مشاهده نسخه کامل
: تکنیکها و نکات انیمیشنی من برای مبتدیان
*Forgotten*
01-05-2010, 19:45
یکی از مهمترین اصول انیمیشن زمان یا time هستش پس فراگیری کامله طریقه کارکردن با اون لازمه
که شامل time line , کلیدها و نوع کلیدها و چه زمانهایی ساخته بشن ,کار کردن با curve editor و خلاصه
ابزارهای شناخته شده
خوب فقط کافیه یکم وقت بزارید برید سراغ هلپ مکس تا اصول اول انیمیشن رو یاد بگیرید
با ابزارها کار کنید و اگه چیزیرو سر در نیاوردید از روش آزمایش وخطا استفاده کنید
بعد از این مقدمات کم کم میریم سراغ کارای عملی ....
*Forgotten*
01-05-2010, 20:21
تا حالا همه با ابزار select and link کار کردن
خوب برای اینکه یک موضوع رو به یک موضوع دیگه بچسپونیم به طوری که تمامی حرکات و چرخشها و همچنین scale اون
موضوع رو دنبال کنه
ولی این ابزار صرفا فقط موضوع رو به یک موضوع دیگه نمیچسپونه
بلکه زمانی که موضوع رو با ابزار select and link به موضوع دیگری لینک میکنید باعث میشید موضوع لینک شده
از مختصات پیش فرض جهانی world coordsys خارج بشه و به مختصات کامل موضوع link شده در بیاد
برای درک این موضوع یه مثال میزنم
خوب فرض میکنیم تو یه اتاق هستیم خوب مغزمون بما میگه بالای سرمون یه سقف قرار داره
حالا یه دفه این اتاقه رو 180 درجه میچرخونیم ولی نیروی جازبه هم 180 درجه با اتاق میچرخه
حالا فکر میکنید بالای سرمون چی قرار داره :31:
از نظر کسی که تو اتاقه بالای سرش همون سقف قرار داره
ولی اگه کسی از دور به این اتاق نگاه کنه از نظر اون سقفه به عنوان کف اتاق شناخته میشه:27:
بعد از این توضیحات امیدوارم به ابزار select and link یه جوره دیگه نگاه کنید
*Forgotten*
02-05-2010, 09:03
سوال : چطور میتونم یک جسم رو به طور هم زمان هم حول محور خودش بچرخونم و هم حول محور یک جسم دیگه؟
خوب برای این کار به این صورت عمل کنید:
دو تا dummy و یک کره بسازید
dummy اولی رو در مختصات 0 0 0 بزارید
dummy دومی رو در مختصات x=100 y=0 z=0 بزارید
کره رو در مختصات x=100 y=0 z=0 بزارید
حالا با ابزار select and link به این صورت عمل کنید:
کره رو به dummy دومی لینک کنید
dummy دومی رو به dummy اولی لینک کنید
برای انیمیت کردن dummy دومی رو در محور z بچرخونید
و بعدش dummy اولی رو در محور z بچرخونید
به این صورت کره هم حول محورش خودش میچرخونه هم حول محور dummy اولی
همین سیستم ساده یکی از اصول اولیه انیمیشن های پیشرفته هستش :27:
اگر میبینید یک حرکت پیچیده هستش اونو به صورت لایه ای بررسی کنید که آیا میشه
اونو به صورت لایه ای انیمیشن کرد و با زمان بندی لازم اون حرکت رو ایجاد کنید
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.