PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اپل شرکت « Instrinsity» را خریداری کرد



satttanism
28-04-2010, 19:38
به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی “Cnet”،شرکت اپل بعد از شایعات فراوان، سرانجام شرکت سازنده چیپ‌های رایانه‌ای” Instrinsity” را خریداری کرد.
اپل این خبر را روز سه شنبه تائید کرد و لی در مورد قیمت آن سخنی به میان نیارود هرچند منابع خبری از مبلغ ۱۲۱ میلیون دلار سخن به میان می آورند.
این دومین شرکت سازنده چیپ‌های رایانه‌ای است که در دوسال اخیر توسط اپل خریداری شده است که البته اپل شرکت “P.A. Semi” را با قیمت ۲۷۸ میلیون دلار را پیش‌ترخریداری کرده بود واین چهارمین شرکتی است که توسط اپل از پاییز سال گذشته میلادی خریداری می‌شود.
به ترتیب این شرکت در ماه اکتبر شرکت” PlaceBase “،شبکه اجتماعی موزیک “Lala” را در ماه دسامبر و شرکت تبلیغاتی موبایل” Quattro Wireless” را در مجموع به مبلغ ۲۷۵ میلیون دلار خریداری کرده بود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

مشخص نیست که سیاست اپل از این خریدها چیست ولی به نظر می‌رسد این شرکت در حال ولخرجی بدون برنامه باشد و استیو جابز و مدیران این شرکت نمی دانند با سرمایه انباشته که در پایان ۶ ماه اول میلادی ۲۰۱۰ در حدود ۴۲ میلیارد دلار است چه تدابیری برای سود رسانی به سهامداران خود خواهند اندیشید.
یک نکته جالب ،ابا اینکه Instrinsity دومین شرکت سازنده چیپی است که اپل خریداری می‌کند پس به کدام دلیل در ساختار داخلی تابلت این شرکت ، از فن آوری پردازنده‌های سامسونگ استفاده شده است.