را در دستور کار خویش قرار داده است.

وی استفاده از خدمات ویدئو کنفرانس در سراسر کشور را از دیگر مصوبات اخیر شرکت مخابرات عنوان کرد و گفت: توسعه خدمات ویدئو کنفرانس در سراسر کشور از مصوبات اخیر شرکت مخابرات بود که با فراهم شدن زمینه برای استفاده از خدمات ویدئو کنفرانس جابجایی استانی و شهری برای برگزاری جلسات به حداقل خواهد رسید.

mahdishata
21-07-2010, 00:27
شبکه وایمکس مبین نت شنبه ۲ مردادماه رسما راه اندازی میشود.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) بعد از ماهها تاخیر در راه اندازی و عملی نشدن وعده های مدیران مبین نت ظاهرا بناست شبکه وایمکس مبین نت روز شنبه ۲ مردادماه به صورت رسمی و با راه اندازی تنها ۱۵۰ سایت BTS رسما راه اندازی شود.

صبح امروز نیز مهندس رضا علی بلندی که از بدو تاسیس مبین نت عهده دار مدیریت فنی این شرکت بود استعفا داد.

به گزارش ایستنا در پی جابه‌جایی ‌های اخیر مدیران شركت ارتباطات مبین‌نت بعنوان اپراتور سراسری وایمكس کشور مهندس رضا علی‌بلندی نیز كه از بدو تأسیس و اخذ پروانه سراسری وایمكس، سمت مدیریت فنی این شركت را عهده‌دار بودند از سمت خود استعفا کرد.

براساس اخبار رسیده به ایستنا محمد تاجمیری كه به تازگی از پارس آنلاین به مبین‌نت پیوسته جانشین علی بلندی شده است.

گفته می‌شود دلایل استعفای ایشان انتقاد از عدم وجود ساختار سازمانی مناسب، نبود برنامه‌ریزی و استراتژی مشخص بازاریابی، فروش و امور مشتركین عنوان شده كه قطعا موارد فوق‌الذكر ارائه سرویس مطلوب به مشتركین را ناممكن خواهد كرد.

mahdishata
04-08-2010, 18:45
مدیرعامل شرکت مبین نت وعده داد تا سال 1390، 379 شهر کشور تحت پوشش خدمات وایمکس این اپراتور قرار می گیرد.

به گزارش عصر ارتباط، محمدتقی خاکی در نشست خبری افزود: «اکنون در سال دوم فعالیت مبین‌نت باید 90 شهر به مجموعه شهرهای تحت پوشش وایمکس مبین‌نت افزوده شود.»

او برنامه اولیه پوشش کشوری خدمات وایمکس این اپراتور را 300 سایت در کل کشور عنوان کرد و گفت: «در ۱۱ شهری که هم اکنون نصب و راه‌اندازی سایت‌های اولیه پایان یافته، نصب سایت‌ها طبق برنامه انجام شده و اکنون سرویس‌دهی در 11 شهر اراک، اردبیل، ایلام، بابل، بجنورد، بیرجند، خرم‌آباد، سمنان، سنندج، شهرکرد و یاسوج آغاز شده است.»

خاکی افزود: «نصب سایت‌های مورد نیاز در بقیه شهرها هنوز کامل نشده و اگر موفق به اخذ مجوز نصب سایت نشویم مجبور به اجراي طرحی می‌شویم که با همین تعداد سایت‌های موجود شهرها را پوشش دهیم.»

او افتتاح اولیه شبکه مبین‌نت را به‌رغم اینکه مدیران پیشین آن را موکول به خردادماه سال 89 کرده بودند، آذرماه سال 88 ذکر کرد و گفت: «منتظر بودیم تا کیفیت شبکه به میزان قابل قبولی برسد که برنامه اولیه ما نیز اواخر خرداد ماه 89 بود اما به دلیل برخی موارد، راه‌اندازی آن در خردادماه از عهده ما خارج بود.»

مدیرعامل مبین‌نت بر توجه خاص به بخش نرم‌افزاری و توسعه آن در این شبکه اشاره کرد تا امکان عرضه سرویس‌های ارزش افزوده روی آن فراهم شود.

او همچنین وابستگی به شرکت آریاسل که گفته می‌شد از شرکت‌های اقماری مبین‌نت است و برای فروش و توزیع محصولات این اپراتور سراسری وایمکس راه‌اندازی شده، رد کرد و گفت: «مبین‌نت هیچ نقشی در آریاسل ندارد و تنها سهامدار هر دو شرکت مشترک است.»

خاکی در خصوص زمان عرضه سرویس‌های VoIP و --- این اپراتور بر بستر وایمکس، گفت: «در این مرحله فقط سرویس اینترنت پرسرعت بر بستر وایمکس ارایه می‌شود و پس از تامین ساز و کار عرضه سرویس‌های دیگر، نسبت به ارایه این دو سرویس اقدام خواهیم کرد.»

او درباره واگذاری ۴۰ درصد سهام مبین‌نت به همراه اول نیز گفت: «شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران به عنوان سهامدار ۶۰ درصدی مبین‌نت تصمیم گرفت ۴۰درصد سهام خود را به همراه اول بفروشد که بر این اساس مذاکرات انجام شد که در این میان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که این معامله جای سوال دارد. طبق پروانه وایمکس باید تغییر سهامداری را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کنیم که این کار را اواخر اردیبهشت‌ماه انجام دادیم و تغییر سهامداری زمانی رسمی می‌شود که در روزنامه رسمی ثبت شود.»

mahdishata
14-09-2010, 14:29
مدیرعامل اپراتور سراسری وایمکس مبین‌نت از انعقاد قرارداد دو ساله با اپراتور مخابراتی کره‌جنوبی (KT) برای ارائه وایمکس در ایران خبر داد و گفت: وایمکس یک تکنولوژی مدرن است و به همین دلیل باید از تجربیات کشورهای مطرح در این خصوص استفاده کرد.

محمدتقی خاکی در گفت‌وگو با مهر در تشریح آخرین وضعیت شبکه اینترنت پرسرعت بی‌سیم مبین‌نت اظهار داشت: شبکه وایمکس مبین‌نت با حداقل پوشش شهرها و مراکز استا‌ن‌های کشور راه‌اندازی شد و طبق برنامه از مهر ماه جاری وارد فاز دوم پوشش‌دهی و تکمیل ظرفیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه پوشش وایمکس مبین‌نت در تمامی مراکز استان‌های و شهرهای بزرگ هم اکنون بیش از 80 درصد است، گفت: در فاز بعدی توسعه شبکه پوشش شهرهای تابعه و مراکز استانداری و افزایش ظرفیت را در دستور کار داریم.

خاکی با اشاره به همکاری مبین‌نت با اپراتور خارجی KT و استفاده از تجربیات این شرکت مخابراتی برای افزایش کیفیت شبکه وایمکس اضافه کرد: KT مهمترین اپراتور مخابراتی کره جنوبی است و حدود 400 هزار مشترک وایمکس در این کشور دارد.

وی افزود: در کره‌جنوبی به دلیل زیرساخت‌‌های باند وسیع، اکثر کاربران از طریق فیبرنوری به اینترنت باند پهن متصل هستند و به همین دلیل باند پهن وایرلس (بدون سیم) در این کشور آنچنان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

مدیرعامل وایمکس مبین‌نت با تاکید بر اینکه اپراتور KT سهام مبین‌نت را خریداری نکرده است اما قرار است به عنوان اپراتور مسئولیت فروش سرویس، پشتیبانی و توسعه شبکه را به مدت دو سال برعهده گیرد به مهر گفت: وندورهای شبکه مبین‌نت بخش طراحی، نصب و راه‌اندازی سرویس را به عهده دارند و اپراتور KT بر تحویل کار وندورها و نگهداری کل شبکه در طول دو سال نظارت خواهد کرد.

وی از سه شرکت هوواوی، ZTE چین و سامسونگ کره به عنوان وندورهای شبکه اینترنت پرسرعت بی‌سیم مبین‌نت نام برد و به مهر گفت: طراحی این شبکه به عهده این سه شرکت است اما KT به عنوان اپراتور بر کار این سه شرکت نظارت خواهد داشت.

خاکی با تاکید بر اینکه ظرفیت شبکه وایمکس مبین‌نت در فاز نخست برای سرویس‌دهی به 100 هزار مشترک در سراسر کشور پیش‌بینی شده است اضافه کرد: حداکثر تا پایان مهرماه این مرحله به اتمام می‌رسد و توسعه فازهای بعدی این پروژه برای مراکز فرمانداری‌های استان‌ها و رسیدن به پوشش IN DOOR آغاز می‌شود.

وی گفت: تاکنون حدود 200 ایستگاه BTS از سوی مبین‌نت به بهره‌برداری رسیده و استقبال از اینترنت پرسرعت بی‌سیم در سراسر کشور را مطلوب توصیف کرد. به گفته مدیرعامل مبین‌نت، وایمکس در نقاطی از کشور که امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت از طریق دیگر شبکه‌های کابلی موجود نیست با استقبال گسترده‌ای روبرو خواهد شد.

وی به جایگاه فعلی اینترنت در میان همه اقشار کشور اشاره کرد و گفت: به تعداد مشتاقان برقراری ارتباط با باند وسیع روز به روز افزوده می‌شود. مدیرعامل مبین نت در مورد تعرفه فعلی سرویس وایمکس این اپراتور به مهر گفت: تعرفه ارائه شده از سوی مبین‌نت از سقف درنظر گرفته شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به مراتب پایین‌تر است اما در نظر داریم به تناسب استفاده متقاضیان بسته‌های خدماتی متفاوتی ارائه کنیم تا مشترکان مجبور نباشند هزینه زیادی برای استفاده از این سرویس پرداخت کنند.

وی افزود: متناسب با تقاضای مشتریان بسترهای خدماتی متفاوتی ارائه خواهیم کرد که به زودی اعلام می‌شود. خاکی گفت: درصدد رفع نواقص و ارتقای کیفیت مرکز خدمات و تماس مشتریان هستیم که در این جهت تعداد اپراتورهای پاسخگوی این مرکز در حال افزایش است.

hanzaleh
18-09-2010, 09:40
حرف زیاد زده شده
خدا کنه عمل بشه ملت یه نفسی بکشن یه عشق و حال یواش بکنن:10:

Guts
19-09-2010, 15:20
قیمتاش بد نیست ولی اونقدری نیست که آدم تشویق بشه سرویسش رو بده و وایمکس بگیره. اونم با مشکلاتی که اینترنت بیسیم هر نوعیش همیشه داره.

mahdishata
28-09-2010, 09:57
مودم وايمكس در سراسر كشور و به صورت رايگان عرضه مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، شركت ارتباطات مبين‌نت - ارائه كننده خدمات وايمكس - به دنبال استقبال متقاضيان سرويس وايمكس از طرح ويژه تابستاني و ارايه مودم داخلي رايگان به مشتركان، با ارايه بسته‌هاي تشويقي به برگزاري طرح ويژه پاييز براي متقاضيان وايمكس در سراسر ايران اقدام كرده است.

روابط عمومي مبين‌نت اعلام كرد كه در طول اين طرح، علاقه‌مندان به استفاده از هر يك از طرح‌هاي تعرفه با سرعت‌هاي 128 و 512 كيلوبيت بر ثانيه و دريافت اشتراك 6 ماهه به صورت يك‌جا هنگام ثبت نام، از تخفيف ويژه در هزينه اشتراك ماهيانه و دريافت يك مودم داخلي به صورت رايگان بهره‌مند مي‌شوند.

بنا بر اعلام در صورتي كه نياز به استفاده مودم ديگري باشد، مابه‌التفاوت هزينه مودم از متقاضي دريافت مي‌شود، در اين طرح هزينه اوليه فعال‌سازي و تحويل در قالب طرح ديده شده است و نمايندگي‌هاي شركت حق دريافت هيچ گونه مبلغي را از مشترك از بابت فعال‌سازي سرويس ندارند.

بنا بر اعلام، مبين‌نت طرحه‌هاي ديگري هم براي مشتركان كم مصرف و براي مشتركان مصرف متوسط و پرمصرف در اين طرح ارايه كرده است.

براساس اين گزارش، استفاده مشتركان از سرويس وايمكس در تمامي طرح‌هاي پاييزه با حجم محدود مصرف در ساعات 2 الي 8 و جمعه‌ها رايگان است.

اين طرح از "5 مهرماه" در سراسر كشور آغاز شده و علاقه‌مندان براي دريافت اطلاعات و جزييات اين طرح‌ها مي‌توانند به سايت اينترنتي شركت مبين نت به آدرس [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] مراجعه كنند.